abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169721874
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
Ah. Nuja, zoals ik al aangaf lijkt het geluid aan te zwellen. Niet alleen op obscure sites.
Noem eens een discriminerende, generaliserende site die alles moslims over 1 kam scheert, en ik kan er 10 tegenover zetten die het tegenovergestelde doen.
quote:
Ik pleit er juist voor dat de vergelijking helemaal niet zo absurd is. :)
Weet je wat ook zo walgelijk aan die vergelijking is, het antisemitisme onder moslims. Alsof je de slachtoffers nog even keihard natrapt, er zijn wijken in amsterdam waaruit joden volledig verdwenen zijn door bedreigingen en pesterijen. En dan gaan janken, hou toch op.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 23 maart 2017 @ 14:27:20 #102
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169722081
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:15 schreef truthortruth het volgende:
Noem eens een discriminerende, generaliserende site die alles moslims over 1 kam scheert, en ik kan er 10 tegenover zetten die het tegenovergestelde doen.
Dat klopt en dat was in de jaren '20 en '30 van de vorige eeuw ook zo!

Doet nog steeds niets af aan de parallellen die wel degelijk te trekken zijn.
quote:
Weet je wat ook zo walgelijk aan die vergelijking is, het antisemitisme onder moslims. Alsof je de slachtoffers nog even keihard natrapt, er zijn wijken in amsterdam waaruit joden volledig verdwenen zijn door bedreigingen en pesterijen. En dan gaan janken, hou toch op.
Volgens mij zie je mij niet janken, wel?
Het antisemitisme van moslims staat hier niet ter discussie, is ook niet de parallel die ik hier zou willen trekken. Die zouden we kunnen trekken in ons onderzoek naar 'zijn moslims niet fascistisch'. Daar kan ik ook wel een mooi pleidooi over opsteken, maar daar hebben we het nu niet over.

Ook natrappen, schofferen of anders is niet mijn bedoeling. Ik snap dat mensen in dit soort kwesties moeilijk de ratio van het gevoel kunnen scheiden, maar ik zou je willen vragen dit wel te doen. Dat kan de ogen openen, om maar eens in BNW termen te spreken.

Het is ook echt niet zo moeilijk verder om aan te tonen dat het gebeurd. Wodan deed het in dit topic, Ludovico deed het in dit topic... Je ziet het echt steeds vaker. waarom zou dat niet benoemd mogen worden?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169722199
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
Dat klopt en dat was in de jaren '20 en '30 van de vorige eeuw ook zo!

Doet nog steeds niets af aan de parallellen die wel degelijk te trekken zijn.
Dat zijn ze dus niet, dat bevestig je nu zelf.
quote:
Volgens mij zie je mij niet janken, wel?
De situatie van moslims hier vergelijken met die van joden in de jaren '30 is janken.
quote:
Het antisemitisme van moslims staat hier niet ter discussie, is ook niet de parallel die ik hier zou willen trekken. Die zouden we kunnen trekken in ons onderzoek naar 'zijn moslims niet fascistisch'. Daar kan ik ook wel een mooi pleidooi over opsteken, maar daar hebben we het nu niet over.
Natuurlijk staat dat wel ter discussie, hierdoor wordt de vergelijking toch uitermate hypocriet.
quote:
Ook natrappen, schofferen of anders is niet mijn bedoeling. Ik snap dat mensen in dit soort kwesties moeilijk de ratio van het gevoel kunnen scheiden, maar ik zou je willen vragen dit wel te doen. Dat kan de ogen openen, om maar eens in BNW termen te spreken.
Je moet wel een complete autist zijn om die relatie en uitwerking niet te zien. Ratio alleen al is genoeg om die consequentie te zien.
quote:
Het is ook echt niet zo moeilijk verder om aan te tonen dat het gebeurd. Wodan deed het in dit topic, Ludovico deed het in dit topic... Je ziet het echt steeds vaker. waarom zou dat niet benoemd mogen worden?
Je mag prima benoemen als er generalisaties of discriminatie is, maar dan wel in perspectief. Niet in dit soort overtrokken absurde, hypocriete en beledigende vergelijkingen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_169722207
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
...
Omdat een discussie over de jodenvervolging in de taboesfeer ligt is het willen maken van parallellen met moslims schadelijk voor een open en eerlijke discussie. Het is wegkijktaktiek regel 341.
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 14:34:21 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_169722231
Alles is wel zo'n beetje gezegd en de meningen geuit dus voor het ontaardt in stekeligheden gaat er een slotje op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')