Je moet idd na een jaar of twee de grondlaag opnieuw aanvullen.. maar dat ligt ook een beetje aan de grondsoort, ik heb hier zandgrond, dat was na 1 keer opnieuw aanvullen wel klaar met zakken..quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:01 schreef kanovinnie het volgende:
HEt probleem met grind lijkt me dat het zand/aarde wat er boven zit er na een aantal regenbuien tussenin gaat zitten waardoor je tuin dus heel snel verzakt...
Dat is het normale zakken. Ik bedoel dat het tussen het grind gaat spoelen op den duur.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je moet idd na een jaar of twee de grondlaag opnieuw aanvullen.. maar dat ligt ook een beetje aan de grondsoort, ik heb hier zandgrond, dat was na 1 keer opnieuw aanvullen wel klaar met zakken..
Vandaar dat je het ook pas na twee jaar moet aanvullen.. en dat is geen dun laagje ofzo.. ga uit van een meter grond waar 25cm van overblijft boven op het puin in totaal.. (er spoelt heel veel weg)quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is het normale zakken. Ik bedoel dat het tussen het grind gaat spoelen op den duur.
Dit dus eigenlijk. Gewoon afvoeren die zooi. Een goed begin is het halve werk.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:32 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben net begonnen met mijn tuin omspitten en vind zo verrassingen omdat de vorige bewoners te lui waren om naar de stort te gaan. Vorige huis precies hetzelfde..
Ik vind het nogal asso om het maar gewoon in de grond te stoppen. Het is niet alsof het zomaar vergaat in de periode dat jij er woont.
Ja heb je gelijk in, al zit ik al bijna aan mijn 250kg stort quota van de stortplaats hier,quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:10 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik zou die gipsblokken afvoeren denk ik. Wegen geen drol. Het grint zou ik wel in dat gat dumpen. Hoef je er niet mee te sjouwen en zal geen problemen geven als er nog een dikke laag aarde bovenop gaat.
Op de plek van de vijver komt gras, boompjes op een stuk daar zo'n 1,5 meter vandaan. Bovendien gaat het om laag stam boompjes,van zo'n 2-2,5 meter max.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Dus je wilt boompjes.. (wat binnen no time bomen worden) op puin met een laagje grond zetten?
Dat gaat niets worden...
Ja dat is waar, nog niet echt aan gedacht, aangezien ik het huis nog maar net heb.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:32 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben net begonnen met mijn tuin omspitten en vind zo verrassingen omdat de vorige bewoners te lui waren om naar de stort te gaan. Vorige huis precies hetzelfde..
Ik vind het nogal asso om het maar gewoon in de grond te stoppen. Het is niet alsof het zomaar vergaat in de periode dat jij er woont.
Bel een grondverzetbedrijf in de buurt, maar zorg dan wel dat er een schone grond verklaring bij zit, of kijk in de buurt waar ze een tuin afgraven dan heb je direct dezelfde grondsoort en dezelfde soort onkruidzaden ed en dan zie je zelf waar de grond vandaan komt..quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:16 schreef MrDrako het volgende:
Iemand dan een goed idee waarmee ik de kuil van de vijver vul?? Begrijp dat ik geen potgrond moet nemen, maar is iets als ophoogzand ok? dan moet er een aardige berg geleverd worden.
Als je ziet dat bedrijven 30/40 jaar geleden werkelijk alles in de grond stopten.. chemisch afval radioactief afval etc.. dan kun je het de mensen ook niet eens kwalijk nemen.. het was net zo normaal als de dagelijkse dingen die je zelf doet..quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:32 schreef Fripsel het volgende:
Dat is geschoond en vermalen puin voor de duidelijkheid, het is niet zo dat containers puin van de bouw rechtstreeks gestort worden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Het was ook doodnormaal om puin glas asbestgolfplaten etc in de grond te stoppen.. en het word nu nog steeds toegepast bij de aanleg van wegen of erfverharding.. daar zit minimaal 30cm puin onder..
Ja en als je een beetje bekend bent in die wereld is het vooral het woordje geschoond wat mensen willen horen.. schoon is het echt niet hoor...quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is geschoond en vermalen puin voor de duidelijkheid, het is niet zo dat containers puin van de bouw rechtstreeks gestort worden..
Dacht het niet, dan tik je hem behoorlijk. Schoon puin waaronder verkleind glas kan wel maar dat mag alleen bij grotere projecten, zeker niet bij particulieren. Op dergelijke grond mogen nooit meer spruitjes geteeld worden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Het was ook doodnormaal om puin glas asbestgolfplaten etc in de grond te stoppen.. en het word nu nog steeds toegepast bij de aanleg van wegen of erfverharding.. daar zit minimaal 30cm puin onder..
Anders lees je even wat er staat ipv dingen uit de context te halen...quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:08 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dacht het niet, dan tik je hem behoorlijk. Schoon puin waaronder verkleind glas kan wel maar dat mag alleen bij grotere projecten, zeker niet bij particulieren. Als je meer weet dan mag je wel eens aan de bel gaan trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |