Ja hoi ik wil wel faken dat we een stel zijn zodat we bij een makelaar kunnen binnenstappen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:22 schreef Night__Stalker het volgende:
Het probleem is gewoon dat je fucked bent als alleenverdiener / alleenstaande, al helemaal in de randstad.
Ik heb (op één na) de beste (ook qua salaris) baan van mijn vriendengroep, maar sta op het punt een appartement te kopen dat de lelijkste is van al mijn vrienden.
Maargoed die lui hebben allemaal een vriendin, stappen bij een makelaar binnen ''Yo, wij beuren samen bijna 5 K bruto per maand, wat heb je in de aanbieding?'' Makelaars happen dan wel, want er komt meer dan genoeg binnen om de maandhuur van te betalen.
Ze wonen dan ook stuk voor stuk in gloednieuwe gerenoveerde appartementjes. Leuk keukentje er in, muren lekker glad gestuukt. Betalen wel een forse huur, maar als je het door tweeën deelt valt het ook wel weer mee.
Ik kan niet huren, alleen kopen, en dan kom je inderdaad een beetje in de pauperflatjes- sector terecht. Het alternatief is bij mijn ouders gaan wonen of weer op kamers met studenten. Het is eigenlijk allemaal kut.
Mooiste zou zijn als ik gewoon even een vriendin kon scoren ergens.
Wat een baas!quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:29 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft ie zn twingo uit '98 ingeruild?
Dit is overigens zijn bezemkast
Dan is het probleem dus gewoon opgelost, want in Friesland kun je voor dat geld best een vrijstaande woning kopen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 19:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
enschede... tjonge jonge, ik ga nog liever in friesland wonen
Probleemoplosser deze manquote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:48 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dan is het probleem dus gewoon opgelost, want in Friesland kun je voor dat geld best een vrijstaande woning kopen.
Ik heb altijd begrepen dat alle FOK!kers per maand minstens 5k netto de neus vangen. Of ben ik hierin bijzonder? Helaas zit mijn vriendin niet op FOK!quote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:22 schreef Night__Stalker het volgende:
Het probleem is gewoon dat je fucked bent als alleenverdiener / alleenstaande, al helemaal in de randstad.
Ik heb (op één na) de beste (ook qua salaris) baan van mijn vriendengroep, maar sta op het punt een appartement te kopen dat de lelijkste is van al mijn vrienden.
Maargoed die lui hebben allemaal een vriendin, stappen bij een makelaar binnen ''Yo, wij beuren samen bijna 5 K bruto per maand, wat heb je in de aanbieding?'' Makelaars happen dan wel, want er komt meer dan genoeg binnen om de maandhuur van te betalen.
Ze wonen dan ook stuk voor stuk in gloednieuwe gerenoveerde appartementjes. Leuk keukentje er in, muren lekker glad gestuukt. Betalen wel een forse huur, maar als je het door tweeën deelt valt het ook wel weer mee.
Ik kan niet huren, alleen kopen, en dan kom je inderdaad een beetje in de pauperflatjes- sector terecht. Het alternatief is bij mijn ouders gaan wonen of weer op kamers met studenten. Het is eigenlijk allemaal kut.
Mooiste zou zijn als ik gewoon even een vriendin kon scoren ergens.
Heb ik alleen geen baan, dus kan het dan alsnog niet betalenquote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:48 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dan is het probleem dus gewoon opgelost, want in Friesland kun je voor dat geld best een vrijstaande woning kopen.
Tja, als je op een kluitje in de randstad wil wonen dan moet je niet zeiken dat je de hoofdprijs betaald voor een keet. Ik zou er dood nog niet gevonden willen worden maar ieder zijn ding.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 19:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
enschede... tjonge jonge, ik ga nog liever in friesland wonen
Waarom dan ook per se in de randstad wonen ?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:22 schreef Night__Stalker het volgende:
Omdat sommige banen niet in heel Nederland voor het oprapen liggen misschienquote:Op zondag 26 maart 2017 13:57 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom dan ook per se in de randstad wonen ?
Huursubsidie voor sociale huur is ook wel zoiets achterlijksquote:Op zaterdag 25 maart 2017 22:31 schreef bamibij het volgende:
Volgens mij zijn de marktverstorende subsidies Hypotheekrente-aftrek en huursubsidie het grote probleem. Of minstens een grote bijdrager.
Wat doe je dan ? En als dat werk alleen in de randstad te vinden is dan zal de compensatie er ook naar zijn lijkt me. Als ik naar m'n eigen situatie kijk dan zou ik ook een stuk meer kunnen verdienen in de randstad, maar hoe veel hou je er van over na de veel hogere kosten en dan woon je in de fucking randstad als een stel kakkerlakken op elkaar.quote:Op zondag 26 maart 2017 14:24 schreef HRC2020 het volgende:
[..]
Omdat sommige banen niet in heel Nederland voor het oprapen liggen misschien
Stel je werkt ICT, dan heb je in Friesland, Groningen , Drenthe, Limburg enz.. echt niets te zoeken. Dan moet je echt in de randstad wezen, dus voor lang niet iedereen is het een keuze.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:16 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat doe je dan ? En als dat werk alleen in de randstad te vinden is dan zal de compensatie er ook naar zijn lijkt me. Als ik naar m'n eigen situatie kijk dan zou ik ook een stuk meer kunnen verdienen in de randstad, maar hoe veel hou je er van over na de veel hogere kosten en dan woon je in de fucking randstad als een stel kakkerlakken op elkaar.
Aldus een rugzakmongooltjequote:Op zondag 26 maart 2017 19:10 schreef StuntmanPiloot het volgende:
[..]
paupers moet je alles voorkauwen
Eh, ja?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Marktconform? Dus 1000+ euro voor een vervallen rijtjeswoning met 3 grindtegels als achtertuin?
Waarom?quote:Op zondag 26 maart 2017 14:25 schreef HRC2020 het volgende:
[..]
Huursubsidie voor sociale huur is ook wel zoiets achterlijks
+ lekkere Friezinnen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:48 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Waarom moet huisvesting zoveel kosten? Wordt tijd dat de markt eens genormaliseerd wordt.quote:
ICT kun je toch prima thuiswerken. Het is niet zo dat sociale interactie vereist is als je een beetje code zit te kloppen.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:16 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Stel je werkt ICT, dan heb je in Friesland, Groningen , Drenthe, Limburg enz.. echt niets te zoeken. Dan moet je echt in de randstad wezen, dus voor lang niet iedereen is het een keuze.
En hoe doe je dat anders dan al die verstorende invloeden (HRA, kunstmatig lage sociale huren etc) op te heffen?quote:Op maandag 27 maart 2017 10:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Waarom moet huisvesting zoveel kosten? Wordt tijd dat de markt eens genormaliseerd wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |