Ik probeer juist uit te zoeken hoe ik het het beste aan kan pakken om hem er met zo min mogelijk pijn van af te laten komen...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Iemand die met een zwangerschap haar man wil manipuleren door het nog te verzwijgen verdient geen kusjekroel en aggut-wat-errag en meedenken. Die verdient een enorme schop onder haar hol.
ik denk dat je iedereen de hele tijd aan het voorliegen bent...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 07:58 schreef Jenniemennie het volgende:
Ik vraag me af wat jullie mening is...
ik kom er echt niet aan uit...
Als je nu eens begon met eerlijk en open communiceren.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:35 schreef Jenniemennie het volgende:
Ik probeer juist uit te zoeken hoe ik het het beste aan kan pakken om hem er met zo min mogelijk pijn van af te laten komen...
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dat weet je niet, anders had je inmiddels je man wel verteld dat je zwanger bent als je weet dat het fout is.
Kan niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:35 schreef Jenniemennie het volgende:
[..]
Ik probeer juist uit te zoeken hoe ik het het beste aan kan pakken om hem er met zo min mogelijk pijn van af te laten komen...
In elk geval NIET door te liegen en verzwijgen. Wat denk je hoeveel pijn het doet als hij het later hoort dat jij het al lang wist dat je zwanger bent voordat je weg ging? Kan je dat nou écht niet zelf bedenken?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:35 schreef Jenniemennie het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al heb vermeldt, wilt mijn man niet naar relatie therapie omdat "ik degene ben die twijfelt aan onze relatie" dus hij dat niet nodig vind.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat je iedereen de hele tijd aan het voorliegen bent...
je man, je knderen en ook jezelf.
De vraag is of je _kunt_ ophouden met dat liegen, zeker aangezien je ook al aangeeft dat dat een gedrag is dat je al vele, vele jaren aanhoud en misschien weet je niet eens meer wat nu de waarheid is.
Eigenlijk kan ik me hooguit voorstellen dat misschien therapie een goed idee is, om dat voledig verstoorde gedrag misschien ook zelf te leren analyseren en vor jezelf duidelijk te krijgen wat je eigen rol en je eigen wensen zijn...
Dat kan al n je huidige relatie, en met relatietherapie, ook zonder dat het nu gelijk betelkent dat als je relatietherapie begint, dit enkel kan uitlopen dat je kiest voor je relatie, mischien leer je tijdens die therapie ook dat die relatie inderdaad niet meer te reden is, maar kun je eraan werken iig die breuk zonder leugens en zo eerlijk mogeljk naar je huidige partner én je kinderen door te voeren.
Slotje.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:40 schreef Greys het volgende:
In elk geval NIET door te liegen en verzwijgen. Wat denk je hoeveel pijn het doet als hij het later hoort dat jij het al lang wist voordat je weg ging? Kan je dat nou écht niet zelf bedenken?![]()
Vertel het hem vandaag. Vertel hem over de zwangerschap, over je twijfels, over alles. En dan ga je samen met hem bedenken hoe jullie het meest fatsoenlijk uit elkaar kunnen. Dat is de enige manier, dat ben je aan je kinderen verschuldigd om het fatsoenlijk te doen.
Geen dank.
Zo makkelijk als ik zelf niets meer hoef te tikkenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:40 schreef Greys het volgende:
[..]
In elk geval NIET door te liegen en verzwijgen. Wat denk je hoeveel pijn het doet als hij het later hoort dat jij het al lang wist voordat je weg ging? Kan je dat nou écht niet zelf bedenken?![]()
Vertel het hem vandaag. Vertel hem over de zwangerschap, over je twijfels, over alles. En dan ga je samen met hem bedenken hoe jullie het meest fatsoenlijk uit elkaar kunnen. Dat is de enige manier, dat ben je aan je kinderen verschuldigd om het fatsoenlijk te doen.
Geen dank.
Het gaat nu niet zozeer om je man. Het gaat om jou en de kinderen. Je man vindt het toch wel moeilijk, morgen, overmorgen, volgend jaar. Dat maakt geen verschil. Het is een excuus. Het is een excuus volgens mij om niet dóór te pakken. Want je wil ontbreekt.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:35 schreef Jenniemennie het volgende:
[..]
En dan vliegen alle spullen rond m'n oren en puntje bij paaltje vlucht ik het huis uit. Er valt met hem niet te praten...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:40 schreef Greys het volgende:
[..]
In elk geval NIET door te liegen en verzwijgen. Wat denk je hoeveel pijn het doet als hij het later hoort dat jij het al lang wist dat je zwanger bent voordat je weg ging? Kan je dat nou écht niet zelf bedenken?![]()
Geen dank.
Dan lekker blijven zitten met je shit en gedoe. Dan heb je ook geen topic nodig, ruggegraatloze zak hooi.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:43 schreef Jenniemennie het volgende:
[..]
En dan vliegen alle spullen rond m'n oren en puntje bij paaltje vlucht ik het huis uit. Er valt met hem niet te praten...
Je bent wel goed in excuses verzinnen om vooral niet te doen wat je zelf zegt wel te willen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:43 schreef Jenniemennie het volgende:
[..]
En dan vliegen alle spullen rond m'n oren en puntje bij paaltje vlucht ik het huis uit. Er valt met hem niet te praten...
oftewel, je liegt ook tegen jezelf (zit in een therapie warvan je zelf stelt dat deze je niet helpt, maar blijft er toch tegen beter weten in zitten...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:40 schreef Jenniemennie het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al heb vermeldt, wilt mijn man niet naar relatie therapie omdat "ik degene ben die twijfelt aan onze relatie" dus hij dat niet nodig vind.
Ik zelf zit al in therapie. Dit helpt me overigens niet. Maar ik blijf volhouden.
Ik vind daaraan niks 'eerlijkheid' als je vree,dgat met een andere man is het nogal een slap excuus om te beweren dat je vreemdging omdat je naar 'eerljkheid' zocht...quote:Alleen bij mijn man is dit een manier van leven geworden. Dat trok me juist aan aan een andere man. Eerlijkheid. Over alles kunnen praten.
wat bedoel je met een 'visuele cirkel' ?quote:En dan blijf je in die visuele cirkel..
Dan vraag je of er iemand bij aanwezig kan zijn bij dat gesprek. Nodig een familielid uit. Een buurtbemiddelaar. De wijkagent. Kom op zeg, geen excuus blijven bedenken om niks te hoeven zeggen. Of schrijf hem een brief met alles erin. Oplossingen zat.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:43 schreef Jenniemennie het volgende:
[..]
Ten eerste: wtf?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 07:58 schreef Jenniemennie het volgende:
Ik heb nu een relatie van 8 jaar waarvan de eerste helft mijn man nog een andere vrouw had. (Woonde met haar samen) Dit had ik 4 jaar volgehouden en toen pas wilde ik met hem stoppen.
In welk opzicht praat ik mijn affaire goed?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:59 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ten eerste: wtf?
Ten tweede: je praat dus eigenlijk je affaire hier zelf al weer goed
Zielig voor de kinderen met zulke ouders
Ik bedoel met eerlijkheid naar die andere man toe, bijvoorbeeld toen ik met hem wilde stoppen heb ik daar gelijk een eind aan gemaakt. Zonder er omheen te draaien. Dat vond ik zo fijn, dat ontbreekt nu dus enorm in mijn huidige relatie. Anders zat ik hier nu niet aan te twijfelen..quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
oftewel, je liegt ook tegen jezelf (zit in een therapie warvan je zelf stelt dat deze je niet helpt, maar blijft er toch tegen beter weten in zitten...
Realiseer je niet dat Eerlijkheid al begint met eerlijk tegen jezelf zijn.
Ook moet je niet denken dat therapie iets is dat 'buiten' je staat en waaraan je zelf niet zu moeten werken, met therapie kan je bepaalde methoden aanleren om jezelf te helpen, de hulpverlner is geen goochelar die je jezelf beter laat voelen, maar kan hooguit je helpen aan je zelf te werken, maar JIJ bent degenen die het werk moet doen (of die verzaakt als je aangeeft dat die therapie niet helpt)
Als een therapie niet helpt, moet je ook uiteindeljk gewoon er niet eindeloos mee doorgaan tegen beter weten in.
wat betreft relatietherapie met je man, uiteindelijk is dat iets waarin je met hem zult moeten communiceren.
je hebt wel degelijk aangegeven dat hij bereid is zich aan te passen als hij een angst krijgt dat de elatie misschien wel degelijk kan breken, dan is het zaak voor jou ook hem te overtuigen gezamelijk eraan te werken door bv therapie (of iig samen te leren praten over je problemen)
lukt dat niet, betekent het inderdaad dat er een moment komt dat de relatie niet te reden is, zet ook daar bepaalde grenzen, aan een dod paard moet je net blijven trekken
[..]
Ik vind daaraan niks 'eerlijkheid' als je vree,dgat met een andere man is het nogal een slap excuus om te beweren dat je vreemdging omdat je naar 'eerljkheid' zocht...
als je dat werkelijk gelooft zit er ook bij jezelf iets goed mis
[..]
wat bedoel je met een 'visuele cirkel' ?
in een vicieuze cirkel zit je niet, dat is een situatie die zichzelf in stand houd, enkel zou dat betekenen dat je daaraan weinig of niks te kiezen hebt...
(bv mensen met een verslaving, enorme geldnood of bv dakloosheid en/of pschische stoornissen, waarbij deze siituatie ook de mogelijkheid zelf wat aan die situatie te doen hindert)
Jij hebt dat wél, maar ontloopt de verantwoordelijkheid ( en eerlijkheid) bepaalde keuzes te maken en ook verantwoordelijkheid voor je eigen keuzes (en/of leugens) te nemen
Zoals eerder gezegd, dat ik er geen behoefte aan had wilt niet zeggen dat het niet gebeurde. Mijn man had nog wel die behoefte.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan vraag je of er iemand bij aanwezig kan zijn bij dat gesprek. Nodig een familielid uit. Een buurtbemiddelaar. De wijkagent. Kom op zeg, geen excuus blijven bedenken om niks te hoeven zeggen. Of schrijf hem een brief met alles erin. Oplossingen zat.
Hoe ben je eigenlijk zwanger van hem geworden als je geen seks meer met hem had?
Heb je door dat de 'Eerlijkheid' die je zelf ook prettig vind, vooral je eigen handelen in een relatie is... bv ook een relatie verbreken 'zonder eromheen te draaien'.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 13:04 schreef Jenniemennie het volgende:
[..]
Ik bedoel met eerlijkheid naar die andere man toe, bijvoorbeeld toen ik met hem wilde stoppen heb ik daar gelijk een eind aan gemaakt. Zonder er omheen te draaien. Dat vond ik zo fijn, dat ontbreekt nu dus enorm in mijn huidige relatie.
ik vind het steeds meer klinken alsof ze ook fysiek bang is voor hem.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan vraag je of er iemand bij aanwezig kan zijn bij dat gesprek. Nodig een familielid uit. Een buurtbemiddelaar. De wijkagent. Kom op zeg, geen excuus blijven bedenken om niks te hoeven zeggen. Of schrijf hem een brief met alles erin. Oplossingen zat.
Hoe ben je eigenlijk zwanger van hem geworden als je geen seks meer met hem had?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |