Vacuum effect en daarom gevuld? Wat een, sorry, kul. moslims zijn geimporteerd, het is niet de autochtone bevolking wat islamitisch wordt, zij wordt steeds meer ongelovig, en dat laat geen vacuum achter. Geloof is niks extras.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:18 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
IK denk dat een puur seculiere samenleving (hoe leuk en human het ook is) geen fundament om te 'strijden' tegen een vrij agressieve religie zoals Islam
Want juist deze secularisme zorgde voor een soort vacuum effect in Europa. En dat is nu gevuld met Islam gewoon
Ik snap niks van je schrijven. Ten eerste is John Lennon maar John Lennon. Ten tweede snap ik je conclusies niet. Kijk alleen maar naar de seculaire USSR (of vanuit een andere hoek: de SS, of patrioten van de Franse revolutie) en de sterfbereidwilligheid van de mensen daar. Je redeneert vanuit een onnavolgbare gelovige visie, maar religie is gewoon de zoveelste doctrine, niks extra speciaals. Jij kan je denk gewoon weg niet voorstellen.quote:Dit liedje
John Lennon zingt hier in de hoop dat de mensen in het Westen zich moesten voorstellen dat er geen religie was
Dat er niets meer is om voor te doden en niet meer is voor te sterven
In Europa hebben ze niets to imagine meer: want na het verlies van hun religie ontdekken veel mensen dat het niet de moeite waard is om te vechten en te sterven voor hun post christelijke waarden. En zeker niet voor die mensen die al op leeftijd zijn en hopen dat zij gruwelijke gebeurtenissen niet meer zullen meemaken
Ik heb het idee dat voor veel Europeanen nu de motto geldt van : na mij de dhimmitude
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmitude
Welke cultuur heeft meer kans om de vijheden en rechten van de mensen tegen onderdrukkende stromingen te beschermen denk je?
Klopt, Islam is erg in opmars steeds meer de zo letterlijk mogelijke leer over te nemen!quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:36 schreef Szikha2 het volgende:
Islam is al hervormd. ISIS is het resultaat hiervan
Ach ja. John Lennon, zeer naieve hippie die leuke liedjes maakte om even weg te dromen uit de realiteit. Maar erg diep is er niet over nagedacht! Het gaat er vooral om dat het leuk en lekker klinkt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:35 schreef WodanIsGroot het volgende:
John Lennon zingt hier in de hoop dat de mensen in het Westen zich moesten voorstellen dat er geen religie was
Dat er niets meer is om voor te doden en niet meer is voor te sterven
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:36 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Heb daar ergens anders over geschreven:Haha ,atheïstische gekkieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan die onzin van hem met 1 vraag weerleggen: is het volgens de Islam toegestaan onschuldige mensen te vermoorden?quote:Op donderdag 30 maart 2017 02:42 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:
[..]
Erg goedkoop als verder 0,0 ergens op ingaat!
Nee IS vermoord geen onschuldige mensen. Volgens IS zijn deze mensen schuldig aan verloochening van de profeet of erger!quote:Op donderdag 30 maart 2017 02:51 schreef PSVCL het volgende:
Kan die onzin van hem met 1 vraag weerleggen: is het volgens de Islam toegestaan onschuldige mensen te vermoorden?
Wat ISIS wel doet.
[..]
Heb daar ergens anders over geschreven:Geeft stof tot nadenken, je hebt het mooi verwoord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Heb daar ergens anders over geschreven:Ik denk eigenlijk dat de Islam wel degelijk de protestantse reformatie volgt. Die protestanten waren ook de gewelddadige fundamentalisten in die tijden en door de eeuwen heen waren ze vaak vromer dan hun katholieke tegenhangers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het punt is dat er binnen de westerse wereld een revolutie heeft plaats gevonden. De verlichting. Over een periode van 150 (??) jaar zijn protestanten en katholieken aan hun eigen religie gaan twijfelen omdat het mode werd om letterlijk aan alles te twijfelen. Dit heeft het westen tot het westen gemaakt. Van een collectie samenlevingen gedefinieerd door, en gescheiden op basis van religieuze lijnen tot een collectie samenlevingen gedefinieerd door culturele lijnen.
Vanaf Luthers "brief aan de deur" (1517) tot het einde van de verlichting (1815) zit een straffe 300 jaar waarin protestanten van de fundamentalistische religekkies naar de culturele "libertariers" zijn verschoven.
Zoiets kan dus nu ook in de Islam aan de hand zijn. Of dat zo is, geen idee. Probleem is: We hebben nukes en vuile bommen en een milieucrisis om op te lossen. We hebben gewoon geen 300 jaar de tijd om op moslims te wachten om zelf tot de conclusie te komen dat religie ondergeschikt is aan waarden zoals vrijheid en vooruitgang. En wat het geheel nog frustrerender maakt is dat het dus totaal onduidelijk is welke kant ze op gaan.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Voor verlichting moet wel ruimte zijn binnen de betreffende religie. Waar het Nieuwe Testament dar gebruik van maakte omdat Jezus' woorden door getuigen worden overgebracht ipv Jezus zelf biedt de Koran die ruimte niet.quote:Op donderdag 30 maart 2017 07:45 schreef SpecialK het volgende:
Vanaf Luthers "brief aan de deur" (1517) tot het einde van de verlichting (1815) zit een straffe 300 jaar waarin protestanten van de fundamentalistische religekkies naar de culturele "libertariers" zijn verschoven.
Niemands woord ging boven de bijbel volgens protestanten. Dat was het hele punt van de protestantse revolutie. De bijbel is perfect begrijpbaar en iedereen moet hem zelf lezen en doorgronden.quote:Op donderdag 30 maart 2017 09:54 schreef Rikkert-de-Kikkert het volgende:
[..]
Voor verlichting moet wel ruimte zijn binnen de betreffende religie. Waar het Nieuwe Testament dar gebruik van maakte omdat Jezus' woorden door getuigen worden overgebracht ipv Jezus zelf biedt de Koran die ruimte niet.
De Koran geeft aan volmaakt te zijn en zonder twijfel. Verloochening van de woorden van de Profeet wordt als slecht beschreven, en je kunt dus ook weinig tornen aan dat waar er in de Koran want het is volmaakt, en zonder twijfel. Tornen aan de woorden in de Koran is het verloochenen van de woorden van de Profeet. En niemands woord gaat boven dat van de Koran als Moslim zijnde binnen Islam.
Binnen Christendom is er de ruimte om de getuigen die worden of daden aan Jezus toe te schrijven te verwerpen aangezien je slechts de getuige verwerpt. Verwerp je woorden in de Koran dab verwerp je dus de Profeet zelf!
Verlichting in de westerse wereld ging gestaag, en niet vanuit de macht van 1 persoon. Het was een culturele shift. Wat er ook in zo'n boek staat het is aan mensen om iets al dan niet serieus te nemen.quote:Verlichting verwachten in Islam kan enkel wanneer iemand binnen Islam het gezag heeft om de woorden van de Profeet te overstijgen!
Luister, ik denk dat de koran wellicht beter is in het afdichten van mensen die denken hun eigen ideeen te ontwikkelen maar uiteindelijk is het allemaal mensenwerk. Als een mens straks kiest om de koran wat minder serioessoe te noemen dan is dat ongeacht wat er in de koran staat.quote:Maar de Koran laat die ruimte niet want Mohammed zegt dat hij de enige ware profeet is en dat er geen andere na hem zal komen. Dus enkel als Mohammed zelf terugkomt om de Koran/Islam te herzien is die kans vrijwel nihil.
Je kunt een heel klein beetje rommelen met Ahadith nog, maar de Hadith is ondergeschikt aan de Koran en mag de Koran dus nooit tegenspreken. Veel ruimte is er dus niet.
Nazi's vonden rome voor christendom idd het beste wat de mensheid kon overkomenquote:Op woensdag 29 maart 2017 22:35 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Vacuum effect en daarom gevuld? Wat een, sorry, kul. moslims zijn geimporteerd, het is niet de autochtone bevolking wat islamitisch wordt, zij wordt steeds meer ongelovig, en dat laat geen vacuum achter. Geloof is niks extras.
[..]
Ik snap niks van je schrijven. Ten eerste is John Lennon maar John Lennon. Ten tweede snap ik je conclusies niet. Kijk alleen maar naar de seculaire USSR (of vanuit een andere hoek: de SS, of patrioten van de Franse revolutie) en de sterfbereidwilligheid van de mensen daar. Je redeneert vanuit een onnavolgbare gelovige visie, maar religie is gewoon de zoveelste doctrine, niks extra speciaals. Jij kan je denk gewoon weg niet voorstellen.
En als antwoord op je vraag, de seculaire cultuur heeft de grootste kans en macht om voor de vrijheden te strijden.
Ps weet je dat nazi's vonden dat juist het christendom Europa zwak maakte?
Dat staat niet letterlijk in de Bijbel, wel in de Koran. Da's het verschil.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:02 schreef SpecialK het volgende:
Niemands woord ging boven de bijbel volgens protestanten. Dat was het hele punt van de protestantse revolutie. De bijbel is perfect begrijpbaar en iedereen moet hem zelf lezen en doorgronden.
Iemand die zich Moslim noemt, daarbij ga ik er van uit dat die persoon de Koran heel serieus neemt. Waarom zou je jezelf anders Moslim noemen? De Koran is daar duidelijk over. Iemand die de Koran niet serieus neemt is een slechte Moslim of afvallige en wordt extra hard gestraft daarvoor.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:02 schreef SpecialK het volgende:
Verlichting in de westerse wereld ging gestaag, en niet vanuit de macht van 1 persoon. Het was een culturele shift. Wat er ook in zo'n boek staat het is aan mensen om iets al dan niet serieus te nemen.
Dan moet iemand zich niet Moslim noemen. Dan noemt men zich maar iets anders. Met het Moslimschap verwijs je enkel en alleen naar de Koran en die dien je als Moslim bloedserieus te nemen, er is immers niks anders waar je het moslimschap aan ontleent.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:02 schreef SpecialK het volgende:
Luister, ik denk dat de koran wellicht beter is in het afdichten van mensen die denken hun eigen ideeen te ontwikkelen maar uiteindelijk is het allemaal mensenwerk. Als een mens straks kiest om de koran wat minder serioessoe te noemen dan is dat ongeacht wat er in de koran staat.
Die ruimte zal er nooit komen. Islam is de Koran. Niks gaat boven de Koran in Islam. En die Koran gaat zichzelf zeer waarschijnlijk niet vanzelf herschrijven.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niemands woord ging boven de bijbel volgens protestanten. Dat was het hele punt van de protestantse revolutie. De bijbel is perfect begrijpbaar en iedereen moet hem zelf lezen en doorgronden.
[..]
Verlichting in de westerse wereld ging gestaag, en niet vanuit de macht van 1 persoon. Het was een culturele shift. Wat er ook in zo'n boek staat het is aan mensen om iets al dan niet serieus te nemen.
[..]
Luister, ik denk dat de koran wellicht beter is in het afdichten van mensen die denken hun eigen ideeen te ontwikkelen maar uiteindelijk is het allemaal mensenwerk. Als een mens straks kiest om de koran wat minder serioessoe te noemen dan is dat ongeacht wat er in de koran staat.
Dat de islam als paraplu-cultuur daar nu geen ruimte voor geeft betekent niet per se dat dit zo gaat blijven.
Ditquote:Op zondag 19 maart 2017 10:56 schreef WodanIsGroot het volgende:
Islam is kut. Het is een ideologie zoals de kerk 'was'
Maar zonder de menselijke constructen is de islam nog steeds kut en geweldadig, in tegenstelling tot Jezus. Waar het christendom in de basis aardig is, is de islam in de basis haat.
Dus een islamitische reformatie, zoals Luther heeft gebracht in het christendom kan niet. De islamitische reformatie is nu bezig, terug naar het woord van mo: haat, dood n verderf.
Ik ben niet bang, ik walg ervan.
Ik denk dat een andere doctrine wel opgewassen is tegen de islam, of dat nou bolsjewieksme, nationalisme of soevereiniteit is, het blijkt uit de geschiedenis dat de mens niet religie nodig heeft om het ultieme offer te maken.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:10 schreef Szikha2 het volgende:
...
Maar goed. We gaan het zien hoe het ontwikkeld hier in Europa. Ik ben het niet met je eens ik denk dat een puur seculiere cultuur totaal niet opgewassen is tegen een (vrij) agressieve ideologie zoals Islam
Die walst daar zo overheen
Volgens mij is over dit onderwerp een boek geschreven:
https://www.amazon.com/Ch(...)e-Soul/dp/1621640914
Dat geloof ik ook wel, denk maar niet dat de Russen of de Chinezen een fuck geven wat de islam richting hun roept, zei weten wel raad met staatsgevaarlijke types/ideologieën.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:30 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik denk dat een andere doctrine wel opgewassen is tegen de islam, of dat nou bolsjewieksme, nationalisme of soevereiniteit is, het blijkt uit de geschiedenis dat de mens niet religie nodig heeft om het ultieme offer te maken.
'mensenwerk', 'minder serieus nemen' echt nou net van die dingen die zo ongeveer als een rode lap op een stier werken bij een moslim. Dat soort bewoordingen alleen al roepen zo'n keiharde weerstand op. Kun je echt niet mee aankomen. Ondenkbaar in de Islam.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:02 schreef SpecialK het volgende:
De 'stormtroepen' van iedere 'cultuur' zijn vaak niet de vaandeldragers. De hogere waarden die jij beschrijft zijn zijn ondergeschikt aan de stuwing die de 'eenvoudige' massa ondervindtquote:Op donderdag 30 maart 2017 12:01 schreef AnInconvenientTruth het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel, denk maar niet dat de Russen of de Chinezen een fuck geven wat de islam richting hun roept, zei weten wel raad met staatsgevaarlijke types/ideologieën.
Ik maak me zorgen over het westen. Geschiedenis leert dat landen komen en gaan maar dat volkeren blijven. Echter denk ik niet dat het west-Europese volk is opgewassen tegen het Arabische volk en dus het onderspit delft omdat wij te veel waarden hechten aan begrippen als vrijheid en de waarde van het mensenleven.
Nu is dit hartstikke goed maar als de andere partij daar geen boodschap aan heeft en jij te bang ben om harde maatregelen te nemen die in strijd zijn met je normen en waarden dan delf je het onderspit.
Net zo bij de christenen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
'mensenwerk', 'minder serieus nemen' echt nou net van die dingen die zo ongeveer als een rode lap op een stier werken bij een moslim. Dat soort bewoordingen alleen al roepen zo'n keiharde weerstand op.
Je bedoelt dat als men de moslims zat is wij ze een kopje kleiner zullen maken? Als de huidige trend van de ruk naar rechts zich voort zal zetten?quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:06 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
De 'stormtroepen' van iedere 'cultuur' zijn vaak niet de vaandeldragers. De hogere waarden die jij beschrijft zijn zijn ondergeschikt aan de stuwing die de 'eenvoudige' massa ondervindt
Ik maak me meer zorgen over het lot van de moslims dan over het lot van Europa. Ik vrees dat wanneer de multikul koers niet veranderd de moslims het slachtoffer zullen zijn. Slachtoffer van het multiculturisme. Daarom hoop ik dat zolang het nog vreedzaam kan de gedane zaken teruggedraaid zullen worden.
Christenen zijn allang geen zorg meer.quote:
Ja maar niet door een ruk naar rechts maar door dat het forceren van culturele veranderingen in de belevingssfeer van het volk zijn threshold zal bereiken (aantasting van de soevereiniteit).quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:13 schreef AnInconvenientTruth het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als men de moslims zat is wij ze een kopje kleiner zullen maken? Als de huidige trend van de ruk naar rechts zich voort zal zetten?
Heb je nog wat te zeggen op Rikkert-de-Kikkert?quote:Op donderdag 30 maart 2017 02:51 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Kan die onzin van hem met 1 vraag weerleggen: is het volgens de Islam toegestaan onschuldige mensen te vermoorden?
Wat ISIS wel doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |