abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7254002
Beste mede-muzikanten...

ik vroeg me zo 'ns af wat jullie gebruiken om (semi-)professioneel vocalen op te nemen. Ik ben op zoek naar een mic-preamp, een goeie de-esser, compressor, equalizer, eventueel modeller...

Maar wil ook weer niet al teveel geld uit gaan geven. Nou is die nieuwe Behringer VX2000 (http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=VX2000&lang=eng) wel erg interessant en ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met dit apparaat, of een soortgelijk iets...

Die Behringer kost overigens nog geen 170 euro... kan dat wel wat zijn voor zo weinig geld? Ik moet zeggen dat ik andere spullen van Behringer best goed vind...

"Don't drive faster than your angel can fly..."
  dinsdag 10 december 2002 @ 20:39:48 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7254235
Behringer is goed spul voor wat ze leveren. Heb zelf ook wel wat dingen van hun en ik ben er blij mee (MX8000a, MBX1002 en een EX3200). Heb zelf (nog) geen voicebox, maar wie weet bouw ik die ooit nog eens.

Opnemen van vocalen: Zorg dat de kamer goed gedempt is, zodat je geen echo's hebt (badkamergeluid). Een echte voicebox is helemaal ideaal. Zorg voor een goede microfoon (Röde NT1 is een veelgebruikt ding).
Die VX2000 klinkt goed, al kan het natuurlijk niet op tegen bijv. een JoeMeek pre-amp (die ook gelijk een stuk duurder is). Indien je een goede microfoon gebruikt, kun je het ook wel zonder de-esser af. Wat wel belangrijk is, is een goede reverb. Behringer heeft de Virtualizer series, maar die zou ik laten liggen. In plaats daarvan zou ik voor een Lexicon MPX-series gaan.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7254595
mjah, goede microfoons heb ik wel en effecten heb ik ook genoeg.

Het probleem is als ik van een ander merk een mic preamp koop, heb ik vaak geen equalizer, compressor/gate, de-esser etc. in één doosje en dan ben je al een paar honderd euro meer kwijt...

De Focusrite Trakmaster is ook wel cool... en die kost zo'n 389 euro... wel een stukje meer, maar wel een stukje beter... dilemma!

Nah, Behringer is zeker okay... heb twee Virtualizers en twee Ultrafexen hangen en die zijn goed bruikbaar...

dinsdag 10 december 2002 @ 21:07:54 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7255037
Behringer heeft nog wel eens de neiging om aardlussen niet helemaal correct te onderdrukken (heb het hier gelukkig wel goed gekregen), da's wel een nadeel.
Spul van Focusrite heeft 2 voordelen; het is erg goed en het ziet er echt verdomd mooi uit. Ik denk zelf dat de microfoon en de akoestiek in de kamer een veel grotere impact hebben op het eindresultaat dan een iets goedkopere mic.amp.
pi_7256597
Geloof ik graag ja... ik ben nog wel van plan m'n studiotje 'ns flink onder handen te nemen en de boel akoestisch te optimaliseren.

Ik heb m'n monitors wel goed opgesteld en het klinkt allemaal redelijk droog, heb van dat noppen-schuimrubber spul op de muur en plafond, maar niet echt een geluidsdichte cabine. Wil ik wel heel graag, want ik werk redelijk vaak met akoestische instrumenten...

dinsdag 10 december 2002 @ 22:19:26 #6
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7256679
Mooiste is dan als je ook nog een 'zwevende vloer' en dergelijke in de studio kunt krijgen. In de meeste gevallen is dat helaas niet mogelijk
Misschien kun je ook aan zaken denken als dikke gordijnen. Die dempen namelijk ook erg goed en zijn goedkoper dan het bouwen van een complete voicebox.
pi_7256990
Goed plan

... soort douchecabine met dikke, velourse gordijnen, zie het al voor me

dinsdag 10 december 2002 @ 23:15:23 #8
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7258284
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 22:31 schreef Musiquence het volgende:

... soort douchecabine met dikke, velourse gordijnen, zie het al voor me

Zoiets bedoel ik inderdaad, hoewel een 'douchecabine' wel wat krap is (vervelend als de zanger(es) claustrofobie heeft ). Bij Sound on Sound hebben ze een heleboel goede tips voor het inrichten van een studio

http://www.sospubs.co.uk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')