Tricky
2 jaar geleden bracht Tricky de mini-cd 'Mission Accomplished' uit De 32-jarige Tricky maakte naama door de volstrekt eigenzinnige manier waarop hij triphop vermengde met elementen uit de rock, ambient en hiphop. Zijn debuutalbum 'Maxinquaye' uit 1995 kon rekenen op lovende kritieken en met 'Pre-millennium Tension' uit 1996 brak Adrian Thaws, zoals Tricky eigenlijk heet, wereldwijd door. Zijn daaropvolgende albums bevatten echter meer van hetzelfde en de verkopen bleven achter bij de gestelde verwachtingen. Met 'Mission Accomplished' leek hij weer op het rechte spoor te zitten.
De muziek van tricky blijft me immer boeien..de teksten, de muziek, de stem..Vooral maxinquaye blijft ge-wel-dig
Jullie meningen..
quote:precies en zijn optredens is altijd afwachten wat het wordt...front-view and enthousiasm or back-view bittered
Op dinsdag 10 december 2002 19:49 schreef haaahaha het volgende:
Tricky is kicken!!
Juxtapose is ook een goed album
Over het algemeen vind ik de sfeer op z'n albums erg goed, lekker donker.
Angel with dirty faces is ook een erg goed album, de stem van pj harvey in broken homes is heerlijk.
Ik vind blowback trouwens niet zo heel goed, misschien moet ik hem nog vaker luisteren, ik hoop dat dat het is
Inderdaad is maxinquaye een topperrrrrtje
quote:Ik vond Blowback ook niet gelijk super..maar eigenlijk moet ik toegeven dat ik dat vaker heb als ik nummers van Tricky nog niet vaak gehoord heb...de kracht zit hem juist in de 4e en/of 5e keer luisteren
Op dinsdag 10 december 2002 23:04 schreef haaahaha het volgende:
Vaag eigenlijk dat er nog geen topic over deze rukker wasAngel with dirty faces is ook een erg goed album, de stem van pj harvey in broken homes is heerlijk.
Ik vind blowback trouwens niet zo heel goed, misschien moet ik hem nog vaker luisteren, ik hoop dat dat het isInderdaad is maxinquaye een topperrrrrtje
quote:Tricky - Bury The Evidence van Blowback vind ik een kicken nummer! Beetje in de stijl van Juxtapose
Op vrijdag 13 december 2002 21:41 schreef Rulin het volgende:
5 reacties maar...matig..komop Tricky
subtiel schopje dan maar
quote:ja dat optreden was ook bagger, maar wat wil je op de vrijdagmiddag
Op vrijdag 13 december 2002 22:05 schreef Nevermind het volgende:
Ik vond ze op Lowlands 2001 bagger... waardeloos. Ben na vier nummer maar ergens anders heengegaan.
Ik zal zo nog eens wat van Tricky downloaden, dan kan ik ook een goede mening geven
quote:haal gelijk ook even wonder woman van tricky en frusciante binnen...
Op vrijdag 13 december 2002 22:12 schreef Nevermind het volgende:
En het was ook nog eens 58 graden ofzo
Maar goed, beetje jammer zo'n begin van Lowlands, maar het is helemaal goedgekomenIk zal zo nog eens wat van Tricky downloaden, dan kan ik ook een goede mening geven
Zn beste track vind ik Poems, volgens mij is die van zn 2e album
Ik moet m echt een keer live zien dat lijkt me echt..... vet. gewoon.
Uitschieters voor mij zijn ook Maxinquaye en Juxtapose ... grootste probleem wat ik met zijn muziek heb is dat ie met zijn lyrics nogal eens in herhaling valt ... kweenie of ie dat doet als kwinkslag naar zijn ouder werk, of dat ie door gebrek aan inspiratie een makkelijke uitweg kiest ...
Ben benieuwd of we ooit nog nieuw en vernieuwend werk van 'm te horen zullen krijgen of dat de koek nu echt op is ...
quote:Was blowback dan niet super dan? Ik heb maxinquaye eindelijk is gedownload en ik vind het heel anders= al die gastbijdragen(redhotchilipeppers!) op blowback zorgen voor heel veel afwisseling . Blowback vind ik dus best vernieuwend.Vooral Hawkman (jamaicaans) heeft echt zo een stem die je in trickys muziek nog nooit gehoord hebt .Maxinquaye en blowback vind ik zijn beste albums.
Op donderdag 20 februari 2003 22:58 schreef Weakling het volgende:
Ik vind al zijn albums tot nu toe wel okay ... maar het is voor mij geen muziek die ik in grote hoeveelheden ineens tot me kan nemen ... zo eens in de maand slinger ik een cd-tje van tricky erin ...Uitschieters voor mij zijn ook Maxinquaye en Juxtapose ... grootste probleem wat ik met zijn muziek heb is dat ie met zijn lyrics nogal eens in herhaling valt ... kweenie of ie dat doet als kwinkslag naar zijn ouder werk, of dat ie door gebrek aan inspiratie een makkelijke uitweg kiest ...
Ben benieuwd of we ooit nog nieuw en vernieuwend werk van 'm te horen zullen krijgen of dat de koek nu echt op is ...
quote:Blowback was ook zeker een goed album! Ik heb ook niks tegen op de muziek, maar, zoals eerder gezegd, wel met zijn teksten ... but hey ... wie let er nu op de tekst bij muziek? ...
Op vrijdag 21 februari 2003 15:54 schreef thesoundfan het volgende:[..]
Was blowback dan niet super dan? Ik heb maxinquaye eindelijk is gedownload en ik vind het heel anders= al die gastbijdragen(redhotchilipeppers!) op blowback zorgen voor heel veel afwisseling . Blowback vind ik dus best vernieuwend.Vooral Hawkman (jamaicaans) heeft echt zo een stem die je in trickys muziek nog nooit gehoord hebt .Maxinquaye en blowback vind ik zijn beste albums.
Ik heb hier hier nog nix gehoord over de nummers die hij samen met DJ Muggs en Grease gemaakt heeft. Daar zitten z'n beste nummers imo. Alhoewel Strugglin en Excess ook erg goed zijn.
Humble suggestion: kazaa -> zoek
Tricky with DJ Muggs and Grease - Contradictive
Tricky with DJ Muggs and Grease - For Real (All time favorite!!)
quote:Zal eens kijken
Op dinsdag 29 april 2003 14:54 schreef Zizi het volgende:
Nog maar een schopje dan.Ik heb hier hier nog nix gehoord over de nummers die hij samen met DJ Muggs en Grease gemaakt heeft. Daar zitten z'n beste nummers imo. Alhoewel Strugglin en Excess ook erg goed zijn.
Grease
quote:OK ... late reactie mijnerzijds ... maar goed ... nog nix gehoord? ... heb je dan liggen pitten of download je alles en weet je niet waar het origineel vandaan komt? je hebt het hier over de CD Juxtapose ... en die is al een paar keer genoemd ...
Op dinsdag 29 april 2003 14:54 schreef Zizi het volgende:
Nog maar een schopje dan.Ik heb hier hier nog nix gehoord over de nummers die hij samen met DJ Muggs en Grease gemaakt heeft. Daar zitten z'n beste nummers imo. Alhoewel Strugglin en Excess ook erg goed zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |