abonnement Unibet Coolblue
pi_169587127
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 06:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daarentegen: collega's die steeds je werk onderbreken met vragen die je onmiddellijk móét beantwoorden anders gaan ze niet terug naar hun eigen plek.
Vreselijk vervelend, inderdaad! :N
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_169587212
Gozer die zijn eigen werk niet kan, alles ingevuld moet krijgen door de partij die hem aanstuurt om het werk te doen, mailt je weer met vragen over dingen die hij zelf moet weten. Geen antwoord binnen 5 minuten, gaat je telefoon al. Kom ik terug van pauze, 5 gemiste oproepen.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:57:04 #178
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169587334
Waar zal ik eens beginnen?:
• Collega's die alleen maar over hun fucking kind kunnen praten terwijl ik gewoon niet naar die verhalen luister.
• Collega's die je continu ongevraagd foto's van hun kind in het gezicht drukken.
• Domme, incompetente collega's die niets begrijpen.
• Als je eerder naar huis gaat (terwijl je al om 6:00 wakker gebeld was) vragen: "halve verlofdag opgenomen?"
• Managers die je nooit ziet.
• Managers die loze beloftes doen.
• 5 managers verslijten in 5 jaar.
• Een hoofdkantoor dat zich geen fuck aantrekt van jouw lokale vestiging.
• Helpdeskpersoneel in de Filipijnen.
• Mensen die zelf gaan knutselen terwijl ze er geen verstand van hebben en uiteindelijk met hun zelf veroorzaakte probleem bij jou komen om het op te laten lossen.
• Moeten inklokken (ooit van het nieuwe werken gehoord??)
• Collega's die je al vijftien keer een uitleg hebt gegeven en een week later weer doodleuk hetzelfde vragen.
• Managersjargon die de bullshitbingokaart snel doet vullen.
• De "alles moet met spoed" houding.
• Collega's die menen zonder overleg recht te hebben op kortere werkdagen omdat ze een kind hebben, maar te gierig zijn om fatsoenlijke kinderopvang te betalen.
• Collega die aan bodybuilding doet en daardoor wekenlang voor een wedstrijd zich niet meer kan concentreren op zijn werk door zijn achterlijke dieet.
• Secretaresses die doen alsof ze de belangrijkste persoon van het hele bedrijf zijn.
• Managers die op andere mensen neerkijken.
• Mensen die je kantoor binnenstormen en menen dat je altid maar even tijd voor ze kunt maken.
• Mensen die denken dat je de hele dag maar op hen zit te wachten en niks te doen totdat zij binnenkomen met hun onbenullige kutprobleempjes.
• Mensen die hele standaarddingen op de computer nog niet kunnen.
• De HR afdeling die het altijd te koud heeft waardoor de airco in ons kantoor ook niet aan kan.
• Mensen die op maandag al roepen "Bijna weekend"
• Als ik op CC sta, maar helemaal niets met het onderwerp te maken heb.
• Collega's die hard gaan praten terwijl jij een telefoontje probeert te plegen.
• Steeds minder rechten krijgen omdat het hoofdkantoor beslist, hierdoor word je beperkt in je werk.
• Mensen die voor elke scheet een meeting willen inplannen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ze me ergens in de gang vertellen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ik drie jaar geleden eens voor ze gedaan heb.
• Verhalen moeten aanhoren van collega's die je echt niet interesseren.
• Te weinig leuke vrouwen in de buurt.
• Altijd dezelfde grapjes te horen moeten krijgen waarbij iedereen ook nog denkt altijd origineel te zijn.
• Mensen die denken dat je in de pauze zit te wachten over hun problemen thuis (ik werk als IT-er)
• Een chronisch tekort aan vergaderruimtes.
• Collega's die in het openbaar (op de speaker) privégesprekken gaan voeren.
• Telefoontjes van vertegenwoordigers die denken dat ze wel even binnen kunnen komen terwijl we onze vaste leveranciers hebben en ik daar niet over mag beslissen.

Om eens te beginnen... :P
Don't let my username fool you...
pi_169587514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:57 schreef Metalfreak het volgende:

• Een chronisch tekort aan vergaderruimtes.

Prima toch, dan kan er niet voor elke scheet een meeting ingepland worden.
pi_169587549
Als je net diep geconcentreerd bezig bent met een lastige bug hunt en je hele hoofd vol zit met troubleshoot info en git commits en debug paden en unit tests, en dan zo'n pipo van sales of marketing ofzo die naast je komt staan en je hele train of thought komt onderbreken met:

"Ja hoi dat totaal onbelangrijke futiele dingetje waar we het vandeweek bij de waterkoeler over hadden, daar heb ik een issue voor aangemaakt hoor!"

Ok. Bedankt, he. :(
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:14:50 #181
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169587598
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:08 schreef Chai het volgende:

[..]

Prima toch, dan kan er niet voor elke scheet een meeting ingepland worden.
Ja, maar omdat dat dus wel gebeurt, is er dus ook geen beschikbaar als er eens een keer écht een nodig hebt voor een conferencecall met het buitenland of zo.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:17:09 #182
273116 Linkiss
The Hunter
pi_169587634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:19 schreef Anthonie24 het volgende:
weetje wat mij ook irritant lijk......als je op kantoor aan het werk bent en opeens moet je heel nodig poepen.
Sorry, maar poepen in de tijd van de baas is het beste. Onterechte klacht dus.
Blessed be.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:19:12 #183
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169587656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:17 schreef Linkiss het volgende:

[..]

Sorry, maar poepen in de tijd van de baas is het beste. Onterechte klacht dus.
Dit ja, ik verbruik thuis vrijwel geen wc-papier meer :D
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:22:38 #184
348775 Piggen
Lekker bakkie
pi_169587711
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
Waar zal ik eens beginnen?:
• De HR afdeling die het altijd te koud heeft waardoor de airco in ons kantoor ook niet aan kan.
Om eens te beginnen... :P
De eerste drie woorden zijn klachtwaardig genoeg.

quote:
Een hoofdkantoor dat zich geen fuck aantrekt van jouw lokale vestiging.
Mja, om krankzinnig van te worden. En dan het vergaderen. Ik werk voor een Zweeds bedrijf en daar is vergaderen een sport, volgens mij. Sturen ze een kwartier voor een meeting een presentatie van 90 slides, die ze gedurende twee uur bijna letterlijk voorlezen en op precies het eindtijdstip van de meeting is het plots afgelopen, terwijl je op slide 38 bent. Zit ook meestal maar rustig ander werk te doen tijdens zo'n meeting.

Nog een ergernis: mensen die hun mail met 'high importance' sturen - of mensen die ál hun mail zo sturen. Bel dan.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:27:50 #185
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169587793
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:22 schreef Piggen het volgende:

[..]

De eerste drie woorden zijn klachtwaardig genoeg.
Bestaan er überhaupt wel goede HR afdelingen :?

quote:
[..]

Mja, om krankzinnig van te worden. En dan het vergaderen. Ik werk voor een Zweeds bedrijf en daar is vergaderen een sport, volgens mij. Sturen ze een kwartier voor een meeting een presentatie van 90 slides, die ze gedurende twee uur bijna letterlijk voorlezen en op precies het eindtijdstip van de meeting is het plots afgelopen, terwijl je op slide 38 bent. Zit ook meestal maar rustig ander werk te doen tijdens zo'n meeting.
Dat zal iets Scandinavisch zijn dan, ik werk voor een Deens bedrijf en herken dergelijke zaken wel.

quote:
Nog een ergernis: mensen die hun mail met 'high importance' sturen - of mensen die ál hun mail zo sturen. Bel dan.
Of mensen die anno 2017 nog met elke mail een verzoek om leesbevestiging meesturen. Ik weiger deze pertinent te versturen.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:41:07 #186
273116 Linkiss
The Hunter
pi_169588006
- Backstabbende collega's
- Lelijke vrouwen op de werkvloer.
- Manager die meteen naast je staat als je zegt dat je het even rustig hebt.
- Geen gekoeld water
- Geen chocomel uit de koffie automaat.
- Mensen die niet groeten bij binnenkomst of geen gedag zeggen wanneer ze weg gaan.
Blessed be.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:05:27 #187
348775 Piggen
Lekker bakkie
pi_169588427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:27 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat zal iets Scandinavisch zijn dan, ik werk voor een Deens bedrijf en herken dergelijke zaken wel.

Ik heb een vriendin die in Zweden werkt en die dat ook vindt, dus met N=3 kunnen we wel stellen dat Scandinavië raar is en dat het bizar is dat het zo goed gaat daar. Verder hartstikke aardige mensen hoor :)
pi_169588797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
Waar zal ik eens beginnen?:
• Collega's die alleen maar over hun fucking kind kunnen praten terwijl ik gewoon niet naar die verhalen luister.
• Collega's die je continu ongevraagd foto's van hun kind in het gezicht drukken.
• Domme, incompetente collega's die niets begrijpen.
• Als je eerder naar huis gaat (terwijl je al om 6:00 wakker gebeld was) vragen: "halve verlofdag opgenomen?"
• Managers die je nooit ziet.
• Managers die loze beloftes doen.
• 5 managers verslijten in 5 jaar.
• Een hoofdkantoor dat zich geen fuck aantrekt van jouw lokale vestiging.
• Helpdeskpersoneel in de Filipijnen.
• Mensen die zelf gaan knutselen terwijl ze er geen verstand van hebben en uiteindelijk met hun zelf veroorzaakte probleem bij jou komen om het op te laten lossen.
• Moeten inklokken (ooit van het nieuwe werken gehoord??)
• Collega's die je al vijftien keer een uitleg hebt gegeven en een week later weer doodleuk hetzelfde vragen.
• Managersjargon die de bullshitbingokaart snel doet vullen.
• De "alles moet met spoed" houding.
• Collega's die menen zonder overleg recht te hebben op kortere werkdagen omdat ze een kind hebben, maar te gierig zijn om fatsoenlijke kinderopvang te betalen.
• Collega die aan bodybuilding doet en daardoor wekenlang voor een wedstrijd zich niet meer kan concentreren op zijn werk door zijn achterlijke dieet.
• Secretaresses die doen alsof ze de belangrijkste persoon van het hele bedrijf zijn.
• Managers die op andere mensen neerkijken.
• Mensen die je kantoor binnenstormen en menen dat je altid maar even tijd voor ze kunt maken.
• Mensen die denken dat je de hele dag maar op hen zit te wachten en niks te doen totdat zij binnenkomen met hun onbenullige kutprobleempjes.
• Mensen die hele standaarddingen op de computer nog niet kunnen.
• De HR afdeling die het altijd te koud heeft waardoor de airco in ons kantoor ook niet aan kan.
• Mensen die op maandag al roepen "Bijna weekend"
• Als ik op CC sta, maar helemaal niets met het onderwerp te maken heb.
• Collega's die hard gaan praten terwijl jij een telefoontje probeert te plegen.
• Steeds minder rechten krijgen omdat het hoofdkantoor beslist, hierdoor word je beperkt in je werk.
• Mensen die voor elke scheet een meeting willen inplannen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ze me ergens in de gang vertellen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ik drie jaar geleden eens voor ze gedaan heb.
• Verhalen moeten aanhoren van collega's die je echt niet interesseren.
• Te weinig leuke vrouwen in de buurt.
• Altijd dezelfde grapjes te horen moeten krijgen waarbij iedereen ook nog denkt altijd origineel te zijn.
• Mensen die denken dat je in de pauze zit te wachten over hun problemen thuis (ik werk als IT-er)
• Een chronisch tekort aan vergaderruimtes.
• Collega's die in het openbaar (op de speaker) privégesprekken gaan voeren.
• Telefoontjes van vertegenwoordigers die denken dat ze wel even binnen kunnen komen terwijl we onze vaste leveranciers hebben en ik daar niet over mag beslissen.

Om eens te beginnen... :P
Kolere wat een kutbaan en kutbedrijf...

Ik ben blij dat ik niet hoef te ruilen met je.

Ik zit nu lekker met een broodje op een parkeerplaats. Onderweg naar een toffe meeting met daarna een rondleiding. Technisch weer ;).

Maar de dingen die. Je noemt zijn inderdaad wel irritant. Gelukkig kan ik vluchten en ik sluit me gewoon af met dopjes en internetradio.
Whatever...
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 17 maart 2017 @ 12:35:48 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_169588915
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:05 schreef Piggen het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin die in Zweden werkt en die dat ook vindt, dus met N=3 kunnen we wel stellen dat Scandinavië raar is en dat het bizar is dat het zo goed gaat daar. Verder hartstikke aardige mensen hoor :)
Sunny is niet aardig ;( ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_169589065
Collega's die tijdens de vakantie hun mails laten forwarden naar fucking IEDEREEN IN HET KANTOOR WAT DENK JE NOU KLAPJOSTI!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:07:30 #191
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_169591068
Ik heb 2 jaar lang fulltime op een kantoor gewerkt als boekhouder, met een stuk of 8 collega's in dezelfde ruimte die dezelfde functie hadden. Ik moet zeggen dat ik dat over het algemeen wel prima vond. Weinig kantoorjargon, nooit Zaagmans langs horen komen, nooit ruzie over de printer/koffie halen etc en de gesprekken gingen meestal over het werk zelf en anders gewoon over normale alledaagse dingen waar het grootste deel van de collega's in geďnteresseerd was. Nooit gelul over de tekening van de kinderen wat niemand iets boeit, nooit grapjes over "fijn weekend hč!" op maandagmiddag etc.

Misschien ook omdat van die 8 man er 5 vrijgezellen waren van maximaal 35 jaar oud en van die andere 3 was er maar 1 iemand met een kind. Het ging dus gewoon vaak over bier, toffe vakanties, voetbal en stappen :D

Neemt natuurlijk niet weg dat er ook dingen in dit topic zijn die ik wel herken :7

-Tegenover elkaar heel aardig doen, maar als er even iemand naar de wc/printer/koffieautomaat is gelijk keihard roddelen over de collega die weg is

-Heel erg op de klok letten. De werkdagen waren van 8:30 tot 16:45. Niemand die voor 8:25 binnen was en om 16:46 zat iedereen alweer in de auto.
Zelfde verhaal met de lunchpauze van 12:30 tot 13:00. Er was letterlijk niemand die om 12:31 nog zat te werken (of om 12:59 alweer zat te werken).

-Elke keer weer moeten puzzelen/ruzie maken wie er vrij mag nemen op dagen als de vrijdag na Hemelvaart ("Nee, jij was vorig jaar al, dus nu mag ik!!!11111!!!").
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:41:37 #192
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_169591728
Ook nog wel een mooie. Op kantoor allemaal de brave borst uithangen en in de kantine de meest schuine humor en schuttingtaal gooien. Ging eens een hele pauze alleen maar over neuken :|W
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_169591829
Als ik dit zo lees ben ik zó blij dat ik niet op kantoor werk :X :'( wat een ellende
pi_169592822
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:46 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Als ik dit zo lees ben ik zó blij dat ik niet op kantoor werk :X :'( wat een ellende
Je snapt toch wel dat dit soort topics de excessen naar boven haalt en niet elk kantoor hetzelfde is?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:07:22 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169593404
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
Waar zal ik eens beginnen?:
• Collega's die alleen maar over hun fucking kind kunnen praten terwijl ik gewoon niet naar die verhalen luister.
• Collega's die je continu ongevraagd foto's van hun kind in het gezicht drukken.
• Domme, incompetente collega's die niets begrijpen.
• Als je eerder naar huis gaat (terwijl je al om 6:00 wakker gebeld was) vragen: "halve verlofdag opgenomen?"
• Managers die je nooit ziet.
• Managers die loze beloftes doen.
• 5 managers verslijten in 5 jaar.
• Een hoofdkantoor dat zich geen fuck aantrekt van jouw lokale vestiging.
• Helpdeskpersoneel in de Filipijnen.
• Mensen die zelf gaan knutselen terwijl ze er geen verstand van hebben en uiteindelijk met hun zelf veroorzaakte probleem bij jou komen om het op te laten lossen.
• Moeten inklokken (ooit van het nieuwe werken gehoord??)
• Collega's die je al vijftien keer een uitleg hebt gegeven en een week later weer doodleuk hetzelfde vragen.
• Managersjargon die de bullshitbingokaart snel doet vullen.
• De "alles moet met spoed" houding.
• Collega's die menen zonder overleg recht te hebben op kortere werkdagen omdat ze een kind hebben, maar te gierig zijn om fatsoenlijke kinderopvang te betalen.
• Collega die aan bodybuilding doet en daardoor wekenlang voor een wedstrijd zich niet meer kan concentreren op zijn werk door zijn achterlijke dieet.
• Secretaresses die doen alsof ze de belangrijkste persoon van het hele bedrijf zijn.
• Managers die op andere mensen neerkijken.
• Mensen die je kantoor binnenstormen en menen dat je altid maar even tijd voor ze kunt maken.
• Mensen die denken dat je de hele dag maar op hen zit te wachten en niks te doen totdat zij binnenkomen met hun onbenullige kutprobleempjes.
• Mensen die hele standaarddingen op de computer nog niet kunnen.
• De HR afdeling die het altijd te koud heeft waardoor de airco in ons kantoor ook niet aan kan.
• Mensen die op maandag al roepen "Bijna weekend"
• Als ik op CC sta, maar helemaal niets met het onderwerp te maken heb.
• Collega's die hard gaan praten terwijl jij een telefoontje probeert te plegen.
• Steeds minder rechten krijgen omdat het hoofdkantoor beslist, hierdoor word je beperkt in je werk.
• Mensen die voor elke scheet een meeting willen inplannen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ze me ergens in de gang vertellen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ik drie jaar geleden eens voor ze gedaan heb.
• Verhalen moeten aanhoren van collega's die je echt niet interesseren.
• Te weinig leuke vrouwen in de buurt.
• Altijd dezelfde grapjes te horen moeten krijgen waarbij iedereen ook nog denkt altijd origineel te zijn.
• Mensen die denken dat je in de pauze zit te wachten over hun problemen thuis (ik werk als IT-er)
• Een chronisch tekort aan vergaderruimtes.
• Collega's die in het openbaar (op de speaker) privégesprekken gaan voeren.
• Telefoontjes van vertegenwoordigers die denken dat ze wel even binnen kunnen komen terwijl we onze vaste leveranciers hebben en ik daar niet over mag beslissen.

Om eens te beginnen... :P
Huh? Hoe weet jij dat? Werk je op hetzelfde kantoor als ik :?
Terechte klacht uiteraard!
pi_169594430
- Van die dagen waarop een kop koffie of soep de hoogtepunt van de dag is.
- Collega's die zaken te lang laten liggen of niet kunnen plannen waardoor heel de afdeling op het laatste moment moet helpen.
- Collega's die iets later komen en zich helemaal lopen te verantwoorden, alsof mij dat iets boeit.
- Weekoverleggen waarbij collega's alleen maar met punten komen die over de verwarming of ventilatie gaan.
- Collega's waarvan niemand eigenlijk weet wat hij of zij doet.
- Bij vragen aan andere afdelingen tien keer heen en weer gestuurd worden.
pi_169594554
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:00 schreef Nakketikker het volgende:
de receptioniste die altijd wat op te merken heeft als je gaat/komt
Bij ons zit een eceptioniste in een hal waar ook de toiletten zijn wamt we zitten op de begane grond.

Voel me soms opgelaten als ik 10 minuten wegblijf.
5 Ferrari's op videoband!
pi_169594964
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:08 schreef Bananenpap het volgende:
- Van die dagen waarop een kop koffie of soep de hoogtepunt van de dag is.
- Collega's die zaken te lang laten liggen of niet kunnen plannen waardoor heel de afdeling op het laatste moment moet helpen.
- Collega's die iets later komen en zich helemaal lopen te verantwoorden, alsof mij dat iets boeit.
- Weekoverleggen waarbij collega's alleen maar met punten komen die over de verwarming of ventilatie gaan.
- Collega's waarvan niemand eigenlijk weet wat hij of zij doet.
- Bij vragen aan andere afdelingen tien keer heen en weer gestuurd worden.
Jij was toch manager van de sociale werkplaats?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:55:37 #199
36461 Joppy
geen colaboy
pi_169595297
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:31 schreef GrumpyCat het volgende:
"Ik ben tot volgende week afwezig, voor belangrijke zaken kunt u (Collega op andere afdeling bereiken)"

Oké, ik naar die collega toe. Collega: Ja daar weet ik niks van af, moet je even naar de chef op de 4e lopen. Chef zegt dat ik tot volgende week moet wachten. Lekker man....
Ook irritant als een collega zonder overleg jouw naam vermeldt in zijn OoO reply. Krijg je constant telefoontjes en collegas aan je bureau over zaken waar je niet van op de hoogte bent
Let the beat control your body!
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 17:58:50 #200
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')