abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 maart 2017 @ 17:19:00 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169511039
De laatste tijd zie ik veel mensen die opzoek zijn naar een (Chinese) robotstofzuiger. Tijd voor een topic natuurlijk!

Wat doen we hier:
- We delen onze ervaringen
- Ranten over de matige zuigkwaliteiten
- Adoreren onze robot
- Vergelijken de 20 types van 1 chinees merk
- Horen dat hier in Europa natuurlijk 10 keer betere stofzuigers worden verkocht.
- Vragen advies :D

Onder het mom van TS begint:



Bijna een jaar geleden ontvingen wij onze Hans.Hans is een Chuwi Ilife V7 stofzuigrobot die gekocht is via Gearbest.

De robot draait hier alweer bijna een jaar rondjes door huis. Sinds die tijd is het aantal keren dat we in de woonkamer aan het stofzuigen zijn sterk afgenomen *O*
Af en toe gaat Hans op transport naar de slaapkamer en/of zolder waar hij zelfs onder de (lage) bedden en boxspring door rijdt om het nodige grijze stof op te pikken,.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Ilife V7 was achteraf een prima keuze; ik zag letterlijk door de bomen het bos niet meer, alleen Chuwi had al een 4 tal modellen. En dan heb je nog alle andere 'merken' die ook nog een graantje van de markt mee willen pakken.

De V7 kwam op mijn lijstje door de borstel ipv de kleine zuigmond die een aantal andere zuigers hebben. De combinatie van zuigen + borstel voelde beter aan. Of het daadwerkelijk beter is weten we niet natuurlijk. Het heeft alvast wel een nadeel, de borstel is natuurlijk slijtagegevoelig en moet naar verloop van tijd eens vervangen worden.

In het begin had de stofzuiger wat moeite om zijn plaats terug te vinden. Hij stond dan de volgende ochtend op een plek waar hij het dock wel kon zien, maar er niet naartoe kon rijden.
Nu we hem een plaats onder een kastje hebben gegeven staat hij 9 van de 10 keer weer netjes op zijn plaats.



Een jaar verder kunnen we wel zeggen dat de Chuwi het prima doet; het is dan ook een veel benoemd merk ik het Robotstofzuigers topic op Tweakers.

Mocht iemand vragen hebben over mijn Hans-stofzuiger dan hoor ik het wel O+

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 14-03-2017 17:27:47 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:25:26 #2
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_169512080
Hoe duur was hans en wat doet die afstandsbediening?
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:41:04 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169512318
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:25 schreef tokko1 het volgende:
Hoe duur was hans en wat doet die afstandsbediening?
Hans was iets boven de 110 euro met een coupon, vanuit het EU warehouse (via China naar UK en dan naar NL dus).

Prijzen wisselen enorm van die dingen, dus gewoon even een weekje in de gaten houden, en dan op het juiste moment toeslaan :D.


De afstandsbediening is voor het besturen van de robot; al is dat niet geweldig qua bestuurbaarheid. Je kan meer de richting veranderen.

Clean knop is om hem te laten starten. Via plan kan je hem op een bepaalde tijd laten starten, zoals hij nu ingesteld staat (om 02.00 in dit geval).
Daarnaast spot modus, gaat hij rondjes rijden vanaf de plaats waar je hem aan zet.
Home knop laat hem naar zijn dock toe rijden
laatste knopje rechts onder is de edge knop; dan gaat hij alleen maar langs de kanten rijden.
__

Ben ook wel benieuwd wat anderen rond hebben rijden?
Moet wellicht binnenkort nog eentje aanschaffen, en nu kan ik wel weer voor een V7 gaan, maar wellicht mis ik dan wel iets :D.

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 14-03-2017 18:48:15 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169586970
Herkent Hans ook valkuilen? Ik twijfel om zo'n ding te kopen om 'm ook af en toe boven aan te zetten, maar ik wil voorkomen dat ie dan in het trapgat valt :D
Schip ahoy!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:59:40 #5
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169589390
Hans staat hier wel eens op de overloop, hoewel het wat eng was en de eerste keer op de trap ben blijven zitten viel hij er niet vanaf.

Zitten sensors onder die hem laten stoppen wanneer er geen grond meer onder de sensor zit.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169605045
Goed om te weten. Ik zag net ook de X5, maar in de Youtubereviews merkte ik ook dat die langs de randjes nog wel e.e.a. laat liggen, dus ik twijfel nog over de V7 de moeite is. Hij staat nu voor 137 euro ex verzending.

Edit: uit de reviews komt de X5 wel iets beter naar voren. Echter, die staat nu weer op een hogere prijs...140 euro en daar komt nog 20 euro verzending bij }:|

[ Bericht 38% gewijzigd door Piet__Piraat op 18-03-2017 11:47:22 ]
Schip ahoy!
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:53:02 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169606637
De x5 bestond nog niet toen ik de v7 kocht. Als de x5 ook een borstel heeft dan is het waarschijnlijk ook een prima keuze.

Overigens zag ik dat de zuigkracht van de v7 ook nog omhoog kon. Moet via de App, alleen zal dat weer ten koste gaan van de batterij.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169612455
De X5 heeft geen borstel, maar aangezien we hier maar anderhalve m² vloerbedekking hebben is dat niet echt een probleem. Voordeel van de X5 is ook de dweilfunctie. Die heeft de V7S overigens ook, dus die hebben we ook nog in het achterhoofd. De V7 heeft die niet en daarom valt die af.

Maar de X5 heeft de voorkeur, nu nog even wachten op een goede prijs. Hij staat nu vanuit China op 160 euro totaal. In de US kost ie 100 euro ex verzending, maar die kunnen niet naar NL verzenden. Ik heb niet helder of die prijs nog fors omlaag moet kunnen, al is die 160 euro niet in de flash sale. Misschien dus maar even wachten op een betere prijs; het heeft geen haast.

Overigens is er ook nog de V5 Pro, die kan ongeveer hetzelfde. Lijkt iets minder goed te zuigen, maar kan wel weer betere timing aan. Die is 140 euro incl verzending, maar dan heb je weer een Chinese stekker eraan. Ook jammer.
Schip ahoy!
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:05:05 #9
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170060420
Ben benieuwd naar je ervaringen met de X5 :D!

Tip die ik kan geven is dat je even goed moet kijken met de plaatsing van het dock. Hier was het de derde keer scheepsrecht, de eerste keer stond hij vaak voor een balkje onder de tafel die dan tussen het dock en hem in zat. Tweede keer was te dicht bij een gordijn (ging ook niet helemaal perfect). En nu staat hij vrijwel altijd op zijn plaats :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_171617246
Ik heb via FOK! en dankzij Gearbest een stofzuiger gewonnen:

CHI / [WIN] Een Robotstofzuiger: ILIFE V1 i.s.m. Gearbest.com

Dat bleek uiteindelijk niet de ILIFE V1 te zijn, maar het werd gewoon de ILIFE V5S Pro _O_.

http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_615461.html

Toen ik hem binnen kreeg (behoorlijk snel!) had mijn vader toevallig last van een (nog nooit eerder gehad) acute reuma-aanval in zijn knieën, waardoor hij vrijwel niet kon lopen. Aangezien mijn vader in mijn ouderlijk huis de 'huisman' is, vond ik het een goed plan de stofzuiger direct daar neer te zetten.

Ik kan dus helaas geen review schrijven vanuit mijn eigen ervaring.

Mijn vader heeft op zich wel twee behoorlijke rechterhanden, maar met nieuwe (elektronische) technologieën is hij niet altijd even handig (het zal de leeftijd een beetje zijn ;) ). De stofzuiger had ie echter direct aan de gang en die doet nu een paar keer per week daar een rondje en hij heeft de verschillende modi ook al geprobeerd.

Ik heb hem gevraagd wat ie er nou van vond; niets dan lof.

Extra pluspuntjes:
- Ik weet dat het oplaadstation officieel vrij moet staan, maar ik heb hem bij mijn ouders gewoon onder de bank gezet en dat gaat helemaal prima.
- Hij is eigenlijk best wel snel en behoorlijk stil; mijn ervaring met robotstofzuigers (zoals bijvoorbeeld die van LG) is dat ze wat luidruchtiger zijn.
- De dweilfunctie is ook handig, al is het niet gelijkwaardig met echt zelf even dweilen. Grove vlekken gaan hier niet mee weg.
pi_172485288
Iemand ervaring met de Xiaomi robotstofzuiger? De prijs is hoger dan sommige NL modellen.
Wat kan een Xiaomi van $450 wel, wat een Chuwi ilife van $100 niet kan?

Ik kan de meerprijs niet echt goedpraten in dit geval :)
  maandag 17 juli 2017 @ 19:11:11 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_172488752
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:07 schreef KdwPPr het volgende:
Iemand ervaring met de Xiaomi robotstofzuiger? De prijs is hoger dan sommige NL modellen.
Wat kan een Xiaomi van $450 wel, wat een Chuwi ilife van $100 niet kan?

Ik kan de meerprijs niet echt goedpraten in dit geval :)
Hij is slim. De Xiaomi maakt een kaart en doet zijn rondjes in een logische wijze; de Ilife modellen gokken maar wat en zijn semi-slim (botsen niet hard; proberen om poten heen te rijden) maar rijden verder nog kris-kras rond.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_172522191
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:11 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hij is slim. De Xiaomi maakt een kaart en doet zijn rondjes in een logische wijze; de Ilife modellen gokken maar wat en zijn semi-slim (botsen niet hard; proberen om poten heen te rijden) maar rijden verder nog kris-kras rond.
ah oke bedankt voor de info. Opzich hoeven ze van mij niet "slim" te zijn. Zolang ze maar beginnen als ik ga werken, en ik daarna in een schoon huis terugkom, vind ik het prima.
  donderdag 20 juli 2017 @ 17:35:36 #14
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_172554051
Kan het ook in een huis met drempels? Hoe hoog kunnen deze zijn tov de vloer?
pi_172555254
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:35 schreef ErkendFokker het volgende:
Kan het ook in een huis met drempels? Hoe hoog kunnen deze zijn tov de vloer?
Ja, er zit een soort van vering op. De meeste kunnen 1 tot 2 cm aan na even googlen. Ik kan van de Chuwi geen harde cijfers vinden. Je drempels zullen vast niet hoger zijn dan 1 cm anders valt er dagelijks iemand ;)
  donderdag 20 juli 2017 @ 20:19:40 #16
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_172558081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:36 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ja, er zit een soort van vering op. De meeste kunnen 1 tot 2 cm aan na even googlen. Ik kan van de Chuwi geen harde cijfers vinden. Je drempels zullen vast niet hoger zijn dan 1 cm anders valt er dagelijks iemand ;)
Sounds good, Ik ga wel eentje bestellen dan. Kan altijd de drempels nog verlagen als het niet wil.
pi_172568013
Erg interessant, deze dingen. Iemand ervaring met een robotstofzuiger i.c.m. een kat (die redelijk wat haren loslaat)?
pi_172568041
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:19 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Sounds good, Ik ga wel eentje bestellen dan. Kan altijd de drempels nog verlagen als het niet wil.
ik geef geen garantie dat ie over je drempel heenkomt he >:).

Ik ga mezelf er nog wat meer in verdiepen voordat ik er een koop. Ik wil hem ook via home assistant kunnen aansturen zonder al te veel omwegen.
pi_172655244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:19 schreef RobertNL het volgende:

Mocht iemand vragen hebben over mijn Hans-stofzuiger dan hoor ik het wel O+
Ik dus.

Ik heb vandaag t broertje van Hans binnengekregen, maar hij lijkt aan een wiegedood gestorven te zijn, hij doet (bijna) niks.

Wat heb ik gedaan?
In ontvangst genomen.
Uitgepakt.
Opgeladen totdat t lampje op de stofzuiger constant groen brandde.
En toen geprobeerd om een proefrondje te doen, maar er gebeurde niks... hij was dood zeg maar...

Heb ik iets over t hoofd gezien? knopje/palletje wat ik moest indrukken?
  dinsdag 25 juli 2017 @ 07:25:07 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_172658696
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 22:53 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ik dus.

Ik heb vandaag t broertje van Hans binnengekregen, maar hij lijkt aan een wiegedood gestorven te zijn, hij doet (bijna) niks.

Wat heb ik gedaan?
In ontvangst genomen.
Uitgepakt.
Opgeladen totdat t lampje op de stofzuiger constant groen brandde.
En toen geprobeerd om een proefrondje te doen, maar er gebeurde niks... hij was dood zeg maar...

Heb ik iets over t hoofd gezien? knopje/palletje wat ik moest indrukken?
De aanknop aan de onderkant?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_172659910
:X :X :X oeps :X :X :X

Had ik niet gezien omdat dat doekje en t frame daaronder in de weg zaten...

En hiervoor had ik een Irobot Roomba 400, die had dat niet.


Vanochtend haar eerste rondjes laten draaien en ze is wel n beetje sterker dan de Roomba, ze duwt stoelen opzij, zodat ze ook onder de stoelen komt :P

Ik ben er wel achter gekomen dat als ze op een stuiterbal komt ze er niet vanzelf weer afstuitert...


edit: t is t zusje van Hans dus O~)

[ Bericht 13% gewijzigd door JohnB52 op 25-07-2017 10:01:17 ]
  woensdag 26 juli 2017 @ 17:31:11 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_172692746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 09:24 schreef JohnB52 het volgende:
:X :X :X oeps :X :X :X

Had ik niet gezien omdat dat doekje en t frame daaronder in de weg zaten...

En hiervoor had ik een Irobot Roomba 400, die had dat niet.

Vanochtend haar eerste rondjes laten draaien en ze is wel n beetje sterker dan de Roomba, ze duwt stoelen opzij, zodat ze ook onder de stoelen komt :P

Ik ben er wel achter gekomen dat als ze op een stuiterbal komt ze er niet vanzelf weer afstuitert...

edit: t is t zusje van Hans dus O~)

Top :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_173746503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:19 schreef RobertNL het volgende:
Mocht iemand vragen hebben over mijn Hans-stofzuiger dan hoor ik het wel O+
Hoeveel "lawaai" maakt Hans.
Kan je hem bijvoorbeeld in de nacht zijn werk laten doen? of kan je juist beter overdag een schedule instellen wanneer je niet thuis bent.

En als je vandaag een nieuwe robotstofzuiger zou moeten kopen zou je dan weer dezelfde kopen?
pi_173775261
wat is nu de beste goedkoopste robotstofzuiger heb maar een appartement geen beesten maar wel een vloerkleed ?
pi_176962867
Schopje. Ik ben ook op zoek. Al weer ervaringen met nieuwere modellen?
pi_176972278
Xiaomi Mi Vacuum.
100% must buy.
Zie je regelmatig voor +- ¤220 passeren bij Gearbest waardoor je ook geen douanekosten moet betalen. De nieuwe versie is nog niet echt de moeite.

Even kort gekeken, staat nu voor ¤234 inclusief verzending op Gearbest

[ Bericht 10% gewijzigd door Jonmen op 05-02-2018 15:58:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')