abonnement Unibet Coolblue
pi_169510136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:07 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoewel niet gerelateerd aan specifieke seksuele gedragingen, komen homoseksuele gedragingen evenals pedoseksuele gedragingen voort uit psychische stoornissen. In dat kader zijn ze gerelateerd, hoewel de lustobjecten bij beide gedragingen (deels) kunnen verschillen.
Wanneer ga jij eens naar de psych? Want jouw visie op seksualiteit en de graagte waarmee je je bemoeid met andermans seksualiteit komt pas echt over als een psychische stoornis.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:36:10 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169510272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:01 schreef Kermit. het volgende:

Zie mijn antwoord hierboven.

Inderdaad, je onderstreept nogmaals er geen iota van te begrijpen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:39:09 #53
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_169510327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:07 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoewel niet gerelateerd aan specifieke seksuele gedragingen, komen homoseksuele gedragingen evenals pedoseksuele gedragingen voort uit psychische stoornissen. In dat kader zijn ze gerelateerd, hoewel de lustobjecten bij beide gedragingen (deels) kunnen verschillen.
Homoseksualiteit is geen stoornis... Dat is jouw mening maar het feit dat er in de psyche een verbinding anders is, heeft niks te maken met stoornis. Daarbij is homoseksualiteit net als heteroseksualiteit een geaardheid, ofwel een voorkeur voor geslacht, en niet een voorkeur voor het type partner dat je in bed wilt. Het staat compleet, zowel psychisch als wettelijk, los van geaardheid en heeft daardoor net zo weinig te maken met homoseksualiteit als met heteroseksualiteit op alle fronten. Als je dat verschil niet wilt snappen, dan houdt de discussie met jou gewoon op. Heel schattig dat je dan je mening wilt verkondigen omdat het zogenaamd tegen je eigen waarden indruist, maar het voegt niets meer toe dan nog een pisvlek in het urinoir van onwetendheid en hypocrisie.
put
your
clothes
on!
pi_169510364
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Wanneer ga jij eens naar de psych?
Zodat die mij homoseksuele gedragingen aan kan gaan praten zeker. :')
quote:
Want jouw visie op seksualiteit en de graagte waarmee je je bemoeid met andermans seksualiteit komt pas echt over als een psychische stoornis.
Je kunt het niet met mijn visie eens zijn, maar dat maakt het geen psychische stoornis. Seksualiteit is een van de basisbehoeftes van de mens en daarom vind ik het belangrijk om te agiteren voor een gezonde seksuele leeftijstijl, die niet enkel invulling geeft aan de lustgevoelens op korte termijn, maar zorgt voor stabiliteit binnen gezinnen.
pi_169510413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:40 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zodat die mij homoseksuele gedragingen aan kan gaan praten zeker. :')

[..]

Je kunt het niet met mijn visie eens zijn, maar dat maakt het geen psychische stoornis. Seksualiteit is een van de basisbehoeftes van de mens en daarom vind ik het belangrijk om te agiteren voor een gezonde seksuele leeftijstijl, die niet enkel invulling geeft aan de lustgevoelens op korte termijn, maar zorgt voor stabiliteit binnen gezinnen.
Gewoon je wat minder bezig houden met andermans seksualiteit is voldoende wat mij betreft hoor.

Niemand legt jou een strobreed in de weg om alleen seks binnen het huwelijk te hebben. Ga je daar dus lekker mee bezig houden ipv die ziekelijke bemoeienis over andersmans privé/seksleven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:47:13 #56
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_169510481
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:13 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Bent het hier erg mee eens, daarom zie je in Nederland ook steeds meer homo's. We blijven de niet normale mensen maar steunen, over een tijdje is pedofilie normaal :{w
Allemachtig wat ben jij een fucking achterlijk stuk stront :') ad hominem? Inderdaad.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_169510553
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:39 schreef Jerruh het volgende:
Homoseksualiteit is geen stoornis...
Daar zijn we het dan niet over eens.
quote:
Dat is jouw mening maar het feit dat er in de psyche een verbinding anders is, heeft niks te maken met stoornis.
Leuk verzonnen, maar een persoon heeft toch echt controle over zijn eigen seksuele gedragingen.
quote:
Daarbij is homoseksualiteit net als heteroseksualiteit een geaardheid, ofwel een voorkeur voor geslacht, en niet een voorkeur voor het type partner dat je in bed wilt.
Homoseksualiteit is een gedraging, die mensen ondergaan op basis van lust gevoelens voortkomend uit perverse prikkels, ofwel het ontbreken van wil om tegen perverse prikkelste vechten met als doel het verkrijgen van een bevrediging op de korte termijn ten koste van huwelijkse stabiliteit.
quote:
Het staat compleet, zowel psychisch als wettelijk, los van geaardheid en heeft daardoor net zo weinig te maken met homoseksualiteit als met heteroseksualiteit op alle fronten.
Pedoseksuele gedragingen zijn een andere vorm van seksuele gedragingen, maar zijn eveneens gebasseerd op lust gevoelens voortkomend uit perverse prikkels, hetzij andere prikkels dan waar bij homoseksuele gedragingen sprake van is, maar evengoed perverse prikkels.
quote:
Als je dat verschil niet wilt snappen, dan houdt de discussie met jou gewoon op.
Ik erken zeker dat er een verschil is, we verschillen enkel van mening, waar het verschil precies in schuilt en de gevolgen daarvan voor de volksgezondheid.
quote:
Heel schattig dat je dan je mening wilt verkondigen
Vind het ook heel schattig dat jij jouw mening wilt verkondigen, dus het genoegen is wederzijds.
quote:
omdat het zogenaamd tegen je eigen waarden indruist,
mijn standpunt druist dus tegen het jouwe in. Moet jij dus zwijgen, of kan dat slechts van een kant afgedwongen worden?
quote:
maar het voegt niets meer toe dan nog een pisvlek in het urinoir van onwetendheid en hypocrisie.
Jouw mening. Jouw keuze. Ik laat graag een ander geluid horen. Dat zal niet iedereen wel gevallen. Het zij zo.
pi_169510576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Daar hebben moslims sowieso geen problemen mee. :X })
Geiten neuken nooit meer werken!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169510624
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Gewoon je wat minder bezig houden met andermans seksualiteit is voldoende wat mij betreft hoor.
Misschien kun jij daar dan een voorbeeld in vormen? Nou heb ik geen statistiek bijgehouden, maar gevoelsmatig zou ik toch zeggen dat jij vaker dan mij hier andermans seksualiteit bespreekt.
quote:
Niemand legt jou een strobreed in de weg om alleen seks binnen het huwelijk te hebben. Ga je daar dus lekker mee bezig houden ipv die ziekelijke bemoeienis over andersmans privé/seksleven.
Het gaat dan ook niet om mij persoonlijk. Het gaat om de seksuele gezondheid van het collectief. Daar heb jij blijkbaar andere standpunten over. Net zo goed als jij jouw standpunten hieromtrent ventileert doe ik dat ook.
pi_169511157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat ja. Gewoon alle topics over het buitenland verbieden. Ze hebben immers wetten en wij mogen daar geen meningen over geven. Misschien voor de zekerheid zelfs N&A gewoon opschorten.
Je moet ze eens horen als het gaat om een wet of regel die nadelig is voor moslims; dan schreeuwen ze moord en brand. Opmerkingen als "hun land, hun wetten" hoor je alleen als de inhoud van die wet ze aanstaat. Dat is bij homohaat / homofobie uiteraard het geval.

Ik hoor moslims bijvoorbeeld nooit zeggen dat Israël zich moet kunnen verdedigen tegen de aanvallen van de Palestijnen of Arabische terroristen. En als China de Oeigoeren onderdrukt, hoor ik evenmin "hun land, hun wetten, daar moeten wij ons niet mee bemoeien"...
pi_169511212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:07 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoewel niet gerelateerd aan specifieke seksuele gedragingen, komen homoseksuele gedragingen evenals pedoseksuele gedragingen voort uit psychische stoornissen. In dat kader zijn ze gerelateerd, hoewel de lustobjecten bij beide gedragingen (deels) kunnen verschillen.
Seksuele gedragingen zijn gewoon het gevolg van een aangeboren seksuele oriëntatie. Dat geldt voor hetero-, homo- en bi-seksualiteit, maar ook voor afwijkingen als necrofilie, pedofilie, enzovoort.

Een seksuele oriëntatie valt niet te veranderen of af te leren. Wel kun je bijvoorbeeld pedo's dwingen om hun lusten niet in de praktijk te brengen. Daar hebben we gegronde redenen voor, namelijk de wilsonbekwaamheid en weerloosheid van kinderen.
pi_169511286
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:01 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Pedofilie is een wederzijdse keuze anders zou het wel verkrachting heten. Tieners kunnen prima bepalen wat ze wel en niet willen doen. Niks tegen homo's ondanks dat het niet normaal is net zoals pedofilie.

[..]

Zie mijn antwoord hierboven.

Excuses voor mijn niet mainstream mening en ik begrijp waarom jullie zo agressief reageren maar een andere kant mag ook worden belicht.
WAT! Hoeveel kinderen heb je al verkracht. Smerig mens.
pi_169511314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:40 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zodat die mij homoseksuele gedragingen aan kan gaan praten zeker. :')

[..]

Je kunt het niet met mijn visie eens zijn, maar dat maakt het geen psychische stoornis. Seksualiteit is een van de basisbehoeftes van de mens en daarom vind ik het belangrijk om te agiteren voor een gezonde seksuele leeftijstijl, die niet enkel invulling geeft aan de lustgevoelens op korte termijn, maar zorgt voor stabiliteit binnen gezinnen.
Homoseksuele gedragingen zijn niet aan te praten, maar zijn het gevolg van een aangeboren seksuele geaardheid. Zeker in streng-religieuze milieus gebeurt het vaak dat mensen noodgedwongen hun geaardheid moeten onderdrukken, schijnhuwelijken aangaan, etc.

Zoals je zelf al onderkent, is seksualiteit één van de basisbehoeftes van de mens. Op het moment dat mensen hun seksualiteit moeten onderdrukken, wordt dus de menselijke waardigheid en vrijheid aangetast.

Meer dan genoeg huwelijken eindigen in een scheiding; vaak zijn kinderen de dupe. Dat lijkt me een veel groter maatschappelijk probleem dan seksueel volwassen mensen die op basis van vrijwilligheid en gelijkwaardigheid seks hebben met een ander. Kinderen die opgroeien bij twee moeders of twee vaders doen het overigens prima en blijken zelfs gelukkiger en gezonder te zijn. Stabiliteit binnen een gezin heeft dus niks te maken met de seksuele oriëntatie van de ouders, maar des te meer met hun vaardigheden.
pi_169511330
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je moet ze eens horen als het gaat om een wet of regel die nadelig is voor moslims; dan schreeuwen ze moord en brand. Opmerkingen als "hun land, hun wetten" hoor je alleen als de inhoud van die wet ze aanstaat. Dat is bij homohaat / homofobie uiteraard het geval.

Ik hoor moslims bijvoorbeeld nooit zeggen dat Israël zich moet kunnen verdedigen tegen de aanvallen van de Palestijnen of Arabische terroristen. En als China de Oeigoeren onderdrukt, hoor ik evenmin "hun land, hun wetten, daar moeten wij ons niet mee bemoeien"...
Ben je er weer? Kon je het niet laten?

Israel als voorbeeld is toch echt appels met peren. Als jij het wegpikken van land ( terwijl er toch duidelijk landsgrenzen opgesteld zijn van 1967) als verdediging beschouwt spoor je niet. Maar dat je niet spoort was al duidelijk.

En Oeigoeren zijn net zo Chinees als de Chinezen en hebben dus net zoveel te zeggen.
pi_169511390
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Pedofilie (pardon, pedoseksualiteit) valt dan ook altijd onder verkrachting. En heeft met tieners niets te maken.
Onder de huidige wet wel, wellicht veranderd dit weer net zoals voor de homo's. Waarom heeft het niks met tieners te maken? De grootste doelgroep is 10-16.
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Inderdaad, je onderstreept nogmaals er geen iota van te begrijpen.
Bedankt voor je inhoudelijke toevoeging in deze discussie

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

WAT! Hoeveel kinderen heb je al verkracht. Smerig mens.
Ik ben geen pedofiel, wel ken ik een vriend die hier erg mee worstelt. Helaas ben ik de enige die het weet omdat hij bang is om mishandeld te worden door het volk.
pi_169511404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:29 schreef Elfletterig het volgende:
Seksuele gedragingen zijn gewoon het gevolg van een aangeboren seksuele oriëntatie.
Onzin. Een ieder kan seksuele gedragingen ontplooien, met zichzelf, met mensen van hetzelfde geslacht, met mensen van het tegenovergestelde geslacht, met minderjarigen, met dieren en objecten.
quote:
Een seksuele oriëntatie valt niet te veranderen of af te leren.
Zolang de wil er is kan iemand besluiten niet toe te geven aan perverse prikkels. Dat kan soms best moeilijk zijn, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Als de wil er niet is houdt het op.
quote:
Wel kun je bijvoorbeeld pedo's dwingen om hun lusten niet in de praktijk te brengen.
Net zo goed als ieder ander. Al is het beter om niet te dwingen, maar mensen te overtuigen van het belang van een goede seksuele gezondheid.
quote:
Daar hebben we gegronde redenen voor, namelijk de wilsonbekwaamheid en weerloosheid van kinderen.
En net zo goed als het gevaar voor kinderen, kun je op grond van het gevaar voor de (geestelijke) volkgezondheid pleiten tegen het ontplooien van bepaalde seksuele gedragingen.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 17:40:40 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169511420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:39 schreef Kermit. het volgende:

Bedankt voor je inhoudelijke toevoeging in deze discussie

Knul, als jij pedoseksualiteit niet eens juist kan definiëren, ben je geen serieuze discussiepartner.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169511476
Kermit, fijn dat die vriend het je heeft toevertrouwd. Wat zeg je dan tegen hem? Blijft het bij pedofilie of heeft hij er moeite mee dit niet om te zetten in daden.
pi_169511520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Homoseksuele gedragingen zijn niet aan te praten,
Niet? Dus jij wilt zegen dat de campagnes van het COC geen effect hebben? Dat die club nog bestaat joh!
quote:
Zeker in streng-religieuze milieus gebeurt het vaak dat mensen noodgedwongen hun geaardheid moeten onderdrukken, schijnhuwelijken aangaan, etc.
Het is daarom belangrijk dat mensen hun gevoelens kunnen bespreken. Niet om die dan als maatschappij goed te keuren, maar om als maatschappij dragers van dergelijke gevoelens te kunnen ondersteunen.
quote:
Zoals je zelf al onderkent, is seksualiteit één van de basisbehoeftes van de mens. Op het moment dat mensen hun seksualiteit moeten onderdrukken, wordt dus de menselijke waardigheid en vrijheid aangetast.
Ik beperk mensen dan ook niet in het ontplooien van seksuele gedragingen, ik pleit er juist voor om er een gezonde invulling aan te geven.
quote:
Meer dan genoeg huwelijken eindigen in een scheiding; vaak zijn kinderen de dupe. Dat lijkt me een veel groter maatschappelijk probleem
Waar komt dat probleem toch vandaan? De vrije seksuele moraal?
pi_169511551
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Knul, als jij pedoseksualiteit niet eens juist kan definiëren, ben je geen serieuze discussiepartner.
Wat is jouw definitie? Die van mij als een man seksuele gevoelens heeft voor kinderen/tieners onder de 16 jaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
Kermit, fijn dat die vriend het je heeft toevertrouwd. Wat zeg je dan tegen hem? Blijft het bij pedofilie of heeft hij er moeite mee dit niet om te zetten in daden.
Ik probeer zijn gevoel te snappen en lees veel onderzoeken over 'genezing' en om het te onderdrukken. Hierin zie ik veel vergelijkingen met homoseksualiteit in bepaalde landen en tijdsperiodes in deze regio. Hij kan zich goed inhouden, wel kijkt hij helaas af en toe filmpjes. Dit is wel minder maar ik weet niet hoe ik hem hier vanaf kan houden.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 17:51:13 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169511593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:48 schreef Kermit. het volgende:

Wat is jouw definitie? Die van mij als een man seksuele gevoelens heeft voor kinderen/tieners onder de 16 jaar.

Geslachtsonrijpheid van het liefdesobject is doorslaggevend of iemand pedo- of efebofiel is. Een heel belangrijke nuance.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169511601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:48 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie? Die van mij als een man seksuele gevoelens heeft voor kinderen/tieners onder de 16 jaar.

[..]

Ik probeer zijn gevoel te snappen en lees veel onderzoeken over 'genezing' en om het te onderdrukken. Hierin zie ik veel vergelijkingen met homoseksualiteit in bepaalde landen en tijdsperiodes in deze regio. Hij kan zich goed inhouden, wel kijkt hij helaas af en toe filmpjes. Dit is wel minder maar ik weet niet hoe ik hem hier vanaf kan houden.
En wat voor genezingen heb je voor ogen en zijn mogelijke opties?

Hmmmm, ja dat is wel minder inderdaad. En je denkt niet dat die gevoelens ooit een keer niet meer te onderdrukken zijn?
pi_169511662
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
En je denkt niet dat die gevoelens ooit een keer niet meer te onderdrukken zijn?
Laat me raden: jij bent van de gedachtenpolitie en veroordeeld mensen vooraf voor vergrijpen waaraan ze zich mogelijk in de toekomst aan vergrijpen?
pi_169511680
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:55 schreef vaduz het volgende:

[..]

Laat me raden: jij bent van de gedachtenpolitie en veroordeeld mensen vooraf voor vergrijpen waaraan ze zich mogelijk in de toekomst aan vergrijpen.
Misschien moet je realistisch zijn. Sterke seksuele gevoelens kan je niet je hele leven lang onderdrukken. Is ook niet menselijk. Ooit is er een moment dat...

Hij moet wel heeeeeeeel sterk zijn wil hij zich voor de rest van zijn leven inhouden en dus zonder seks door het leven te gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2017 17:57:08 ]
pi_169511740
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Misschien moet je realistisch zijn. Sterke seksuele gevoelens kan je niet je hele leven lang onderdrukken.
Niet? Het kan best moeilijk zijn. Het is dan ook van belang om een steun en luisterend oor te bieden aan naasten, die met perverse seksuele gevoelens worstelen. Tevens is het van belang om als samenleving het belang van gezonde seksuele relaties te onderstrepen, relaties tussen de man en zijn vrouw.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')