abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7247343
Tja, wie A zegt moiet ook B zeggen, dus..B

Ik leef (eet) sinds een paar maanden eigenlijk voornamelijk op fastfood en kant en klaar dingen (jaja, ook Struyks) uit de winkel en ben dat eigenlijk een beetje zat. Ik zoek dus (het liefst niet TE moeilijke) recepten voor 1 persoon.

Lassagenette lukt me, ik heb een wok, veel andere pannen en een magnetron plus een elektrische oven dus wie heeft voor mij een lekker recept? (aub. geen vis of kip)..

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
pi_7247490
ik wil het ook wel weten. Ik eet ook alleen maar chinees, kant en klaar dingen, pizza en doner. Heb alleen een koekepan
Klootzak, your's truly
  dinsdag 10 december 2002 @ 16:03:32 #3
1687 poep
praat geen poep
pi_7247535
aardappeltjes met groente en vlees kan makkelijk voor 1 persoon!

en wanneer je wat maakt voor 2 personen, doe je wat overblijft in de vriezer zodat je dat de volgende keer alleen maar hoeft op te warmen!

houdt van spannend...
pi_7247540
pannenkoeken, gewoon het beslag van te voren afwegen enzo.

Kan je vaker doen met 1 verpakking, en naar eigen lust maken

//edit n.a.v. gezeur over mn spelling

[Dit bericht is gewijzigd door Gertjuh.dot.TK op 10-12-2002 19:01]

pi_7247602
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:01 schreef damienfromhell het volgende:
ik wil het ook wel weten. Ik eet ook alleen maar chinees, kant en klaar dingen, pizza en doner. Heb alleen een koekepan
Tip: koop een wok.

Heb ik 2x gegeten (en is erg lekker):

-250 gram shoarma
-250 gram tauge
-zo'n bak knoflooksaus van de Duyvis (ofzo)

Bij elkaar in de wok donderen..roerbakken gedurende 5 minuten..

op een bord donderen, knoflooksaus erbij...

MJAMMIE!!!

dinsdag 10 december 2002 @ 16:06:24 #6
35699 engeltje_1983
Watching over you
pi_7247617
Pasta, dan maak je gewoon voor 2x klaar, en de helft stop je in de koelkast en dan heb je n dag later weer.
Of andijviestampot: koop aardappelen en 2 eitjes, snij rauwe andijvie in stukjes, en mix t met een hoop curryketchup door elkaar.
pi_7247656
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:03 schreef poep het volgende:
aardappeltjes met groente en vlees kan makkelijk voor 1 persoon!

en wanneer je wat maakt voor 2 personen, doe je wat overblijft in de vriezer zodat je dat de volgende keer alleen maar hoeft op te warmen!

Ehh, recept dan graag? Op een of andere manier heb ik een hekel aan invriezen. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon een recept/maaltijd voor 1 persoon te krijgen zonder dat je (ok, ik) meteen voedsel in moet vriezen?
  dinsdag 10 december 2002 @ 16:07:58 #8
36007 PimpShaggy
Dans met mij de tango
pi_7247660
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:06 schreef jacko het volgende:

[..]

Tip: koop een wok.

Heb ik 2x gegeten (en is erg lekker):

-250 gram shoarma
-250 gram tauge
-zo'n bak knoflooksaus van de Duyvis (ofzo)

Bij elkaar in de wok donderen..roerbakken gedurende 5 minuten..

op een bord donderen, knoflooksaus erbij...

MJAMMIE!!!

Gadverdamme... dat is wel heel simpel en heel ranzig
pi_7247672
Het is altijd lekker om verschillende groenten in de wok te kieperen en wat kruiden ect. erbij te gooien, wat rijst te koken en klaar is je maaltijd. Mocht je er perse een vlees-iets bij willen dan kun je sojabrokjes erbij doen, quorn, of nasivlees ofzo. Het geheel voorzien van gesraspte kaas is ook erg lekker!
Een lekkere basis voor het gehaal maak je door ui en knoflook te bakken in ketjap en dan verder te gaan met het toevoegen van groenvoer.

In principe is bijna alle groente geschikt. De volgorde waarin je ze in de doet hangt een beetje van je smaak af, maar in principe gewoon hetgeen met de langste gaartijd het eerst.

en wil je niets in de koelkast hoeven doen dan haal je een zak voorgesneden groente (verkrijgbaar in verschillende variaties bij iedere supermarkt)

[Dit bericht is gewijzigd door Nyame op 10-12-2002 16:10]

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_7247683
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:06 schreef engeltje_1983 het volgende:
Pasta, dan maak je gewoon voor 2x klaar, en de helft stop je in de koelkast en dan heb je n dag later weer.
Of andijviestampot: koop aardappelen en 2 eitjes, snij rauwe andijvie in stukjes, en mix t met een hoop curryketchup door elkaar.
Neeheee!!!! Ik wil recepten ZONDER invriezen!!!
pi_7247734
of tortillas
gewoon gerecht voor meer personen maar dan minder eten.
pi_7247735
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:03 schreef Gertjuh.dot.TK het volgende:
pannekoeken, gewoon het beslag van te voren afwegen enzo.

Kan je vaker doen met 1 verpakking, en naar eigen lust maken

PanneNkoeken...(sorry, kon het niet laten ;-) )

Goed idee, hoewel ze kant klaar ook lekker zijn. Wist je trouwens dat panneNkoeken met sla erg lekker zijn?

pi_7247785
Ga eens kijken op www.snelklaar.nl

Volgens de vrouw een goede site waar je recepten kan vinden die En smakelijk zijn En snel klaar zijn.

Je kan heel veel weten... maar er is altijd iemand die het beter weet!
pi_7247801
Hmmm....chili

-fruit wat ui in een pan
-mieter er een brok gehakt door en stamp dat fijn
-gooi er een blik of 2 chili (kidney) bonen door
-ketchup, chilisaus, paprikapoeder en evt. zout en peper toevoegen
-stukjes ananas en mais erbij

effe laten pruttelen tot je een lekkere massa chili hebt...

pi_7247807
*snif*

gewoon recepten zonder invriezen graag..voor 1 persoon...

Er zijn meer dan 2.000.000 mensen aleenstaand in dit (nu) koude kikkerlandje. Vriezen die allemaal alleen maar in?????

dinsdag 10 december 2002 @ 16:15:22 #16
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_7247883
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:07 schreef jacko het volgende:

[..]

Ehh, recept dan graag? Op een of andere manier heb ik een hekel aan invriezen. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon een recept/maaltijd voor 1 persoon te krijgen zonder dat je (ok, ik) meteen voedsel in moet vriezen?

Bij de supermarkt kan je een hoop groenten (andijvie, sperzieboontjes, spruitjes) ook gewoon afwegen en dus zelf je hoeveelheden bepalen. Sommige supermarkten hebben ook verpakkingen met 1 hamburgers, tartaartje, saucijsje. En anders kan je nog altijd een verpakking met 2 stuks vlees kopen en er 1 invriezen (rauw dus).
Verder kan je pasta ook voor 1 persoon maken. Gewoon gehakt bakken, in stukjes gesneden uitje erbij, in stukjes gesneden paprika erbij, een paar tomaten. Die saus een tijdje laten pruttelen (eventueel nog kruiden erbij) en ondertussen de pasta/macaroni laten koken.

Nog een topic met leuke recepten en praktische tips : Tha Fok!Kitchen, cool quick cooking

[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 10-12-2002 16:16]

pi_7247903
spaghetti carbonara, simpeler kan haast niet.

water+zout+scheutje olijfolie aan de kook brengen

spekjes bakken

2 eieren scheiden, dooiers in een kom, eiwit bij spekjes meebakken en roeren

pasta in het water doen

bij de dooiers gooi je een half pakje geraspte kaas en een pakje creme fraiche en de spekjes met het iewit. goed roeren.

pasta afgieten en die ei/kaas/spek prut erbij. Even mengen, klaar. Rest van de kaas kun je er op je bord bijdoen. dit is wel voor 2 personen, maar als je honger hebt kun je het in je eentje ook wel op. Bereidingstijd, ongeveer 10 minuten. wil je gezond eten, eet er sla bij

pi_7247931
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:15 schreef Jojogirl het volgende:
Bij de supermarkt kan je een hoop groenten (andijvie, sperzieboontjes, spruitjes) ook gewoon afwegen en dus zelf je hoeveelheden bepalen. Sommige supermarkten hebben ook verpakkingen met 1 hamburgers, tartaartje, saucijsje. En anders kan je nog altijd een verpakking met 2 stuks vlees kopen en er 1 invriezen (rauw dus).
Verder kan je pasta ook voor 1 persoon maken. Gewoon gehakt bakken, in stukjes gesneden uitje erbij, in stukjes gesneden paprika erbij, een paar tomaten. Die saus een tijdje laten pruttelen (eventueel nog kruiden erbij) en ondertussen de pasta/macaroni laten koken.
Klinkt goed..en heb je ook een recept voor 1 persoon zonder op de kliekjes-tour te gaan?
pi_7248045
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:16 schreef Byte_Me het volgende:

spekjes bakken

pasta in het water doen

bij de dooiers gooi je een half pakje geraspte kaas en een pakje creme fraiche en de spekjes met het iewit. goed roeren.

pasta afgieten en die ei/kaas/spek prut erbij. Even mengen, klaar. Rest van de kaas kun je er op je bord bijdoen. dit is wel voor 2 personen, maar als je honger hebt kun je het in je eentje ook wel op. Bereidingstijd, ongeveer 10 minuten. wil je gezond eten, eet er sla bij

Ach, dat eier-scheiden zal ik nog wel leren. Ziet er lekker uit. Meer! Meer! ;-)

dinsdag 10 december 2002 @ 16:21:42 #20
4177 Jojogirl
pi_7248058
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:17 schreef jacko het volgende:

[..]

Klinkt goed..en heb je ook een recept voor 1 persoon zonder op de kliekjes-tour te gaan?

Wat bedoel je met de kliekjes toer?

Dat pasta-recept is al voor 1 persoon.

Aardappels kan je ook gewoon voor 1 persoon schillen, 1 stuks vlees en 1 van die zelf af te wegen groentes erbij en je kan alweer heel wat maaltijden met verschillende combinaties verzinnen.

dinsdag 10 december 2002 @ 16:21:48 #21
36007 PimpShaggy
Dans met mij de tango
pi_7248062
duitse Reibekuchen:

Schil enkele aardappelen en rasp deze.

Knijp het vocht eruit en vang dit op in een bord.

Snij een uitje en doe deze bij de geraspte aarappelsliertjes. Voeg daar nog een eidooier, maggi (of wat zout) en peper aan toe.

het vocht van de aardappels langer dan 5 minuten laten staan en vervolgens het vocht afgieten. Het achtergebleven zetmeel bij de rest voegen en door elkaar roeren.

Bakken in koekepan op hoor vuur en nog wat zout toevoegen. Lekkerrrrr en klaar binnen een kwartiertje.

Voor de variatie kun je een stuk vlees erbij bakken en wat groenten klaarmaken.

pi_7248145
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:21 schreef PimpShaggy het volgende:
duitse Reibekuchen:

Schil enkele aardappelen en rasp deze.

Knijp het vocht eruit en vang dit op in een bord.

Snij een uitje en doe deze bij de geraspte aarappelsliertjes. Voeg daar nog een eidooier, maggi (of wat zout) en peper aan toe.

het vocht van de aardappels langer dan 5 minuten laten staan en vervolgens het vocht afgieten. Het achtergebleven zetmeel bij de rest voegen en door elkaar roeren.

Bakken in koekepan op hoor vuur en nog wat zout toevoegen. Lekkerrrrr en klaar binnen een kwartiertje.

Voor de variatie kun je een stuk vlees erbij bakken en wat groenten klaarmaken.

Mjammie! Klinkt bijna zo lekker al aardappel-panneNkoek. Tnx..
pi_7248173
koop een enorme paprika.
Neem wat gehakt (voor 1 persoon, zodat je niets weg hoeft te doen) en rul het. snipper een KLEIN uitje en fruit het, doe het vervolgens bij het gerulde gehakt. Pers een teentje knoflook en doe dat ook bij het gehakt met ui. Neem een beetje prei, maak het klein en bak het een beetje op, doe hetzelfde met een paar blaadjes verse spinazie.
Mik alles bij elkaar en laat het nog even gaar worden.
Haal ondertussen het kapje van de paprika af (Ong. 2 vingerdiktes onder het begin van de steel)en haal de pitjes uit de paprika.
Nu kun je de paprika vullen met het gehaktgeheel. Strooi er ruim geraspte kaas overheen, doe het kapje van de paprika terug op de paprika en zet het geheel RECHTOP in de oven, ongveer een kwartier/ 20 min. op 160 graden.

kruiden kun je naar eigen smaak toevoegen en alle ingredieten zijn in alle wenselijke hoeveelheden te koop.

Bedoel je zoiets?

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_7248210
quote:

spekjes bakken

pasta in het water doen

Dit ga ik eten vanavond.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_7248239
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:21 schreef Jojogirl het volgende:

Wat bedoel je met de kliekjes toer?

Dat pasta-recept is al voor 1 persoon.

Aardappels kan je ook gewoon voor 1 persoon schillen, 1 stuks vlees en 1 van die zelf af te wegen groentes erbij en je kan alweer heel wat maaltijden met verschillende combinaties verzinnen.

Yep, dat van die pasta begreep ik. Maar (bijvoorbeeld) daat recept van de chili zag ik toch meer als "vries de rest in".

Maar ik heb zo links en rechts al wat fijne tips gezien (hoewel ik niet zo'n aardappel, groente-en vlees liefhebber ben). Ik hoop dat er nog wat recepten meer komen.

pi_7248298
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:25 schreef Nyame het volgende:
koop een enorme paprika.
Neem wat gehakt (voor 1 persoon, zodat je niets weg hoeft te doen) en rul het. snipper een KLEIN uitje en fruit het, doe het vervolgens bij het gerulde gehakt. Pers een teentje knoflook en doe dat ook bij het gehakt met ui. Neem een beetje prei, maak het klein en bak het een beetje op, doe hetzelfde met een paar blaadjes verse spinazie.
Mik alles bij elkaar en laat het nog even gaar worden.
Haal ondertussen het kapje van de paprika af (Ong. 2 vingerdiktes onder het begin van de steel)en haal de pitjes uit de paprika.
Nu kun je de paprika vullen met het gehaktgeheel. Strooi er ruim geraspte kaas overheen, doe het kapje van de paprika terug op de paprika en zet het geheel RECHTOP in de oven, ongveer een kwartier/ 20 min. op 160 graden.

kruiden kun je naar eigen smaak toevoegen en alle ingredieten zijn in alle wenselijke hoeveelheden te koop.

Bedoel je zoiets?

Dat ga ik morgen maken. Hartstikke bedankt.
pi_7248302
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:28 schreef jacko het volgende:

[..]

Yep, dat van die pasta begreep ik. Maar (bijvoorbeeld) daat recept van de chili zag ik toch meer als "vries de rest in".

Maar ik heb zo links en rechts al wat fijne tips gezien (hoewel ik niet zo'n aardappel, groente-en vlees liefhebber ben). Ik hoop dat er nog wat recepten meer komen.

Cool topic... En nuttig ook nog.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_7248320
quote:

[..]

Yep, dat van die pasta begreep ik. Maar (bijvoorbeeld) dat recept van de chili zag ik toch meer als "vries de rest in".

dinsdag 10 december 2002 @ 16:31:50 #29
4177 Jojogirl
pi_7248335
quote:

[..]

Ow maar als je een klein blikje chilibonen neemt, kan je het ook gewoon voor 1 persoon maken hoor.

Ook lekker: varkenvleesreepjes of shoarmavlees bakken, stukjes ui en sperziebonen erbij, een tomaat (in stukjes) erbij, beetje bouillonpoeder en ketjap toevoegen, laten sudderen tot de sperzieboontje niet meer zo hard zijn et voila, lekker eten. Erg lekker met rijst.

pi_7248814
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:21 schreef jacko het volgende:

[..]

Ach, dat eier-scheiden zal ik nog wel leren. Ziet er lekker uit. Meer! Meer! ;-)

eier scheid truc: eiren in een glas gooien, dooier met een eetlepel eruit vissen. Alleen zorgen dat de dooier niet kapot gaat bij het openbreken.
pi_7248880
die diepvries roerbakmixen van de AH zijn ook handig. gewoon de helft gebruiken en de helft bevroren laten. als je eerst wat gehakt bakt en dan zo'n mix erbij gooit ben je zo klaar. in een andere pan nog wat aardappeltjes baken. simpel.

heb ik ook nog pasta spinazie. ook lekker snel.

water+zout+scheutje olie opzetten. wanneer het kookt pasta erin.

ondertussen spekjes bakken. vet afgieten (of niet). spinazie toevoegen (ik pak altijd van die diepvries deelblokjes, makkelijk voor een 1-persoonsportie). als de spinazie ontdooid en opgewarmd is een kruidenkaasje toevoegen (van die nep boursin). Op je bord kun je nog wat strooikaas erover doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Byte_Me op 10-12-2002 17:03]

pi_7249208
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:30 schreef jacko het volgende:

[..]

Dat ga ik morgen maken. Hartstikke bedankt.

de groenten kun je aanpassen naar eigen smaak uiteraard ook. Wat erg lekker is ter variatie is is een hele kleine zoete parika erdoor doen (bak ze zelf altijd even om het harde ervanaf te halen).
Courgette of aubergine erdoor is ook lekker, maar die zjin meestal niet zo klein te koop dat je er niets van overhoudt. Klein gesneden sprecieboontjes erdoor kan ook (eerst even koken om ze zachter te maken)
Let wel even op als het geheel in de oven staat. Als het net te lang is wordt je paprika zwart en da's nie lekker...

in hoeverre wil je echt niets overhouden?
Ook geen halve zakjes ongekookte macaroni ect, of geen halve komkommer ect...

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 december 2002 @ 17:38:15 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_7249814
Ik weet niet of je van omelet houdt? Haal groenten, champignons, paprika, tomaat, taugé, of wat je dan ook lekker vindt (kun je allemaal in kleine porties los kopen in de supermarkt). Doe een beetje olie of boter in een pan en doe de groenten erbij. Bak deze tot ze zacht zijn (of wat korter als je van knapperig houdt). Klop ondertussen 2 eieren los met een snufje zout, veel zwarte peper en bijvoorbeeld kerrie of paprikapoeder, of wat je nog meer lekker vindt qua kruiden. Giet de eieren over de groente en bak dit op een matig vuur tot de bovenkant droog is. Omkeertruc: laat de omelet uit de pan op een grote deksel glijden en keer de deksel dan weer om boven de pan. Onderkant nog even lichtbruin bakken (even voorzichtig spieken) en voilà! Hier kun je eventueel nog een boterham of een broodje bij eten als je grote trek hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 10 december 2002 @ 17:46:15 #34
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_7249958
Makkelijk eten voor ene persoon? Zoals je aan de voorgaande reacties leest is er genoeg te verzinnen, zolang je enigszins creatief bent.
Ik zal je ook een aantal tips geven:
-Blik soep met zo'n stokbrood waar al kruidenboter inzit.
-Aardappelpuree, met ene pot of verse groenten en een hamburger
-groenten bakken, spaghetti koken, groenten bij spaghetti, saus bij spaghetti, roeren en saus even warm laten worden: KLAAR!
-World wide wraps van Honig, erg lekker, en is genoeg voor 2 avonden.
-Broodjes gezond: Stokbrood met kaas, tomaat, komkommer, augurk, curry, mayo (of als je gezond wil; sandwichspread) evt. zakje rauwkost of sla. KLAAR!
-Salade Nicoise
-etc etc etc etc
pi_7250157
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 17:10 schreef Nyame het volgende:
in hoeverre wil je echt niets overhouden?
Ook geen halve zakjes ongekookte macaroni ect, of geen halve komkommer ect...
Aha..dat is verder geen probleem; komkommer vind ik wel lekker al tussendoortje en macaroni (ongekookt) is heel goed te bewaren.

Wat ik liever niet wil (okok, ik ben veeleisend) is kliekjes in Tupperware-dozen en dan invriezen. Op 1 of andere manier vind ik dat er onsmakelijk uitzien en mijn honger is dan meteen weer over (ook wel handig, maar toch... ;'-) ).

Ik ben blij dat ik dit topic gestart heb; ik heb al een aantal lekkere dingen voorbij zien komen.

pi_7250291
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 17:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet niet of je van omelet houdt?

Maar nooit zo over nagedacht. Gaaf, ik doe op deze manier veel fijne en lekkere ideeen op.

Nogmaals hartstikke bedankt allemaal en laat die recepten maar komen...
Ik heb hier in de stad lang gezocht naar een kookclubje ofzo, maar jammer genoeg niet te vinden, maar een topic als dit is een goed alternatief.

pi_7250475
quote:

spekjes bakken

pasta in het water doen

Het was erg lekker, dit ga ik zeker vaker eten!
pi_7250505
Onsje sperziebonen en rijst koken (als je heeeeeeel makkelijk wilt doe je dit gewoon bij elkaar in, rijst in de pan doen als de boontjes nog 8 minuten moeten koken)

bakje Mora-sate warmmaken, beetje seroendeng (conimex) over de rijst/boontjes strooien

Zolang er was is, is er leven.
pi_7266577
*voorzichtig geniepig schopje*
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2002 @ 12:46:52 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_7266833
pfft wat doe je nou moeilijk met je niet invriezen, kook dan gewoon kleine hoeveelheden
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_7266880
*Bookmark dit topic, voor als ik op mezelf woon
pi_7266909
Gewoon aardappels met vlees en groente, en dan gewoon minder koken. Is toch simpel?
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 11 december 2002 @ 13:13:27 #43
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7267333
Deze is lekker als je verkouden bent:

neem 2 ons gehakt en pletter dat in een (grote) kom. Doe daar naar smaak bij: kipkruiden, paprikapoeder, 1 theelepel sambal (ja, echt de hele theelepel), chilipoeder en een klein beetje knoflookpoeder.
Alles door mekaar mengen en draai daar hele kleine balletjes van. Je kunt ook meer gehakt nemen, het is maar net hoe duur het gehakt is en hoeveel je ervan houdt.
Snij een paar roosjes broccoli in hele kleine stukjes en leg dat terzijde. Daarnaast enkele champignons in plakjes snijden.
Neem nu een wok (bij voorkeur, gewone koekepan mag ook, maar is minder heet) en doe daar een klein laagje olijfolie in. Ik kies zelf voor olijfolie, omdat dat gezonder is dan welke boter dan ook.
Als de olie goed heet is, neem je een teentje geperste knoflook en fruit deze in de wok. Kort daarna de champignons en de balletjes in de pan gooien. Als het geheel enigszins mooi bruin wordt, kun je ongeveer een deciliter vocht erbij doen. Aan te raden is om water en ketjap te nemen voor de smaak, maar zorg wel dat het gelijk verdeeld is.
Zet het vuur laag en doe de brocolli in de wok erbij en laat het maar lekker een end weg sudderen tot het vocht er voor het grootste gedeelte uit is.
In the mean time kun je in een klein pannetje een beetje rijst koken, precies genoeg voor jezelf (en haal daar maar een klein beetje vanaf).
Als je het goed timed, is de rijst gaar op het moment dat ook de wok zijn werk heeft gedaan.
Je kunt het bij elkaar gooien of de prut op de rijst leggen en serveren. Succes gegarandeerd en lekker voor verstopte neuzen!

Daarnaast kun je dan nog satesaus maken (zelfgemaakt is atijd veel lekkerder). Dit kun je doen als volgt:
Neem halve eetlepel kant-en-klare satesaus prut, 1 eetlepel pindakaas, half theelepeltje sambal (jep, ook hier weer de sambal), kipkruiden, kerriepoeder, paprikapoeder, een lepeltje suiker en melk.

Doe de satesaus prut en de pindakaas in een pannetje en laat dit een klein beetje smelten op een zeer laag vuurtje. Als het vuur te hoog staat, brandt het aan en is het niet meer te eten. Daarna kun je er een klein beetje melk bij doen en alles proberen door elkaar te mengen. Je hoeft niet te proberen om er een gladde saus van te maken, dat komt namelijk vanzelf wel.
Steeds een beetje melk erbij doen als je merkt dat het roeren moeizamer gaat en ondertussen de kruiden, suiker en sambal toevoegen. Uiteindelijk zul je zien dat je een mooie saus hebt gemaakt. Nog even proeven en naar smaak eventueel nog wat kruiden toevoegen. Daarna het vuur meteen uitzetten en klaar is alles.

Is dit een beetje een bruikbare tip? Het lijkt veel werk, maar dat valt best wel mee. Vooral in het begin is het een beetje stuntelen, maar dat komt allemaal goed in the end.

Bon appetit!!

Death is only a heartbeat away and it's breathe makes the hairs in the back of your neck rise like hell
pi_7267541
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:13 schreef Hoagy het volgende:
Deze is lekker als je verkouden bent:

Bon appetit!!

Ziet er ook goed uit. Ik ben gek op scherp eten en wokken vind ik leuk om te doen.

Tnx.

pi_7267580
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:12 schreef jacko het volgende:
*snif*

gewoon recepten zonder invriezen graag..voor 1 persoon...

Er zijn meer dan 2.000.000 mensen aleenstaand in dit (nu) koude kikkerlandje. Vriezen die allemaal alleen maar in?????

Nee, sommigen eten gewoon een paar dagen achter elkaar hetzelfde. Zoals ik.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_7267619
Wat heb je zo tegen invriezen?
pi_7267812
Gisteren een mega pan macaroni gemaakt. Nu heb ik nog voor 5 keer in de vriezer zitten
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_7268548
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:27 schreef esjuh het volgende:
Wat heb je zo tegen invriezen?
Ik vind veel dingen niet meer lekker als ik ze na een tijdje ontdooi (en opwarm) en soms ziet het er ook niet meer erg smakelijk uit.

Ok, ik geef het toe; ik ben behoorlijk verwend geweest wat eten betreft..

woensdag 11 december 2002 @ 14:15:33 #49
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_7268702
beef mango

biefstuk
mango uit blik
ketjap
pindakaas
sambal
eiermie.
knoflook
charlotje

Wel de eier mie in een pan heet water tot het beetgaar is. Fruit in een hete wok het gesnipperde charlotje en de knoflook. Snij ondertusen de biefstuk in blokjes, voeg die bij de ui/knoflook. Gooi zodra de biefstuk licht gekleurd is de klein gesneden mango er bij, vervolgens voeg je de mie en een Tlepel pindakaas toe. 2 minuten stevig roerbakken, afblussen met een scheut ketjap, sambal doorroeren en serveren!

10 minuten, en je hebt weer eens iets anders op tafel staan dan hollandse prak!

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  woensdag 11 december 2002 @ 14:59:58 #50
28938 I_m_m_0
Illuminated....
pi_7269883
Erwtensoep, Stamppot met spekjes etc. gewoon lekker simpele dingen voor in de winter
Never underestimate the power of stupid people in large groups...
pi_7271541
haal een aantal pakken a la minute sauzen. zoetzuur, stroganoff, kerrie e.d. dan heb je een hele mooie basissaus.

koop in de supermarkt vlees. grote verpakkingen kan ook gewoon. voor het invriezen even portioneren.

voor zoetzuresaus :

- snij wat varkensvlees in reepjes
- roerbak in wok in de olijfolie
- maak de basissaus. staat gewoon op het pak.
- maak evt. nog een roerei en meng het geheel bij elkaar.
- rijst bij ?, safraanrijst het liefst.

stroganoff spreekt voorzich, biefstukje, ossehaas. wat je in huis hebt/haalt. rijst erbij en wat harricots verts oid. heb je gewoon in kleine verpakkingen.

wat lekker is met harricots verts is;
- ze te koken, beetgaar maken. water afgieten.
- klont (room)boter in de pan, aromat en nootmuskaat.
- even laten smoren tot de boter gesmolten is. (1-2 min's max.)
(zo kan je ook trouwens harricots verts opwarmen als je ze bv de dag ervoor al gekookt heb)

voor kerriesaus :

- snij een kipfilet in stukjes
- kook de kip. (pannetje water, beetje olie bij)
- maak de kerriesaus, zie wederom pak.
- rijst.

(misschien lekker om de kip es met kerrie te koken. ja dan word de kip geel ja )

kan je wel wat mee toch ? iig maak het jezelf niet te moeilijk en probeer het een en ander uit.

teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
  woensdag 11 december 2002 @ 16:23:38 #52
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7271714
Ik heb er nog eentje bedacht:

bij de appie gein kun je pakken roerbakmie krijgen en daar hoort ook nog een pakje saus bij die (als het goed is) ook ergens in de buurt zou moeten staan. Op het pakje van de saus (mix voor saus) staat precies aangegeven hoe je dat moet bereiden en wat je er eventueel nog meer in kunt pletteren. Happy wokking! Zeer simpel en zeer snel klaar. Ook geschikt (als je wat minder klaarmaakt, hebbie voor een volgende keer ook nog wat) voor 1 persoon of een romantisch diner voor 2 .
Ohw ja: klaar te maken met kip of reepjes varkensvlees, maar kipfilet is het lekkerste.

Nogmaals: succes verzekerd!

Death is only a heartbeat away and it's breathe makes the hairs in the back of your neck rise like hell
pi_7284584
Simpel maar voor champignonliefhebbers (vind ze persoonlijk zum kotzen) erg lekker:

-fussili tricolore
-spekblokjes
-broccoli
-champignons
-zakje champignonsaus

Heel makkelijk:
-kook de fussili en broccoli
-bak de spekblokjes, voeg op het laatst de champignons toe
-maak de champignonsaus en verwarm die ipv. in een apart pannetje in de pan met de spekjes en champignons (dan schijnt het pittiger te zijn)
-gooi het door elkaar of schep het apart op.

pi_7286278
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:08 schreef jacko het volgende:

[..]

Ik vind veel dingen niet meer lekker als ik ze na een tijdje ontdooi (en opwarm) en soms ziet het er ook niet meer erg smakelijk uit.

Ok, ik geef het toe; ik ben behoorlijk verwend geweest wat eten betreft..

Ik proef het verschil niet hoor... Maar goed, ik ben dan vast niet zo'n fijnproever als jij
Are you pondering what I'm pondering?
pi_7286303
He jacko! Nog echt dit topic geopend ook! Goed idee, kan ik zelf ook nog inspiratie opdoen!!
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_7286370
quote:
Op donderdag 12 december 2002 09:31 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
He jacko! Nog echt dit topic geopend ook! Goed idee, kan ik zelf ook nog inspiratie opdoen!!
Nou, blader maar eens door. Er staan veel lekkere dingen tussen.

pi_7286379
quote:
Op donderdag 12 december 2002 09:29 schreef Mini_rulez het volgende:

Ik proef het verschil niet hoor... Maar goed, ik ben dan vast niet zo'n fijnproever als jij

Geen fijnproever, wel verwend.
pi_7286957
Surinaamse Pindasoep

Ingrediënten:
250 gram pindakaas, 1 1/2 liter water, 100 gram zoutvlees,1 pond kippenvlees, 1/2 grote ui, 1/2 groene peper, takje selderij, piment korrels (Surinaamse woord lontai) 1 bouillonblokje.

Bereidingswijze:
Zoutvlees in stukken snijden even op koken om te ontzouten. Van het vlees en de kip bouillon trekken De pindakaas met een beetje warme bouillon oplossen. Dit toevoegen evenals de gesnipperde ui, peper en bouillonblokjes. Als kip gaar is in stukjes verdelen. Soep daarna even laten koken niet te lang anders komt er olie boven drijven. Niet te kort anders is de pindasmaak te overheersend. Afproeven en eventueel wat zout toevoegen Dit gerecht wordt in Suriname als soep maar ook als hoofdgerecht gegeten.

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_7287293
Helaas, geen topic voor mij; ik eet altijd voor twee
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  donderdag 12 december 2002 @ 11:39:34 #60
36007 PimpShaggy
Dans met mij de tango
pi_7288032
quote:
Op donderdag 12 december 2002 10:49 schreef Ludo het volgende:
Helaas, geen topic voor mij; ik eet altijd voor twee
En terecht!
pi_7289077
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:39 schreef PimpShaggy het volgende:

[..]

En terecht!

,......was je me kwijt dant??
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  donderdag 12 december 2002 @ 17:50:40 #62
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_7295336
Wat super gemakkelijk is, en heel gezond, is Couscous:

Nodig voor 1 persoon:

200 gram couscous
1 klein zakje roerbakgroenten
100 gram gehakt

Doe wat water in een pannetje en breng dit aan de kook.
Gooi tegelijkertijd de gehakt in een koekenpan (met boter) en prak hier net zo lang in met een spatel, totdat je duizend kleine stukjes gehakt hebt (dit heet "rullen").
Als het gehakt bruin is, kieper je de groenten erbij. Als het goed is, kookt het water inmiddels. Kieper de Couscous in het water. Laat dit 1 minuut koken. Roer wat in de groenten. Gooi alles bij elkaar

Binnen 5 minuten een heerlijk gezonde maaltijd.

pi_7296615
quote:
Op donderdag 12 december 2002 17:50 schreef Christine het volgende:
Wat super gemakkelijk is, en heel gezond, is Couscous:
Mjammie, klinkt ook goed. Misschien nog op smaak brengen met kruiden ofzo?

Heb vandaag voor het eerst zelf spagetti gemaakt; spageeti koken, gehakt rullen, potje kantklare saus erdoor en smullen maar!

Ok, klinkt wel simpel (is het ook), maar het smaakte extra lekker omdat ik het (voor het eerst) echt zelf gemaakt heb. En dat kliekje voor morgen ziet er ook smakelijk uit!

Het leuke van dit topic is dat het me de aanzet gegeven heeft om toch gewoon zelf wat te proberen. Ok, die lasagnette van de KNORR heb ik wel eens gedaan en is simpel, maar ik heb nu zoveel lekkere dingen gelezen dat het me echt leuk lijkt om te gaan kokkerellen en dingen proberen.

Tnx aan alle recepten-leveranciers..

vrijdag 13 december 2002 @ 10:19:17 #64
36007 PimpShaggy
Dans met mij de tango
pi_7308549
quote:
Op donderdag 12 december 2002 12:51 schreef Ludo het volgende:

[..]

,......was je me kwijt dant??

pi_7314624
*verkapt schopje*

Vandaag kliekjesdag van die spaggetti van gisteren. Ik heb wel zo'n pot Bertoli pastasaus gekocht waar knoflook, ui enzo inzit. Iemand daar ervaring mee of tips over? (Twas in de aanbieding)

pi_7315006
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 15:32 schreef jacko het volgende:
*verkapt schopje*

Vandaag kliekjesdag van die spaggetti van gisteren. Ik heb wel zo'n pot Bertoli pastasaus gekocht waar knoflook, ui enzo inzit. Iemand daar ervaring mee of tips over? (Twas in de aanbieding)

Ik vind die kant en klaar pastasauzen niet echt lekker, veel te zout. Met een zooi verse kruiden, pepertjes en groente er door is het nog wel te doen, maar maak liever zelf.

Heel makkelijk en snel; uitje en knoflookteentje snipperen, fruiten in olijfolie, blikje tomaatblokjes erbij, basilicum, oregano, peterselie, eventueel wat zwarte olijven in stukjes, en natuurlijk 2 of 3 verkruimelde gedroogde chilies, in 10 minuten klaar en

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 13 december 2002 @ 15:51:54 #67
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7315172
Ik maak altijd voor 2 personen klaar en dan eet je de helft op de dag zelf en de andere helft stop je in een bakje in de koelkast en warm je weer op de volgende dag. Dan ga je dus niet de hele maaltijd 2x klaarmaken maar bijvoorbeeld alleen de bolognese-saus maken en voor 1 persoon pasta koken, de helft van de saus in een bakje in de koelkast en de helft op je bord. De volgende dag kook je weer pasta voor 1 persoon en stop je de andere helft van de saus nog even in een pan en warm je die op en klaar.
Echt voor 1 persoon iets klaarmaken is best lastig namelijk.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_7388003
B.L.T.

Op z'n nederlands spekboterham....

Wit brood roosteren, in smeren met fritessaus.
Spek op keukenpapier, op een schoteltje in de magnetron hard laten worden. (zo'n 2 a 3 minuten)
IJsbergsla op de gesmeerde toast doen.
Gesneden tomaatje erop.
En dan de hard uitgemagnetroneerde spek.

Dichtklappen, overdwars snijden, en eten maar!!

Lekker voor lunch en avondeten.

En dit kan natuurlijk ook met bruinbrood!

pi_7391725
Van het weekend voor 2 personen gemaakt

Aantal aardappels geschilt , blokjes van gemaakt.
2 paprika's 1 rode / 1 groene
1 pakje spekkies
1 portie sperciebeentjes (boontjes) ff doormidden hakken
1 portie worteltjes/ doppers (als je dat tenminste lekkere groente vind)
1 beetje gesneden champignonnetjes
1 beetje olijfolie
1 scheutje rode wijn
1 scheutje ketjap

Alles bijelkaar in een Wok of hapjespan gooien

Volgorde :
Olijfolie in de pan
Alle groentes erin (ff laten ehm bakken)
Spekjes erbij
Scheutje ketjap
Scheutje rode wijn.

Beetje door laten pruttelen die zooi

en eten maar
Was erg jammie en relatief snel klaar

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 17 december 2002 @ 17:50:12 #70
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_7392305
Of wat dacht je van Quiche? Niet echt voor één persoon, maar wel gemakkelijk. Je kunt er bijv. twee keer van eten, of een grote maken als je bezoek krijgt.

Men neme:
1 pakje bladerdeeg
1 pak roerbakgroenten (uit de vriezer)
5 eieren
1 ovenschaal

Vet de ovenschaal in.
Leg plakjes bladerdeeg in de ovenschaal, totdat het deeg helemaal als een "mandje" aan elkaar gesloten zit.
Gooi de groenten erin.
Klop de eieren in een apart schaaltje door elkaar.
Gooi het eiermengsel over de groenten.

Zet het geheel in de oven, totdat de eieren gestold zijn (duurt ongeveer een uurtje)

pi_7464958
*verkapt schopje*

Ok, 2e kerstdag ben/eet ik alleen. Iemand suggesties voor (weer) iets simpels?

pi_7466965
Zou het jezelf niet te moeilijk maken met een uitgebreid 6 gangen diner Maar tis Kerst dus het mag wel iets uitgebreider dan normaal toch?

Hou het simpel, een beetje Parmaham met meloen vooraf? Rest meloen kun je gewoon bewaren (niet te lang) en als gezond tussendoortje van snacken. Of een bolletje mozzarella in plakjes snijden, een lekkere rijpe tomaat in plakjes, om en om op bordje, veel versgemalen peper en verse basilicum, beetje (goeie) olijfolie er over heen.

Hoofdgerecht een goed stukje vlees, biefstukje, of 1 van die speciale kerstvleesjes die de Appie nu verkoopt. Sausje erbij, aardappelkroketjes uit diepvries. Wat gemengde sla, of boontjes.

Hou je van een ijs? Dan koop je als toetje gewoon een lekkere bak Ben & Jerry's, of Haagen Dazs. Koffie, eventueel cognacje dr bij.. klaar

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 13 januari 2003 @ 15:09:06 #73
19284 B
van benbenieuwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')