abonnement Unibet Coolblue
pi_169456712
Een afweging waar ik niemand anders over hoor, maar ik vraag het mezelf toch wel geregeld af:
stem ik op de partij die voor mezelf, mijn eigen situatie, het beste is,
of
stem ik op een partij waarvan ik denk dat het het beste voor nederland is, ook als dat betekent dat het nadelig is voor mijn eigen situatie?

Ik denk dat met name de jongere kiezers, studenten (en wellicht starters) hiermee te maken hebben, dat ze een bepaalde overtuiging hebben van hoe het zou moeten, maar dat is misschien niet perse in hun voordeel als je naar hun werk/inkomen/etc kijkt.

Ik zit hierhoor eigenlijk nog steeds tussen 4-5 partijen te twijfelen, afhankelijk van welke ''richting'' ik opga. Ik ben wel benieuwd of dit bij meer mensen speelt?
There are only 151 Pokémon.
pi_169456815
voor mijzelf natuurlijk! maar wat ik wil is wat het land ook nodig heeft dus mijn stem telt dubbel :)
pi_169456835
Ik stem voor mijn Turkse landgenoten.
pi_169456882
FvD of PVV voor een onafhankelijk en vrij Nederland.
Ik stem dus voornamelijk voor het land.

Als je voor je zelf wilt stemmen en geen miljonair bent kun je vrijwel altijd het beste SP stemmen dan kan je werkgever je niet meer ontslaan en als je je baan verliest krijg je gratis geld.

Eer dat de rekening komt ben je waarschijnlijk al dood of heb je genoeg uit de staatskas en van de rijke landgenoten geroofd om ergens anders een bestaan op te bouwen.
pi_169457443
Ik stem voor mezelf.
pi_169457559
Het land. SP dus.
  zondag 12 maart 2017 @ 12:49:29 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169457596
Ik stem in de eerste plaats voor ons vaderland. Met FvD zal onze superieure cultuur weer leidend worden.

Turkse geitenneukers kunnen slechts met schuimende bekken toekijken.
pi_169458387
Ik stem wat het beste voor ons vaderland is, wat tevens ook voor mijzelf het beste is. FvD it is.
It always seems impossible, until it's done!
  zondag 12 maart 2017 @ 13:29:22 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169458470
Stem voor mijzelf en voor het land.
Wat goed is voor mij, is goed voor Nederland. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:33:59 #10
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169458577
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:29 schreef Hyperdude het volgende:
Stem voor mijzelf en voor het land.
Wat goed is voor mij, is goed voor Nederland. :P
Dit dus :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169458907
Kun je eigenlijk wel 'voor jezelf' stemmen?

Er vanuit gaande dat je in dat geval uit vermeend eigen belang stemt; aangezien niemand in de toekomst kan kijken weten we helemaal niet wat ons eigen belang is.

Wat vandaag in je eigen belang kan zijn kan morgen tegen je eigen belang blijken te zijn geweest.

Je kan failliet gaan, werkloos worden, een ongeluk krijgen, of juist de loterij winnen of promotie maken enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 12 maart 2017 @ 13:48:52 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169458977
Met welke redenen stemmen mensen op een partij:

-omdat een bepaalde partij het best hun (financiële) belangen behartigt
-omdat ze luisteren naar hun innerlijke zelf
-omdat bepaalde partijen het goed doen in hun sociale kring en ze daarmee kunnen scoren
-omdat een lijsttrekker zo'n lekker bekkie heeft
-omdat ze trouw zijn aan een bepaalde partij

Ik denk dat maar weinig mensen naar hun innerlijke zelf luisteren als ze stemmen.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:53:54 #13
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_169459110
Voor het land. Ook al doet mijn stem niks op het grote geheel.

Ik ben 25 en áls ik ga stemmen, komt 50+ nog het meest in de buurt volgens de kieswijzers. Ik stem dan voor de generatie van mijn ouders, en minder voor mezelf.

Ik vind onderwijs ook erg belangrijk (ook niet voor mezelf, want ik ga niet meer naar school, maar voor leeftijdsgenoten. Het moet betaalbaar blijven en nu kunnen veel mensen, waaronder ikzelf, gewoon niet doorstuderen vanwege de kosten.) en aangezien dat 50plus aan hun reet roest, overweeg ik ook om helemaal niet te stemmen.

Onderwijs, zorg en pensioen vind ik de 3 belangrijkste sociale punten. Verder hecht ik veel waarde aan het immigratiebeleid en ontwikkelingshulp (dat daar niet te veel geld heen gaat)
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  zondag 12 maart 2017 @ 15:25:08 #14
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_169461245
Ik doe momenteel drie studies en ga een goede toekomst tegemoet. Momenteel heb ik alles wat mijn hartje begeert maar toch maak ik mij zorgen over verschillende ontwikkelingen op (inter)nationaal niveau. Daarom zal ik voor het algemeen belang stemmen.
pi_169461390
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:25 schreef ViezeFries het volgende:
Ik stem wat het beste voor ons vaderland is, wat tevens ook voor mijzelf het beste is. FvD it is.
Geen enkele andere lijsttrekker ligt zwoeler op een piano.

*;
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_169466177
Ik stem wat het beste is voor de mensheid, waarin NL ietsje voorrang krijgt en ik zelf liever ook nog. vaak gaat dat samen.
pi_169466314
Als het goed is heb je zelf een mening over hoe met andere mensen om te gaan. Wat netjes en sociaal is. Die ideeën zijn je heel dierbaar omdat je daar in gelooft. Dus kiezen voor jezelf impliceert ook kiezen voor het land en omgekeerd.
pi_169468919
Ik stem - uiteraard - voor het land. Ik volg de politiek nauwgezet en ik vind het verbijsterend om te zien dat zo veel mensen (ook in mijn directe omgeving) dat totaal niet doen. Alsof politiek nergens over gaat en jou niet persoonlijk raakt.

Sinds ik mag stemmen, heb ik nog nooit kunnen stemmen op een partij waarmee ik het zo sterk eens ben als de partij waarop ik woensdag stem. Eindelijk is er een partij links van het midden die eens niet dat dodelijk vermoeiende, veilige, politiek-correcte riedeltje over integratie en immigratie afsteekt. Dat er echt wat aan de hand is, hebben we gisteren heel goed kunnen zien.

Daarom stem ik trots én vol overtuiging op Nieuwe Wegen; het interesseert me totaal niet of ze zetels halen. En ik stem niet voor mezelf, maar voor het land. Ik stem voor verstandig, sociaal beleid. Ik stem voor democratisering van de EU. Ik stem voor een kritischer houding rondom integratie en immigratie. En ik stem ervoor dat het geluid van Nieuwe Wegen in de Tweede Kamer is te horen na 15 maart.
pi_169469149
Mensen die op FvD stemmen en beweren voor het land te stemmen: _O- _O- _O- Een stem op die lui is een stem voor niemand.
pi_169470925
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 12:01 schreef Eenskijken het volgende:
Een afweging waar ik niemand anders over hoor, maar ik vraag het mezelf toch wel geregeld af:
stem ik op de partij die voor mezelf, mijn eigen situatie, het beste is,
of
stem ik op een partij waarvan ik denk dat het het beste voor nederland is, ook als dat betekent dat het nadelig is voor mijn eigen situatie?

Ik denk dat met name de jongere kiezers, studenten (en wellicht starters) hiermee te maken hebben, dat ze een bepaalde overtuiging hebben van hoe het zou moeten, maar dat is misschien niet perse in hun voordeel als je naar hun werk/inkomen/etc kijkt.

Ik zit hierhoor eigenlijk nog steeds tussen 4-5 partijen te twijfelen, afhankelijk van welke ''richting'' ik opga. Ik ben wel benieuwd of dit bij meer mensen speelt?
Nee, ik stem altijd voor het land. Vandaar "landelijke verkiezingen".
pi_169476482
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:21 schreef vaduz het volgende:
Mensen die op FvD stemmen en beweren voor het land te stemmen: _O- _O- _O- Een stem op die lui is een stem voor niemand.
Een stem op FvD is een stem op FvD. Het is dat ik zo sterk voor Nieuwe Wegen ga, maar anders zou ik zonder meer voor deze partij gaan. Luister maar eens naar wat Theo Hiddema vandaag vertelde bij Business Class:


Baudet en Hiddema zijn geweldig bezig met hun partij. Hopelijk haalt FvD minstens twee zetels en zien we deze heren straks in de Tweede Kamer. Broodnodig, dit geluid.
pi_169476500
FvD heeft nog wel enige potentie. Nieuwe Wegen wordt helemaal niets.
pi_169476544
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 01:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een stem op FvD is een stem op FvD. Het is dat ik zo sterk voor Nieuwe Wegen ga, maar anders zou ik zonder meer voor deze partij gaan. Luister maar eens naar wat Theo Hiddema vandaag vertelde bij Business Class:


Baudet en Hiddema zijn geweldig bezig met hun partij. Hopelijk haalt FvD minstens twee zetels en zien we deze heren straks in de Tweede Kamer. Broodnodig, dit geluid.
Is je post sarcastisch of ben je niet op de hoogte dat voor een optreden bij Harry Mens grif betaald wordt?
pi_169476552
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 01:42 schreef Ardbeg_Single_Malt het volgende:
FvD heeft nog wel enige potentie. Nieuwe Wegen wordt helemaal niets.
We gaan het zien woensdag. Ik reken persoonlijk ook op 0 zetels; dan kan het alleen maar meevallen.

Een klein geluk is nog dat Monasch een mini-debatje mag doen tijdens het slotdebat van de NOS, dinsdag. Dus dan komt hij (eindelijk) even aan het woord.
pi_169476561
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 01:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

Is je post sarcastisch of ben je niet op de hoogte dat voor een optreden bij Harry Mens grif betaald wordt?
Het gaat mij om de inhoud van wat Hiddema vertelt, niet om Harry Mens of de opzet van zijn programma. Maar goed... dit filmpje heeft inmiddels een eigen topic, dus het is duidelijk niet onopgemerkt gebleven: VKZ / Hiddema op dreef!
pi_169476596
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 01:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat mij om de inhoud van wat Hiddema vertelt, niet om Harry Mens of de opzet van zijn programma. Maar goed... dit filmpje heeft inmiddels een eigen topic, dus het is duidelijk niet onopgemerkt gebleven: VKZ / Hiddema op dreef!
Ok leuk en aardig. Maar het feit dat Hiddema Mens moet betalen om op TV te komen geeft aan, dat hij onder het volk verre van herkenning als politicus geniet. Derhalve is het onrealistisch om te denken dat hij zetels gaat halen.

Dit is niet te wijten aan het programma van Hiddema, maar aan de Massa Media, die verschillende volkvertegenwoordiger-kandidaten niet evenredig belicht. Hetgeen gezien kan worden als een tekortkoming van het democratische proces in Nederland (Hetgeen waar Internationale Waarnemers die Nederland vertegenwoordigen andere landen vaak van beschuldigen).
pi_169476597
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 01:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We gaan het zien woensdag. Ik reken persoonlijk ook op 0 zetels; dan kan het alleen maar meevallen.

Een klein geluk is nog dat Monasch een mini-debatje mag doen tijdens het slotdebat van de NOS, dinsdag. Dus dan komt hij (eindelijk) even aan het woord.
Ik denk dat mensen wel een beetje klaar zijn met types die jaren met de PvdA hebben mee gehobbeld en dan ineens een eigen partijtje beginnen. Puur inhoudelijk denk ik dat er nog best wel wat mensen zijn te vinden die het allemaal wel aardig vinden, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij 1 of zelfs meerdere zetels haalt.
pi_169476657
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:00 schreef Ardbeg_Single_Malt het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen wel een beetje klaar zijn met types die jaren met de PvdA hebben mee gehobbeld en dan ineens een eigen partijtje beginnen. Puur inhoudelijk denk ik dat er nog best wel wat mensen zijn te vinden die het allemaal wel aardig vinden, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij 1 of zelfs meerdere zetels haalt.
Puur inhoudelijk... - laat dat nu precies de reden zijn waarom ik erop stem.

En het idee dat Monasch "ineens" uit de PvdA is gestapt om een eigen partij te beginnen, slaat ook nergens op. De man heeft jarenlang geprobeerd om van binnenuit de koers van de partij bij te stellen.

Lees bijvoorbeeld maar eens dit interview uit 2007, met het SP-partijblad Tribune:
https://www.sp.nl/tribune(...)-andere-actie-wel-in

Hierin wordt overigens ook gerefereerd aan het jaar 1996, toen hij ook al voor een koerswijziging van de PvdA pleitte.

Lees vervolgens dit opinieartikel uit 2009 uit De Volkskrant; het staat er niet bij, maar Jacques Monasch is de auteur: http://www.volkskrant.nl/(...)an-fortuyn~a2453532/

Het is zo klaar als een klontje dat Monasch al jaren consequent en gedegen kritiek levert op de partijkoers. Hij had op het laatst binnen de PvdA het gevoel dat hij werd tegengewerkt, ook tijdens de lijsttrekkersverkiezing.

Dus dan rest je uiteindelijk niks anders dan uit de partij stappen en zelf een nieuwe partij beginnen. Je hoeft het daar inhoudelijk niet mee eens te zijn, maar kom er alsjeblieft niet mee aan dat hij "ineens" uit de PvdA is gestapt. Dat is aantoonbaar niet het geval.
pi_169476687
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Puur inhoudelijk... - laat dat nu precies de reden zijn waarom ik erop stem.

En het idee dat Monasch "ineens" uit de PvdA is gestapt om een eigen partij te beginnen, slaat ook nergens op. De man heeft jarenlang geprobeerd om van binnenuit de koers van de partij bij te stellen.

Lees bijvoorbeeld maar eens dit interview uit 2007, met het SP-partijblad Tribune:
https://www.sp.nl/tribune(...)-andere-actie-wel-in

Hierin wordt overigens ook gerefereerd aan het jaar 1996, toen hij ook al voor een koerswijziging van de PvdA pleitte.

Lees vervolgens dit opinieartikel uit 2009 uit De Volkskrant; het staat er niet bij, maar Jacques Monasch is de auteur: http://www.volkskrant.nl/(...)an-fortuyn~a2453532/

Het is zo klaar als een klontje dat Monasch al jaren consequent en gedegen kritiek levert op de partijkoers. Hij had op het laatst binnen de PvdA het gevoel dat hij werd tegengewerkt, ook tijdens de lijsttrekkersverkiezing.

Dus dan rest je uiteindelijk niks anders dan uit de partij stappen en zelf een nieuwe partij beginnen. Je hoeft het daar inhoudelijk niet mee eens te zijn, maar kom er alsjeblieft niet mee aan dat hij "ineens" uit de PvdA is gestapt. Dat is aantoonbaar niet het geval.
Ik zei het zo omdat ik denk dat het over het algemeen de beeldvorming is. Er zijn maar heel weinig mensen geïnteresseerd in Monasch en bekend met zijn bezigheden in het verleden. Als ze hem al kennen, is het voor veel mensen de man die graag de nieuwe lijsttrekker van de PvdA wilde worden en niet veel later mopperend de partij verliet en toen zelf een onbeduidend partijtje is begonnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ardbeg_Single_Malt op 13-03-2017 02:29:08 ]
pi_169476701
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:23 schreef Ardbeg_Single_Malt het volgende:

[..]

Ik zei het zo omdat ik denk dat het over het algemeen de beeldvorming is. Er zijn maar heel weinig mensen geïnteresseerd in Monasch en bekend met zijn bezigheden in het verleden. Als ze hem al kennen, is het voor veel mensen de man die graag de nieuwe leider van de PvdA wilde worden en uiteindelijk mopperend de PvdA verliet en toen zelf een onbeduidend partijtje is begonnen.
En dat is dan weer tekenend voor de desinteresse van Nederlanders in politiek. Monasch is feitelijk niks minder dan een visionair.
pi_169476711
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 02:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dat is dan weer tekenend voor de desinteresse van Nederlanders in politiek.
Oh ja, dat is zeker zo en dat zal ook altijd wel zo blijven. O.a. op basis daarvan denk ik dat hij geen zetel haalt. Het overgrote deel van Nederland is nauwelijks bekend met zijn programma en al helemaal niet geïnteresseerd in de man.
pi_169476788
FvD gaat het alsnog worden. Vooral na de uitspraak van Baudet bij Zeeland Kiest; Als wij enkele zetels halen dan breken wij het kartel, aangezien wij dan nodig zijn in de coalitie (aangezien PVV en VVD uitgesloten zijn door enkele partijen). Gaan ze niet akkoord met ons referendum plan dan laten we het kabinet vallen.

Ik gok dat de coalitie op een 65-68 zetels gaat komen en een partij als de FvD de beslissende factor gaat zijn en dat is een heerlijke positie om in te verkeren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 13 maart 2017 @ 05:59:45 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169476935
Hier op FOK! zie je heel veel ''ik ben er niet slechter/ben er beter op geworden dus ik stem xx''

En dan denk ik ja. Mooi man, maar Nederland is groter dan alleen jij.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169538895
Zo veel mogelijk voor het land, maar er zit hier en daar zeker ook wel eigenbelang bij.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')