Hoi, ben je ook bekend met Bliep?quote:Op zondag 12 maart 2017 07:10 schreef de_boswachter het volgende:
Eerste juiste besluit van het kabinet in vier jaar tijd. Nu doorpakken tegen deze dubbele nationaliteit profiteurs. Maaar dat zal wel weer met een sisser eindigen na de verkiezingen....
Ik lees overal dat demonstranten de woorden kanker en joden veelvuldig gebruikten richting Nederland. Dat geeft het niveau van dit tuig weer.
ja doei of turkey in een klap weg-nuken met een atoombom!quote:Op zondag 12 maart 2017 07:14 schreef -AMG- het volgende:
Zo zie je maar wat de kracht van de islam is en hoe gevaarlijk loyaal deze mensen zijn. Als erdogan het wil kunnen hier rare dingen gaan gebeuren.
80 miljoen vs. 17 miljoen inwoners. Plus een leger zonder materieel.quote:Op zondag 12 maart 2017 07:15 schreef possetje het volgende:
[..]
ja doei of turkey in een klap weg-nuken met een atoombom!
fypquote:Op zondag 12 maart 2017 07:14 schreef -AMG- het volgende:
Zo zie je maar wat de kracht van de islam nationalisme is
Ik ben met je eens dat dit gedoe veroorzaakt wordt door mensen met een dubbele nationaliteit en die daarom loyaal blijven aan hun land van herkomst. Het probleem is dat een dubbele nationaliteit niet vastgelegd wordt in Nederland (omdat dit ook niet werkte). Anders zou je inderdaad een individu een keuze kunnen laten maken. Het voelt nu alsof we een vijfde colonne in Nederland hebben die vanuit Turkije wordt geregisseerd en die de confrontatie op zoekt. Erdogan speelt dit bewust uit om:quote:Op zondag 12 maart 2017 07:10 schreef de_boswachter het volgende:
Eerste juiste besluit van het kabinet in vier jaar tijd. Nu doorpakken tegen deze dubbele nationaliteit profiteurs. Maaar dat zal wel weer met een sisser eindigen na de verkiezingen....
Of inwoners uit dit land verminderen, verminderen, verminderen, maak de melk zuur, dan zoeken ze zelf wel een "betere" plek.quote:Op zondag 12 maart 2017 07:48 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
We hoeven ons trouwens geen Calimero te voelen. Van die <80 mio inwoners is het gros analfabeet of Koerd. De economie van Nederland is groter dan die van Turkije. Wel mogen we wat aan ons leger gaan doen.
Land van herkomst is nogal een breed begrip.quote:Op zondag 12 maart 2017 07:48 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat dit gedoe veroorzaakt wordt door mensen met een dubbele nationaliteit en die daarom loyaal blijven aan hun land van herkomst. Het probleem is dat een dubbele nationaliteit niet vastgelegd wordt in Nederland (omdat dit ook niet werkte). Anders zou je inderdaad een individu een keuze kunnen laten maken. Het voelt nu alsof we een vijfde colonne in Nederland hebben die vanuit Turkije wordt geregisseerd en die de confrontatie op zoekt. Erdogan speelt dit bewust uit om:
- een conflict te creëren waarmee hij Nationale eenheid kan benadrukken en daarmee afleiden van zijn methoden om meer macht te verwerven. Dat dit werkt blijk uit het feit dat zelfs de oppositie nu te hoop loopt tegen ons
- Europa te destabiliseren door chaos te veroorzaken
We hoeven ons trouwens geen Calimero te voelen. Van die <80 mio inwoners is het gros analfabeet of Koerd. De economie van Nederland is groter dan die van Turkije. Wel mogen we wat aan ons leger gaan doen.
Ik denk dat de werkelijke bloedlijn er niet toe doet, net zomin of het "echte moslims" waren of niet die IS optrommelde.quote:Op zondag 12 maart 2017 07:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Land van herkomst is nogal een breed begrip.
Ik stam ook af van de apen maar sta echt niet te juichen in Burgers Zoo als er een chimpansee geboren wordt....
Gros van die 'Turken' die daar staat te zwaaien en schreeuwen heeft een Turkse bloedlijn die inmiddels al lijkt op aanlenglimonade zo dun is de band met hun voorvaderland.
quote:Op zondag 12 maart 2017 07:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Land van herkomst is nogal een breed begrip.
Ik stam ook af van de apen maar sta echt niet te juichen in Burgers Zoo als er een chimpansee geboren wordt....
Gros van die 'Turken' die daar staat te zwaaien en schreeuwen heeft een Turkse bloedlijn die inmiddels al lijkt op aanlenglimonade zo dun is de band met hun voorvaderland.
quote:Gürçek Oğuz uit Schiedam heeft meerdere identiteiten. De 36-jarige ict’er voelt zich zowel Turk als Istanboeler: “Ik ben het allebei. Turkije en Istanboel zijn twee wezenlijke onderdelen van mijn identiteit. Het maakt me ook niet uit of mensen me Turkse Istanboeler noemen of Istanboelse Turk, of Turks-Istanboelse Ottomaan.”
Gürçek werd geboren in Drenthe, maar verhuisde op jonge leeftijd naar Emmeloord, waar zijn ouders zijn opgegroeid: “Eigenlijk voel ik me in de eerste plaats Trabzoner. Mijn betovergrootvader had daar in de negentiende eeuw een geitenboerderij en mijn overgrootvader heeft er nog wel eens gelogeerd. Uiteindelijk blijft dat toch je hometown, al houd ik natuurlijk zielsveel van Istanboel, laat dat duidelijk zijn.”
Naast de liefde voor Istanboel en Trabzon ervaart Gürçek ook een steeds hechtere band met zijn moederstad Ankara: “Mijn moeder moest daar een keer overstappen met de trein. Wie aan Ankara komt, komt aan mijn Anatoolse ziel. Gelukkig kunnen die verschillende identiteiten naast elkaar bestaan. Dat is het mooie van Turkije.”
https://speld.nl/2016/07/(...)urk-als-istanboeler/
Speldquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |