abonnement Unibet Coolblue
pi_170236819
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:45 schreef RustCohle het volgende:

[..]

.
Hoe bedoel je? Ja ik mis nog de data wat betreft financial staements, maar wat ik mij dus af vra is, hoe moet ik die retrieven? Ik had even op compustat gekeken en je kan alleen maar zoeken op basis van company name. Ik kan moeilijk duizenden firms gaan zoeken en retrieven.
Er is daar ergens ook gewoon een optie dat je die gegevens voor alle bedrijven krijgt uit hun database. Of per land of index of iets dergelijks.

En ik kan niet echt zeggen over welke periode je FF-data nodig hebt, aangezien dat afhangt van welke periode je analyseert.
pi_170236896
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er is daar ergens ook gewoon een optie dat je die gegevens voor alle bedrijven krijgt uit hun database. Of per land of index of iets dergelijks.

En ik kan niet echt zeggen over welke periode je FF-data nodig hebt, aangezien dat afhangt van welke periode je analyseert.
Geen specifieke period. Gelieve een zo groot mogelijke sample.

[ Bericht 0% gewijzigd door RustCohle op 15-04-2017 14:04:21 ]
pi_170236954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:54 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Geen specifieke period. Gelieve een zo groot mogelijke sample.
16 jaar is al megaveel joh
Als je maandelijkse data hebt en 2000 bedrijven, dan heb je al 16*12*2000=384.000 datapunten
pi_170237123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

16 jaar is al megaveel joh
Als je maandelijkse data hebt en 2000 bedrijven, dan heb je al 16*12*2000=384.000 datapunten
Het probleem is dus... Hoe kan ik zorgen dat de variabelen van die 2000 bedrijven op geaggregeerd niveau is zoals de data van FF?

Ik snap nou dus niet hoe ik die kan mergen met de dataset van FF, aangezien de dataset van FF gewoon per jaar is en niet bedrijfsspecfiek, terwijl al die andere ratio's van de financial staements wel per bedrijf is.

Ik snap overigens niet hoe FF het voor elkaar heeft gekregen om al die factoren zo in een dataset te verkrijgen dat het geaggregeerd is en niet dat bijv de book-to-market factor per bedrijf wordt weergegeven.
pi_170237308
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:06 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Het probleem is dus... Hoe kan ik zorgen dat de variabelen van die 2000 bedrijven op geaggregeerd niveau is zoals de data van FF?

Ik snap nou dus niet hoe ik die kan mergen met de dataset van FF, aangezien de dataset van FF gewoon per jaar is en niet bedrijfsspecfiek, terwijl al die andere ratio's van de financial staements wel per bedrijf is.

Ik snap overigens niet hoe FF het voor elkaar heeft gekregen om al die factoren zo in een dataset te verkrijgen dat het geaggregeerd is en niet dat bijv de book-to-market factor per bedrijf wordt weergegeven.
Je moet de data van bedrijven niet aggregeren, maar juist de individuele bedrijfsspecifieke data gebruiken.

Stel je hebt de FF-data voor januari 2000 (database 1) en je hebt daarnaast van bedrijven A, B en C financiële gegevens voor januari 2000 (database 2), dan hoef je de twee databases enkel op datum (maandnummer) te mergen. De FF-data voor die specifieke maand zijn immers voor elk bedrijf in die maand te gebruiken.

Ter verduidelijking: indien je je uiteindelijke volledige database met talloze bedrijven, maanden en gegevens sorteert op tijdstip (dus dan krijg je in jouw geval bovenaan heel veel bedrijven met gegevens over januari 1991, daaronder al diezelfde bedrijven met gegevens over februari 1991 etc.), dan verandert per regel bijna alle informatie omdat het telkens een nieuw bedrijf met andere financiële informatie is, maar blijft de informatie van de FF-data telkens staan aangezien die voor alle bedrijven in die specifieke maand geldt.

Ik denk dat je even goed moet lezen wat die cijfers uit de FF-database überhaupt betekenen, want ik vermoed dat je daar een denkfout in maakt.
pi_170237558
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je moet de data van bedrijven niet aggregeren, maar juist de individuele bedrijfsspecifieke data gebruiken.

Stel je hebt de FF-data voor januari 2000 (database 1) en je hebt daarnaast van bedrijven A, B en C financiële gegevens voor januari 2000 (database 2), dan hoef je de twee databases enkel op datum (maandnummer) te mergen. De FF-data voor die specifieke maand zijn immers voor elk bedrijf in die maand te gebruiken.

Ter verduidelijking: indien je je uiteindelijke volledige database met talloze bedrijven, maanden en gegevens sorteert op tijdstip (dus dan krijg je in jouw geval bovenaan heel veel bedrijven met gegevens over januari 1991, daaronder al diezelfde bedrijven met gegevens over februari 1991 etc.), dan verandert per regel bijna alle informatie omdat het telkens een nieuw bedrijf met andere financiële informatie is, maar blijft de informatie van de FF-data telkens staan aangezien die voor alle bedrijven in die specifieke maand geldt.

Ik denk dat je even goed moet lezen wat die cijfers uit de FF-database überhaupt betekenen, want ik vermoed dat je daar een denkfout in maakt.
Ha en hoe hebben zie die factors geconstruct? Ik heb het bekeken op hun site, maar heb er bar weinig van begrepen :(

Als ik een global datafile neem met al die landen die ik eerder gepost heb, moet ik zeker ook alle bedrijven uit die specifieke landen meenemen? Althans dat is het beste, toch?
pi_170237598
Ja, ze moeten wel matchen, anders kloppen die cijfers niet. Dus als je een FF-file hebt met enkel gegevens over de NASDAQ etc. dan ook precies die bedrijven meenemen in je analyse.
pi_170237618
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:33 schreef Kaas- het volgende:
Ja, ze moeten wel matchen, anders kloppen die cijfers niet. Dus als je een FF-file hebt met enkel gegevens over de NASDAQ etc. dan ook precies die bedrijven meenemen in je analyse.
Australia
Austria
Belgium
Canada
Switzerland
Germany
Denmark
Spain
Finland
France
Great Britain
Greece
Hong Kong
Ireland
Italy
Japan
Netherlands
Norway
New Zealand
Portugal
Sweden
Singapore
United States
pi_170237760
Moet dat per se? Beetje irritant. Want dan ga je wel verschillende FF-databases nodig hebben.

Wat trouwens ook niet zo vreselijk veel extra tijd hoeft te kosten.

Maar dan moet je zorgen dat zowel jouw FF-data als jouw bedrijfsdata van een landcode voorzien zijn (kan je gewoon zelf bedenken en in STATA zetten als een extra variabele, bijvoorbeeld van 101 t/m 123 of zo) en dan tijdens het mergen niet enkel op datum mergen, maar op datum en landcode.

Dan heb je namelijk in je uiteindelijke database gewoon de juiste FF-data aan je bedrijf gekoppeld op basis van de maand en het land.
pi_170237872
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:40 schreef Kaas- het volgende:
Moet dat per se? Beetje irritant. Want dan ga je wel verschillende FF-databases nodig hebben.

Wat trouwens ook niet zo vreselijk veel extra tijd hoeft te kosten.

Maar dan moet je zorgen dat zowel jouw FF-data als jouw bedrijfsdata van een landcode voorzien zijn (kan je gewoon zelf bedenken en in STATA zetten als een extra variabele, bijvoorbeeld van 101 t/m 123 of zo) en dan tijdens het mergen niet enkel op datum mergen, maar op datum en landcode.

Dan heb je namelijk in je uiteindelijke database gewoon de juiste FF-data aan je bedrijf gekoppeld op basis van de maand en het land.
Mijn onderwerp is nieuw, maar alleen onderzocht in de UK, U.S., Rusland en Polen/Roemenie/Bosnie etc.. Dus ik wil het groots uitpakken door het internationaal te onderzoeken en alternatieve modellen te presenteren.
pi_170237892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:40 schreef Kaas- het volgende:
Moet dat per se? Beetje irritant. Want dan ga je wel verschillende FF-databases nodig hebben.

Wat trouwens ook niet zo vreselijk veel extra tijd hoeft te kosten.

Maar dan moet je zorgen dat zowel jouw FF-data als jouw bedrijfsdata van een landcode voorzien zijn (kan je gewoon zelf bedenken en in STATA zetten als een extra variabele, bijvoorbeeld van 101 t/m 123 of zo) en dan tijdens het mergen niet enkel op datum mergen, maar op datum en landcode.

Dan heb je namelijk in je uiteindelijke database gewoon de juiste FF-data aan je bedrijf gekoppeld op basis van de maand en het land.
Verschillende FF data? Er is één dataset gebaseerd op die landen, onder de noemer van global.
pi_170237950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:43 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Mijn onderwerp is nieuw, maar alleen onderzocht in de UK, U.S., Rusland en Polen/Roemenie/Bosnie etc.. Dus ik wil het groots uitpakken door het internationaal te onderzoeken en alternatieve modellen te presenteren.
Zonder te weten wat je precies gaat doen kan ik me overigens voorstellen dat het dan niet heel veel informatie gaat opleveren, omdat je dan een gemiddelde van al die landen onderzoekt terwijl het wellicht per land sterk verschilt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:44 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Verschillende FF data? Er is één dataset gebaseerd op die landen, onder de noemer van global.
Oh nou, dan gebruik je die. Zolang de twee datasets maar matchen, dat is het punt.
pi_170237984
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zonder te weten wat je precies gaat doen kan ik me overigens voorstellen dat het dan niet heel veel informatie gaat opleveren, omdat je dan een gemiddelde van al die landen onderzoekt terwijl het wellicht per land sterk verschilt.

[..]

Oh nou, dan gebruik je die. Zolang de twee datasets maar matchen, dat is het punt.
Tuurlijk weet ik het, ik heb daarvoor methodieken van eerdere literatuur net zoals ieder ander research paper zich beroept op eerdere methodieken en theorieën.
pi_170238028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:48 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Tuurlijk weet ik het, ik heb daarvoor methodieken van eerdere literatuur net zoals ieder ander research paper zich beroept op eerdere methodieken en theorieën.
Aight.
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2017 @ 16:10:39 #115
230491 Zith
pls tip
pi_170239602
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zonder te weten wat je precies gaat doen kan ik me overigens voorstellen dat het dan niet heel veel informatie gaat opleveren, omdat je dan een gemiddelde van al die landen onderzoekt terwijl het wellicht per land sterk verschilt.
Landendummies en interacties maybe
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_170239836
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:10 schreef Zith het volgende:

[..]

Landendummies en interacties maybe
Goeie. Kun je hier meer over vertellen?

FF data is gewoon opgesteld op basis van de eerder genoemde landen (global) en het is handig om dan mijn extra date te nemen uit elk van die landen (stel 500 bedrijven per land, toch?
pi_170239928
Heb je het vak M&T al gehaald?
pi_170240224
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:28 schreef Kaas- het volgende:
Heb je het vak M&T al gehaald?
Ja met een 9.2
pi_170240413
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:42 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ja met een 9.2
Dan weet je toch wel hoe dummies en interacties hier relevant kunnen zijn? Niet aanvallend bedoeld op enige manier btw.
pi_170240923
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dan weet je toch wel hoe dummies en interacties hier relevant kunnen zijn? Niet aanvallend bedoeld op enige manier btw.
ben er al uit.

[ Bericht 14% gewijzigd door RustCohle op 15-04-2017 22:37:56 ]
pi_170249236
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Aight.
Wat past het beste met mijn data? Cross-sectie of Time-series? Ik zou zeggen cross-sectie, maar aan de andere kant: er is ook sprake van verschillende tijdsperioden (1990-2016).
pi_170256645
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:39 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Wat past het beste met mijn data? Cross-sectie of Time-series? Ik zou zeggen cross-sectie, maar aan de andere kant: er is ook sprake van verschillende tijdsperioden (1990-2016).
Het is panel data, maar volgens mij word dit voornamelijk benoemd als cross-sectional.

[ Bericht 3% gewijzigd door naniyokore op 16-04-2017 13:15:51 ]
pi_170257453
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:39 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Wat past het beste met mijn data? Cross-sectie of Time-series? Ik zou zeggen cross-sectie, maar aan de andere kant: er is ook sprake van verschillende tijdsperioden (1990-2016).
Het gebeurt allebei wel. Ik zou even in de literatuur kijken naar de argumenten voor het een of het ander en hoe ze dat doen. Voor welk vak is dit eigenlijk, financial methods & techniques of zo?
pi_170277777
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het hele scriptieproces binnen m'n master is aardig doodgereguleerd. Je hoort niet zelfstandig een potentiële begeleider te benaderen (hoe logisch dat juist ook klinkt), die stuurt je verzoek dan gewoon door naar de scriptiecoördinator. Laatstgenoemde verdeelt de studenten over de onderwerpen en begeleiders, waarbij je enkel wat voorkeuren op mag geven. Maar ik baal wel echt dat ik nu een begeleider heb die hoogstens twee jaar verder is dan ik.
Financial economics/ESE toevallig? Gewoon alsnog zelf je supervisor zoeken. Ik kreeg ook zo'n type die jij beschrijft en ik ben zelf een supervisor gaan zoeken (met succes). Volgens mij kan je met een redelijk plan, leuke cijfers/vlotte babbel wel zelf wat regelen.
pi_170279195
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 01:21 schreef Explorator het volgende:

[..]

Financial economics/ESE toevallig? Gewoon alsnog zelf je supervisor zoeken. Ik kreeg ook zo'n type die jij beschrijft en ik ben zelf een supervisor gaan zoeken (met succes). Volgens mij kan je met een redelijk plan, leuke cijfers/vlotte babbel wel zelf wat regelen.

Nee, maar wel zelfde faculteit. Wel lekker dat het jou alsnog gelukt is destijds, ik heb het niet eens meer geprobeerd. Wil m'n huidige ook niet tegen mezelf opzetten in het geval ik er wellicht toch mee over zal blijven.
pi_170282625
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 09:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee, maar wel zelfde faculteit. Wel lekker dat het jou alsnog gelukt is destijds, ik heb het niet eens meer geprobeerd. Wil m'n huidige ook niet tegen mezelf opzetten in het geval ik er wellicht toch mee over zal blijven.
Haha, een valide concern. Ik was zo klaar met het onderwerp en die supervisor dat ik al een soort van besloten was. Hoe gaat het je scriptie? Ik heb nog 4 dagen om het af te ronden! Daarna eindelijk klaar en kan ik richting vakantie en werk :)..
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 12:51:28 #127
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_170282661
Vanaf volgende week mag ik ook vol aan de bak voor de scriptie. Chill wel
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_170282844
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:50 schreef Explorator het volgende:

[..]

Haha, een valide concern. Ik was zo klaar met het onderwerp en die supervisor dat ik al een soort van besloten was. Hoe gaat het je scriptie? Ik heb nog 4 dagen om het af te ronden! Daarna eindelijk klaar en kan ik richting vakantie en werk :)..
Hoezo moet je hem nu al af hebben? En wat voor werk ga je erna doen? Ik heb enkel m'n proposal besproken met m'n supervisor en ga volgende week -echt- beginnen.
pi_170282861
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:51 schreef Tagliano het volgende:
Vanaf volgende week mag ik ook vol aan de bak voor de scriptie. Chill wel
Ah, zelfde timing dus. Ik heb er niet echt zin in, maar op zich is het ook wel weer chill om in alle vrijheid eraan te kunnen werken waar en wanneer je maar wil.
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 13:05:31 #130
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_170282970
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 13:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ah, zelfde timing dus. Ik heb er niet echt zin in, maar op zich is het ook wel weer chill om in alle vrijheid eraan te kunnen werken waar en wanneer je maar wil.
Daar ben ik wel even aan toe ja, en het werktempo kan even omlaag _O_

Chille begeleider tot nu toe en mijn werk kan een beetje meekijken, topshow
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_170282984
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:05 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Daar ben ik wel even aan toe ja, en het werktempo kan even omlaag _O_

Chille begeleider tot nu toe en mijn werk kan een beetje meekijken, topshow
Perfectie.

Dat boek lees ik nu trouwens. :7
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 13:06:44 #132
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_170282998
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 13:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Perfectie.

Dat boek lees ik nu trouwens. :7
Daar ga je wel iets rapper doorheen dan het gemiddelde economieboek ja :+
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_170283130
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:06 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Daar ga je wel iets rapper doorheen dan het gemiddelde economieboek ja :+
Lekker grote letters en eenvoudige teksten.
pi_170285096
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:59 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hoezo moet je hem nu al af hebben? En wat voor werk ga je erna doen? Ik heb enkel m'n proposal besproken met m'n supervisor en ga volgende week -echt- beginnen.
Tja, hij moet een keer af. Verder is het nu een goede aansluiting aangezien ik binnenkort moet beginnen. Hoop dat het resultaat goed zal zijn. Werk DM ik je wel. Succes straks! Wat is het onderwerp ongeveer?
pi_170285268
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:13 schreef Explorator het volgende:

[..]

Tja, hij moet een keer af. Verder is het nu een goede aansluiting aangezien ik binnenkort moet beginnen. Hoop dat het resultaat goed zal zijn. Werk DM ik je wel. Succes straks! Wat is het onderwerp ongeveer?
Wat lab experimenten, maar ik specificeer het liever niet aangezien ik me hier negatief heb uitgelaten over m'n supervisor haha.
pi_170310663
Wie is statistisch en wiskundig sterk aangelegd en is een beetje bekend met het CAPM/Fama & French model?
pi_170310934
Je kan ook gewoon direct de vraag voorleggen. :P Op beide vragen ben ik geneigd ja te antwoorden, maar met enige voorzichtigheid want ik kan niks beloven. En ben voornamelijk bezig voor m'n eigen tentamens atm.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kaas- op 18-04-2017 17:50:17 ]
pi_170311178
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:34 schreef Super-B het volgende:
Wie is statistisch en wiskundig sterk aangelegd en is een beetje bekend met het CAPM/Fama & French model?
Ik vind het fijn om te denken dat ik dit ben. Shoot! (sowieso makkelijker om gewoon de vraag te stellen :p)
pi_170342522
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:44 schreef Kaas- het volgende:
Je kan ook gewoon direct de vraag voorleggen. :P Op beide vragen ben ik geneigd ja te antwoorden, maar met enige voorzichtigheid want ik kan niks beloven. En ben voornamelijk bezig voor m'n eigen tentamens atm.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:57 schreef naniyokore het volgende:

[..]

Ik vind het fijn om te denken dat ik dit ben. Shoot! (sowieso makkelijker om gewoon de vraag te stellen :p)
Ik meld mij weer,

Weet iemand wat de bedoeling precies is van een Fama-Macbeth (1973) regressie?

[ Bericht 43% gewijzigd door Super-B op 19-04-2017 23:51:48 ]
pi_170345653
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:19 schreef Super-B het volgende:

[..]

[..]

Ik meld mij weer,

Weet iemand wat de bedoeling precies is van een Fama-Macbeth (1973) regressie?

Dat kun je natuurlijk prima zelf opzoeken in het betreffende artikel:
http://www.journals.uchicago.edu/doi/10.1086/260061
pi_170349825
Ik vind het best wel mooi hoe je wiskundig kan aantonen dat als je met normale economische data een effect wil achterhalen (via OLS of zo), dat je dan een combinatie van het werkelijke effect en het selectie-effect meet en dat je dat selectie-effect volledig kan laten verdwijnen door een experiment te organiseren waarin je de subject-pool randomized. Waardoor je het werkelijke effect isoleert.

Deel ik dan maar hier, want is niet echt een fascinatie waar je over begint tijdens een date of tegen je ouders. ;(
pi_170350781
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:54 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het best wel mooi hoe je wiskundig kan aantonen dat als je met normale economische data een effect wil achterhalen (via OLS of zo), dat je dan een combinatie van het werkelijke effect en het selectie-effect meet en dat je dat selectie-effect volledig kan laten verdwijnen door een experiment te organiseren waarin je de subject-pool randomized. Waardoor je het werkelijke effect isoleert.

Deel ik dan maar hier, want is niet echt een fascinatie waar je over begint tijdens een date of tegen je ouders. ;(
Gelukkig heb ik genoeg mensen in mijn omgeving die ook zo gefascineerd zijn over wiskunde en statistiek als dat ik ben. :P
  donderdag 20 april 2017 @ 15:17:46 #143
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_170354897
Ik heb zoiets altijd als ik tegen mensen zeg dat economie het mooiste vak is wat er bestaat. Dat mensen dan ineens beginnen te lachen en denken dat je een grap maakt. Mijn hart breekt elke keer weer opnieuw. :'(
pi_170354934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:17 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik heb zoiets altijd als ik tegen mensen zeg dat economie het mooiste vak is wat er bestaat. Dat mensen dan ineens beginnen te lachen en denken dat je een grap maakt. Mijn hart breekt elke keer weer opnieuw. :'(
Dat die mensen maar een hoop disutility mogen ervaren.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:23:14 #145
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_170355008
quote:
13s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat die mensen maar een hoop disutility mogen ervaren.
Zullen ze sowieso wel, want ja, ze hebben niet het almachtige economie gestudeerd! 8-)
pi_170358372
Wow... heb ik nou precies bijna alle (global) data van Compustat per frima, blijkt dat de variabele share price er niet is voor de global versie van Compustat.... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:57:07 #147
256829 Sokz
Livin' the life
pi_170380058
Ook niet in de CRSP/Compustat database? Anders zelf berekenen met CEQ en CSHOI :+
pi_170392590
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:19 schreef Super-B het volgende:

[..]


[..]

Ik meld mij weer,

Weet iemand wat de bedoeling precies is van een Fama-Macbeth (1973) regressie?

Als ik het me goed herinner test je daarmee:

1) of risk en return positief gerelateerd zijn( gamma1 > 0)
2) dat beta en return een linear verband hebben (gamma2 = 0)
3) dat beta alle risico in acht neemt (gamma3 = 0)

Geen idee of ik de gamma's goed heb maar zoiets hoort het te zijn
pi_170393508
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:57 schreef Sokz het volgende:
Ook niet in de CRSP/Compustat database? Anders zelf berekenen met CEQ en CSHOI :+
Thanks! Ben er al uit. Blijkt dus dat de share prices niet worden weergegeven voor de global versie van CompuStat.

Heb dus gewoon de Daily Security Share Prices genomen, voor alle firms, en ik ga de share prices van de laatste dag van iedere maand matchen met mijn (maandelijkse) dataset op basis van GVKEY (company key).

Heb nog wel een behoorlijk probleem met missing values (ongeveer 300.000 observations). Iemand die hier truucjes mee weet met STATA of Excel, zo ja wie wil mij helpen? Als iemand dat wil, dan leg ik precies uit wat het probleem is. Het is niet zo simpel als dat het lijkt helaas :D

[ Bericht 14% gewijzigd door Super-B op 22-04-2017 01:12:26 ]
  vrijdag 21 april 2017 @ 23:40:45 #150
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_170394399
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 23:04 schreef Super-B het volgende:

[..]

Thanks! Ben er al uit. Blijkt dus dat de share prices niet worden weergegeven voor de global versie van CompuStat.

Heb dus gewoon de Daily Security Share Prices genomen, voor alle firms, en ik ga de share prices van de laatste dag van iedere maand matchen met mijn (maandelijkse) dataset op basis van GVKEY (company key).

Heb nog wel een behoorlijk probleem met missing values (ongeveer 300.000 observations). Iemand die hier truucjes mee weet met STATA of Excel, zo ja wie wil mij helpen? Als iemand dat wil, dan leg ik precies uit wat het probleem is. Het is niet zo simpel als dat het lijkt helaas :D
Ben je morgen of zondag op de uni dan?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')