abonnement Unibet Coolblue
pi_169429504
Stel hier alvast je vragen aan Hero Brinkman van de Ondernemers Partij

Aanstaande zondag, 12 maart, zal Hero Brinkman van 16.00 tot 17.00 uur live op FOK! aanwezig zijn om jullie vragen te beantwoorden. Hij heeft hiervoor tijd vrij gemaakt in deze drukke campagnetijd van de Ondernemers Partij in de aanloop naar de verkiezingen, waarvoor wij hem uiteraard erkentelijk zijn.

170311_50937_hero-02-zw-200x300.jpg

Lees HIER het politieke programma van de Ondernemers Partij.

Mocht je er onverhoopt toch niet bij kunnen zijn, maar heb je tóch prangende vragen aan Hero Brinkman?
Stel hieronder dan alvast je vragen. Wij zullen ze dan proberen voor te leggen in het live topic van morgen.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 11:43:43 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169429804
De vorige keer negeerde hij me volledig :'(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169429868
Vorige keer was echt een FLOPSHOW. _O-
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 11 maart 2017 @ 11:49:46 #4
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169429927
In 2012 haalde je met DPK 7.363 stemmen. Toen was er nog een eventuele samenwerking met Trots Op Nederland en was je überhaupt in de jaren daarvoor nog regelmatig in het nieuws vanwege het opstappen uit de PVV.

Nu, vier jaar later, waarvan vier jaar grotendeels buiten de spotlights, doe je weer mee. De kiesdeler bij de Tweede Kamerverkiezingen zal waarschijnlijk weer rond de 60.000 stemmen liggen. Vanwaar het vertrouwen dat je zo'n tien keer meer stemmen zal vergaren dan de vorige keer? Is dit niet een kansloze missie na de schamele 7.363 stemmen van vier jaar geleden?
pi_169430112
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 11:24 schreef Anne het volgende:
Stel hieronder dan alvast je vragen.
Beste Hero,

Ik vond je destijds bij de PVV een aanwinst. Daar waar alle andere Kamerleden van de PVV zich in stilte hielden/houden, durfde jij tenminste je mond open te doen naast Geert. Maar toen ging je weg en dat heb ik eigenlijk nooit begrepen. Je ging het zelfs proberen zonder de PVV. En als Marco Pastors het al niet lukt, dan zie ik niet in waarom het jou of iedere splinterpartij wel zal lukken. En nu probeer je het weer en dan probeer je het onder een andere naam? Je wilt toch niet de nieuwe Jan Nagel worden? :)

Je bent nu eenmaal een splinter/splinterpartijleider en gezien meerdere politieke partijen ook nu last hebben van de zeteldieven ben ik benieuwd waarom je het dan toch probeert. Was je een infiltrant bij de PVV om de partij van binnenuit te saboteren door eruit te gaan en wil je niet door de mand vallen en blijf je daarom doen alsof je iets zou willen veranderen, of wil je werkelijk wat kunnen betekenen in de Tweede Kamer maar waarom dan niet bij een andere splinter? Nu moet je zelfs concurreren met ander PVV-splinters bij VNL

In 2002 heb ik nog op Pim Fortuyn mogen stemmen, maar er is daarna nooit meer iemand gekomen van dat niveau. Nu heb ik als rechtse stemmer de keuze uit Geert Wilders, Thierry Baudet, Jan Roos, Kees van der Staaij en jij. De andere 20 partijen = linkse rommel (of nep-rechts zoals VVD). Gelukkig is de verdeeldheid onder links dus groter, maar dat betekent niet dat we de verdeeldheid onder rechts kunnen goedpraten. Zeker nu niet nu we weten dat Trump president is. Al stem ik liever op Hiddema, gaat mijn stem toch naar de PVV (al is het voor de laatste keer). Hoe meer stemmen er op Wilders zijn, hoe groter Le Pen kan worden en des te meer kans er is dat rechts het wint in de hele klote-EU. Waarom denk jij met jouw partij die beweging niet in de weg te zitten?

Mvg, CRR
pi_169430242
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 11:49 schreef Jovatov het volgende:
In 2012 haalde je met DPK 7.363 stemmen. Toen was er nog een eventuele samenwerking met Trots Op Nederland en was je überhaupt in de jaren daarvoor nog regelmatig in het nieuws vanwege het opstappen uit de PVV.

Nu, vier jaar later, waarvan vier jaar grotendeels buiten de spotlights, doe je weer mee. De kiesdeler bij de Tweede Kamerverkiezingen zal waarschijnlijk weer rond de 60.000 stemmen liggen. Vanwaar het vertrouwen dat je zo'n tien keer meer stemmen zal vergaren dan de vorige keer? Is dit niet een kansloze missie na de schamele 7.363 stemmen van vier jaar geleden?
Beste Hero,
En is het niet zonde van je geld?
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:13:20 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169430452
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 11:24 schreef Anne het volgende:
Stel hier alvast je vragen aan Hero Brinkman van de Ondernemers Partij
Dag Hero,

Allereerst: fijn dat u weer meedoet aan de Q&A van FOK!

Op basis van de uitkomsten van de stemwijzer heb ik de meeste overeenkomsten met uw partij. Om te besluiten of ik wellicht op uw partij zou stemmen heb ik uw website bezocht. Alleen viel mij het volgende op: u richt zich volledig op ondernemers! Dat is gezien de naam van uw partij ook niet vreemd, maar ik voel mij daardoor als niet-ondernemer niet aangesproken.

Blijkbaar kan ik mij vinden in de standpunten van uw partij, maar heb ik niet het gevoel dat u mijn belangen zult behartigen in de tweede kamer. Ik ben immers geen ondernemer. Waarom zou ik als niet-ondernemer toch op u moeten stemmen?

Alvast dank voor uw reactie.

Groeten, Maraca
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:32:48 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_169430867
Mocht de OP niet voldoende stemmen halen voor een zetel, wat zijn dan de plannen om verder te groeien met de partij om bij een volgende verkiezing wel voldoende stemmers te trekken?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_169430956
wat is uw favoriete kleur
pi_169431247
Is een TT met daarin zondagmiddag ipv morgenmiddag niet handiger?

Stel dat dit op vrijdag gepost was en ik zie net de TT......
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 11 maart 2017 @ 13:00:48 #11
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169431434
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 11:43 schreef Maraca het volgende:
De vorige keer negeerde hij me volledig :'(
tja.. ik zou de rollen dit keer omdraaien :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 11 maart 2017 @ 13:45:19 #12
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169432283
Hallo meneer Brinkman,

In uw verkiezingsprogramma staat dat de brandstofaccijnzen omlaag moeten met 25 cent en de BTW terug moet naar 19%. Hoe wilt u deze gemiste belastinginkomsten opvangen?

Met vriendelijke groet,
Sgt. Varkensbonen
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169433197
Beste meneer Brinkman,

Wat maakt een politie agent geschikt om de belangen van ondernemers te vertegenwoordigen? Het ondernemen zit u niet in het bloed lijkt het.

Bamibij
  zaterdag 11 maart 2017 @ 15:01:31 #14
104963 ETA
European Travel Author
pi_169433629
U stelt een "Controleplan Salafisme en moskeeën" voor. Dit is volgens uw programma vanwege "Veel moskeeën laten een anti integratief geluid horen".

U wilt dus geen partijen hebben die preken geven die tegen de Nederlandse waarden en normen zijn. Dit is opzich begrijpelijk, echter waarom trekt u de grens bij de Islam? Bent u bereid het controleplan uit te breiden naar alle religeuze organisaties die preken tegen Nederlandse normen en waarden? Bijvoorbeeld Christelijke organisaties die vrouwen niet als gelijke zien.

En bent u verder ook bereid het controleplan uit te breiden naar niet-religeuze organisaties die zich uitspreken tegen Nederlandse normen en waarden? Bijvoorbeeld politieke organisaties die onderscheid maken op basis van religie?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_169433801
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 11:49 schreef Jovatov het volgende:
In 2012 haalde je met DPK 7.363 stemmen.
Ik was daar één van 8)7
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_169433922
Beste Hero,

Vraag 1:
Uw partij heeft deze verkiezingscampagne - net als een paar andere partijen - erg weinig media-aandacht gehad. Hoe beoordeelt u de rol van de media in deze verkiezingscampagne en wat doet u om uw programma toch zo goed mogelijk bij uw doelgroep voor het voetlicht te brengen?

Vraag 2:
Het tv-programma Politicologica ging afgelopen donderdag in op de PVV en het ontwijken van bestuurlijke verantwoordelijkheid. Ook kwam aan bod dat Wilders in 2012 uit het Catshuis zou zijn weggelopen uit rancune jegens u (door uw vertrek uit de PVV was de gedoogconstructie immers zijn meerderheid kwijt). U maakte zich sterk voor democratisering binnen de PVV. Hoe beoordeelt u de uitlating van Wilders dat hij premier wil worden en hoe beoordeelt u het voornemen van de PVV om in meer gemeenten mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen?
  zaterdag 11 maart 2017 @ 15:26:26 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169434035
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:12 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik was daar één van 8)7
Dapper dat je dit durft te melden. :).
pi_169434632
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 12:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
Is een TT met daarin zondagmiddag ipv morgenmiddag niet handiger?

Stel dat dit op vrijdag gepost was en ik zie net de TT......
Goed punt. Heb hem aangepast.
pi_169438881
Wat is jullie standpunt met betrekking tot consumenten- en professioneel vuurwerk? Men pleegt liever vandalisme met illegaal vuurwerk en zodoende worden er maatregelen getroffen op legaal consumentenvuurwerk.

Stel als het afgeschaft wordt, is dan jullie standpunt dat voor de echte liefhebbers (lees: ik) wat makkelijk wordt gemaakt om te certificeren? Het is namelijk nu onmogelijk om iedere grote gemeente te voorzien van een professionele vuurwerkshow. Er zijn maar 100+ mensen die in Nederland dat mogen doen en de opleiding is vrijwel onmogelijk aangezien het een kleine ons-kent-ons wereldje is waar niet naar een buitenstaander wordt omgekeken.

Wat doen jullie aan de misgelopen winsten op vuurwerk bij importeurs, accijns, controleurs die hun banen kwijtraken, bunker/sprinkler installateurs die geen vuurwerkbunker verkopen aan verkooppunten, etc? Ik zie liever Spaanse en Engelse soortgelijke wetten hier als het vuurwerkbesluit hervormt wordt. Neem maar met mij contact als je dit wil ;)
pi_169454896
Ik ben ondernemer maar op deze vent durf je toch niet te stemmen man :')
Facts don't care about your feelings
pi_169456800
dag meneer brinkman, ik heb een vraagje. is de integratie mislukt? zo ja hoe dan? en bent u tegen de komst van ALLE vluchtelingen? dus bijvoorbeeld vervolgde christenen die met de dood bedreigt worden uit het midden oosten en die hier naar toe willen komen, vindt u dat oke?
pi_169456922
Beste Hero,

Het valt me in jullie verkiezingsprogramma op dat jullie het bedrijfsleven veel inspraak willen geven, zelfs in de invulling van het onderwijs. Ik begrijp uit de uitleg in het programma dat jullie daarmee de kloof tussen theorie en praktijk in het onderwijs willen verkleinen. Waarom is daarvoor inspraak in het opstellen van de curricula nodig? Kan er niet gewoon vooraf aan een stage afgestemd worden tussen de student, stageplek en opleider? Wordt de wetenschap niet bedreigd wanneer het bedrijfsleven het voor het zeggen krijgt in het onderwijs?

http://www.ondernemerspartij.nl/standpunten/onderwijs/
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 12 maart 2017 @ 12:17:16 #23
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169456965
Dag Hero,

Gisteren waren demonstraties in Rotterdam in verband met de komst (of eigenlijk het verbod van de komst) van de Turkse minister van Familiezaken. Op twitter zegt u het volgende:

HeroBrinkman twitterde op zondag 12-03-2017 om 00:51:10 Ik schaam mij voor mijn regering. Hoe dom kun je zijn. Beste Mark, wil je de PVV de overwinning in de schoot werpen? @op @VVD @PVV reageer retweet
en niet veel later
HeroBrinkman twitterde op zondag 12-03-2017 om 01:11:18 Ok Turkse minister weggesleept. Goed gedaan! Gaan we nu de dubbele nationaliteit van niet EU-landen aanpakken? @VVD @OPNederland reageer retweet
Dit lijkt nogal tegenstrijdig. Enerzijds zegt u niet achter de beslissing te staan van de regering, maar anderzijds bent u wel voor het wegslepen van de Turkse minister. Stel dat u Minister President was en u werd met deze casus geconfronteerd. Wat had u dan eventueel anders gedaan dan de heer Rutte?

Alvast dank voor uw reactie.

Groeten, Maraca
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169457791
-Vindt u dat het makkelijker moet worden om personeel aan te nemen en te ontslaan?
pi_169459623
Beste Hero,

Naar aanleiding van de gebeurtenissen gisteren heb ik twee aanvullende vragen.

1) Hoe kijkt u aan tegen eventuele Turkse sancties richting Nederland? Moet Nederland deze sancties voorkomen en de-escalerend optreden, of moet Nederland deze kwestie hoog opspelen en omgekeerd ook sancties opleggen? En wat betekent dit voor ondernemers?

2) Nederland heeft een associatieverdrag met Turkije. Dat verdrag regelt onder meer dat Turkse Nederlanders in Turkije dienstplicht moeten vervullen. Ook verhindert dit verdrag het afnemen van de dubbele nationaliteit. CDA-leider Buma zinspeelde vandaag in Buitenhof op het stopzetten / aanpassen van dat verdrag. Wat is uw mening hierover? Zou het - net als bij Oekraïne - ook onderwerp van een referendum kunnen zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')