abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7245570
Als je spiegels tegenover elkaar zet en er dan in kijkt zie je een soort van oneindige herhaling van de andere spiegel. Hoe lang gaat dit beeld door? Zit hier wel een einde aan? Hoe kan het dat je zo'n tunnel ziet?

en dan nog een ander klein vraagje. Waarom draaien de meesten objecten in de ruimte rond? De banen van platen zijn rond of ovaal, de objecten zelf zijn rond. Melkweg heeft een rondachtige vorm. Hoe kan dit?

<<< Click here for free 24/7 pr0n daily updates >>>
pi_7245652
oneindig 'lijk het wel'(ff geedit omdat onderstaande argumenten behoorlijk overtuigend waren)

in, moet ik ff nadenken, brugge dacht ik, heb je een museum voor moderne kunst. 1 van de pronkstukken daar is een cabine waarin alleen maar spiegels zijn. Dat betekent dat als je naar beneden kijkt, het lijkt alsof het een oneindig diep gat is. Het mooie is dan dat je last krijgt van hoogtevrees en je automatisch houvast zoekt, heel mooi verschijnsel is dat

[Dit bericht is gewijzigd door sir_dalord op 10-12-2002 14:47]

pi_7245692
Omdat je nooit recht naar achteren kan kijken, buigt het beeld af en is het dus eindig... Dit kan je bereken, dmv hoek van inval en hoek van uitval en de afstand tussen de spiegels bla bla bla... maar als je dus recht naar achteren kon kijken... dan zou het beeld idd oneindig zijn... alleen niet meer zichtbaar... Het beeld wordt steeds kleiner... maar nooit 0... asymptoot (als ik het goed schrijf)
  dinsdag 10 december 2002 @ 14:45:52 #4
18614 Raggie
nee, dat ben ik niet
pi_7245704
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:41 schreef SaturN het volgende:
Als je spiegels tegenover elkaar zet en er dan in kijkt zie je een soort van oneindige herhaling van de andere spiegel. Hoe lang gaat dit beeld door? Zit hier wel een einde aan? Hoe kan het dat je zo'n tunnel ziet?
de tunnel is _niet_ oneindig, want je vangt het licht op dat meerdere malen weerkaatst is door de tegenoverstaande spiegel.

Zelfs al zet de je spiegels, voor het oog, recht tegenovermekaar, dan nog zal de tunnel niet oneindig zijn omdat je altijd op niveau van moleculen een lichte breking in het licht zal hebben,

Te laat of te vroeg
  dinsdag 10 december 2002 @ 14:54:33 #5
18614 Raggie
nee, dat ben ik niet
pi_7245909
btw. als je bedenkt dat licht energie verliest bij elke weerkaatsing, dan is het ook goed te begrijpen dat het niet oneindig is.
Te laat of te vroeg
pi_7245951
quote:
en dan nog een ander klein vraagje. Waarom draaien de meesten objecten in de ruimte rond? De banen van platen zijn rond of ovaal, de objecten zelf zijn rond. Melkweg heeft een rondachtige vorm. Hoe kan dit?
Zwaartekracht
  dinsdag 10 december 2002 @ 14:58:45 #7
24601 TheGuru
<insert smart ass title>
pi_7246004
Btw planeten hebben geen "oneindige baan" ze vallen zegmaar naar beneden... die baan is een neerwaartse spiraal, soort draaikolk effect

De maan heeft ook zo'n baan en na weetikhethoeveel jaar zal die op de aarde klappen net zoals wij na weetikhethoeveel jaar in de zon terecht zullen komen

Maarja nix om je zorgen over te maken die "hoogteverlies" is van 0,0 consequentie

En dat ze rond zijn komt inderdaad door de zwaartekracht, elke planeet of ster heeft een kern, die kern is zo onnoemelijk zwaar dat ie alles naar zich toe wil trekken... een meteoriet bijvoorbeeld heeft niet zo'n kern of de kern is te zwak, daarom zijn die niet "rond" maar hebben allerlei rare vormpjes

==> correct me if i'm wrong

[Dit bericht is gewijzigd door TheGuru op 10-12-2002 15:04]

dinsdag 10 december 2002 @ 15:24:21 #8
18614 Raggie
nee, dat ben ik niet
pi_7246620
massa trekt massa aan:

Coulomb
code:
         Q1 Q2
F=   f --------
          r^2

daarom gaan dus planeten naar de zon toe, met een middelpuntzoekende kracht, en naar mijn weten is dit een oneindige 'loop' dus de aarde zal _niet_ op een gegeven moment in de zon terecht komen !!
Te laat of te vroeg
  dinsdag 10 december 2002 @ 15:30:59 #9
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7246797
Het probleem wat ik altijd (ja altijd) heb met 2 spiegels, is dat je er nooit recht op kan kijken omdat je dan jezelf ziet, en niet de spiegel achter je. Als je er schuin opkijkt gaat de 'tunnel' de bocht om en zie je nog niet veel
lege ton
  woensdag 11 december 2002 @ 01:52:29 #10
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_7261622
quote:

nee dit gaat niet oneindig door. Zelfs al had je 2 perfecte spiegels (die 100% van het licht terugkaatsen, die niet bestaan) die perfect tegenover elkaar staan (zonder enige hoek die ze bij elkaar maken).. dan nog gaat het niet oneindig door, tenzij je oneindig grote spiegels hebt. Dit ivm de zwaartekracht. Licht buigt af door zwaartekracht, hoe minimaal het ook is hier op aarde, en dezelfde lichtstraal zal dus steeds lager op de spiegels terechtkomen totdat hij eraf valt.

Zelfs als je op een plek in het universum gaat staan waar miljarden lichtjaren geen ster of planeet te bekennen is, dan nog kun je niet oneindig ver in de spiegels kijken, omdat er altijd wel een klein beetje zwaartekracht is (ook al is het verwaarloosbaar klein).

□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_7262980
Hmm ja... hier zit eigenlijk wel heel veel in... maar dat zal dan redelijk snel gaan, want zodra de bundel afzakt, dan heb je hoek van inval = hoek van uitval en dan is die zo naast de spiegel...
pi_7264897
quote:
Hoe kan het dat je zo'n tunnel ziet?
Dit komt door het verdwijnpunt.. Hoe verder iets weg is, hoe kleiner het wordt. Nu heb je dus steeds kleinere weerkaatsingen en krijg je dus het tunneleffect..

~Des

As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_7265028
Probeer het eens te bekijken met een verrekijker
pi_7265070
het lijkt me dat dat met die spiegels doorgaat tot je het gewoon niet meer kan zien.. weet het anders ook niet
pi_7366180
de zwaartekracht hoeft het licht helemaal niet van de spiegels te trekken, je kan de spiegels ook zo zetten dat ze die afwijking weer corrigeren.
  maandag 16 december 2002 @ 14:15:33 #16
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7366420
Gut gut......

wat een glulu weer hier.... hang een spiegel aan de muur en neem afstand....
Tot hoeveel meter zie je het dan nog allemaal??? metertje of 30??? Als
je dus 2 spiegels t.o mekaar zet 2 meter uitelkaar is elk spiegelbeeld resp 3 meter verder indien je in het midden zit met je hoofd. Meer dan 10 spiegelbeelden zie je dus niet omdat dat te ver is......

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 16 december 2002 @ 14:25:28 #17
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7366586
quote:
Op maandag 16 december 2002 14:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Gut gut......

wat een glulu weer hier....

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  Moderator maandag 16 december 2002 @ 15:46:00 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_7368398
quote:
Op woensdag 11 december 2002 11:18 schreef FallenAngel het volgende:
het lijkt me dat dat met die spiegels doorgaat tot je het gewoon niet meer kan zien.. weet het anders ook niet
Wat zou je zien als je met een microscoop in z'on spiegel zou kijken

ik denk dat het dan ophoudt bij een electronenmicroscoop die ziet gewoon de structuur van de spiegel en niet hed beeld

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_7369593
quote:
Op maandag 16 december 2002 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat zou je zien als je met een microscoop in z'on spiegel zou kijken

ik denk dat het dan ophoudt bij een electronenmicroscoop die ziet gewoon de structuur van de spiegel en niet hed beeld

Lastig scherpstellen..

~Des

As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  maandag 16 december 2002 @ 16:37:17 #20
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_7369737
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:58 schreef TheGuru het volgende:

De maan heeft ook zo'n baan en na weetikhethoeveel jaar zal die op de aarde klappen net zoals wij na weetikhethoeveel jaar in de zon terecht zullen komen

==> correct me if i'm wrong

Sure

De Maan verwijdert zich juist van de aarde met ongeveer
3.8 centimeter per jaar.

Voorlopig hebben we daar geen last van, maar het betekend
wel dat langzaam (heeeeel langzaam) het verschil tussen
eb en vloed minder zal worden, de seizoenen veranderen, en
nog veel meer nare dingen...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_7371329
de seizoenen worden niet beinvloed door de maan, maar door de stand van de aardas.
Getijdenwerking zal wel minder worden.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  dinsdag 17 december 2002 @ 01:57:18 #22
14283 shift
New & Improved
pi_7381262
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:24 schreef Raggie het volgende:
massa trekt massa aan:

Coulomb
code:
         Q1 Q2
F=   f --------
          r^2

daarom gaan dus planeten naar de zon toe, met een middelpuntzoekende kracht, en naar mijn weten is dit een oneindige 'loop' dus de aarde zal _niet_ op een gegeven moment in de zon terecht komen !!
Okee, een aantal dingen snap ik niet helemaal: eerst zeg je dat de planeten naar de zon toe gaan, met de middelpuntzoekende kracht, en dan zeg je dat het een oneindige loop is?

Ook heeft volgens mij de wet van Coulomb iets te maken met electriciteit, niet met zwaartekracht.

In girum imus nocte et consumimur igni
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:13:20 #23
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_7396731
KLopt allemaal als een melkbus..
Maar ik heb idd ook altijd dat probleem dat je voor je spiegelbeeld staat zeg maar...
Wat ook leuk is als je in een bepaalde hoek staat, dat je zeg maar een kring maakt met je zelf, door de hoek in de spiegels
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_7402402
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 01:57 schreef shift het volgende:

[..]

Okee, een aantal dingen snap ik niet helemaal: eerst zeg je dat de planeten naar de zon toe gaan, met de middelpuntzoekende kracht, en dan zeg je dat het een oneindige loop is?

Ook heeft volgens mij de wet van Coulomb iets te maken met electriciteit, niet met zwaartekracht.

Idd, de gravitatiekracht berekende je geloof ik met
G * M1 * M2 / R^2
met :
G = gravitatieconstante (zoek maar op in je binas)
M1 = massa van object 1
m2 = massa van object 2
R = afstand tussen de massamiddelpunten van object 1 en 2.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')