abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 maart 2017 @ 10:47:29 #26
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169478829
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:21 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee dat kan niet, als je behoort tot krieskring limburg en je wilt gaan stemmen in adam dan krijg je een limburgs stemformulier.

Je kunt dus niet als limburger in adam gaan stemmen op een partij die niet meedoet in kieskring maastricht.
Wat een onzin. Knap verzonnen, dat wel. :').
  maandag 13 maart 2017 @ 10:48:18 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169478845
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:37 schreef 44rdbei het volgende:
Maar als ik op een partij wil stemmen buiten mijn kieskring, kan ik dan gewoon in een andere plaats gaan stemmen?
Ja, dat kan prima. Dan moet je wel een kiezerspas aanvragen bij je gemeente, dan kun je in elk stembureau in Nederland terecht.
  maandag 13 maart 2017 @ 11:01:42 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169479057
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 01:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee. Typisch een vraag voor Freako.
Ik vermoed dat het iets met breed draagvlak te maken heeft; dat je in elke kieskring voldoende steun hebt.
Ja. Het is vooral ook een restant uit het verleden.

Vroeger was het makkelijker om 1 kieskring deel te nemen (want de waarborgsom werd per kieskring geheven, ipv een landelijk bedrag zoals nu). De ondersteuningsverklaringen worden dus nog steeds per kieskring ingezameld. Norbert Klein heeft nog een initiatiefvoorstel ingediend om de kieskringen af te schaffen, maar dat is verworpen. Maar ik zie nog wel gebeuren dat er binnenkort alsnog een keer wordt overgegaan naar bv 600 ondersteuningsverklaringen die landelijk ingezameld moeten worden.
pi_169482583
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:01 schreef freako het volgende:

[..]

Ja. Het is vooral ook een restant uit het verleden.

Vroeger was het makkelijker om 1 kieskring deel te nemen (want de waarborgsom werd per kieskring geheven, ipv een landelijk bedrag zoals nu). De ondersteuningsverklaringen worden dus nog steeds per kieskring ingezameld. Norbert Klein heeft nog een initiatiefvoorstel ingediend om de kieskringen af te schaffen, maar dat is verworpen. Maar ik zie nog wel gebeuren dat er binnenkort alsnog een keer wordt overgegaan naar bv 600 ondersteuningsverklaringen die landelijk ingezameld moeten worden.
^O^ Goed om te weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')