En Embraer met hun grootste passagiersvliegtuig ooit (en tevens de grootste in Brazili geproduceerd):quote:RENTON - Boeing heeft dinsdag de nieuwe 737 MAX 9 voor het eerst getoond. De roll-out vond plaats in Renton, in aanwezigheid van duizenden personeelsleden van de Amerikaanse vliegtuigbouwer. De 737 MAX 9 is de tweede versie van de MAX-serie en krijgt een capaciteit van maximaal 220 passagiers.
De komende weken vinden nog de nodige grondtests plaats. Daarna kan de eerste testvlucht plaatsvinden. De eerste 737 MAX 9’s zullen vervolgens in 2018 aan klanten worden geleverd.
De kleinere 737 MAX 8 vloog in februari vorig jaar voor het eerst. Norwegian neemt in het tweede kwartaal het eerste toestel van dit type in ontvangst.
Tevens heeft Qatar Airways op de ITB Berlin hun nieuwe Business Class onthuld; de eerste die er suites van maakt. Delta Airlines kondigde vorig jaar augustus ook Business suites aan voor hun eind dit jaar te ontvangen A350's onder het mom van de eerste in de industry met Business Suites. Troeft Qatar Airways het net af...quote:SAO JOSE DOS CAMPOS - Het was dinsdag 'roll-out day' bij vliegtuigbouwers Boeing en Embraer. Terwijl Boeing in de Verenigde Staten de 737 MAX 9 presenteerde, rolde bij Embraer in Brazili de E195-E2 voor het eerst uit de fabriekshal. Volgens Embraer is het nieuwe toestel het meest efficinte vliegtuig in de 'single aisle' jet markt.
Opvallend aan de E195-E2 is de lange romp. Ten opzichte van de bestaande E195 heeft de E2 drie extra stoelrijen. Daarmee kan het toestel 120 passagiers vervoeren in een tweeklassenconfiguratie en zelfs 146 in een configuratie met slechts een vervoersklasse. Het toestel heeft een vliegbereik van ruim 4.500 kilometer, ruim 800 kilometer meer dan zijn voorganger. Daarmee concurreert de E195-E2 rechtstreeks met de CSeries van aartsrivaal Bombardier.
Nieuwe motoren
Met het E2-programma borduurt Embraer voort op de bestaande E-Jets, waarvan er wereldwijd 1.300 in gebruik zijn. Naast de E195-E2 ontwikkelt Embraer ook E2-versies van de E190 en de E175. Dankzij gewichtsbesparingen, nieuwe vleugels en nieuwe motoren zal het brandstofverbruik van de E2 zo’n 24 procent lager liggen dan dat van de huidige E195, belooft Embraer. De onderhoudskosten liggen bovendien zo’n twintig procent lager.
Tijdens het testvliegprogramma van de E195-E2 zal Embraer twee vliegtuigen gebruiken. Het eerste toestel zal binnen enkele maanden vliegen. Het tweede toestel moet eind dit jaar voor het eerst het luchtruim kiezen. In 2019 staan de eerste leveringen aan klanten in de planning.
En tot zo ver de objectieve berichtgevingquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:29 schreef Iemand91 het volgende:
[knip veel nieuws]
Jammer dat het zo'n verderfelijke maatschappij is...
Misschien niet objectief maar ik deel die mening wel. Die zandbakmaatechappijen maken ze rest kapot.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
En tot zo ver de objectieve berichtgeving
Die maatschappijen krijgen dikke injecties vanuit de overheid van de oliestaten waarin ze gevestigd zijn. Daar valt niet tegen te concurrerenquote:Op woensdag 8 maart 2017 17:35 schreef DeeBee het volgende:
Moet de rest maar eens beter hun best gaan doen. #teamzandbak
Ik heb nooit gepretendeerd aan objectieve berichtgeving te doen. Daarnaast is het een forum; mag mijn mening hebben toch?quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:56 schreef flipsen het volgende:
En tot zo ver de objectieve berichtgeving
Stoelen zijn verspringen ten opzichte van elkaar. Voeteneinde van de ene stoel gaat onder de 'tafel' van de ander.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:34 schreef buzz1291 het volgende:
Hoe zouden ze in die "gezellige" business suites de stoelen tot 180 graden flatbeds ombouwen? Ik zie het niet.
Toestel word niet langer hoor.quote:En met die Boeing 737 Max 9 lijkt me het einde van de verlenging wel in zicht als ze die staart heel willen houden.
twitter:ORDInsider twitterde op donderdag 09-03-2017 om 03:23:48 Belt loader being used to load KLM flight caught on fire while attached to the aircraft at Gate M-8. Photo by Steve… https://t.co/6cx9LetGuL reageer retweet
Zal wel flink gestonken hebben in dat toestel.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:59 schreef inkjet het volgende:
Toestel (PH-BFE) is na vier uur vertraging alsnog vertrokken.
Slechts 1,68 meter idd, genoeg voor 12 extra stoelen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 22:16 schreef Iemand91 het volgende:
Toestel word niet langer hoor.
Maar de Max 10 wordt wel langer, maar inderdaad met een beetje; juist om die reden.
(Maar ook omdat een flinke stretch andere motoren e.d. nodig heeft)
Ik heb elders gelezen over een 797 met twee isles en 230-260 seats. Deze zou over de Atlantische Oceaan moeten kunnen vliegen. Hij past tussen de 737 en 787 in. Er wordt al lang gespeculeerd over een 'Middle Of the Market' oplossing.quote:Het zal mij echter niks verbazen als Boeing nu voor de laatste keer met een verbetering komt op de 737 en dat over een aantal jaar een vernieuwde versie van de 757 wordt aangekondigd.
ah, je begrijpt, ik had voor het typen van mijn posts mezelf nog niet bijgelezenquote:Op donderdag 9 maart 2017 20:51 schreef inkjet het volgende:
Ik heb elders gelezen over een 797 met twee isles en 230-260 seats. Deze zou over de Atlantische Oceaan moeten kunnen vliegen. Hij past tussen de 737 en 787 in. Er wordt al lang gespeculeerd over een 'Middle Of the Market' oplossing.
Jep: https://www.upinthesky.nl(...)eing-aan-nieuwe-757/quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Vrij recent was toch ook gezegd dat ism Ryanair werd gewerkt aan een nieuwe 757?
Eigenlijk maakt het ook niet uit toch? Nieuwe typerating moet er toch wel komenquote:Op donderdag 9 maart 2017 21:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep: https://www.upinthesky.nl(...)eing-aan-nieuwe-757/
Maar O'Leary lijkt in dat artikel te zinspelen op een narrowbody, terwijl Boeing met een widebody zegt te komen.
Daarom zijn veel operators ook blij met de nieuwste A321's. Die leveren doorgroei in bereik en stoelen op binnen de al bestaande productlijn.quote:[
Eigenlijk maakt het ook niet uit toch? Nieuwe typerating moet er toch wel komen
Charter voor defensie. Komt wel vaker voor, Transavia vliegt ook wel eens voor defensie vanaf Woensdrecht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:43 schreef biertapper het volgende:
Sinds wanneer vertrekken er vluchten vanaf Woensdrecht?
[ afbeelding ]
Duidelijkquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Charter voor defensie. Komt wel vaker voor, Transavia vliegt ook wel eens voor defensie vanaf Woensdrecht.
Kan trouwens ook een afnamevlucht zijn, dit toestel gaat weer terug van Vueling naar AirBerlin.
Nog wat aanvullende info over de civiele activiteiten van Fokker op Woensdrecht:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |