abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169372892
Twee nieuwe toestellen uitgerold op 1 dag:



Boeing presenteert tweede variant 737 MAX
quote:
RENTON - Boeing heeft dinsdag de nieuwe 737 MAX 9 voor het eerst getoond. De roll-out vond plaats in Renton, in aanwezigheid van duizenden personeelsleden van de Amerikaanse vliegtuigbouwer. De 737 MAX 9 is de tweede versie van de MAX-serie en krijgt een capaciteit van maximaal 220 passagiers.

De komende weken vinden nog de nodige grondtests plaats. Daarna kan de eerste testvlucht plaatsvinden. De eerste 737 MAX 9’s zullen vervolgens in 2018 aan klanten worden geleverd.

De kleinere 737 MAX 8 vloog in februari vorig jaar voor het eerst. Norwegian neemt in het tweede kwartaal het eerste toestel van dit type in ontvangst.
En Embraer met hun grootste passagiersvliegtuig ooit (en tevens de grootste in Brazili geproduceerd):



'Embraer 195-E2 meest efficinte toestel in zijn klasse'
quote:
SAO JOSE DOS CAMPOS - Het was dinsdag 'roll-out day' bij vliegtuigbouwers Boeing en Embraer. Terwijl Boeing in de Verenigde Staten de 737 MAX 9 presenteerde, rolde bij Embraer in Brazili de E195-E2 voor het eerst uit de fabriekshal. Volgens Embraer is het nieuwe toestel het meest efficinte vliegtuig in de 'single aisle' jet markt.

Opvallend aan de E195-E2 is de lange romp. Ten opzichte van de bestaande E195 heeft de E2 drie extra stoelrijen. Daarmee kan het toestel 120 passagiers vervoeren in een tweeklassenconfiguratie en zelfs 146 in een configuratie met slechts een vervoersklasse. Het toestel heeft een vliegbereik van ruim 4.500 kilometer, ruim 800 kilometer meer dan zijn voorganger. Daarmee concurreert de E195-E2 rechtstreeks met de CSeries van aartsrivaal Bombardier.

Nieuwe motoren
Met het E2-programma borduurt Embraer voort op de bestaande E-Jets, waarvan er wereldwijd 1.300 in gebruik zijn. Naast de E195-E2 ontwikkelt Embraer ook E2-versies van de E190 en de E175. Dankzij gewichtsbesparingen, nieuwe vleugels en nieuwe motoren zal het brandstofverbruik van de E2 zo’n 24 procent lager liggen dan dat van de huidige E195, belooft Embraer. De onderhoudskosten liggen bovendien zo’n twintig procent lager.

Tijdens het testvliegprogramma van de E195-E2 zal Embraer twee vliegtuigen gebruiken. Het eerste toestel zal binnen enkele maanden vliegen. Het tweede toestel moet eind dit jaar voor het eerst het luchtruim kiezen. In 2019 staan de eerste leveringen aan klanten in de planning.
Tevens heeft Qatar Airways op de ITB Berlin hun nieuwe Business Class onthuld; de eerste die er suites van maakt. Delta Airlines kondigde vorig jaar augustus ook Business suites aan voor hun eind dit jaar te ontvangen A350's onder het mom van de eerste in de industry met Business Suites. Troeft Qatar Airways het net af...

Ergens volgend jaar moet de gehele Qatar vloot al aangepast zijn met deze nieuwe business class.
De eerste route is London met de 777-300ER in juni, gevolgd door Parijs en New York.
De A350-1000 wordt nieuw geleverd (oktober dit jaar) met deze nieuwe Business Class.
(Qatar is launch customer van de A350-1000)
Jammer dat het zo'n verderfelijke maatschappij is...



Op dezelfde beurs zal Emirates hun nieuwe First Class presenteren.
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:56:17 #3
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169373427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:29 schreef Iemand91 het volgende:

[knip veel nieuws]

Jammer dat het zo'n verderfelijke maatschappij is...
En tot zo ver de objectieve berichtgeving :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 8 maart 2017 @ 17:08:26 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169374648
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:56 schreef flipsen het volgende:

[..]

En tot zo ver de objectieve berichtgeving :P
Misschien niet objectief maar ik deel die mening wel. Die zandbakmaatechappijen maken ze rest kapot.
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_169375096
Moet de rest maar eens beter hun best gaan doen. #teamzandbak

Overigens komt het alleen op de 777's en A350's voorlopig. Upperdeck van A380 is te smal en zelfde geldt voor de 787-8 (en te leveren 787-9). Daarvoor wordt een nieuwe variant geleverd / ontwikkeld... Ik denk niet dat het op de A330 / A340 komt, die zullen er langzaamaan wel uitgaan een keer. Overigens neemt het niet meer ruimte in, 42 stoelen blijft 42 op de 777 en 36 op de A350-900.

A321neo's pas in 2018 en ook nieuwe economy stoelen in ontwikkeling. 11 nieuwe A350's en een stuk of 5 777's zijn de geplande leveringen voor 2017 voor QR en verder geen nieuwe bestemmingen aangekondigd tijdens de persconferentie.

Benieuwd naar de first class van Emirates, hun business product loopt nu wel achter. Al marketen ze het heel slim, dat doen ze dan wel weer goed met hun 2-3-2 in business op de 777's wat eigenlijk maar 'middelmatig' is.

Overigens vorige week voor het eerst met een A340 gevlogen en wel dit beest:



A340-600, een van vier die QR heeft. Als aerospace nerd een gaaf ding om mee te vliegen en de vlucht was heel soepel. En vier motoren is toch een goede soundtrack bij take-off. _O_
Jack does it in real time...
  woensdag 8 maart 2017 @ 18:34:18 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169375984
Hoe zouden ze in die "gezellige" business suites de stoelen tot 180 graden flatbeds ombouwen? Ik zie het niet.

En met die Boeing 737 Max 9 lijkt me het einde van de verlenging wel in zicht als ze die staart heel willen houden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 8 maart 2017 @ 18:38:44 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169376045
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:35 schreef DeeBee het volgende:
Moet de rest maar eens beter hun best gaan doen. #teamzandbak
Die maatschappijen krijgen dikke injecties vanuit de overheid van de oliestaten waarin ze gevestigd zijn. Daar valt niet tegen te concurreren ;)
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_169381948
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:56 schreef flipsen het volgende:
En tot zo ver de objectieve berichtgeving :P
Ik heb nooit gepretendeerd aan objectieve berichtgeving te doen. Daarnaast is het een forum; mag mijn mening hebben toch? :P
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:34 schreef buzz1291 het volgende:
Hoe zouden ze in die "gezellige" business suites de stoelen tot 180 graden flatbeds ombouwen? Ik zie het niet.
Stoelen zijn verspringen ten opzichte van elkaar. Voeteneinde van de ene stoel gaat onder de 'tafel' van de ander.
quote:
En met die Boeing 737 Max 9 lijkt me het einde van de verlenging wel in zicht als ze die staart heel willen houden.
Toestel word niet langer hoor.
Maar de Max 10 wordt wel langer, maar inderdaad met een beetje; juist om die reden.
(Maar ook omdat een flinke stretch andere motoren e.d. nodig heeft)
pi_169389653
ORDInsider twitterde op donderdag 09-03-2017 om 03:23:48 Belt loader being used to load KLM flight caught on fire while attached to the aircraft at Gate M-8. Photo by Steve… https://t.co/6cx9LetGuL reageer retweet
pi_169395922
Toestel (PH-BFE) is na vier uur vertraging alsnog vertrokken.
--
  donderdag 9 maart 2017 @ 18:03:13 #11
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169395984
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:59 schreef inkjet het volgende:
Toestel (PH-BFE) is na vier uur vertraging alsnog vertrokken.
Zal wel flink gestonken hebben in dat toestel.
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:26:20 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169399365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:16 schreef Iemand91 het volgende:
Toestel word niet langer hoor.
Maar de Max 10 wordt wel langer, maar inderdaad met een beetje; juist om die reden.
(Maar ook omdat een flinke stretch andere motoren e.d. nodig heeft)
Slechts 1,68 meter idd, genoeg voor 12 extra stoelen.

En daarmee is de maximale lengte voor een 737 wel bereikt. Het toestel staat voor moderne begrippen erg laag op zijn pootjes. Bij verdere verlenging wordt de afstand tussen de staart en het landingsgestel te groot, waardoor de staart idd de baan gaat raken. Grotere motoren is ook niet meer mogelijk, het grootst mogelijke hangt hier al onder.

Waarom die pootjes zo klein zijn? De 737 is gebaseerd op de 727, welke weer gebaseerd was op de 707. 60 jaar geleden had ze nog geen enkel vermoeden dat er 60 later nog basis van dt ontwerp een nieuw vliegtuig van de band zou rollen. Interessant wel om te weten dat de 737 oorspronkelijk bedacht is als "kleine" 727, terwijl de 737 inmiddels groter is dan de oorspronkelijke 727.
Door de grote overeenkomsten tussen de toestellen konden piloten ook makkelijk een typerating voor een nieuwer model behalen en worden de onderhoud- en ontwikkelkosten beperkt doordat steeds voort geborduurd kon worden op het voorgaande model. Beiden hebben mede bijgedragen aan het succes van de 737.

Boeing had hier in de jaren 80 al op gerekend en kwam met de 757, die staat hoger op zijn poten (net zoals de A320 familie) en geeft dus de ruimte voor een langere romp en grotere motoren. Doordat dit model dermate af ging wijken van de 737 leverde dit ook een nieuwe type-rating en hogere onderhouds- en ontwikkelkosten op. Om dit (deels) te ondervangen werd het eea gecombineerd met de 767, wat er in resulteerde dat ze dezelfde type-rating kregen.

Toch is de 757 niet beoogde opvolger van de 727 geworden, imho komt dat enerzijds omdat veel maatschappijen die behoefte hebben aan een 200 seats narrowbody lang niet altijd met widebodies vliegen. (Zij hebben er dan ook helemaal niets aan dat hun piloten ook op een widebody kunnen vliegen). En anderzijds was het misschien geen slimme zet van Boeing om uitgerekend in dezelfde tijd met de 737-300 te komen: De eerste 737 met grotere motoren.

En daarmee heeft de 737-300 (en later NG) m.i. een groot deel van de 757-markt opgesnoept. Het zal mij echter niks verbazen als Boeing nu voor de laatste keer met een verbetering komt op de 737 en dat over een aantal jaar een vernieuwde versie van de 757 wordt aangekondigd.
So we just called him Fred
pi_169400223
quote:
Het zal mij echter niks verbazen als Boeing nu voor de laatste keer met een verbetering komt op de 737 en dat over een aantal jaar een vernieuwde versie van de 757 wordt aangekondigd.
Ik heb elders gelezen over een 797 met twee isles en 230-260 seats. Deze zou over de Atlantische Oceaan moeten kunnen vliegen. Hij past tussen de 737 en 787 in. Er wordt al lang gespeculeerd over een 'Middle Of the Market' oplossing.
--
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:58:25 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169400487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:51 schreef inkjet het volgende:
Ik heb elders gelezen over een 797 met twee isles en 230-260 seats. Deze zou over de Atlantische Oceaan moeten kunnen vliegen. Hij past tussen de 737 en 787 in. Er wordt al lang gespeculeerd over een 'Middle Of the Market' oplossing.
ah, je begrijpt, ik had voor het typen van mijn posts mezelf nog niet bijgelezen ;)

Interessant dat Boeing gaat voor een korte widebody.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 21:31:33 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169401497
Vrij recent was toch ook gezegd dat ism Ryanair werd gewerkt aan een nieuwe 757? :)
Kranpltze mssen verdichtet sein
  donderdag 9 maart 2017 @ 21:38:18 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169401703
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Vrij recent was toch ook gezegd dat ism Ryanair werd gewerkt aan een nieuwe 757? :)
Jep: https://www.upinthesky.nl(...)eing-aan-nieuwe-757/

Maar O'Leary lijkt in dat artikel te zinspelen op een narrowbody, terwijl Boeing met een widebody zegt te komen.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 21:40:26 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169401774
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:38 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jep: https://www.upinthesky.nl(...)eing-aan-nieuwe-757/

Maar O'Leary lijkt in dat artikel te zinspelen op een narrowbody, terwijl Boeing met een widebody zegt te komen.
Eigenlijk maakt het ook niet uit toch? Nieuwe typerating moet er toch wel komen :)
Kranpltze mssen verdichtet sein
  donderdag 9 maart 2017 @ 23:51:59 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169404788
De Belgische luchtmacht en RAF waren eerder deze week druk met het escorteren van een vlucht naar Birmingham waarmee geen radiocontact meer mogelijk was:

So we just called him Fred
  vrijdag 10 maart 2017 @ 00:00:39 #19
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169404939
Op vakantie?

Malta?
Ibiza?
Ik wil naar Latakia!

Als je Russisch kunt; de reporter heet Aleksander Kots:

... Zitten vast paar nieuwen bij!

Kubinka in september, de mooiste foto van 2016:


Links of rechts? We konden hier kiezen, het werd Ryazan:


[ Bericht 13% gewijzigd door PluggieOD op 10-03-2017 00:14:47 ]
pi_169407060
quote:
[
Eigenlijk maakt het ook niet uit toch? Nieuwe typerating moet er toch wel komen :)
Daarom zijn veel operators ook blij met de nieuwste A321's. Die leveren doorgroei in bereik en stoelen op binnen de al bestaande productlijn.
--
pi_169410303
Sinds wanneer vertrekken er vluchten vanaf Woensdrecht?

I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:56:31 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169410555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:43 schreef biertapper het volgende:
Sinds wanneer vertrekken er vluchten vanaf Woensdrecht?

[ afbeelding ]
Charter voor defensie. Komt wel vaker voor, Transavia vliegt ook wel eens voor defensie vanaf Woensdrecht.

Kan trouwens ook een afnamevlucht zijn, dit toestel gaat weer terug van Vueling naar AirBerlin.
So we just called him Fred
pi_169410668
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Charter voor defensie. Komt wel vaker voor, Transavia vliegt ook wel eens voor defensie vanaf Woensdrecht.

Kan trouwens ook een afnamevlucht zijn, dit toestel gaat weer terug van Vueling naar AirBerlin.
Duidelijk ^O^
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:05:47 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169410728
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:02 schreef biertapper het volgende:

[..]

Duidelijk ^O^
Nog wat aanvullende info over de civiele activiteiten van Fokker op Woensdrecht:
http://www.fokker.com/Woensdrecht
So we just called him Fred
pi_169422565
--
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')