Dat is wat anders dan in een gesprek zitten en iemand constant aanstarenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik probeer juist altijd zoveel mogelijk te lachen en hallo / goedemiddag/-morgen/avond te zeggen tegen mensen als we elkaar in tegengestelde richting passeren, zeker als ze zelf een beetje beteuterd of verdrietig kijken.
Ik ben dan wel echt een kluizenaar als het gaat om langdurig contact met mensen, maar kleine korte momentjes van vriendelijkheid en erkenning zijn tof.
oh, ja, maar ik associeerde expres wegkijken in m'n hoofd met hoe dat op straat altijd gebeurt, dat had ik even expliciet moeten zeggen! In m'n hoofd had ik dat gedaanquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan in een gesprek zitten en iemand constant aanstaren
quote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef Stimorol- het volgende:
Geef meestal wel een glimlachje. Niet bij mannen die een bepaalde vibe geven tho. Het moet onschuldig aanvoelen.
Volgens mij klopt dit wel! Ik ging net ook even deze oogbewegingen oefenen door me voor te stellen dat ik een ander aankeek en kijken hoe deze oogbewegingen dan van binnen voelen, welk gevoel daar dus bij hoort. Probeer het zelf maar eens. Je reactie van binnen zegt je dat dit idd zo is.quote:Ik heb ooit eens gelezen dat het naar beneden "wegkijken" psychologisch symbool staat voor "onderdanig" (dus onzekerheid) en dat het naar de zijkant wegkijken, een blijk is van "we zijn gelijkwaardig maar ik heb geen behoefte aan contact met jou", en dat het naar boven wegkijken een vorm van arrogantie (ik ben beter dan jou) zou betreffen.
Jouw forumplaatjequote:
Haha ik vind dat ook altijd wat grappigs hebben idd.quote:Vooral in een lift is het altijd zo leuk Awkward.
Word je echt vals aangekeken om je hoofddoek?quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Als het tokkies zijn die me aanstaren vanwege mn verschijning kijk ik terug. En niet zo een beetje ook. En dat kan ik erg goed. Voel trouwens aan wanneer er iemand gewoon normaal naar me kijkt als in ja leuk of kijkt van kijk die moslima.
Verder hangt het er een beetje van af, maar heb geen moeite met oogcontact of zo. Vaak is dat een vorm van onzekerheid ( wegkijken).
Voel je het ook als iemand je aankijkt met een blik van "hmmm, ik zou dat cadeautje weleens uit willen pakkenquote:Op woensdag 8 maart 2017 11:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Als het tokkies zijn die me aanstaren vanwege mn verschijning kijk ik terug. En niet zo een beetje ook. En dat kan ik erg goed. Voel trouwens aan wanneer er iemand gewoon normaal naar me kijkt als in ja leuk of kijkt van kijk die moslima.
Verder hangt het er een beetje van af, maar heb geen moeite met oogcontact of zo. Vaak is dat een vorm van onzekerheid ( wegkijken).
Ja. Ook vaak dingen voorgevallen om mijn hoofddoek. Café dat zogenaamd zou sluiten. Uur later lopen vriendin en ik daar langs en zie ik cafe nog open (mensen die daar gezellig zitten). Ik ben dan ook wel weer iemand die dan naar de medewerker die me vertelde dat het zou gaan sluiten heen te gaan en een grote heisa te schoppen. Heb ik ook gedaan trouwens. En mijn vriendin keek me aan. Die is wat kalmer.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Word je echt vals aangekeken om je hoofddoek?
Nee. Ben dik en lelijk. Niemand die dat denkt.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:15 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Voel je het ook als iemand je aankijkt met een blik van "hmmm, ik zou dat cadeautje weleens uit willen pakken"?
Hoeft niet altijd zo te zijn, kan ook blijk zijn van liefde of respect. Zie je vaak ook bij mensen die aangekeken worden door iemand waarop ze verliefd zijn, dan kijken ze naar beneden. Je staat toe dat de ander je bekijkt als het ware. Denk ik.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:28 schreef EggsTC het volgende:
Ik heb ooit eens gelezen dat het naar beneden "wegkijken" psychologisch symbool staat voor "onderdanig" (dus onzekerheid) en dat het naar de zijkant wegkijken, een blijk is van "we zijn gelijkwaardig maar ik heb geen behoefte aan contact met jou", en dat het naar boven wegkijken een vorm van arrogantie (ik ben beter dan jou) zou betreffen.
Zo kijk ik bv redelijk vaak naar beneden als ik "nadenk". Dat heeft helemaal niets met de ander te maken, maar met mijn eigen proces.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:19 schreef Tevik het volgende:
[..]
Hoeft niet altijd zo te zijn, kan ook blijk zijn van liefde of respect. Zie je vaak ook bij mensen die aangekeken worden door iemand waarop ze verliefd zijn, dan kijken ze naar beneden. Je staat toe dat de ander je bekijkt als het ware. Denk ik.
dit dus. Ik raak zelfs mijn concentratie kwijt bij lang aankijkenquote:Op woensdag 8 maart 2017 09:12 schreef RockBabe het volgende:
Ik betrap mezelf er vaak op, dat in een gesprek, ik wel weg kijk. Ik vind het bloedirritant als iemand mij constant aankijkt.
Ik word er ook onzeker van. Dus voornamelijk onzekerheid.
Geen idee of dat verder een 'autisme-dingetje' is.
Wellicht kunnen ze dat leren of er mee leren omgaan?
Individueel verschilt lichaamstaal inderdaad en hangt ook af van de context/situatie waarbinnen het gebeurt.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo kijk ik bv redelijk vaak naar beneden als ik "nadenk". Dat heeft helemaal niets met de ander te maken, maar met mijn eigen proces.
Mensen die ik echt "minacht" kijk ik of juist doordringend aan, of ik kijk weg, wat dan ook vaak naar beneden is. Gewoon omdat dat mijn gewoonte is.
Ja dat heb ik ook wel werkt gewoon net wat beter.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo kijk ik bv redelijk vaak naar beneden als ik "nadenk". Dat heeft helemaal niets met de ander te maken, maar met mijn eigen proces.
Mensen die ik echt "minacht" kijk ik of juist doordringend aan, of ik kijk weg, wat dan ook vaak naar beneden is. Gewoon omdat dat mijn gewoonte is.
Wanneer minacht jij mensen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Vrijwel nooit.quote:
Het toont dat je belangstelling hebt voor wat de ander zegt. Je hoeft ze niet doorlopend aan te gapen...quote:
dan ben je creepy.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:39 schreef Sjemmert het volgende:
Wat wil het psychologisch zeggen als iemand niet weg kijkt maar gewoon zijn ogen sluit ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |