Ik denk dat ze een redelijk grote en stabiele basis hebben. VVD is toch wel de partij voor ondernemers, rijken, conservatieve liberalen en law & order volk. Veel van hun directe concurrenten zijn nog niet erg bekend en dan is het aantrekkelijk om op de veilige VVD te stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:25 schreef MakkieR het volgende:
Ik sta echt stomverbaasd te kijken hoe de VVD zonder enige kleerscheuren de campagne periode doorkomt. Kijk naar ieder willekeurige andere partij, een klein foutje en zij raken al hun zetels kwijt. Terwijl de waslijst aan fouten bij de VVD ellendig lang is.
Het Oekraïne verdrag, de bonnetjes affaire, al de ontslagen ministers, Groningen en de aardbeving, de geloofwaardigheid van Rutte, het wegkijken en het weglachen van de problemen, de gebroken beloften die Rutte de vorige verkiezing maakte. De lange ruzies tussen Geert en Mark. en de lijst gaat maar door.
Het lijkt niemand wat te schelen en dat verbaasd mij enorm, is Nederland echt zo erg gehersenspoeld door de VVD?
Mijn pleidooi gaat helemaal niet over wat de VVD goed doet. Ik zeg alleen maar dat de VVD in de afgelopen 4 jaar vrijwel alles ongestraft mag blijven doen. Van frauderen tot liegen, tot omkopen, tot gouden bergen beloven, van je burgers naaien waar je bij staat, van ons duizenden vluchtelingen in onze maag splitsen. In die 4 jaar hoor je heel Nederland zuchten en kreunen onder het bewind Rutte. Maar dan zijn de campagnes er weer en het lijkt wel alsof iedereen het wangedrag van de VVD weer zijn vergeten. Het is een wonderlijk volkje die Nederlanders.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
De andere partijen zijn gewoon nog slechter. Tevens is de VVD één van de weinige partijen die werken stimuleert in plaats van thuiszitten. 'Sociale' partijen zijn alleen voor mensen die de hele dag Schultenbräu wegtikken en lui zijn. Die pakken een tientje uit je portemonnee als je net uit werk komt en geven dat aan mensen die de hele dag geen flikker uitvoeren en noemen dat dan sociaal.
Ze hebben het dus helemaal niet zo goed gedaanquote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:08 schreef Achterhoker het volgende:
We moeten niet alleen kijken naar de fouten maar ook naar wat er bereikt is. En dan kan ik alleen maar concluderen dat ze het niet zo heel slecht hebben gedaan.
We leven nu in 2017.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze hebben het dus helemaal niet zo goed gedaan
[ afbeelding ]
Dat hele 'op de staatskas passen' is sowieso een mythe.
Ik denk dat het afhangt van je sociale kring of je Nederland hoort zuchten en kreunen over het VVD-beleid. Uiteindelijk zijn de afgelopen 4 jaar vooral PvdA'ers (of potentiele PvdA'ers) teleurgesteld in het kabinet en vinden de meeste mensen die tot de VVD-aanhang behoren dat die partij ons land aardig goed uit de crisis heeft geholpen. Dan zijn dingen als een bonnetjes-affaire en Groningen voor de VVD-kiezer vooral ver-van-m'n-bed.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Mijn pleidooi gaat helemaal niet over wat de VVD goed doet. Ik zeg alleen maar dat de VVD in de afgelopen 4 jaar vrijwel alles ongestraft mag blijven doen. Van frauderen tot liegen, tot omkopen, tot gouden bergen beloven, van je burgers naaien waar je bij staat, van ons duizenden vluchtelingen in onze maag splitsen. In die 4 jaar hoor je heel Nederland zuchten en kreunen onder het bewind Rutte. Maar dan zijn de campagnes er weer en het lijkt wel alsof iedereen het wangedrag van de VVD weer zijn vergeten. Het is een wonderlijk volkje die Nederlanders.
En weet je wat dan het grappigste is, Na de verkiezingen klagen we weer met zijn allen.
Dus? De data loopt tot eind 2016...quote:
De lijn is dalend. Voor het gemak verwijs ik naar post 107 hier.quote:
De lijn is stijgend.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De lijn is dalend. Voor het gemak verwijs ik naar post 107 hier.
POL / De VVD gaat nu echt te ver #2
Ik zou nog eens kijken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De lijn is dalend. Voor het gemak verwijs ik naar post 107 hier.
POL / De VVD gaat nu echt te ver #2
Is Financial Times wel goed voor je?quote:
Je post een plaatje, iemand zegt wat over het plaatje, jij zegt nietus en komt met een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is Financial Times wel goed voor je?
https://www.ft.com/content/c0887142-ff5c-11e6-96f8-3700c5664d30
The quality of jobs, for instance, appears to be in decline. There has been a sharp increase in the proportion of temporary work and self-employment in the Netherlands since the 2008 financial crisis.
About one in four employees in the Netherlands are on temporary contracts, about double the proportion of the average of OECD countries and 4 percentage points higher than before the crisis. More than half of Dutch employees under 25 are on temporary contracts — and may not be very happy about it.
The economy’s recent performance has been far from stellar. The Dutch economy accelerated in the second half of 2016 — but only after struggling for almost eight years. National income only returned to pre-crisis levels in 2015. And on the whole, the Dutch economy has lagged behind most of its OECD counterparts.
Iedereen in het buitenland weet dit.
https://www.ftm.nl/artikelen/de-rekening-van-rutte
Dan nog stijgt die lijn in dat plaatje.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is Financial Times wel goed voor je?
https://www.ft.com/content/c0887142-ff5c-11e6-96f8-3700c5664d30
The quality of jobs, for instance, appears to be in decline. There has been a sharp increase in the proportion of temporary work and self-employment in the Netherlands since the 2008 financial crisis.
About one in four employees in the Netherlands are on temporary contracts, about double the proportion of the average of OECD countries and 4 percentage points higher than before the crisis. More than half of Dutch employees under 25 are on temporary contracts — and may not be very happy about it.
The economy’s recent performance has been far from stellar. The Dutch economy accelerated in the second half of 2016 — but only after struggling for almost eight years. National income only returned to pre-crisis levels in 2015. And on the whole, the Dutch economy has lagged behind most of its OECD counterparts.
Iedereen in het buitenland weet dit.
https://www.ftm.nl/artikelen/de-rekening-van-rutte
Ik ga inderdaad geen welles nietes spelletje houden over een plaatje dat relatieve achteruitgang suggereert. Niet voor niets is Nederland van plek 12 naar plek 18 in het bnp geduikeld. Zie bovenstaande link.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:23 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je post een plaatje, iemand zegt wat over het plaatje, jij zegt nietus en komt met een heel ander verhaal.
Kapotbezuinigd, al zijn we op de weg terug.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze hebben het dus helemaal niet zo goed gedaan
[ afbeelding ]
Dat hele 'op de staatskas passen' is sowieso een mythe.
Open economie, diepere huizenmarktcrisis, grote financiële sector, afhankelijk van Europese handel en handel met China/VS. Mede daardoor hard geraakt door '08-'14.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kapotbezuinigd, al zijn we op de weg terug.
Open economie, leg mij dan eens uit hoe het kan dat je het slechter doet dan al je handelspartners. Je zou dan toch juist moeten profiteren van hun herstel?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Open economie, diepere huizenmarktcrisis, grote financiële sector, afhankelijk van Europese handel en handel met China/VS. Mede daardoor hard geraakt door '08-'14.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |