R&P / Bewust/gewenst kindloos #4: VOOR kindvrije mensen, niet over.Teringjantje zeg. :’) :’) :’) :’)
Wat een stel dramatische eierstokken zitten er toch in die reeks, en erger nog, beheren de modereerknoppen. Totaal niet objectief, dat is nog tot daaraantoe, maar wat erger is dat ze zich vooral als slachtoffer zien VAN HUN EIGEN KEUZE.
Het is een topic voor kinderlozen, je mag er geen afwijkende mening hebben, en je mag er ook vooral niet discussiėren. Het is eigenlijk een ordinair klaagtopic van hormonale types die zich en elkaar vooral aanpraten hoe zielig ze wel niet zijn omdat er weleens iemand interesse toont en vraagt of ze ooit aan kinderen willen beginnen. De dames zijn inmiddels begonnen aan de vierde reeks, en 4 reeksen lang is er slechts 1 geldig punt gegeven. Verassend genoeg was dit van antikindfundamentalist Motorbloempje die aangaf dat het haar beslissing is om te sterilliseren en dat artsen dat vaak weigeren bij jonge vrouwen. Dat ben ik dus met haar eens. Maar ook alleen op dat punt, voor de rest is het een aaneenschakeling van gejammer en gezeur, zoals alleen vrouwen dat kunnen.
- “er wordt gevraagd wanneer ik aan kinderen ga beginnen”
- “ als ik zeg dat ik geen kinderen wil zeggen ze dat ik gewoon de ware nog niet tegen ben gekomen”
- “als ik op een kinderverjaardag ben draait het alleen om het kind en heeft mijn bff te weinig aandacht voor me”(ja echt, naar een kinderverjaardag gaan en dan klagen dat het niet om jou maar om het kind draait)
Voor een gezond, mentaal fit mens zijn zulke zaken natuurlijk van geen enkele hinder. Maar nee, de dames zijn elkaar al 4 reeksen aan het ophitsen met hoe moeilijk ze het wel niet hebben :’)
Het is natuurlijk helemaal niet ingewikkeld. Je wilt geen kinderen, dan neem je geen kinderen. Maar accepteer dan ook dat anderen misschien die verwachting wel hebben en er naar informeren. Als je daar al geestelijk onder lijdt, ben je helemaal niet geschikt om kinderen groot te brengen. Tijdens het typen van deze klacht realiseer ik me eigenlijk pas dat de werkelijke klacht dus is dat deze vrouwen niet direct gesteriliseerd worden en in theorie rond hun 35e nog klepperende eierstokken kunnen krijgen en zich zouden kunnen laten bezwangeren.
Aangezien er geadviseerd wordt een topic te openen als je een afwijkende mening hebt heb ik dat dus bij dezen gedaan.