abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 maart 2017 @ 23:15:21 #76
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169641920
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Even de curbstones meenemen op de rotonde waarvan die klinkers liggen, doe ik ook vaak.
Kun je veel vlotter doorrijden inderdaad.

Lui die niet vooruitkijken bij rotonde,s is heel irritant als je erachter zit, dan staan ze stil en kijken ze of er niets aankomt en dan rijden ze pas de rotonde op.
Mijn pa rijdt in zijn 7 mans auto vaak gewoon straal rechtdoor. Ja zegttie dan: "iedereen stuurt veel te veel!"

_O- _O- _O- _O- _O-
  maandag 20 maart 2017 @ 07:20:02 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169644279
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:15 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Mijn pa rijdt in zijn 7 mans auto vaak gewoon straal rechtdoor. Ja zegttie dan: "iedereen stuurt veel te veel!"

_O- _O- _O- _O- _O-
idd mijn pa knalt ook gwn met 90 dwars over de rotonde anders heb je gwn geen verkeersinzicht
pi_169647027
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:04 schreef PluggieOD het volgende:

Moedwillig iemand klem rijden is niet zo lief. Ik zal het echt nooit doen. Echt nooit. Als jij met je DAF in wil voegen krijg je alle kans, en ga ik meteen naar de linker baan sowieso en ik laat meteen mijn gas los. Dat heet verkeer en anticiperen.
Ik hoop dat je bedoelt "meteen naar de linkerbaan, mits ik daarmee geen ander verkeer hinder". Want dat tweede deel willen veel 'sociale' verkeersdeelnemers nog wel eens vergeten.
Waarom zou je trouwens je gas loslaten, als je net bent opgeschoven naar de rijstrook met sneller verkeer?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169647105
quote:
2s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:37 schreef Stien_Struis het volgende:
De snelste weg is rechtdoor over de rotonde.
Is niet alleen snel, het is ook nog eens beter voor het milieu. Remmen en acceleren verbruikt zo veel energie, dat moet je zo veel mogelijk voorkomen. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 20 maart 2017 @ 20:19:18 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_169661566
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:04 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Moedwillig iemand klem rijden is niet zo lief. Ik zal het echt nooit doen. Echt nooit. Als jij met je DAF in wil voegen krijg je alle kans, en ga ik meteen naar de linker baan sowieso en ik laat meteen mijn gas los. Dat heet verkeer en anticiperen.
Waarom in godesnaam?
Ik zorg dat ik ruim van te voren kijk waar een plekkie is en regel mijn snelheid daarop af zodat ik daarbij kom. Mensen die gas los gaan laten of van baan gaan wisselen (en daarbij ander verkeer hinderen) zijn niet goed wijs. Daar kun je als invoeger dus juist géén rekening mee houden.
Juist omdat mensen onnodig van baan wisselen gaat veel invoegend verkeer daar tegenwoordig vanuit, maar wat nou als dat niet kan? Dan krijg je nog gevaarlijkere situaties, allemaal omdat de invoeger niet doet wat hij moet doen: zelf kijken waar hij ertussen kan.

Btw, met mijn DAF voeg ik gewoon met 130 in. Dus ik weet niet waarom jij dan plotseling gaat slingeren en gas los laten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 20 maart 2017 @ 23:53:33 #81
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169669170
Ga je me nu op semantiek pakken?

Elke beetje autorijder kijkt ver van te voren en gaat naar links als hij in de verte iemand ziet die in wil voegen met een langzamere auto en geeft zo iedereen de ruimte.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 00:11:57 #82
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169669472
Dat slingeren moet je ons ook maar eens uitleggen waarom je auto slingert als je met 130 van rijbaan wisselt.
pi_169684816
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:13 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dan rem ik dus af.

[..]

Zal dit een keer proberen.
De schakelmomenten verschillen per auto. In mijn lesauto kon ik pas vanaf 20 km/u naar z'n 2 schakelen, maar in m'n huidige auto kan ik bij 20 km/u al naar z'n 3 schakelen. :') Stadsverkeer (50 km/u) rij ik altijd in z'n 5, terwijl dat bij m'n lesauto in z'n 3 was. :')

Je moet gewoon ff kijken welke versnelling het beste bij welke snelheid past. Als je ervaren bent dan hoor/voel je het vaak al aan de motor. Of kijk naar de toerenteller.
pi_169693263
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 23:53 schreef PluggieOD het volgende:
Ga je me nu op semantiek pakken?
Ik lees alleen maar wat jij opschrijft

quote:
Elke beetje autorijder kijkt ver van te voren en gaat naar links als hij in de verte iemand ziet die in wil voegen met een langzamere auto en geeft zo iedereen de ruimte.
Nee, hoor. Het punt is namelijk dat vrijwel elke auto binnen de lengte van een normale oprit en invoegstrook makkelijk de 110km/h kan halen. Dat veel mensen bang zijn om het gas in te trappen is niet iets waar ik rekening mee hoef te houden. En ik ga al helemaal niet het verkeer op de linkerrijstrook er voor hinderen. Als je dan zo sociaal wil zijn, dan moet je niet naar links gaan, maar gewoon even inhouden. Dat wil je natuurlijk niet, dus dwing je anderen op de linkerrijstrook om in te houden. En maar blijven volhouden dat het zo sociaal is.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169693404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:36 schreef Tango5Romeo het volgende:

Nee, hoor. Het punt is namelijk dat vrijwel elke auto binnen de lengte van een normale oprit en invoegstrook makkelijk de 110km/h kan halen. Dat veel mensen bang zijn om het gas in te trappen is niet iets waar ik rekening mee hoef te houden. En ik ga al helemaal niet het verkeer op de linkerrijstrook er voor hinderen. Als je dan zo sociaal wil zijn, dan moet je niet naar links gaan, maar gewoon even inhouden. Dat wil je natuurlijk niet, dus dwing je anderen op de linkerrijstrook om in te houden. En maar blijven volhouden dat het zo sociaal is.
Het punt is vooral dat veel mensen gelijk bij het begin van de invoegstrook de snelweg op willen knallen (met vaak een snelheidje van 70km/u) en de rest van de invoegstrook leeg blijft. Als je dan klaagt dat je klemgereden wordt dan heb je het niet goed begrepen
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:50:04 #86
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169702356
Precies. En dus als je een beetje in kan schatten, wissel je automatisch al van rijbaan als je de DAF aan ziet komen.

Noemen ze anticiperen.
pi_169702579
Meestal in 3, maar soms ook in 4 / 5 als ik het vergeet :')

Op een gegeven moment wordt het toch routine TS en let je niet meer op de "nummertjes".

Erger me de pleuris als mijn vriendin in mijn auto loopt terug te schakelen naar de 2 bij rotondes...arm autotje
  woensdag 22 maart 2017 @ 17:03:15 #88
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169702718
quote:
En ik ga al helemaal niet het verkeer op de linkerrijstrook er voor hinderen.
Dat moet je ook helemaal niet doen als er auto's achter je aan komen die 120 in zijn 2 rijden en uitwijken voor je 110 *; *; *; *; *; *; *;
pi_169703613
Ik schakel wel altijd terug naar de twee, alleen op van die grote rotondes rij ik gewoon in de 3 of 4 verder. In de 2 heb ik de auto namelijk veel beter in controle op lagere snelheid, terwijl ik grote ruime bochten rustig in de 4 neem.
  FOK!fotograaf donderdag 23 maart 2017 @ 00:42:03 #90
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169714364
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:58 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Erger me de pleuris als mijn vriendin in mijn auto loopt terug te schakelen naar de 2 bij rotondes...arm autotje
Tegenwoordig wordt blijkbaar geleerd om veel naar zijn 1 te schakelen. Wordt een oudere benzineauto even met geweld bij nog ca. 20 km/h zijn 1 in geramd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169715107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt blijkbaar geleerd om veel naar zijn 1 te schakelen. Wordt een oudere benzineauto even met geweld bij nog ca. 20 km/h zijn 1 in geramd.
Ik ben al weer een tijdje uit het lesgeven maar dit lijkt me stug.
De 1e versnelling is alleen maar om uit stilstand weg te rijden, zéker geen gebruikelijke versnelling om terwijl je snelheid hebt een rotonde te benaderen of op te rijden.
Mag ik vragen wie je dit heeft verteld?
pi_169715117
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ben al weer een tijdje uit het lesgeven maar dit lijkt me stug.
De 1e versnelling is alleen maar om uit stilstand weg te rijden, zéker geen gebruikelijke versnelling om terwijl je snelheid hebt een rotonde te benaderen of op te rijden.
Mag ik vragen wie je dit heeft verteld?
Met een normale benzine gebakje in NL gewoon terug naar zijn 2 na eerst uitrollen in de 4 en zo min mogelijk remmen.
Grote rotondes is weer ander verhaal natuurlijk.
pi_169715173
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:30 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Met een normale benzine gebakje in NL gewoon terug naar zijn 2 na eerst uitrollen in de 4 en zo min mogelijk remmen.
Grote rotondes is weer ander verhaal natuurlijk.
Grotendeels eens, zo min mogelijk remmen ben ik niet persé een grote fan van aangezien je dan het verkeer achter je ook flink vertraagt, vooral door het zgn. harmonica-effect.
Het hoeft allemaal niet zo hard en snel te gaan allemaal maar voor een kleine rotonde toch liever de rem gebruiken ipv uit te laten rollen ivm verkeer achter je.
Grotere rotondes waar je in een hogere versnelling overheen kan is vantevoren uit laten rollen een mooie toevoeging maar dan alsnog, afhankelijk van de drukte (achter je), proberen te bepalen of je kalm aan doet of toch iets vlotter doet om de doorstroming te bevorderen.

Is mijn mening, ik zeg niet dat dit de absolute waarheid is. ;)
pi_169715194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Grotendeels eens, zo min mogelijk remmen ben ik niet persé een grote fan van aangezien je dan het verkeer achter je ook flink vertraagt, vooral door het zgn. harmonica-effect.
Het hoeft allemaal niet zo hard en snel te gaan allemaal maar voor een kleine rotonde toch liever de rem gebruiken ipv uit te laten rollen ivm verkeer achter je.
Grotere rotondes waar je in een hogere versnelling overheen kan is vantevoren uit laten rollen een mooie toevoeging maar dan alsnog, afhankelijk van de drukte (achter je), proberen te bepalen of je kalm aan doet of toch iets vlotter doet om de doorstroming te bevorderen.

Is mijn mening, ik zeg niet dat dit de absolute waarheid is. ;)
Wanneer iedereen de auto rustig laat uitrollen in versnelling krijg je geen harmonica effect en heb je de tijd om te kijken of er wat verder ronddraait en dan zo snel mogelijk erover.
pi_169715252
quote:
3s.gif Op donderdag 23 maart 2017 04:06 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Wanneer iedereen de auto rustig laat uitrollen in versnelling krijg je geen harmonica effect en heb je de tijd om te kijken of er wat verder ronddraait en dan zo snel mogelijk erover.
Zo snel mogelijk er over klinkt goed. ^O^
Alleen de actie vóór die tijd wat minder, je neemt gas terug en neemt veel tijd om zo vlot mogelijk de rotonde over te gaan als je er eenmaal bent.
Van het gas af gaan lang voor je er bent (en dat is een aardig stuk als je niet van plan bent te remmen) heeft wel degelijk effect op je achterliggers.
Voor jezelf ziet het er soepel uit: Je nadert zo rustig dat je tijd hebt om uit te kienen waar in het verkeer op de rotonde je terecht wil komen maar voor je achterliggers is dat ronduit klote.
Want voor jou lijkt het soepel te gaan maar er rijdt nog een treintje achter je.
Je kunt ook eerder beginnen met kijken (als de rotonde voldoende overzichtelijk is) en een beetje tempo houden.
De mensen achter je hebben namelijk ook een doel, een afspraak een zo en die zitten écht niet te wachten op iemand die alleen maar vertraagt door het gas los te laten.
In jouw opinie lijkt je methode misschien heel goed maar dat is het absoluut niet.
Je hindert de doorstroming en juist op drukke momenten op een dag kan dat heel slecht uitkomen.
Dit vertragend gedrag wat door anderen waarschijnlijk ook nog eens als twijfelend wordt ervaren zorgt voor extra vertragingen vooral voor degenen die achter je rijden.

Ik zeg niet dat je snoeihard op rotondes af moet rijden en pas op het laatste moment moet remmen maar afgaande op jouw verhaal vind ik wel dat het een stukje vlotter mag.
Denk dat je met deze rijstijl behoorlijk hard zou zakken voor een evt. herexamen bij CBR omdat je de doorstroming belemmert.
pi_169715255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 04:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk er over klinkt goed. ^O^
Alleen de actie vóór die tijd wat minder, je neemt gas terug en neemt veel tijd om zo vlot mogelijk de rotonde over te gaan als je er eenmaal bent.
Van het gas af gaan lang voor je er bent (en dat is een aardig stuk als je niet van plan bent te remmen) heeft wel degelijk effect op je achterliggers.
Voor jezelf ziet het er soepel uit: Je nadert zo rustig dat je tijd hebt om uit te kienen waar in het verkeer op de rotonde je terecht wil komen maar voor je achterliggers is dat ronduit klote.
Want voor jou lijkt het soepel te gaan maar er rijdt nog een treintje achter je.
Je kunt ook eerder beginnen met kijken (als de rotonde voldoende overzichtelijk is) en een beetje tempo houden.
De mensen achter je hebben namelijk ook een doel, een afspraak een zo en die zitten écht niet te wachten op iemand die alleen maar vertraagt door het gas los te laten.
In jouw opinie lijkt je methode misschien heel goed maar dat is het absoluut niet.
Je hindert de doorstroming en juist op drukke momenten op een dag kan dat heel slecht uitkomen.
Dit vertragend gedrag wat door anderen waarschijnlijk ook nog eens als twijfelend wordt ervaren zorgt voor extra vertragingen vooral voor degenen die achter je rijden.

Ik zeg niet dat je snoeihard op rotondes af moet rijden en pas op het laatste moment moet remmen maar afgaande op jouw verhaal vind ik wel dat het een stukje vlotter mag.
Denk dat je met deze rijstijl behoorlijk hard zou zakken voor een evt. herexamen bij CBR omdat je de doorstroming belemmert.
Ik houd afstand tot mijn voorganger, iedereen neemt zo'n rotonde weer anders, zit erna altijd weer vlak achter.
pi_169715264
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 04:40 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Ik houd afstand tot mijn voorganger, iedereen neemt zo'n rotonde weer anders, zit erna altijd weer vlak achter.
Daar heb ik het niet over, ik heb het over een rotonde naderen zonder te remmen.
Alleen snelheid minderen door gas los te laten en zo min mogelijk te remmen.
Beetje vlotter doorrijden is echt beter voor de doorstroming.
pi_169715275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 04:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over, ik heb het over een rotonde naderen zonder te remmen.
Alleen snelheid minderen door gas los te laten en zo min mogelijk te remmen.
Beetje vlotter doorrijden is echt beter voor de doorstroming.
Vlot doorrijden is niet hetzelfde dan tot laatste moment gas geven wanneer je ziet dat er al wat auto's staan die rotonde gaan nemen laat ik mijne rustig uitrollen en alles erachter heb ik schijt aan, mijn remmen gaan langer mee en ik rij zuinig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2017 04:51:07 ]
pi_169715287
quote:
12s.gif Op donderdag 23 maart 2017 04:50 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Vlot doorrijden is niet hetzelfde dan tot laatste moment gas geven wanneer je ziet dat er al wat auto's staan die rotonde gaan nemen laat ik mijne rustig uitrollen en alles erachter heb ik schijt aan, mijn remmen gaan langer mee en ik rij zuinig.
Duidelijk.
Jij hebt er schijt aan dus het maakt niet uit wat ik verder nog typ of eerder getypt heb.
Prima, iedereen heeft zijn/haar eigen rijstijl maar zou ook open moeten staan voor suggesties.
En daar zit bij jou de deur dicht dus ik stop er mee.
No hard feelings. ;)
pi_169715303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 04:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Duidelijk.
Jij hebt er schijt aan dus het maakt niet uit wat ik verder nog typ of eerder getypt heb.
Prima, iedereen heeft zijn/haar eigen rijstijl maar zou ook open moeten staan voor suggesties.
En daar zit bij jou de deur dicht dus ik stop er mee.
No hard feelings. ;)
DE weg is voor iedereen en niet iedereen heeft een 500 SEC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')