De dame van de opvang heeft een pipetje in z'n nek gegeven en met een ander pipetje iets op het wondje gesmeerd

Ze had het zelf niet gezien, maar ze had tig cavia's zitten en het valt amper op, ik voelde het toevallig omdat ik hem even grondig bekeek voor ik hem meenam

Verder geen korsten gezien, oren schoon, nagels mooi kort, voetzooltjes goed, kont netjes schoon, vacht was schoon, oren schoon, neus schoon, bekje schoon. Tanden kan ik niet zien

Maar hij zat net hooi te eten en wortel vindt ie blijkbaar ook lekker. Meer kan ik zelf ook niet bekijken, heb de andere caafs niet eens zo grondig bekeken toen ik ze mee kreeg. De andere caaf in z'n hok had ook geen schurft of rare plekken.
Hij is niet in shock ofzo, hij vindt aaien en opgepakt worden nog best wel stom, duwt je hand ook weg. Maar in de ren wilde hij overal aan ruiken, en toen vond ie Knofje

En Knofje liet hem gewoon z'n gang gaan. Soms hoor ik nog hoog gefluit en gepiep, maar als ik ga kijken zitten ze heel onschuldig in een huisje, net zaten ze naast elkaar hooi te eten. Ze lijken wel op elkaar van voren

Was wel mooi, de opvang zat in een grote schuur en zodra we binnenkwamen begon het fluitconcert. Ik had een zakje met paprika meegenomen (zet ook zoden aan de dijk bij 100 cavia's...) en ze gingen helemaal uit hun plaat. Ze had ook een blootje rondlopen in een gehaakt pakje.