Ook op vakantie zelf, eenmaal. Niet echt hoeven plannen, aardig op de bonnefooi kunnen reizen, dat soort zaken. En buiten het seizoen = goedkoperquote:Op zondag 5 maart 2017 16:14 schreef Samzz het volgende:
Wanneer ik blij ben dat ik geen kinderen heb... Die momenten waarop ik gewoon last minute beslis ik ga toch naar dat feestje! Of wanneer ik besluit lekker een week weg te gaan. Niks hoeven regelen, geen rekening houden met school/creche/weetikhet. Gewoon spullen inpakken en weg.
Heerlijk.
Tsja ik heb dit allemaal ook.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:14 schreef Samzz het volgende:
Wanneer ik blij ben dat ik geen kinderen heb... Die momenten waarop ik gewoon last minute beslis ik ga toch naar dat feestje! Of wanneer ik besluit lekker een week weg te gaan. Niks hoeven regelen, geen rekening houden met school/creche/weetikhet. Gewoon spullen inpakken en weg.
Heerlijk.
Wat een rare en misleidende statistiek. De leeftijd waarop vrouwen kinderen nemen stijgt steeds verder, dus logisch dat het percentage vrouwen in die leeftijdsgroep die nog geen kinderen heeft afneemt. Dat heeft helemaal niets met geen kinderen willen te maken. Zelfs als álle vrouwen kinderen zouden nemen zouden deze statistieken nog kloppen als ze gemiddeld op hun 29e jaar kinderen krijgen...quote:Op zondag 5 maart 2017 12:08 schreef Lexa31 het volgende:
**Uit Amerikaans bevolkingsonderzoek blijkt dat 47 procent van de Amerikaanse vrouwen tussen de 15 en 44 jaar geen kinderen hebben, het hoogste percentage ooit gemeten in die leeftijdsgroep. Velen van die vrouwen zouden bewust kiezen om geen moeder te worden.
Daar heb ik eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht.. Ik slik de pil en ook liever niet maar geen idee eigenlijk. Ik denk dat je gewoon rustig deze beslissing moet nemen en dat het uiteindelijk best wel zal meevallen.. het verschilt denk ik toch per persoon hoe je je gaat voelen of wat er gebeurd met je lichaam. Ikzelf had een spiraaltje zonder hormonen, helaas was mijn lichaam er niet blij mee. Ontzettende pijn totdat ik deze liet verwijderenquote:Op zondag 5 maart 2017 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom gaan jullie overigens wel/niet voor sterilisatie?
Ik wilde het dus wel heel graag, en ergens ook nog steeds wel. Ik had dus de datum en alles al gezet met het ziekenhuis, maar uiteindelijk uit angst voor de daadwerkelijke ingreep (niet de uitkomst, maar de ingreep zelf) afgezegd. Ik zit nogal in een stressvolle periode qua werk en los van het feit dat ik het niet zo op ziekenhuizen enzo heb bedacht ik me ook dat ik, mocht er iets mis gaan (want complicaties kunnen altijd voorkomen) dit echt niet goed uit zou komen, werktechnisch gezien.
Ergens zou ik het over een paar jaar wel weer opnieuw willen overwegen, en wie weet zijn de procedures dan ook veranderd waardoor kansen op compicaties weer verminderd zijn, maar ergens heb ik ook zoiets van: 'hoe we het nu doen werkt het ook, en waarom zou ik risico's op complicaties namen als ik nu nauwelijks last heb van m'n ongesteldheid', aangezien een van de complicaties/effecten kan zijn dat je juist heftiger ongesteldheidsperiodes hebt enzo, of een vervroegde overgang, etc.
Welkom! Hopelijk kan dit een beetje een 'veilige haven' worden zodat we ons geen aliens hoeven te voelenquote:Op zondag 5 maart 2017 16:19 schreef MidnightB00m het volgende:
Fijn topic! Voel mijzelf soms wel een alien in dat opzicht.
Niet mee eens. Heb een paar kindvrije mensen in mijn omgeving en bij vrijwel allemaal is het zo dat ze al vrij vroeg zeker wisten geen kinderen te willen, dat nooit veranderd is.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat mensen die niet gesettled zijn/ onder de 30 zijn het niet weten. Ik denk dat gesettlede mensen boven de 30 het prima kunnen weten.
Maar ok prima dan houd ik wel op, want blijkbaar komt de boodschap simpelweg niet helemaal goed aan bij jullie (neit dat die zo moeilijk is maar ok).
Ik wist al heel snel dat ik me wilde laten steriliseren. Ben daarvoor op vrij jonge leeftijd (23) al bij de dokter geweest die me in mijn gezicht uitlachte. Voor een paar jaar terug (nieuwe arts) nogmaals geweest. Zij nam mij heel serieus maar zei ook eerlijk dat er op mijn leeftijd en levensfase geen enkele arts zou zijn die me zou helpen.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom gaan jullie overigens wel/niet voor sterilisatie?
Ik wilde het dus wel heel graag, en ergens ook nog steeds wel. Ik had dus de datum en alles al gezet met het ziekenhuis, maar uiteindelijk uit angst voor de daadwerkelijke ingreep (niet de uitkomst, maar de ingreep zelf) afgezegd. Ik zit nogal in een stressvolle periode qua werk en los van het feit dat ik het niet zo op ziekenhuizen enzo heb bedacht ik me ook dat ik, mocht er iets mis gaan (want complicaties kunnen altijd voorkomen) dit echt niet goed uit zou komen, werktechnisch gezien.
Ergens zou ik het over een paar jaar wel weer opnieuw willen overwegen, en wie weet zijn de procedures dan ook veranderd waardoor kansen op compicaties weer verminderd zijn, maar ergens heb ik ook zoiets van: 'hoe we het nu doen werkt het ook, en waarom zou ik risico's op complicaties namen als ik nu nauwelijks last heb van m'n ongesteldheid', aangezien een van de complicaties/effecten kan zijn dat je juist heftiger ongesteldheidsperiodes hebt enzo, of een vervroegde overgang, etc.
Dank u, dank u!quote:Op zondag 5 maart 2017 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Welkom! Hopelijk kan dit een beetje een 'veilige haven' worden zodat we ons geen aliens hoeven te voelen
Ik heb zelf twee honden. Dus inderdaad wezens om rekening mee te houden. Maar in veel mindere mate dan kinderen.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat vind ik ook fijn. Dat merkte ik ook toen een goede vriendin een kat besloot te nemen. Lief beest, maar je moet er altijd rekening mee houden als je weg bent. Soms pas ik op hem en dat is gezellig, maar wel voor even. Met kinderen idem, ik zou het echt niet volhouden.
Doof zijn of in een rolstoel zitten zijn niet bepaald de norm hè.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja ik heb dit allemaal ook.
Maar ik denk echt noooooit van 'WAT BEN IK BLIJ DAT IK GEEN KINDEREN HEB'. Die hele gedachte aan kinderen komt niet eens bij me in me op. Ik kan me het gewoon niet eens voorstellen dat ik kinderen zou kunnen hebben. Ik doe waari ik zin in heb en leef mijn leven.
Ik denk ook niet echt vaak van 'goh wat ben ik blij dat ik niet doof ben' of 'goh wat ben ik blij dat ik niet in een rolstoel zit'. Dus ik vind die hele gedachte 'pfoe blij dat ik geen kinderen heb' wel een beetje in die categorie vallen.
Hysterectomy, ja, dat heb ik ook bekeken, maar dat wordt hier echt niet gedaan zonder gegronde medische problemen zoals cyctes, kanker, dat soort zaken geloof ik. En inderdaad superingrijpend.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:22 schreef Samzz het volgende:
Overigens heb ik zelfs heel lang overwogen om alles te laten verwijderen (eierstokken, baarmoeder). Geen ongesteldheid meer, geen pil meer, van heel het gezeur omtrent anticonceptie af. Maar het is wel een enorm ingrijpende operatie.
Ik weet nog wel dat ik op vakantie ging naar Malta. Drie uur lang een jankende baby in het vliegtuig. Heel sneu voor de ouders, maar voor medepassagiers net zo kut. Na de landing had ik hoofdpijn en was bloedchagrijnig. Leuk begin van de vakantiequote:Op zondag 5 maart 2017 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ook op vakantie zelf, eenmaal. Niet echt hoeven plannen, aardig op de bonnefooi kunnen reizen, dat soort zaken. En buiten het seizoen = goedkoper
In mijn eigen omgeving zie ik dan ook een groot verschil tussen mensen die een kind willen of mensen die ouder willen worden. En dit zijn typisch mensen die ouder willen worden.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:20 schreef DoubleDip het volgende:
Hebben jullie eigenlijk gekeken naar het programma Baby Te Huur van BNN? Gaat over 3 jonge stelletjes (17-23 jaar) die allemaal een meer of minder actieve kinderwens hebben. Om hun ouderschap te testen moeten ze 1 a 2 weken voor kinderen van verschillende leeftijden zorgen. Eerst een paar dagen een baby, dan een peuter, dan een basisschoolkind en vervolgens een puber. Moet je zien hoe dat tegenviel! Een paar wilden het nog wel en dat ging ook wel goed, maar genoeg die na afloop zeiden dat ze er echt geen zin meer in hadden.
Ik heb wel momenten dat ik denk, blij dat ik kan zien/horen. Omdat ik voor mijn werk regelmatig met kinderen te maken heb, denk ik 's avonds vaak 'heerlijk, die rustquote:Op zondag 5 maart 2017 16:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja ik heb dit allemaal ook.
Maar ik denk echt noooooit van 'WAT BEN IK BLIJ DAT IK GEEN KINDEREN HEB'. Die hele gedachte aan kinderen komt niet eens bij me in me op. Ik kan me het gewoon niet eens voorstellen dat ik kinderen zou kunnen hebben. Ik doe waari ik zin in heb en leef mijn leven.
Ik denk ook niet echt vaak van 'goh wat ben ik blij dat ik niet doof ben' of 'goh wat ben ik blij dat ik niet in een rolstoel zit'. Dus ik vind die hele gedachte 'pfoe blij dat ik geen kinderen heb' wel een beetje in die categorie vallen.
Is dat hormonaal ook wel verstandig? Ik bedoel, een soort vervroegde overgang kan ook negatieve gevolgen hebben. Hormonaal zaten er ook wat haken en ogen aan sterilisatie dacht ik.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wist al heel snel dat ik me wilde laten steriliseren. Ben daarvoor op vrij jonge leeftijd (23) al bij de dokter geweest die me in mijn gezicht uitlachte. Voor een paar jaar terug (nieuwe arts) nogmaals geweest. Zij nam mij heel serieus maar zei ook eerlijk dat er op mijn leeftijd en levensfase geen enkele arts zou zijn die me zou helpen.
Nu twijfel ik of ik het nog een keer probeer. Ik heb nu een hele fijne huisarts (man), maar die drempel over is na twee afwijzingen best hoog geworden.
Overigens heb ik zelfs heel lang overwogen om alles te laten verwijderen (eierstokken, baarmoeder). Geen ongesteldheid meer, geen pil meer, van heel het gezeur omtrent anticonceptie af. Maar het is wel een enorm ingrijpende operatie.
Ja, maar jij komt ook niet van je zolderkamer af...quote:Op zondag 5 maart 2017 16:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb ze niet en wil ze ook niet krijgen. Ik hoor ook echt nooit tegengeluiden bij deze keuze, dus ik beschouw mezelf als gelukkig
Precies, daarom zie ik het nog wel gebeuren dat ik ooit een kat of ander huisdier zou nemen. Maar een kind krijgen is zo ingrijpend en heeft een veel grotere (imo negatieve) impact op je leven, dat zou ik echt niet willen.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb zelf twee honden. Dus inderdaad wezens om rekening mee te houden. Maar in veel mindere mate dan kinderen.
Welkom! Fijn dat je hier je ei kwijt kan. En dat alien zijn herken ik haha. Ja ik snap dat je dan een beetje druk voelt vanwege jou ouders maar dit is jouw levenquote:Op zondag 5 maart 2017 16:19 schreef MidnightB00m het volgende:
Fijn topic! Voel mijzelf soms wel een alien in dat opzicht.
Ik dacht altijd dat ik jong zou trouwen en kinderen zou krijgen met de liefde van mijn leven.
Nu ga ik riching de dertig en moet ik er niet aan denkenBehoefte om te settelen an sich voelde steeds meer onecht (hoe ouder ik werd) en niet van mij. Heb nu ook geen relatie meer en ben opnieuw gaan studeren; wil wel met kinderen werken en iets betekenen voor de generatie na ons. Ben echt gek op kinderen, maar heb geen gewoon behoefte aan eigen kinderen.
Mijn broertje kan door omstandigheden waarschijnlijk geen kinderen krijgen. Ergens voel ik onbewust toch een soort van druk naar mijn ouders toe om toch kinderen te krijgen. Heb ook wel eens opmerking naar mijn hoofd toegesmeten gekregen dat ik dan een late lesbian zou zijn![]()
Daarom heb ik hysterectomy heel snel uit mijn hoofd gezet. Als ze de slangetjes al niet door willen knippen, dan is alles eruit helemaal onmogelijk voor een gezond persoon.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hysterectomy, ja, dat heb ik ook bekeken, maar dat wordt hier echt niet gedaan zonder gegronde medische problemen zoals cyctes, kanker, dat soort zaken geloof ik. En inderdaad superingrijpend.
Het is lastig dat het biologisch allemaal zo kut in elkaar zit voor de vrouw. Niet dat je gewoon een knopje om kan zetten ofzo dat dingen in gang zet als je daadwerkelijk zwanger wilt worden, zonder dat het altijd maar 'werkt'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |