Gelukkig informeren de meeste kiezers zich verder dan alleen FOKquote:Op zondag 5 maart 2017 10:35 schreef agter het volgende:
En ik lees steeds op fok dat meer dan de helft van NL uit de EU wil.
Wat vreemd dan dat pro EU partijen de meerderheid gaan halen?
quote:Op zondag 5 maart 2017 10:37 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Gelukkig informeren de meeste kiezers zich verder dan alleen FOK
Dat blijkt.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:37 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Mensen stemmen niet rationeel. Er was hier gisteren iemand die tegen de EU was maar wel D66 stemde. Sja...quote:Op zondag 5 maart 2017 10:35 schreef agter het volgende:
Dan is het EU-standpunt kennelijk niet van doorslaggevend belang voor die persoon.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mensen stemmen niet rationeel. Er was hier gisteren iemand die tegen de EU was maar wel D66 stemde. Sja...
Meer dan de helft wil ook een gekozen premier. Je hoeft niet perse na te denken om je mening te uiten, hè.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:35 schreef agter het volgende:
Goddank inderdaadquote:Op zondag 5 maart 2017 10:37 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
quote:
Dat is dan ook ontworpen door de progressieve vleugel in die partijquote:Op zondag 5 maart 2017 10:48 schreef Politicus69 het volgende:
Moet bij dat logo van de SGP altijd denken aan een of andere televisieshow uit de jaren 90
Waarom is een gekozen premier een slecht idee?quote:Op zondag 5 maart 2017 10:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Meer dan de helft wil ook een gekozen premier. Je hoeft niet perse na te denken om je mening te uiten, hè.
Er zijn wel vaker inconsistenties te vinden.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:35 schreef agter het volgende:
Stel je krijgt Wilders als gekozen premier, maar je hebt wel een TK waar hij geen meerderheid heeft. Dan kan 'ie dus niets doen.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:54 schreef dingeman het volgende:
[..]
Waarom is een gekozen premier een slecht idee?
Dat logo is hun oude logo. Dit is het nieuwe:quote:Op zondag 5 maart 2017 10:48 schreef Politicus69 het volgende:
Moet bij dat logo van de SGP altijd denken aan een of andere televisieshow uit de jaren 90
Je kunt andere dingen ook wel belangrijk vinden. Niet alles gaat om de EU, migratie, moslims en dat soort thema's.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn wel vaker inconsistenties te vinden.
Uit een recent onderzoek van Maurice de Hond:
* 12% van de D66 kiezers wil dat de EU wordt teruggebracht tot louter een vrijhandelszone (waarom stem je dan op D66?)
* 58% van de D66 kiezers wil dat de EU verder gaat op het ingeslagen pad, maar ook wil 62% dat de EU haar taken en budget richt op een beperkt aantal kerntaken. Dat lijkt me nogal tegenstrijdig.
* 77% van de PVV-kiezers wil dat de EU louter een vrijhandelszone wordt, maar tegelijkertijd is 66% tegen het vormen van coalities van gelijkgestemden, zoals Schengen. Schengen = vrij verkeer van personen en goederen = vrijhandelszone
Probleem is dat bij alle vragen je een bepaalde invulling van de vraag kunt hebben, zodat eigenlijk niet duidelijk is wat diegene nu eigenlijk wil.
Stel, 'we' kiezen Geert Wilders als premier. Moeten de andere partijen, waarvan de meesten écht geen zin hebben om de agenda van de PVV uit te voeren, dan maar in de houding springen om ermee in een regering te gaan zitten? Ik denk het niet. De TK-fractie zit er in theorie ook niet om blind met het regeringsbeleid in te stemmen.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:54 schreef dingeman het volgende:
[..]
Waarom is een gekozen premier een slecht idee?
Zolang het duurt. Tegen de tijd dat CDA/VVD/D66/GL het eens zijn is het al 2018. Een jaartje later zullen ze keihard afgestraft worden bij de verkiezingen voor de provinciale staten en verliezen ze hun meerderheid in de Eerste Kamer. Max 2 jaar geef ik dat kabinet.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:32 schreef SeLang het volgende:
Greet heeft verkeerd gegokt door niet aan debatten mee te doen. In het nieuws zijn is altijd positief voor hem. Alleen een aanslag of massaverkrachting kan hem nog redden.
Zo te zien stevenen we af op een regering die nauwelijks anders is dan wat er nu is want of de VVD nu met PvdA regeert of met een mix van CDA/D66/GL gaat echt weinig uitmaken imo. CDA compenseert een beetje het verlies van de VVD en een mix van GL/D66 is per saldo gewoon weer een soort PvdA. Nederland kiest voor de status quo.
ER KOMT HELEMAAL GEEN WILDERS EN ER KOMT OOK GEEN PREMIER DIE WILDERS HEETquote:Op zondag 5 maart 2017 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Stel, 'we' kiezen Geert Wilders als premier. Moeten de andere partijen, waarvan de meesten écht geen zin hebben om de agenda van de PVV uit te voeren, dan maar in de houding springen om ermee in een regering te gaan zitten? Ik denk het niet. De TK-fractie zit er in theorie ook niet om blind met het regeringsbeleid in te stemmen.
En als ze dat niet verplicht zijn, en de gekozen minpres komt niet tot een meerderheidskabinet, wat dan?
Een gekozen regeringsleider gaat in mijn optiek niet samen met een duaal/coalitiesysteem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |