Ik sliep voor de zwangerschap met de verwarming zachtjes aan en 2 dikke dekens. Nu met de verwarming uit onder 1 deken. Zwanger zijn zet je persoonlijke verwarming wat hoger, geloof ikquote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:39 schreef DonnaRush het volgende:
Ik weet niet echt of ik ziek ben. Sinds het begin van m'n zwangerschap vind ik onze slaapkamer te heet en slaap ik beroerd, maar misselijk 's nachts was ik niet eerder.
Nouja ik ga nog een dutje doen en dan maar zien in welke staat ik wakker word haha.
Vervelend dat voorwerk in de nacht
Laat ik beginnen met: Ik praat roken tijdens de zwangerschap niet goed. Het is niet goed voor de baby, het is niet goed voor de moeder. Duidelijke taal.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 08:20 schreef Theeleuter het volgende:
Ik schrik ook van hoeveel er door roken tijdens de zwangerschap. Maar goed, ik ben ook zeer intolerant mbt roken. Dat anderen ervoor zorgen dat ik die rommel ook inadem en in de stank zit. Heb vakantiehuisje dikke onvoldoende nu ook gegeven. Huisje stinkt naar rook![]()
Ben het op zich eens met je verhaal, en dat het veel gecompliceerder ligt dan wat mensen vaak denken, En dat je als tiener emotioneel wat instabieler bent. Maar óók egocentrischer. En dat zie ik vaak bij deze meiden. Dat mag/kan ook gezegd worden, we hoeven niet alles met begrip af te dekken, toch? Bovendien: voor sommige mensen is afkicken van het roken inderdaad heel erg moeilijk, maar er zijn heel veel mensen voor wie het niet zo moeilijk is. Het is dus ook niet altijd zo dat het zo moeilijk is als jij nu stelt. Genoeg mensen die met een beetje discipline er wel relatief makkelijk vanaf komen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:21 schreef Messina het volgende:
Dat eeuwige hameren 'Roken is ZOOOO slecht voor je (baby), je moet echt stoppen!' werkt alleen maar averechts volgens mij.
Egocentrisch zijn zal er ook mee te maken hebbenquote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:33 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ben het op zich eens met je verhaal, en dat het veel gecompliceerder ligt dan wat mensen vaak denken, En dat je als tiener emotioneel wat instabieler bent. Maar óók egocentrischer. En dat zie ik vaak bij deze meiden. Dat mag/kan ook gezegd worden, we hoeven niet alles met begrip af te dekken, toch?
En verder: ja, er moet wel op gehamerd blijven worden dat roken zoo slecht is voor de baby. Omdat het een feit is. Ik werk met tieners en die worden ook nog al eens verleid door alcoholmisbruik. En al ben ik daar zelf ook ervaringsdeskundige in, ik zal nooit nalaten de tieners in kwestie te vertellen dat het ontzettend slecht voor ze is en dat ze het beter niet kunnen doen. Dat is namelijk mijn taak om dat te doen, als volwassene/opvoeder, omdat het simpelweg de waarheid is, en die moet altijd verteld worden. Juist of ook als mensen hun kop in het zand steken. Dat is ook de taak van hulpverleners e.d. Of iemand dat echt weet of die waarheid voor zichzelf wegduwt, weet je nooit helemaal precies, maar het moet wel gewoon een gespreksonderwerp zijn en geen taboe. Wat mensen liever niet willen horen, is hun probleem, en niet het probleem van degene die ze daarop wijst.
Ja, dat kan. Ik had rond die periode meer last van harde buiken dan nu, rond 30 weken. Het kan ook te maken hebben met de groei van je buik. Rond die 21 weken is er vaak een groeispurt, en dat kun je ook voelen dmv harde buiken. Gek gevoel is het he. Ik heb soms ook een beetje een licht benauwd gevoel erbij. Gisteren had ik het ineens toen ik in de bioscoop zat. Ik zat gewoon heel rustig en relaxed en ineens werd mijn buik hard en oncomfortabel.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Volgens mij had ik gister mijn eerste harde buik. Mijn baarmoeder werd in elk geval helemaal hard, behoorlijk oncomfortabel en als ik bepaalde bewegingen maakte (been optillen om pyjama aan te trekken) heftige pijnscheuten. Kan dit een harde buik zijn en kan dat al met 21 weken? Ik dacht dat het iets was van het derde trimester?
Ja, daar heb je wel gelijk in. Steeds heel veroordelend zijn, vind ik ook niet constructief. Wel je zorg uiten, maar dan op een liefdevolle manier, is iets anders. Knap van je, dat het toch gelukt is.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:46 schreef Messina het volgende:
Ik vind dat er een groot verschil is tussen roken bespreekbaar houden en blijven roepen dat 'Ze gewoon moeten stoppen'. Ik heb veel gehad aan de mensen om me heen die steun boden, en weinig tot niets aan de mensen die kritiek hadden. Wat niet zegt dat je geen kritiek mág hebben, ik zeg alleen dat het voor mij niet werkte.
quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:12 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ik had rond die periode meer last van harde buiken dan nu, rond 30 weken. Het kan ook te maken hebben met de groei van je buik. Rond die 21 weken is er vaak een groeispurt, en dat kun je ook voelen dmv harde buiken. Gek gevoel is het he. Ik heb soms ook een beetje een licht benauwd gevoel erbij. Gisteren had ik het ineens toen ik in de bioscoop zat. Ik zat gewoon heel rustig en relaxed en ineens werd mijn buik hard en oncomfortabel.
Mee eens vind ik.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:30 schreef Minarosa het volgende:
Maar tegelijkertijd begrijp ik Messina's verhaal ook, stoppen is moeilijk, maar dat ontslaat je niet van de morele plicht om het te doen, vind ik. Part of the deal als je ervoor kiest om te gaan proberen een kindje te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken er ook veel in van de doelgroep waar ik mee werk (moeilijke mensen met een licht verstandelijke beperking in lekentaalquote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:33 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ben het op zich eens met je verhaal, en dat het veel gecompliceerder ligt dan wat mensen vaak denken, En dat je als tiener emotioneel wat instabieler bent. Maar óók egocentrischer. En dat zie ik vaak bij deze meiden. Dat mag/kan ook gezegd worden, we hoeven niet alles met begrip af te dekken, toch? Bovendien: voor sommige mensen is afkicken van het roken inderdaad heel erg moeilijk, maar er zijn heel veel mensen voor wie het niet zo moeilijk is. Het is dus ook niet altijd zo dat het zo moeilijk is als jij nu stelt. Genoeg mensen die met een beetje discipline er wel relatief makkelijk vanaf komen.
En verder: ja, er moet wel op gehamerd blijven worden dat roken zoo slecht is voor de baby. Omdat het een feit is. Ik werk met tieners en die worden ook nog al eens verleid door alcoholmisbruik. En al ben ik daar zelf ook ervaringsdeskundige in, ik zal nooit nalaten de tieners in kwestie te vertellen dat het ontzettend slecht voor ze is en dat ze het beter niet kunnen doen. Dat is namelijk mijn taak om dat te doen, als volwassene/opvoeder, omdat het simpelweg de waarheid is, en die moet altijd verteld worden. Juist of ook als mensen hun kop in het zand steken. Dat is ook de taak van hulpverleners e.d. Of iemand dat echt weet of die waarheid voor zichzelf wegduwt, weet je nooit helemaal precies, maar het moet wel gewoon een gespreksonderwerp zijn en geen taboe. Wat mensen liever niet willen horen, is hun probleem, en niet het probleem van degene die ze daarop wijst.
Is goed! Misschien daalt het dan nog wat meer in...quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:17 schreef Stormqueen het volgende:
Wat fijn zeg frummel
Wil je in de op erbij?
Het was een natuurlijke inleiding, ik heb ze ook nog eens vrijwillig laten breken. Wist ik veelquote:Op zaterdag 4 maart 2017 15:58 schreef Soempie het volgende:
In de supermarkt heb je ook nog eens meer bekijks, SQ.![]()
![]()
Groofik hoop dat het hier niet begint met gebroken vliezen, dat gutsen vond ik zo'n vies gevoel.
Nog eenvoor de echo van frummel.
hoe waren de reactiesquote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:38 schreef Nolita het volgende:
Fijn van de goede termijnecho frummel!
Hier is het hoge woord eruit. De hele dag op pad geweest om iedereen af te gaan, gelukkig waren ze allemaal thuis!
Ik vond het spannend om te vertellen. Daarvoor heb ik een soort houten schatkistje geknutseld. Aan de binnenkant van de deksel een echo foto geplakt met de ud. En het kistje gevuld met een stukje beschuit en muisjes (lijmpistool) blauw witte roze hartjes snoepjes en een stempel met created with love. Ooms en tantes kregen een echo met berichtje 'ik kom in september kennis maken'. erop in een lijstje.Vanavond zien we iedereen weer op het feest. Morgen wss nog wat vrienden inlichten. Spannend dagje zo, vanavond even alleen maar genieten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nou is dat al snel bij mij ontregelt, zeker als ik weg van huis ben. Maar zwangerschap tilt het naar een heel nieuw niveau........Toch eens op zoek naar iets wat helpt, want dit is ook niet gezond.
quote:Op zaterdag 4 maart 2017 22:36 schreef Theeleuter het volgende:
Nu we toch wereldnieuws aan het delen zijn.Waardeloos hè, ik herken het als geen ander toen ik zwanger was van mijn dametje. Hier hielp een bakkie vreselijk smerige koffie uit de automaat op werk. Ik moest dan echt rennenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nou is dat al snel bij mij ontregelt, zeker als ik weg van huis ben. Maar zwangerschap tilt het naar een heel nieuw niveau........Toch eens op zoek naar iets wat helpt, want dit is ook niet gezond.![]()
Wir müssen leben, bis wir sterben!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gewoon ja zeggen, scheelt een hoop "is ie er al???" vragenquote:Op zondag 5 maart 2017 10:10 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Gister vroeg een oudtante wanneer de baby kwam: "september of oktober toch?". Ik dacht alleen maar "ik hoop het niet!" Maar misschien dat SQ laat zien dat het best mogelijk is, 11 maanden zwanger zijn...
En Nolita, wat leuk!! Een neefje of nichtje, zo dicht bij elkaar! Mijn schoonzus loopt 7 weken achter![]()
'Ja, al weken! Die buik heb ik maar gewoon gehouden, vond het wel hip!'quote:Op zondag 5 maart 2017 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gewoon ja zeggen, scheelt een hoop "is ie er al???" vragen
Je zou haast denken dat hij voor het eerst vader wordt....quote:Op zondag 5 maart 2017 12:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest trouwens wel even facepalmen toen ie piepte dat noud moest opschieten omdat hij zo aan vakantie toe wasik wens je veel vakantieplezier met kraamvrouw, newborn en opstandige peuter
quote:Op zondag 5 maart 2017 13:33 schreef pinquit het volgende:
http://nieuwspaal.nl/eerste-braakbevalling-nederland/
Misschien is dit iets, SQ?
quote:Op zondag 5 maart 2017 12:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest trouwens wel even facepalmen toen ie piepte dat noud moest opschieten omdat hij zo aan vakantie toe wasik wens je veel vakantieplezier met kraamvrouw, newborn en opstandige peuter
Oh goed spul. Het werkt dus echt!quote:Op zondag 5 maart 2017 16:04 schreef Soempie het volgende:
Echt, alle dames die het aan het eind van de zwangerschap hebben gebruikt zijn bevallen.
Net alsof je daar bij kan...quote:Op zondag 5 maart 2017 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn yogaminnende overbuurvrouw zei me dat ik de kuiltjes 3 centimeter boven mijn enkels moest masseren en dat ik dan gegarandeerd zou bevallen. Maar hoogzwangere vrouwen hebben nooit kuiltjes in die regio, alleen maar oedemen
(Ik heb er uiteraard gisteravond wel naar gezocht, maar geen kuil te voelen...)
Aaah wat lief !quote:Op zondag 5 maart 2017 17:05 schreef DonnaRush het volgende:
Haha mijn vriend is zo schattig. Heeftie een paar uurtjes zitten surfen, zegtie ineens; Ja onze baby krijg bruine ogen, of nouja die kans is heel groot.
Aww.
in je baarmoeder mag ik hopenquote:Op zondag 5 maart 2017 19:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb nog niemand gehoord over mn placenta, dus ik ga er maar vanuit dat ie zit waar ie hoort te zitten
Voor mij voelde t als een soort popcorn diep onderin mijn buikquote:Op zondag 5 maart 2017 19:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb nog niemand gehoord over mn placenta, dus ik ga er maar vanuit dat ie zit waar ie hoort te zitten
ermahgerd en jij bent 38 weken vandaag?quote:Op zondag 5 maart 2017 20:15 schreef Cygne het volgende:
Ahh soempie.![]()
Man was gisteren even bij mijn schoonouders langs met mn vader samen.
Schoonpa: 'is de baby er al?'
Man: 'nee'
'Oh..'.
Wat verwacht hij dan? Dat je man zegt "ja, al een paar dagen, heb je het kaartje niet ontvangen?"quote:Op zondag 5 maart 2017 20:15 schreef Cygne het volgende:
Ahh soempie.![]()
Man was gisteren even bij mijn schoonouders langs met mn vader samen.
Schoonpa: 'is de baby er al?'
Man: 'nee'
'Oh..'.
quote:Op zondag 5 maart 2017 20:50 schreef Thistleweed het volgende:
Even een klaagpost, sla het gerust over.
Ik was al weer vergeten hoe zwaar ik het soms vind om zo groot te zijn. Aan het einde van de dag weet ik gewoon niet meer hoe ik moet zitten. Mijn rug doet pijn, mijn bekken doet pijn, mijn banden doen pijn, mijn ribben doen pijn. Als ik op mijn rechterzij lig heb ik de minste pijn in mijn rug en als ik eenmaal lig dan zakt de bandenpijn ook weg maar dan komt de maagzuur weer opzetten en als dat al niet zo is gaan mijn heupen na een tijdje pijn doen. Als ik te lang lig kan ik daarna heel moeilijk lopen omdat mijn bekken dan pijn doet .
ik doe snachts alles in het donkerquote:Op maandag 6 maart 2017 08:19 schreef Messina het volgende:
Noud heeft het blijkbaar erg naar z'n zin bij z'n mama![]()
Soempie 40 weken!![]()
Hier vandaag 30 weken, voelt fijn![]()
Iemand nog tips om makkelijk terug in slaap te vallen na nachtelijk toiletbezoek?
quote:Op maandag 6 maart 2017 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ging peuter afleveren, dus ze keken me al aan van: Oh jij weer hier? Gevolgd door een: "Maar moeder X is al wél bevallen, afgelopen woensdag!" (moeder X was 11 maart uitgerekend).
Aww heb je het wedstrijdje verloren?quote:Op maandag 6 maart 2017 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ging peuter afleveren, dus ze keken me al aan van: Oh jij weer hier? Gevolgd door een: "Maar moeder X is al wél bevallen, afgelopen woensdag!" (moeder X was 11 maart uitgerekend).
Ja eh, sorry he
Ja of juist gewonnen, ligt er aan welke kant je op kijktquote:Op maandag 6 maart 2017 09:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Aww heb je het wedstrijdje verloren?.
Gewonnen ja, jouw baby is meer af, de hare was te vroegquote:Op maandag 6 maart 2017 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja of juist gewonnen, ligt er aan welke kant je op kijkt#omdenken
Nou inderdaad.. snelle treesquote:Op maandag 6 maart 2017 09:44 schreef LeSage het volgende:
Nou SQ, je kan anders best iets beter je best doen met persen hoor.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Dan had zij nog de kans om "gelijk komen te staan". Zonder relatie, met ernstig overgewicht dus afgewezen bij de "donorbank".quote:Op maandag 6 maart 2017 10:03 schreef Nanuke het volgende:
McLaura, jemig. Blij zijn voor een miskraam van een ander? Echt? Dat kan écht niet.
SQ, ga maar lekker bevallen. Ik ben wel toe aan verse-baby-kriebels nu.:p
Soms denk ik wel eens dat zoiets bij haar ook speelt. Dat ze het 'beter' wil hebben dan wij. Toen wij gingen trouwen was haar eerste reactie ook een heel verbaasde "o dat had ik eigenlijk al lang niet meer verwacht". We waren op dat moment 3 jaar samen, hoeveel eerder had ze het verwacht?quote:Op maandag 6 maart 2017 10:06 schreef McLaura het volgende:
Dan had zij nog de kans om "gelijk komen te staan". Zonder relatie, met ernstig overgewicht dus afgewezen bij de "donorbank".
Dat is dus het bizarre van de situatie. Die heeft van dit alles niets meegekregen, heeft ons zelfs beide persoonlijk nog hartelijk gefeliciteerd. Maakt het alleen nog maar lastiger, want met hem hebben we dus geen problemen. En met mijn lieve neefje natuurlijk ook niet. Het is puur mijn schoonzus die zo doet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
Op z'n verjaardag denk ik!quote:Op maandag 6 maart 2017 12:19 schreef Franny_G het volgende:!
SQ, hij wordt vast precies op tijd geboren! 😀
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg laatst wel weer een teken van leven van een vriendin, ze is al een poosje geëmigreerd en heel af en toe spraken we elkaar nog. Ze vroeg me hoe het was met de zwangerschap. Maar daarna kwam een heel verhaal over dat zij en haar man ook wel kinderen wilden, maar zij hadden ervoor gekozen eerst een huis te kopen en ze vond mij en man toch wat te jong voor kinderen want meestal begon je toch pas zo rond de 35 eens over kinderen na te denken. Ik zei dat ik blij was dat we jong waren gestart met proberen, zéker achteraf bekeken. Zegt ze: 'Hoezo? Jullie kunnen een kind namelijk helemaal niet bieden wat hij nodig heeft. Jullie hebben niet eens een koophuis, dat is toch geen goede toekomst?'. Is goed, ik zal de volgende keer beter nadenken voordat ik met m'n vagijn in een eendenbek val, ok.Klaar mee, doei.
![]()
Ohja, ook een glittersticker bij de vk weer vandaag.![]()
En ze kent de voorgeschiedenis he..quote:Op maandag 6 maart 2017 13:50 schreef DonnaRush het volgende:
Jemig Cygne, m`n mond valt ervan open. Wat een hork zeg.
Wel fijn van je glittersticker weer!
Hoe fijn is dit berichtquote:Op maandag 6 maart 2017 15:52 schreef kazy het volgende:
Zonder-bijlees-binnenvalpost:
De NIPT-uitslag is binnen en was goed!Er zijn geen bijzonderheden ontdekt. Weer een zorg minder! (De 1% kans dat ze het mis hebben, nemen we voor nu maar voor lief.)
Wat fijn!quote:Op maandag 6 maart 2017 15:52 schreef kazy het volgende:
De NIPT-uitslag is binnen en was goed!Er zijn geen bijzonderheden ontdekt. Weer een zorg minder! (De 1% kans dat ze het mis hebben, nemen we voor nu maar voor lief.)
Jaaa, hoera!quote:Op maandag 6 maart 2017 15:52 schreef kazy het volgende:
Wat fijn!!! Gelukkig zeg!quote:Op maandag 6 maart 2017 15:52 schreef kazy het volgende:
Nee dat valt wel mee hoor : )! Maar gewoon hele andere reden dan Franny! Mis een beetje uitdaging, maar dat was voor de zwangerschap ook al...quote:Op maandag 6 maart 2017 16:18 schreef LeSage het volgende:
Logi, laat dat herstellen maar lekker snel gaan, zodat je nog van de laatste weken zwangerschap kunt genieten!
Franny, wat lastig. Ik zou zelf denk ik wel wachten tot de ergste hormonen weg zijn met het maken van dat soort enorme beslissingen. En op repeat: nog maar een maandje, nog maar een maandje..
Vieve, is je werksituatie zo vervelend? Dat lijkt me zwanger helemaal lastig![]()
Kazydat klinkt hartstikke goed! Nu weer lekker gaan genieten van zwanger zijn
![]()
Mijn hormonen zagen het vorige week helemaal niet meer zitten, met een huis dat bij lange na niet bewoonbaar was, maar nu na een weekend hard werken is de keuken ineens af en de slaapkamer van S. ook. Vanavond onze slaapkamer en dan begint het zowaar ergens op te lijken
Ja, precies, dat is het deels ook. Ik ben echt behoorlijk op mezelf gericht nu en vind andere dingen/mensen vaak maar gedoe en gezeur. Als ik eenmaal goed geconcentreerd iets aan het doen ben voor werk dan gaat het wel goed, iets lezen of bedenken. Maar zeker als meerdere mensen tegelijk iets van me willen, zoals in een klas nu eenmaal vaak zo is, of veel dingen achter elkaar, dan word ik snel kribbig en is het me teveel. Ook als er lawaai is. Ik voel me af en toe een hoogsensitieve special snowflake.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:59 schreef Lemijn het volgende:
Ik merk dat aandacht hebben voor anderen in het algemeen wat moeilijker is nu
pfff dat klinkt zwaar inderdaadquote:Op maandag 6 maart 2017 17:49 schreef Luke83 het volgende:
Hallo meiden. Ik doe weer eens een poging om mee te schrijven, lezen heb ik altijd braaf bijgehouden.
@ carrièretwijfels: hier ook heel erg last van. Heb idd ook met mezelf een termijn afgesproken dat ik nog geen drastische beslissingen mag nemen (of er moet een mooie aanbieding komen oid.) Hier ook in het onderwijs en mijn geduld is ook ver te zoeken, met leerlingen, maar ook met ouders van mentorkinderen. Moet echt mijn best doen om aardig te blijven en bij bepaalde mails echt 3-4 dagen wachten met beantwoorden...
Ben nu ruim 30 weken zwanger, het veel leven voelen is helaas (nog) niet gekomen, dus nu elke dag een ctg. Meestal stelt dat gerust, maar vandaag bij een echo zei de gyn dat er ook weinig vruchtwater was. Ze maakte zich er nog geen zorgen over (momentopname, vorige controles waren oké) en moet nu vrijdag weer even gecheckt worden, maar dat icm elke dag een ctg maakt dat ik tot op heden niet echt geniet van de zwangerschap. Ik zal heel blij zijn als er straks een gezonde baby is, maar voor nu voelt dat nog steeds als een utopie. Vandaar dat ik het ook lastig vind om altijd mee te schrijven... Ik doe mijn best om het nu wat vol te houden.
Badkamer doen we niets aan, wc voorlopig ook niet. Niet bewoonbaar is dan ook meer in de zin van: overal stucloper, alles vies, alles afgeplakt. Maar het komt dus gewoon goed. Gekke hormonen ookquote:Op maandag 6 maart 2017 16:56 schreef Vieve6 het volgende:
[..]
Nee dat valt wel mee hoor : )! Maar gewoon hele andere reden dan Franny! Mis een beetje uitdaging, maar dat was voor de zwangerschap ook al...
Begrijpelijk dat je het even niet ziet zitten met een huis dat niet goed bewoonbaar is. Normaal is dat al vervelend en zwanger incl dreumes lijkt me dat helemaal moeilijk! Gelukkig is de keuken af, dat scheelt veel inderdaad! Zijn de badkamer en wc(s) ook al af? Slaapkamer is ook fijn! Succes met klussen nog!
I. was tijdens t toucheren/breken van de vliezen nog aan t breakdancen (vk zei; oooh ik voel haar nog draaien) en is tijdens de bevalling nog van sterrenkijker naar gewone ligging gedraaid, dus dat zegt niksquote:Op maandag 6 maart 2017 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan in gesloten topics posten dus ik post m gewoon toch hier dan
Noud is veel te beweeglijk om geboren te worden vrees ik.
Cheetos
O. was bij mij tijdens de bevalling zelfs nog lekker aan t boxen enzoquote:Op maandag 6 maart 2017 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan in gesloten topics posten dus ik post m gewoon toch hier dan
Noud is veel te beweeglijk om geboren te worden vrees ik.
Cheetos
Jazekerquote:Op maandag 6 maart 2017 20:11 schreef FlyingFish het volgende:
Wat fijn van de goede uitslag Kazy! Zeker icm de al wat bij getrokken groei bij de echo vorige week. Heb je er nu zelf ook meer vertrouwen in!
?
Ik denk dat 'laks' een betere omschrijving isquote:Op maandag 6 maart 2017 21:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ff al tien jaar werktwijfels??? Nou je mag iig "volhardend" op je cv zetten
Luke, dat is nog een heel geregel. "Moet" je die ctg's of is dat geheel vrijwillig? Erg stressvol lijkt me
Kazy, terecht dat je er klaar mee bent. Laat je niet te veel aanpraten, want dat blijven zoeken naar "iets" kan echt een flinke schaduw over je zwangerschap werpen.
Vieve, hopelijk is dit kindje gewoon lekker gemiddeld en heb je al die groeiecho's niet nodig!
ikbhoop voor je dat het een voorteken is. maar misschien ook vast voorbereiding op de slapeloze nachten van de komende maanden haha.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 01:19 schreef Stormqueen het volgende:
Wat is dat toch met hoogzwanger zijn en wakker liggen?of is dat echt ter voorbereiding op?
ja geen ontsluitin of dergelijke dus afwachtenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 01:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik bedoelde de slapeloze nachten met newborn idd
Wat vervelend nu weer met die weeën, sam. Mocht je er wel mee naar huis?
Fijn dat ze naar de opvang kan. Nog even bijslapen hopelijk! Ga ik ook doen, want maar 1x plassen maar na middernacht thuis uit werk dus ook nog niet tevreden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 07:37 schreef Stormqueen het volgende:
Dochter naar de opvang brengen en weer in bed gaan liggen denk ik, Lemijn. Heb wel 13 keer geplast vannacht. En wakker gelegen van hele lichte "omg zou het eindelijk" krampjes uiteraard
Ja heel erg aan toe!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:25 schreef Lemijn het volgende:
Oh, een laatste werkdag! Even apartvoor Fazz! Wordt er wat mee gedaan, of zeg je gewoon om 17 uur doei en dat was het?
En ben je eraan toe, los van de moeheid?
Om wat te doen? Thuis niet netflix te hoeven kijken van je mobiel? Je behaalde score met mijnenveger niet te verliezen?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:45 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ja heel erg aan toe!Ik zit nu in de trein met een tasje met 3 taarten erin naast me
Nog een paar dingen overdragen en het is klaar.
M'n leidinggevende opperde nog of ik m'n laptop mee naar huis wilde nemen, maar ik denk het eigenlijk niet
We gaan dus hier ook over naar flexibel werken maar gezien de uitloop verwacht ik niet dat dat voor het einde van mijn verlof geregeld isquote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest mijn laptop wel meenemen want wij hebben geen vaste werkplekken
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:30 schreef Soempie het volgende:
Zojuist m'n eigen bevallingsverhalen teruggelezen en ik denk dat ik nu weer een week door kan zonder bevalling.
Ik wou het kijken, maar lag al te pitten. Was het leuk?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
Iemand trouwens gisteren 'bevallen met...' gezien op tlc?
nah ik weet niet. Het was wel erg pro-medisch allemaal. Paar mooie voorbeelden van uitspraken van Victoria :quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:33 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik wou het kijken, maar lag al te pitten. Was het leuk?
omdat je dochter liefkozend haar bips tegen je maag perstquote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:36 schreef Thistleweed het volgende:
Pff, hoe kan dat toch, dat je af en toe toch in eens weer vet misselijk wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |