quote:Nou... de hardware heb ik ooit al eens ter sprake gebracht: een simpel kijkshop keyboard van tussen de 100 en 150 EUR en een kabeltje voor tussen de uitgang van de koptelefoon en geluidskaart. Ter visualisatie heb ff een fototootje geschoten.
Op maandag 9 december 2002 21:56 schreef Mikula het volgende:[..]
Vertel eens wat over je soft/hardware.
Voor de andere twee instrumenten ontbreekt het me helaas aan goeie aansluitmogelijkheden, wat resulteert in een hoop ruis.
De software: cooledit pro 2.0
quote:Cool toch... ik wil ook nog een keyboard hebben. Die kan je nl erg makkelijk op Reason aansluiten en dat is beter want dan kan je lekker op je keyboard rammen om deuntjes te verzinnen (ipv alles in de sequencer tekenen
Op dinsdag 10 december 2002 00:23 schreef wingdings het volgende:[..]
Nou... de hardware heb ik ooit al eens ter sprake gebracht: een simpel kijkshop keyboard van tussen de 100 en 150 EUR en een kabeltje voor tussen de uitgang van de koptelefoon en geluidskaart. Ter visualisatie heb ff een fototootje geschoten.
Voor de andere twee instrumenten ontbreekt het me helaas aan goeie aansluitmogelijkheden, wat resulteert in een hoop ruis.
De software: cooledit pro 2.0
- BC
quote:Is dat je dekbed op die foto??
Op dinsdag 10 december 2002 14:55 schreef Bad_Company het volgende:[..]
- BC
quote:niemand?
Op donderdag 5 december 2002 16:07 schreef LesPaul het volgende:
eens een filmpje voor de verandering :Vinnie Moore - Rain
http://www.johanfitie.com/rain-johanfitie.wmv
tsja.. ik speel ook pas maar 2 jaar
/Johan
quote:Gaaf man! Ik denk dat ik ook maar eens zo'n V-amp ga halen (al kan ik jouw kunsten niet nadoen).
Op dinsdag 10 december 2002 17:18 schreef LesPaul het volgende:[..]
niemand?
quote:Not mine
Op dinsdag 10 december 2002 14:58 schreef Yolien het volgende:[..]
Is dat je dekbed op die foto??
Mijn dekbed is veeeeeeeeeeeeel mooier, met grijs en rood...
- BC
[Dit bericht is gewijzigd door Bad_Company op 10-12-2002 22:42]
Nog een maal de link van mijn nummer: Plaap - Night at the Beach
Zeg eens wat jullie ervan vinden en speel er anders eens iets voor... (Ben best wel nieuwsgierig naar een metal stukje door mijn nummertje heen... )
Als jullie nog wat andere nummers willen horen moet je maar op mijn site kijken en dan bij muziek. (Oh ja? Ja.)
- BC
quote:Klopt, het is gewoon veel minder prutserig om iets wat in je hoofd ff te spelen op een echte synth. Veel relaxer. Enuh, HOERA WEER EEN NIEUW DEEL POST HIER JE !!! Allemaal reuze bedankt voor de mp3's en feedback
Cool toch... ik wil ook nog een keyboard hebben. Die kan je nl erg makkelijk op Reason aansluiten en dat is beter want dan kan je lekker op je keyboard rammen om deuntjes te verzinnen (ipv alles in de sequencer tekenen
)
- BC
quote:Ja, en ik zie het al helemaal voor me. Dit nummer past perfect als achtergrondmuziek bij een racespel, heel erg typisch zelfs. Respect, je komt niet zo snel gamemuziek tegen. Tegenwoordig wil men allemaal rock enzo maken
Heeft er uberhaupt al iemand naar mijn muziek geluisterd?
Verdorie, ik wil feedback hebben...
Nog een maal de link van mijn nummer: Plaap - Night at the Beach
Mogelijke oorzaak van te weinig feedback, omdat mensen snel ff alle shit tegelijk downloaden. Schande he Maar je muziekje heb ik inmiddels al 40x gehoord, en die van Mikula staat nog steeds op nr.1 Fatimasong heb ik inmiddels meer dan 200x gehoord
Er lopen hier genoeg creatieve mensen rond, dus in dit deeltje 6 moet het zeker weer mogelijk zijn samen een nummertje te maken! Dat mag natuurlijk ook wacko shit zijn, maar dat zien we nog wel. Er is nog nooit een standaard amateur punk nummertje voorbij gekomen, dus zo diep zijn we nooit gezonken
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-12-2002 23:13]
quote:Niet verkeerd kerel, al zou ik (hoe kan het ook anders) er toch wat meer melodie in gooien. Maar gewoon blijven posten hoor!!! Vrienden?
Op dinsdag 10 december 2002 22:41 schreef Bad_Company het volgende:
Verdorie, ik wil feedback hebben...- BC
En...
1. van mijn dekbed blijven jullie af!
2. ik snap geen r**t van dat programma 'reason' al zie ik wel dat je er aardig wat geintjes mee uit kan halen. Toch maar eens de tijd (pffff) nemen om de helpfile te lezen.
quote:Ligt eraan wat de bedoeling is, het nummer mag gerust eentonig zijn als het slechts als achtergrondmuziek/ondersteunend nummer dient voor een bepaald doel. (zoals een spel)
Op dinsdag 10 december 2002 23:16 schreef wingdings het volgende:[..]
Niet verkeerd kerel, al zou ik (hoe kan het ook anders) er toch wat meer melodie in gooien. Maar gewoon blijven posten hoor!!! Vrienden?
Als het gewoon een nummer opzicht is zou ik er ook meer melodievariatie in gooien, maar misschien was het maar een dEta versie.
quote:
1. van mijn dekbed blijven jullie af!
quote:Gave sample van die trompet(?), verder een beetje eentonig en een beetje kort...wel een lekkere flow overigens.
Op dinsdag 10 december 2002 22:41 schreef Bad_Company het volgende:
Verdorie, ik wil feedback hebben...- BC
quote:RnB? Dit klinkt meer als vette drum & bass in de blender met Meat Beat Manifesto...erg fucked up...erg gaaf...de vocalen komen erg goed naar voren, maar hij is wel erg overstuurd.
Op woensdag 11 december 2002 05:15 schreef MurW het volgende:
Hier kun je een trekkie luisteren waar ik op dit moment mee bezig ben...
Het is een soort gefukte RnB-stijl (178 bpm)
Ben benieuwd of jullie er iets van vinden!!!
- BC
PS: Kennen jullie dat, heb je een ontzettend lekker deuntje in je kop, heb je hem eindelijk in je pc, klinkt ie onwijs vernaggeld...
-edit-
Mijn mooie WAV to MP3 converter heeft een mooie *TICK* toegevoegd aan het begin van mijn nummer. Dat is dus geen sample van mij...
quote:Hij is grappig, maar mag van mij dus wel flink sneller!!!
Op woensdag 11 december 2002 14:12 schreef Bad_Company het volgende:
Het is weer woensdag. Een mooie (maar vooral ook koude) dag om niet naar colleges te gaan en muziek te maken. Jullie wilden melodie erin horen. Ik heb wat geprobeerd, hier het resultaat (onafgemaakt). Luister maar en becommentariseer (mooi woord).
- BC
PS: Kennen jullie dat, heb je een ontzettend lekker deuntje in je kop, heb je hem eindelijk in je pc, klinkt ie onwijs vernaggeld...
quote:Opfukken, zoals jij op je site????
Op woensdag 11 december 2002 14:27 schreef MurW het volgende:[..]
Hij is grappig, maar mag van mij dus wel flink sneller!!!
Ook kan je eens proberen je sounds wat meer op te fukken met compressie enzoo...
- BC
quote:Drumtracks kunnen juist veel vetter en grootser klinken door ze met een compressor te bewerken.
Ook kan je eens proberen je sounds wat meer op te fukken met compressie enzoo...
quote:Als je dat nummer wat versnelt kun je het prima gebruiken in een spel, bij voorkeur een shoot em up. Ik weet niet wat voor stijl muziek jij maakt maar elke keer schiet mij meteen binnen van "heuj als je dit nou es in dit spel gebruikt, past perfect". En dat komt echt weinig voor, goed gedaan weer!
Het is weer woensdag. Een mooie (maar vooral ook koude) dag om niet naar colleges te gaan en muziek te maken. Jullie wilden melodie erin horen. Ik heb wat geprobeerd, hier het resultaat (onafgemaakt). Luister maar en becommentariseer (mooi woord).
- BC
-edit-
Mijn mooie WAV to MP3 converter heeft een mooie *TICK* toegevoegd aan het begin van mijn nummer. Dat is dus geen sample van mij...
Als dit bpm 140 is (ofzo) moet je het eens proberen op 170-180. Enuh, Wingdings ik ben al bezig met je melodielijn
quote:Ja, dat bedoelde ik dus ook!!!
Op woensdag 11 december 2002 17:02 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Drumtracks kunnen juist veel vetter en grootser klinken door ze met een compressor te bewerken.
S.v.p. niet letten op de timing fouten e.d. Het is maar een vluggertje waar ik een beetje de balen van heb omdat het niet uit de verf komt.
[Dit bericht is gewijzigd door Niakmo op 11-12-2002 21:16]
quote:
Op woensdag 11 december 2002 21:11 schreef Niakmo het volgende:
yeah muziek instrumenten pats topic ff foto's zoeken van mijn zoooi
nou verder ik heb een squier gitaar met omgebouwde schakelingvoor mijn Bill Lawrence humbucker
nog een oude 2 x 12" transistor verterker
een wah wah pedaal
ewn nog wat kleine zooi
en wat muziek van mijn band
http://members.chello.nl/a.menkovic/ktprg.mp3
betere opnames heb ik helaas niet
quote:Mja je ragt naar mijn idee iets te lang dezelfde akoorden achter elkaar. Mag wel wat meer afwisseling in. Na het eerste stuk komt er weer een clean stuk en daarna weer precies hetzelfde riffje wat daarvoor kwam. Wel grappige solo trouwens, al zou er van mij wat minder tremelo picking in mogen en wat meer melodie
Op woensdag 11 december 2002 21:29 schreef Niakmo het volgende:
nou verder ik heb een squier gitaar met omgebouwde schakelingvoor mijn Bill Lawrence humbuckernog een oude 2 x 12" transistor verterker
een wah wah pedaal
ewn nog wat kleine zooi
en wat muziek van mijn bandhttp://members.chello.nl/a.menkovic/ktprg.mp3
betere opnames heb ik helaas niet
Maar voor de rest wel grappig nummertje, al is het niet echt mijn muzieksmaak maar goed
quote:Yo mister BC, ik heb hier een remix staan van je track...
- BC
Ik ben benieuwd wat je ervan vind en aan verder iedereen die ook iets weet, ga die track luisteren!!!
quote:Nice!!!
Op donderdag 12 december 2002 04:41 schreef MurW het volgende:[..]
Yo mister BC, ik heb hier een remix staan van je track...
Er zitten wat (mix) foutjes in maar in 3 uur gemaakt is niet slecht (d8 ik zo)
Ik d8 toen ik je pianootje hoorde gelijk aan engelse breakbeat begin jaren 90, vandaar deze mix...
Ik ben benieuwd wat je ervan vind en aan verder iedereen die ook iets weet, ga die track luisteren!!!
Anyway, als je de remix in reason heb gemaakt kan ik ook wel de rns file doorsturen...
- BC
Plaap vs. Prenatal - Van Stralen
Prental is trouwens een oud-huisgenootje van me.
- BC
Jij Haat -- http://insanitizer.johanfitie.com/mp3/Insanitizer%20-%20Jij%20Haat.mp3
Transformers -- http://insanitizer.johanfitie.com/mp3/transformers%20new.mp3
.. wat bier al niet kan doen
quote:Dit is weer eens wat anders dan al die serieuze shit! Downloaden die shit, Johan en the Ultimate Ian.
Op donderdag 12 december 2002 19:40 schreef LesPaul het volgende:
2 oude (en behoorlijk bezopen!) nummertjes.. op verzoek van Yokozuna!Jij Haat -- http://insanitizer.johanfitie.com/mp3/Insanitizer%20-%20Jij%20Haat.mp3
Have pfun!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-12-2002 19:55]
quote:
Op donderdag 12 december 2002 19:40 schreef LesPaul het volgende:
2 oude (en behoorlijk bezopen!) nummertjes.. op verzoek van Yokozuna!Jij Haat -- http://insanitizer.johanfitie.com/mp3/Insanitizer%20-%20Jij%20Haat.mp3
- BC
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:17 schreef Bad_Company het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
COOOOOOL!!!!- BC
Alleen we zoeken altijd iemand die keyboard partijtjes wil meespelen, zo te horen zijn jullie daar best goed in. (ookal is het getekend). Misschien willen jullie een keer meedoen?
Met drums, gitaar, vocals, en synth hebben we een aardig complete fokband. Bass is niet noodzakelijk voor covertjes
quote:Qount me in! Nou moet ik zeker dat kutnummer gaan downloaden en heel vaak gaan luisteren???
Op donderdag 12 december 2002 22:40 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Tenkjoe. We gaan nu waarschijnlijk als projectje een cover van The Ketchup Song maken, das zong kutnummer. Dat MOET overnieuw gespeeld worden.
Alleen we zoeken altijd iemand die keyboard partijtjes wil meespelen, zo te horen zijn jullie daar best goed in. (ookal is het getekend). Misschien willen jullie een keer meedoen?
Met drums, gitaar, vocals, en synth hebben we een aardig complete fokband. Bass is niet noodzakelijk voor covertjes
Ik heb het er wel voor over om het daarna te vernaaien...
- BC
PS: Bassloopjes ken ik ook wel...
quote:Het middenstuk was niet zo lekker te samplen, vandaar dat ik slechts je pianootje gesampled heb en m in 16en geknipt heb...verder altijd leuk om weer s een ouwe breakbeat trek te maken...
Op donderdag 12 december 2002 18:01 schreef Bad_Company het volgende:[..]
Nice!!!
wat is er met het middenstuk gebeurd????
Anyway, als je de remix in reason heb gemaakt kan ik ook wel de rns file doorsturen...
- BC
Ik heb m dus niet met reason gemaakt maar met nuendo...
gr.
MurW
quote:Ik had voor dat remixje ff vlug wat standaard breaks gepakt btje geknipt maar idd bekende beats...
Op donderdag 12 december 2002 19:08 schreef Bad_Company het volgende:
Gebruik jij standaard breaks by the way? Ze klinken namelijk erg "bekend". Anyway, hier een wat meer d&b nummertje van mij. (Ook nog niet af, helaas). Maar wil commentaar horen.Plaap vs. Prenatal - Van Stralen
Prental is trouwens een oud-huisgenootje van me.- BC
174 van stralen...
klinkt aardig als idee...
lekker basje en beats, maar mogen nog wel flink in de mixer worden gegooit...
melodie is wel grappig vooral als die bas dan weer omhoog gaat...
iig maak er wat van!!!
gr.
Murwe
quote:Kutnummers coveren wij om te VERANDEREN
Ik heb het er wel voor over om het daarna te vernaaien...
Die van Rammstein is minder kut, maar wel geschikt om een wacko cover van te maken. Al dat gedoe van mensen die goede muziek willen maken, gewoon lache shit maken, zorgt voor de nodige afwisseling, EN het is simpeler, No rules etc.
quote:goede muziek = lache shit en kent voor mij geen regels!!!
Op vrijdag 13 december 2002 19:23 schreef Yokozuna het volgende:
Al dat gedoe van mensen die goede muziek willen maken, gewoon lache shit maken, zorgt voor de nodige afwisseling, EN het is simpeler, No rules etc.
check deze cover eens van Robbie Williamzzz...
gemaakt puur voor de fun!!!
quote:Dus het maakt jou niet uit dat in een gevoelige pianopartij opeens wordt gegrunt?
goede muziek = lache shit en kent voor mij geen regels!!!
quote:nee tuurlijk niet, als je het maar niet doet tijdens een klassiek concert waar je opeens opstaat om te grunten...
Op vrijdag 13 december 2002 22:23 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Dus het maakt jou niet uit dat in een gevoelige pianopartij opeens wordt gegrunt?
quote:Oh had jij die cover gemaakt
Op vrijdag 13 december 2002 22:27 schreef MurW het volgende:[..]
nee tuurlijk niet, als je het maar niet doet tijdens een klassiek concert waar je opeens opstaat om te grunten...
je hoort tog wat ik met robbie heb gedaan, (valt nog mee)
hehe
nee man, muzikaal geen grenzen, regels...(zelfs kinderen en dieren mogen gebruikt worden)
kwil hier ook wel eens wat posten, dit heb ik samen gemaakt met een vriend van mij.
Mijn vriend doet de gitaar en de vocals (wel vals)
en ik drum
have fun!
quote:Krijg hem niet gedownload
Op zaterdag 14 december 2002 10:52 schreef Djeen het volgende:
Hallo,kwil hier ook wel eens wat posten, dit heb ik samen gemaakt met een vriend van mij.
Mijn vriend doet de gitaar en de vocals (wel vals)
en ik drumhave fun!
http://nocomplain.songsfrom.us/songs/why_beter.mp3
khebhet, je moet de link kopieren en plakken in uw browser.
[Dit bericht is gewijzigd door Djeen op 14-12-2002 13:26]
quote:Die wel.. Als ik dan op de tapes klik werken ze ook niet, kun die mp3 misschien sturen via icq (86100392) of msn? (schjippers@hotmail.com)
Op zaterdag 14 december 2002 13:25 schreef Djeen het volgende:
shit, raar, werkt de "frontpage" ook niet?
http://nocomplain.songsfrom.us ?
http://nocomplain.songsfrom.us/songs/why_beter.mp3
ik kan niet meer versturen via msn (nat) en icq heb ik niet met staan.
probeer eens enkele dingen, het moet lukken, bvb url openen in media player enz...
quote:Zal wel aan mij liggen, maar ik krijg hem niet gedownload en ook niet geopend via mplayer.
Op zaterdag 14 december 2002 13:31 schreef Djeen het volgende:
bij mij lukt dit hoor
als ik op deze link doe, rechtermuisknop, snelkoppeling
quote:Even hier klikken: http://nocomplain.songsfrom.us/
Op zaterdag 14 december 2002 13:34 schreef Yokozuna het volgende:
Zal wel aan mij liggen, maar ik krijg hem niet gedownload en ook niet geopend via mplayer.
quote:Heb je het topic gelezen?
Op zaterdag 14 december 2002 15:53 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Even hier klikken: http://nocomplain.songsfrom.us/
En hopla.
quote:--->
shit, raar, werkt de "frontpage" ook niet?
http://nocomplain.songsfrom.us ?
quote:
Die wel.. Als ik dan op de tapes klik werken ze ook niet, kun die mp3 misschien sturen via icq (86100392) of msn? (schjippers@hotmail.com)
quote:Heb em al via mail ontvangen ;0
Op zaterdag 14 december 2002 19:12 schreef Diverse_Reality het volgende:
Mag je wel eens naar je instellingen kijken...
Of probeer met een andere browser.
quote:?
Op zondag 15 december 2002 03:24 schreef MurW het volgende:
Zo...
dat waren weer een hoop muzikale ideetjes zeg...
wat een aktiviteiten!!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
- BC
quote:Hij is nu klaar met uploaden.
Op zondag 15 december 2002 20:26 schreef Bad_Company het volgende:
Over ong 10 minuten staat er weer eens een nummertje van mij bij. Hier zit nog meer melodie in. Overgangen kloppen nog niet helemaal soms maar daar moet ik nog aan werken.Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
- BC
- BC
quote:MurW, jij bent hier naar het schijnt the break-master van dit tupic, kun jij een paar wavjes uploaden zodat daar eens iets doorheen kan gooien, bassloopjes en evt. melodietjes ofzo... (Dan mag jij melodietjes van mij gebruiken om te remixen...
Op zondag 15 december 2002 20:42 schreef Bad_Company het volgende:[..]
Hij is nu klaar met uploaden.
- BC
- BC
- BC
quote:Je bedoeld ik paas jou wat breakbeats zodat jij die weer onder je trek kan zetten??? in ruil daarvoor mag ik jou melodietjes gebruiken??? (HAHAHAHA)
Op zondag 15 december 2002 20:56 schreef Bad_Company het volgende:[..]
MurW, jij bent hier naar het schijnt the break-master van dit tupic, kun jij een paar wavjes uploaden zodat daar eens iets doorheen kan gooien, bassloopjes en evt. melodietjes ofzo... (Dan mag jij melodietjes van mij gebruiken om te remixen...
).
- BC
quote:Ik maak me beats zelf, maar jij hebt betere beats, ik dacht als je ze zelf maakte... zou wel cool zijn om te lenen...
Op zondag 15 december 2002 23:57 schreef MurW het volgende:[..]
Je bedoeld ik paas jou wat breakbeats zodat jij die weer onder je trek kan zetten??? in ruil daarvoor mag ik jou melodietjes gebruiken??? (HAHAHAHA)
tja wat heb je voor biets nodig? zelf zou ik van PLaap4 een soort Concord Dawn maken, dus harde en snelle amen-achtige beats...
Op zich hou ik niet zo van dat trance-styltje...
iig wou ik je wel vragen een andere reveb op die snare te zetten want die irriteerd wel nogal(maakt het erg rommelig)
verder je maakt me shit tog met Reason, daarzitten volgens mij ook wel wat vette beats in...
maar misschien kun je nog wel een remixje van me verwachten deze week van PLaap4 (als dat mag natuurlijk....)
Uiteraard mag je remixen, dat probeerde ik je duidelijk te maken...
- BC
[Dit bericht is gewijzigd door Bad_Company op 16-12-2002 21:59]
- BC
quote:iedereen is zwaar aan het produceren natuurlijk!!!
Op dinsdag 17 december 2002 22:51 schreef Bad_Company het volgende:
Topic dood??? Who knows...- BC
quote:Dit weekend weinigtijd gehad, praktische opdracht geschiedenis over de Vlaamse Beweging en de strijdt om onafhankelijkheid van de Tamil Eelam in Sri Lanka
Op dinsdag 17 december 2002 23:14 schreef MurW het volgende:[..]
iedereen is zwaar aan het produceren natuurlijk!!!
ook heel boeiend dus. Tis nu laat, ik check jullie nieuwe shit morgen, deal!
Overigens voor de rest... lekker nummer
- BC
quote:Wat d8 je van:
Op donderdag 19 december 2002 20:51 schreef Bad_Company het volgende:
MurW, weet jij van wie DIT nummer is??? Komt uit GTA3 en ik wil heel graag het origineel!Overigens voor de rest... lekker nummer
- BC
MurWe
quote:
Op donderdag 19 december 2002 21:31 schreef MurW het volgende:[..]
Wat d8 je van:
Omni Trio - First Contact
(MovingShadow)
MurWe
- BC
PS: die mix is beter
Ik weet het, titel is een beetje ruk, maar het nummer is wel redelijk en nog eens bijna af ook!
- BC
De Snor (630k)
(tis trouwens aan te raden om m 4 keer achter elkaarte luistern)
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:17 schreef MurW het volgende:
Ik heb dit ideetje ook al in het 5/4 maatdraad geplaatst, maarvind hethier ook op zn plaats...
luister en vertel me of je het nog snapt!!!!De Snor (630k)
(tis trouwens aan te raden om m 4 keer achter elkaarte luistern)
- BC
quote:beats rollen lekker!
Op vrijdag 20 december 2002 16:46 schreef Bad_Company het volgende:
Nieuw nummer: The JungleIk weet het, titel is een beetje ruk, maar het nummer is wel redelijk en nog eens bijna af ook!
- BC
zware akoorden, wel ok. maar niet de hele tijd, beetje trancy? verder gebeurt er niet zo heel veel meer, ik mis nog wat identiteit...
zoals op het eind zijn die reverb tonen alleen wel weer mooi!!!
maar beats zijn zeker ok!!!
laters
Murwe
quote:huh? ik zei tog dat je mochtvertellen of je het nog snapte!!!
Op vrijdag 20 december 2002 18:00 schreef Bad_Company het volgende:[..]
![]()
![]()
- BC
quote:Maar het is geen 5/4 maat?
Ik heb dit ideetje ook al in het 5/4 maatdraad geplaatst, maarvind hethier ook op zn plaats...
Het zijn vooral tempo wisselingen.
quote:de grap is dat het geen tempowisselingen zijn...155 bpm
Op vrijdag 20 december 2002 19:42 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Maar het is geen 5/4 maat?
Het zijn vooral tempo wisselingen.
ga maarna...
6/8 op 120 bpm
beat op de 1 3 en 5 -->120 bpm in 4/4
beat op de 1 en de 4 -->80 bpm in 4/4
en dus ook de verdubbelingen daar van:60 en 160 enzoo
blah en nu weer aan de slag...
http://www.johanfitie.com/guitarbattle/johanfitie-brainsmoking.mp3
Backing (drum en bass) met m'n Boss JS-5 gemaakt.
Klinkt mischien 'n beetje preuts, en duf, maar 't gaat even om de opzet, niet de klank (want dan ben je met midi gauw klaar )
Here it is
Owh, en nou ik toch bezig ben (en midi's zijn ook niet zo geweldig groot ), zet ik deze er meteen ff bij...
Eigenlijk geld hiervoor 'tzelfde als bij de vorige: hij klinkt niet, maar 't gaat ff om 't geheel Dit is 'm
Alvast bedankt voor 't luisteren, en de kritiek vloeien (ja, dat klopt: hou je niet in )
quote:Klinkt goed! Ohja, we moeten ons nummers trouwens nog posten wat af is. Dat heb jij volgens mij nog niet! Koyanhojak Experiment - The funky muppet
Op zaterdag 28 december 2002 19:50 schreef LesPaul het volgende:
Hier een lekker stukje rock wat ik vandaag gemaakt heb voor GuitarBattle.comhttp://www.johanfitie.com/guitarbattle/johanfitie-brainsmoking.mp3
Backing (drum en bass) met m'n Boss JS-5 gemaakt.
Webfreak, die 2e midi heb je mooi gemaakt. Klinkt best pro eigenlijk. De 1e wist me niet te boeien, de 2e klinkt goed. Zeker voor zo'n lomp formaat!
http://www.tomaatnet.nl/~kappies/engo.mp3
http://www.tomaatnet.nl/~kappies/unowat.mp3
http://www.tomaatnet.nl/~kappies/blueshame.mp3
http://www.tomaatnet.nl/~kappies/laballebla.mp3
http://www.tomaatnet.nl/~kappies/glare.mp3
Luister en wees blij of huiver
Toch maar eens op zoek naar een betere mp3 encoder, de zaaggolf klinkt wel heel erg afgevlakt in vergelijking met de originele wav. Maar goed, het kan er mee door.
quote:Zou ik wel eerst ff navragen/kijken of er ook MIDI poorten opzitten, bij de goedkoperen zitten ze er vaak niet op. En met een MIDI-keyboard alleen ben je nog niet meteen klaar, MIDI splitters (joystickpoort => MIDI OUT / IN) en verleng kabels zijn ook aardig aan de prijs.
Cool toch... ik wil ook nog een keyboard hebben. Die kan je nl erg makkelijk op Reason aansluiten en dat is beter want dan kan je lekker op je keyboard rammen om deuntjes te verzinnen (ipv alles in de sequencer tekenen
)
- BC
Als je btw een SB Audigy met frontpanel hebt, heb je geen splitter nodig
http://ikendavid.totallyfucking.us (is geen porno)
http://www.johanfitie.com/mp3/johantesla.mp3
strat -> v-amp2 -> js5 -> computer
quote:Zozo, da's niet verkeerd.
Op maandag 20 januari 2003 15:58 schreef LesPaul het volgende:
iets wat ik vorige week op een avondje gemaakt heb:http://www.johanfitie.com/mp3/johantesla.mp3
Opnames klinken erg proffesioneel valt me op.
Het nummer zelf is ook best vet, niet zo mijn smaak verder maar dat geheel terzijde
quote:thanks!
Op maandag 20 januari 2003 17:50 schreef webfreak het volgende:[..]
Zozo, da's niet verkeerd.
Opnames klinken erg proffesioneel valt me op.
Het nummer zelf is ook best vet, niet zo mijn smaak verder maar dat geheel terzijde
quote:Je hebt gelijk, het afmixen is een moelijke opgave.
Op maandag 20 januari 2003 17:55 schreef LesPaul het volgende:[..]
thanks!
tsja ben meer tijd bezig geweest met het mixen in Cool Edit Pro 2 dan het opnemen. Mixen en de productie was altijd een beetje mijn zwakke punt, maar ik probeer er nu wat beter in te worden. Best lastig om het een beetje vol te laten klinken.
quote:kan wel in CEP2 hoor, gewoon in the multitracker. Realtime effecten per track.
Op maandag 20 januari 2003 18:00 schreef webfreak het volgende:[..]
Je hebt gelijk, het afmixen is een moelijke opgave.
Ikzelf ben ook nog aan het oefenen om alles zo vol mogelijk te laten klinken.
Het probleem met Cool Edit Pro 2.0 is dat je effecten direct toevoegt aan je nummer, en dus achteraf niet meer kunt wijzigen (of je moet alles gaan undo-en).
Daarom vind ik 't persoonlijk makkelijker om met de Mac te werken, daarvoor zijn betere programma's beschikbaar.
quote:Meen je dat?
Op maandag 20 januari 2003 18:03 schreef LesPaul het volgende:[..]
kan wel in CEP2 hoor, gewoon in the multitracker. Realtime effecten per track.
[edit] Ja! 'k heb 'm zojuist ondekt Dat me dat nog niet was opgevallen!
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 20-01-2003 19:48]
ik heb de gitaren gedaan en de bas en drums, en Myles Loud (www.mylesloud.com) de vocalen
http://www.johanfitie.com/collaborations/HolyWater.mp3
/Johan
quote:Ik zou wat meer vibrato gebruiken, verder:
Op maandag 20 januari 2003 15:58 schreef LesPaul het volgende:
iets wat ik vorige week op een avondje gemaakt heb:http://www.johanfitie.com/mp3/johantesla.mp3
vette shit Zitten flink pakkende stukken in, nice gedaan!!!
Je kent die Myles niet persoonlijk toch? Gemixed zo? Goed gedaan man.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-02-2003 19:46]
quote:yep, hele weekend mee bezig geweest
Op zondag 2 februari 2003 19:39 schreef Yokozuna het volgende:
Shit, heb je die holy waters helemaal zelf opgenomen???
/Johan
quote:NICE, maak anders nieuw topic ervoor. Elke muzikant mag eigen topic openen, dat hele nummer verdient een hele topic.
Op zondag 2 februari 2003 19:43 schreef LesPaul het volgende:[..]
yep, hele weekend mee bezig geweest
/Johan
Ik ben trouwens weer bezig met wat drumprut, zet het zo hier neer... Gewoon wat geimproviseerd niet voor mix bedoeld. Ook wat dubbelbassrolls met nieuwe dubbelbas pedal settings geprobeerd. En ik heb een stel nieuwe bekkens gekocht
quote:nope, maar ik heb eerst mijn partijen naar hem gestuurd, hij heeft zijn stem opgenomen en die clean (zonder mijn partijen) teruggestuurd, en ik heb ze hier weer erin gemixt.
Op zondag 2 februari 2003 19:39 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Je kent die Myles niet persoonlijk toch? Gemixed zo? Goed gedaan man.
/Johan
Gemaakt met Fruityloops en een paar VSTi's en samples + een MIDI-keyboard.
Graag wat opbouwende kritiek voor dit nummer.
Klik HIER om te luisteren. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
ps. tis allemaal niet al te ingewikkeld hoor. Ik wilde gewoon met een simpele song kijken wat voor geluidskwaliteit ik kon bereiken. Uiteraard zal het nog veel beter kunnen. Iemand nog goeie tips voor in cooledit pro 2.0????
Boss LMB-3 Bass Limiter / Enhancer
en dan van het weekend...:
De soundblaster platinum 2 en dan ff wat opnemen! heb pas geleden nog wat opgenomen, maar alleen in video formaat! dus die hebben jullie nog tegoed...heb het hier behoorlijk laten afweten geloof ik.....
mijn keuze!
> 35 watt dedicated bass amplifier
> Tilt-back design
> 10" coaxial speaker (with tweeter)
> Active 4-band EQ
> Limiter with LED indicator
> Variable input with 10dB gain
> Master volume control
> CD input
> Headphone out
> Line out
> Effects send and return
> Closed-back cabinet
> 415 (W) x 445 (H) x 335 (D) mm
En in combo met die Boss-limiter, echt geweldig! Ik wilde eerst voor de 65 watt gaan, maar dat vinden m'n ouders niet zo leuk, geloof ik
Vervolg: Opname.
Zou toch zonde zijn als dit topic doodbloedde (deels mijn schuld natuurlijk)
Wanneer ik weer eens tijd (en inspiratie) heb......
Even wat troep plaatsen
As usual: Dit is slechts een midi, dus om 'n beetje een idee van de compositie te krijgen
Laat de kritiek vloeien
Dit kennen de meesten wel (beschouw het maar als een afsluiting van een bepaalde periode)
http://www.jazzaholic.com/community/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=1
Compilatie voor breedbanders 12.3 meg
En hier nog wat tryouts van vorige week
http://www.jazzaholic.com/community/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=3
en
http://www.jazzaholic.com/community/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=2
quote:Wow! Fender Rhodes! Daarmee maak je van elk flutnummer een topnummer! [Niet dat jouw nummers flut zijn hoor, Mikula, integendeel
Op dinsdag 11 maart 2003 20:36 schreef Mikula het volgende:
Ik dacht laat ik maar weer wat posten...Dit kennen de meesten wel (beschouw het maar als een afsluiting van een bepaalde periode)
-edit- chillende zooi -edit-
verder compilation (vooral de 'quasihippe' biets maken het iets te braaf) veel dingen iets te glad voor mij, klinkt verder warm en vol, perfect gemixd...
oei op 4.07!!! strakke poep!
bietje op 6.10 gaat wel weer!
ben benieuwd of je iets verder durft te gaan met het combineren van soort van muzikale (jazzy)fusion met elektronica...
Iemand zin om hiernaar te luisteren?
Rustig stukje, van 2 minuten, uitgewerkt op midi..
Klinkt enigsinds klassiek moet ik bekennen
quote:Jeuj, Mikula heeft ze uitgewerkt! Hulde. Jezus, die drums klinken echt goed voor electrodrums. Wat een kwaliteit weer, hoe krijg je het toch voor elkaar
Ik dacht laat ik maar weer wat posten...Dit kennen de meesten wel (beschouw het maar als een afsluiting van een bepaalde periode)
Compilatie voor breedbanders 12.3 megEn hier nog wat tryouts van vorige week
....
Mikula open apart topic voor je nieuwe mp3's! Het mag en je krijgt veel meer reacties.
Ook voor webfreak, ik stel voor dat we per user een apart topic maken. Want dit topic opent niemand meer. (zullen we trouwens powermetal gaan maken Webfreak? hehehe)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-03-2003 14:28]
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 14:20 schreef Yokozuna het volgende:Ook voor webfreak, ik stel voor dat we per user een apart topic maken. Want dit topic opent niemand meer. (zullen we trouwens powermetal gaan maken Webfreak? hehehe)
quote:Pffffff, klinkt echt goed man!
Compilatie voor breedbanders 12.3 megEn hier nog wat tryouts van vorige week
http://www.jazzaholic.com/community/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=3
en
http://www.jazzaholic.com/community/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=2
Nou, eentje van mij dan. Ooit geschreven voor een RPG, die uiteraard nooit van de grond gekomen is (zo'n typisch Internet project). Het is bedoeld als achtergrondmuziekje wanneer je je door de menu's heen worstelt, bijvoorbeeld, dus: kort en eindeloze herhaling.
Wat de kwaliteit betreft: 't is gewoon een MIDI die direct van m'n Korgje is opgenomen, dus niks speciaals. Met een beetje fantasie kun je wel achterhalen wat voor instrumenten al die geluidjes voor moeten stellen.
www.chibibo.com/journal/pkselect.mp3 (880 kb ongeveer)
quote:
Op maandag 31 maart 2003 23:04 schreef chibibo het volgende:
Zo zeg, ben ik blij dat ik dit topic heb ontdekt. Zit echt vet ende strak materiaal tussen! Meer, meer!Nou, eentje van mij dan. Ooit geschreven voor een RPG, die uiteraard nooit van de grond gekomen is (zo'n typisch Internet project). Het is bedoeld als achtergrondmuziekje wanneer je je door de menu's heen worstelt, bijvoorbeeld, dus: kort en eindeloze herhaling.
Wat de kwaliteit betreft: 't is gewoon een MIDI die direct van m'n Korgje is opgenomen, dus niks speciaals. Met een beetje fantasie kun je wel achterhalen wat voor instrumenten al die geluidjes voor moeten stellen.
Een vriend van me gaat ook beginnen met het schrijven van achtergrondmuziek voor RPG's, ook behoorlijk goed, hij moet alleen nog wat mensen vinden die nog RPG's maken...
quote:Klinkt goed, mag alleen wel iets meer power in, wat meer instrumenten. Melodietje opzich is wel lekker.
Op dinsdag 25 maart 2003 13:07 schreef webfreak het volgende:
http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/rstg.midIemand zin om hiernaar te luisteren?
Rustig stukje, van 2 minuten, uitgewerkt op midi..
Klinkt enigsinds klassiek moet ik bekennen
quote:Das een flink nummer
Op maandag 14 april 2003 15:02 schreef Nyles het volgende:
heuy, hier issie!
kga ff wat uploade !
quote:Wat ben je toch diehard
Op maandag 14 april 2003 14:34 schreef Mikula het volgende:
heh... leuke reacties, jep het is allemaal van mezelf webfreak, behalve een nummer 'Where no man has gone before'. Daar heeft Dave Renwick (jaja) de bass van ingespeeld.
quote:Ha, onze bassman, leeft die ook nog
heuy, hier issie!
kga ff wat uploade
Backing, rhythm,guitar licks on left channel,production: LesPaul
Vocals+guitar licks on right channel: Myles Loud
/LesPaul
Het is geencodeerd met Ogg Vorbis, en Winamp 2.90 full kan dat gewoon afspelen. Niet zeuren dat ik het als mp3 moet opslaan want dat doe ik dus niet
quote:Nou vooruit, om het doodbloeden van dit topic tegen te gaan zal ik 'm wel even uploaden voor je
Op dinsdag 15 april 2003 10:30 schreef Nyles het volgende:ik kan nergens uploade, kan iemand het ff voor me doen? maile kan wel!
[Dit bericht is gewijzigd door Nyles op 15-04-2003 12:28]
quote:Wat een lief muziekje
Op maandag 31 maart 2003 23:04 schreef chibibo het volgende:
Zo zeg, ben ik blij dat ik dit topic heb ontdekt. Zit echt vet ende strak materiaal tussen! Meer, meer!Nou, eentje van mij dan. Ooit geschreven voor een RPG, die uiteraard nooit van de grond gekomen is (zo'n typisch Internet project). Het is bedoeld als achtergrondmuziekje wanneer je je door de menu's heen worstelt, bijvoorbeeld, dus: kort en eindeloze herhaling.
quote:En nu op de electrische
'kheb vandaag een extreem sucky iets in elkaar gedraaid, maarja, ik dacht, gewoon posten en niet schamen
quote:http://www.jazzaholic.com/tmp/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=12
Op dinsdag 15 april 2003 10:20 schreef Fiazco het volgende:
Mm... mensen die muziek maken zijn zoiezo koel
natuurlijk.... Maar ook nog iemand hier die
hiphop(beats) maakt?
zoiets? .
Die 'Devine' die op mijn page staat heeft ook wel iets hiphop-achtigs.
quote:Hmm, dit kan ik zeker wel waarderen.. *thumbs-up*!
Op maandag 31 maart 2003 23:04 schreef chibibo het volgende:www.chibibo.com/journal/pkselect.mp3 (880 kb ongeveer)
quote:Zou 't wel willen, maar ben eigenlijk een drummer
Op dinsdag 15 april 2003 15:01 schreef Yokozuna het volgende:
En nu op de electrische
maar wat ik dus wil weten is wat men ervan vind
quote:kllinkt wel leuk, maar de zang is niet echt geweldig, ook de gitaar partij mist nog een heleboel, maar dat komt deels door de opname, het ritme geluid klinkt ook te dof. De drums klinken jamer genoeg ook heel droog (waarschijnlijk een of andere drum computer).
Op zaterdag 26 april 2003 13:05 schreef LesPaul het volgende:
Eye Of The Tiger;backing: LesPaul
vocals: Myles Loud
de gitaar solo rond 2:30 klinkt wel leuk.
quote:Het klinkt wel lekker, maar erg maar wel meer tekst in, het is nu gewoon een orkest dat op verschillende hoogten hoooooooooooo zingt.
Op zaterdag 26 april 2003 19:06 schreef chibibo het volgende:
Experimenteren met het plaatselijke koor! Even snel in elkaar gezet, op basis van een probeersel wat ik nog op de plank had liggen:http://www.chibibo.com/journal/pkgmovr2.mp3 (794 kb)
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt
quote:en als toevoeging, het begin met die gitaar, die zit NET telaag en je speelt hem tesnel , en die Crashes duren iets te lang . op 2:30 hoor je dat de zang etc. naar RECHTS gaat, en dat de gitaar extra op links komt . En nog een voorbeeld van de zang ; op 1:26 pakt ie precies de verkeerde tonen
Op zaterdag 26 april 2003 13:23 schreef LenL het volgende:[..]
kllinkt wel leuk, maar de zang is niet echt geweldig, ook de gitaar partij mist nog een heleboel, maar dat komt deels door de opname, het ritme geluid klinkt ook te dof. De drums klinken jamer genoeg ook heel droog (waarschijnlijk een of andere drum computer).
de gitaar solo rond 2:30 klinkt wel leuk.
quote:Klinkt erg goed
Op zaterdag 26 april 2003 13:05 schreef LesPaul het volgende:
Eye Of The Tiger;backing: LesPaul
vocals: Myles Loud
Alleen zou ik, na de eerste twee keer van de riff (vanaf dat ie iets anders wordt dus, je snapt wel wat ik bedoel) wat gedempte noten ertussen gooien voor de feel.
Toffe solo ook
quote:Dat kan sowieso nog steeds hoor!
Op dinsdag 29 april 2003 01:39 schreef ArmaniMania het volgende:
Ohhw wat jammer jullie zijn al bezig enzo.;) Nou ja misschien kan ik een andere keer mee doen.
Het werkt enorm simpel, je kunt er heel veel mee, je kunt direct als mp3 opslaan. Je kunt het van internet plukken. Maar even EAST downloaden dan!
Hehe, egyptische toonladder?
quote:Er zitten nochtans een paar 'aah's in.
Het klinkt wel lekker, maar erg maar wel meer tekst in, het is nu gewoon een orkest dat op verschillende hoogten hoooooooooooo zingt.
Maar even serieus, 'het plaatselijke koor' moet niet al te letterlijk opgevat worden; het is plaatselijk in de zin dat ze op een CD staan die bij mij in de kamer ligt. Helaas kan ik er dus geen echte teksten van maken. De CD biedt hier op zich wel mogelijkheden voor (zoals samples van het koor die alle medeklinkers 'zingen'), maar los van het feit dat het een paar uur werk zou kosten om van deze samples een woord te maken, ben ik bang dat het niet echt natuurlijk zou klinken. Voorlopig moet ik het voor m'n koorgeluidjes dus doen met de standaard 'aah's, 'ooh's en 'mm's.
Even wat anders: hier is de derde en laatste complete track die ik heb geschreven voor 'de RPG die nooit is afgemaakt'. Een echt doel had ik niet met dit liedje, behalve dat het heroisch moest klinken; ik hoop dat ik daar in ieder geval in geslaagd ben. Een van mijn collega-componisten vond het wel geschikt als 'overworld' muziek, maar zelf vind ik het tempo hiervoor te hoog.
Nou ja, luister zelf maar; ik hoor graag wat jullie er van vinden. In alle bescheidenheid ben ik er zelf wel tevreden over.
Er zitten overigens wat haperingen in, zoals je waarschijnlijk wel zult horen. Dit komt omdat ik het heb opgenomen met een redelijk trage PC, die af en toe moeite had met het tegelijkertijd afspelen van de MIDI file en het opnemen van het geluid.
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 00:37 schreef chibibo het volgende:
Even wat anders: hier is de derde en laatste complete track die ik heb geschreven voor 'de RPG die nooit is afgemaakt'. Een echt doel had ik niet met dit liedje, behalve dat het heroisch moest klinken; ik hoop dat ik daar in ieder geval in geslaagd ben. Een van mijn collega-componisten vond het wel geschikt als 'overworld' muziek, maar zelf vind ik het tempo hiervoor te hoog.Nou ja, luister zelf maar; ik hoor graag wat jullie er van vinden. In alle bescheidenheid ben ik er zelf wel tevreden over.
Er zitten overigens wat haperingen in, zoals je waarschijnlijk wel zult horen. Dit komt omdat ik het heb opgenomen met een redelijk trage PC, die af en toe moeite had met het tegelijkertijd afspelen van de MIDI file en het opnemen van het geluid.http://www.chibibo.com/journal/pkheroic3.mp3 (2.88 Mb)
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 17:12 schreef Mikula het volgende:
http://www.jazzaholic.com/tmp/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=12zoiets?
.
Okay, mijn volgende poging. Heb ook wat drums geprobeerd te gebruiken enzo.
quote:Omadt je per artiest een nieuw topic mag openen, daarmee bereik je meer mensen dan dit "afgeschreven" topic. Maar even checken dan!
Op vrijdag 2 mei 2003 21:15 schreef Cynic het volgende:
Waarom zie ik nu overal topics die eigenlijk wat mij betreft allemaal hierin hadden thuisgehoord?Okay, mijn volgende poging. Heb ook wat drums geprobeerd te gebruiken enzo.
http://onlinerock.com/musicians/cynic//zinloos.mp3
Wat voor mic gebruik je trouwens. Wat voor settings gebruik je toch voor dat rauwe geluid, gewoon veel midrange? Gaat al lekker met die sweeps ej!
quote:Ehm, ik gebruik helemaal geen microfoon, gewoon rechtstreeks op de PC aansluiten. Het geluid komt uit mijn ZOOM505 (ontiegelijk rotding die ik eigenlijk alleen voor het stemmen gebruik). Gewoon ff goed je geluid afregelen, kost meestal een paar jaar voor dat een beetje okay gaat. Mijn eigenlijke (live) gitaargeluid is veel beter, maar ik heb niet zoveel zin om met microfoons te werken enzo. Ben ook nogal lui, misschien later
Op vrijdag 2 mei 2003 21:19 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Omadt je per artiest een nieuw topic mag openen, daarmee bereik je meer mensen dan dit "afgeschreven" topic. Maar even checken dan!
Wat voor mic gebruik je trouwens. Wat voor settings gebruik je toch voor dat rauwe geluid, gewoon veel midrange?
Gaat al lekker met die sweeps ej!
quote:Kost weinig tijd, alleen bitje geld
Op vrijdag 2 mei 2003 22:15 schreef Cynic het volgende:[..]
Ehm, ik gebruik helemaal geen microfoon, gewoon rechtstreeks op de PC aansluiten. Het geluid komt uit mijn ZOOM505 (ontiegelijk rotding die ik eigenlijk alleen voor het stemmen gebruik). Gewoon ff goed je geluid afregelen, kost meestal een paar jaar voor dat een beetje okay gaat. Mijn eigenlijke (live) gitaargeluid is veel beter, maar ik heb niet zoveel zin om met microfoons te werken enzo. Ben ook nogal lui, misschien later
quote:Krijg je wel weer extra ruis enzo. Plus dat ik dan mijn Marshall stack steeds de trap op moet zeulen en aansluiten enzo
Op zaterdag 3 mei 2003 00:14 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Kost weinig tijd, alleen bitje geld
(micje van 80 euro)
quote:Heel goed! Ik vind alleen die drums een beetje "nep" klinken. En het einde is een beetje slap. Maar verder heel goed!
Op zaterdag 3 mei 2003 20:08 schreef Cynic het volgende:
En nog eentje van mij, wederom in dubieuze staat verkerend.http://onlinerock.com/musicians/cynic//nogeenliedje.mp3
quote:Haha, natuurlijk zijn de drums nep, maar ik vind ze iig cooler klinken dan die casio riedeltjes die je anders moet gebruiken. Tja, echte nummers maken heb ik niet zoveel zin in, maar ik denk dat ik daar nog wel eens aan toekom (op de computer bedoel ik dan)
Op zaterdag 3 mei 2003 22:16 schreef daanharmsen het volgende:[..]
Heel goed! Ik vind alleen die drums een beetje "nep" klinken. En het einde is een beetje slap. Maar verder heel goed!
Lang leve PC drummer!
quote:begin is saai, en soms uit ritme , maar gitaar is wel goed
Op zaterdag 3 mei 2003 22:16 schreef daanharmsen het volgende:[..]
Heel goed! Ik vind alleen die drums een beetje "nep" klinken. En het einde is een beetje slap. Maar verder heel goed!
Hopen dat je et wat vinden
Hier een dingetje waar ik dit weekend een beetje aan gewerkt heb, 't is nog niet echt af of zo, 't is vooral nog niet afgemixed:
http://www.onlinerock.com/musicians/purpletentacle/stranger_things_have_happened.mp3
Gebruikt:
- opgenomen op een Sony 4 track-recorder
- Electrische gitaar (Fender Strat)
- Basgitaar (een of ander cheapo ding)
- Fender Rhodes Mark I - stagepiano met een dikke delay er over
- Casiotone 403 voor een aantal soundeffecten
- Kawai PH50 (voor een cheesy synth-geluidje)
- cheapo Zoom player multieffectje
- Fruityloops om de drums mee te programmeren
- een oude Klaus Schulze-lp ('Timewind' of zoiets) waar ik de wind-effecten vanaf heb gesampled
Verder is alles live ingespeeld, geen loops of midi behalve de drums.
quote:Bass = Spectrasonics Trilogy (VSTi)
Op maandag 16 juni 2003 10:50 schreef Zander het volgende:
Klinkt lekker, Mikula, met wat voor apparatuur of software heb je die dingen gemaakt?
verder nog wat cheape dx pluggies voor wat effect
en dat was het geloof ik wel... niet zoveel gebruikt dit keer.
quote:Zeer aangenaam om naar te luisteren, al moet ik zeggen dat ik nog nooit iets van je ben tegengekomen waar ik niet zo dol op was.
Op maandag 16 juni 2003 10:50 schreef Zander het volgende:Hier een dingetje waar ik dit weekend een beetje aan gewerkt heb, 't is nog niet echt af of zo, 't is vooral nog niet afgemixed:
Kep weer een projectje lopen met Dave Renwick.. Hij heeft dit erover heen gegooid
http://www.jazzaholic.com/Mikula_Mighty_Ones.mp3
Hij is niet af hoor en ik vind ook niet alle gitaar stukkies lekker, maar naar stevig knip plak en mixwerk wordt het wel een leuke denk ik.
Zal spoedig het resultaat laten horen.
Jullie maken altijd van die mooie rustige deuntjes, das weer eens wat anders als de metal die ik luister. Ook omdat ik het niet gewend ben, die stijlen... Jammer dat dit topic zo weinig aandacht krijgt, misschien moet je maar gewoon je eigen topic openen
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-06-2003 20:16]
quote:Die drums klinken dit keer anders nie zo heel vet.. Roffeltje is een sample trouwens. de rest is een VST plugin zelf ingeslagen daarna heleboel compressie over de bassdrum. Wat ik veel mooier vind klinken is die bass aan het begin van de song (gelet dit ook maar een plugins is).
Op zaterdag 21 juni 2003 20:11 schreef Yokozuna het volgende:
MikulaIk moet meteen weer aan Simcity denken bij het horen van je stukjes! Die drums blijven goed klinken voor electrodrums, thumbs up. Ik dacht dat je die maakte met Cubase, met een midi keyboardje, of heb je het deze keer anders gedaan?
Jullie maken altijd van die mooie rustige deuntjes, das weer eens wat anders als de metal die ik luister. Ook omdat ik het niet gewend ben, die stijlen... Jammer dat dit topic zo weinig aandacht krijgt, misschien moet je maar gewoon je eigen topic openen
p.s. mooi metal isnie lelijk
quote:Dat valt wel mee, dit topic is redelijk inactief. Dus er zal geen explosie van "mijn creatie" topics ontstaan.
Enneh... dr zijn er anders een heleboel die een eigen muziek-topic verdienen. Laten we het maar mooi centraal houden
Ik heb "The Autor - The Title" ( van 6:17) trouwens alweer 40x gedraait (ofzo), dat wil weer zeggen dat het irritatiegehalte van het nummer echt 0 is Perfecte achtergrond muziek.
quote:Plugin voor welke prog.
rest is een VST plugin
quote:Maar dit is letterlijk "relaxer".
p.s. mooi metal isnie lelijk
Maareh.. dat pluggie is voor elke vsti compatible host.. dus cubase, fruityloops, acid 4 (v/a versie d), etc.
Dit is hem trouwens
http://www.spectrasonics.net/instruments/trilogy.html
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//start2.mp3
(even gemaakt als windows opstart sampletje)
quote:Saaie achtergrond muziek kan ook goede achtergrond muziek zijn
En hij is juist nog hardstikke saai zo
quote:Vette opname!
Op zaterdag 21 juni 2003 20:57 schreef Yokozuna het volgende:
Ik heb nog een stukje drums opgenomen trouwens, wordt weereens tijd:http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//start2.mp3
(even gemaakt als windows opstart sampletje)
Meest recente opname:
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//Koyanhojak_Experiment_-_The_funky_muppet.mp3
Je moet em trouwens wel ff "save-as" doen, want online rock is te langzaam om het te bufferen.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyles op 23-06-2003 12:15]
Mikula: Welk prog gebruik jij voor je VST-instrumenten?
Zelf heb ik namelijk nogal wat composities in midi, die ik es om wil zetten naar VST, zodat 't wat beter klinkt... En uiteindelijk natuurlijk zelf opnemen
quote:Cubase SX (maar het zijn de pluggies die het hem doen)
Op maandag 23 juni 2003 22:36 schreef webfreak het volgende:
Zander en Mikula: Zeer gave shitMikula: Welk prog gebruik jij voor je VST-instrumenten?
quote:Ai, Cubase...
Op maandag 23 juni 2003 22:44 schreef Mikula het volgende:[..]
Cubase SX (maar het zijn de pluggies die het hem doen)
.
http://www.onlinerock.com/musicians/purpletentacle/check_de_park.mp3
Mooi gedaan
quote:Valt (serieus) mee hoor, bovendien wil ik je wel een eindje op weg helpen als het moet.
Op maandag 23 juni 2003 22:46 schreef webfreak het volgende:[..]
Ai, Cubase...
Da's dan weer meteen heeel moeilijk
Maargoed, een vakantie de tijd om 't uit te vogelen
quote:De gitaar en de drums klinken wel strak, maar je bas klinkt een beetje ontstemd (of je pakt een paar keer het verkeerde vakje, omdat het zo donker is). Evengoed vond ik 't wel een leuk filmpje
Op dinsdag 24 juni 2003 12:42 schreef Nyles het volgende:
kijk nou ffmoet jullie mening hebbe
quote:Strak he van tape
de drums
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-06-2003 14:23]
quote:Haha, shit.. het was me niet eens opgevallen. Heb je geen langer fragment van die Funky Muppet? Die roffeltjes in de drums klinken wel lekker iig..
Op dinsdag 24 juni 2003 13:09 schreef Yokozuna het volgende:
Strak he van tape
Vond het wel de moeite waard om het jullie te laten horen! Misschien dat we vanaaf weer wat tapen
Het was eigelijk een film van 80 MB ofzo!!! Aardig gecomprimeerd , dat beeld, maar het geluid wel op zijn beste kwaliteit gelaten...heeft iemand misschien tips om filmpjes te comprimeren en toch een hoge kwaliteit te behouden?
(meeen wat een lang verhaal geworden)
quote:moe je eigelijk gewoon ff het nummer downen ( R A T Machine - Killing in the name of. ) toch?
Op dinsdag 24 juni 2003 14:46 schreef Zander het volgende:[..]
Haha, shit.. het was me niet eens opgevallen. Heb je geen langer fragment van die Funky Muppet? Die roffeltjes in de drums klinken wel lekker iig..
quote:Oh, ik had het eigenlijk tegen Yoko, die had op de vorige pagina een kort fragmentje van iets dat zo heette. RATM ken ik natuurlijk wel.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:52 schreef Nyles het volgende:[..]
moe je eigelijk gewoon ff het nummer downen ( R A T Machine - Killing in the name of. ) toch?
"Make it Count"
en
"Who's the One"
De opnamekwaliteit is niet om naar huis te schrijven, maar toch geeft het wel een goed idee denk ik.
BVD
Kben wel benieuwd wat mensen van de basis vinden so far.
Klik.
quote:Lekkere rocknummertjes, doet me een beetje denken aan het schoolbandje van mn middelbare school
Op dinsdag 24 juni 2003 23:24 schreef gewoon-jan het volgende:"Make it Count"
en
"Who's the One"
Ik zou zelf misschien nog wat extra kickdrums naast de tel toevoegen voor het funky accent, zoals bijv. bij dit sampletje van een oude Ohio Players-lp:
http://www.phatdrumloops.com/old_site/wav/neverhada.wav
Maar 't is maar een idee, dat hoekige heeft ook wel wat. Ben benieuwd naar de versie met rap.
quote:Ik vind het koel, goede old-school snare! misschien kan je Zack er overheen laten rappen, die doet toch niks nu geloof ik. HEt stopt alleen een beetje abrupt...
Op dinsdag 1 juli 2003 21:53 schreef Tijn het volgende:
Kheb me voor het eerst in mn leven eens aan een funky rapbeatje gewaagd. En ja, ik ga er later nog overheen rappen. Dus dat wordt wat. Dit is echt totaal niet mn ding (ik kon de distortion gitaar ook niet links laten liggen), maar tis iig iets in die richting
Klik.
Tis op zich wel een idee, kheb eigenlijk min of meer expres de drums heel sober gehouden zodat het accent meer op de basgitaar komt te liggen. Maar kga 'es wat proberen
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-07-2003 22:32]
quote:Mja, tis maar een ideetje, kwil het einde nog wel veranderen. Maar dat hangt ook een beetje van de lyrics af enzo.
Op dinsdag 1 juli 2003 22:20 schreef Z het volgende:[..]
HEt stopt alleen een beetje abrupt...
of-topic: kan je ergens gratis dje mp3-tjes uploaden?
quote:haha dankjewel, we gaan in de zomer nieuwe nrs. schrijven en opnemen, hopelijk een soort van demo EP, zou wel tof zijn.
Op dinsdag 1 juli 2003 22:10 schreef Tijn het volgende:[..]
Lekkere rocknummertjes, doet me een beetje denken aan het schoolbandje van mn middelbare school
Leuk!
Ik heb ook wat gemaakt, nou ja, eerder afgemaakt - tis al eerder voorbij gekomen. Tis wel heel wat anders dan dat de meeste hier posten
Ben bezig aan een nieuw stuk, heb al een mooi thema, maar de rest van de inspiratie blijft weg
quote:Hoezo niet? Gaat wel lukken hoor
Op dinsdag 1 juli 2003 23:14 schreef Knakker het volgende:
Tijn, cool funky stukje! Ik zie alleen niet hoe jij hierover wilt gaan rappen
quote:Euh... niet zo veel eigenlijk. Bas/drum gesequenced met Cakewalk, afgespeeld door mn ouwe Yamaha PSR510 midi-keyboard en de gitaar erbij opgenomen via mn Korg Pandora PX3-effect. Alles in de line-in, Cool Edit starten en gaan met die banaan
Op dinsdag 1 juli 2003 23:04 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
had trouwens hit me baby one more time geluisterd van tijn, wat vet zeg
, heel behoorlijk opgenomen wat heb je gebruikt?
quote:Mooi! Kheb zelf in een grijs verleden ook wel eens wat klassiek-achtige dingetjes gedaan en das verbazend goed te doen vond ik
Op dinsdag 1 juli 2003 23:14 schreef Knakker het volgende:Ik heb ook wat gemaakt, nou ja, eerder afgemaakt - tis al eerder voorbij gekomen. Tis wel heel wat anders dan dat de meeste hier posten
Ben bezig aan een nieuw stuk, heb al een mooi thema, maar de rest van de inspiratie blijft weg
quote:Kheb 'em iets beter afgemixt, wat meer bas erin en het einde verbeterd. Kheb geprobeerd wat meer basskicks toe te voegen maar het werd eigenlijk alleen maar heel rommelig en ik kreeg het niet echt ultra-funky dus kheb het maar hoekig gelaten
Op dinsdag 1 juli 2003 21:53 schreef Tijn het volgende:
Kheb me voor het eerst in mn leven eens aan een funky rapbeatje gewaagd. En ja, ik ga er later nog overheen rappen. Dus dat wordt wat. Dit is echt totaal niet mn ding (ik kon de distortion gitaar ook niet links laten liggen), maar tis iig iets in die richting
Klik.
Al met al ben ik best tevreden zo. Alleen nog wat scratches toevoegen misschien, maar dat doe ik wel als de rap zelf er ook bij komt. Morgen maar weer een nieuw projectje
Heb het wat ruimtelijker proberen te laten klinken je hoort de akoestiek nu expres enorm goed. Sorry voor de brakke mp3 compressie (hij was in 4sec klaar ofzo). Gewoon wat chops en ritmetjes. Alleen nu met wat meer dynamiek geprobeerd te spelen, dat krijgen we nu op drumles best leerzaam.
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop2.mp3
Zal de rest van het spul hier ook weer eens checken!
quote:Hehehe, dat zijn dus ook fruityloops drums
Heb je geen langer fragment van die Funky Muppet? Die roffeltjes in de drums klinken wel lekker iig..
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-07-2003 17:47]
quote:Web Page Over Quota
Op donderdag 3 juli 2003 17:28 schreef Yokozuna het volgende:http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop2.mp3
quote:Godver, heeft onlinerock nou ook al die policy...
Op donderdag 3 juli 2003 17:46 schreef Tijn het volgende:[..]
Web Page Over Quota
Een stuk waar ik al een tijdje mee bezig was... Nu eindelijk af!
Final version dus
quote:Nou je kunt er al aardig wat mee toch? Ik zou dat ook wel willen, moet echt een een nieuw programma gaan leren, want ik wordt fruityloops zat. Tof gemaakt hoor, hoe noem je die stijl trouwens? Stonerrock ofzo, volgens mij is dat nummer prima geschikt voor vocals. Leuk basslijntje ook
Ben net begonnen met Cubase SX, dus de geluiden zijn nog niet helemaal zoals ik ze wil hebben.
Heb je alles met die prog gemaakt?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 09:51]
quote:Ingespeelde gitaren, ik dacht al, "wow hij krijgt wel een goed gitaargeluid uit de pc"
Op maandag 14 juli 2003 11:13 schreef Z het volgende:
Wat voor stijl het precies is weet ik niet (mijn stijl). Ik heb de bas en drums gemaakt in Reason, die geimporteerd in Cubase, en de gitaren ingespeeld in Cubase. De drums ga ik nog wel een keer overnieuw doen, maar drums programmeren is niet één van mijn grootste hobby's.... Het is eigenlijk de bedoeling dat er nog overheen gezongen wordt, maar ben er nog niet overuit of ik dat moet gaan doen... Thnx voor de tips iig!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 12:12]
quote:bij deze
Op maandag 14 juli 2003 11:42 schreef Yokozuna het volgende:
Dikke productie weerAlleen ik zou iets anders met de bridge doen voor meer afwisseling in het nummer. Bijv. een afwijkende melodielijn, je herhaalt eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan met een simpelere beat. Over het algemeen klinkt het verder gewoon lekker.
Post het ook eventjes hier tenkjoe!: Post hier je muzikale ideetjes (deel 6)
quote:Oh, dat doe ik wel vaak, met Fruityloops. Voor drums kun je die prog nog wel redelijk benutten. Mits je goede samples hebt, bij Fruityloops zitten standaard 90% bagger samples voor een "echt" drumgeluid. Een echt drumgeluid krijg je trouwens bijna nooit met fruityloops als je de drums apart hoort, in de mix valt het veel minder op, soms bijna niet. Voorbeeldje:
De drums ga ik nog wel een keer overnieuw doen, maar drums programmeren is niet één van mijn grootste hobby's....
Jaartje terug ook fruityloops (experimenteren met sampletjes):
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//riff4.mp3
En als we toch aan het posten zijn, schrijven jullie ook vaak iets neer wat je in je hoofd hebt tijdens in de trein zitten / fietsen / etc. ? Net opgenomen, had met standaard shitdrums en verder geen ondersteuning.
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//rif2.mp3
En Yokozuna, misschien moet je een keertje naar Reason kijken, dat gaat weer een stap verder dan Fruity Loops. Daar zitten ook wel wat aardige drum sample's in. Ik gooi trouwens in Cubase weer een effect over die drums, dan klinkt het weer een stuk beter...
quote:Dank je, ik zal zometeen nog ff wat opnemen.. iets compleet anders dit keer.
Op maandag 14 juli 2003 12:22 schreef Z het volgende:
Hé Beathoven, helemaal mijn stijl niet, maar het zit wel goed in elkaar!En Yokozuna, misschien moet je een keertje naar Reason kijken, dat gaat weer een stap verder dan Fruity Loops. Daar zitten ook wel wat aardige drum sample's in. Ik gooi trouwens in Cubase weer een effect over die drums, dan klinkt het weer een stuk beter...
Fruityloops haalt volgens mij wat met die samples uit, ik vind ze altijd wat mat en ruizig klinken. Nou heb ik alleen maar een demootje van het programma gezien dus ik spreek niet uit ervaring. Maar ik denk dat andere programma's zoals Reason, Cakewalk, Logic,Cubase noem maar op de samples onbewerkt laten waardoor je geen kwaliteitsverlies krijgt. Nou kan dat ook in de opname van Fruityloops zelf zitten, dus misschien is de kwaliteit beter als 't wordt opgenomen met een extern programma zoals Total Recorder.
ben benieuwd
let trouwens niet op het intro.. die ga ik nog proberen te verbeteren
quote:Helemaaaaal niet mijn stijl, maar technisch klinkt het best goed. Die strings vind ik iig erg dope!! Voor de rest weinig op aan te merken, vind de track misschien iets te ontoegankelijk, maar dat komt denk ik omdat ik niet into deze stijl van muziek ben. Dit heb je dus met FL gemaakt?
Op dinsdag 15 juli 2003 01:28 schreef Beathoven het volgende:
Beathoven - Five in Fourben benieuwd
let trouwens niet op het intro.. die ga ik nog proberen te verbeteren
quote:Reason 2.5
Op dinsdag 15 juli 2003 01:35 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Helemaaaaal niet mijn stijl, maar technisch klinkt het best goed. Die strings vind ik iig erg dope!! Voor de rest weinig op aan te merken, vind de track misschien iets te ontoegankelijk, maar dat komt denk ik omdat ik niet into deze stijl van muziek ben. Dit heb je dus met FL gemaakt?
Is een beetje experimenteel, ik zou ook niet echt weten in welk hokje ik het zou moeten stoppen.
quote:Ahhh Reason 2.5, gebruik ik ook... heb je die Advanced Sampler in combinatie met de Orchestra soundbank gebruikt voor die strings? Klinken erg goed iig. Tja en expirimenteel is 't zeker! Maar dat kun je opvatten als compliment weer, hè!
Op dinsdag 15 juli 2003 01:43 schreef Beathoven het volgende:[..]
Reason 2.5
Is een beetje experimenteel, ik zou ook niet echt weten in welk hokje ik het zou moeten stoppen.
quote:Strings: Fuller Strings (subtractor) icm Unison en Advanced Reverb.
Op dinsdag 15 juli 2003 01:47 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Ahhh Reason 2.5, gebruik ik ook... heb je die Advanced Sampler in combinatie met de Orchestra soundbank gebruikt voor die strings? Klinken erg goed iig. Tja en expirimenteel is 't zeker! Maar dat kun je opvatten als compliment weer, hè!
De sequencers in Reason gebruik ik niet, daar heb ik Cakewalk P.A. 9 voor
quote:Aha, nice! Maar hoezeo die sequencer in Reason? Ik bedoel, die adv. sampler kun je toch ook zonder seq. gebruiken? Tenminste, zo doe ik het altijd; gewoon lekker inrammen op je (midi)toetsenbord!
Op dinsdag 15 juli 2003 01:49 schreef Beathoven het volgende:[..]
Strings: Fuller Strings (subtractor) icm Unison en Advanced Reverb.
De sequencers in Reason gebruik ik niet, daar heb ik Cakewalk P.A. 9 voor
quote:Neem me niet kwalijk, ik las er overheen (zal wel komen omdat het wat laat is)
Op dinsdag 15 juli 2003 02:12 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Aha, nice! Maar hoezeo die sequencer in Reason? Ik bedoel, die adv. sampler kun je toch ook zonder seq. gebruiken? Tenminste, zo doe ik het altijd; gewoon lekker inrammen op je (midi)toetsenbord!
hm.. zoals jij 'm gebruikt heb ik 'm nog nooit gebruikt eigenlijk. Kan handig zijn, ik ga 't eens proberen. Iedereen heeft geloof ik wel een eigen manier van werken. De advanced sampler gebruik ik zo nu en dan om wat instrumenten in te laden maar voor de rest heb ik 'm eigenlijk nog niet zo gebruikt.
quote:De strings klinken idd goed, de drums lopen ook lekker maar het geluidje erbovenop klinkt alsof je gevangen zit in een oude Space Invaders Arcadekast. Zo op het eerste gehoor (met koptelefoon) een mooie mix.
Op dinsdag 15 juli 2003 01:28 schreef Beathoven het volgende:
Beathoven - Five in Four
quote:Een solo valt te proberen, al kom ik er op dit moment ff niet op.
Op dinsdag 15 juli 2003 13:16 schreef Zander het volgende:
Ik vind het wel een geslaagd nummer: electronische muziek in 5/4, dat hoor je niet vaak. Eigenlijk zit ik steeds te wachten tot er een soort solo komt of zoiets, maar misschien past dat weer helemaal niet in deze muziekstijl.
quote:Jeff Beck heeft wat elektronische dingetjes met gitaarsolo's en das best leuk
Op dinsdag 15 juli 2003 13:16 schreef Zander het volgende:
Ik vind het wel een geslaagd nummer: electronische muziek in 5/4, dat hoor je niet vaak. Eigenlijk zit ik steeds te wachten tot er een soort solo komt of zoiets, maar misschien past dat weer helemaal niet in deze muziekstijl.
Verder is dat "Five in Four" grappig, al is dit soort elektronische muziek niet echt mn ding. Wat ik wel jammer vond is dat je het 5/4-element onderuit haalt door er een dikke stringlaag overheen te leggen die gewoon in 4/4 is (half tempo). Kzou het leuker vinden als er ook een akkoordenschema/patroon/dingetje inzat wat echt in 5/4 is
quote:Hmm, ik zat zelf meer aan een dikke synth of Rhodes-solo of zoiets te denken, eigenlijk.
Op woensdag 16 juli 2003 01:06 schreef Tijn het volgende:
Jeff Beck heeft wat elektronische dingetjes met gitaarsolo's en das best leuk
quote:Ja, maar het ging om het idee. Ik denk dat Jeff's toetsenskills niet echt toereikend waren voor een indrukwekkende solo
Op woensdag 16 juli 2003 01:08 schreef Zander het volgende:[..]
Hmm, ik zat zelf meer aan een dikke synth of Rhodes-solo of zoiets te denken, eigenlijk.
quote:Heheh, dat zal 't zijn. Al had hij in de 70s Max Middleton en Jan Hammer in zijn band als toetsenisten, gasten die met 1 vinger al cirkeltjes kunnen spelen om de gemiddelde gitarist (niet Jeff, natuurlijk). Tot zover de nutteloze trivia van vandaag..
Op woensdag 16 juli 2003 01:11 schreef Tijn het volgende:
Ja, maar het ging om het idee. Ik denk dat Jeff's toetsenskills niet echt toereikend waren voor een indrukwekkende solo
quote:Vraag me af of de "sfeer" in het nummer nog gelijk blijft met meer 5/4 elementen en zonder strings. Moet natuurlijk niet teveel op Take Five / Take Ten of de M:I theme gaan lijken
Op woensdag 16 juli 2003 01:06 schreef Tijn het volgende:[..]
Jeff Beck heeft wat elektronische dingetjes met gitaarsolo's en das best leuk
Verder is dat "Five in Four" grappig, al is dit soort elektronische muziek niet echt mn ding. Wat ik wel jammer vond is dat je het 5/4-element onderuit haalt door er een dikke stringlaag overheen te leggen die gewoon in 4/4 is (half tempo). Kzou het leuker vinden als er ook een akkoordenschema/patroon/dingetje inzat wat echt in 5/4 is
quote:heb je nog meer?
Tot zover de nutteloze trivia van vandaag
quote:Ach de strings hoeven er niet helemaal uit, misschien kun je alleen iets meer doen met het feit dat 'ie 5/4 is want zoals 'ie nu is doe je dat vind ik een beetje te kort
Op woensdag 16 juli 2003 01:47 schreef Beathoven het volgende:[..]
Vraag me af of de "sfeer" in het nummer nog gelijk blijft met meer 5/4 elementen en zonder strings. Moet natuurlijk niet teveel op Take Five / Take Ten of de M:I theme gaan lijken
code:Idee.
E||------------0--------0-------0-|-----------0--------0-------0--||
B||---------1---------1-------1---|--------0---------0-------0----||
G||*-----2----------2-------2-----|-----1----------1-------1-----*||
D||*----------------------3-------|------------------------------*||
A||---0-----------3---------------|----------------------2--------||
E||-------------------------------|--0-----------4----------------||
-----------0--------0-------0-|-----------1------1------1--|
--------1---------1-------1---|--------3-------3------3----|
-----2----------2-------2-----|-----2---------------2------|
----------------------2-------|--0-----------3-------------|
--0-----------3---------------|----------------------------|
------------------------------|----------------------------|
-----------0-----0-----0--|-------------------------0----||
--------1--------1-----1--|-------------------------1----||
-----2-----------2-----2--|--0--------2-3-2---------2----||
--------------------3-----|-----2-3-5-------3-5-3-0-2----||
--0-----------3-----------|-------------------------0----||
--------------------------|-------------------------0----||
quote:Neem het eens op en laat jouw idee aan de rest van Fok! horen!
Op woensdag 16 juli 2003 02:39 schreef JAM het volgende:code:Idee.-tab- .
Maar hoe moet dat dan?
Daarvoor kun je hier terecht: Het Grote Home-Recording Topic - Deel 1
Het is natuurlijk niet af, moet nog overheen gezongen worden (moet toch maar eens een een mic aanschaffen). Ik heb het heel lang geleden verzonnen, maar kwam opeens weer boven drijven....
quote:Klinkt echt heel leuk!
Op donderdag 17 juli 2003 21:12 schreef Z het volgende:
VoilaHet is natuurlijk niet af, moet nog overheen gezongen worden (moet toch maar eens een een mic aanschaffen). Ik heb het heel lang geleden verzonnen, maar kwam opeens weer boven drijven....
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 17:53 schreef webfreak het volgende:
http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/at-ease.mp3Een stuk waar ik al een tijdje mee bezig was... Nu eindelijk af!
Final version dus
Cubase/Reason, is nou eigenlijk een van de clients beter? (completer, gebruiksvriendelijker etc.) Of het is echt gewoon smaakgebonden?
quote:Jam.mp3 was toch gaver
Voila
Het is natuurlijk niet af, moet nog overheen gezongen worden (moet toch maar eens een een mic aanschaffen). Ik heb het heel lang geleden verzonnen, maar kwam opeens weer boven drijven....
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 18-07-2003 11:01]
quote:Thnx! Ga binnenkort met een zangeres aan de slag, ben benieuwd hoe dat gaat worden!
Op vrijdag 18 juli 2003 10:55 schreef Yokozuna het volgende:
Beathoven, jij gebruikt dus Reason 2.5 voor alles? (met de benodigede softVST's?)Cubase/Reason, is nou eigenlijk een van de clients beter? (completer, gebruiksvriendelijker etc.) Of het is echt gewoon smaakgebonden?
[..]Jam.mp3 was toch gaver
Echt top40 proof man! (als je nou zang erbij hebt heb je gewoon een volwaardig nummerrr)
quote:Kvond juist die 2e leuker eigenlijk.
Op vrijdag 18 juli 2003 10:55 schreef Yokozuna het volgende:Jam.mp3 was toch gaver
quote:klinkt goed
Op donderdag 17 juli 2003 21:12 schreef Z het volgende:
VoilaHet is natuurlijk niet af, moet nog overheen gezongen worden (moet toch maar eens een een mic aanschaffen). Ik heb het heel lang geleden verzonnen, maar kwam opeens weer boven drijven....
reason rock
quote:Ik gebruik alleen Reason 2.5 en stuur het intern via Sonic Foundry's MIDI router met Cakewalk Pro Audio 9. Ik denk dat het programma wat je er voor gebruikt gewoon van de smaak afhangt. Toevallig ben ik ooit met Cakewalk begonnen (van 1 naar 5,6 en 9) en gebruik het nu al zo'n 5 jaar dus ken het wel een klein beetje.
Beathoven, jij gebruikt dus Reason 2.5 voor alles? (met de benodigede softVST's?)
Cubase/Reason, is nou eigenlijk een van de clients beter? (completer, gebruiksvriendelijker etc.) Of het is echt gewoon smaakgebonden?
Ik weet niet hoe uitgebreid Cubase is want van vst's e.d. heb ik eigenlijk nog nooit echt gebruik gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 18-07-2003 20:14]
Ik heb de melodie met koptelefoon moeten afstemmen, dus het kan misschien iets luider of zachter zijn dan het hoort via de speakers. Zal het morgen nog ff goed bijstellen zodat het overal goed klinkt. Maar dat zijn details.
Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden zo...
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 20-07-2003 23:07]
quote:Nou, ik heb hem geluisterd... Ik vind de opbouw van het nummer goed in elkaar zitten, bouwt op naar een climax. Het klinkt naar mijn gevoel wel heel erg steriel. Je drumpartijen zijn realistisch gemaakt en er zit ook dynamiek in, maar het klinkt vrij iel. Ik zou als ik jou was een zwaardere drumkit gebruiken. Ik heb het gevoel (maar ja, ik word door mijn smaak beinvloed) dat dit nummer het heel goed zou doen als een symfonisch metal nummer.
Op donderdag 17 juli 2003 23:34 schreef webfreak het volgende:
*kuch*
[..]
Maarreh, ja ik vond het lekker om te beluisteren..
quote:Symfonische metal gaat wel wat ver vind ik, maar als we het toch lekker in hokjes gaan duwen....radiohead meets tool ofzoiets?
Op zondag 20 juli 2003 04:21 schreef RiLo het volgende:[..]
Nou, ik heb hem geluisterd... Ik vind de opbouw van het nummer goed in elkaar zitten, bouwt op naar een climax. Het klinkt naar mijn gevoel wel heel erg steriel. Je drumpartijen zijn realistisch gemaakt en er zit ook dynamiek in, maar het klinkt vrij iel. Ik zou als ik jou was een zwaardere drumkit gebruiken. Ik heb het gevoel (maar ja, ik word door mijn smaak beinvloed) dat dit nummer het heel goed zou doen als een symfonisch metal nummer.
Heeft met die midisound wel iets van de muziek uit het spel castlevania als je het mij vraagt; als je het niet kent zeker even gaan luisteren.....geniale gamemuziek van tientallen jaren terug!
Mar goed, luister oor die geluiden heen en het zit echt goed in elkaar....zang erop, inpakken en wegwezen!
Maar goed, je hebt al genoeg spreekwoordelijke veren in de reet gehad van mij nu he webfreak?
quote:Het nummer klinkt idd erg iel, dit omdat 't gewoon van m'n midi-kaart is opgenomen... (128 bit).. Toch bevat 't nummer in totaal 12 tracks, als 't dus daadwerkelijk zou worden uitgevoerd zou 't wellicht stukken voller klinken.. Maarja, goeie muzikanten kosten een paar centen
Op zondag 20 juli 2003 04:21 schreef RiLo het volgende:[..]
Nou, ik heb hem geluisterd... Ik vind de opbouw van het nummer goed in elkaar zitten, bouwt op naar een climax. Het klinkt naar mijn gevoel wel heel erg steriel. Je drumpartijen zijn realistisch gemaakt en er zit ook dynamiek in, maar het klinkt vrij iel. Ik zou als ik jou was een zwaardere drumkit gebruiken. Ik heb het gevoel (maar ja, ik word door mijn smaak beinvloed) dat dit nummer het heel goed zou doen als een symfonisch metal nummer.
Nog maar eentje dan:
"Half 6 in de ochtend"
Dit is een klein stukje, stelt nog niet veel voor.. Is ook vrij poppy, maar ach, luister en oordeel
quote:Na die korte fade op het eind out zou ik 'm nog een keer goed laten knallen. Over de instrumentkeuze valt nog weinig te zeggen. Ik zou 'm weleens met echte instrumenten uitgevoerd willen horen
Op maandag 21 juli 2003 01:20 schreef webfreak het volgende:[..]
Het nummer klinkt idd erg iel, dit omdat 't gewoon van m'n midi-kaart is opgenomen... (128 bit).. Toch bevat 't nummer in totaal 12 tracks, als 't dus daadwerkelijk zou worden uitgevoerd zou 't wellicht stukken voller klinken.. Maarja, goeie muzikanten kosten een paar centen
Nog maar eentje dan:
"Half 6 in de ochtend"Dit is een klein stukje, stelt nog niet veel voor.. Is ook vrij poppy, maar ach, luister en oordeel
Echt een hele goeie compo imho!
quote:Gaaf! Als je nou nog enkele afwijkende melodielijnen en ritmes erbij probeert te maken, bijv. voor een bridge en/of refrein-couplet afwisseling in het nummer, heb je ook nog meer afwisseling, dan zou het echt een goed en compleet nummer worden. Beetje neppe drums maarja dat ligt aan het programma he, daarvoor zou je eigenlijk zoiets als Reason/Cubase moeten leren denk ik. Of een echte opname, natuurlijk
Op maandag 21 juli 2003 01:20 schreef webfreak het volgende:[..]
Het nummer klinkt idd erg iel, dit omdat 't gewoon van m'n midi-kaart is opgenomen... (128 bit).. Toch bevat 't nummer in totaal 12 tracks, als 't dus daadwerkelijk zou worden uitgevoerd zou 't wellicht stukken voller klinken.. Maarja, goeie muzikanten kosten een paar centen
Nog maar eentje dan:
"Half 6 in de ochtend"Dit is een klein stukje, stelt nog niet veel voor.. Is ook vrij poppy, maar ach, luister en oordeel
Maargoe, het is in ieder geval een erg goede basis voor een catchy nummer!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-07-2003 17:54]
quote:Ja, ik ga er vast nog wel es wat mee doen...
Op maandag 21 juli 2003 17:32 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Gaaf! Als je nou nog enkele afwijkende melodielijnen en ritmes erbij probeert te maken, bijv. voor een bridge en/of refrein-couplet afwisseling in het nummer, heb je ook nog meer afwisseling, dan zou het echt een goed en compleet nummer worden. Beetje neppe drums maarja dat ligt aan het programma he, daarvoor zou je eigenlijk zoiets als Reason/Cubase moeten leren denk ik. Of een echte opname, natuurlijk
Maargoe, het is in ieder geval een erg goede basis voor een catchy nummer!
Alvast bedankt
http://www.jazzaholic.com/tmp/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=15
.
quote:Ik zat een of ander tv kanaal te kijken (zonder geluid) en dacht dat de muziek daarbij hoorde. Daarvoor
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:35 schreef Mikula het volgende:
Tis nog een beta hoor, moet alle zooi er nog uitslopen, maar daar is het nu te warm voor...http://www.jazzaholic.com/tmp/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=15
.
quote:Jazz out dude
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:35 schreef Mikula het volgende:
Tis nog een beta hoor, moet alle zooi er nog uitslopen, maar daar is het nu te warm voor...http://www.jazzaholic.com/tmp/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=15
.
quote:*Denkt aan uitspraak van mede-fokker*
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:42 schreef RiLo het volgende:[..]
Ik zat een of ander tv kanaal te kijken (zonder geluid) en dacht dat de muziek daarbij hoorde. Daarvoor
maar wees niet al te blij, dit kan ook door mijn promillage of stonedheid komen
Toch geen filmpje van een vlieger op het strand he? .
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |