abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169131581
Ik lees hier wel eens dat mensen beweren dat ze (vooral vroeger) met een grote vriendengroep van >10 man op vakantie of uit gaan.

Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat je dan met alle anderen in de groep even goed bevriend bent? Of wel?

Ik ga ook wel eens met een groepje vrienden uit, en dat is nooit meer dan 6 man of zo, maar die ken ik dan ook vrij goed. Soms groeit de groep wel groter maar dat zijn dan vrienden/kennissen van vrienden die er bij aan haken. Dat zijn dan niet mijn vrienden en meestal leer je ze dan ook niet echt goed kennen.

Kortom hoe zit het, en mocht stappen met 30 man verleden tijd zijn, heb je nog steeds contact met die groep van 30?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169131648
Vriendjes hebben is toch vooral iets voor scholieren/studenten? Daarna kom je ze niet meer tegen.
pindazakje
pi_169131832
Geen contact meer mee, maar zij gaan nog altijd met elkaar om. Jarenlang mee omgegaan tot zo'n 8 jaar geleden en we gingen altijd samen overal heen.
pi_169132016
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:38 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Geen contact meer mee, maar zij gaan nog altijd met elkaar om. Jarenlang mee omgegaan tot zo'n 8 jaar geleden en we gingen altijd samen overal heen.
Waarom ga jij niet meer met hun om?
pi_169132023
Ja en het zijn er ook nog een meer dan 30
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:08:39 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_169132142
Ik heb er ook eentje van bijna 20 man. Maar ze komen niet allemaal op mijn verjaardag, vrienden vind ik iets anders dan vriendengroep.
pi_169132424
Ik had ook zo'n groep. Ongeveer 15 man elk weekend samen. Meestal ken je iedereen uit de buurt of van school en dat groeit zo door.
pi_169132499
Ik heb wel zo'n groep vrienden. Vakanties komt er niet meer van want iedereen gaat met partner maar festivals nog wel. Is echt super gezellig

Maar ik kan natuurlijk niet inschatten of iedereen in die groep het zelfde antwoord geeft. Misschien zit er wel iemand tussen die ik als vriend beschouw en die mij wat voor lief neemt :D

Waarom zou het niet kunnen?

Het zijn er geen 30 trouwens maar wel meer dan 10 (wat ook nogal ver uit elkaar ligt, waarom die 2 getallen?)

Het ding is dat als mijn vrienden bevriend raken met iemand dat vaak iemand is die het zelfde in het leven staat als zij, en dus als mij. Dat is best een prima begin toch
pi_169133394
Ik heb altijd een voorkeur voor kleinere groepen, denk <10
pi_169133485
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:34 schreef Allures het volgende:
Ik heb wel zo'n groep vrienden. Vakanties komt er niet meer van want iedereen gaat met partner maar festivals nog wel. Is echt super gezellig

Maar ik kan natuurlijk niet inschatten of iedereen in die groep het zelfde antwoord geeft. Misschien zit er wel iemand tussen die ik als vriend beschouw en die mij wat voor lief neemt :D

Waarom zou het niet kunnen?

Het zijn er geen 30 trouwens maar wel meer dan 10 (wat ook nogal ver uit elkaar ligt, waarom die 2 getallen?)

Het ding is dat als mijn vrienden bevriend raken met iemand dat vaak iemand is die het zelfde in het leven staat als zij, en dus als mij. Dat is best een prima begin toch
>10 mensen bij elkaar zijn echt grote groepen. En 30 was willekeurig genoemd, iemand op het forum hier noemde dat hij uitging met zo'n aantal mensen.
pi_169133517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:08 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb er ook eentje van bijna 20 man. Maar ze komen niet allemaal op mijn verjaardag, vrienden vind ik iets anders dan vriendengroep.
Want die vriendengroep zijn geen vrienden van je :?
pi_169133561
Handvol vrienden is genoeg. Heb het al druk genoeg.
pi_169133775
Ik heb een vrij solide vriendengroep van 15+, en ik ga wel meer om met de één als met de ander, maar we gaan voornamelijk met zn allen met elkaar om. Dus "betere vriendschap"... mwa, tis anders 1 op 1... maar persee beter? Nee.
Lambo of Rekt
pi_169135863
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:56 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom ga jij niet meer met hun om?
Uit elkaar gegroeid.. en verhuisd naar andere kant van het land.
pi_169137006
Vrienden groep van ongeveer 25 man. (Kinder) verjaardagen zien we elkaar meestal wel allemaal. En we proberen een paar keer in het jaar iets te organiseren om elkaar allemaal tegelijk te zien. Zomer BBQ, we doen een sinterkerstennieuw avondje. En daarnaast vaak naar feestjes. Wie er mee wil gaat er mee, wie niet. Ook goed.
pi_169137785
Ik heb geen vrienden want ik heb FOK!
Moeten zij weten
pi_169138026
Vriendengroep van 12 mensen, waarvan ik er met 6 buiten de weekenden om contact heb. Die overige 6 alleen in het weekend.

Denk ook dat je je zelf de vraag moet stellen:'Wie zie ik over 10 jaar nog?''
Hey
pi_169138178
De term ''vrienden'' wordt natuurlijk sowieso vrij gemakkelijk gebruikt.

Mijn ervaring met dit soort dingen is : hoe groter de vriendengroep, hoe sneller en eerder het over het algemeen uit elkaar valt.

Zelf heb ik altijd een vriendengroep van zes mensen gehad. Hoewel nu minder intensief door samenwonen, werk etc, spreken we elkaar nog steeds regelmatig en sowieso met oud en nieuw, koningsdag en dergelijke.

Al die enorme vriendengroepen van 20 / 30 man die zie ik al jaren niet meer, eigenlijk al niet meer sinds de middelbare school. Ken wel wat lui die in zo'n ''vriendengroep'' zaten, maar er hoeft dan vaak maar weinig te gebeuren om zoiets uit elkaar te laten vallen, en dat is zonder uitzondering ook gebeurd.
pi_169145432
Ik heb eigenlijk verschillende vriendengroepen, de ene groep zie ik vaker dan de andere.

Aantal studiegenoten van me zijn goede vrienden geworden, stuk of 5, waarmee ik regelmatig dingen onderneem. Met m'n jaarclub doe ik vooral veel. En dan nog wat VVV'tjes die ik een paar keer per jaar zie (meestal 5-10 man).
pi_169195234
Ik heb een vriendengroep van +/- 20 personen. Natuurlijk zitten er mensen tussen die ik meer of minder mag. Maar toch zeker zo'n 8 personen reken ik tot hele goede vrienden en we zitten vaak genoeg tegelijk samen. Maar met verjaardagen, feestdagen en uitjes (2x per jaar een weekend weg) hebben we toch wel de hele groep bij elkaar.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:35:13 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169195294
Ach meestal hebben mensen in zo'n groep met een paar een echte vriendschap en met een paar meer een kennissenband. Maar iedereen heft dan wel een paar vrienden in de groep dus dat is het cement dat het bij elkaar houdt.
pi_169198540
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 23:17 schreef Chaes het volgende:
Ik heb eigenlijk verschillende vriendengroepen, de ene groep zie ik vaker dan de andere.

Aantal studiegenoten van me zijn goede vrienden geworden, stuk of 5, waarmee ik regelmatig dingen onderneem. Met m'n jaarclub doe ik vooral veel. En dan nog wat VVV'tjes die ik een paar keer per jaar zie (meestal 5-10 man).
VVV'tjes :?
pi_169201116
10 man vind ik wel erg veel. Als ik al met zulke grote groepen heb gereisd was het b.v. een bepaald clubje binnen mijn studentenvereniging of zo. En daar zitten dan een paar goede vrienden tussen, een boel B-vrienden en de rest niet echt vrienden. En soms zelfs een paar die ik niet eens mocht. Maar dat heb je altijd.

Mijn huidige vriendengroep zit misschien ook rond de 10 mensen of zo maar er is een kleine harde kern waar ik het meest mee om ga en de rest is meer B-categorie e n zo.

Ik denk dat er geen mens is dat 10 of meer échte vrienden heeft. Dat houd je denk ik niet vol. Volgens mij zijn eht dan vrij oppervlakkige vriendschappen. MAar goed misschien ben ik een sociopaat of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:43:54 #24
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_169226828
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:08 schreef Godshand het volgende:

[..]

VVV'tjes :?
"Vrienden Van Vroeger", aka middelbareschool of zelfs basisschool.
pi_169238651
Ik heb ook een vriendengroep gehad van die grootte bij de studievereniging. Je bent inderdaad niet met iedereen bevriend, hoogstens met de helft of zo. Niet dat de andere mensen niet leuk zijn, maar daar heb je dan gewoon minder mee.

Groep is alleen uit elkaar gevallen door kliekjesgedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')