quote:Op vrijdag 24 februari 2017 00:31 schreef Quoi het volgende:
Ook zo leuk dat bijv mijn schoonouders de willen-jullie-een-tweede vraag via Max communiceren. /insert hoge stem: ja, misschien krijg jij wel een broertje of zusje hè? ja hè? JA! want alleen is ook maar alleen hè? JA!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Vind ik ook knap!quote:Op vrijdag 24 februari 2017 20:18 schreef ikke_84 het volgende:
ik bedoel eigenlijk tijgeren ipv kruipen
Die speelgoedruzie...van kleuter moest ik pas in vriendenboekje van klasgenootje bij 'wat is mijn grootste wens?' noteren: dat mijn kleine broertje van mijn spulletjes afblijft.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 20:31 schreef Chanty het volgende:
Rady echt broers!V is groot geworden zeg.
Ikke super leukik kijk er naar uit, hoewel ik ook veel ruzie voorzie over speelgoed
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 23:57 schreef Svane het volgende:
[..]
Die speelgoedruzie...van kleuter moest ik pas in vriendenboekje van klasgenootje bij 'wat is mijn grootste wens?' noteren: dat mijn kleine broertje van mijn spulletjes afblijft.
Dat gelukkig nog nooit gehad. Maar ik zeg ook altijd dat hij zachtjes moet doen. Hij gooit sowieso bijna nooit met speelgoed.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 02:25 schreef BlueEyes het volgende:
[..]![]()
Vooralsnog zorgt het speelgoed van grote broer hier voor een ingedeukte fontanel of bedolven liggen onder een lading auto's en dan heel hard moeten brullen inclusief de hier welbekende pruillip
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 23:57 schreef Svane het volgende:
[..]
Die speelgoedruzie...van kleuter moest ik pas in vriendenboekje van klasgenootje bij 'wat is mijn grootste wens?' noteren: dat mijn kleine broertje van mijn spulletjes afblijft.
In bed lukt het 'm nog niet gelukkig.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 13:30 schreef Crumpette het volgende:
Hehe kan hij niet op zijn buik slapen dan? Ik zou hem niet gaan flippen om die reden in bed![]()
Hier is ook alles rolll. En eindelijk gaat er wat fruitprut inwe komen er wel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Vooral de laatste foto is typisch voor hoe hij nu is. Het is de hele dag "DIE!" en "DAT!" en dan volstaat soms een uitleg of een woord, maar meestal wil hij het gewoon HEBBEN en als dat niet kan heb ik een snotterende Tas aan mijn been![]()
)
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2017 15:19:46 ]
Rapley weet ik niet, ik ben daar niet zo goed in. Hier hielp/helpt het met eten geven heel goed om hem zelf altijd een eigen lepeltje in handen te geven. Kon hij mooi klooien met zijn lepel en ik voeren. Dat hielp in elk geval tegen de zwaaiende armpjes die alles tegen de muur deden belandenquote:Op zaterdag 25 februari 2017 16:00 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi wat handig dat hij in bed ook draaitvooral als terug draaien nog niet lukt. Hopelijk gaat hij dat midden in de nacht niet doen.
Stijn is 6 maanden.
Stijn kan ook al nee schudden.
Als hij de lepel aan ziet komen doet hij daten dan heel hard zwaaien met zijn armen zodat het echt onmogelijk is om de lepel met voedsel in zijn mond te krijgen.
Ik stop er maar weer even mee want zo gaat het hem alleen maar meer tegen staan. Hij krijgt nu gewoon alles in grote stukken zodat hij er zelf mee kan knoeien.
Hoe doen de rapley mensen dat met bv banaan of een zachte peer? Ik vind dat zo eng om te geven. Stijn bijt er echt grote stukken af en ik ben bang dat hij er in stikt
Aaaah tasnu al aan het helpen in het huishouden. Ik zeg goede opvoeding
Hier hetzelfde. En zelf eten wil ook nog niet geweldig. Bij Lucas gewoon banaan en zo gegeven. Hij werkte grote stukken vanzelf er weer uit maar soms viste ik het ook weer uit zijn mond. Geef hem anders een kleiner stukje.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 18:24 schreef ikke_84 het volgende:
Ik heb geloof ik alles al geprobeerd, maar hij wil gewoon niet van een lepel eten. Lippen gaan strak op elkaar, hij schud heel hard nee en hij maait met beide armen de lepel weg.
Zelf eten gaat wel goed. Ik ben ook niet van rapley maar ik heb nu al niks te vertellen![]()
Wij hebben de kids net naar opa en oma gebracht. Op naar de carnaval
Begrijpelijk hoor. Jij noemde toch ooit hoeveel keer je op en neer naar het ziekenhuis was geweest voordat je zwanger bleek van Emmy? Ik vond dat al heel zwaar klinken, en dan heb je het nog niet eens over de ongemakken en bijwerkingen van de behandelingen en controles zelf.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 00:02 schreef Arja het volgende:
Maar ik denk niet dat het er voor ons in zit. Ik zie het niet zitten om weer de medische molen in te gaan en mijn man nog minder. En ik word er niet jonger op.
Jezus wat slecht!quote:Op vrijdag 24 februari 2017 00:31 schreef Quoi het volgende:
Ook zo leuk dat bijv mijn schoonouders de willen-jullie-een-tweede vraag via Max communiceren. /insert hoge stem: ja, misschien krijg jij wel een broertje of zusje hè? ja hè? JA! want alleen is ook maar alleen hè? JA!
Omrolguppy!quote:Op zaterdag 25 februari 2017 19:48 schreef Burdie het volgende:
Tussen de carnaval door: Guppy kan omrollen![]()
.
Hij vond carnaval verder nog niet zo veel aanmaar dat mag als je 3 maanden bent
.
Gevaarlijk, alle flessen in de vaatwasser.quote:Op zondag 26 februari 2017 13:03 schreef Quoi het volgende:
Goed bezig Mies![]()
Alle flessen even in de vaatwasser kon best ff dachten we. Toen ineens had hij vroeger hongerrrrr. Help. Met hulp van wat we nog hadden in onze flessenwinkel hebben we het overleefd![]()
Nazil, al met nutrilon 2 gestart trouwens? Cold turkey?
Wij gaan samen naar een verjaardag in een kroegje en Max gaat even spelen bij mijn zus en nichtjes. Die zijn alvast lekkere fruithapjes aan het maken
Ik ben geen drogist, maar wel neurotisch met verpakkingen vergelijken qua vitamines (zie de tabellen in WOHTS haha).quote:Op zondag 26 februari 2017 14:19 schreef Nazil het volgende:
We blijven bij Kruidvat. Even jumbo overwogen maar de drogist in mij heeft alle verpakkingen vergeleken () en kruidvat zat net wat meer in qua mineralen.
Nutrilon doet het nog net wat beter, vooral met de visolie maar dat is mij het dubbele in geld niet waard als L dit ook prima vindt.
Het is wel honderdstenwerk hoor, een slok meer of minder en het verschil heb je ingehaald. Of er nou 7,4 of 7,6 mg van iets in zit per 100 ml, ik denk niet dat je dat in praktijk kan terugvinden.quote:Op zondag 26 februari 2017 19:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ben geen drogist, maar wel neurotisch met verpakkingen vergelijken qua vitamines (zie de tabellen in WOHTS haha).Ze zeggen altijd wel "maakt niet uit welke kunstvoeding je neemt, vanwege de strenge wettelijke vereisten is het altijd goed", maar ik zag bijvoorbeeld ook dat AH huismerk minder vitamines en mineralen bevat dan Nutrilon of Hero. Misschien komt AH wel uit dezelfde fabriek als Jumbo dan.
En bluh groof, beterschap!!
Ja ik twijfelde om over te stappen. Er zit (bij Kruidvat) in nummer twee zelfs minder suiker, minder verzadigde (en ook onverzadigde) vetten, meer dha (visolie), En relatief veel meer ijzer in. En de rest verschilt heel iets. Nou staat er wel dat nummer 2 14,6 gram opgelost tot 100 ml is en nummer 1 13,5 gram dus goed te vergelijken is het niet.quote:Op zondag 26 februari 2017 20:02 schreef Burdie het volgende:
Maar nummer 2 melk is toch sowieso niet per se nodig, vooral uitgevonden voor de marketing? Ik begreep juist dat het prima is om nummer 1 te blijven geven, ook omdat nummer 2 meer suiker bevat.
gebruik je het in combi met de otrivin monodose?quote:Op maandag 27 februari 2017 07:57 schreef Selvaria het volgende:
Jeetje groofs, wat vervelend. Beterschap.![]()
Ik verklaar hier wederom de oorlog aan Snot.Het arme meisje had er zo'n moeite mee vannacht en ondanks dat de snotzuiger haar verloste van een paar dikke groene klodders bleef het lastig.
Niet met Otrivin specifiek, maar wel met een zoutoplossing neusspray ja.quote:Op maandag 27 februari 2017 08:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
gebruik je het in combi met de otrivin monodose?
Quoi, een slaapzak een optie?
Ze zakte weg. Het is heel akelig en ook wel eng. Ik herkende het van mijn oudste, die heeft het ook gehad. Donderdag werd ze opgenomen met een hypo (2.2 suikerwaarde), maar knapte ze gedurende de dag goed op met een infuus en antibraakmiddel. In de vroege avond mochten we gaan. maar de volgende dag ging het helaas weer mis en toen moesten we blijven totdat ze 24 uur zonder infuus haar eigen waardes op peil had weten te houden. Ze heeft veel nare prikken en ellende moeten doorstaan. In de eerste hypo werd ze meteen behandeld, maar tijdens de tweede wilden ze eerst allerlei bloedonderzoek doen. bah, ik kan er nog bijna niet aan terugdenken.quote:Op zondag 26 februari 2017 19:25 schreef Arja het volgende:
Ah, groofs, wat sneu. Er zou nu ook gewoon iemand moeten zijn om jou te vertroetelen. Beterschap![]()
Hoe uiten hypo's zich?
Normaal heeft hij die aan ja (was nu in de was). Benieuwd of dat helpt vannachtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Miezziej op 27-02-2017 13:44:53 ]
Ik ben fan van lodger: klik. Blijven goed zittenquote:Op maandag 27 februari 2017 20:05 schreef Arja het volgende:
Oh miez ik vind haar zo poepig![]()
Welke schoenen of slofjes zijn leuk voor een 8 maanden oude baby en zijn makkelijk aan te trekken door mij, maar moeilijk uit te trekken door haar?
betwetermodus aan:quote:Op maandag 27 februari 2017 09:03 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Niet met Otrivin specifiek, maar wel met een zoutoplossing neusspray ja.
Ik heb ze vanmiddag al gekocht om eens te proberen.quote:Op maandag 27 februari 2017 20:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
betwetermodus aan:
mijn kinderarts, naja James zn arts vertelde dat sprays bij die mini's geen zin hebben omdat ze t niet op kunnen snuiven... Daarom gebruiken ze in het ziekenhuis zoutoplossing met een spuitje en wij thuis de otrivin monodose.
#betweter modus uit...
Die hebben we al (de katoenen) maar waren binnen no time versleten bij de zolen, omdat ze zo loopt te trappelen en met haar voetjes langs elkaar schuurt.quote:Op maandag 27 februari 2017 20:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ben fan van lodger: klik. Blijven goed zitten
Joh echt? Beweeglijk vrouwtjequote:Op maandag 27 februari 2017 20:58 schreef Arja het volgende:
[..]
Die hebben we al (de katoenen) maar waren binnen no time versleten bij de zolen, omdat ze zo loopt te trappelen en met haar voetjes langs elkaar schuurt.
Die leren slofjes vind ik wel erg duur voor een baby die nog niet loopt
Sokslofjes?quote:Op maandag 27 februari 2017 20:58 schreef Arja het volgende:
[..]
Die leren slofjes vind ik wel erg duur voor een baby die nog niet loopt
binnen en buiten en ik wil ook nog dat ze bijna overal leuk bij staan.quote:Op maandag 27 februari 2017 21:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Sokslofjes?
Wanneer wil je ze gebruiken? Flo droeg vandaag in de doek toevallig slofjes (van het type 'zo kwijt bij getrappel'), maar meestal een paar extra wollen sokjes.
Zijn dat die slofjes van een tientje? Als je daat tevreden over bent zou ik die gewoon weer kopen.quote:Op maandag 27 februari 2017 21:07 schreef Arja het volgende:
[..]
binnen en buiten en ik wil ook nog dat ze bijna overal leuk bij staan.
Denk dat ik toch maar weer lodger koop, zo duur is het niet en de maat 6-12 maanden heeft een stevigere zool
Nee in haar maat zijn ze 18 euro en dan komt er nog bijna 5 euro aan verzendkosten bij..quote:Op maandag 27 februari 2017 21:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zijn dat die slofjes van een tientje? Als je daat tevreden over bent zou ik die gewoon weer kopen.
(Als je nog een reserverib hebt om uit te geven zeg ik Babypaws Venus)
Bij de action hadden ze vierkantje bakjes per 4, grijze of donkerblauwe deksel. Hebben ze ook grotere versies van maar de kleinste is fijn voor hapjes. Hele vriezer ligt vol met die bakjesquote:Op maandag 27 februari 2017 21:30 schreef Quoi het volgende:
Iemand nog gouden tips trouwens voor invries-devices voor babyvoeding? Mijn ijsblokjesding is zomaar kaputEn nu wil ik natuurlijk het allerbeste en handigste voor al die heerlijke fruit- en groentegezelligheid voor Max
Ah. Ik was om die reden dus zaterdag even in de action, maar werd zo zenuwachtig in die winkel dat ik er snel weer uitliep. Zonder bakjes, want die kon ik niet vindenquote:Op maandag 27 februari 2017 21:33 schreef Nazil het volgende:
[..]
Bij de action hadden ze vierkantje bakjes per 4, grijze of donkerblauwe deksel. Hebben ze ook grotere versies van maar de kleinste is fijn voor hapjes. Hele vriezer ligt vol met die bakjesbpa vrij. Alleen hier hebben ze de laatste paar weken de kleinste er niet meer van, dus nu zit een deel in grotere bakjes. De kleinste zijn 100ml ofzo?
Zeeman, 3 euro, alleen niet altijd alles voorradig gezien het een pauperwinkel isquote:Op maandag 27 februari 2017 21:30 schreef Arja het volgende:
[..]
Nee in haar maat zijn ze 18 euro en dan komt er nog bijna 5 euro aan verzendkosten bij..
Maar ja toch maar besteld.
Kruidvat heb ik wel een keer gekeken, maar ze hadden toen maar 2 soorten en die vond ik niet mooi
Oh ja, de zeeman. Daar was ik nou nooit op gekomen.quote:Op maandag 27 februari 2017 21:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeeman, 3 euro, alleen niet altijd alles voorradig gezien het een pauperwinkel is
Ik haal er sokjes en slofjes, vind het prima spul voor dat geld.quote:Op maandag 27 februari 2017 22:01 schreef Arja het volgende:
[..]
Oh ja, de zeeman. Daar was ik nou nooit op gekomen.
Hai molo![]()
Hoe gaat het?
IKEA heb je 17 bakjes voor een paar euro. Groot klein. Ik zal even de link opzoekenquote:Op maandag 27 februari 2017 21:30 schreef Quoi het volgende:
Iemand nog gouden tips trouwens voor invries-devices voor babyvoeding? Mijn ijsblokjesding is zomaar kaputEn nu wil ik natuurlijk het allerbeste en handigste voor al die heerlijke fruit- en groentegezelligheid voor Max
O nee, al die bakjes!quote:Op maandag 27 februari 2017 22:42 schreef zeefje het volgende:
[..]
IKEA heb je 17 bakjes voor een paar euro. Groot klein. Ik zal even de link opzoeken
Edit; link
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60149673/
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 18:41 schreef Quoi het volgende:
O nee, al die bakjes!Ik probeer nog altijd van de resten van het 1000 delig set af te komen dat ik ooit kreeg toen ik op mezelf ging wonen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is de tijd dat ik 'm lekker kon instoppen? Vorige week nog!![]()
We hebben zondag vrienden op bezoek gehad, verder gewoon lekker thuis gerommeld, de kerstspullen opruimen en zo.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:24 schreef Quoi het volgende:
Vivi, wat heerlijk! Nog wat leuks gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2017 11:07:26 ]
quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Tas z'n spek heeft de winter ook goed overleefd. Ik hoop dat hij altijd van die lekkere hap-armen houdtAhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat heeft Emmy ook. Ze heeft niet eens echt polsen ofzo, maar het spek gaat over in haar handjes
Ja daarom ging ik 'm ook kijken, ik dacht me te herinneren dat er ophef over de aflevering met Brard was, dat men in dit topic moest huilen vanwege de erge gezinssituatie. Vroeg me dus af of dat deze aflevering was of dat mijn geheugen crap isquote:
Nee dat was met de aflevering van dit seizoen. Is nog wel terug te zien via Uitzending gemist. Dan wordt kindje uit huis geplaatst.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:25 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ja daarom ging ik 'm ook kijken, ik dacht me te herinneren dat er ophef over de aflevering met Brard was, dat men in dit topic moest huilen vanwege de erge gezinssituatie. Vroeg me dus af of dat deze aflevering was of dat mijn geheugen crap is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
4 mndquote:Op woensdag 1 maart 2017 15:13 schreef BlueEyes het volgende:
Wup welkom
Sjee gm geloof dat mijn meisje van 2 mnd net zo zwaar is als jou jochie![]()
Stats afgelopen maandag bij 2 mnd
- 5830g
- 60cm
Ze is vooral lang aan het worden.
Haha ik zat net de stats van mijn beer te zoeken, die was met 3 mnd:quote:
Wat enorm spannend!quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:44 schreef ikke_84 het volgende:
Ik ben een beetje zenuwachtig. Mijn broer en schoonzus zijn pas begonnen met ivf en morgen middag is de eerste terugplaatsing. Hopelijk plast ze over 2 weken 2 hele mooie strepen
quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Tas z'n spek heeft de winter ook goed overleefd. Ik hoop dat hij altijd van die lekkere hap-armen houdtThe wristless wonderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja nou dat dacht ik dus! Daarom zette ik 'm aan. En maar wachten op dramaquote:Op woensdag 1 maart 2017 13:42 schreef _Hestia_ het volgende:
* _Hestia_ ontlurkt
[..]
Nee dat was met de aflevering van dit seizoen. Is nog wel terug te zien via Uitzending gemist. Dan wordt kindje uit huis geplaatst.
Subtiele wacht maarquote:Op woensdag 1 maart 2017 20:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb in OUD wel vreemdere dingen gezien.
Gefeliciteerd! En mag brood al? Ik twijfelde en het www zei ook eigenlijk niet veel daarover.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
F. is vandaag precies 6 maanden.
hij heeft zo erg veel brood gegetenhij is zo blij dat hij nu ook aan tafel zit.
Hij is wel schattig. Maar neequote:
Die van mij sliep alleen in de kinderwagen tijdens het wandelen en bij mij in bed, anders niet. Ik heb me hier enorm zorgen over gemaakt, want hoe moet dat nou met (slecht lopende) oma's en op het kdv? De oma's gaan gewoon met de Welp in bed liggen en dan slaapt ze heerlijk en op het kdv weet ik het nog niet. Morgen gaat ze voor het eerst een hele dag, de vorige keer dat ze daar was heeft ze uiteindelijk in een schommelstoel geslapen (nog geen kwartier, maar het is een beginquote:Op woensdag 1 maart 2017 20:17 schreef Taartje het volgende:
Wat spannend, Ikke_84!
Lekkere spekbaby's hier, ik houd ervan. Van die elastieken polsjes en Michelinpootjes.
Quoi, wat fijn dat Max zo enthousiast is over zijn hapjes. En een mooie bijkomstigheid dat hij nu ook lekker doorslaapt. Of heeft dat niet met elkaar te maken?
Ik schreef hier een tijdje terug even mee, en probeer weer aan te haken. De nachten gaan 100 keer beter nu, waardoor ik meer tijd kreeg om te slapen en minder tijd om te Fokken. Mij hoor je niet klagenMeneertje slaapt 's nachts hartstikke goed in zijn eigen bed, maar probeer ik hem overdag in bed te leggen, dan schreeuwt hij moord en brand. Slapen gebeurt overdag dus alleen in de draagdoek. Heel knus, maar nu ik binnenkort moet gaan werken word ik er wel een beetje zenuwachtig van (hoe moet dat dan op de opvang, bij opa en oma?) We blijven het proberen, maar vooralsnog weinig succes. Iemand tips?
Volgens Rapley mag bijna alles met 6 maandenquote:Op woensdag 1 maart 2017 20:36 schreef Nazil het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En mag brood al? Ik twijfelde en het www zei ook eigenlijk niet veel daarover.
ik doe er iets op, fruitmoes, huttekase, amandelspread, avocado, yoghurt, humus, of soms alleen roomboterquote:Op woensdag 1 maart 2017 20:51 schreef Miezziej het volgende:
Met gewoon sneetjes, doen jullie er dan iets op of gewoon alleen brood?
quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik kocht een speelkleed, lijkt de grote vent ook een keer klein![]()
Gaat dat een beetje goed?quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
Pindakaas geef ik ookidd omdat later introduceren geen voordeel lijkt te hebben.
klopt, als je verder zoutloos kookt dan kan het wel, mits niet te vaak op een dag.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:26 schreef Nazil het volgende:
Dat kleedbazending!
Geen zout, maar in brood zit toch relatief veel zout? Dat hield mij tegen.
Ik vind het zo raar dat ze van niks ineens naar praktisch alles mogen. Gaat een beetje tegen m'n gevoel in ofzo. Nu kook ik voor L apart, meestal eens inde week ofzo dat ik een middag achter het fornuis sta om groente en fruit te koken zonder zout en dat pureren. En dan krijgt hij ook altijd wel wat om mee te spelen, boontjes ofzo. En als ik fruit eet krijgt hij ook een stuk. Maar verder ben ik nogal panisch voor viezigheid dus ik kan dat hele rapley niet zo goed hebben, hoe leuk ook.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:51 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
klopt, als je verder zoutloos kookt dan kan het wel, mits niet te vaak op een dag.
voorkeur gaat uit naar banaanpannenkoekjes, fruityoghurt, ei, salade, njah niet naar brood dus. en dingen die er zonder niet vaak te koop zijn of lastig. dan zegt rapley gewoon in mate.
Maar als je geen pakjes en zakjes of kant en klaar dingen gebruikt is out verder ontwijken wel makkelijk.
daar kan ik inkomen maar zodra ze 1 zijn zit je volgens cb ook aan de stukjes, dan kan je die blijven voeren tot een jaar of 2 a 3 en dan willen ze het op een moment zelf doen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:05 schreef Nazil het volgende:
Maar verder ben ik nogal panisch voor viezigheid dus ik kan dat hele rapley niet zo goed hebben, hoe leuk ook.
Ja klopt! Daar lijkt het wel op. Het is alleen gevuld mrt 2cm aan vlies en dan de onderkant waterdicht zeil en extra dik ook geschikt voor buiten en boven dan Fatboy achtige stof. Iets zachter maar wel heel fijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:40 schreef Taartje het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, fijn dat meer baby's niet in hun bed willen overdag. Nou ja, niet fijn voor hen en voor jullie, maar wel fijn om de herkenning te lezen. Ik probeer het maar een beetje los te laten, óóit komt het vast goed.
Wat leuk om te lezen over het introduceren van vaste voeding. Dat klinkt nog zo ver weg, maar over een maand of twee mogen wij eiur ook mee beginnen. Ik heb er nu al zin in.
Budabuddumbam, wat een mooi speelkleed. Het lijkt een beetje op een platte Fatboy, qua materiaal. Klopt dat? Hij lijkt er in elk geval heerlijk op te liggen!
Ik weet niet wat normaal is, maar huilt hij veel/heb je het idee dat hij pijn heeft?quote:Op donderdag 2 maart 2017 11:58 schreef Burdie het volgende:
Gaaf kleed Buda!
Vraagje, wanneer spuugt een baby 'te veel'? Ik kan kuiken de laatste tijd wel 3x per dag omkleden. Hij wil ook elke 2 uur drinken. Kuiken spuugde bijna nooit, dus ik vraag me af wat 'normaal' is.
+1!quote:Op donderdag 2 maart 2017 11:58 schreef Burdie het volgende:
Gaaf kleed Buda!
Vraagje, wanneer spuugt een baby 'te veel'? Ik kan kuiken de laatste tijd wel 3x per dag omkleden. Hij wil ook elke 2 uur drinken. Kuiken spuugde bijna nooit, dus ik vraag me af wat 'normaal' is.
Mja, geen idee eigenlijk. Hij is tevreden als je hem draagt of voedt en kan soms ook lekker zelf liggen spelen of om zich heen kijken. Maar het is wel anders dan hiervoor. Misschien is het een fasequote:Op donderdag 2 maart 2017 12:26 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ik weet niet wat normaal is, maar huilt hij veel/heb je het idee dat hij pijn heeft?
Misschien is het typisch speklapgedrag?quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:36 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
+1!
Ik heb hier ook zo'n 'overvoerd' spugend hongerlapje![]()
Vooral in de avond gillen om drinken en dan vol drama en tranen het weer uitspugen om vervolgens sabbelend aan de borst in bed in slaap te vallen.
En ook niet herkenbaar van F
Rollades Unitedquote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien is het typisch speklapgedrag?
Dat denk ik ook wel, maar het is sowieso een redelijk rustig kind. Hij is de laatste tijd wel vaker ontevreden; spugen, zwaaien, moeilijk doen, overstrekken, maar optillen of aanleggen helpt bijna altijd.quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:55 schreef Crumpette het volgende:
Als hij echt last zou hebben zou hij dat wel kenbaar maken toch?
Hmm ja meer dan in de gaten houden en zorgen dat hij goed groeit (quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar het is sowieso een redelijk rustig kind. Hij is de laatste tijd wel vaker ontevreden; spugen, zwaaien, moeilijk doen, overstrekken, maar optillen of aanleggen helpt bijna altijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
*kopinzandmodus*quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:25 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
daar kan ik inkomen maar zodra ze 1 zijn zit je volgens cb ook aan de stukjes, dan kan je die blijven voeren tot een jaar of 2 a 3 en dan willen ze het op een moment zelf doen.
of dat nu is, of met 3 jaar maakt in viezigheid weinig verschil, er komt een moment dan moet je daar doorheen.
Ik ga Googlen, dank je!quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:12 schreef Hupje het volgende:
Nazil, het schema van Kleintjes bouwt langzaam op.
nee joh madivi... alweer 1quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:05 schreef Madivi het volgende:
Half bijlees reactie...
Welkom aan de verse mama's!
Groofsken, jeetje wat hebben jullie wat meegemaakt zeg, hoe gaat het nu met C en jou? Heb je een beetje kans gehad eea te verwerken?
Gm mooie foto, hoe gaat het nu met James? Het babietje dat ik kende dat ook met RS in het ziekenhuis kwam ligt nu wéér opgenomen door de griep die rondgaat, t is echt een pittig seizoen voor die kleintjes geweest.
Hier als tegenhanger van al die babysaurussen twee bescheiden babies (7,3 en 9,2 kilo bij ongeveer 74 en 76cm met 10 maand gecorrigeerd).
Grappig om te lezen dat iedereen nu toe is aan de hapjes uitdagingen, voelt alweer zo lang geleden dat we daarmee begonnen. Favoriet hier waren in het begin zoete aardappel, pastinaak, wortel, courgette, rode bietjes en verse doperwtjes.
Verder over 9 dagen al hun verjaardag, kan er nog steeds niet bij dat ik zo geen babies meer heb! Maar tegelijkertijd als ze lekker rondkruipen en zelf spelen dan zijn het ook echt haast geen babies meer.![]()
Betekent dat dat hij nu weer in het zkh ligt GM?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 20:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
nee joh madivi... alweer 1![]()
De teller qua opnames staat bij James nu op 6... Hij heeft inmiddels RS a gehad, influenze, 3x een rhinivirus en nu een milde rs-b
wmb is die bingokaart nu wel vol, maar de voorspellingen stemmen me nog niet heel hoopvol.
5 maanden???!!! Dat kan niet! Jij bent net bevallenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 22:28 schreef klaprooss het volgende:
Q wat een leuke foto![]()
Nah! Chanty! Ik zou ook zo weer een baby erbij willen. Denk toch nog een beetje hormonen die ons daaraan toe zetten. Handig is anders iig want waar is die verse baby van ons gebleven?!
GM wat een foto![]()
Oh S krijgt heeft bijna 2 tandjes door, ik zie ze in de verte schitterenik doe met dr mee, onwijze last van mn verstandskies die door komt. En dat doet verdomd veel pijn!
Ik kreeg gisteravond een neefje erbij!
En S is over 2 dagen al 5 maanden, hallooooo.
Dag baby, ze zit al zo netjes in dr kinderstoel en pfft, nr 2 gaat echt 100keer sneller
Groofsken, ik heb je een berichtje gestuurd, misschien kan je er nog iets mee. Peuterhypo's zijn naar op elke leeftijdquote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vermoed dat het net als bij de oudste peuterhypoglycemie is en dat ze er overheen zal groeien met een jaar of 7. En dan maar hopen dat ze niet te vaak ziek wordt tussendoor en opgenomen hoeft te worden, want voor ons gezin is dat wèl behoorlijk ingrijpend natuurlijk. (En voor C vind ik al dat geprik en gedoe ook vreselijk naar, dat spreekt voor zich).
Lijkt mij ook. Vergeet d babyfoon niet. Die ben ik ook al eens vergetenquote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:36 schreef Quoi het volgende:
Dankje
Dat is handig!
Wij nemen ook de wagen mee én er staat een campingbedje. Moet goed gaan komen, zeg ik.
Ohhh ik rammel me ook juist suf, we willen eigenlijk maar twee kinderen en het voelt heel compleet, maar stiekem denk ik toch al steeds vaker: er past nóg wel eentje bij. Toen kuiken zo jong was, dacht ik meestal: eerst deze maar eens groot krijgen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:29 schreef Taartje het volgende:
Wauw Selvaria, wat een mooi meisje, en wat een heldere blik.
Grappig Groofsken, dat je tijdens de babytijd al rammelde voor wéér een baby. Ik heb dat juist totaal niet. Hoe heerlijk ik mijn baby ook vind en hoe relatief makkelijk het ook gaat, ik moet echt nog niet denken aan een tweede. Waar mijn ideaalplaatje altijd een gezin met twee kinderen was, zie ik het nu juist veel meer voor me met maar één kind.
Misschien is dat het ook meer. Ik geniet van m'n kleine hummeltje, maar kan ook soms de tijd vooruit kijken tot hij wat groter is. Wie weet sla ik dan plots aan het rammelen!quote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ohhh ik rammel me ook juist suf, we willen eigenlijk maar twee kinderen en het voelt heel compleet, maar stiekem denk ik toch al steeds vaker: er past nóg wel eentje bij. Toen kuiken zo jong was, dacht ik meestal: eerst deze maar eens groot krijgen.
Iets anders trouwens, is het raar dat mijn KS litteken nog gevoelig is? Hoe lang blijft dat nog?
Ik heb last gehad van mijn litteken tot de bevalling van Amelie. Daarvoor jeukte het altijd enorm (ook toen ik nog niet zwanger was) en was het vrij rood. Dat is nu over en het ziet er ook wat rustiger uit. Je bent nog niet zo gek lang geleden bevallen dus dat het nog gevoelig is, is niet vreemd. Als het echt pijn doet, zou ik wel even informeren.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ohhh ik rammel me ook juist suf, we willen eigenlijk maar twee kinderen en het voelt heel compleet, maar stiekem denk ik toch al steeds vaker: er past nóg wel eentje bij. Toen kuiken zo jong was, dacht ik meestal: eerst deze maar eens groot krijgen.
Iets anders trouwens, is het raar dat mijn KS litteken nog gevoelig is? Hoe lang blijft dat nog?
Aan de buitenkant of binnenkant? Het litteken op mijn huid jeukt regelmatig, het litteken op mijn baarmoeder steekt af en toe venijnig. Ga er vanuit dat het erbij hoort.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, die hadden we niet eens bij ons!quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:42 schreef Nazil het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Vergeet d babyfoon niet. Die ben ik ook al eens vergeten
Zooooooo, kan die mond nog verder open?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
veel van de kindjes van James zijn leeftijd doen dit ws al een poosje, maar ik werd vandaag zo intens gelukkig van dit geluid. (negeer t gereutel maar)
https://www.dropbox.com/s(...)0304_154348.mp4?dl=0
realiseer me wel extra dat ik wat hulp nodig heb verwerken, Als tegenhanger van dit filmpje moest ik dus gelijk terugdenken aan toen hij aan de beademing lag...
Kun je niet gewoon een printscreen maken en die uitprinten?quote:Op zondag 5 maart 2017 15:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kan daar ook alleen maar online-dingen vinden. maar ik wil gewoon een lege printen.
Oh, kennelijk staan ze daar niet meer.quote:Op zondag 5 maart 2017 15:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kan daar ook alleen maar online-dingen vinden. maar ik wil gewoon een lege printen.
Ja, dat had ik gedaan, maar daar was iets geks meequote:Op zondag 5 maart 2017 15:19 schreef Selvaria het volgende:
Achterin het boekje van het CB staan lege curves die je met de hand in kan vullen. Misschien dat je die kan uitscheuren / kopiëren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niemand kende 'm. Oud wijf dat ik ben![]()
Overigens 2x vannacht eruit gegaan om meneertje terug te draaien. Omrollen in bed lukt dusVoortaan echt de slaapzak aan en instoppen. Vanmorgen vond ik 'm trouwens prinsheerlijk slapend op zijn buik. Kan dus gewoon wel
ik vind het zelf nog een beetje spannend dat hij op zijn buik belandt 's nachts
![]()
Zo /lief dagboek. Dat waren weer de avonturen van Max en Q op maandagochtend.
Edit: as we speak is meneer op zijn buik in slaap gevallen in de box. Buikslaper dus?
Dat is helaas standaard op de dagen dat ik werk; wil vroeg starten omdat ik anders zo laat thuis ben.quote:Op maandag 6 maart 2017 12:39 schreef Arja het volgende:
Miez wat leuk dat je moeder er is.
Chanty half 6 opstaan![]()
Ikke dat klinkt niet fijn. Lijkt me lastig om dan je kindje achter te laten
wat maakt het zo spannend?quote:Op maandag 6 maart 2017 11:29 schreef Quoi het volgende:
Overigens 2x vannacht eruit gegaan om meneertje terug te draaien. Omrollen in bed lukt dus Voortaan echt de slaapzak aan en instoppen. Vanmorgen vond ik 'm trouwens prinsheerlijk slapend op zijn buik. Kan dus gewoon wel ik vind het zelf nog een beetje spannend dat hij op zijn buik belandt 's nachts
Het is vooral onterecht doemdenken. Hij lag ook nooit zo lang op z'n buik, heeft niet de meest sterke nek, maar sinds een weekje is hij overal ineens reuzesterk in. Kan dus prima, weet ik na afgelopen nachtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben niet goed bijgelezen, maar zag wel een leuke vrolijke foto van stijn!
En max die zwemmen begint leuk te vinden!
[ Bericht 13% gewijzigd door Arja op 07-03-2017 16:26:07 ]
Die van mij gaat over Wit Rusland regeren met hardere hand dan nuquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:55 schreef Quoi het volgende:
Proberen jullie je ook heel hard voor te stellen wat voor jongetje/meisje er over zeg 4 jaar rondloopt? Bij vlagen zie ik hem zo al voor me qua gezicht en gedrag!
Moest daar aan denken toen ik keek naar het geheime leven van 4-jarigen en me zat voor te stellen hoe Max zich in die groep zou manoeuvrerenJe hoopt toch iets leuks te kunnen 'maken' met de opvoeding die je geeft, maar deels zijn ze natuurlijk nu ook al hoe ze zijn.
Als ze dan ook nog steeds zo'n mooie brul kan doen. Plaatje compleetquote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Die van mij gaat over Wit Rusland regeren met hardere hand dan nu
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:28 schreef Madivi het volgende:
...en diep van binnen weten hoe geliefd ze zijn.
[ Bericht 23% gewijzigd door Arja op 07-03-2017 23:17:46 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is ook echt geen baby meer, hij probeert van alles na te zeggen, is ineens heel goed in een enorme keel opzetten als hij niet krijgt wat hij wil (DIEEEEEE! DIEEEE!), stapt vrolijk achter z'n babyrollator, drijft z'n zus tot waanzin met het slopen van haar Duplobouwsels en wil alleen nog maar zelf eten met een lepel en drinken uit bekertjes. Mijn blijerd wordt groot.
Ik dacht 1 seconde: wat lul je nou?! Maar damn het is gewoon waar!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:38 schreef Arja het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd razz en ik zal je beeldende posts hier missen
Maar ja, over 3,5 maand is het hier ook al zo ver![]()
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:29 schreef Arja het volgende:
Ik ben heel benieuwd om te zien wat voor mensje het steeds meer wordt. Ik vind het echt geweldig dat ik daar van zo dichtbij getuige van mag zijn.
Wat naarquote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:28 schreef Madivi het volgende:
Ik heb wel véél flashbacks van de bevalling en het ziekenhuis, niet altijd even fijn.
Wie weet loopt het leven nóg een keer anders, zeg nooit nooit.quote:En las laatst hier iets over rammelen voor een tweede, als het leven anders was gelopen had ik graag nog een keer een zwangerschap en baby meegemaakt. Nouja het zal wel slijten.
Och Madivi, je bent een supermama voor ze! Zo liefdevol en bewust bezig met hun behoeften en ontwikkeling.quote:Ik denk ook wel vaak aan hoe ze zullen zijn als ze groter zijn. Ik hoop dat ze dan enigzins tevreden terug kunnen kijken op het leven dat ik ze kan bieden en diep van binnen weten hoe geliefd ze zijn. Ouderschap maakt zo kwetsbaar en onzeker soms...
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:30 schreef Razztwizzle het volgende:
stapt vrolijk achter z'n babyrollator
Oe dan barst je uit elkaar van liefde en trotsquote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vandaag was onze eerste ouderavond! Een half uur met de leidsters gebabbeld over hoe leuk onze baby is.
quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:02 schreef Nazil het volgende:
Quoi l is ook pas 2 weken van de vijfde fles af. Cb had toen zoiets van, als hij het wil zal hij het wel nodig hebben. Een week later ging de 5e er afdoordat hij langer sliep 's ochtends kon die er af.
L had zich zo ondergepoept op het kdv dat hij daar in bad is geweest en z'n kleding zelfs al schoon weer in de tas zat![]()
Ik zou mij er niet druk om maken. Wat je zegt, gemiddelden enzo. En wie weet gaat er op de een op andere dag weer een af. Wij zijn van 5x 180 naar 4x 210 gegaan.quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:53 schreef Quoi het volgende:
[..]Poeperd! Fijn dat hij dat daar deed. Hier is hij dus pas net van de 6e fles af. Maar ach, gemiddelden worden ook berekend op basis van uitschieters en Max is er één
Groofsk, topper!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groofsken, heeft jouw oudste al wel eens vragen over jullie gezinsvorm of is dit gewoon zoals het is?
Arja, wat naar klinkt dat, hopelijk gaat t vandaag beter!
Miezziej, hopelijk lukt het je de opmerkingen van je mam naast je neer te leggen.
Quoi, indrukwekkende statistieken weer!
Nazil, lekker zo'n schone baby en schone was kunnen ophalen
[ Bericht 12% gewijzigd door Madivi op 09-03-2017 09:05:19 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |