Zou goed kunnen. Plaatje is een weergave over 2015: https://deviceatlas.com/blog/android-vs-ios-market-share-2015quote:Op dinsdag 21 februari 2017 00:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is de datum van dat kaartje?
Voor mijn gevoel is het aandeel Apple in veel van die "Android" landen groter.
Ik vind het imho erg moeilijk om dat plaatje te interpreteren.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 00:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Plaatje is een weergave over 2015: https://deviceatlas.com/blog/android-vs-ios-market-share-2015
Vraag me af hoe lang bedrijven die nul winst maken in de smartphone markt er nog actief in gaan blijven.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 01:12 schreef retorbrapi het volgende:
[ afbeelding ]
Dit plaatje laat ook goed zien dat Apple's Exodus is begonnen.
Samsung gaat alsnog Galaxy Note 7 met nieuwe accu verkopenquote:Op maandag 20 februari 2017 23:55 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Samsung is een puur wanbedrijf, interne draaiboeken om anderen te kopiëren, consumenten belazeren met benchmark manipulatie, producten op de markt dumpen die vervolgens ontploffen, vervolgens zogenaamd fixen maar eigenlijk niet en voor de omzet gewoon blijven verkopen, omkoping van gedupeerden en reviewers, corrupt management tot in de hoogste kringen. Walgelijk bedrijf dat zichzelf vroeg of laat keihard gaat tegenkomen.
Ik vind zelf de stap van een iPhone 6s naar een 7 niet groot genoeg ( en de absurde prijsquote:Op maandag 20 februari 2017 23:00 schreef JoelBaka het volgende:
Van de zomer is het weer tijd om van abonnement te wisselen, dus ook tijd voor een nieuwe iPhone. De afgelopen 3 jaar heb ik met veel plezier de iPhone 5C gebruikt en hij doet het nog super (ik houd hem wel op iOS 9). Maar de 8GB geheugen is nu echt niet meer te doen, de foto's/apps/systeemdingen worden steeds groter dus het is nu wel heel erg proppen. In principe zou ik deze nog wel een jaar willen gebruiken, maar dat is gewoon niet te doen.
Nu dacht ik steeds dat de iPhone SE mijn volgende zou worden, maar ik zit toch een beetje te twijfelen. Hij spreekt me niet bijster veel aan en ik weet niet of ik daar 2 a 3 jaar plezier uit kan halen. De iPhone 7 vind ik er super uitzien, zowel de specs als het uiterlijk is erg mooi. Maar ik was altijd nogal tegen het 'grote' scherm, dat was steeds een dealbreaker. Maar misschien was ik iets te voorbarig met uitsluiten.
Hoe vonden jullie de overstap van 4 inch naar 4,7 inch? Ik heb vrij kleine handen en draag hem altijd in mijn broekzak. Is de overstap een beetje vergelijkbaar van de iPhone 4 naar 5? Daar zat ik ook tegenop te hikken maar beviel me achteraf toch heel goed.
Ben benieuwd naar jullie inputBedankt!
Dat betere hardware & software is hartstikke subjectief en daar kan ik dus niets mee. Langere ondersteuning betwijfel ik eerlijk gezegd ook.quote:Op maandag 20 februari 2017 22:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Misschien was dat in het verleden zo maar andriod is niet andriod. Je hebt goedkopere en duurdere modellen. Als je in dezelfde prijsclasse kijkt dan krijg je betere hardware en software voor een betere prijs, en een smartphone die duurzamer is en langer ondersteuning krijgt. Misschien is het nog vroeg maar de consument begint langzaam waker te worden. Het zal niet binnen 1 dag gebeuren maar de trend is duidelijk.
De iPhone 4S is van oktober 2011, de iPad 2 zelfs van maart 2011. Dat is inmiddels bijna zes jaar oud, en heeft nog steeds de officiële update naar iOS 10 gekregen: http://ios10guide.com/ios(...)ices-support-ios-10/quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat betere hardware & software is hartstikke subjectief en daar kan ik dus niets mee. Langere ondersteuning betwijfel ik eerlijk gezegd ook.
De 4S is blijven steken op 9.3.5, maar dan nog. Zeker wel langere ondersteuning dan bij Android.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De iPhone 4S is van oktober 2011, de iPad 2 zelfs van maart 2011. Dat is inmiddels bijna zes jaar oud, en heeft nog steeds de officiële update naar iOS 10 gekregen: http://ios10guide.com/ios(...)ices-support-ios-10/
Hoeveel Android devices uit 2011 hebben een officiële update naar Android 7 gekregen? De helft van de 2016 toestellen draait nog niet eens op Android 7
Klopt, ik zie het. De iPhone 5 uit 2012 is de oudste iPhone die iOS 10 kreeg. Dat is nog steeds vijf jaar lang updates.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:10 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
De 4S is blijven steken op 9.3.5, maar dan nog. Zeker wel langere ondersteuning dan bij Android.
Dat ik een iPhone heb geeft mij toch meer legimiteit? Ik weet de ins en outs en ik heb het zelf ondervonden. Je kan Android en iOS sowieso niet vergelijken. De markt is veel groter en de marktsegmenten zijn anders. Niet iedereen wilt 800 euro uitgeven voor een apparaatje waar je mee kunt bellen. Voor 1/4de van de prijs heb je dezelfde hardware en software tegenwoordig, en de software wordt steeds beter. Ik zie niet hoe iOS hier in de toekomst mee gaat concurreren. Met de blinde fanboys gat ik sowieso de discussie niet meer aan. Ik zeg dit gewoon als een iPhone gebruiker dat Apple met alles achter de feiten aanloopt. De volgende aankoop gaat waarschijnlijk de opvolger van Google pixel worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat betere hardware & software is hartstikke subjectief en daar kan ik dus niets mee. Langere ondersteuning betwijfel ik eerlijk gezegd ook.
Wat mij nog het meest bevreemd is dat jij als klaarblijkelijk die-hard android fanboy toch hebt zitten slapen en een iPhone hebt gekocht![]()
![]()
Je geeft in je commentaar op splackavellie aan dat de gemiddelde consument beter weet maar daar hoor jij volgens jezelf duidelijk ook niet bij.
Je punt is duidelijk, de iPhone is niet aan jou besteed. Je kunt verder in dit topiek. DIG / [Android] #79 Nougat!
Ik heb een iPhone en drie Android devices: een YotaPhone 2, Panasonic CM1 en Shield Tablet. Volgens jouw logica heb ik dus alle recht van spreken. Verder hebben wij in huis een Pixel C Tablet.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:21 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat ik een iPhone heb geeft mij toch meer legimiteit? Ik weet de ins en outs en ik heb het zelf ondervonden. Je kan Android en iOS sowieso niet vergelijken. De markt is veel groter en de marktsegmenten zijn anders. Niet iedereen wilt 800 euro uitgeven voor een apparaatje waar je mee kunt bellen. Voor 1/4de van de prijs heb je dezelfde hardware en software tegenwoordig, en de software wordt steeds beter. Ik zie niet hoe iOS hier in de toekomst mee gaat concurreren. Met de blinde fanboys gat ik sowieso de discussie niet meer aan. Ik zeg dit gewoon als een iPhone gebruiker. De volgende aankoop gaat waarschijnlijk de opvolger van Google pixel worden.
Dat heb ik je al 10 keer uitgelegd maar blijkbaar is begrijpend lezen een probleem. Niet iedereen hoeft hele hoge specs. Meeste mensen gebruiken hun smartphone om louter te bellen. Android-markt is sowieso een vele diversere markt maar omdat je een fanboy bent kan je of misschien wil je het niet begrijpen. Je hebt duurdere modellen voor mensen die hoge specs willen en goedkopere modellen voor mensen die geen hoge specs willen. Dat is toch niet moeilijk om te begrijpen? En de reden waarom ik je een fanboy noem is omdat je altijd op de man speelt en heel van mijn punten niet aankaart.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb een iPhone en drie Android devices: een YotaPhone 2, Panasonic CM1 en Shield Tablet. Volgens jouw logica heb ik dus alle recht van spreken. Verder hebben wij in huis een Pixel C Tablet.
En ik word eerlijk gezegd een beetje moe van de overdreven claims. Je hebt niet voor een kwart van de prijs dezelfde hardware. De iphone 7 Plus kost 880 euro. Welke smartphone van 220 euro biedt dezelfde hardware? De Pixel XL kost bijna 100 euro meer.. En zelfs die heeft niet dezelfde hardware.
Er is echt niemand die het wat kan schelen wat jouw volgende telefoon wordt. En ik vraag mij ook af waarom jij zoveel na wil denken over wat anderen kopen. Jij vindt android prettig? Prima, koop je toch lekker een telefoon met android.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:21 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat ik een iPhone heb geeft mij toch meer legimiteit? Ik weet de ins en outs en ik heb het zelf ondervonden. Je kan Android en iOS sowieso niet vergelijken. De markt is veel groter en de marktsegmenten zijn anders. Niet iedereen wilt 800 euro uitgeven voor een apparaatje waar je mee kunt bellen. Voor 1/4de van de prijs heb je dezelfde hardware en software tegenwoordig, en de software wordt steeds beter. Ik zie niet hoe iOS hier in de toekomst mee gaat concurreren. Met de blinde fanboys gat ik sowieso de discussie niet meer aan. Ik zeg dit gewoon als een iPhone gebruiker dat Apple met alles achter de feiten aanloopt. De volgende aankoop gaat waarschijnlijk de opvolger van Google pixel worden.
quote:Op maandag 20 februari 2017 23:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ik heb een groter toestel geprobeerd, maar ben geen fan van groter dan het formaat van de 5s / SE, die passen nog fatsoenlijk in je broekzak zonder dwars te liggen.
Het is en blijft persoonlijk, de meeste willen niet meer terug naar kleiner beeldformaat.
Bedankt voor de reactiesquote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik vind zelf de stap van een iPhone 6s naar een 7 niet groot genoeg ( en de absurde prijs) om een nieuwe aankoop te rechtvaardigen maar dit is natuurlijk persoonlijk. Precies dezelfde reden waarom ik destijds van een iPhone 4 (8GB) naar een OnePlus toestel ben gegaan (5.5' inch en 64gig
).
Nu heb ik zelf dus een 6S en dat bevalt uitstekend, zeker omdat ik 5.5 inch wel érg groot vond.
( Je kon er wel ideaal Netflix op kijken)
Het is ook net wat je gewend bent natuurlijk, als ik nu de telefoon van mijn vriendin in de handen heb (SE) vind ik die weer aan de kleine kant.
Qua geheugen zou ik gaan voor een 64GB iPhone 6S of een 32GB iPhone 7.
16 GB is écht te weinig, je houdt zo'n 10 gig over voor opslag.
Allemaal zaken om rekening mee te houden, maar ik vind zelf niks vervelender dan een tekort aan opslagruimte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door JoelBaka op 21-02-2017 13:24:10 ]
"Niet iedereen hoeft hoge specs"quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat heb ik je al 10 keer uitgelegd maar blijkbaar is begrijpend lezen een probleem. Niet iedereen hoeft hele hoge specs. Meeste mensen gebruiken hun smartphone om louter te bellen. Android-markt is sowieso een vele diversere markt maar omdat je een fanboy bent kan je of misschien wil je het niet begrijpen. Je hebt duurdere modellen voor mensen die hoge specs willen en goedkopere modellen voor mensen die geen hoge specs willen. Dat is toch niet moeilijk om te begrijpen? En de reden waarom ik je een fanboy noem is omdat je altijd op de man speelt en heel van mijn punten niet aankaart.
Waarna ik jou vroeg om een enkel voorbeeld te noemen van een smartphone van 220 euro die dezelfde hardware en specs heeft als de iPhone 7 Plus. Dat jij vervolgens aankomt met het argument dat "niet iedereen hoge specs" nodig heeft, is meer een indicatie dat JIJ degene bent die het niet helemaal begrijpt. Niet ik.quote:Voor 1/4de van de prijs heb je dezelfde hardware en software tegenwoordig
Dat is niet waar! Mijn iPad 2 is ook op iOS9 blijven steken, is echt geen iOS10 voor beschikbaar!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
De zes jaar oude iPad 2 krijgt wel nog steeds updates.
Niet? Dan klopt de bron niet. Vreemd dat ze die wel noemen dan. Slordig.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat is niet waar! Mijn iPad 2 is ook op iOS9 blijven steken, is echt geen iOS10 voor beschikbaar!
Maar dat neemt niet weg van het punt dat niet iedereen hoge specs nodig heeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 13:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
"Niet iedereen hoeft hoge specs"
Het punt is niet dat niet iedereen hoge specs hoeft; het punt is dat jij LETTERLIJK dit zei:
[..]
Waarna ik jou vroeg om een enkel voorbeeld te noemen van een smartphone van 220 euro die dezelfde hardware en specs heeft als de iPhone 7 Plus. Dat jij vervolgens aankomt met het argument dat "niet iedereen hoge specs" nodig heeft, is meer een indicatie dat JIJ degene bent die het niet helemaal begrijpt. Niet ik.
Overigens ben ik niet degene die bronnen, cijfers en feiten negeert en steevast blijft bij "ik vind dit, dus het is een feit". Spoiler alert: dat is wat jij doet.
En moet ik je nog wijzen op de ironie van het feit dat je iPhones afrekent op gebrek aan features voor een hoge prijs, om vervolgens te zeggen dat de opvolger van de Pixel jouw volgende toestel wordt? De Pixel mist ook een hele hoop features die jij als onmisbaar noemde? Waterbestendig? Nope. Wireless charging? Na-ah. Optische beeldstabilisatie? Forget it. Maar het is een Android, dus hij zal tenminste veel betaalbaarder zijn dan de overpriced iPhone. Wacht.. Hij is duurder? Voor MINDER features? Sh...
[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid: de Pixel is naar mijn mening de beste Android smartphone die je momenteel kunt kopen. Júist vanwege de holistische benadering en de nadruk op een functioneel toestel over maar zoveel mogelijk features mee pakken. Maar het illustreert wel hoe hypocriet jouw argument is.
Klopt. Het is alleen totaal niet relevant. Dat vissen in water zwemmen, neemt niet weg dat een koe vier magen heeft. Beiden volledig waar, en beiden hebben net zoveel met elkaar te maken als jouw twee opmerkingen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 13:52 schreef Atak het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg van het punt dat niet iedereen hoge specs nodig heeft.
De Pixel is een van de weinige Android toestellen die ik wel zou willen hebben. Mooi ding en je merkt inderdaad dat ze oprecht een goed toestel hebben willen ontwerpen ipv iets volgooien met non-features/marketingfluff.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 13:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: de Pixel is naar mijn mening de beste Android smartphone die je momenteel kunt kopen. Júist vanwege de holistische benadering en de nadruk op een functioneel toestel over maar zoveel mogelijk features mee pakken.
Precies. Het is haast een iPhone in de benadering van de hardware. Je ziet ook dat de Pixel van alle kanten bejubeld wordt voor deze benadering. Wellicht dat de designfilosofie van Apple toch niet zo slecht is.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
De Pixel is een van de weinige Android toestellen die ik wel zou willen hebben. Mooi ding en je merkt inderdaad dat ze oprecht een goed toestel hebben willen ontwerpen ipv iets volgooien met non-features/marketingfluff.
Dat jij niet weet wat einde van de dag weet zegt al genoeg. Op jouw persoonlijke aanvallen ga ik niet meer in. Jouw belevingswereld is dus zo klein dat je niet snapt dat niet iedereen hoge specs nodig heeft en je weet ook niet wat einde van de dag betekent. Alles wat je anderen van beschuldigd doe je zelf.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Precies. Het is haast een iPhone in de benadering van de hardware. Je ziet ook dat de Pixel van alle kanten bejubeld wordt voor deze benadering. Wellicht dat de designfilosofie van Apple toch niet zo slecht is.
Iets heel anders: gisteren de gamevice besteld bij Apple. Deze is verzonden met UPS Standaard verzending en de tracking geeft als tijdsindicatie "voor het eind van de dag". Wat de neuk is dat voor non-indicatie?Is dat 17u? 18u? 23:59? Hoe kun je, als internationaal miljardenbedrijf, anno 2017 nog steeds gebruik maken van een bedrijf dat zulke slechte communicatie levert?
Precies. Maar het volgend model gaat nog beter worden. Moeilijk wat daar tegen op kan. Ze hebben echt de spijker op de kop geslagen. Hardware, software en ondersteuning is al top. Het zal alleen beter worden terwijl die anderen jaren achter gebleven zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
De Pixel is een van de weinige Android toestellen die ik wel zou willen hebben. Mooi ding en je merkt inderdaad dat ze oprecht een goed toestel hebben willen ontwerpen ipv iets volgooien met non-features/marketingfluff.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |