Bedankt voor de reacties!
Wat betreft de strenge interne criticus klopt dit volledig. Ik ben zelf op dit moment in het boek ''denk je sterk'' begonnen, vandaar dat ik dit herken;) (helaas nog niet ver aangezien ik het atm best druk met werk en school heb).
Wat betreft de hoeveelheid stress, dit klopt ook volledig. Vooral de laatste tijd gaat het echt te ver. Mijn beide huisgenoten hebben sinds kort een relatie, dus als ik thuis ben zit ik eigenlijk altijd tussen één bonk liefde

Ik weet dat ik het niet moet doen, maar ik voel een enorme druk ook een relatie te zoeken. En dit heeft buiten dat ik er wel aan toe ben op dit moment vooral als reden dat mijn vrienden allemaal aan het settelen zijn... Dit zorgt best voor wat stress / depressieve gevoelens inderdaad!
@Matigeuzer; Ik begrijp dat ik mijzelf deze gedachten heb aangeleerd. Ik vind het bizar hoe dit zo gekomen is. Ik was vroeger vrij populair, mensen mochten en mogen mij eigenlijk altijd. Als ik tegen de meest extraverte personen zeg dat ik een jaar naar Australië ben geweest verklaren ze me voor gek, 'Dat zou ik nooit gedurft hebben' krijg ik dan te horen. Het gekke is, als ik morgen weer op het vliegtuig stap ben ik in Australië waarschijnlijk een compleet ander persoon, dit is mij nou al bij meerdere reizen opgevallen... Maar hier in Nederland zie ik er al op om naar de kapper te gaan
@Dakterras; Wat ik dus hierboven al zeg, zodra ik naar het buitenland ga voel ik mij een compleet ander persoon, stukken meer zelfvertrouwen. Zodra ik terugkom houd dit een paar weken aan en dan zak ik weer in het oude patroon en voel ik me weer ''minder''.
Bizar hoe een mens kan denken eigenlijk, alles zit gewoon compleet tussen je oren en praat je jezelf aan...