abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 30 april 2017 @ 21:08:28 #126
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_170595234
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 14:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

[ afbeelding ]
_O-
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_170611786
20.000.000 !

Broederliefde - Alaka ft. KaliBwoy & SBMG

pi_170617531
Broederliefde flikkerliefde!
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:38:15 #129
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170663147
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170709382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:38 schreef riazop het volgende:
15 nummers boven de 20 milie nu

1) Sevn Alias - Gass ft. Jason Futuristic, BKO & Jairzinho 29.902.000
2) Lil Kleine & Ronnie Flex – Drank & Drugs 27.669.000 views
3) Kenny B – Parijs 26.992.000 views
4) Yellow Claw & The Opposites – Thunder 25.373.000
5) Yes-R – Uit Elkaar 24.615.000
6) Dyna - Round & Round ft. F1rstman, Lil Kleine & Bollebof 23.141.000
7) Party Piet Pablo – Zwarte Pieten Stijl 22.980.000
8) Ronnie Flex & Mr. Polska – Niemand 22.888.000
9) Broederliefde - Mi No Lob 22.875.000
10) Gers Pardoel – Ik Neem Je Mee 21.716.000
11) Ronnie Flex - Energie ft. Frenna 21.402.000
12) Kinderen voor Kinderen - Klaar voor de start 21.143.000
13) Kinderen voor Kinderen - Hupsakee 21.112.000
14) SFB - Nu Sta Je Hier ft. Broederliefde & Ronnie Flex 21.003.000
15) Frenna - My Love ft. Jonna Fraser & Emms 20.709.000
Nice _O_. Nederlandse hip hop is gaande
pi_170709416
Tempo en Het Is Een Feit kunnen het ook gaan halen

En deze bijna


[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2017 20:09:31 ]
pi_170715660
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:42 schreef JanCees het volgende:

[..]

Nice _O_. Nederlandse hip hop is gaande
Dat je deze crap hip hop durft te noemen is een belediging voor het genre hip hop
pi_170723125
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:47 schreef Ice2015 het volgende:

[..]

Dat je deze crap hip hop durft te noemen is een belediging voor het genre hip hop
Nee hoor.
pi_170727153
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:47 schreef Ice2015 het volgende:

[..]

Dat je deze crap hip hop durft te noemen is een belediging voor het genre hip hop
gedeeltelijk met je eens.

Veel van de artiesten komen uit de hiphopwereld, maar hun grootste hits zijn eerder POP of HOUSE muziek
pi_170743252
20 milie voor BOEF. Zijn 2e

pi_170769497
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:05 schreef riazop het volgende:

[..]

gedeeltelijk met je eens.

Veel van de artiesten komen uit de hiphopwereld, maar hun grootste hits zijn eerder POP of HOUSE muziek
Ik noem het niet eens muziek
pi_170818120
10m+

Soufiane Eddyani - Een Dief Als Broer

pi_170818153
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:14 schreef Ice2015 het volgende:

[..]

Ik noem het niet eens muziek
Ga dan weg uit dit topic als je het niks vindt
pi_170821445
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:24 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ga dan weg uit dit topic als je het niks vindt
Ik maak zelf uit waar ik post als je het niet bevalt lees je het toch niet
pi_170836128
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:24 schreef riazop het volgende:
10m+

Soufiane Eddyani - Een Dief Als Broer


ook 10m+
pi_170841651
quote:
Is al een tijdje zo.

Dit was de lijst van 10m+ uit september 2016

42 Nederlandstalige nummers boven de 10 miljoen views op youtube.

1) Kenny B – Parijs 24.826.000 views
2) Lil Kleine & Ronnie Flex – Drank & Drugs 24.673.000
3 Yes-R – Uit Elkaar 24.361.000 kliks
4) Party Piet Pablo – Zwarte Pieten Stijl 22.487.000
5) Yellow Claw & The Opposites – Thunder 21.477.000
6) Gers Pardoel – Ik Neem Je Mee 20.532.000
7) Yellow Claw – Krokobil ft Sjaak & Mr Polska 18.618.000
8) Ronnie Flex & Mr. Polska – Niemand 18.530.000
9) Dyna - Round & Round ft. F1rstman, Lil Kleine & Bollebof 18.372.000
10) Kinderen voor Kinderen - Klaar voor de start 17.821.000
11) K3 – Mama Se 17.668.000
12) Maaike Ouboter - Dat ik je mis 16.009.000
13) Café The Block - Het Vliegerlied 15.703.000
14) Nielson - Sexy als ik dans 15.412.000
15) Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet 15.280.0000
16) SFB - Nu Sta Je Hier ft. Broederliefde & Ronnie Flex 14.823.000
17) SFB, Ronnie Flex, Lil Kleine & Bokoesam - Investeren in de Liefde 14.033.000
18) Nino & Priester - Uit het oog 13.982.000
19) Gio - Ik denk aan jou 13.914.000
20) Appa ft. Douzi - Ana Maghrabi 13.800.000
21) Two Crooks & Frenna - Meisjes Blijven Meisjes ft. Emms & Ronnie Flex 13.741.000
22) Broederliefde - Alaka ft. KaliBwoy & SBMG 13.561.000
23) Nick en Simon - Rosanne 13.310.000
24) Party Piet Pablo - De Pieten Sinterklaas Move 13.267.000
25) Kinderen voor Kinderen - Hupsakee 12.590.000
26) Monica Geuze - Laten Gaan ft. Ronnie Flex, Mafe, Frenna, Emms & Abira 12.409.000
27) Ali B Ft Yes-R & Akon – Ghetto 12.406.000
28) Kinderen voor Kinderen - Hallo wereld 12.182.000
29) BOEF - Lauw 11.809.000
30) Yes-R & Soesi B - Hey Schatje 11.770.000
31) SBMG - Oeh Na Na 11.744.000
32) Aliyah - L.O.V.E. 11.525.000
33) Gers Pardoel - Bagagedrager ft Sef 11.292.000
34) De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof 11.338.000
35) Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 11.114.000
36) Niels Littooij - Beauty & the brains 10.985.000
37) B-Brave - One Night Stand ft. Sevn Alias 10.653.000
38) Bokoesam, Def Major, Lil Kleine, Jandro, Idaly en Ronnie Flex - No go Zone 10.556.000
39) Ronnie Flex - Zusje ft. Mr. Polska 10.314.000
40) Gio - je hebt me 10.314.00
41) SBMG - Mandela ft. Sevn Alias, Louis, D-Double, Lijpe & Hef 10.366.000
42) Jayh - Mooie Dag 10.271.000
pi_170841693
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:33 schreef riazop het volgende:

[..]

Is al een tijdje zo.
Hoeveel gekocht clicks en hoeveel betaalde je daarvoor?
pi_170841871
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Hoeveel gekocht clicks en hoeveel betaalde je daarvoor?
Nou reken maar uit gosert. Justin Bieber haalde 11 miljard kliks. Dus hoeveel koste dat nâh?
pi_171070239
door de 20.000.000 views

pi_171189794
Krijg je tegenwoordig kwantumkorting op de inkoop van je kliks ofzo...? :{
pi_171291729
over de 20.000.000 views

Jairzinho - Tempo ft. Sevn Alias, BKO & Boef
  maandag 29 mei 2017 @ 00:51:13 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_171292385
Super interessant kun je weer eens zo'n lijstje posten?
pi_171292888
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap dat je als eigenaar van een YouTube-statistieken-website graag doet alsof YouTube allesbepalend is. De realiteit is natuurlijk dat al die kliks afkomstig zijn van mensen die daar geen cent voor betalen. En dat geldt ook voor het leeuwendeel van de Spotify-streams.

En je riedeltje over DJ's en platenmaatschappijen die bepalen wat zenders als 3FM draaien snijdt ook geen hout. Ten eerste draait 3FM steeds meer van het soort meuk dat jij hier dagelijks spamt (de luistercijfers hollen achteruit), ten tweede wordt de "muziek" van figuren als BOEF ook gewoon via platenmaatschappijen verspreid. Daar heb ik je al eerder op gewezen, maar daar komt dan geen reactie op...

En met je kennis van internet marketing weet je als geen ander hoe online populariteit valt te beïnvloeden. Social influencers, jongeren die elkaar nadoen, noem maar op. Zo ben je een irritante, raadslid-bedreigende treitervlogger in Zaandam, zo word je opgehemeld door TopNotch en ben je een landelijk bekende "held". Alles voor de heilige kliks.

Het is dus ook geen vooruitgang, maar juist een achteruitgang. De Single Top 100 is volledig vervuild met klik-gedrag van mensen die geen cent aan muziek uitgeven. En om populair te zijn, moet je zorgen dat je nog wat meer shockeert dan de ander. Kwaliteit is een bijzaak. Stoer met wapens zwaaien en voor de 74e keer rappen dat meisjes je pik mogen likken; dan ben je pas écht een artiest.

En jij speelt ook maar gewoon een rol. Over de muziek die je zelf werkelijk leuk vindt, horen we je niet of nauwelijks. Toetsenist in een reggaeband was je toch? En instrumentale dance/trance dingetjes op Soundcloud... Ik betwijfel ernstig of je de bagger die je hier spamt zelf daadwerkelijk leuk / goed vindt, of dat er wat anders speelt: een (ziekelijke) obsessie met cijfertjes, dan wel een bepaald commercieel belang. Zelfs in de hiphop-topics op FOK! roep je irritatie op, dus veel verstand van het genre heb je in elk geval niet....
Je gaat nogal in de aanval op riazop. Nou ben ik erg weinig op FOK! te vinden en ken riazop dus niet zo goed. Maar je zegt een heleboel waar ik me niet in kan vinden.

Ten eerste: ik deel met riazop de interesse voor de statistieken omtrent de populairste muziek. YouTube hou ik zelf niet zo bij, maar ik volg wel de hitlijsten (Top 40, Mega Top 50, Single Top 100, Billboard Hot 100, UK Charts), en check ook regelmatig de Spotify-charts. Ik besteed hier vrij veel tijd aan zonder dat de muziek daarin per se tot mijn favoriete muziek behoort. Is dat ziekelijk? Ik vind zelf van niet, het is gewoon een grote interesse. Iemands interesse ziekelijk noemen vind ik vrij ver gaan, maar nogmaals: mogelijk mis ik hierin bepaalde informatie.

Wat ik me afvraag: waarom doet voor jou onbetaald luistergedrag er minder toe dan betaald luistergedrag? Ik denk dat we best kunnen stellen (nu even wat weinig tijd om cijfers op te zoeken) dat er steeds minder geld wordt uitgegeven aan muziek. In de platenbranche is er een opleving, maar over het geheel genomen zijn er steeds minder mensen die met regelmatig betalen om naar muziek te kunnen luisteren. Dat geldt vooral voor het kopen van cd's en downloads. Spotify kan inderdaad gratis gebruikt worden, maar er zijn ook genoeg mensen die een betaald abonnement hebben. Het punt is: muziek wordt tegenwoordig gewoon anders geconsumeerd dan vroeger. Het is echter niet zo, althans, niet aantoonbaar, dat mensen die voor muziek bepalen een betere smaak hebben dan mensen die dat niet doen. Sterker nog: het valt bijzonder lastig te beargumenteren dat er objectief gezien iets als goede of slechte smaak bestaat. Iemand die naar Pink Floyd luistert heeft simpelweg een andere smaak dan iemand die naar Boef luistert. (overigens komt smaak vaak voort uit omgevingsfactoren, maar dat is een ander verhaal)

Wellicht doelde je niet eens op betere smaak, maar ik deed een poging om uit je post af te leiden waarom betaald luistergedrag belangrijker is. Maar ik vind niet dat dat zo is. Bovendien vind ik dat streams perfect laten zien wat de populairste muziek is. Betekent dat dat het de beste muziek is? Nee, voor zover je überhaupt over goede en slechte muziek kunt spreken (andere discussie). Je kan echter ook zeggen dat het blijkbaar wel erg goede muziek is omdat het zoveel mensen aanspreekt. Maar punt blijft: als er iets op dit moment laat zien welke muziek er het meeste leeft onder de bevolking, dan zijn het steams. CD's worden nauwelijks meer verkocht, betaalde downloads worden erg weinig verkocht, LP's worden aardig verkocht maar wel onder een vrij specifiek publiek, en radio's worden zeer beïnvloed door de platenmaatschappijen en de commercie. Jij stelt dat zenders als 3FM steeds meer Nederlandse hiphop draait à la Boef, Broderliefde, SBMG, etc, maar in mijn ogen is dat toch zeer beperkt. En dat gebeurde in alle gevallen pas nadat de betreffende artiesten zonder airplay al enorm waren doorgebroken. In het succes van het gros van de Nederlandse hiphop heeft de radio een bijzonder kleine rol gehad.

Je punt dat (online) populariteit makkelijk te beïnvloeden is, daar ben ik het mee eens, Dit geldt echter niet alleen voor de Nederlandse hiphop, maar voor álle muziek. De dingen die jij noemt, vallen heel erg onder de noemer imago en de beïnvloeding daarvan via media. Dat gebeurt al zó lang. Boef heeft een imago gecreëerd middels zijn vlogs waardoor zijn muziek meer succes heeft weten te bereiken, Maar al begin jaren '60 werd er angstvallig verhuld dat John Lennon getrouwd was, zodat hij de rol van begeerlijke popzanger kon spelen. En zo werd de populariteit van de muziek beïnvloed. Het internet geeft daar inderdaad veel mogelijkheden in.

Maar doet dit iets af aan de muziek an sich? Wat mij betreft doet het feit dat je het woord muziek tussen aanhalingstekens zet al flink afbreuk aan je relaas. Je kijkt blijkbaar zodanig neer op de muziek van de Nederlandse hiphopartiesten dat je weigert te erkennen dat het muziek zou zijn. Natuurlijk is het muziek. Het bevat alle kenmerken van muziek. Het is vermoedelijk gewoon een grap van je, om je houding aan te geven. Ik vind het zelf erg flauw. Hoe dan ook: je lijkt met je bericht uiteindelijk naar een conclusie te willen gaan die inhoudt dat de muziek weliswaar veel beluisterd wordt maar door niet-betalende mensen en dat sluit mooi aan op jouw mening, namelijk dat het kutmuziek zou zijn die zijn bestaansrecht afleidt uit allerlei niet-muzikale aspecten.

Je benadukt dit door o.a. te stellen dat popularitet voortkomt uit shockeren, en dat het bij rappers draait om wapens en blowjobs. Laten we eens kijken naar zo ongeveer het populairste nummer: Gass van Sevn Alias. Het gaat over auto's, hard rijden, en meer geld hebben dan een ander. Shockerend? Neuh, het zijn onderwerpen die al heel lang voorkomen in de hiphop, en ik ontdek niks opmerkelijks in de tekst. Geweld? Niet te ontdekken. Seks? Niet te ontdekken. Misschien is Sevn Alias dan zelf een enorme 'bad boy'. Nou, dat valt tegen: in een interview vertelde hij onder andere over de MBO-opleiding in de richting van de zorg die hij volgde. Volgens jouw redenering missen alle ingrediënten voor populariteit, maar toch is het merkwaardig genoeg ernorm populair en blijven mensen er maar naar luisteren. Waarom zouden mensen dat doen? Wellicht zit er dan toch een vorm van kwaliteit in. Om voor mezelf te spreken, ik vind het een erg vermakelijk nummer dus dat betekent dat het voor mij zeker kwaliteit bevat. Voor jou waarschijnlijk niet, dat mag natuurlijk, maar dat is subjectief. Het is nergens voor nodig om op dergelijke wijze jouw oordeel te objectificeren en het te generaliseren over alle Nederlandse hiphop.

En nog een ander punt. Jij vindt er duidelijk niks aan, maar je zou je eens moeten mengen onder de mensen die dit wel tof vinden: die beleven hier ontzettend veel plezier aan. Sterker nog: de sterke hiphopcultuur zorgt er voor dat veel jongeren het ook proberen, wat ze een doel geeft in hun leven. Even voor alle duidelijkheid: Boef heeft inderdaad verkeerde dingen gedaan, maar heeft dit zelf ook toegegeven en heeft aangegeven dat hij aan zichzelf werkt en zich volledig op de muziek wil richten. Veel artiesten in het genre zijn echter lang niet zo verwikkeld in criminaliteit. En als dat verleden er is, dan hebben de rappers dar achter zich gelaten. Broederliefde rapt niet over geweld, maakt veelal positieve muziek bedoeld om op te dansen. SFB zelfse verhaal. Hef gebruikt zijn positie om jongeren op het goede pad te krijgen. Door het succes van tal van Nederlandse hiphopartiesten zien heel veel jongeren met een allochtone achtergrond ineens positieve (soms dus ook negatieve, maar er zijn twee kanten) rolmodellen in een maatschappij waarin ze zich veelal achtergesteld en onbegrepen voelen. Ze zien mensen zoals zij, en die mensen weten iets groots te bereiken door muziek. Bovendien: veel jeugd geniet gewoon van de muziek, danst er graag op, rapt vrolijk mee, en dan voelen ze zich goed (want dat kan muziek met je doen). Dan kan jij het kwaliteitsloze bagger vinden, dan kan de helft van Nederland dat vinden, maar doet dat er eigenlijk nog toe? Is het relevant dat jij het kut vindt?

Voor alle duidelijkheid: ik ben het er volledig mee eens dat het geweld dat in vlogs van Boef voorkomt geen podium verdient, dat een Ismail Ilgun niet altijd even handig bezig is geweest, en dat misogynie nog altijd een probleem is in de hiphopwereld. Dat is de andere kant van het verhaal, en die mag inderdaad benoemd worden.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:12:24 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_171293352
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 03:09 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Je gaat nogal in de aanval op riazop. Nou ben ik erg weinig op FOK! te vinden en ken riazop dus niet zo goed. Maar je zegt een heleboel waar ik me niet in kan vinden.

Ten eerste: ik deel met riazop de interesse voor de statistieken omtrent de populairste muziek. YouTube hou ik zelf niet zo bij, maar ik volg wel de hitlijsten (Top 40, Mega Top 50, Single Top 100, Billboard Hot 100, UK Charts), en check ook regelmatig de Spotify-charts. Ik besteed hier vrij veel tijd aan zonder dat de muziek daarin per se tot mijn favoriete muziek behoort. Is dat ziekelijk? Ik vind zelf van niet, het is gewoon een grote interesse. Iemands interesse ziekelijk noemen vind ik vrij ver gaan, maar nogmaals: mogelijk mis ik hierin bepaalde informatie.

Wat ik me afvraag: waarom doet voor jou onbetaald luistergedrag er minder toe dan betaald luistergedrag? Ik denk dat we best kunnen stellen (nu even wat weinig tijd om cijfers op te zoeken) dat er steeds minder geld wordt uitgegeven aan muziek. In de platenbranche is er een opleving, maar over het geheel genomen zijn er steeds minder mensen die met regelmatig betalen om naar muziek te kunnen luisteren. Dat geldt vooral voor het kopen van cd's en downloads. Spotify kan inderdaad gratis gebruikt worden, maar er zijn ook genoeg mensen die een betaald abonnement hebben. Het punt is: muziek wordt tegenwoordig gewoon anders geconsumeerd dan vroeger. Het is echter niet zo, althans, niet aantoonbaar, dat mensen die voor muziek bepalen een betere smaak hebben dan mensen die dat niet doen. Sterker nog: het valt bijzonder lastig te beargumenteren dat er objectief gezien iets als goede of slechte smaak bestaat. Iemand die naar Pink Floyd luistert heeft simpelweg een andere smaak dan iemand die naar Boef luistert. (overigens komt smaak vaak voort uit omgevingsfactoren, maar dat is een ander verhaal)

Wellicht doelde je niet eens op betere smaak, maar ik deed een poging om uit je post af te leiden waarom betaald luistergedrag belangrijker is. Maar ik vind niet dat dat zo is. Bovendien vind ik dat streams perfect laten zien wat de populairste muziek is. Betekent dat dat het de beste muziek is? Nee, voor zover je überhaupt over goede en slechte muziek kunt spreken (andere discussie). Je kan echter ook zeggen dat het blijkbaar wel erg goede muziek is omdat het zoveel mensen aanspreekt. Maar punt blijft: als er iets op dit moment laat zien welke muziek er het meeste leeft onder de bevolking, dan zijn het steams. CD's worden nauwelijks meer verkocht, betaalde downloads worden erg weinig verkocht, LP's worden aardig verkocht maar wel onder een vrij specifiek publiek, en radio's worden zeer beïnvloed door de platenmaatschappijen en de commercie. Jij stelt dat zenders als 3FM steeds meer Nederlandse hiphop draait à la Boef, Broderliefde, SBMG, etc, maar in mijn ogen is dat toch zeer beperkt. En dat gebeurde in alle gevallen pas nadat de betreffende artiesten zonder airplay al enorm waren doorgebroken. In het succes van het gros van de Nederlandse hiphop heeft de radio een bijzonder kleine rol gehad.

Je punt dat (online) populariteit makkelijk te beïnvloeden is, daar ben ik het mee eens, Dit geldt echter niet alleen voor de Nederlandse hiphop, maar voor álle muziek. De dingen die jij noemt, vallen heel erg onder de noemer imago en de beïnvloeding daarvan via media. Dat gebeurt al zó lang. Boef heeft een imago gecreëerd middels zijn vlogs waardoor zijn muziek meer succes heeft weten te bereiken, Maar al begin jaren '60 werd er angstvallig verhuld dat John Lennon getrouwd was, zodat hij de rol van begeerlijke popzanger kon spelen. En zo werd de populariteit van de muziek beïnvloed. Het internet geeft daar inderdaad veel mogelijkheden in.

Maar doet dit iets af aan de muziek an sich? Wat mij betreft doet het feit dat je het woord muziek tussen aanhalingstekens zet al flink afbreuk aan je relaas. Je kijkt blijkbaar zodanig neer op de muziek van de Nederlandse hiphopartiesten dat je weigert te erkennen dat het muziek zou zijn. Natuurlijk is het muziek. Het bevat alle kenmerken van muziek. Het is vermoedelijk gewoon een grap van je, om je houding aan te geven. Ik vind het zelf erg flauw. Hoe dan ook: je lijkt met je bericht uiteindelijk naar een conclusie te willen gaan die inhoudt dat de muziek weliswaar veel beluisterd wordt maar door niet-betalende mensen en dat sluit mooi aan op jouw mening, namelijk dat het kutmuziek zou zijn die zijn bestaansrecht afleidt uit allerlei niet-muzikale aspecten.

Je benadukt dit door o.a. te stellen dat popularitet voortkomt uit shockeren, en dat het bij rappers draait om wapens en blowjobs. Laten we eens kijken naar zo ongeveer het populairste nummer: Gass van Sevn Alias. Het gaat over auto's, hard rijden, en meer geld hebben dan een ander. Shockerend? Neuh, het zijn onderwerpen die al heel lang voorkomen in de hiphop, en ik ontdek niks opmerkelijks in de tekst. Geweld? Niet te ontdekken. Seks? Niet te ontdekken. Misschien is Sevn Alias dan zelf een enorme 'bad boy'. Nou, dat valt tegen: in een interview vertelde hij onder andere over de MBO-opleiding in de richting van de zorg die hij volgde. Volgens jouw redenering missen alle ingrediënten voor populariteit, maar toch is het merkwaardig genoeg ernorm populair en blijven mensen er maar naar luisteren. Waarom zouden mensen dat doen? Wellicht zit er dan toch een vorm van kwaliteit in. Om voor mezelf te spreken, ik vind het een erg vermakelijk nummer dus dat betekent dat het voor mij zeker kwaliteit bevat. Voor jou waarschijnlijk niet, dat mag natuurlijk, maar dat is subjectief. Het is nergens voor nodig om op dergelijke wijze jouw oordeel te objectificeren en het te generaliseren over alle Nederlandse hiphop.

En nog een ander punt. Jij vindt er duidelijk niks aan, maar je zou je eens moeten mengen onder de mensen die dit wel tof vinden: die beleven hier ontzettend veel plezier aan. Sterker nog: de sterke hiphopcultuur zorgt er voor dat veel jongeren het ook proberen, wat ze een doel geeft in hun leven. Even voor alle duidelijkheid: Boef heeft inderdaad verkeerde dingen gedaan, maar heeft dit zelf ook toegegeven en heeft aangegeven dat hij aan zichzelf werkt en zich volledig op de muziek wil richten. Veel artiesten in het genre zijn echter lang niet zo verwikkeld in criminaliteit. En als dat verleden er is, dan hebben de rappers dar achter zich gelaten. Broederliefde rapt niet over geweld, maakt veelal positieve muziek bedoeld om op te dansen. SFB zelfse verhaal. Hef gebruikt zijn positie om jongeren op het goede pad te krijgen. Door het succes van tal van Nederlandse hiphopartiesten zien heel veel jongeren met een allochtone achtergrond ineens positieve (soms dus ook negatieve, maar er zijn twee kanten) rolmodellen in een maatschappij waarin ze zich veelal achtergesteld en onbegrepen voelen. Ze zien mensen zoals zij, en die mensen weten iets groots te bereiken door muziek. Bovendien: veel jeugd geniet gewoon van de muziek, danst er graag op, rapt vrolijk mee, en dan voelen ze zich goed (want dat kan muziek met je doen). Dan kan jij het kwaliteitsloze bagger vinden, dan kan de helft van Nederland dat vinden, maar doet dat er eigenlijk nog toe? Is het relevant dat jij het kut vindt?

Voor alle duidelijkheid: ik ben het er volledig mee eens dat het geweld dat in vlogs van Boef voorkomt geen podium verdient, dat een Ismail Ilgun niet altijd even handig bezig is geweest, en dat misogynie nog altijd een probleem is in de hiphopwereld. Dat is de andere kant van het verhaal, en die mag inderdaad benoemd worden.
Niet mee eens. Riazop heeft andere (commerciële) belangen bij het posten van deze crap.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')