abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168939466
Sinds vorige week heb ik een dom klinkend maar toch erg ernstig probleem. Toen ik in de bus zat kreeg ik het gevoel dat ik moest plassen, maarja ik dacht: het valt wel mee. Paar minuten later voelde ik echt enorme druk om te gaan pissen. Uiteindelijk badend in het zweet thuisgekomen en toen ik voor de wc stond viel het mee met de hoeveelheid :')

Vanaf dat moment ging het erg bergafwaarts. De hele tijd heb ik aan de bovenkant van mijn geslachtsdeel (M) een prikkerig gevoel en voelt het alsof ik echt heel erg moet. Toen ik maandag naar school wou rijden hield ik het gewoon echt niet vol en ben omgedraaid. Gelijk naar de dokter gegaan om te controleren voor een blaasontsteking maar dit was niet geval. Nu zit ik de hele week al thuis terwijl ik op mijn opleiding hoor te zijn en heb alle afspraken afgezegd.

Volgende week moet ik terug naar de dokter voor een bloedonderzoek en uitgebreid blaasonderzoek. In de tussentijd moet ik echt minimaal 1x in het uur plassen en s'nachts word ik een keer of drie wakker. Zelf zitten zoeken en een paar topics gevonden hier op fok van een aantal jaren terug maar daar werd ook geen duidelijk antwoord gegeven.

Wellicht heeft iemand tips voor mij of eventueel iets soortgelijks?
Alvast bedankt.

http://www.ourhealth.com/conditions/urinary-conditions/constant-urge-to-urinate-urgency-22y-o-male

Hierboven mensen met precies hetzelfde probleem maar ook daar geen duidelijk oplossing
pi_168939624
Waarom kun je niet naar school? Ze hebben daar toch ook wc's?

Klinkt haast psychisch
pi_168939806
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:20 schreef Allures het volgende:
Waarom kun je niet naar school? Ze hebben daar toch ook wc's?

Klinkt haast psychisch
In eerste instantie dacht ik dat ook maar toen het na twee dagen precies hetzelfde bleef kon het haast niet en veel mensen ervaren hetzelfde. Echt ontzettend naar
pi_168939847
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:30 schreef Zwimm het volgende:

[..]

In eerste instantie dacht ik dat ook maar toen het na twee dagen precies hetzelfde bleef kon het haast niet en veel mensen ervaren hetzelfde. Echt ontzettend naar
1x in het uur plassen kan ook op school. Zeker als je vooraf aangeeft dat je een blaasprobleem hebt wat nog nader onderzocht wordt. Of kan het niet vanwege de reis met het OV?
pi_168939896
Blaaskramp? Ik ken het en is echt rot.
pi_168939924
Als het geen fysieke oorzaak heeft, dan rest niets anders dan je plasritme veranderen. Dat betekent actief bijhouden wanneer je moet plassen, en dat steeds verder uitstellen zodat het normale plasritme is hersteld.
pi_168939930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:30 schreef Zwimm het volgende:

[..]

ik zie niet waarom dat betekend dat het niet psychisch kan zijn
pi_168939941
Dus net zoals je heel veel bier drinkt, je gaat plassen, 1 biertje drinkt en weer flink moet plassen?
5 Ferrari's op videoband!
pi_168939946
Misschien heb je diabetes?
5 Ferrari's op videoband!
pi_168940013
Relevant leesvoer:

quote:
Ongeveer 8% van de Nederlanders vanaf twintig jaar kampt met plasklachten door een overactieve blaas. Een blaas is ‘overactief’ als hij vaak een signaal van aandrang geeft. Als je vaker dan acht keer per dag moet plassen en soms last hebt van ongewild urineverlies, dan kun je stellen dat je blaas overactief is. Een overactieve blaas is een aandoening die ook wel aandrangsincontinentie wordt genoemd. Het kan zijn dat de spieren in de wand van de blaas snel samentrekken en een ongewilde lediging van de blaas in gang zetten. Maar het kan ook voorkomen dat ondanks een voortdurend gevoel van aandrang het plassen niet of nauwelijks lukt.

Onzekerheid

Het gevoel van verlies over controle van de blaas geeft veel onzekerheid. Het kan zelfs leiden tot een sociaal isolement, omdat mensen die er veel last van hebben uit angst voor urineverlies bijeenkomsten, feestjes en dagjes uit gaan mijden. Een ander veelvoorkomend gevolg is dat mensen minder gaan drinken, zodat ze minder vaak naar de wc hoeven. Op termijn ligt echter uitdroging op de loer, bovendien nemen de klachten er niet door af. Een overactieve blaas kan zowel bij mannen als vrouwen voorkomen. Wie er last van heeft, kan het best met de huisarts overleggen. Die zorgt voor een behandelplan en kan eventueel medicijnen voorschrijven.

Oorzaken van een overactieve blaas

De blaas kan door verschillende oorzaken overactief worden. Het kan komen door een blaasontsteking, of een verdikking in de blaaswand waardoor spieren en receptoren niet meer goed samenwerken. Soms zijn er afwijkingen aan de zenuwbanen van de blaas of stoornissen in de hersenen, waardoor controle over de blaas wordt bemoeilijkt. Bij mannen kan een opgezette prostaat de aanleiding zijn voor overactiviteit, bij vrouwen komt het nogal eens voor dat de bekkenbodemspieren een rol spelen. Als die onbewust worden aangespand, kan in de blaas aandrang ontstaan. Maar bekkenbodemspieren kunnen ook verslapt zijn, bijvoorbeeld door een bevalling. Dan zorgen ze voor een minder goed werkende afsluiting van de blaas. Een overactieve blaas kan soms ook het gevolg zijn van bijwerkingen van bepaalde medicijnen.

Zeven tips om je blaas onder controle te houden:

Tip 1: Hou een dagboekje bij

Zorg eerst dat je overzicht krijgt over je blaasproblemen. Hou een dagboekje bij en zet daarin wat je drinkt, wanneer en hoeveel je drinkt, wanneer je naar de wc gaat en hoeveel je plast, wanneer je plotselinge aandrang hebt en wanneer je eventueel te maken hebt met ongewild urineverlies. Het dagboekje geeft je inzicht in de ernst van je problemen en is handig als je de huisarts van wat gegevens wil voorzien.

Tip 2: Blijf voldoende drinken

Mensen die last hebben van plasklachten zijn geneigd minder te gaan drinken. Dat is niet alleen voor het hele lichaam ongezond, maar de conditie van de blaas wordt er ook nog slechter van en het kan juist meer plasklachten opleveren. Uit onderzoek van de Universiteit van Maastricht blijkt dat iets meer water drinken, verspreid over de dag, goed is voor een overactieve blaas. Het vergroot de capaciteit van de blaas, verbetert de reacties van de blaaswand en de plasklachten nemen op termijn iets af.

Tip 3: Train je blaas

Door je blaas te trainen leer je de spieren van je blaas om niet meteen gevolg te geven aan de aandrang om te plassen. Bij een blaastraining leer je om je plas steeds iets verder uit te stellen. De blaas raakt daardoor gewend om meer urine te kunnen bevatten zonder dat dit meteen tot controleproblemen leidt. Een plasdagboekje helpt hierbij, omdat je zo kunt bijhouden of je in staat bent om het plassen steeds iets meer uit te stellen. Je arts kan je informatie geven over een blaastraining en kan eventueel medicijnen geven.

Tip 4: Train je bekkenbodemspieren

Over de spieren in je blaas heb je niet veel te zeggen, maar je kunt wel controle hebben over de bekkenbodemspieren waarop je blaas rust. Leer jezelf hoe je de bekkenbodemspieren kan aanspannen en ontspannen. Ga op een stoel zitten en span de spieren aan waarmee je een denkbeeldige plas moet ophouden. Dit zijn je bekkenbodemspieren. Laat de spieren weer los en span ze weer aan. Probeer voor voor jezelf duidelijk te krijgen om welke spieren het gaat. Probeer verspreid over de dag honderd keer de spieren aan te spannen. Een fysiotherapeut kan je hier meer over leren tijdens bekkenfysiotherapie.

Tip 5: Plas in ‘streepjes’

Je kunt de oefening met de bekkenbodemspieren ook op de wc doen, tijdens het plassen. Het wordt wel ‘streepjesplassen’ genoemd; probeer het plassen steeds even te stoppen door de bekkenbodemspieren aan te spannen. Na verloop van tijd worden de spieren sterker en krijg je meer controle.

Tip 6: Let op koffie en alcohol

Zonder dat je dat misschien beseft kunnen prikkelende stoffen je blaas dwingen tot overactiviteit. Cafeïne en alcohol kunnen de blaaswand irriteren en aanzetten tot overactiviteit.

Tip 7: Verlies gewicht

Overgewicht kan een overactieve blaas veroorzaken, of de bestaande blaasproblemen verergeren. Een dikke buik kan op de blaas drukken. Volgens een wetenschappelijk onderzoek kan gewicht verliezen een behoorlijk gunstige uitwerking hebben op problemen met incontinentie. Hoewel in het onderzoek niet duidelijk werd wat precies de oorzaak was, werkte een combinatie van gezond eten en meer bewegen het beste.
https://www.dokterdokter.(...)n-overactieve-blaas/
pi_168940131
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:33 schreef Chai het volgende:

[..]

1x in het uur plassen kan ook op school. Zeker als je vooraf aangeeft dat je een blaasprobleem hebt wat nog nader onderzocht wordt. Of kan het niet vanwege de reis met het OV?
Ja het klinkt misschien raar maar twee uur reizen houd ik dus echt niet vol op een of andere manier

quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:38 schreef Allures het volgende:

[..]

ik zie niet waarom dat betekend dat het niet psychisch kan zijn
Ik voel duidelijk een verschil met hoe het normaal was. Nu voel ik iets en dan denk ik moet naar het toilet terwijl het vaak helemaal niet zo is... om gek van te worden. Uiteraard op plaatsen waar er geen uitweg is het erger, dat deel is zeker wel psychisch
pi_168940150
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus net zoals je heel veel bier drinkt, je gaat plassen, 1 biertje drinkt en weer flink moet plassen?
Ja juist, zo zou je het kunnen vergelijken maar dat gevoel gaat nooit weg, Diabetes? lijkt me niet maar wie weet. Bloedonderzoek zal het uitwijzen
pi_168940167
quote:
Thanks voor de tips, hier heb ik zeker wat aan ;)
pi_168940172
Maar een trein heeft toch ook een wc?

Ik denk dat je namelijk wel echt in moet gaan tegen de cirkel waar je nu in verdwijnt
pi_168940451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:53 schreef Allures het volgende:
Maar een trein heeft toch ook een wc?

Ik denk dat je namelijk wel echt in moet gaan tegen de cirkel waar je nu in verdwijnt
Denk t ook. Als je 2 uur onderweg bent kan je ook op het station of in de trein gaan. Anders kun je straks helemaal nergens meer heen vanwege dit probleem.
pi_168940490
En in het aller aller ergste geval plas je in je broek en ga je alsnog naar huis
Als je zorgt dat je een andere broek in je school tas hebt doe je die aan en ga je thuis een uur in bad liggen

Is kut natuurlijk maar je overleeft het wel he
pi_168940542
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:08 schreef Allures het volgende:
En in het aller aller ergste geval plas je in je broek en ga je alsnog naar huis
Als je zorgt dat je een andere broek in je school tas hebt doe je die aan en ga je thuis een uur in bad liggen

Is kut natuurlijk maar je overleeft het wel he
Ja tuurlijk..
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168940565
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:10 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ja tuurlijk..
ik zei dat omdat het misschien kan helpen om de ergste angst onder ogen te zien en te bedenken hoe vreselijk het is en zo

Niet omdat het gaat gebeuren. Want hij plast nu thuis ook niet in zijn broek
Het is alleen een angst
pi_168940696
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:11 schreef Allures het volgende:

[..]

ik zei dat omdat het misschien kan helpen om de ergste angst onder ogen te zien en te bedenken hoe vreselijk het is en zo

Het is alleen een angst
Het kan wel gebeuren, is mij al twee keer voorkomen.
pi_168940735
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:17 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Het kan wel gebeuren, is mij al twee keer voorkomen.
super constructief dit. Je weet niet wat er met TS is behalve dat ie deels in een cirkel zit waarin hij geen dingen meer doet omdat ie bang is dat dit gebeurt, niet omdat het gebeurt is, en jij gaat benadrukken dat het wel kan gebeuren omdat het jou gebeurde :')
pi_168940897
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:11 schreef Allures het volgende:

[..]

Het is alleen een angst
Het is niet mijn grootste angst, meer dat het gevoel permanent is en daarom zoek ik ook een snelle oplossing. Op korte termijn ga ik niet onnodig risico's nemen. Ik heb ongetwijfeld ergens een spier/zenuw gescheurd/beschadigd. of eventueel prostaatproblemen al lijkt mij dat sterk op een jonge leeftijd
pi_168940996
Hoi kleed je je wel warm genoeg ?

[ Bericht 52% gewijzigd door LPFAN op 16-02-2017 17:07:38 ]
pi_168941217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:31 schreef possetje het volgende:
Hoi kleed je je wel warm genoeg ?

Mwahh gemiddeld denk ik. Zal er op ;) letten misschien helpt het maar ik betwijfel het

[ Bericht 4% gewijzigd door LPFAN op 16-02-2017 17:07:48 ]
pi_168941235
en wat meet vlees en vette vis gaan eten, het vet vormt dan in je lichaam een isolerende laag tegen de kou
pi_168941462
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:18 schreef Allures het volgende:

[..]

super constructief dit. Je weet niet wat er met TS is behalve dat ie deels in een cirkel zit waarin hij geen dingen meer doet omdat ie bang is dat dit gebeurt, niet omdat het gebeurt is, en jij gaat benadrukken dat het wel kan gebeuren omdat het jou gebeurde :')
Jij weet ook niet wat hij heeft, maar ik heb zelf ook een pisprobleem.
pi_168944678
Hoeveel produceer je dan elke keer? Als het steeds maar klein beetje is moet je onderstaande link eens bekijken.

https://www.thuisarts.nl/(...)eb-overactieve-blaas
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:30:12 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_168948531
Chlamydia?
Onveilige seks gehad?
pi_168951325
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoeveel produceer je dan elke keer? Als het steeds maar klein beetje is moet je onderstaande link eens bekijken.

https://www.thuisarts.nl/(...)eb-overactieve-blaas
Niet superveel maar omdat ik nu meer water drink (om het door te spoelen? :') ) is het behoorlijk wat.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:30 schreef Aventura het volgende:
Chlamydia?
Onveilige seks gehad?
Nee daar heb ik me onlangs ook op laten testen maar is ook uitgesloten.

Verder heb ik deze reeks aan comments gevonden:http://www.steadyhealth.c(...)ee-but-i-dont?page=2

Waarbij hij precies het probleem omschrijft en dit heb ik ook, maar de antwoorden zijn variërend. kristallen die uit urine blijven hangen zou het zeker kunnen zijn en sommige zeggen ook dat het alleen in de winter zo is, kou kan ook een rol spelen.

Moet ik dit aan mijn dokter (die meer denkt aan prostaatproblemen) vertellen?
pi_168951530
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:45 schreef Zwimm het volgende:

[..]

Niet superveel maar omdat ik nu meer water drink (om het door te spoelen? :') ) is het behoorlijk wat.

[..]
je hebt er last van dat je zo vaak moet plassen en dan ga je extra veel drinken?
pi_168951831
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je hebt er last van dat je zo vaak moet plassen en dan ga je extra veel drinken?
Nee, het is niet alleen dat ik vaak moet maar het constante gevoel blijft. Het is lastig uit te leggen maar door het super irritante gevoel lijkt het alsof ik altijd moet plassen en dat blijft altijd (nu al dagen lang)
pi_168954636
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:59 schreef Zwimm het volgende:

[..]

Nee, het is niet alleen dat ik vaak moet maar het constante gevoel blijft. Het is lastig uit te leggen maar door het super irritante gevoel lijkt het alsof ik altijd moet plassen en dat blijft altijd (nu al dagen lang)
je geeft geen antwoord op de vraag. Waarom drink je nu dan meer dan anders? Als je geen extreme dorst hebt ben je zelf je probleem in stand aan het houden misschien
pi_168957574
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je geeft geen antwoord op de vraag. Waarom drink je nu dan meer dan anders? Als je geen extreme dorst hebt ben je zelf je probleem in stand aan het houden misschien
Zoals ik al zei om het gevoel misschien door te spoelen, nu is het zo dat wanneer ik klaar ben met plassen heb ik het gevoel dat ik gelijk weer moet (en dat er urine vastzit oid)
pi_168960795
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:30 schreef Zwimm het volgende:

[..]

Zoals ik al zei om het gevoel misschien door te spoelen, nu is het zo dat wanneer ik klaar ben met plassen heb ik het gevoel dat ik gelijk weer moet (en dat er urine vastzit oid)
ik snap het echt niet. Je weet nu toch dat meer drinken niet oplost? Dus waarom hou je er niet mee op?
Jij hebt controle over je lichaam hoor, ik heb ook wel eens aandrang zonder dat ik daar gelijk gevolg aan geef
pi_168962842
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:30 schreef Zwimm het volgende:

[..]

Als je pist, pis je dan echt alles wat er is uit?
pi_168963440
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je pist, pis je dan echt alles wat er is uit?
Nee zodra ik klaar ben met plassen heb ik gevoel dat er nog urine in blijft zit. Maar ik kan drukken wat ik wil en het komt er maar niet uit. Elke keer hetzelfde en het voelt de hele dag prikkerig. Echt bloed irritant ;(
pi_168998603
Is je urine op kweek gezet in het ziekenhuis, want dat kut stripje bij de huisarts geeft bij mij ooit een ontsteking aan.
Laat dat extra water drinken achterwegen als ze in het ziekenhuis geen bacterie vinden.
Laat je sowieso doorsturen naar een uroloog,die kijken alles voor je na.
Ik herken je verhaal doordat ik na een blaasontsteking teveel ben gaan drinken, dat is het advies maar mijn blaas werd er overspannen van.
Oh en hoe is je ontlasting ?
Als je niet regelmatig gaat vraag dan voor movicolon dit heb ik van de uroloog gekregen.
Ben je gestresst?De blaas is de spiegel van je ziel zei mijn uroloog.
Probeer een paar dagen geen koffie en cola te drinken en drink niet teveel 1 1/2 liter is al veel.
Succes verder , het is klote!
pi_169041793
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:43 schreef xixixixixixi het volgende:
Is je urine op kweek gezet in het ziekenhuis, want dat kut stripje bij de huisarts geeft bij mij ooit een ontsteking aan.
Laat dat extra water drinken achterwegen als ze in het ziekenhuis geen bacterie vinden.
Laat je sowieso doorsturen naar een uroloog,die kijken alles voor je na.
Ik herken je verhaal doordat ik na een blaasontsteking teveel ben gaan drinken, dat is het advies maar mijn blaas werd er overspannen van.
Oh en hoe is je ontlasting ?
Als je niet regelmatig gaat vraag dan voor movicolon dit heb ik van de uroloog gekregen.
Ben je gestresst?De blaas is de spiegel van je ziel zei mijn uroloog.
Probeer een paar dagen geen koffie en cola te drinken en drink niet teveel 1 1/2 liter is al veel.
Succes verder , het is klote!
Bedankt voor je reactie, ik ben inderdaad nogmaals bij de dokter geweest voor urine en bloed. Eind van de week krijg ik de resultaten en een echo van mijn nieren/blaas.

Ontlasting is verder normaal maar de laatste tijd was inderdaad vrij stressvol, overigens denk ik niet dat dat de oorzaak is want zelfs als ik rustig thuis zitten blijft het gevoel aanhouden.

Inmiddels probeer ik het gewoon te negeren maar ik blijf er de hele tijd aan denken doordat ik wat voel. Laatst wou ik ook gaan fitnessen maar na enkele minuten kreeg ik gewoon het gevoel dat ik naar het toilet moest helaas...
  dinsdag 21 februari 2017 @ 12:46:42 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169043273
Ik heb jaren geleden een keer een niersteentje gehad dat tegen dat buisje aandrukte dat naar je blaas loopt. De druk die dat veroorzaakte gaf het gevoel dat ik enorm nodig moest plassen terwijl dat dus eigenlijk niet zo was. Dus als ik voor de WC stond dan kwam er bijna niets uit en een paar minuten later moest ik dan opnieuw... (eigenlijk voelde ik het continue)

Ik heb toen medicijnen gekregen die dat gevoel wegnamen en het steentje is met een niersteenvergruizer in tweeën gesplitst, maar het heeft toen nog twee weken ofzo geduurd totdat hij naar buiten kwam (dat was opeens "plop" en een heel opgelucht gevoel en daarna eenmalig bloed en twee steentjes in m'n urine).

Mijn ervaring lijkt op wat jij beschrijft. Het begon ook van de ene op de andere dag. Bij mij vonden ze in de urinetest wel bloedcellen in de urine en dat was een aanwijzing om o.a. naar een niersteentje te kijken. Echter, op röntgenfoto's hadden ze het aanvankelijk gemist. Met ultrasound was het wel zichtbaar (en met die wetenschap was het achteraf ook zichtbaar op de röntgenfoto toen die opnieuw werd bekeken).

Ik had wel al een paar weken eerder pijn gehad in één nier toen het steentje loskwam. Daarna dus een tijdje geen last en toen opeens dat "plas" probleem toen het steentje onderweg was naar buiten maar net iets te groot was om naar buiten te komen. Toen het steentje eenmaal buiten was was het probleem ook direct opgelost. Maar de medicijnen die ik kreeg om dat plasgevoel voor die tijd te onderdrukken waren erg effectief.

Edit: bij het blauwe cirkeltje dus. En vreemd genoeg gaf dat dus het "ik moet plassen" gevoel (het voelde alsof het probleem veel lager zat)

[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 21-02-2017 13:02:45 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169059329
Ik zou in ieder geval ook zittend gaan plassen, dan blijft er minder achter.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:21:52 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169268863
Is er al een diagnose?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169277999
Thuis gaat het wel. Op school ga ik ook ieder uur omdat ik weet dat ik het anders op moet houden. Misschien is het bij jou oo wel de stress om het niet te kunnen ergens. Heb ik ook als ik in de bus moet zitten, omdat je weet dat je dan niet kan als je nodig moet
  zaterdag 4 maart 2017 @ 01:26:28 #42
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169278287
Appelazijn (scheut met wat water) en vitamine c poeder helpen bijna altijd bij blaasklachten, zou het eerste eerst proberen, flesje kost bijna niks.
pi_193648280
Ik heb hetzelfde gevoel, heb je al een oplossing of weet je al wat het is? Ik hoor het graag.
Vind het zelf ook vrij irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')