abonnement Unibet Coolblue
pi_168874580

*O* Welkom in het Rome topic nummer 8 *O*

:? Rome, hoe komt ik daar dan?
2.gifVliegend naar één van de beide luchthavens. De grote maatschappijen vliegen naar Fiumicino, Ryanair vanaf Eindhoven of Charleroi naar Ciampino.
Vanaf Brussel met: http://www.virginexpress.com/

Je kan ook met de trein vanaf Milaan of Florence (als je toevallig daar ben) goedkoop met http://www.trenok.it

Voor persoonlijk reisadvies, ga naar: TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #6

:? En heb je dan ook info over die vliegvelden?
Ja, op http://www.adr.it/Default.asp?L=3&

:? En wat moet ik dan allemaal gaan zien in Rome?
Met een beetje lezen kom je al snel uit op het Colosseum, de Trevifontein, de Spaanse Trappen, Vaticaanstad, Villa Borghese... teveel om op te noemen eigenlijk. Kijk eens in de vorige delen:

Topicreeks: Rome #6

:? En wat moet ik dan allemaal gaan eten in Rome?
Pizza, ijs en pasta natuurlijk :9 En koffie en cocktails. :9 En tiramisu. :9 En... :9 :9 :9

quote:
Goede pizzaria's zijn:
Da Baffetto - Via del Governo Vecchio (leuke straat parallel aan Corso Vittorio Emanuele)
La Montecarlo - Vicolo Savelli (vlakbij Da Baffetto)
Dar Poeta - Vicolo del Bologna (Trastevere)
Ai Marmi - Viale Trastevere
Je moet waarschijnlijk wel even in de rij staan.

En de beste tip: Freni e Frizioni, net naast Piazza Trilussa in Trastevere. Gezellige bar met goede cocktails en weinig toeristen en wanneer je tussen 19:00 en 22:00 gaat, is er een gratis buffet met hapjes (aperitivo).
:? En waar kan ik nou echt vet uitgaan?
*O* Testaccio *O*


:?Heb je niet gewoon een reisgids over Rome voor me?
Natuurlijk, alles kun je lezen op: http://www.timeout.com/travel/rome of http://www.arrivalguides.com

Vorig topic: TRV / Rome #7: Waar Trastevere te vaak overgeslagen wordt



[ Bericht 2% gewijzigd door AlwaysHappy op 18-02-2018 21:52:47 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_168874686
25 - 30 april geboekt *O*

Het is voor mij ruim 15 jaar geleden dat ik voor het laatst in Rome was (toen 2 krappe dagen).
Nu samen een leuk guesthouse vlakbij metro Termini gevonden. Erg veel zin in!

Tips en aanbevelingen zijn welkom! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_168875017
Juj, mijn foto's staan in de OP *O*

Ik dacht al: die komen me bekend voor :+
Don't let my username fool you...
  maandag 13 februari 2017 @ 15:39:05 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168875258
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
25 - 30 april geboekt *O*

Het is voor mij ruim 15 jaar geleden dat ik voor het laatst in Rome was (toen 2 krappe dagen).
Nu samen een leuk guesthouse vlakbij metro Termini gevonden. Erg veel zin in!

Tips en aanbevelingen zijn welkom! :)
Veel plezier alvast! Wij zijn ook van plan om dit jaar weer te gaan, al is het voor ons wat korter geleden: 2015. Waren er toen vijf dagen, maar het was zo'n fantastische stad O+ wij gaan waarschijnlijk pas in de zomer boeken om dan in het najaar ook daadwerkelijk te gaan. Mid-zomer wil je daar niet zijn denk ik.... _O-

Grote aanrader is Villa D'este! We zijn er toen een middagje geweest. Je bent de stad even uit en het ziet er echt heel mooi uit daar!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 13 februari 2017 @ 16:21:44 #5
286575 Roces18
Chef de party
pi_168876059
Sowieso een ijsje halen op Isola Tiberina
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_168880768
Ai Marmi is met afstand de beste pizzeria van Trastevere. Deze tent draait maar om één doel: geweldige pizza's maken. De obers vliegen alle kanten op om dit doel te verwezenlijken. Niet een tent om even in alle rust te zitten, maar wel om een hectisch pizza-opera te aanschouwen.
pi_168882864
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:20 schreef Osceola het volgende:
Ai Marmi is met afstand de beste pizzeria van Trastevere. Deze tent draait maar om één doel: geweldige pizza's maken. De obers vliegen alle kanten op om dit doel te verwezenlijken. Niet een tent om even in alle rust te zitten, maar wel om een hectisch pizza-opera te aanschouwen.
Hmm... ik vind dat eigenlijk een beetje een vreetschuur. En de pizza's hebben ook weinig smaak.
pi_168903243
Wij gaan in maart 5 dagen! Ik ben in 2005 en 2007 in Rome geweest, mijn man nog nooit. Ontzettend veel zin in, hotelletje geboekt op de Via Veneto. :)
  zondag 19 februari 2017 @ 22:59:44 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_169015630
is een weekend genoeg om rome te ontdekken? vrij-maa?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 20 februari 2017 @ 00:40:11 #10
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169017300
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:59 schreef cherrycoke het volgende:
is een weekend genoeg om rome te ontdekken? vrij-maa?
Zou wel een of twee dagen langer gaan eigenlijk, anders ga je nooit alles goed genoeg zien imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169019143
Wij gaan vrijdag. Een vriend van me die daar werkt is jarig en ik dacht waarom maak ik daar maar es geen romantisch weekendje van. Ryanair vanaf Zaventem was nog redelijk betaalbaar en een AirBnB in Trastavere was ook zeker te doen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_169260255
Voor mij is Rome ook weer geboekt! We gaan eind April, 5 dagen in Rome. Voor mij de 4e keer, voor mijn vriend en zijn kinderen (8 en 11) de eerste keer. Het wordt dus voor een groot deel weer het standaard rondje.

De airbnb is geboekt (in de wijk naast het vaticaan), de transfer is geregeld daarheen, de Sixtijnse kapel geboekt (met toegangstijd), een auto geregeld om naar de Gladiator school te rijden (2 uur gladiator les - dus een kleed aan en zwaardvechten :) ) en die dag gaan we ook naar de Via Appia Antica , de dag daarna met de auto naar Ostia Antica (de oude haven van Rome), eventueel een strand en door naar het vliegveld.

Nu ben ik nog een beetje op zoek naar dingen voor kinderen (bijv restaurants ed), heeft iemand nog leuke ideeën?
We gaan uiteraard naar de standaard zaken (Colloseum en omgeving, St. Pieter, Panteon, ijsje eten bij die bekende ijssalon bij het Panteon), maar misschien hebben jullie nog dingen die ik nog niet gevonden heb?

Ik heb er echt heel veel zin in!
  vrijdag 3 maart 2017 @ 11:40:57 #13
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_169260873
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:04 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Voor mij is Rome ook weer geboekt! We gaan eind April, 5 dagen in Rome. Voor mij de 4e keer, voor mijn vriend en zijn kinderen (8 en 11) de eerste keer. Het wordt dus voor een groot deel weer het standaard rondje.

De airbnb is geboekt (in de wijk naast het vaticaan), de transfer is geregeld daarheen, de Sixtijnse kapel geboekt (met toegangstijd), een auto geregeld om naar de Gladiator school te rijden (2 uur gladiator les - dus een kleed aan en zwaardvechten :) ) en die dag gaan we ook naar de Via Appia Antica , de dag daarna met de auto naar Ostia Antica (de oude haven van Rome), eventueel een strand en door naar het vliegveld.

Nu ben ik nog een beetje op zoek naar dingen voor kinderen (bijv restaurants ed), heeft iemand nog leuke ideeën?
We gaan uiteraard naar de standaard zaken (Colloseum en omgeving, St. Pieter, Panteon, ijsje eten bij die bekende ijssalon bij het Panteon), maar misschien hebben jullie nog dingen die ik nog niet gevonden heb?

Ik heb er echt heel veel zin in!
Tegenover die ijssalon zit ook een koffiezaak "taza d'oro geloof ik. De cappuchino's daar zijn goddelijk.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_169261799
Iemand die me kan adviseren?

Arriveren 25 April rond de middag op vliegveld FCO, hotel vlakbij Termini station (2min lopen).
30 April vliegen we om 08.00u alweer van FCO naar Dusseldorf.

Wat is nu de beste/goedkoopste manier om bij ons hotel/het vliegveld te komen? En vooral de terugvlucht wordt krap met trein/bus (aankomst dan ergens tussen 05.30-06.00u).

[ Bericht 4% gewijzigd door Jor_Dii op 03-03-2017 13:00:06 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170144516
Nog twee weken *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:43:24 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170148044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog twee weken *O*
Beetje jaloers hoor O+ Heel veel plezier gewenst alvast ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170188398
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Beetje jaloers hoor O+ Heel veel plezier gewenst alvast ^O^
Dank, we gaan heerlijk de toerist uithangen, lekker eten en genieten van hopelijk mooi weer. Verder nog volop bezig om het Bernini Mysterie uit te lezen voor we gaan en deze week nog even Gladiator herkijken om helemaal in de stemming te komen O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170284139
*O* aanstaande vrijdag gaan we!! *O*

Inmiddels is de fietstocht geboekt (we hebben een Nederlandse gids dus de kinderen kunnen de eerste dag zoveel vragen stellen als ze willen :) ), de toegang tot de sixtijnse kapel, de transfer vanuit het vliegveld (was net zo duur als de taxi) en de auto voor 2 dagen - we gaan naar de gladiator school, Appia Antica en naar Ostia Antica (en vanuit hier met de auto terug naar het vliegveld!

Ik kwam er ook achter dat aanstaande vrijdag Natale di Roma is (de oprichting van Rome) en dat er allerlei feestelijkheden zijn op die dag en een aantal dagen daar omheen, dus dat ben ik nu nog ff aan het uitzoeken!
pi_170300506
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:12 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
*O* aanstaande vrijdag gaan we!! *O*

Inmiddels is de fietstocht geboekt (we hebben een Nederlandse gids dus de kinderen kunnen de eerste dag zoveel vragen stellen als ze willen :) ), de toegang tot de sixtijnse kapel, de transfer vanuit het vliegveld (was net zo duur als de taxi) en de auto voor 2 dagen - we gaan naar de gladiator school, Appia Antica en naar Ostia Antica (en vanuit hier met de auto terug naar het vliegveld!

Ik kwam er ook achter dat aanstaande vrijdag Natale di Roma is (de oprichting van Rome) en dat er allerlei feestelijkheden zijn op die dag en een aantal dagen daar omheen, dus dat ben ik nu nog ff aan het uitzoeken!
Veel plezier *O* de weersvooruitzichten zien er goed uit! 8-)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170369306
iemand tips voor het iets goedkoper week tripje?

ik wil van 28 april tot 4 mei naar Rome, alleen.
met het vliegtuig vanaf Amsterdam en overnachten in een hostel of hotel.

tickets zijn vrij prijzig, rond de 280 met een tranfer tot 350 voor een directe vlicht
dit in combinatie met een hostel voor ongeveer 200 euro totaal kom ik voor de reis + overnachting op rond de 550.

heeft iemand een idee hoe dit iets goedkoper kan, of wellcht iets duurder maar dan overnachting in een hotel i.p.v. kamer van 9 personen in een hostel.

alle tips zijn welkom.
pi_170375267
Moet je per se volgende week naar Rome? Je bent natuurlijk vrij laat met boeken en het drukke seizoen barst nu echt los in Rome...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170377446
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:02 schreef fespo het volgende:
iemand tips voor het iets goedkoper week tripje?

ik wil van 28 april tot 4 mei naar Rome, alleen.
met het vliegtuig vanaf Amsterdam en overnachten in een hostel of hotel.

tickets zijn vrij prijzig, rond de 280 met een tranfer tot 350 voor een directe vlicht
dit in combinatie met een hostel voor ongeveer 200 euro totaal kom ik voor de reis + overnachting op rond de 550.

heeft iemand een idee hoe dit iets goedkoper kan, of wellcht iets duurder maar dan overnachting in een hotel i.p.v. kamer van 9 personen in een hostel.

alle tips zijn welkom.
Ik heb een vliegticket voor 60 euro... (retour), via Ryanair.

Kan je niet beter een paar weken later gaan?
pi_170741394
net terug van een weekje Rome.
wat is daar alles goed geregeld zeg.

- mooi duidelijk vliegveld
- heel efficient naar de stad vanaf het vliegveld
- alles in de stad in het Engels en zeer duidelijk en goedkoop obv.
  donderdag 11 mei 2017 @ 14:32:10 #24
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_170851483
We gaan over twee weken ook. Inmiddels >10 jaar geleden dat ik in Rome geweest ben. We hebben een airbnb in Trastevere en vliegen vanaf EHV naar Ciampino. Een paar praktische vragen (zodat ik niet 7 voorgaande topics hoef door te lezen, hopelijk :) )

- We gaan met 4. De eigenaar van de airbnb biedt een pickup service voor 70 euro enkel, deur tot deur, geen wachttijd. Ik las dat Ciampino wat lastiger met het openbaar vervoer te doen is, en dat de deur tot deur reis al snel 2 uren zal zijn via Termini. Wat vinden jullie? Lopen vanaf Termini is geen optie ivm bagage.

- Ik lees over Rome City Pass, Roma Pass en Omnia Pass. Zijn ze van toegevoegde waarde? Welke moet ik nemen? 15-20km wandelen op een dag is geen probleem dus we zullen niet veel in het OV zitten.

- Ook naar aanleiding van bovenstaande passen: Moeten de bezienswaardigheden echt van tevoren gereserveerd worden? De laatste keer dat ik in Rome was, wachtte je max 5-10 minuten en dan was je wel ergens binnen. Nu lees ik over Fast Lane tickets, mensen die thuis al de Sixtijnse kapel boeken inclusief tijd, oa Tinkerbel hierboven. Is dat tegenwoordig noodzaak??
pi_170900800
Is het gebruikelijk om in Rome te kunnen betalen met je pinpas bij winkels en horeca? (voor de duidelijkheid, het gaat niet om een creditcard).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')