quote:
Op maandag 13 februari 2017 16:19 schreef Fripsel het volgende:Zit je misschien in een stressvolle periode?
Ik heb heel veel stressklachten, en als het heel erg is krijg ik gekke buikpijntjes, zoals jij zegt, op verschillende plekken telkens, en een drukkend op mn borst, of overslaand gevoel van mn hart is me ook niet vreemd.
Want welke reden heb jij dat je denkt dat ze samen gaan dan? Behalve het tijdstip van de klachten.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben sowieso wel een aardige stresskip ja.
De redenen dat ik denk dat ze samen gaan zijn:
- Op dezelfde dag begonnen. En al even lang aanhoudend (een week of 4 nu)
- Als ik in bed lig en ik voel een soort 'gepruttel' in mijn borst of buik, dan slaat op dat moment mijn hart ook een paar keer over in een vreemd ritme.
Dus het is eigenlijk elke keer hetzelfde. Ik heb geen overslagen gevoeld, zonder last van mijn maag of darmen gehad te hebben, dus het lijkt wel erg sterk alsof ze verbonden zijn.
Het enige wat nog zou kunnen, is dat de volgorde andersom is. Dat eerst mijn hart overslaat en dat dat de maag en darmklachten veroorzaakt en vervolgens in stand wordt gehouden door angst en stress hier over.
Veel mensen schrijven op internet dat ze zeker weten dat hun hartkloppingen worden veroorzaakt door hun darm- en of maagproblemen door irritatie aan de zogenaamde 'vagus nerve'. Klinkt logisch. Artsen moeten daar alleen vaak niet veel van weten.