Als nieuweling hier lijkt het me leuk als iedereen die in het bezit is van een 4x4, hier zijn foto ervan t eplaatsen. Het leukste is natuurlijk wneer die foto is gemaakt in de blubber
Zelf rij ik een Mercedes 300GD uit 1990. Ben ontzettend tevreden over de terreinprestaties. Mede mogelijk gemaakt door de érg lage gearing, en door de 3 differientieël sloten. 't Sleurt je letterlijk overal doorheen
Groeten, Luuk
Nou maar hopen dat er meer zijn met zo'n wagen!
Haha nou ik verwachtniet dat half nederland in een G rijdt Dat is ook de reden waarom ik hem heb
Ik hoop op een paar mooie CJ7's, wranglers, landcruisers en defnders
echte jeeps. Alleen snap ik nog steeds niet waarom de G de enige is met een sper op de vooras. Geeft zó veel stractie op sneeuw en modder.
G-roeten,
Luuk
De fotos in het terrein zijn trouwens gemaakt op de Maasvlakte. Een 4x4 evenement voor de Merc. G
G-roeten
Luuk
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 09-12-2002 18:20]
Zelf heb ik een Suzuki Samurai waar ik regelmatig mee in de blubber rond rag
Kon een jaartje geleden die suzuki kopen voor een errug schappelijk prijsje en dacht wrom niet...
ben er mee naar die 4x4 dag van Suzuki geweest en dat was best lachen...
de foto's zijn genomen in Rilland...daar zit een 4x4 club met eigen terrein..
hij rijd nog op weg banden maar in het terein doet tie het bere goed...
weegt geen drol en een lekkere korte wielbasis zijn niet verkeerd..
d'r zit een 1300cc blokje in en op de weg is het geen rijden eik...
bladveren eronder..dus je schud zowat uit je stoel op een klinker weggetje
maar ik gebruik hem alleen voor in het terein en om een beetje mee in de buurt rond te rijden...
al met al een prima wagentje voor in het terrein
Die dinge zijn goedkoop vergeleken met een G
Een G 400cdi heb je voor 110.000 euro echt sick. Jammer dat de nieuwe landcruisers in het terrein niet zo super meer zijn...
Een Samurai is supervet voor t strand, t weegt nix dus
G-roeten
Luuk
Zal eens kijken of ik vanavond wat specs kan vinden.
quote:Een tweede handse G-Klasse is nog wel te doen, uit 1990. Zoals hierboven. Een ML kan ik niet betalen en vindt ik ook niet mooi.
Op dinsdag 10 december 2002 13:00 schreef ook_gek het volgende:
Die ML rijd heel erg lekker op de weg.
En het sturen kan je met een pink doen.
Zo licht gaat dat. En dat is echt niet overdreven.
Hij ligt zeer goed op de weg. En hij rijd iets van 1 op 7 dacht ik.
Aanschaf van de ML en de G is wel hoog. Het is mischien dan
ook interesant om er een grijs kenteken van te maken. Geen
BPM en wegenbelasting is lager.
Ik geef niet graag prijzen, maar omdat iemand hier zei dat mijn G uit 1990 nog wel te betalen valt, vindt ik zelf vies tegen vallen. Natuurlijk niet zoduur als een nieuwe ML, maar voor de leeftijd was hij zeker prijzig. Voor een goede (en die van mij is technisch zeker 100%) betaal je ongeveer 20.000 euro. Das toch een bom geld voor een auto van 12 jaar oud. De wegenbelasting is ontzettend fors. Komt door het gewicht. Verzerking gaat vanuit je nieuwprijs. Mijn G kostte in 1990 inclusief opties een krappe 2 ton in guldens. Dus de verzekering plukt je ook kaal
Maargoed, de voordelen:
* je bent origineel met een 4x4, de hele nederlande jeugd zit met zon verlaagde (in mijn mening) neppe bak.
* t is een échte 4x4. mijn moeder lach ik uit, die heeft een ML 320 uit 1999 (220pk en dik 300nm)
* het rijdt masterlijk goed, ook op de weg. de W463 serie zoals ik heb (die is vanaf 1990 gebouwd) zijn lekker stil van binnen en hebben alle comfort. (zie foto).
Het verbruik van de diesel valt reuze mee. Het weegt toch 2200kg, dus je moet hem aardig op zn staart trappen om mee te komen in het verkeer. Ik rij gemiddeld 1:8,5 of 1:9. Grijs kenteken wil ik niet, want dan ben ik mijn achterbank kwijt. Scheel wel enorm veel in wegenbelasting maarja...
Ik ben zelf niet zo'n fan van SUV's, maar de ML van mn moeder rijdt opzich niet slecht. Maar ook al is ie sneller dan mijn G, de G rijdt velen malen machtiger Het geeft echt een vet gevoel om zon dikke lange vierkante motorkap voor je te hebben
quote:Wegenbelasting: Per kwartaal ¤ 467,00
Op dinsdag 10 december 2002 12:56 schreef Stoel het volgende:
Hele mooie bak die G klasse! Ik vindt hem zelfs meer hebben dan een ML! Maar hoe comfortabel zijn die dingen.. ik ben zelf op zoek naar een nieuwe auto en zie het persoonlijk wel zitten zo'n G klasse.. alleen wat zijn jouw kosten aan wegenbelasting en hoeveel vebruik heeft hij???
quote:Jah klopt, op het 4x4 evenement van Grand Masters
Op dinsdag 10 december 2002 11:41 schreef ook_gek het volgende:Zijn die foto,s op de maasvlakte gemaakt? Komt me zo bekend
voor
quote:Na dat andere bericht van je wordt het toch wat prijziger.
Op dinsdag 10 december 2002 14:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Wegenbelasting: Per kwartaal ¤ 467,00
Verbruik: 1 : 8,5
quote:Standaard interieur is grijs. Vind ik zelf écht niet mooi.
Op dinsdag 10 december 2002 14:46 schreef Stoel het volgende:[..]
Na dat andere bericht van je wordt het toch wat prijziger.
Maar een 2 handse zijn er vanaf 15.000. Alleen kan ik dan geen mooie shot van het interieur vinden. Dat is toch ook vrij belangrijk. Is die interieur van je standaard?? Ik heb net al heel wat G's gezien
Mooi aan de G vind ik trouwens de uitlaat aan de zijkant. Ik zal een foto van mijn exhaustje erbij doen
Mn nieuwe uitlaat
Hij was best vies na het evenement vorige maand...
tegen de zijkant van het viaduct in Aarle Rixtel
ook leuk...
quote:Het scheelt trouwens wel in wegenbelasting met een 230 GE. Maar dan is het een benzine. Maar het blijft wel een geile bak. In de essen motorshow in duitsland zag ik een vette van Brabus..
Op dinsdag 10 december 2002 14:56 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Standaard interieur is grijs. Vind ik zelf écht niet mooi.
Inderdaad voor 15.000 heb je er een, maar die zijn vaak niet zo volgepropt met opties als de mijneHet aantal kilometers haalt ook erg veel in prijs uit.
Mooi aan de G vind ik trouwens de uitlaat aan de zijkant. Ik zal een foto van mijn exhaustje erbij doen
![]()
[afbeelding] Mn nieuwe uitlaat
[afbeelding] Hij was best vies na het evenement vorige maand...
[afbeelding] tegen de zijkant van het viaduct in Aarle Rixtel
ook leuk...
quote:Dies VET! Hoeveel paarden perst ie uit een 2.4? Is dat een turbo of niet?
Op dinsdag 10 december 2002 08:42 schreef Kuupke het volgende:
[afbeelding]Mijn toyota landcruiser 2.4 D
Ik vind dat een terrein wagen hoog op z'n poten moet staan en bijna vierkant moet zijn ...
Die Benz en de Landkruiser zijn mooie 4x4's
maar als ik naar de opvolgers van de Samurai kijk...de Vitara en de Jimny dan vind ik ze eik niet zo mooi...
de Vitara gaat nog wel maar de Jimny is veels te "rond" zal ik maar zeggen...
hetzelfde geld coor de Nissan Patrol...een beest van een wagen maar die nieuwe zien er veel te gelikt uit
Ben ik enigste daar in
quote:NEE!! dat ben je zeker niet
Op dinsdag 10 december 2002 15:21 schreef madcap het volgende:
Ben ik de enige die die nieuwe 4x4's niet zo mooi vindIk vind dat een terrein wagen hoog op z'n poten moet staan en bijna vierkant moet zijn ...
Die Benz en de Landkruiser zijn mooie 4x4's
maar als ik naar de opvolgers van de Samurai kijk...de Vitara en de Jimny dan vind ik ze eik niet zo mooi...
de Vitara gaat nog wel maar de Jimny is veels te "rond" zal ik maar zeggen...hetzelfde geld coor de Nissan Patrol...een beest van een wagen maar die nieuwe zien er veel te gelikt uit
Ben ik enigste daar in
quote:Wow, zoveel wegen belasting
Op dinsdag 10 december 2002 14:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Wegenbelasting: Per kwartaal ¤ 467,00
Verbruik: 1 : 8,5
Ik betaal ¤59 per kwartaal.
Het verbruik is ongeveer gelijk.
quote:Dat vind ik nou ook. Een 4x4 moet vierkant zijn.
Op dinsdag 10 december 2002 15:21 schreef madcap het volgende:
Ben ik de enige die die nieuwe 4x4's niet zo mooi vindIk vind dat een terrein wagen hoog op z'n poten moet staan en bijna vierkant moet zijn ...
Die Benz en de Landkruiser zijn mooie 4x4's
maar als ik naar de opvolgers van de Samurai kijk...de Vitara en de Jimny dan vind ik ze eik niet zo mooi...
de Vitara gaat nog wel maar de Jimny is veels te "rond" zal ik maar zeggen...hetzelfde geld coor de Nissan Patrol...een beest van een wagen maar die nieuwe zien er veel te gelikt uit
Ben ik enigste daar in
quote:Jij hebt grijs kenteken, en een LC is lang zo zwaar niett als een G
Op dinsdag 10 december 2002 15:27 schreef Kuupke het volgende:[..]
Wow, zoveel wegen belasting
Ik betaal ¤59 per kwartaal.
Het verbruik is ongeveer gelijk.
quote:Het is geen turbo dat is wel jammer. Maar ik ben de 2e eigenaar en hij had maar 117.000 gelopen toen ik hem overnam. (voor heel weinig)
Op dinsdag 10 december 2002 15:31 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Jij hebt grijs kenteken, en een LC is lang zo zwaar niett als een G
Hoeveel paarden perst ie iegenlijk uit die 2.4? Is da een turbo of neit?
hij heeft 90 PK. Mocht eigenlijk wel 100 pk bij
quote:de mijne?
Op dinsdag 10 december 2002 16:04 schreef stienus5gtturbo het volgende:
euj wa is da voor vette bak?
quote:Danku voor uw bijdrage
Op dinsdag 10 december 2002 16:11 schreef stienus5gtturbo het volgende:maja even over de otoo, tis een super vette bak jongens! rijdt ook op de weg super! niet al te snel, maarja daar heb je zon koelkast ook niet voor!
De oude LC zoals die van Kuupke zijn ASO STOER
Maar deze nieuwe... sorry Toyota, ik vindt hem niet gelsaagd.
Doe mij maar een oude LC met zo'n 4.2 diesel (ZONDER turbo!) lekkere bak
quote:Mijn vader is er geweest. En ik heb er foto,s van gezien.
Op dinsdag 10 december 2002 14:37 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Jah klopt, op het 4x4 evenement van Grand Masters
Ben je er ook geweest dan?
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:43 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[afbeelding]De oude LC zoals die van Kuupke zijn ASO STOER
Maar deze nieuwe... sorry Toyota, ik vindt hem niet gelsaagd.Doe mij maar een oude LC met zo'n 4.2 diesel (ZONDER turbo!)
lekkere bak
quote:Je snapt me denk ik niet, ik denk dat als je hiermee door de modder gaat dat je een G / LC / Defender bij je moet hebben omd je met die "slicks" uit de modder te krijgen. ZONDE VAN DE AUTO. Wie legt er nu dit soort "golf / calibra / 316i" velgen onder een TERREINWAGEN.
Op dinsdag 10 december 2002 17:57 schreef Ultimora het volgende:
deze zal de topicstarter wel leuk vinden.. een G met 22" velgen
[afbeelding]
Maargoed, niet om je af te zeiken, ik vin het wel tof dat je hem gepost hebt T blijft naturllijk een G
quote:Hey kuupke, ik zie op autoweek.nl dat jou LC netzo sloom is als de mijne
Op dinsdag 10 december 2002 17:41 schreef Kuupke het volgende:[..]
ben ik het mee eens. Vorig jaar is nog 1 nieuwe BJ70 uitgekomen en die is nog net zo vierkant als de mijne en die is van '85.
Lijkt me leuk om te weten hoe zon LC sprint altijd leuk om te weten hoe 2 jeeps tegen elkaar presteren bij het stoplicht
Vraagje trouwens:
Heeft een landcruiser permanente 4 wielaandrijving? Zonee, als je de 4wielaandirving activeerd, wordt dan ook het middelste differentieel geblokkeerd? En heeft een LC eigenlijk ook een sper op de voor- en achteras???
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 10-12-2002 19:06]
quote:Haha idd de mijne is ook zo sloom. Nooit bijgehouden hoe snel hij bij de 100 is, maar duurt best lang als je eerst een golf GTI had
Op dinsdag 10 december 2002 18:34 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Hey kuupke, ik zie op autoweek.nl dat jou LC netzo sloom is als de mijne
Wel eens een 0-100 sprintje gedaan?
Echt leuk, mijn vader heeft een mercedes sprinter 310d (zon bestelbus) Heb ik een x smane met hem G vs. Sprinter acceleratiesprint gedaazn
De G was nét ietsie sneller
Als ik rij, maar ik schakel niet snel in mijn 4x4 want dat is er gewoon echt niet goed voor, klok ik hem rond de 20 tot 22 sec naar de 100
80-120 in 4e versnelling nam 19 seconden in beslag
![]()
Lijkt me leuk om te weten hoe zon LC sprint
altijd leuk om te weten hoe 2 jeeps tegen elkaar presteren bij het stoplicht
Vraagje trouwens:
Heeft een landcruiser permanente 4 wielaandrijving? Zonee, als je de 4wielaandirving activeerd, wordt dan ook het middelste differentieel geblokkeerd? En heeft een LC eigenlijk ook een sper op de voor- en achteras???
Ik moet mijn 4x4 zelf aanzetten. Ik moet zelfs uitstappen om de sper aan en uit te zetten . Daarna kan ik een knop indrukken die de 4x4 aanzet gheghe. Mijne is nog ECHT oud
Jij zit bij een club he. Kunnen daar ook niet Mercedes leden bijkomen??
quote:Helaas niet. Maar ik moet zeggen dat deze club niet zo veel voorstelt. (http://www.grand-masters.nl/) Af en toe wordt er een evenement georganiseerd. Het vage is dat je zonder benz niet lid kan worden, maar tot nu toe is op iéder evenement genoeg andere merken aanzweig. Ik ben zelf op zoek naar een leuke 4x4 club die niet al te groot is, en die zo af en toe iets leuks organiseren. Wel en club met alle merken door lekaar. Das veel leuker om jeeps te vergelijken.
Op dinsdag 10 december 2002 23:19 schreef Kuupke het volgende:[..]
Haha idd de mijne is ook zo sloom. Nooit bijgehouden hoe snel hij bij de 100 is, maar duurt best lang als je eerst een golf GTI had
Ik moet mijn 4x4 zelf aanzetten. Ik moet zelfs uitstappen om de sper aan en uit te zetten
. Daarna kan ik een knop indrukken die de 4x4 aanzet gheghe. Mijne is nog ECHT oud
Jij zit bij een club he. Kunnen daar ook niet Mercedes leden bijkomen??
G-roeten, Luuk
PS: goed dat je bent overgestapt van golf naar 4x4
quote:Heb je wel nodig om dat wijf in de achtergrond mee te sleuren
Op dinsdag 10 december 2002 08:24 schreef Plaguebearer het volgende:
[afbeelding]Permanente 4 wiel aandrijving + 224 pk's
quote:Hmm jammer. Ik ben ook iets aan het zoeken voor mooie tourtochten.
Op dinsdag 10 december 2002 23:32 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Helaas niet. Maar ik moet zeggen dat deze club niet zo veel voorstelt. (http://www.grand-masters.nl/) Af en toe wordt er een evenement georganiseerd. Het vage is dat je zonder benz niet lid kan worden, maar tot nu toe is op iéder evenement genoeg andere merken aanzweig. Ik ben zelf op zoek naar een leuke 4x4 club die niet al te groot is, en die zo af en toe iets leuks organiseren. Wel en club met alle merken door lekaar. Das veel leuker om jeeps te vergelijken.
G-roeten, Luuk
PS: goed dat je bent overgestapt van golf naar 4x4
![]()
Er gaat niets boven een 4x4.
quote:Gore kloothommel
Op woensdag 11 december 2002 02:12 schreef irreke het volgende:[..]
Heb je wel nodig om dat wijf in de achtergrond mee te sleuren
quote:Ziet er snel uit
Op dinsdag 10 december 2002 08:24 schreef Plaguebearer het volgende:
[afbeelding]Permanente 4 wiel aandrijving + 224 pk's
G-roeten
Luuk
quote:
Op woensdag 11 december 2002 17:34 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Niemand met een mooie defender?
Wel een Jeep grand cherokee 5.2 v8...
quote:OOK GOED
Op woensdag 11 december 2002 20:00 schreef ChRoNiC het volgende:[..]
Wel een Jeep grand cherokee 5.2 v8...
Ik zal eens en foto voor je opzoeken .
trouwens het is een limited dus heel luxe van binnen.
quote:Toyota Celica GT4 "Carlos Sainz" editie
Op woensdag 11 december 2002 12:47 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ziet er snel uit
Heb je wat cijfertjes?G-roeten
Luuk
Plaatsing: voor overdwars
Bouwwijze: lijn
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1998 cm3
Boring: 86,0 mm
Slag: 86,0 mm
Compressieverhouding: 8,8 op 1
Maximum vermogen: 224 PK bij 6000 tpm
Specifiek vermogen: 112,1 pk) per l
Maximum koppel: 320 Nm bij 3200 tpm
Ontsteking: elektronisch
Kleppen per cilinder: 4
Klepstelwijze: vulplaatjes
Koeling: vloeistof, gespoten
Zelfdenkende ventilator: ja
Oliekoeler: ja
Nokkenas(sen): 2, bovenliggend
Nokkenasaandrijving: getande riem
Krukaslagers: 5
Inspuiting: elektronisch
Merk: TCCS
Type: L-Jetronic
Compressor: ja, turbo
Intercooler: ja, vloeistof gekoeld
Brandstof: euro loodvrij 98
Dynamo: wisselstroom, vermogen 960 watt, max. stroomsterkte 70 A
Accu: 12 V
Materiaal blok: gietijzer
Materiaal kop: lichtmetaal
Type: handgeschakeld
Aandrijving: vier wielen
Plaats versnellingsbak: voor, naast motor
Plaats bedieningspook: vloer
Sperdifferentieel: ja
Aantal portieren: 2 + 3e deur
Voorwielophanging: onafhankelijk, PcPherson, schroefveren
Achterwielophanging: onafhankelijk, schroefveren
Schokdempers: telescopisch, rondom gasgevuld
Torsiestabilisator: voor en achter
Remmen: geventileerde schijven rondom
Rembekrachtiging: ja
Gescheiden circuits: diagonaal
Antiblokkeersysteem: ja
Parkeerrem: op achterwielen, handbediend
Plaats parkeerrem: op vloer centraal
Besturing: tandheugel, bekrachtigd
Totaal aantal stuuromwentelingen links/rechts: 2,7
cW-waarde carrosserie: 0,31
inhouden: Lengte: 4,420 m
Breedte: 1,705 m
Hoogte onbelast: 1,305 m
Wielbasis: 2,525 m
Spoorbreedte voor: 1,475 m
Spoorbreedte achter: 1,440 m
Massa leeg: 1385 kg
Inhoud brandstoftank: 68 l
Inhoud motorcarter met filter: 4,2 l
Inhoud koelsysteem: 6,5 l
Overdruk ventiel: Ja, dubbele wastegate
Prestaties: Topsnelheid: 250km/u
Acceleratie 0-100 km/u 6,0 s
hebben wij thuis, dan donkergroen, longbody en op grijs kenteken, is nog wel het vorige model, met 2800 turbodiesel, rijdt lekker zowel terrein als weg, is normaal achterwiel aandrijving, dus beetje dwars de hoek om lukt wel aardig, loopt ongeveer 180 kilometer per uur, automaat, oftewel je komt leuk mee op de snelweg... alleen in bochten helt ie wat over... understatement... automaat dus in terrein gewoon goed kiezen of je 4wd hi of low wil maar ding komt ook overal doorheen
we gaan de nieuwe longbody kopen, met de 3,2 Di-D motor
ziet er van binnen ook goed uit, nemen waarschijnlijk wel lichter interieur als dat te bestellen is
en ow ja dat hout komt er ook niet in je moet wel een beetje milieubewust blijven
zal binnenkort ff fotos maken van de echte wagen
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 12:01 schreef -_Tommy_- het volgende:hebben wij thuis, dan donkergroen, longbody en op grijs kenteken, is nog wel het vorige model, met 2800 turbodiesel,
quote:Das hard
loopt ongeveer 180 kilometer per uur
quote:
automaat dus in terrein gewoon goed kiezen of je 4wd hi of low wil maar ding komt ook overal doorheen
quote:tis gewoon een stationcar die wat hoger op z'n poten staat
Op vrijdag 13 december 2002 18:16 schreef marcell het volgende:
Porsche Cayenne. Twin turbo
[afbeelding]
wil hem wel eens zien in een echt 4x4 terrein
quote:zoiets hebben we ook, alleen dan zwart en zonder bullbar.
Op dinsdag 10 december 2002 08:42 schreef Kuupke het volgende:Mijn toyota landcruiser 2.4 D
alleen m'n broertje is er mee over de kop gegaan (Don't ask... please don't), en nou is 'ie stuk.
quote:Ik durf het bijna niet te vragen
Op vrijdag 13 december 2002 18:32 schreef Jordy-B het volgende:[..]
alleen m'n broertje is er mee over de kop gegaan (Don't ask... please don't), en nou is 'ie stuk.
quote:Over die foto waar die porsche in die "kuil" van asphalt staat --> als ie nog 2 meter voorwaards rijdt, zittie met mn achterste bumper aan de grond. Dure grap...
Op vrijdag 13 december 2002 18:16 schreef marcell het volgende:
Porsche Cayenne. Twin turbo
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 13-12-2002 19:11]
quote:Hier in Drenthe zijn bijna overal zachte bermen.
Op vrijdag 13 december 2002 18:52 schreef madcap het volgende:[..]
Ik durf het bijna niet te vragen
maaruh...Hoe is dat zo gekomen
Hij nam een bocht naar links (buitenbocht, dus), waarbij hij net in de berm kwam. Daar zat 'n geul in (door 'n trekker ofzo) waar hij met z'n rechtervoorwiel inkwam. Vervolgens heeft hij het stuur omgegooid om weer op de weg te komen, waardoor de auto omsloeg, over het dak rolde en weer op 4 wielen terecht kwam...
En daar zijn die dingen niet op gebouwd.
(dit was trouwens z'n 4e (zware en eenzijdige) ongeluk in de 2 jaar dat 'ie z'n rijbewijs heeft )
ffkes pronken met andersmans veren, deze is van me zwagertje, hij gebruikt hem voornamelijk waarvoor hj gemaakt is en dat is dit soort grappen.
Tijdje geleden nog s'avonds op de maasvlakte bij het 4x4 punt wezen graven, was best super zo in het donker (volgnedekeer ook maar camera mee).
heb er nog wel 1 waarbij hij tot zijn sideboards in de blubber zit (en dus ook eruit moest worden getrokken )
owjah het is (dacht ik) een 4.2 Diesel met 160pk en 35"muds eronder
quote:COOL
Op zondag 15 december 2002 01:36 schreef deff het volgende:
[afbeelding]ffkes pronken met andersmans veren, deze is van me zwagertje, hij gebruikt hem voornamelijk waarvoor hj gemaakt is en dat is dit soort grappen.
Tijdje geleden nog s'avonds op de maasvlakte bij het 4x4 punt wezen graven, was best super zo in het donker (volgnedekeer ook maar camera mee).heb er nog wel 1 waarbij hij tot zijn sideboards in de blubber zit (en dus ook eruit moest worden getrokken
)
owjah het is (dacht ik) een 4.2 Diesel met 160pk en 35"muds eronder
quote:Deze is stoer !
Op dinsdag 10 december 2002 17:57 schreef Ultimora het volgende:
deze zal de topicstarter wel leuk vinden.. een G met 22" velgen
[afbeelding]
Chiptuning voor je G
quote:Ik heb een 1990- 300GD. Staat er niet bij
Op zondag 15 december 2002 19:51 schreef KroJo het volgende:
voor de topicstarter: http://www.dekoning-electronics.nl/fabrikanten/mercedes.htm#gChiptuning voor je G
Toch leuk dat je de link hebt gepost thnx
Groeten, Luuk
Wenst u nog meer bodemvrijheid? Verhoog dan de luchtvering tot het speciale terreinniveau van 273 mm. Verder kunt u de axiale sperinrichting van de vierwielaandrijving voor 100% blokkeren activeren.
Zeer bijzonder is de doorwaaddiepte. Een waterdiepte van 500 mm neemt hij moeiteloos, met luchtvering zelfs 555 mm. Het speciale drogekuip-concept, de hoog geplaatste inlaatsnorkel en versnellingsbakontluchting en de volledig ingekapselde droge dorpels maken dit mogelijk.
quote:Leuk ding is dat jah
Op zondag 15 december 2002 01:49 schreef Mr. Orange het volgende:
Dit vind ik wel een mooi 4x4 wagentje:
[afbeelding]
quote:Ik mis de modder een beetje
Op maandag 16 december 2002 18:33 schreef Kuupke het volgende:
nog een paar foto's
quote:Klopt. Jan de Rooy heeft in de Weerterbergen getrained voor Parijs Dakkar. En daar zijn deze foto's ok genomen.
Op maandag 16 december 2002 20:34 schreef Magneet het volgende:
als het idd budel is dan is dara niet veel modeer maar enorm veel los zand ook in de winter is ook lekker om doorheen te gaan, is weer een ander soort terreinrijden maar ook redelijk moeilijk, heb het in deze draad al eerder gezegd meen ik maar Jan de Rooij heeft dus paar jaar geleden ge-oefend in deze bossen ( als ze ut zijn tenminste )
Zeg dirk, wijs mij es een x de weg daarheen jij weet vast waar dat is.
quote:ben ik nou raar of is 55cm toch niet HEEL erg veel voor zo'n hoge terreinwagen?? Ik bedoel, je doet het niet me je stationcar, maar het is nog nieteens tot halverwege de portieren..
Op maandag 16 december 2002 12:05 schreef marcell het volgende:
Even over de Cayenne: http://www.porsche.nl/gfx/photos/No_065_067_068.gifWenst u nog meer bodemvrijheid? Verhoog dan de luchtvering tot het speciale terreinniveau van 273 mm. Verder kunt u de axiale sperinrichting van de vierwielaandrijving voor 100% blokkeren activeren.
Zeer bijzonder is de doorwaaddiepte. Een waterdiepte van 500 mm neemt hij moeiteloos, met luchtvering zelfs 555 mm. Het speciale drogekuip-concept, de hoog geplaatste inlaatsnorkel en versnellingsbakontluchting en de volledig ingekapselde droge dorpels maken dit mogelijk.
quote:Thanx, Ik hij is altijd heel goed bijgehouden.
Op maandag 16 december 2002 22:44 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Leuke foto'shij ziet er echt goed uit, je landcruiser
![]()
Zeg dirk, wijs mij es een x de weg daarheen
jij weet vast waar dat is.
Je moet wel oppassen hier in de Weerterbergen. Veel politie en militaire. En je mag er met de auto dus eigenlijk ook niet komen.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal terreinen waar je wel mag rijden. Die zijn er helaas bijna geen meer.
quote:Met die Honda? Dat is zeker een brute bak ja.
Op dinsdag 17 december 2002 10:15 schreef Dezz het volgende:
Zag er laats Hans Bekx ook trainen voor Parijs/Dakar, wat een bruute bakken!
Vaak worden de weersterbergen daarvoor gebruikt. Het is namelijk het dichtst bij de woestijn. Qua zand en situatie.
Ik rij er ook regelmatig
quote:Terreinen waar je vrij mag rijden zijn erg schaars denk ik
Op dinsdag 17 december 2002 08:58 schreef Kuupke het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal terreinen waar je wel mag rijden. Die zijn er helaas bijna geen meer.
meestal gaat dat in club verband..
Hier in Zeeland heb je bij Rilland een club zitten die best wel wat organiseerd en eens in de de maand is het vrij rijden voor iedereen zeg maar
Miischien staat Hier wel wat info over terreinen...
quote:Is ook niet veel. Op het autostrand bij Hellevoetsluis ben ik deze zomer 'snachts gaan rijden met mijn G. Ik was samen met een collega van mij en we hadde dikke lol. Niet echt geconsentreerd bezig dus. Lekker aan het sprayen door plassen enzo, maar omdat het zo laat was (24:00) was het zicht niet echt optimaal. Verstralers en grootlicht hebben op het strand niet veel zin want je hebt niets om tegenaan te schijnen. Omdat het opkomend water was, is de strandlijn nooit helemaal recht. Soms heb je van die "inhammen" in het strand waar het water bij vloed aanzienlijk dieper kan zijn. We reden ongeveer 50km/h en we reden een hele lang spray door. Helaas kwam er ana de spray geen einde. Aan de snelheid wel. Stonden we stil midden in het water tot half aan de deuren. Niets aan de hand dacht ik, voor de zekerheid alle diffllocks erop geknalt en blijven rijden natuurlijk. 90 graden naar links gedraaid om weer terug het strand op te rijden, maar het probleem was dat het water steeds dieper werd. We waren dus in zon inhammetje gereden. Ik kreeg het snikheet en benauwd. Is best lullig om je droomauto (ook nog mijn eerste auto ook!) onder water te rijden. Als je vast komt te zitten kan je naar de oever zwemmen en toekijken hoe je auto ten onder gaat. Maargoed, ondertussen stonden de koplampen nét onder water. Gelukkig zit de luchtinlaat van mijn motor op het hoogste punt van de motorkap, maar goszijdank is het water niet meer dieper geworden, want het was écht op het kritieke punt. Ik heb heel veel geluk gehad, maar het is dus wel goed gegaan.
Op maandag 16 december 2002 23:43 schreef Threepio het volgende:[..]
ben ik nou raar of is 55cm toch niet HEEL erg veel voor zo'n hoge terreinwagen?? Ik bedoel, je doet het niet me je stationcar, maar het is nog nieteens tot halverwege de portieren..
Maargoed om even on-topic te blijven: 55 cm is NIX
quote:nee idd, dacht ik al
Op dinsdag 17 december 2002 14:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Maargoed om even on-topic te blijven: 55 cm is NIX
ga daar maar es een camel trophy mee rijden!!
quote:Lijkt me echt zo gaaf. Sowieso omdat ik Mercedes-liefhebber ben, maar ook om de fun die je met zo'n mooie, comfortabele bak maakt. Ik heb de G klasse ook altijd mooier gevonden dan de ML. De ML is een leuke auto, maar straalt iets "oosters" uit. Ik weet niet waarom. De G straalt echt degelijkheid uit.
Op dinsdag 17 december 2002 14:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Is ook niet veel. Op het autostrand bij Hellevoetsluis ben ik deze zomer 'snachts gaan rijden met mijn G. Ik was samen met een collega van mij en we hadde dikke lol. Niet echt geconsentreerd bezig dus. Lekker aan het sprayen door plassen enzo, maar omdat het zo laat was (24:00) was het zicht niet echt optimaal. Verstralers en grootlicht hebben op het strand niet veel zin want je hebt niets om tegenaan te schijnen. Omdat het opkomend water was, is de strandlijn nooit helemaal recht. Soms heb je van die "inhammen" in het strand waar het water bij vloed aanzienlijk dieper kan zijn. We reden ongeveer 50km/h en we reden een hele lang spray door. Helaas kwam er ana de spray geen einde. Aan de snelheid wel. Stonden we stil midden in het water tot half aan de deuren. Niets aan de hand dacht ik, voor de zekerheid alle diffllocks erop geknalt en blijven rijden natuurlijk. 90 graden naar links gedraaid om weer terug het strand op te rijden, maar het probleem was dat het water steeds dieper werd. We waren dus in zon inhammetje gereden. Ik kreeg het snikheet en benauwd. Is best lullig om je droomauto (ook nog mijn eerste auto ook!) onder water te rijden. Als je vast komt te zitten kan je naar de oever zwemmen en toekijken hoe je auto ten onder gaat. Maargoed, ondertussen stonden de koplampen nét onder water. Gelukkig zit de luchtinlaat van mijn motor op het hoogste punt van de motorkap, maar goszijdank is het water niet meer dieper geworden, want het was écht op het kritieke punt. Ik heb heel veel geluk gehad, maar het is dus wel goed gegaan.
Ik kom trouwens nooit meer op het strand als het donker isik heb mijn les wel geleerd. Maargoed, achteraf gezien stonden we dus toch 90 tot 100 cm onder water
![]()
Trouwens wel leuk geluid als je uitlaat onder water staat "blobblobblobblobblob"net een amerikaan die gas geeft![]()
Maargoed om even on-topic te blijven: 55 cm is NIX
Mijn jongere broertje van 19 zit bij de landmacht in Seedorf (Duitsland). Dat zou echt een droom zijn om daar rond te crossen met zo'n apparaat.
Ik heb nu een MB 230E uit '86. Een automaat, en als je al ziet hoe comfortabel dat apparaat is in vergelijking met veel moderne auto's. Ook is ie lekker rap, maar dat boeit me niet zoveel.
Als ik het geld ervoor had dan zou ik zo een G kopen.
omdat je m ook zo goed verzorgd.
quote:In het leger rijden ze inderdaad ook in G-wagens. De meeste ervan zijn van het W461 type, de 290GD (2,9 5cyl met 96pk). Leuk is dat die zo lekker spartaans zijn van binnen
Op dinsdag 17 december 2002 16:22 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Lijkt me echt zo gaaf. Sowieso omdat ik Mercedes-liefhebber ben, maar ook om de fun die je met zo'n mooie, comfortabele bak maakt. Ik heb de G klasse ook altijd mooier gevonden dan de ML. De ML is een leuke auto, maar straalt iets "oosters" uit. Ik weet niet waarom. De G straalt echt degelijkheid uit.
Mijn jongere broertje van 19 zit bij de landmacht in Seedorf (Duitsland). Dat zou echt een droom zijn om daar rond te crossen met zo'n apparaat.
Ik heb nu een MB 230E uit '86. Een automaat, en als je al ziet hoe comfortabel dat apparaat is in vergelijking met veel moderne auto's. Ook is ie lekker rap, maar dat boeit me niet zoveel.
Als ik het geld ervoor had dan zou ik zo een G kopen.
omdat je m ook zo goed verzorgd.
Heb je trouwens een foto van je 230?
G-roeten,
Luuk
(interieur G-wagen 1981-1989, 1978-1981 had nóg iets ouder interieur. Toen was de toerteller een optie en had de wagen een éénspaaks stuurwiel (netzoals de citroëns vroeger hadden )
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 18-12-2002 12:48]
quote:ff over die Santa-Fe: Guud Hiddink en Frits Barend rijden erin. En johan Cruijff rijdt in een hyundai XG... ik durf te wedden dat ze er nog geld op toe krijgen ook
Op dinsdag 17 december 2002 18:29 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
In het leger rijden ze inderdaad ook in G-wagens. De meeste ervan zijn van het W461 type, de 290GD (2,9 5cyl met 96pk). Leuk is dat die zo lekker spartaans zijn van binnen
(zie foto). Over het comfort van mijn G-wagen ben ik ook zéér tevreden. Net wat je zegt, tegenover moderne auto's kan zo'n 200-serie makkelijk op. Die rijden hardstikke smooth. Ik rij trouwens ook liever in mijn G van 12 jaar oud dan in een nieuwe Sante Fè ofzo (niet lullig bedoeld voor mensen die er een rijden). Hij is lekker stil en het hele zaakje is electrisch bediend. 'k Heb zelfs ABS
![]()
En als het gaat om bijhouden ben ik 100% actief. Dit is mijn droomauto en ik wíl gewoon geen andere. Ik was hem iedere week (met de hand uiteraard) en om de 6 weken zet ik hem volledig in de was. Het interieur wordt ook iedereen week uitgezogen/gepoetst. Is opzich ook wel nodig, ik rij ongeveer 800 km per week, dus ik eet regelmatig in de auto. (ik kijk wel uit dat ik nix ondersmeer
![]()
)
Maargoed, oude Benz'jes zijn gewoon hardstikke cool, vooral als ze goed onderhouden zijn.Heb je trouwens een foto van je 230?
G-roeten,
Luuk
quote:Dat doe ik ook. Vooral vlak voor de winter worden mijn wielen ingespoten met siliconenspray zodat het chrome niet wordt aangetast.
Op dinsdag 17 december 2002 18:29 schreef j22flyingdownwind het volgende:Ik was hem iedere week (met de hand uiteraard
) en om de 6 weken zet ik hem volledig in de was. Het interieur wordt ook iedereen week uitgezogen/gepoetst.
Afgelopen zomer heb ik mijn auto weer compleet opnieuw in de tecktiel gezet. Komende zomer worden bumpers,bullbar, treeplanken weer opnieuw gepoedercoat. Zo blijft hij gewoon mooi.
quote:He Luuk, zeker heb ik een foto. Ik heb er meerdere. Ik zal mijn scanner deze week eens aansluiten dan dan zal ik m even posten. Hij staat nu alleen al anderhalve maand stil omdat de deynamo stuk is en ik m al weken aant vervangen ben.
Op dinsdag 17 december 2002 18:29 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
-knip-
Heb je trouwens een foto van je 230?
G-roeten,
Luuk
En ja, onderhouden doe ik m natuurlijk ook goed. Hij ziet er echt prima uit op een roestplekje na op het spatbord. Dat ga ik een dezer dagen wegwerken omdat ik er nu toch niet mee rijd ivm de dynamo.
quote:offtopic: koewl plaatje
Op maandag 23 december 2002 18:46 schreef Robbel het volgende:
-edit-
Chevrolet Avalanche:
Cadillac Escalade:
Lincoln Navigator:
allemaal MASTER cars!!!! 2 usa cars
quote:daar heb ik een pimp car topic voor aangemaakt
Op dinsdag 24 juni 2003 12:11 schreef Clerick het volgende:
GMC Yukon:
[afbeelding]
24" SpinnersChevrolet Avalanche:
[afbeelding]Cadillac Escalade:
[afbeelding]Lincoln Navigator:
[afbeelding]allemaal MASTER cars!!!!
2 usa cars
edit - linkje toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door Ultimora op 24-06-2003 14:52]
quote:Zijn drempels zo hoog dan
Op dinsdag 24 juni 2003 14:38 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dat zijn geen 4x4'sZe mogen dan wel 4wd hebben maar die dingen lopen al vast op een drempel...
quote:haha idd
Op dinsdag 24 juni 2003 14:48 schreef ook_gek het volgende:[..]
Zijn drempels zo hoog dan
SCHANDE is het
zulke hoge drempels heb ik nooit gezien nee
quote:wat een gelul deze bakken kunnen wel degelijk door het woeste land rijden (wel eens gehoord van een air ride systeem of het ranchero systeem krik je je auto mee omhoog of omlaag) kijk dat je met deze velgen niet door het terein wilt rijden das een ander verhaal
Op dinsdag 24 juni 2003 14:38 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dat zijn geen 4x4'sZe mogen dan wel 4wd hebben maar die dingen lopen al vast op een drempel...
quote:hebben ze wel je kan ze bestellen met diffrentieel locking HUB's enne met de lengte valt dat zeker mee heb zovaak met deze beesten door het terrein gereden en daar nooit een probleem mee gehad enne als ze toch de bodem zouden raken zit daar een hele dikke roesvrijstalen plaat die de boel beschermd en vermogen genoeg in die bakken omjezelf weer los te trekken(met of zonder lier) en het probleem zoals je zelf aangeeft zit hem vooral in kleine bultjes zoiets komt in de praktijk nauwlijks voor alleen op van die kunstmatig aangelegde 4X4 baantjes
Op vrijdag 27 juni 2003 16:05 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dan zijn ze nog veeel te lang, hoe hoog je ook op je poten staat, je hebt dan geen zogenaamde "rampenwinkel". Zodra je over een bult zand rijdt, waarna je een steile helling naar beneden rijdt, zijn je voorwielen al op de downhill en je achterwielen staan nog vóór dat bultje. Met een korte wheelbase rij je zo verder, met zo'n ding met een wheelbase van 3 meter zit je gelijk met je bodemplaat aan de grond.
Daarbij komt ook nog dat ze geen differentieel sloten hebben, dus zodra het zand/modder/sneeuw iets losser en dieper wordt, zit je direct vast't Zijn gewoon SUV's om mee te showen en te cruisen. Zo'n ding moet je niet mee in het terrein gaan dan vraag je om problemen
[Dit bericht is gewijzigd door gigatech op 27-06-2003 16:23]
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 18:23 schreef Loudje het volgende:
[afbeelding]
quote:Gaaf man
Op vrijdag 27 juni 2003 18:23 schreef Loudje het volgende:
[afbeelding]
quote:Precies, balkje erop, streepjes eroverheen, en raggen maar
Op dinsdag 10 december 2002 16:43 schreef j22flyingdownwind het volgende:Doe mij maar een oude LC met zo'n 4.2 diesel (ZONDER turbo!)
lekkere bak
Hier staan ook nog leuke pics:
http://www.offroadtechinc.com
http://www.offroadunlimited.com
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 14:47 schreef Scalle-- het volgende:
Nemen jullie maar japannertjes dan neem ik deze
[afbeelding]Hier staan ook nog leuke pics:
http://www.offroadtechinc.com
http://www.offroadunlimited.com
quote:Liever een ouwe sloep van 1980 dan een nieuwe Patrol
Op dinsdag 1 juli 2003 18:53 schreef RaTz het volgende:
Wel leuk dat ze er een nieuwe motor inbouwen, maar het blijft een ouwe sloep uit 1980..
quote:Nou.....
Op vrijdag 4 juli 2003 17:22 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Liever een ouwe sloep van 1980 dan een nieuwe Patrol
quote:Zeer vet
Op zaterdag 5 juli 2003 19:06 schreef defender het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]Van de week ook een filmpje gemaakt :
http://www.wolfwhistle.nl/laro2.avi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |