abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7225984
Heey allemaal,

Als nieuweling hier lijkt het me leuk als iedereen die in het bezit is van een 4x4, hier zijn foto ervan t eplaatsen. Het leukste is natuurlijk wneer die foto is gemaakt in de blubber
Zelf rij ik een Mercedes 300GD uit 1990. Ben ontzettend tevreden over de terreinprestaties. Mede mogelijk gemaakt door de érg lage gearing, en door de 3 differientieël sloten. 't Sleurt je letterlijk overal doorheen

Groeten, Luuk

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7226057
LUUK! welkom op fok

Nou maar hopen dat er meer zijn met zo'n wagen!

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  Official ESF Kreviewer maandag 9 december 2002 @ 16:38:06 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7226081
Ik rij wel door de blubber, maar ik heb geen 4x4... . Leuke bak trouwens. Rijdt dat nog een beetje normaal op straat?
pi_7226128
WTF ! Student MER en dan zo'n wagen rijden ????????? Die foto's zijn zeker in Mill gemaakt of niet?
geen commentaar
pi_7226131
En geef eens wat technische specs, dat is altijd lekker smullen
pi_7226158
Heey DURK

Haha nou ik verwachtniet dat half nederland in een G rijdt Dat is ook de reden waarom ik hem heb Ik hoop op een paar mooie CJ7's, wranglers, landcruisers en defnders echte jeeps. Alleen snap ik nog steeds niet waarom de G de enige is met een sper op de vooras. Geeft zó veel stractie op sneeuw en modder.

G-roeten,
Luuk

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7226230
300GD uit 1990
3 liter 6 cylinder in lijn diesel
De pk's zijn om te huilen 113 stuks. Maar t trekt als de neten. Door de lage gearing. En tja, als student op de MEr moet je het maar met de sponsoring van je pa hebben
Het rijdt btw súper op de weg (zie interieur:)) Hij is van alles vorozien, electrische ramen, spiegels, cd speler met 6 speakers etc etc... . Lekker stil van binnen, en stuurt (voor een jeep) best strak. Maarja, t is en blijft een Benz hè, of ie nou vierkant is of niet Topsnelheid en acceleratie zijn trouwens ontzettend "niet-GTI";) Zn top ligt rond de 140, en de 0-100 sprint moet rond de 20 sec zijn maar daar heb ik hem niet voor. Lekker ploegen en hellinkjes trekken tegen de zijkant van een viaduct, altijd leuk :D

De fotos in het terrein zijn trouwens gemaakt op de Maasvlakte. Een 4x4 evenement voor de Merc. G

G-roeten
Luuk

[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 09-12-2002 18:20]

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7229403
het schiet nog nie op me plaatjes he
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7229652
Ik vind deze wel kicken... jammer dat die dingen zo duur zijn!

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_7230300
Ik vind deze wel kicken... jammer dat die dingen zo duur zijn!

  maandag 9 december 2002 @ 19:37:42 #11
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7230345
Iemand hier de trotse bezitter van een Hummer?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  maandag 9 december 2002 @ 19:47:04 #12
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7230569


Er staat alleen niet bij wat voor een helling je hiermee kan nemen

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_7230622
WTF die laatste bak!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7230948
moehahaha, ik vind die hummers maar niks hoor! hmm, ik rijd regelmatig in de chevrolet blazer van m'n vader, die heeft een V8 diesel van 6.2 liter (of 6.8, weet niet cker) maar dat sleurt pas, helaas nog geen foto's maar als ik die heb zal ik die er zeker bij zetten. de blazer trekt als een beest in het terrein en omdat ie automaat is hoef je je totaal niet bezig te houden met wanneer je de goede versnelling hebt, je kan vanwege zijn enorm hoge vermogen toch al overal overheen rijden (lees ook doorheen). het is een gepantserde radio-auto geimporteerd uit amerika, hij weegt daarom 2200 kilo (wel grijs kenteken dus kost geen vermogens) en dit gewicht wil er weleens voor zorgen dat je wat wegzakt in de blubber, maar omdat ie 90-10 terrein banden heeft (das dus 90% blubber banden) geef je een beetje gas en er staat een fontein achter je en schiet jij weer voorrrruit!!! hij is nog in de originele legerkleuren (we gaan em binnenkort ME- blaauw schilderen) en heeft de originele legerlampjes en keurings rapporten ook nog... een heel erg vette bak dus!
Unbanned :)
pi_7230958
Ik ga incognito door het leven..........
pi_7231696
Stoere bak die Benz

Zelf heb ik een Suzuki Samurai waar ik regelmatig mee in de blubber rond rag

Kon een jaartje geleden die suzuki kopen voor een errug schappelijk prijsje en dacht wrom niet...
ben er mee naar die 4x4 dag van Suzuki geweest en dat was best lachen...

de foto's zijn genomen in Rilland...daar zit een 4x4 club met eigen terrein..

hij rijd nog op weg banden maar in het terein doet tie het bere goed...
weegt geen drol en een lekkere korte wielbasis zijn niet verkeerd..
d'r zit een 1300cc blokje in en op de weg is het geen rijden eik...
bladveren eronder..dus je schud zowat uit je stoel op een klinker weggetje
maar ik gebruik hem alleen voor in het terein en om een beetje mee in de buurt rond te rijden...
al met al een prima wagentje voor in het terrein

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_7235808
[quote]Op maandag 9 december 2002 19:12 schreef Perfect_Survivor het volgende:
Ik vind deze wel kicken... jammer dat die dingen zo duur zijn!

Die dinge zijn goedkoop vergeleken met een G
Een G 400cdi heb je voor 110.000 euro echt sick. Jammer dat de nieuwe landcruisers in het terrein niet zo super meer zijn...

Een Samurai is supervet voor t strand, t weegt nix dus


G-roeten
Luuk

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7239611

Permanente 4 wiel aandrijving + 224 pk's

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_7239689

Mijn toyota landcruiser 2.4 D

  dinsdag 10 december 2002 @ 11:41:12 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_7241966
m,n vader heeft een mercedes ML.
Daar rij ik dan wel eens in. En ook in het terein.
Altijd leuk. Je kan best gekke dingen doen met die ML
Zijn die foto,s op de maasvlakte gemaakt? Komt me zo bekend
voor

Zal eens kijken of ik vanavond wat specs kan vinden.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 10 december 2002 @ 12:56:15 #21
7963 Stoel
Een stoeltje in de maak.
pi_7243153
Hele mooie bak die G klasse! Ik vindt hem zelfs meer hebben dan een ML! Maar hoe comfortabel zijn die dingen.. ik ben zelf op zoek naar een nieuwe auto en zie het persoonlijk wel zitten zo'n G klasse.. alleen wat zijn jouw kosten aan wegenbelasting en hoeveel vebruik heeft hij???
  dinsdag 10 december 2002 @ 13:00:36 #22
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_7243226
Die ML rijd heel erg lekker op de weg.
En het sturen kan je met een pink doen.
Zo licht gaat dat. En dat is echt niet overdreven.
Hij ligt zeer goed op de weg. En hij rijd iets van 1 op 7 dacht ik.
Aanschaf van de ML en de G is wel hoog. Het is mischien dan
ook interesant om er een grijs kenteken van te maken. Geen
BPM en wegenbelasting is lager.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 10 december 2002 @ 13:55:38 #23
7963 Stoel
Een stoeltje in de maak.
pi_7244363
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 13:00 schreef ook_gek het volgende:
Die ML rijd heel erg lekker op de weg.
En het sturen kan je met een pink doen.
Zo licht gaat dat. En dat is echt niet overdreven.
Hij ligt zeer goed op de weg. En hij rijd iets van 1 op 7 dacht ik.
Aanschaf van de ML en de G is wel hoog. Het is mischien dan
ook interesant om er een grijs kenteken van te maken. Geen
BPM en wegenbelasting is lager.
Een tweede handse G-Klasse is nog wel te doen, uit 1990. Zoals hierboven. Een ML kan ik niet betalen en vindt ik ook niet mooi. Als ik zoveel geld had was ik toch voor de X5 gegaan. Rijd de diesel van de G Klasse ook 1 op 7?????? Grijs kenteken is ook nog een optie, maar moet je dan niet bepaalde aantal lading kwijt kunnen??
pi_7244895
Ik rij in een hyundai santa fe. Niet echt een auto om de blubber mee in te gaan, maar hij red zich aardig met permanente 4-wielaandrijving.

pi_7245371
Hoi allemaal,

Ik geef niet graag prijzen, maar omdat iemand hier zei dat mijn G uit 1990 nog wel te betalen valt, vindt ik zelf vies tegen vallen. Natuurlijk niet zoduur als een nieuwe ML, maar voor de leeftijd was hij zeker prijzig. Voor een goede (en die van mij is technisch zeker 100%) betaal je ongeveer 20.000 euro. Das toch een bom geld voor een auto van 12 jaar oud. De wegenbelasting is ontzettend fors. Komt door het gewicht. Verzerking gaat vanuit je nieuwprijs. Mijn G kostte in 1990 inclusief opties een krappe 2 ton in guldens. Dus de verzekering plukt je ook kaal

Maargoed, de voordelen:

* je bent origineel met een 4x4, de hele nederlande jeugd zit met zon verlaagde (in mijn mening) neppe bak.

* t is een échte 4x4. mijn moeder lach ik uit, die heeft een ML 320 uit 1999 (220pk en dik 300nm)

* het rijdt masterlijk goed, ook op de weg. de W463 serie zoals ik heb (die is vanaf 1990 gebouwd) zijn lekker stil van binnen en hebben alle comfort. (zie foto).

Het verbruik van de diesel valt reuze mee. Het weegt toch 2200kg, dus je moet hem aardig op zn staart trappen om mee te komen in het verkeer. Ik rij gemiddeld 1:8,5 of 1:9. Grijs kenteken wil ik niet, want dan ben ik mijn achterbank kwijt. Scheel wel enorm veel in wegenbelasting maarja...

Ik ben zelf niet zo'n fan van SUV's, maar de ML van mn moeder rijdt opzich niet slecht. Maar ook al is ie sneller dan mijn G, de G rijdt velen malen machtiger Het geeft echt een vet gevoel om zon dikke lange vierkante motorkap voor je te hebben

'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 10 december 2002 @ 14:35:12 #26
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_7245407
Mijn fiets is niet 4X4, maar hij trekt me ook bijna overal doorheen!
pi_7245451
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 12:56 schreef Stoel het volgende:
Hele mooie bak die G klasse! Ik vindt hem zelfs meer hebben dan een ML! Maar hoe comfortabel zijn die dingen.. ik ben zelf op zoek naar een nieuwe auto en zie het persoonlijk wel zitten zo'n G klasse.. alleen wat zijn jouw kosten aan wegenbelasting en hoeveel vebruik heeft hij???
Wegenbelasting: Per kwartaal ¤ 467,00
Verbruik: 1 : 8,5
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7245478
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 11:41 schreef ook_gek het volgende:

Zijn die foto,s op de maasvlakte gemaakt? Komt me zo bekend
voor


Jah klopt, op het 4x4 evenement van Grand Masters
Ben je er ook geweest dan?
'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 10 december 2002 @ 14:46:26 #29
7963 Stoel
Een stoeltje in de maak.
pi_7245723
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Wegenbelasting: Per kwartaal ¤ 467,00
Verbruik: 1 : 8,5


Na dat andere bericht van je wordt het toch wat prijziger. Maar een 2 handse zijn er vanaf 15.000. Alleen kan ik dan geen mooie shot van het interieur vinden. Dat is toch ook vrij belangrijk. Is die interieur van je standaard?? Ik heb net al heel wat G's gezien
pi_7245944
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:46 schreef Stoel het volgende:

[..]

Na dat andere bericht van je wordt het toch wat prijziger. Maar een 2 handse zijn er vanaf 15.000. Alleen kan ik dan geen mooie shot van het interieur vinden. Dat is toch ook vrij belangrijk. Is die interieur van je standaard?? Ik heb net al heel wat G's gezien


Standaard interieur is grijs. Vind ik zelf écht niet mooi.
Inderdaad voor 15.000 heb je er een, maar die zijn vaak niet zo volgepropt met opties als de mijne Het aantal kilometers haalt ook erg veel in prijs uit.

Mooi aan de G vind ik trouwens de uitlaat aan de zijkant. Ik zal een foto van mijn exhaustje erbij doen

Mn nieuwe uitlaat

Hij was best vies na het evenement vorige maand...

tegen de zijkant van het viaduct in Aarle Rixtel ook leuk...

'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 10 december 2002 @ 15:03:30 #31
7963 Stoel
Een stoeltje in de maak.
pi_7246095
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:56 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Standaard interieur is grijs. Vind ik zelf écht niet mooi.
Inderdaad voor 15.000 heb je er een, maar die zijn vaak niet zo volgepropt met opties als de mijne Het aantal kilometers haalt ook erg veel in prijs uit.

Mooi aan de G vind ik trouwens de uitlaat aan de zijkant. Ik zal een foto van mijn exhaustje erbij doen

[afbeelding] Mn nieuwe uitlaat

[afbeelding] Hij was best vies na het evenement vorige maand...

[afbeelding] tegen de zijkant van het viaduct in Aarle Rixtel ook leuk...


Het scheelt trouwens wel in wegenbelasting met een 230 GE. Maar dan is het een benzine. Maar het blijft wel een geile bak. In de essen motorshow in duitsland zag ik een vette van Brabus..
pi_7246306
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 08:42 schreef Kuupke het volgende:
[afbeelding]

Mijn toyota landcruiser 2.4 D


Dies VET! Hoeveel paarden perst ie uit een 2.4? Is dat een turbo of niet?
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7246544
Ben ik de enige die die nieuwe 4x4's niet zo mooi vind

Ik vind dat een terrein wagen hoog op z'n poten moet staan en bijna vierkant moet zijn ...

Die Benz en de Landkruiser zijn mooie 4x4's
maar als ik naar de opvolgers van de Samurai kijk...de Vitara en de Jimny dan vind ik ze eik niet zo mooi...
de Vitara gaat nog wel maar de Jimny is veels te "rond" zal ik maar zeggen...

hetzelfde geld coor de Nissan Patrol...een beest van een wagen maar die nieuwe zien er veel te gelikt uit

Ben ik enigste daar in

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_7246631
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:21 schreef madcap het volgende:
Ben ik de enige die die nieuwe 4x4's niet zo mooi vind

Ik vind dat een terrein wagen hoog op z'n poten moet staan en bijna vierkant moet zijn ...

Die Benz en de Landkruiser zijn mooie 4x4's
maar als ik naar de opvolgers van de Samurai kijk...de Vitara en de Jimny dan vind ik ze eik niet zo mooi...
de Vitara gaat nog wel maar de Jimny is veels te "rond" zal ik maar zeggen...

hetzelfde geld coor de Nissan Patrol...een beest van een wagen maar die nieuwe zien er veel te gelikt uit

Ben ik enigste daar in


NEE!! dat ben je zeker niet
Met alle respect, ik vind "ronde" jeeps ronduit nep. Niet dat een goede jeep vierkant zou moeten zijn, maar dat vind ik meer iets als traditie. En idd, de oude patrol is echt een dikke brute bak. De nieuwe is veel te rond. Mijn moeder wordt gek van me, ik zeik de hele dag haar ML af
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7246694
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Wegenbelasting: Per kwartaal ¤ 467,00
Verbruik: 1 : 8,5


Wow, zoveel wegen belasting

Ik betaal ¤59 per kwartaal.
Het verbruik is ongeveer gelijk.

pi_7246768
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:21 schreef madcap het volgende:
Ben ik de enige die die nieuwe 4x4's niet zo mooi vind

Ik vind dat een terrein wagen hoog op z'n poten moet staan en bijna vierkant moet zijn ...

Die Benz en de Landkruiser zijn mooie 4x4's
maar als ik naar de opvolgers van de Samurai kijk...de Vitara en de Jimny dan vind ik ze eik niet zo mooi...
de Vitara gaat nog wel maar de Jimny is veels te "rond" zal ik maar zeggen...

hetzelfde geld coor de Nissan Patrol...een beest van een wagen maar die nieuwe zien er veel te gelikt uit

Ben ik enigste daar in


Dat vind ik nou ook. Een 4x4 moet vierkant zijn.
pi_7246814
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:27 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Wow, zoveel wegen belasting

Ik betaal ¤59 per kwartaal.
Het verbruik is ongeveer gelijk.


Jij hebt grijs kenteken, en een LC is lang zo zwaar niett als een G
Hoeveel paarden perst ie iegenlijk uit die 2.4? Is da een turbo of neit?
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7247175
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:31 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Jij hebt grijs kenteken, en een LC is lang zo zwaar niett als een G
Hoeveel paarden perst ie iegenlijk uit die 2.4? Is da een turbo of neit?


Het is geen turbo dat is wel jammer. Maar ik ben de 2e eigenaar en hij had maar 117.000 gelopen toen ik hem overnam. (voor heel weinig)

hij heeft 90 PK. Mocht eigenlijk wel 100 pk bij

pi_7247563
euj wa is da voor vette bak?
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_7247659
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:04 schreef stienus5gtturbo het volgende:
euj wa is da voor vette bak?
de mijne?
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7247756
whehe hoezo? ben jij dan die gast die vaak voor ons huis staat?
maja even over de otoo, tis een super vette bak jongens! rijdt ook op de weg super! niet al te snel, maarja daar heb je zon koelkast ook niet voor!
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_7247810
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:11 schreef stienus5gtturbo het volgende:

maja even over de otoo, tis een super vette bak jongens! rijdt ook op de weg super! niet al te snel, maarja daar heb je zon koelkast ook niet voor!


Danku voor uw bijdrage _O_
Mja jij weet zowat netzogoed hoe dat ding ridjt als ik. Je zit er zowa altijd bij Alleen rij je 'm nooit maar da komt wel als je je rijbezijs hebt
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7248592

De oude LC zoals die van Kuupke zijn ASO STOER
Maar deze nieuwe... sorry Toyota, ik vindt hem niet gelsaagd.

Doe mij maar een oude LC met zo'n 4.2 diesel (ZONDER turbo!) lekkere bak

'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 10 december 2002 @ 17:10:08 #44
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_7249205
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:37 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Jah klopt, op het 4x4 evenement van Grand Masters
Ben je er ook geweest dan?


Mijn vader is er geweest. En ik heb er foto,s van gezien.
M,n vader gaat er wel eens vaker heen geloof ik. Samen met wat vrienden. Die hebben allemaal verschillende 4X4 auto,s.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_7249871
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:43 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[afbeelding]

De oude LC zoals die van Kuupke zijn ASO STOER
Maar deze nieuwe... sorry Toyota, ik vindt hem niet gelsaagd.

Doe mij maar een oude LC met zo'n 4.2 diesel (ZONDER turbo!) lekkere bak


ben ik het mee eens. Vorig jaar is nog 1 nieuwe BJ70 uitgekomen en die is nog net zo vierkant als de mijne en die is van '85.
pi_7250187
deze zal de topicstarter wel leuk vinden.. een G met 22" velgen
2825cc Single Turbo Beast
pi_7250853
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 17:57 schreef Ultimora het volgende:
deze zal de topicstarter wel leuk vinden.. een G met 22" velgen
[afbeelding]
Je snapt me denk ik niet, ik denk dat als je hiermee door de modder gaat dat je een G / LC / Defender bij je moet hebben omd je met die "slicks" uit de modder te krijgen. ZONDE VAN DE AUTO. Wie legt er nu dit soort "golf / calibra / 316i" velgen onder een TERREINWAGEN.
Wat mij betreft een kwestie van géén smaak

Maargoed, niet om je af te zeiken, ik vin het wel tof dat je hem gepost hebt T blijft naturllijk een G

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7250994
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 17:41 schreef Kuupke het volgende:

[..]

ben ik het mee eens. Vorig jaar is nog 1 nieuwe BJ70 uitgekomen en die is nog net zo vierkant als de mijne en die is van '85.


Hey kuupke, ik zie op autoweek.nl dat jou LC netzo sloom is als de mijne Wel eens een 0-100 sprintje gedaan? Echt leuk, mijn vader heeft een mercedes sprinter 310d (zon bestelbus) Heb ik een x smane met hem G vs. Sprinter acceleratiesprint gedaazn De G was nét ietsie sneller Als ik rij, maar ik schakel niet snel in mijn 4x4 want dat is er gewoon echt niet goed voor, klok ik hem rond de 20 tot 22 sec naar de 100 80-120 in 4e versnelling nam 19 seconden in beslag

Lijkt me leuk om te weten hoe zon LC sprint altijd leuk om te weten hoe 2 jeeps tegen elkaar presteren bij het stoplicht

Vraagje trouwens:
Heeft een landcruiser permanente 4 wielaandrijving? Zonee, als je de 4wielaandirving activeerd, wordt dan ook het middelste differentieel geblokkeerd? En heeft een LC eigenlijk ook een sper op de voor- en achteras???

[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 10-12-2002 19:06]

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7258398
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 18:34 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Hey kuupke, ik zie op autoweek.nl dat jou LC netzo sloom is als de mijne Wel eens een 0-100 sprintje gedaan? Echt leuk, mijn vader heeft een mercedes sprinter 310d (zon bestelbus) Heb ik een x smane met hem G vs. Sprinter acceleratiesprint gedaazn De G was nét ietsie sneller Als ik rij, maar ik schakel niet snel in mijn 4x4 want dat is er gewoon echt niet goed voor, klok ik hem rond de 20 tot 22 sec naar de 100 80-120 in 4e versnelling nam 19 seconden in beslag

Lijkt me leuk om te weten hoe zon LC sprint altijd leuk om te weten hoe 2 jeeps tegen elkaar presteren bij het stoplicht

Vraagje trouwens:
Heeft een landcruiser permanente 4 wielaandrijving? Zonee, als je de 4wielaandirving activeerd, wordt dan ook het middelste differentieel geblokkeerd? En heeft een LC eigenlijk ook een sper op de voor- en achteras???


Haha idd de mijne is ook zo sloom. Nooit bijgehouden hoe snel hij bij de 100 is, maar duurt best lang als je eerst een golf GTI had

Ik moet mijn 4x4 zelf aanzetten. Ik moet zelfs uitstappen om de sper aan en uit te zetten . Daarna kan ik een knop indrukken die de 4x4 aanzet gheghe. Mijne is nog ECHT oud

Jij zit bij een club he. Kunnen daar ook niet Mercedes leden bijkomen??

pi_7258824
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 23:19 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Haha idd de mijne is ook zo sloom. Nooit bijgehouden hoe snel hij bij de 100 is, maar duurt best lang als je eerst een golf GTI had

Ik moet mijn 4x4 zelf aanzetten. Ik moet zelfs uitstappen om de sper aan en uit te zetten . Daarna kan ik een knop indrukken die de 4x4 aanzet gheghe. Mijne is nog ECHT oud

Jij zit bij een club he. Kunnen daar ook niet Mercedes leden bijkomen??


Helaas niet. Maar ik moet zeggen dat deze club niet zo veel voorstelt. (http://www.grand-masters.nl/) Af en toe wordt er een evenement georganiseerd. Het vage is dat je zonder benz niet lid kan worden, maar tot nu toe is op iéder evenement genoeg andere merken aanzweig. Ik ben zelf op zoek naar een leuke 4x4 club die niet al te groot is, en die zo af en toe iets leuks organiseren. Wel en club met alle merken door lekaar. Das veel leuker om jeeps te vergelijken.

G-roeten, Luuk

PS: goed dat je bent overgestapt van golf naar 4x4

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7261841
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 08:24 schreef Plaguebearer het volgende:
[afbeelding]

Permanente 4 wiel aandrijving + 224 pk's


Heb je wel nodig om dat wijf in de achtergrond mee te sleuren
pi_7262860
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 23:32 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Helaas niet. Maar ik moet zeggen dat deze club niet zo veel voorstelt. (http://www.grand-masters.nl/) Af en toe wordt er een evenement georganiseerd. Het vage is dat je zonder benz niet lid kan worden, maar tot nu toe is op iéder evenement genoeg andere merken aanzweig. Ik ben zelf op zoek naar een leuke 4x4 club die niet al te groot is, en die zo af en toe iets leuks organiseren. Wel en club met alle merken door lekaar. Das veel leuker om jeeps te vergelijken.

G-roeten, Luuk

PS: goed dat je bent overgestapt van golf naar 4x4


Hmm jammer. Ik ben ook iets aan het zoeken voor mooie tourtochten.

Er gaat niets boven een 4x4.

pi_7262899
quote:
Op woensdag 11 december 2002 02:12 schreef irreke het volgende:

[..]

Heb je wel nodig om dat wijf in de achtergrond mee te sleuren


Gore kloothommel Dat is mijn vrouw, die op dat moment 8 maanden zwanger was. Ik zou voortaan ff nadenken voordat je zo'n laffe off-topic opmerking maakt. Ik kan zo pissig worden op dit soort gedrag. Als ik een mening over het uiterlijk van mijn vrouw wilde horen had ik daar wel een apart topic over gestart! Ik neem aan dat je ongeveer 15 bent en nog nooit in een andere auto dan die van je pa hebt gezeten (in het kinderzitje). Als je ouder bent dan bovenstaande leeftijd, dan heb je de hersens van een mongool die net een lobotomie heeft ondergaan. Je KENT haar niet eens, dus kan je niet over haar oordelen. SUKKEL!
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_7266836
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 08:24 schreef Plaguebearer het volgende:
[afbeelding]

Permanente 4 wiel aandrijving + 224 pk's


Ziet er snel uit
Heb je wat cijfertjes?

G-roeten
Luuk

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7273198
Niemand met een mooie defender?
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7276549
quote:
Op woensdag 11 december 2002 17:34 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Niemand met een mooie defender?

Wel een Jeep grand cherokee 5.2 v8...

pi_7276644
quote:
Op woensdag 11 december 2002 20:00 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Wel een Jeep grand cherokee 5.2 v8...


OOK GOED fotos????????????
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7276680
Nee, hij is van het vorige model (vind ik persoonlijk mooier). En hij is zwart met goude lettertjes en delen van de velgen.

Ik zal eens en foto voor je opzoeken .

trouwens het is een limited dus heel luxe van binnen.

pi_7307431
quote:
Op woensdag 11 december 2002 12:47 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Ziet er snel uit
Heb je wat cijfertjes?

G-roeten
Luuk


Toyota Celica GT4 "Carlos Sainz" editie

Plaatsing: voor overdwars
Bouwwijze: lijn
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1998 cm3
Boring: 86,0 mm
Slag: 86,0 mm
Compressieverhouding: 8,8 op 1
Maximum vermogen: 224 PK bij 6000 tpm
Specifiek vermogen: 112,1 pk) per l
Maximum koppel: 320 Nm bij 3200 tpm
Ontsteking: elektronisch
Kleppen per cilinder: 4
Klepstelwijze: vulplaatjes
Koeling: vloeistof, gespoten
Zelfdenkende ventilator: ja
Oliekoeler: ja
Nokkenas(sen): 2, bovenliggend
Nokkenasaandrijving: getande riem
Krukaslagers: 5
Inspuiting: elektronisch
Merk: TCCS
Type: L-Jetronic
Compressor: ja, turbo
Intercooler: ja, vloeistof gekoeld
Brandstof: euro loodvrij 98
Dynamo: wisselstroom, vermogen 960 watt, max. stroomsterkte 70 A
Accu: 12 V
Materiaal blok: gietijzer
Materiaal kop: lichtmetaal
Type: handgeschakeld
Aandrijving: vier wielen
Plaats versnellingsbak: voor, naast motor
Plaats bedieningspook: vloer
Sperdifferentieel: ja
Aantal portieren: 2 + 3e deur
Voorwielophanging: onafhankelijk, PcPherson, schroefveren
Achterwielophanging: onafhankelijk, schroefveren
Schokdempers: telescopisch, rondom gasgevuld
Torsiestabilisator: voor en achter
Remmen: geventileerde schijven rondom
Rembekrachtiging: ja
Gescheiden circuits: diagonaal
Antiblokkeersysteem: ja
Parkeerrem: op achterwielen, handbediend
Plaats parkeerrem: op vloer centraal
Besturing: tandheugel, bekrachtigd
Totaal aantal stuuromwentelingen links/rechts: 2,7
cW-waarde carrosserie: 0,31

inhouden: Lengte: 4,420 m
Breedte: 1,705 m
Hoogte onbelast: 1,305 m
Wielbasis: 2,525 m
Spoorbreedte voor: 1,475 m
Spoorbreedte achter: 1,440 m
Massa leeg: 1385 kg
Inhoud brandstoftank: 68 l
Inhoud motorcarter met filter: 4,2 l
Inhoud koelsysteem: 6,5 l
Overdruk ventiel: Ja, dubbele wastegate

Prestaties: Topsnelheid: 250km/u
Acceleratie 0-100 km/u 6,0 s

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_7310244
deze

hebben wij thuis, dan donkergroen, longbody en op grijs kenteken, is nog wel het vorige model, met 2800 turbodiesel, rijdt lekker zowel terrein als weg, is normaal achterwiel aandrijving, dus beetje dwars de hoek om lukt wel aardig, loopt ongeveer 180 kilometer per uur, automaat, oftewel je komt leuk mee op de snelweg... alleen in bochten helt ie wat over... understatement... automaat dus in terrein gewoon goed kiezen of je 4wd hi of low wil maar ding komt ook overal doorheen

we gaan de nieuwe longbody kopen, met de 3,2 Di-D motor

ziet er van binnen ook goed uit, nemen waarschijnlijk wel lichter interieur als dat te bestellen is

en ow ja dat hout komt er ook niet in je moet wel een beetje milieubewust blijven

zal binnenkort ff fotos maken van de echte wagen

pi_7312985
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 12:01 schreef -_Tommy_- het volgende:

hebben wij thuis, dan donkergroen, longbody en op grijs kenteken, is nog wel het vorige model, met 2800 turbodiesel,



Lekkere motor 4 of 6 cyl?
quote:
loopt ongeveer 180 kilometer per uur
Das hard de mijne loopt (als ik geen tegenwind heb) nét 140
quote:
automaat dus in terrein gewoon goed kiezen of je 4wd hi of low wil maar ding komt ook overal doorheen

Jah dat geloof ik, ze hebben geloof ik ook een sper op het achter differentieel. Jammer dat hij niet echt veel bodemvrijheid heeft. Maar zeker een superstoere wagen!!!!!
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7318506
Porsche Cayenne. Twin turbo
pi_7318637
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 18:16 schreef marcell het volgende:
Porsche Cayenne. Twin turbo
[afbeelding]
tis gewoon een stationcar die wat hoger op z'n poten staat

wil hem wel eens zien in een echt 4x4 terrein

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_7318731
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 08:42 schreef Kuupke het volgende:

Mijn toyota landcruiser 2.4 D


zoiets hebben we ook, alleen dan zwart en zonder bullbar.

alleen m'n broertje is er mee over de kop gegaan (Don't ask... please don't), en nou is 'ie stuk.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_7319060
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 18:32 schreef Jordy-B het volgende:

[..]


alleen m'n broertje is er mee over de kop gegaan (Don't ask... please don't), en nou is 'ie stuk.


Ik durf het bijna niet te vragen
maaruh...Hoe is dat zo gekomen
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_7319263
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 18:16 schreef marcell het volgende:
Porsche Cayenne. Twin turbo
[afbeelding]
Over die foto waar die porsche in die "kuil" van asphalt staat --> als ie nog 2 meter voorwaards rijdt, zittie met mn achterste bumper aan de grond. Dure grap...
By the way, het is volop zonde om zon ding in de blubber te sturen. Als ze nou die lage gearing en difflock op de achteras een optie maken. Maakt hem standaard veel goedkoper, en 99,9% gebruikt low range en difflock toch nooit... Maargoed..
Leuk datie zo snel is, maar doe mij maar een stevige ouwe diesel op het terrein

[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 13-12-2002 19:11]

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7319368
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 18:52 schreef madcap het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen
maaruh...Hoe is dat zo gekomen


Hier in Drenthe zijn bijna overal zachte bermen.

Hij nam een bocht naar links (buitenbocht, dus), waarbij hij net in de berm kwam. Daar zat 'n geul in (door 'n trekker ofzo) waar hij met z'n rechtervoorwiel inkwam. Vervolgens heeft hij het stuur omgegooid om weer op de weg te komen, waardoor de auto omsloeg, over het dak rolde en weer op 4 wielen terecht kwam...

En daar zijn die dingen niet op gebouwd.

(dit was trouwens z'n 4e (zware en eenzijdige) ongeluk in de 2 jaar dat 'ie z'n rijbewijs heeft )

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 15 december 2002 @ 01:36:27 #68
2347 deff
..until the reaper sings
pi_7341108

ffkes pronken met andersmans veren, deze is van me zwagertje, hij gebruikt hem voornamelijk waarvoor hj gemaakt is en dat is dit soort grappen.
Tijdje geleden nog s'avonds op de maasvlakte bij het 4x4 punt wezen graven, was best super zo in het donker (volgnedekeer ook maar camera mee).

heb er nog wel 1 waarbij hij tot zijn sideboards in de blubber zit (en dus ook eruit moest worden getrokken )

owjah het is (dacht ik) een 4.2 Diesel met 160pk en 35"muds eronder

daddy to the bone....
nu daddy van 2
"root doesn't mean a thing if you ain't got that ping"...
pi_7341279
Dit vind ik wel een mooi 4x4 wagentje:
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zondag 15 december 2002 @ 11:19:08 #70
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_7343343
We hebben vroeger een rijdje een Volkswagen Golf 4x4 gehad. En ik moet zeggen hij zag er wel gaaf uit. Alleen toen we em ok echt uit wilden proberen op het strand kwamen we meteen vast te zitten en zijn we 3 uur bezig geweest om em uit te scheppen.
Maar verder was het wel een geinig bakkie.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_7351233
quote:
Op zondag 15 december 2002 01:36 schreef deff het volgende:
[afbeelding]

ffkes pronken met andersmans veren, deze is van me zwagertje, hij gebruikt hem voornamelijk waarvoor hj gemaakt is en dat is dit soort grappen.
Tijdje geleden nog s'avonds op de maasvlakte bij het 4x4 punt wezen graven, was best super zo in het donker (volgnedekeer ook maar camera mee).

heb er nog wel 1 waarbij hij tot zijn sideboards in de blubber zit (en dus ook eruit moest worden getrokken )

owjah het is (dacht ik) een 4.2 Diesel met 160pk en 35"muds eronder


COOL zééér brute wagen. Snorkel rulez echt vet. Ik ben één keer op het autostrand bij hellevoetsluis 'snachts op t strand gaan racen. We waren wat leuke spray's aan het rijden, maar op een gegeven moment hield de spray maar niet op, en stonden we zó ver in het water, dat de koplampen bijna helemaal onder water stonden. Gelukkig zit de lichtinlaat van mijn motor op t hoogste punt van de motorkap, anders had 'ie water aangezogen. ben trouwens érg blij dat ik een difflock op vooras heb, dankzij dat ding en een gelukkig redelijk vaste ondergrond, konden we er heel achtjes gewoon uitrijden. Ik had namelijk geen tracite met de achterwielen. Dat was toch wel de schrik van mn leven. Stle dat je vast zit, met opkomend water, kan je naar t strand zwemmen. En kan je toekijken hoe je auto ten onder gaat lijkt me écht vreselijk. Sindsdien ben ik nooit meer naar het autostrand gegaan ik heb mijn lesje wel geleerd. En bovendien is dat zout superslecht als je het niet goed schoonmaakt.
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7351265
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 17:57 schreef Ultimora het volgende:
deze zal de topicstarter wel leuk vinden.. een G met 22" velgen
[afbeelding]
Deze is stoer ! .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_7352599
voor de topicstarter: http://www.dekoning-electronics.nl/fabrikanten/mercedes.htm#g

Chiptuning voor je G

pi_7358093
quote:
Op zondag 15 december 2002 19:51 schreef KroJo het volgende:
voor de topicstarter: http://www.dekoning-electronics.nl/fabrikanten/mercedes.htm#g

Chiptuning voor je G


Ik heb een 1990- 300GD. Staat er niet bij Redelijk logisch, alles is mechanisch. Nix geen computermanagement etc... Bovendien heb ik niets aan snelheid, ik kom toch wel waar ik wil. En die paar nm'tjes zijn niet echt het geld waard...

Toch leuk dat je de link hebt gepost thnx
Groeten, Luuk

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7364215
Even over de Cayenne: http://www.porsche.nl/gfx/photos/No_065_067_068.gif

Wenst u nog meer bodemvrijheid? Verhoog dan de luchtvering tot het speciale terreinniveau van 273 mm. Verder kunt u de axiale sperinrichting van de vierwielaandrijving voor 100% blokkeren activeren.

Zeer bijzonder is de doorwaaddiepte. Een waterdiepte van 500 mm neemt hij moeiteloos, met luchtvering zelfs 555 mm. Het speciale drogekuip-concept, de hoog geplaatste inlaatsnorkel en versnellingsbakontluchting en de volledig ingekapselde droge dorpels maken dit mogelijk.

pi_7364362
quote:
Op zondag 15 december 2002 01:49 schreef Mr. Orange het volgende:
Dit vind ik wel een mooi 4x4 wagentje:
[afbeelding]
Leuk ding is dat jah Het leuke is dat deze netzoals de G-wagen, bij puch is ontwikkeld. In zwitserland rijdt een G namelijk onder de naam Steyr Puch GDL
'99 MB E320 CDI T-model
pi_7372311
nog een paar foto's



pi_7373859
zeg kuupke zijn die foto's in buul gemaakt
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 16 december 2002 @ 19:45:54 #79
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_7374027
ut lijkt er idd wel een beetje op ja
pi_7375049
quote:
Op maandag 16 december 2002 18:33 schreef Kuupke het volgende:
nog een paar foto's

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


Ik mis de modder een beetje
Iedereen is uniek, behalve ik
  maandag 16 december 2002 @ 20:34:59 #81
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_7375126
als het idd budel is dan is dara niet veel modeer maar enorm veel los zand ook in de winter is ook lekker om doorheen te gaan, is weer een ander soort terreinrijden maar ook redelijk moeilijk, heb het in deze draad al eerder gezegd meen ik maar Jan de Rooij heeft dus paar jaar geleden ge-oefend in deze bossen ( als ze ut zijn tenminste )
pi_7376866
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:34 schreef Magneet het volgende:
als het idd budel is dan is dara niet veel modeer maar enorm veel los zand ook in de winter is ook lekker om doorheen te gaan, is weer een ander soort terreinrijden maar ook redelijk moeilijk, heb het in deze draad al eerder gezegd meen ik maar Jan de Rooij heeft dus paar jaar geleden ge-oefend in deze bossen ( als ze ut zijn tenminste )
Klopt. Jan de Rooy heeft in de Weerterbergen getrained voor Parijs Dakkar. En daar zijn deze foto's ok genomen.
pi_7378070
Leuke foto's hij ziet er echt goed uit, je landcruiser

Zeg dirk, wijs mij es een x de weg daarheen jij weet vast waar dat is.

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7379397
quote:
Op maandag 16 december 2002 12:05 schreef marcell het volgende:
Even over de Cayenne: http://www.porsche.nl/gfx/photos/No_065_067_068.gif

Wenst u nog meer bodemvrijheid? Verhoog dan de luchtvering tot het speciale terreinniveau van 273 mm. Verder kunt u de axiale sperinrichting van de vierwielaandrijving voor 100% blokkeren activeren.

[afbeelding]

Zeer bijzonder is de doorwaaddiepte. Een waterdiepte van 500 mm neemt hij moeiteloos, met luchtvering zelfs 555 mm. Het speciale drogekuip-concept, de hoog geplaatste inlaatsnorkel en versnellingsbakontluchting en de volledig ingekapselde droge dorpels maken dit mogelijk.


ben ik nou raar of is 55cm toch niet HEEL erg veel voor zo'n hoge terreinwagen?? Ik bedoel, je doet het niet me je stationcar, maar het is nog nieteens tot halverwege de portieren..
pi_7382116
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:44 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Leuke foto's hij ziet er echt goed uit, je landcruiser

Zeg dirk, wijs mij es een x de weg daarheen jij weet vast waar dat is.


Thanx, Ik hij is altijd heel goed bijgehouden.

Je moet wel oppassen hier in de Weerterbergen. Veel politie en militaire. En je mag er met de auto dus eigenlijk ook niet komen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal terreinen waar je wel mag rijden. Die zijn er helaas bijna geen meer.

pi_7382907
Zag er laats Hans Bekx ook trainen voor Parijs/Dakar, wat een bruute bakken!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7382933
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:15 schreef Dezz het volgende:
Zag er laats Hans Bekx ook trainen voor Parijs/Dakar, wat een bruute bakken!
Met die Honda? Dat is zeker een brute bak ja.

Vaak worden de weersterbergen daarvoor gebruikt. Het is namelijk het dichtst bij de woestijn. Qua zand en situatie.

Ik rij er ook regelmatig

pi_7384486
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 08:58 schreef Kuupke het volgende:


Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal terreinen waar je wel mag rijden. Die zijn er helaas bijna geen meer.


Terreinen waar je vrij mag rijden zijn erg schaars denk ik
Ik rij wel eens over strand maar dat mag iek ook niet....
en in het terrein vind ik persoonlijk veel leuker ook

meestal gaat dat in club verband..
Hier in Zeeland heb je bij Rilland een club zitten die best wel wat organiseerd en eens in de de maand is het vrij rijden voor iedereen zeg maar

Miischien staat Hier wel wat info over terreinen...

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_7387144
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:43 schreef Threepio het volgende:

[..]

ben ik nou raar of is 55cm toch niet HEEL erg veel voor zo'n hoge terreinwagen?? Ik bedoel, je doet het niet me je stationcar, maar het is nog nieteens tot halverwege de portieren..


Is ook niet veel. Op het autostrand bij Hellevoetsluis ben ik deze zomer 'snachts gaan rijden met mijn G. Ik was samen met een collega van mij en we hadde dikke lol. Niet echt geconsentreerd bezig dus. Lekker aan het sprayen door plassen enzo, maar omdat het zo laat was (24:00) was het zicht niet echt optimaal. Verstralers en grootlicht hebben op het strand niet veel zin want je hebt niets om tegenaan te schijnen. Omdat het opkomend water was, is de strandlijn nooit helemaal recht. Soms heb je van die "inhammen" in het strand waar het water bij vloed aanzienlijk dieper kan zijn. We reden ongeveer 50km/h en we reden een hele lang spray door. Helaas kwam er ana de spray geen einde. Aan de snelheid wel. Stonden we stil midden in het water tot half aan de deuren. Niets aan de hand dacht ik, voor de zekerheid alle diffllocks erop geknalt en blijven rijden natuurlijk. 90 graden naar links gedraaid om weer terug het strand op te rijden, maar het probleem was dat het water steeds dieper werd. We waren dus in zon inhammetje gereden. Ik kreeg het snikheet en benauwd. Is best lullig om je droomauto (ook nog mijn eerste auto ook!) onder water te rijden. Als je vast komt te zitten kan je naar de oever zwemmen en toekijken hoe je auto ten onder gaat. Maargoed, ondertussen stonden de koplampen nét onder water. Gelukkig zit de luchtinlaat van mijn motor op het hoogste punt van de motorkap, maar goszijdank is het water niet meer dieper geworden, want het was écht op het kritieke punt. Ik heb heel veel geluk gehad, maar het is dus wel goed gegaan.
Ik kom trouwens nooit meer op het strand als het donker is ik heb mijn les wel geleerd. Maargoed, achteraf gezien stonden we dus toch 90 tot 100 cm onder water
Trouwens wel leuk geluid als je uitlaat onder water staat "blobblobblobblobblob"net een amerikaan die gas geeft

Maargoed om even on-topic te blijven: 55 cm is NIX

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7389381
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]


Maargoed om even on-topic te blijven: 55 cm is NIX


nee idd, dacht ik al

ga daar maar es een camel trophy mee rijden!!

pi_7390043
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Is ook niet veel. Op het autostrand bij Hellevoetsluis ben ik deze zomer 'snachts gaan rijden met mijn G. Ik was samen met een collega van mij en we hadde dikke lol. Niet echt geconsentreerd bezig dus. Lekker aan het sprayen door plassen enzo, maar omdat het zo laat was (24:00) was het zicht niet echt optimaal. Verstralers en grootlicht hebben op het strand niet veel zin want je hebt niets om tegenaan te schijnen. Omdat het opkomend water was, is de strandlijn nooit helemaal recht. Soms heb je van die "inhammen" in het strand waar het water bij vloed aanzienlijk dieper kan zijn. We reden ongeveer 50km/h en we reden een hele lang spray door. Helaas kwam er ana de spray geen einde. Aan de snelheid wel. Stonden we stil midden in het water tot half aan de deuren. Niets aan de hand dacht ik, voor de zekerheid alle diffllocks erop geknalt en blijven rijden natuurlijk. 90 graden naar links gedraaid om weer terug het strand op te rijden, maar het probleem was dat het water steeds dieper werd. We waren dus in zon inhammetje gereden. Ik kreeg het snikheet en benauwd. Is best lullig om je droomauto (ook nog mijn eerste auto ook!) onder water te rijden. Als je vast komt te zitten kan je naar de oever zwemmen en toekijken hoe je auto ten onder gaat. Maargoed, ondertussen stonden de koplampen nét onder water. Gelukkig zit de luchtinlaat van mijn motor op het hoogste punt van de motorkap, maar goszijdank is het water niet meer dieper geworden, want het was écht op het kritieke punt. Ik heb heel veel geluk gehad, maar het is dus wel goed gegaan.
Ik kom trouwens nooit meer op het strand als het donker is ik heb mijn les wel geleerd. Maargoed, achteraf gezien stonden we dus toch 90 tot 100 cm onder water
Trouwens wel leuk geluid als je uitlaat onder water staat "blobblobblobblobblob"net een amerikaan die gas geeft

Maargoed om even on-topic te blijven: 55 cm is NIX


Lijkt me echt zo gaaf. Sowieso omdat ik Mercedes-liefhebber ben, maar ook om de fun die je met zo'n mooie, comfortabele bak maakt. Ik heb de G klasse ook altijd mooier gevonden dan de ML. De ML is een leuke auto, maar straalt iets "oosters" uit. Ik weet niet waarom. De G straalt echt degelijkheid uit.

Mijn jongere broertje van 19 zit bij de landmacht in Seedorf (Duitsland). Dat zou echt een droom zijn om daar rond te crossen met zo'n apparaat.

Ik heb nu een MB 230E uit '86. Een automaat, en als je al ziet hoe comfortabel dat apparaat is in vergelijking met veel moderne auto's. Ook is ie lekker rap, maar dat boeit me niet zoveel.
Als ik het geld ervoor had dan zou ik zo een G kopen.

omdat je m ook zo goed verzorgd.

Superfly.
pi_7393060
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 16:22 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Lijkt me echt zo gaaf. Sowieso omdat ik Mercedes-liefhebber ben, maar ook om de fun die je met zo'n mooie, comfortabele bak maakt. Ik heb de G klasse ook altijd mooier gevonden dan de ML. De ML is een leuke auto, maar straalt iets "oosters" uit. Ik weet niet waarom. De G straalt echt degelijkheid uit.

Mijn jongere broertje van 19 zit bij de landmacht in Seedorf (Duitsland). Dat zou echt een droom zijn om daar rond te crossen met zo'n apparaat.

Ik heb nu een MB 230E uit '86. Een automaat, en als je al ziet hoe comfortabel dat apparaat is in vergelijking met veel moderne auto's. Ook is ie lekker rap, maar dat boeit me niet zoveel.
Als ik het geld ervoor had dan zou ik zo een G kopen.

omdat je m ook zo goed verzorgd.


In het leger rijden ze inderdaad ook in G-wagens. De meeste ervan zijn van het W461 type, de 290GD (2,9 5cyl met 96pk). Leuk is dat die zo lekker spartaans zijn van binnen (zie foto). Over het comfort van mijn G-wagen ben ik ook zéér tevreden. Net wat je zegt, tegenover moderne auto's kan zo'n 200-serie makkelijk op. Die rijden hardstikke smooth. Ik rij trouwens ook liever in mijn G van 12 jaar oud dan in een nieuwe Sante Fè ofzo (niet lullig bedoeld voor mensen die er een rijden). Hij is lekker stil en het hele zaakje is electrisch bediend. 'k Heb zelfs ABS
En als het gaat om bijhouden ben ik 100% actief. Dit is mijn droomauto en ik wíl gewoon geen andere. Ik was hem iedere week (met de hand uiteraard ) en om de 6 weken zet ik hem volledig in de was. Het interieur wordt ook iedereen week uitgezogen/gepoetst. Is opzich ook wel nodig, ik rij ongeveer 800 km per week, dus ik eet regelmatig in de auto. (ik kijk wel uit dat ik nix ondersmeer )
Maargoed, oude Benz'jes zijn gewoon hardstikke cool, vooral als ze goed onderhouden zijn.

Heb je trouwens een foto van je 230?

G-roeten,
Luuk


(interieur G-wagen 1981-1989, 1978-1981 had nóg iets ouder interieur. Toen was de toerteller een optie en had de wagen een éénspaaks stuurwiel (netzoals de citroëns vroeger hadden )

[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 18-12-2002 12:48]

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7400478
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:29 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

In het leger rijden ze inderdaad ook in G-wagens. De meeste ervan zijn van het W461 type, de 290GD (2,9 5cyl met 96pk). Leuk is dat die zo lekker spartaans zijn van binnen (zie foto). Over het comfort van mijn G-wagen ben ik ook zéér tevreden. Net wat je zegt, tegenover moderne auto's kan zo'n 200-serie makkelijk op. Die rijden hardstikke smooth. Ik rij trouwens ook liever in mijn G van 12 jaar oud dan in een nieuwe Sante Fè ofzo (niet lullig bedoeld voor mensen die er een rijden). Hij is lekker stil en het hele zaakje is electrisch bediend. 'k Heb zelfs ABS
En als het gaat om bijhouden ben ik 100% actief. Dit is mijn droomauto en ik wíl gewoon geen andere. Ik was hem iedere week (met de hand uiteraard ) en om de 6 weken zet ik hem volledig in de was. Het interieur wordt ook iedereen week uitgezogen/gepoetst. Is opzich ook wel nodig, ik rij ongeveer 800 km per week, dus ik eet regelmatig in de auto. (ik kijk wel uit dat ik nix ondersmeer )
Maargoed, oude Benz'jes zijn gewoon hardstikke cool, vooral als ze goed onderhouden zijn.

Heb je trouwens een foto van je 230?

G-roeten,
Luuk


ff over die Santa-Fe: Guud Hiddink en Frits Barend rijden erin. En johan Cruijff rijdt in een hyundai XG... ik durf te wedden dat ze er nog geld op toe krijgen ook
pi_7402602
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:29 schreef j22flyingdownwind het volgende:

Ik was hem iedere week (met de hand uiteraard ) en om de 6 weken zet ik hem volledig in de was. Het interieur wordt ook iedereen week uitgezogen/gepoetst.


Dat doe ik ook. Vooral vlak voor de winter worden mijn wielen ingespoten met siliconenspray zodat het chrome niet wordt aangetast.

Afgelopen zomer heb ik mijn auto weer compleet opnieuw in de tecktiel gezet. Komende zomer worden bumpers,bullbar, treeplanken weer opnieuw gepoedercoat. Zo blijft hij gewoon mooi.

pi_7404121
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:29 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

-knip-

Heb je trouwens een foto van je 230?

G-roeten,
Luuk


He Luuk, zeker heb ik een foto. Ik heb er meerdere. Ik zal mijn scanner deze week eens aansluiten dan dan zal ik m even posten. Hij staat nu alleen al anderhalve maand stil omdat de deynamo stuk is en ik m al weken aant vervangen ben. Ik heb drukke tijd op mijn werk enzo.
Maar ja, ik heb nu een andere en die geeft een kortsluiting.

En ja, onderhouden doe ik m natuurlijk ook goed. Hij ziet er echt prima uit op een roestplekje na op het spatbord. Dat ga ik een dezer dagen wegwerken omdat ik er nu toch niet mee rijd ivm de dynamo.

Superfly.
pi_7503405
-edit-
Drop them [b]FUNK[/b] on me, it ain't to heavy!!!
pi_7542137
quote:
Op maandag 23 december 2002 18:46 schreef Robbel het volgende:
-edit-
offtopic: koewl plaatje ==> gigigigig
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_11339502
GMC Yukon:

24" Spinners

Chevrolet Avalanche:

Cadillac Escalade:

Lincoln Navigator:

allemaal MASTER cars!!!! 2 usa cars

Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
  dinsdag 24 juni 2003 @ 14:38:24 #99
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_11343436
Dat zijn geen 4x4's Ze mogen dan wel 4wd hebben maar die dingen lopen al vast op een drempel...
'99 MB E320 CDI T-model
pi_11343633
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:11 schreef Clerick het volgende:
GMC Yukon:
[afbeelding]
24" Spinners

Chevrolet Avalanche:
[afbeelding]

Cadillac Escalade:
[afbeelding]

Lincoln Navigator:
[afbeelding]

allemaal MASTER cars!!!! 2 usa cars


daar heb ik een pimp car topic voor aangemaakt
Wat is de grootste pooierauto??

edit - linkje toegevoegd

[Dit bericht is gewijzigd door Ultimora op 24-06-2003 14:52]

2825cc Single Turbo Beast
  dinsdag 24 juni 2003 @ 14:48:04 #101
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11343691
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 14:38 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dat zijn geen 4x4's Ze mogen dan wel 4wd hebben maar die dingen lopen al vast op een drempel...
Zijn drempels zo hoog dan SCHANDE is het
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_11353501
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 14:48 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zijn drempels zo hoog dan SCHANDE is het


haha idd

zulke hoge drempels heb ik nooit gezien nee

Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
  vrijdag 27 juni 2003 @ 15:55:29 #103
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_11414579
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 14:38 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dat zijn geen 4x4's Ze mogen dan wel 4wd hebben maar die dingen lopen al vast op een drempel...
wat een gelul deze bakken kunnen wel degelijk door het woeste land rijden (wel eens gehoord van een air ride systeem of het ranchero systeem krik je je auto mee omhoog of omlaag) kijk dat je met deze velgen niet door het terein wilt rijden das een ander verhaal
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
  vrijdag 27 juni 2003 @ 16:05:20 #104
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_11414801
Dan zijn ze nog veeel te lang, hoe hoog je ook op je poten staat, je hebt dan geen zogenaamde "rampenwinkel". Zodra je over een bult zand rijdt, waarna je een steile helling naar beneden rijdt, zijn je voorwielen al op de downhill en je achterwielen staan nog vóór dat bultje. Met een korte wheelbase rij je zo verder, met zo'n ding met een wheelbase van 3 meter zit je gelijk met je bodemplaat aan de grond.
Daarbij komt ook nog dat ze geen differentieel sloten hebben, dus zodra het zand/modder/sneeuw iets losser en dieper wordt, zit je direct vast 't Zijn gewoon SUV's om mee te showen en te cruisen. Zo'n ding moet je niet mee in het terrein gaan dan vraag je om problemen
'99 MB E320 CDI T-model
  vrijdag 27 juni 2003 @ 16:19:49 #105
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_11415091
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 16:05 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dan zijn ze nog veeel te lang, hoe hoog je ook op je poten staat, je hebt dan geen zogenaamde "rampenwinkel". Zodra je over een bult zand rijdt, waarna je een steile helling naar beneden rijdt, zijn je voorwielen al op de downhill en je achterwielen staan nog vóór dat bultje. Met een korte wheelbase rij je zo verder, met zo'n ding met een wheelbase van 3 meter zit je gelijk met je bodemplaat aan de grond.
Daarbij komt ook nog dat ze geen differentieel sloten hebben, dus zodra het zand/modder/sneeuw iets losser en dieper wordt, zit je direct vast 't Zijn gewoon SUV's om mee te showen en te cruisen. Zo'n ding moet je niet mee in het terrein gaan dan vraag je om problemen
hebben ze wel je kan ze bestellen met diffrentieel locking HUB's enne met de lengte valt dat zeker mee heb zovaak met deze beesten door het terrein gereden en daar nooit een probleem mee gehad enne als ze toch de bodem zouden raken zit daar een hele dikke roesvrijstalen plaat die de boel beschermd en vermogen genoeg in die bakken omjezelf weer los te trekken(met of zonder lier) en het probleem zoals je zelf aangeeft zit hem vooral in kleine bultjes zoiets komt in de praktijk nauwlijks voor alleen op van die kunstmatig aangelegde 4X4 baantjes

[Dit bericht is gewijzigd door gigatech op 27-06-2003 16:23]

Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_11415141
Mijn pa heeft net een Daihatsu Feroza gekocht.. ook wel een bruut wagentje.
pi_11417217

  vrijdag 27 juni 2003 @ 18:26:55 #108
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_11417264
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 18:23 schreef Loudje het volgende:

[afbeelding]
'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 1 juli 2003 @ 18:33:05 #109
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_11492469
Wel leuk dat ze er een nieuwe motor inbouwen, maar het blijft een ouwe sloep uit 1980 ..
  dinsdag 1 juli 2003 @ 20:18:43 #111
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11494325
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 18:23 schreef Loudje het volgende:

[afbeelding]
Gaaf man
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 4 juli 2003 @ 03:13:11 #112
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_11551699
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:43 schreef j22flyingdownwind het volgende:

Doe mij maar een oude LC met zo'n 4.2 diesel (ZONDER turbo!) lekkere bak


Precies, balkje erop, streepjes eroverheen, en raggen maar

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_11561533
Nemen jullie maar japannertjes dan neem ik deze

Hier staan ook nog leuke pics:
http://www.offroadtechinc.com
http://www.offroadunlimited.com

  vrijdag 4 juli 2003 @ 16:24:31 #114
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_11564072
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 14:47 schreef Scalle-- het volgende:
Nemen jullie maar japannertjes dan neem ik deze
[afbeelding]

Hier staan ook nog leuke pics:
http://www.offroadtechinc.com
http://www.offroadunlimited.com



chevy
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 4 juli 2003 @ 17:22:38 #115
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_11565321
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 18:53 schreef RaTz het volgende:
Wel leuk dat ze er een nieuwe motor inbouwen, maar het blijft een ouwe sloep uit 1980 ..
Liever een ouwe sloep van 1980 dan een nieuwe Patrol
'99 MB E320 CDI T-model
pi_11565378
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 17:22 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Liever een ouwe sloep van 1980 dan een nieuwe Patrol


Nou.....
  zaterdag 5 juli 2003 @ 19:06:35 #117
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_11583178

Van de week ook een filmpje gemaakt :
http://www.wolfwhistle.nl/laro2.avi

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_13316168
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 19:06 schreef defender het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]

Van de week ook een filmpje gemaakt :
http://www.wolfwhistle.nl/laro2.avi


Zeer vet
Die bakken zijn super koewl, alleen jammer dat ze geen sperren hebben. Maarja, je komt er toch ver mee, door bodemvrijheid en aanloophoek e.d.

Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')