Als nieuweling hier lijkt het me leuk als iedereen die in het bezit is van een 4x4, hier zijn foto ervan t eplaatsen. Het leukste is natuurlijk wneer die foto is gemaakt in de blubber
Zelf rij ik een Mercedes 300GD uit 1990. Ben ontzettend tevreden over de terreinprestaties. Mede mogelijk gemaakt door de érg lage gearing, en door de 3 differientieël sloten. 't Sleurt je letterlijk overal doorheen
Groeten, Luuk
Nou maar hopen dat er meer zijn met zo'n wagen!
Haha nou ik verwachtniet dat half nederland in een G rijdt Dat is ook de reden waarom ik hem heb
Ik hoop op een paar mooie CJ7's, wranglers, landcruisers en defnders
echte jeeps. Alleen snap ik nog steeds niet waarom de G de enige is met een sper op de vooras. Geeft zó veel stractie op sneeuw en modder.
G-roeten,
Luuk
De fotos in het terrein zijn trouwens gemaakt op de Maasvlakte. Een 4x4 evenement voor de Merc. G
G-roeten
Luuk
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 09-12-2002 18:20]
Zelf heb ik een Suzuki Samurai waar ik regelmatig mee in de blubber rond rag
Kon een jaartje geleden die suzuki kopen voor een errug schappelijk prijsje en dacht wrom niet...
ben er mee naar die 4x4 dag van Suzuki geweest en dat was best lachen...
de foto's zijn genomen in Rilland...daar zit een 4x4 club met eigen terrein..
hij rijd nog op weg banden maar in het terein doet tie het bere goed...
weegt geen drol en een lekkere korte wielbasis zijn niet verkeerd..
d'r zit een 1300cc blokje in en op de weg is het geen rijden eik...
bladveren eronder..dus je schud zowat uit je stoel op een klinker weggetje
maar ik gebruik hem alleen voor in het terein en om een beetje mee in de buurt rond te rijden...
al met al een prima wagentje voor in het terrein
Die dinge zijn goedkoop vergeleken met een G
Een G 400cdi heb je voor 110.000 euro echt sick. Jammer dat de nieuwe landcruisers in het terrein niet zo super meer zijn...
Een Samurai is supervet voor t strand, t weegt nix dus
G-roeten
Luuk
Zal eens kijken of ik vanavond wat specs kan vinden.
quote:Een tweede handse G-Klasse is nog wel te doen, uit 1990. Zoals hierboven. Een ML kan ik niet betalen en vindt ik ook niet mooi.
Op dinsdag 10 december 2002 13:00 schreef ook_gek het volgende:
Die ML rijd heel erg lekker op de weg.
En het sturen kan je met een pink doen.
Zo licht gaat dat. En dat is echt niet overdreven.
Hij ligt zeer goed op de weg. En hij rijd iets van 1 op 7 dacht ik.
Aanschaf van de ML en de G is wel hoog. Het is mischien dan
ook interesant om er een grijs kenteken van te maken. Geen
BPM en wegenbelasting is lager.
Ik geef niet graag prijzen, maar omdat iemand hier zei dat mijn G uit 1990 nog wel te betalen valt, vindt ik zelf vies tegen vallen. Natuurlijk niet zoduur als een nieuwe ML, maar voor de leeftijd was hij zeker prijzig. Voor een goede (en die van mij is technisch zeker 100%) betaal je ongeveer 20.000 euro. Das toch een bom geld voor een auto van 12 jaar oud. De wegenbelasting is ontzettend fors. Komt door het gewicht. Verzerking gaat vanuit je nieuwprijs. Mijn G kostte in 1990 inclusief opties een krappe 2 ton in guldens. Dus de verzekering plukt je ook kaal
Maargoed, de voordelen:
* je bent origineel met een 4x4, de hele nederlande jeugd zit met zon verlaagde (in mijn mening) neppe bak.
* t is een échte 4x4. mijn moeder lach ik uit, die heeft een ML 320 uit 1999 (220pk en dik 300nm)
* het rijdt masterlijk goed, ook op de weg. de W463 serie zoals ik heb (die is vanaf 1990 gebouwd) zijn lekker stil van binnen en hebben alle comfort. (zie foto).
Het verbruik van de diesel valt reuze mee. Het weegt toch 2200kg, dus je moet hem aardig op zn staart trappen om mee te komen in het verkeer. Ik rij gemiddeld 1:8,5 of 1:9. Grijs kenteken wil ik niet, want dan ben ik mijn achterbank kwijt. Scheel wel enorm veel in wegenbelasting maarja...
Ik ben zelf niet zo'n fan van SUV's, maar de ML van mn moeder rijdt opzich niet slecht. Maar ook al is ie sneller dan mijn G, de G rijdt velen malen machtiger Het geeft echt een vet gevoel om zon dikke lange vierkante motorkap voor je te hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |