abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 18 december 2002 @ 16:10:45 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7409727
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:09 schreef Baas het volgende:

[..]

Ze hebben dus volgens jou een goede reden voor al dat geweld? Lekker ventje ben jij.

er is nooit een goede reden voor geweld tenzij je bij de politie/krijgsmacht bent en dan nog met mate.

als je met je ogen op leest dan lees je dan ook nergens dat ik vind dat ze een goede reden hebben maar een reden hebben ze ongetwijfeld.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_7409911
quote:

[..]

Ze hebben dus volgens jou een goede reden voor al dat geweld? Lekker ventje ben jij.

'Al dat geweld'? Bron graag
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 18 december 2002 @ 16:21:56 #203
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7409974
quote:

[..]

Tsja, als je zegt dat je geen racist bent, dan ben je gelijk een boomknuffelaar, en als je zegt dat je niet een boomknuffelaar bent, dan ben je een racist...

Volgens mij wordt er bedoeld dat Marokkanen niet op stap gaan om te vechten. Maar ik denk wel dat de gemiddelde Marokkaan eerder geneigd is tot geweld dan een autochtoon door een meer gepasioneerd karakter. Dit geeft geen recht om 'ze' te verbieden! Zoals eerder vermeld: de gemiddelde jongere veroorzaken meer verkeersongelukken dan anderen, dit geeft nog niet het recht om geen rijbewijs te 'geven'. En het verhaal over autochtone voetbalhooligans is ook een goed voorbeeld.

Ik lees het topic wat door en kom op de meest stompzinnige reacties als: "Als de portier zegt dat ie niet discrimineerd dan is het ook niet zo" of "Welk voordeel heeft een uitbater om racistisch te zijn"
Zucht... Het is racistisch om iemand op huidskleur te weigeren.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_7410045
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:21 schreef Sidekick het volgende:

Maar ik denk wel dat de gemiddelde Marokkaan eerder geneigd is tot geweld dan een autochtoon door een meer gepasioneerd karakter.

Tja...
quote:
Dit geeft geen recht om 'ze' te verbieden! Zoals eerder vermeld: de gemiddelde jongere veroorzaken meer verkeersongelukken dan anderen, dit geeft nog niet het recht om geen rijbewijs te 'geven'.
Wat betaal je als 'jongere' aan verzekeringspremie?
"Ja, maar niet alle jeugdige automobilisten zijn brokkenmakers!"
  Moderator woensdag 18 december 2002 @ 16:27:42 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7410096
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Tsja, als je zegt dat je geen racist bent, dan ben je gelijk een boomknuffelaar, en als je zegt dat je niet een boomknuffelaar bent, dan ben je een racist...

mjah het zijn meer de boomknuffelaars die de racisten en iedereen die geen boomknuffelaar racist noemen en vice versa.
quote:
Volgens mij wordt er bedoeld dat Marokkanen niet op stap gaan om te vechten. Maar ik denk wel dat de gemiddelde Marokkaan eerder geneigd is tot geweld dan een autochtoon door een meer gepasioneerd karakter. Dit geeft geen recht om 'ze' te verbieden! Zoals eerder vermeld: de gemiddelde jongere veroorzaken meer verkeersongelukken dan anderen, dit geeft nog niet het recht om geen rijbewijs te 'geven'. En het verhaal over autochtone voetbalhooligans is ook een goed voorbeeld.
mee eens, al wil ik hier wel aan toevoegen dat veel marokkanen geen baan hebben, en van de combinatie verveling/weinig cash kun je erg agressief worden en hier zal de marokaanse gemeenschap zeker aan moeten werken maar om nou iedere keer weer te roepen dat elke marokkaan een dolk, een uitkering en losse vingers heeft vind ik niet terecht.
quote:
Ik lees het topic wat door en kom op de meest stompzinnige reacties als: "Als de portier zegt dat ie niet discrimineerd dan is het ook niet zo" of "Welk voordeel heeft een uitbater om racistisch te zijn"
Zucht... Het is racistisch om iemand op huidskleur te weigeren.
tja het is een lastig begrip zal ik dan maar denken .
  Moderator woensdag 18 december 2002 @ 16:28:59 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7410124
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat betaal je als 'jongere' aan verzekeringspremie?
"Ja, maar niet alle jeugdige automobilisten zijn brokkenmakers!"

dus je wilt dat allochtonen meer entreegeld gaan betalen willen ze de disco in mogen??
  woensdag 18 december 2002 @ 17:56:55 #207
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7411910
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:34 schreef kamagurka het volgende:

Donder toch op man! Ik word ook weleens door blonde meisjes genegeerd, zat vrienden van me ook. Is toch geen reden om ze gelijk verrot te schoppen?
Opmerking over ras? Ik denk dat de meeste mensen wel 100x uitkijken om zoiets stoms te doen, krijg je gelijk een dolkstoot...

Klopt, gelukkig ben jij niet zo stom. Er zijn er die wel zo stom zijn (spreek ook uit ervaring) en dan raar opkijken dat er agressief gereageerd wordt...
quote:
Als dat in iemand's ervaring nou al 8 van de 10 keer een marokkaan was Je geeft weinig blijk van inzicht, probeer het probleem nou niet weg te poetsen met individu opzich etc... Natuurlijk zijn er veel marokkanen ok, daar gáát het dus niet om. Ze zijn vaak opgeschoten in het uitgaansleven (vooral in groepjes van meer dan twee ). Waarom? Wat komen ze halen? Vertier door het ordinair verpesten van andermans lol, DATTTT komen ze halen...
En dat los je niet op door te zeggen dat je het per individu moet bekijken, dat los je op door de groep als algemeenheid iets duidelijk te maken (via politieke weg/maatschappelijke weg).
Inderdaad, dat los je op door de groep(!) iets duidelijk te maken (via politieke weg/maatschappelijke weg). Wat ik probeer te zeggen de hele tijd. Marokkanen zijn niet die groep, maar andersom in jullie geval. Die groep behoort in jullie gevallen tot de marokkanen. In andere woorden, het heeft niets met marokkaan zijn te maken, want een ander groepje marokkanen hoeft helemaal geen problemen te veroorzaken.
quote:
Marokkaanse meisjes veroorzaken vrijwel 0 problemen, waarom worden die niet veel meer als voorbeeldfunctie door de politiek ingesteld?
En dit is bevoorbeeld al een voorbeeld wat je zelf opnoemt van een groep marokkanen die geen problemen oplevert. Moeten die dan ook worden tegengehouden bij de deur? Het zijn tenslotte (maar) marokkanen...
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  woensdag 18 december 2002 @ 18:06:00 #208
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7412121
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan kun jij niet lezen. Waar staat 'elke'?

quote:
En dat los je niet op door te zeggen dat je het per individu moet bekijken, dat los je op door de groep als algemeenheid iets duidelijk te maken
is uit dezelfde post, volgens mij is daar je 'elke'.
pi_7412161
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:28 schreef sp3c het volgende:

dus je wilt dat allochtonen meer entreegeld gaan betalen willen ze de disco in mogen??

*zucht*

Ik geef aan dat het vaker voorkomt dat de 'goeien' onder de 'kwaden' moeten 'lijden', en dat jouw voorbeeld van het rijbewijs dus niet relevant was.

pi_7412216
quote:
Op woensdag 18 december 2002 17:56 schreef Goofup het volgende:

Klopt, gelukkig ben jij niet zo stom. Er zijn er die wel zo stom zijn (spreek ook uit ervaring) en dan raar opkijken dat er agressief gereageerd wordt...

Oh, dan mag je niet meer raar opkijken? Eigen schuld?
quote:
In andere woorden, het heeft niets met marokkaan zijn te maken, want een ander groepje marokkanen hoeft helemaal geen problemen te veroorzaken.

En dit is bevoorbeeld al een voorbeeld wat je zelf opnoemt van een groep marokkanen die geen problemen oplevert. Moeten die dan ook worden tegengehouden bij de deur? Het zijn tenslotte (maar) marokkanen...

En daarom zullen portiers ook niet áltijd álle Marokkanen weigeren. En dat wordt ook door niemand bepleit.
pi_7412258
quote:
Op woensdag 18 december 2002 17:56 schreef Goofup het volgende:

[..]

Inderdaad, dat los je op door de groep(!) iets duidelijk te maken (via politieke weg/maatschappelijke weg). Wat ik probeer te zeggen de hele tijd. Marokkanen zijn niet die groep, maar andersom in jullie geval. Die groep behoort in jullie gevallen tot de marokkanen. In andere woorden, het heeft niets met marokkaan zijn te maken, want een ander groepje marokkanen hoeft helemaal geen problemen te veroorzaken.
[..]

Ehhmm.. je schrijft ietwat verwarrend

Als je bedoelt dat marokkanen altijd geweigert dienen te worden, nee, natuurlijk niet! Daarmee los je al helemaal niets op.
Maar zo'n groepje jonge opgeschoten gasten in leren jasjes en veel herrie, ja, ik sta niet raar te kijken dat die worden geweigert... jij wel?
Zo'n portier werkt liever preventief en heeft geen zin in mot, als zijn ervaring is dat ie dat sneller gaat krijgen met zo'n groepje (en dat is váák zo!)..... ik zou ze ook weigeren denk ik.
Een groep die zich normaal gedraagt, beleeft is en respect voor anderen toont (dat uit zich meestal in een bepaalde houding), misschien ook nog wel bestaat uit wat meisjes... marokkaan of niet, daar loop je dus minder risico mee.
Het gaat hier toch niet om discriminatie uit principe, maar uit praktische noodzaak. Het is al moeilijk genoeg om ieder weekend een disco te runnen zonder incidenten.
En ja, een groep blanke oproerkraaiers dient ook zonder pardon de toegang te worden geweigert Leer je eerst maar eens gedragen of flikker op!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 18 december 2002 @ 18:13:13 #212
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7412262
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:25 schreef DennisMoore het volgende:

"Ja, maar niet alle jeugdige marokkanen zijn 'brokkenmakers'!"

waarom moest ik daar ineens aan denken?
pi_7412289
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:13 schreef Goofup het volgende:

waarom moest ik daar ineens aan denken?

Geen idee. Maar je zag blijkbaar mijn aanhalingstekens niet.
Want ondanks dat niet alle jeugdige automobilisten brokkenmakers zijn, mogen ze tóch meer betalen. Onrechtvaardig he?
  woensdag 18 december 2002 @ 18:19:54 #214
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7412389
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, dan mag je niet meer raar opkijken? Eigen schuld?

juist! als je iemand uitscheld zonder rede (nou ja, als jij het behoren tot een bepaald ras een rede vind..) is er voor de marokkaan in dit geval een rede. Jij zou je ook op je tenen getrapt voelen als je door een marokkaan word uitgescholden voor k*t-blanke, of niet soms?
pi_7412432
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:19 schreef Goofup het volgende:

juist! als je iemand uitscheld zonder rede (nou ja, als jij het behoren tot een bepaald ras een rede vind..) is er voor de marokkaan in dit geval een rede. Jij zou je ook op je tenen getrapt voelen als je door een marokkaan word uitgescholden voor k*t-blanke, of niet soms?

Als ik zou worden uitgescholden, kijk ik vuil terug, en loop daarna weg. Zoiets. 'k Ga niet m'n vriendjes opbellen.
  woensdag 18 december 2002 @ 18:27:54 #216
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7412498
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ehhmm.. je schrijft ietwat verwarrend

Als je bedoelt dat marokkanen altijd geweigert dienen te worden, nee, natuurlijk niet! Daarmee los je al helemaal niets op.
Maar zo'n groepje jonge opgeschoten gasten in leren jasjes en veel herrie, ja, ik sta niet raar te kijken dat die worden geweigert... jij wel?
Zo'n portier werkt liever preventief en heeft geen zin in mot, als zijn ervaring is dat ie dat sneller gaat krijgen met zo'n groepje (en dat is váák zo!)..... ik zou ze ook weigeren denk ik.
Een groep die zich normaal gedraagt, beleeft is en respect voor anderen toont (dat uit zich meestal in een bepaalde houding), misschien ook nog wel bestaat uit wat meisjes... marokkaan of niet, daar loop je dus minder risico mee.
Het gaat hier toch niet om discriminatie uit principe, maar uit praktische noodzaak. Het is al moeilijk genoeg om ieder weekend een disco te runnen zonder incidenten.
En ja, een groep blanke oproerkraaiers dient ook zonder pardon de toegang te worden geweigert Leer je eerst maar eens gedragen of flikker op!

Nou, dan viel dat verwarrende toch wel mee. dit is precies wat ik bedoel!

Ik vind het alleen jammer dat een aantal mensen onder ons bij 'zo'n groepje jonge opgeschoten gasten in leren jasjes en veel herrie', een groepje opgeschoten marokkanen in leren jasjes en veel herrie voor zich zien en de marokkanen zonder veel herrie als hetzelfde bekijken. Jammer.

woensdag 18 december 2002 @ 18:31:49 #217
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7412534
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geen idee. Maar je zag blijkbaar mijn aanhalingstekens niet.
Want ondanks dat niet alle jeugdige automobilisten brokkenmakers zijn, mogen ze tóch meer betalen. Onrechtvaardig he?

Dat zag ik wel, en ja, dat is in mijn ogen onrechtvaardig ja.
Net zoals het bekijken van een marokkaan en denken "dat zal wel weer zo'n onruststoker zijn, zijn die andere ook allemaal".
pi_7412551
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:27 schreef Goofup het volgende:

Ik vind het alleen jammer dat een aantal mensen onder ons bij 'zo'n groepje jonge opgeschoten gasten in leren jasjes en veel herrie', een groepje opgeschoten marokkanen in leren jasjes en veel herrie voor zich zien en de marokkanen zonder veel herrie als hetzelfde bekijken. Jammer.

Nee, ik zie meestal het verschil wel. Maar zoals ik al zeg: het is een kwestie van gedrag, niet uiterlijk
Dat veel (maar dus niet allemaal!) van die kutgastjes vaak zwarte leren jassen dragen en scooters rijden is eigenlijk alleen maar toeval, maar kan me verder geen flikker schelen.
pi_7412565
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:31 schreef Goofup het volgende:

Dat zag ik wel, en ja, dat is in mijn ogen onrechtvaardig ja.

Maar daar zullen we minder topics over vinden. Eigenaardig.
quote:
Net zoals het bekijken van een marokkaan en denken "dat zal wel weer zo'n onruststoker zijn, zijn die andere ook allemaal".
En wie doet dat dan? 't Gaat hier m.i. om de leren-jasjes-types.
pi_7412619
Oh ja, om even terug te komen op de hoofdvraag in dit topic en goofup meteen te quoten:

Ja, allochtonen mogen geweigert worden, maar het moet per individu/ individueel groepje bekeken worden.

woensdag 18 december 2002 @ 18:38:53 #221
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7412630
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:23 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als ik zou worden uitgescholden, kijk ik vuil terug, en loop daarna weg. Zoiets. 'k Ga niet m'n vriendjes opbellen.

er worden weer dingen gesuggereerd...
Als een marokkaan in zo'n geval ruzie 'krijgt', vind ik ook niet dat hij mag gaan slaan of schoppen ofzo (gebeurd dit ook wel?), maar het is wel een reden.
  woensdag 18 december 2002 @ 18:40:32 #222
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7412652
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:38 schreef kamagurka het volgende:
Oh ja, om even terug te komen op de hoofdvraag in dit topic en goofup meteen te quoten:

Ja, allochtonen mogen geweigert worden, maar het moet per individu/ individueel groepje bekeken worden.

daar kan ik mee leven.
pi_7412677
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:38 schreef Goofup het volgende:

(gebeurd dit ook wel?).

Wat bedoel je (en andere marokkaanse freedom-fighters) hier nou eigenlijk mee?

Lees je het nieuws niet ofzo? Ja, dat doen ze dus!! Op straat, in disco's, thuis.. en soms steken ze of schieten ze ook!
-evenals sommige autochtonen-

woensdag 18 december 2002 @ 18:48:41 #224
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7412775
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:42 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat bedoel je (en andere marokkaanse freedom-fighters) hier nou eigenlijk mee?

Lees je het nieuws niet ofzo? Ja, dat doen ze dus!! Op straat, in disco's, thuis.. en soms steken ze of schieten ze ook!
-evenals sommige autochtonen-

Wat ik bedoel is dat, volgens mij, jouw en mijn 'ze' (marokkanen die iets uithalen) een andere betekenis heeft dan DennisMoore's 'ze' (marokkanen in het algemeen).
pi_7412832
quote:
Op woensdag 18 december 2002 18:48 schreef Goofup het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat, volgens mij, jouw en mijn 'ze' (marokkanen die iets uithalen) een andere betekenis heeft dan DennisMoore's 'ze' (marokkanen in het algemeen).

Aha... ik dacht even dat je van een andere wereld kwam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')