abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7403762
quote:
Op woensdag 18 december 2002 08:36 schreef Goofup het volgende:

Maar als je zo over marokkanen denkt zul je ze ook anders benaderen. Als jij ze anders benadert, wordt dat gevoeld. Dan komt er van beide kanten een agressieve houding. Wie is dan de schuldige in dat geval? Iemand die nog niets gedaan heeft (en zeg niet dat ie dat wel heeft, want dat weet je niet, want je kent hem/haar niet), of iemand die neerkijkt op de ander en daardoor agressie opwekt.

Oh, nee, nu wordt ie mooi! Nu is het dus de schuld van degene die telkens in het uitgaansleven last heeft (gehad) van Marokkanen! "Had ie maar niet op ze neer moeten kijken."

Geez...

pi_7404776
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, nee, nu wordt ie mooi! Nu is het dus de schuld van degene die telkens in het uitgaansleven last heeft (gehad) van Marokkanen! "Had ie maar niet op ze neer moeten kijken."

Geez...

Je kan nu natuurlijk heel verontwaardigd de boel uit zijn verband lopen trekken, maar Goofup heeft wel een punt: een deel van de problemen die sommige niet-blanke jongeren veroorzaakt komt voort uit de frustatie dat zij door sommige blanken buitengesloten worden. Onder andere, vrij letterlijk, in (uit) de horeca. Daarmee praat ik niets goed (en ik denk dat Goofup dat ook helemaal niet bedoelde), maar het is wel een overweging die mensen eens mee zouden moeten nemen als ze vinden dat ze weer eens op 'die buitenlanders' beginnen te schelden.
quote:
Op woensdag 18 december 2002 02:17 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

Heb ik reden genoeg voor, ik persoonlijk heb bijna met nog geen enkele Marokkaan een positieve ervaring gehad zeldzame uitzonderingen daargelaten en dat is met meer mensen zo in mijn omgeving, dus ga mij niet vertellen dat ik ze niet over 1 kam mag scheren daar hebben ze het zelf naar gemaakt.

Dus om jij bijna geen positieve ervaringen hebt met Marokkanen, hebben zij het er zelf naar gemaakt? Interessante redenering.
quote:
En ja dan moeten de "goeden" maar leiden onder de "kwaaden" het is niet anders, trouwens die zogenaamde "goeden" mogen ook wel is proberen hun eigen mensen een beetje beter in de hand te houden als ze het toch zo met Nederland voor hebben.
Blijkbaar is een van de eerdere posts aan je aandacht ontsnapt:

quote:
Op maandag 9 december 2002 13:31 schreef reem het volgende:

Bij wedstrijden rond het betaald voetbal zijn er vaak rellen. Nu durf ik te beweren, dat die 9 van de 10 keer door autochtonen worden veroorzaakt. Zullen we dan ook geen autochtonen bij voetbalwedstrijden binnenlaten? Tja, lullig voor de goede autochtonen, maarja dan moeten ZE de groep die het verstiert ZELF maar aanpakken. Zolang er rellen zijn, komen die klote-autochtonen er NIET IN!
trek zelf de vergelijking met het disco verhaal maar, en kom achter je eigen hypocrisie..

dank u

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 18 december 2002 @ 12:17:46 #178
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7405291
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geez...

Ik schuif niet de schuld op een bepaalde groep. Maar wat ik probeer duidelijk te maken, dat aan beide kanten schuld kan zijn, of gesuggereerd worden.
Maar jij bent misschien te bevooroordeeld om dat er uit te kunnen lezen.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_7405369
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:17 schreef Goofup het volgende:

Ik schuif niet de schuld op een bepaalde groep. Maar wat ik probeer duidelijk te maken, dat aan beide kanten schuld kan zijn, of gesuggereerd worden.
Maar jij bent misschien te bevooroordeeld om dat er uit te kunnen lezen.

Welke schuld heeft een blond meisje in een disco? Welke schuld heeft iemand die 'per ongeluk' ruzie krijgt met een horde Marokkanen?! Welke schuld heeft [betreffende user] die uit ervaring (!) spreekt?

En je schoof wel degelijk met schuld.

woensdag 18 december 2002 @ 12:34:41 #180
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7405548
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:03 schreef Baas het volgende:
Je kan er inderdaad heel idealistisch over denken. Totdat je zelf of een van je vrienden dikke problemen krijgt met Marrokanen in het uitgaansleven. Als dat maar vaak genoeg gebeurt kijk je volgende keer gewoon beter uit met wie je in een kroeg staat.
Daar kan ik inkomen ja, maar moet je dan met argwaan kijken naar alle marokkanen die er zijn, of alleen met de personen (ja, marokkanen zijn net zo goed persoon als jij en ik) waarmee je ruzie had.

Lees dat stukje van parabola over die voetbalsupporters eens, vond ik een goede vergelijking om duidelijk te maken hoe belachelijk de redenering is dat allochtonen zouden mogen geweigerd in een disco.

pi_7405603
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:34 schreef Goofup het volgende:

maar moet je dan met argwaan kijken naar alle marokkanen die er zijn, of alleen met de personen (ja, marokkanen zijn net zo goed persoon als jij en ik) waarmee je ruzie had.

Mja, als je in een dorpje woont. Of een fotografisch geheugen hebt.

woensdag 18 december 2002 @ 12:39:53 #182
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7405651
quote:
En je schoof wel degelijk met schuld
ik schoof met mogelijke schuld in een mogelijk geval. dat klopt, maar je hoorde mij niet zeggen dat de aggressie van alle marokkanen komt door argwaan van anderen; slechts in enkele gevallen. (maar dat wist je ook wel, toch??)
pi_7405723
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:39 schreef Goofup het volgende:

ik schoof met mogelijke schuld in een mogelijk geval. dat klopt, maar je hoorde mij niet zeggen dat de aggressie van alle marokkanen komt door argwaan van anderen; slechts in enkele gevallen. (maar dat wist je ook wel, toch??)

Ah, een Nawijniaanse move!
  woensdag 18 december 2002 @ 13:16:35 #184
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7406258
Het is gewoon dat jij de tekst die ik schreef op een bepaalde manier opvat en je weigert te kijken of dit misschien anders bedoeld is. (en dat was in dit geval zo en was ook af te leiden uit mijn vorige posts, maarja)
  woensdag 18 december 2002 @ 13:18:03 #185
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_7406284
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:34 schreef Goofup het volgende:

[..]

Daar kan ik inkomen ja, maar moet je dan met argwaan kijken naar alle marokkanen die er zijn, of alleen met de personen (ja, marokkanen zijn net zo goed persoon als jij en ik) waarmee je ruzie had.

Lees dat stukje van parabola over die voetbalsupporters eens, vond ik een goede vergelijking om duidelijk te maken hoe belachelijk de redenering is dat allochtonen zouden mogen geweigerd in een disco.

Iedereen moet voor zichzelf bepalen met wie hij omgaat. Ik weiger om in een horeca gelegenheid met Marrokanen te gaan staan vanwege mijn veiligheid. Als ik Marrokanen op straat zie hangen ontwijk ik ze, als ze ergens binnenkomen (interesseert me niet waar) ga ik weg. Het is treurig dat het zo moet maar ik heb gewoon teveel slechte ervaringen met ze.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_7406309
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:16 schreef Goofup het volgende:
Het is gewoon dat jij de tekst die ik schreef op een bepaalde manier opvat en je weigert te kijken of dit misschien anders bedoeld is. (en dat was in dit geval zo en was ook af te leiden uit mijn vorige posts, maarja)
Nee, je probeert je er nu uit te lullen. Beantwoord mijn vragen dan eens, die ik nu iets anders zal formuleren:

Welke schuld kán een blond meisje in een disco hebben? Welke schuld kán iemand hebben die 'per ongeluk' ruzie krijgt met een horde Marokkanen?! Welke schuld kán [betreffende user] hebben die uit ervaring (!) spreekt?

Alles puur hypothetisch vanuit jouw ivoren toren geredeneerd natuurlijk. Dat we dat duidelijk hebben.

Ik wacht af.

woensdag 18 december 2002 @ 13:34:44 #187
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7406598
quote:
Welke schuld kán een blond meisje in een disco hebben?
Als bijvoorbeeld een gesprek wordt aangegaan en een marokkaan bevindt zich ook tussen die mensen en als die wat zegt wordt ie genegeerd, niet omdat hij wat stoms zegt, maar hij voelt dat hij genegeerd wordt doordat hij marokkaan is (wat blijkbaar ook gedaan wordt als ik de posts hier moet geloven). Als hij er wat van zou zeggen, kan het blonde meisje of haar vrienden aggressief reageren met een opmerking over zijn ras en...
quote:
Welke schuld kán iemand hebben die 'per ongeluk' ruzie krijgt met een horde Marokkanen?!
In dit geval zou ik ervan uitgaan dat de schuld bij de groep ligt ja, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand een groep uit zal schelden ofzo als ie in z'n eentje loopt. Maar niet iedere marokkaan behoort tot die groep, net zo min als niet iedere blanke tot de blanke hangjongeren die rotzooi trappen behoren.
quote:
Welke schuld kán [betreffende user] hebben die uit ervaring (!) spreekt?
Een ervaring met een bepaalde marokkaan/marokanen is niet een ervaring met alle marokkanen. Dat probeer ik je duidelijk te maken. Het is niet een ervaring met een marokkaan, maar met een persoon! (ja, die persoon is inderdaad marokkaan, maar ik denk dat je me in dit geval eindelijk begrijpt)
Schuld is niet af te schuiven op een ras, maar op degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn.
  Moderator woensdag 18 december 2002 @ 13:42:15 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7406761
slechte zaak, als disco's allochtonen mogen weigeren vanwege hun uiterlijk.

ik ben in nederland geboren en getogen en ik wens niet anders behandeld te worden dan andere nederlanders simpelweg omdat mn moeder in suriname is geboren.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_7408072
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:31 schreef reem het volgende:
Bij wedstrijden rond het betaald voetbal zijn er vaak rellen. Nu durf ik te beweren, dat die 9 van de 10 keer door autochtonen worden veroorzaakt. Zullen we dan ook geen autochtonen bij voetbalwedstrijden binnenlaten? Tja, lullig voor de goede autochtonen, maarja dan moeten ZE de groep die het verstiert ZELF maar aanpakken. Zolang er rellen zijn, komen die klote-autochtonen er NIET IN!

trek zelf de vergelijking met het disco verhaal maar, en kom achter je eigen hypocrisie..

dank u

Volgens mij werd bovenstaande simpele maar briliante post voor meer dan 10 pagina's vermeden.

Daarom nogmaals .

...
  woensdag 18 december 2002 @ 15:32:56 #190
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_7408941
Lekker boeiend. Voetbalsupporters zijn inderdaad ook tuig en mijd ik als de pest als ik ze zie. Of ze in een stadion inkomen laat me koud, als ik ze maar niet in een kroeg of elders tegen hoef te komen. Ook voor die groep gaat een passend deurbeleid dus prima op, net als voor Marrokanen.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_7408971
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:34 schreef Goofup het volgende:

[..]

Als bijvoorbeeld een gesprek wordt aangegaan en een marokkaan bevindt zich ook tussen die mensen en als die wat zegt wordt ie genegeerd, niet omdat hij wat stoms zegt, maar hij voelt dat hij genegeerd wordt doordat hij marokkaan is (wat blijkbaar ook gedaan wordt als ik de posts hier moet geloven). Als hij er wat van zou zeggen, kan het blonde meisje of haar vrienden aggressief reageren met een opmerking over zijn ras en...

Donder toch op man! Ik word ook weleens door blonde meisjes genegeerd, zat vrienden van me ook. Is toch geen reden om ze gelijk verrot te schoppen?
Opmerking over ras? Ik denk dat de meeste mensen wel 100x uitkijken om zoiets stoms te doen, krijg je gelijk een dolkstoot...
quote:
Een ervaring met een bepaalde marokkaan/marokanen is niet een ervaring met alle marokkanen. Dat probeer ik je duidelijk te maken. Het is niet een ervaring met een marokkaan, maar met een persoon! (ja, die persoon is inderdaad marokkaan, maar ik denk dat je me in dit geval eindelijk begrijpt)
Schuld is niet af te schuiven op een ras, maar op degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn.
Als dat in iemand's ervaring nou al 8 van de 10 keer een marokkaan was Je geeft weinig blijk van inzicht, probeer het probleem nou niet weg te poetsen met individu opzich etc... Natuurlijk zijn er veel marokkanen ok, daar gáát het dus niet om. Ze zijn vaak opgeschoten in het uitgaansleven (vooral in groepjes van meer dan twee ). Waarom? Wat komen ze halen? Vertier door het ordinair verpesten van andermans lol, DATTTT komen ze halen...
En dat los je niet op door te zeggen dat je het per individu moet bekijken, dat los je op door de groep als algemeenheid iets duidelijk te maken (via politieke weg/maatschappelijke weg).

Marokkaanse meisjes veroorzaken vrijwel 0 problemen, waarom worden die niet veel meer als voorbeeldfunctie door de politiek ingesteld?

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_7409074
quote:
Op woensdag 18 december 2002 14:46 schreef Choller het volgende:

[..]

Volgens mij werd bovenstaande simpele maar briliante post voor meer dan 10 pagina's vermeden.

Daarom nogmaals .

Neehoor, lees maar terug...
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  Moderator woensdag 18 december 2002 @ 15:46:10 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7409181
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:34 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Donder toch op man! Ik word ook weleens door blonde meisjes genegeerd, zat vrienden van me ook. Is toch geen reden om ze gelijk verrot te schoppen?
Opmerking over ras? Ik denk dat de meeste mensen wel 100x uitkijken om zoiets stoms te doen, krijg je gelijk een dolkstoot...

dus elke marokkaan die genegeerd word door een blond meisje roept gelijk al zijn vrienden en begint er op los te schoppen en met dolken te steken?

grappig dat dat nooit in het nieuws komt .

pi_7409285
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:46 schreef sp3c het volgende:

dus elke marokkaan die genegeerd word door een blond meisje roept gelijk al zijn vrienden en begint er op los te schoppen en met dolken te steken?

Zegt hij dat, of zit je hem nu woorden in de mond te leggen?
pi_7409327
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zegt hij dat, of zit je hem nu woorden in de mond te leggen?

Hij suggereert het in ieder geval (van dat schoppen dan, over dolken hoor ik hem niet)
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 18 december 2002 @ 15:53:54 #196
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_7409330
En stel dat hij dat wel zei, wat dan nog? Of bezorgen ze de krant niet in de glazen stolp waar jij woont?
pi_7409351
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:53 schreef Parabola het volgende:

Hij suggereert het in ieder geval (van dat schoppen dan, over dolken hoor ik hem niet)

Dan kun jij niet lezen. Waar staat 'elke'?
  Moderator woensdag 18 december 2002 @ 15:57:44 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7409422
ik woon in Den Haag en ik heb nog nooit ruzie gehad met iemand simpel weg omdat hij genegeerd werd, ook zie ik zelden dolken in de disco (metaaldetector) ... en ja dat maak ik op uit zijn post.

Hij suggereert hier iets wat gewoonweg onzin is, de gevaarlijkere figuren komen de disco absoluut niet in en als ze dr wel inkomen dan zit je in de verkeerde disco.

Zelfs Marokkanen beginnen niet zonder reden te slaan/schoppen/steken.

Moderator woensdag 18 december 2002 @ 16:02:30 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7409527
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan kun jij niet lezen. Waar staat 'elke'?

0 mierrenneuken ... leuk
quote:
Ik word ook weleens door blonde meisjes genegeerd, zat vrienden van me ook. Is toch geen reden om ze gelijk verrot te schoppen?
[..]
Ik denk dat de meeste mensen wel 100x uitkijken om zoiets stoms te doen, krijg je gelijk een dolkstoot...
door de manier waarop hij het woord 'gelijk' gebruikt wekt hij de suggestie dat elke marokkaan een mes heeft en begint te schoppen als hem iets niet zint.
  woensdag 18 december 2002 @ 16:09:10 #200
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_7409682
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:57 schreef sp3c het volgende:
Zelfs Marokkanen beginnen niet zonder reden te slaan/schoppen/steken.
Ze hebben dus volgens jou een goede reden voor al dat geweld? Lekker ventje ben jij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')