quote:
Iemand enig idee waarom het Get-Down Cafe in Utrecht dicht ging? Wegens een overlast van ............
Herinnert iemand nog schietpartijen in/bij de Matrixxx, La Xala, cafe Bacchus, Get-Dowen etc.?
Ik kan me voorstellen dat portiers bepaalde groepen mensen weigeren wegens slechte ervaring. Niet correct en ze moeten niet mensen alleen weigeren omdat ze allochtoon zijn, maar een deurbeleid waarbij er wat minder binnen zijn kan ik me wel voorstellen eerlijk gezegd.
KIjk naar de cijfers.. Allochtonen geven over het algemeen meer problemen .. en als portier wil je geen problemen. dus u do the math!
quote:Jongeren veroorzaken over het algemeen meer verkeersongelukken.. en als overheid wil je geen verkeersongelukken. dus u do the math!
Op maandag 9 december 2002 16:22 schreef Daborgk het volgende:
Ik vind het beleid zo als hij nu is PERFECT!KIjk naar de cijfers.. Allochtonen geven over het algemeen meer problemen .. en als portier wil je geen problemen. dus u do the math!
quote:Ja, maar dat kost weer geld natuurlijk..
Op maandag 9 december 2002 16:27 schreef Vampier het volgende:
Ik wil rustig mijn biertje kunnen drinken en je bepaald ook voor een stuk veiligheid als je een disco binnenkomt. Als die disco's slim zijn sluiten ze hun deuren of starten ze met een pasjes systeem..... geen pasje niet naar binnen. Heb je een pasje en misdraag jij je... dan pasje afpakken en eruit gooien.
Sommige tenten hebben het al overigens. In samenwerking met andere horeca hebben ze een centraal systeem. Veroorzaak je bij 1 tent rottigheid, dan kom je er nergens meer in.
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 09-12-2002 16:28]
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:31 schreef reem het volgende:
Bij wedstrijden rond het betaald voetbal zijn er vaak rellen. Nu durf ik te beweren, dat die 9 van de 10 keer door autochtonen worden veroorzaakt. Zullen we dan ook geen autochtonen bij voetbalwedstrijden binnenlaten? Tja, lullig voor de goede autochtonen, maarja dan moeten ZE de groep die het verstiert ZELF maar aanpakken. Zolang er rellen zijn, komen die klote-autochtonen er NIET IN!trek zelf de vergelijking met het disco verhaal maar, en kom achter je eigen hypocrisie..
dank u
quote:Leuk, maar jongeren in het verkeer veroorzaken uit onervarenheid meer ongelukken niet uit agressief uitlokkend gedrag.
Op maandag 9 december 2002 16:24 schreef gelly het volgende:[..]
Jongeren veroorzaken over het algemeen meer verkeersongelukken.. en als overheid wil je geen verkeersongelukken. dus u do the math!
quote:Ohw ? Ik heb hele andere ervaringen. Zogenaamd macho gedrag in het verkeer. Maar je geeft dus zelf ook al toe dat iedereen weigeren enkel op etnische afkomst af te keuren is.
Op maandag 9 december 2002 16:28 schreef HeatWave het volgende:[..]
Leuk, maar jongeren in het verkeer veroorzaken uit onervarenheid meer ongelukken niet uit agressief uitlokkend gedrag.
quote:Zullen we allochtonen dan ook een voorlopig uitgaans-bewijs geven? Als ze zich agressief gedragen mogen ze een jaar lang niet meer uitgaansgelegenheden in.
Jongeren veroorzaken over het algemeen meer verkeersongelukken.. en als overheid wil je geen verkeersongelukken. dus u do the math!
quote:En waarom autochtonen dan niet?
Op maandag 9 december 2002 16:33 schreef sizzler het volgende:[..]
Zullen we allochtonen dan ook een voorlopig uitgaans-bewijs geven? Als ze zich agressief gedragen mogen ze een jaar lang niet meer uitgaansgelegenheden in.
quote:In een privéclub (met leden) wel ja, niet in de eerste de beste discotheek.
Op maandag 9 december 2002 16:33 schreef DutchCourage het volgende:
Volgens mij mag je in privé-gelegenheden zomaar iemand de toegang weigeren, zonder opgave van redenen.
quote:Gelly, de koning van de kromme vergelijkingen.
Maar je hebt gelijk, allochtonen zijn over het algemeen nooit vervelend tijdens het uitgaan, en worden dan ook om zuiver racistische redenen geweigerd.
quote:Totdat je zelf als blanke, met een groep gekleurde bij een discotheek staat en dan geweigerd wordt...en ja ik spreek uit ervaring, en niet 1x
Ik vind het beleid zo als hij nu is PERFECT!
iets triesters kan gewoon niet!!
quote:Als dat voor iedereen (autochtoon en allochtoon) zou gelden, zou ik er geen probleem mee hebben.
Op maandag 9 december 2002 16:33 schreef sizzler het volgende:[..]
Zullen we allochtonen dan ook een voorlopig uitgaans-bewijs geven? Als ze zich agressief gedragen mogen ze een jaar lang niet meer uitgaansgelegenheden in.
quote:Voor alle jongeren! Zou een hoop gedonder schelen! Klasse idee.
Op maandag 9 december 2002 16:33 schreef sizzler het volgende:Zullen we allochtonen dan ook een voorlopig uitgaans-bewijs geven? Als ze zich agressief gedragen mogen ze een jaar lang niet meer uitgaansgelegenheden in.
Of wordt er geweigerd vanwege slechte ervaringen uit het verleden / negatieve verhalen gehoord van collega's / etc.?
Ik denk het laatste, en dan vind ik het niet zo'n gek idee om een bepaalde groep in zijn geheel te weigeren. Er zijn ook disco's waar ik op kisten (of sneakers, whatever) niet naar binnen kom.
En ja, ik weet dat je je kleding wel kunt aanpassen maar je huidskleur niet. Maar het gaat er om dat bepaalde groepen vanwege veiligheidsoverwegingen worden geweerd, en niet uit racistische motieven!!
quote:Dat zeg ik toch niet ? Het is alleen fout om allochtonen te weigeren omdat ze allochtoon zijn. Dat moet je per geval bekijken, net zoals bij autochtonen.
Op maandag 9 december 2002 16:35 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Gelly, de koning van de kromme vergelijkingen.
Maar je hebt gelijk, allochtonen zijn over het algemeen nooit vervelend tijdens het uitgaan, en worden dan ook om zuiver racistische redenen geweigerd.
quote:Ja hoor, dat ik best toegeven, dat het af te keuren is, en verwerpelijk en slecht en evil etc etc.
Op maandag 9 december 2002 16:30 schreef gelly het volgende:[..]
Ohw ? Ik heb hele andere ervaringen. Zogenaamd macho gedrag in het verkeer. Maar je geeft dus zelf ook al toe dat iedereen weigeren enkel op etnische afkomst af te keuren is.
Maar je hebt geen keuze als uitbater!! DAT is mijn punt, om je zaak veilig te houden is dit de enige manier.
quote:Weet je dat zeker, volgens mij mag je op privé terrein doen wat je wilt (mits legaal), dus mag je ook bepalen wie wel en wie niet binnenkomt (tenzij ze zo dom bent om te zeggen "Jij bent zwart, jij komt er niet in.", dat is strafbaar).
In een privéclub (met leden) wel ja, niet in de eerste de beste discotheek.
quote:kost ze in eerste instantie geld maar levert ze op den duur meer geld op. want op dit moment blijven veel mensen thuis of gaan ergens anders heen omdat ze geen zin hebben in al die herrie en gedoe die je moet doorstaan voor je een tent binnenkomt of als je al in een tent zit. Als je weet dat klojo's uit zo'n tent zonder pardon weg worden gehouden en het een gezellig volk is dan wil je toch denk ik sneller naar zo'n tent.
Op maandag 9 december 2002 16:28 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, maar dat kost weer geld natuurlijk..
Sommige tenten hebben het al overigens. In samenwerking met andere horeca hebben ze een centraal systeem. Veroorzaak je bij 1 tent rottigheid, dan kom je er nergens meer in.
quote:Discotheken zijn geen privegelegenheden, maar openbare gebouwen (horeca is dat vreemd genoeg ook.) Clubs daarentegen zijn weer WEL privegelegenheden dus daar kan je iedereen weren die je maar wilt. (heb ik me laten vertellen)
Op maandag 9 december 2002 16:33 schreef DutchCourage het volgende:
Volgens mij mag je in privé-gelegenheden zomaar iemand de toegang weigeren, zonder opgave van redenen.
Hoe het zit met het verbod op roken in openbare gebouwen en de horeca weet ik niet. Het zal wel een gevolg zijn van de nederlandse bureaucratie.
Trouwens, als je als club iemand weigert op grond van ervaring met dat type personen dan (oftewel, allochtonen weigert omdat ze alleen maar rotzooi trappen) is er vast wel ergens een moraalridder-ikziegeenproblemenomdatikzenietwilzien-vereniging die je aanklaagt voor discrimatie.
Het lijkt me trouwens supergaaf om een eigen club te beginnen, maar dit zijn al zaken om het niet te doen. Ohja, ik heb er nu ook geen geld voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |