quote:Op donderdag 16 februari 2017 08:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je heeft aan op zondag 20 biertjes te drinken. 1,5 keer 20 is 30 uur. Er zit dus niet 'een enkele keer wat restalcohol' in je bloed. Maar sowieso iedere maandag ga je onder invloed van alcohol de weg op.
Het is niet dat ik bezopen in een auto naar mijn werk rij. Nee, ik zit met wat rest alcohol op de fiets. Nu kun je hier cijfers neerplempen maar het feit is dat ik fris naar mijn werk toe rij om half 8 over 1 lang fietspad waar ik een enkele fietser tegen kom.quote:Op donderdag 16 februari 2017 08:50 schreef Droopie het volgende:
[..]
En dan je hoofd nog nuchter worden.
Dat is wat anders dan je bloed he.
Je bloed maakt geen onverstandige keuzes en je bloed doet niet adrem reageren bij een plotseling overstekend kind.
Graag gedaan Dimmak, je weet dat wij gelijk hebben maar dat stug negeren van de realiteit herken ik wel hoorquote:Op donderdag 16 februari 2017 08:56 schreef dimmak het volgende:
[..]
[..]
Het is niet dat ik bezopen in een auto naar mijn werk rij. Nee, ik zit met wat rest alcohol op de fiets. Nu kun je hier cijfers neerplempen maar het feit is dat ik fris naar mijn werk toe rij om half 8 over 1 lang fietspad waar ik een enkele fietser tegen kom.
Zoals ik al zei, ik ben nog jong. Het is slechts een middel tegen verveling en inmiddels met een vriendin neemt het drank gebruik af.
Ik ben zeer bewust van wat ik allemaal doe. Toch bedankt voor alle zorgen lieve dames en heren.
Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt. Als hij dat nog niet inziet kun je lullen als brugman maar het zal niets helpen.quote:Op donderdag 16 februari 2017 08:59 schreef Samzz het volgende:
Je zit bezopen op je fiets. Maar he, jouw feestje. Gelukkig heeft je vriendin wel enige invloed op je, want je eigen gezondheid boeit je overduidelijk niet.
I knowquote:Op donderdag 16 februari 2017 12:52 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt. Als hij dat nog niet inziet kun je lullen als brugman maar het zal niets helpen.
Je moest eens weten hoeveel mensen er in klinieken zitten omdat anderen vinden dat ze een probleem hebben. Zinloze energie want die mensen zijn gewoon nog niet zover.
Moraalridder gespot. Alcoholcontroles voor fietsers zijn een dom verzinsel.quote:Op donderdag 16 februari 2017 08:59 schreef Samzz het volgende:
Je zit bezopen op je fiets. Maar he, jouw feestje. Gelukkig heeft je vriendin wel enige invloed op je, want je eigen gezondheid boeit je overduidelijk niet.
Wow, waar heb ik het over alcoholcontrolesquote:Op donderdag 16 februari 2017 12:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Moraalridder gespot. Alcoholcontroles voor fietsers zijn een dom verzinsel.
Waar heeft dimmak het over bezopen op de fiets zitten?quote:Op donderdag 16 februari 2017 12:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wow, waar heb ik het over alcoholcontroles?
Als je 20 glazen bier drinkt ben je de volgende ochtend nog onder invloed van alcohol.quote:Op donderdag 16 februari 2017 13:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Waar heeft dimmak het over bezopen op de fiets zitten?
Hij zit in ieder geval niet nuchter op de fiets. Over de mate van "bezopenheid" kun je dan nog twisten.quote:Op donderdag 16 februari 2017 13:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Waar heeft dimmak het over bezopen op de fiets zitten?
Mijn opa rookte iedere dag en is 90 geworden.quote:Op donderdag 16 februari 2017 13:04 schreef Monopoly het volgende:
Grappig dat ik in de 1e 40 posts niemand hoor over effecten.
Laat ik het zo zeggen: Ik zag een paar die 6 blikjes veel vinden. De niet-drinker is na 6 blikjes wel aangeschoten. De ervaren drinker begint pas met 6 blikjes. Die ervaart geen enkele vorm van dronkenschap na 6 blikjes. Is dat dan erg?
Als het puur gewenning is, dan drink je al een tijdje stevig ja. Maar ook zat mensen met een puik werkende lever. Ik ken iemand die kan een kist bier drinken zonder dronken te zijn. Dan is 'ie gewoon aangeschoten. Die gast drinkt maar 1-2 keer per jaar ofzo. Ook geen geschiedenis van zwaar alcoholgebruik in het verleden. Fascinerende kerel overigens.
Nu is dat allicht de uitzondering op de regel, maar wat voor de 1 veel is, is voor de ander weinig. Maar wel strooien met de term alcoholist door velen. Ik snap het niet altijd...
quote:Op donderdag 16 februari 2017 08:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet.
Je hebt alcohol in je bloed als je je in het verkeer begeeft, toch?
Dat is natuurlijk fraai. Hopelijk is 'ie ook lekker gezond 90 gewordenquote:Op donderdag 16 februari 2017 13:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mijn opa rookte iedere dag en is 90 geworden.
Het is niet waar. Hij is met 75 overleden aan een hartaanval. Ik bedoelde ermee te zeggen dat uitzonderingen er altijd zijn, maar het niet betekent dat bepaald gedrag zonder gevolgen is voor de gezondheid.quote:Op donderdag 16 februari 2017 13:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk fraai. Hopelijk is 'ie ook lekker gezond 90 geworden![]()
Dat is verder een veel gehoord argument, wat wel enige waarde mee draagt. Ook al hoor je dat als tegenstander niet graag, het is een verduidelijking dat niet alles zwart-wit is en in een discussie dien je je ook niet als dictator te gedragen wanneer je je mening als feiten spuwt. Ik ben er altijd wel blij om als ik iemand dat hoor zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |