Waarom zou de bank daar vragen over stellen? Het is toch jouw geld?quote:Op donderdag 9 februari 2017 14:41 schreef BrrrKoud het volgende:
Ik laat een huis verbouwen. Gaat serieus geld kosten (circa 100k). De aannemer stelde voor een deel in contant geld te betalen. Dan krijgen we korting.
Natuurlijk snap ik dat we het hier over zwart geld hebben. Is verder vooral zijn zaak, ik hoef geen BTW te betalen en dergelijke. De aannemer is iemand die ik vertrouw - hij gaat er niet vandoor met geld.
Is er risico voor mij? Zou de bank vragen kunnen hebben als ze zien dat ik bv 8000 euro in contant geld uit de pinautomaat haal?
Blijkbaar niet dus, zal wel hypotheek mee gemoeid zijnquote:Op donderdag 9 februari 2017 14:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou de bank daar vragen over stellen? Het is toch jouw geld?
Volgens de wet dubieuze transacties, moeten banken melding maken van afwijkende (grote) contante bedragen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 14:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou de bank daar vragen over stellen? Het is toch jouw geld?
Ik lees net dat 15k de grens is.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:06 schreef UncleSam het volgende:
8000 euro is toch geen groot bedrag om te pinnen?
En dan ben je het niet kwijt als de aannemer onderweg failliet gaat.quote:Op donderdag 9 februari 2017 14:49 schreef machtpen het volgende:
Wel pas betalen als het werk af is dan werken ze beter.
Dan zorgen ze er echt wel voor dat het werk afkomt , ondanks dat het bedrijf failliet is. Anders kun je fluiten naar het geld en is het werk half af.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dan ben je het niet kwijt als de aannemer onderweg failliet gaat.
Het scheelt mij óók heel veel geld.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Als de aannemer zo begon tegen mij, over een klus van 100k, dan had ik als de sodemieter een andere gezocht
Want? Ik zou doorpakken en het dubbele bedrag proberen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Als de aannemer zo begon tegen mij, over een klus van 100k, dan had ik als de sodemieter een andere gezocht
quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:38 schreef BrrrKoud het volgende:
[..]
Het scheelt mij óók heel veel geld.
Als je een extra hypotheek neemt krijg je een bouwdepot en zal je bonnetjes en facturen moeten inleveren voordat er iets betaald wordt.quote:
Wel een gedeelte bouwdepot, maar de kosten gaan daar ruim overheen. Financier ik met eigen geld.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:56 schreef Armani XL het volgende:
[..]
[..]
Als je een extra hypotheek neemt krijg je een bouwdepot en zal je bonnetjes en facturen moeten inleveren voordat er iets betaald wordt.
Ik zou me alleen zorgen maken over eventuele garantie als je het zwart laat doen. Als er niets op papier staat dan heb je geen poot om op te staan.
Dan zal hij mij ook moeten vertrouwen natuurlijk. Als ik niet betaal, weinig om terug te vallen voor hem. Behalve dat hij weet waar mijn huis woontquote:Op donderdag 9 februari 2017 16:39 schreef mrPanerai het volgende:
Kijk eens hoeveel je zwart kan doen, dan duidelijk afspreken dat je alles enkel wit betaald tot de klus helemaal klaar is en dan pas de laatste zwarte schijf voldoet'
En dat is nou precies de bedoeling.quote:Op donderdag 9 februari 2017 16:43 schreef BrrrKoud het volgende:
[..]
Dan zal hij mij ook moeten vertrouwen natuurlijk. Als ik niet betaal, weinig om terug te vallen voor hem. Behalve dat hij weet waar mijn huis woont
Als je geen vertrouwen in elkaar hebt moet je ook geen zwarte klussen gaan afsprekenquote:Op donderdag 9 februari 2017 16:43 schreef BrrrKoud het volgende:
[..]
Dan zal hij mij ook moeten vertrouwen natuurlijk. Als ik niet betaal, weinig om terug te vallen voor hem. Behalve dat hij weet waar mijn huis woont
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |