abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169034587
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
nikki, haha.. en weten ze wie die vaders zijn?
pi_169038609
Exode gefeliciteerd met B!! *G* Wat een toffe taart zeg. M zei toe hij het zag:'Mama, die wil ik ook voor mijn verjaardag... en voor jouw verjaardag en die van papa!' :') Dusss Hij had ook een graafmachinefeestje maar 'gewoon' een hemaplaatjestaart :P
pi_169038818
Hihi Mabawa, B wilde vooral in de taart graven. O+
Dank je wel, hij is gewoon 3! 3! Hoe kan dat?

Vanochtend hem wakker gezongen en kaarsjes bij het feestontbijt. Nu op het KDV waar hij uiteraard mag trakteren. Mijn vrouw is pas laat thuis dus we eten vanavond samen, dierenpasta wilde mijnheer graag.

Gisteren had mijn vrouw 10 minuten gesprek. Samengevat: Hij is enorm gezellig, kletst veel, wil alles weten, loopt nog steeds enorm voor met praten maar vindt samen spelen soms lastig. Maar dat hoort wel echt bij zijn leeftijd. Wij vinden het vooral erg fijn om te horen dat ie daar gewoon hetzelfde is als thuis, dan voelt ie zich helemaal op zijn gemak.
pi_169039084
Gefeliciteerd Exode!
En dierenpasta is natuurlijk ook super lekker!
pi_169039203
Exode gefeliciteerd met B! *O*
En dierenpasta klinkt als een prima verjaardagsmaal! ^O^
  dinsdag 21 februari 2017 @ 09:18:27 #206
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169039281
Gefeliciteerd met B exode! Hele toffe taart idd :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169039635
Exode gefeliciteerd met b
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:42:30 #208
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_169041436
Exode gefeliciteerd!
Gave taart!

Hoe is het nu loj?

En Franny hoe is het met je vader en jou?
pi_169041701
Gefeliciteerd met B, exode. Inderdaad een geweldige taart!

Met mijn vader gaat het stapje voor stapje een beetje beter. Hij is van de volledige beademing af maar zelf ademhalen is nog heel zwaar en vermoeiend voor hem. Maar het is niet meer kritiek dus we zijn heel erg opgelucht. En ik ben heel blij dat ik volgende week vakantie heb om zowel mentaal als fysiek een beetje bij te komen. De combi nu van werken en ziekenhuisbezoeken en zwanger zijn en ook verwerken wat er gebeurt is wel heftig. Mijn vader is steeds zo blij om ons te zien dat ik zo vaak mogelijk naar hem toe ga.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169042008
Sterkte Franny!
Fijn dat het iets beter gaat.

Hier gaat het genezingsproces heel voorspoedig. We moeten nog wel een nachtje blijven....
Morgen bloedwaarden afwachten en als die goed zijn mogen we gaan (en dan pas mag de drain/het infuus eruit) O+
pi_169042021
Exode gefeliciteerd!

Franny wat fijn dat het beter gaat!
pi_169042063
Ooh Loj nog een dagje buffelen in het ziekenhuis dus. Kunnen jullie de dag een beetje doorkomen nog?
Zag op Fb foto's van je dappere dodo, hij ziet er wel blij uit gelukkig
  dinsdag 21 februari 2017 @ 12:18:52 #213
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_169042395
Franny en loj fijn dat het beter gaat!
Ik hoop dat je een beetje bij kunt komen in de vakantie Franny :* niet gek dat je op bent.
pi_169042541
Dank jullie wel voor de felicitaties!

Fijn om te lezen dat het beter gaat met je vader Franny, volgende week een beetje aan je zelf proberen te denken.
En beterschapsknuffel Loj, hopelijk kan ie morgen naar huis.
pi_169042943
Ja wat een dappere dodo he! Hij heeft ook echt nog bijna niet gehuild hier O+
Maar het is wel saaaai hier :')
(Maar zoals een vriendinnetje tegen ons zei: wees blij dat het saai is ;) )
pi_169046738
Exode gefeliciteerd.

Franny. Fijn dat het beter gaat met je vader :*

Loj, wat een dapper mannetje O+
pi_169049061
Ja, inderdaad, saai is goed. :D . Morgen hopelijk lekker naar huis!

We waren gisteren nog naar het cb, voor de drie jaar afspraak. I woog 13.1. bij 95 cm. Arts was er net zo relaxed over als wijzelf. Ze buigt met haar gewicht dus wel een beetje af naar beneden, maar geen zorgen verder. Een meisje voor haar die ook net drie jaar was, was gewoon 110 cm. :o . Dat verschil is dan wel grappig om te zien.

De ogentest was hilarisch. We hadden thuis geoefend met de plaatjes en I ging er helemaal op los. "Dat is de kop van een hond. De hond doet waf waf waf en soms zijn honden een beetje eng. Dat is een schoen, die doet stap voor stap voor stap lopen, hahaha! etc etc.
De arts: 'Nou ik hoef niet meer te vragen hoe het gaat met het praten he?' _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169053693
Loj wat fijn dat hij zich er zo dapper doorheen slaat. Hopelijk zijn alle resultaten morgen goed en mag hij lekker mee naar huis.

Franny fijn dat alles goed was op het cb. :)

Hier kan grote zus inmiddels lezen op avi M4/E4 niveau en dat is voldoende om Nijntje boekjes aan haar broertjes voor te lezen. En dus lezen ze voor het slapen gaan samen boekjes in de leeshoek bij S op zijn kamer terwijl ik het knusse tafereeltje aanschouw. O+
  dinsdag 21 februari 2017 @ 20:34:52 #219
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169053944
Hopelijk morgen naar huis, Loj. Dat is wel weer genoeg ziekenhuis geweest voor je dappere dodo.

Fijn om te horen dat het beter gaat met je vader, Franny.
En I. bij de ogentest :D Vrolijke kletskous.

Nikki wat schattig! O+ Hoeveel jaar zit er tussen L. en de jongens?
pi_169063452
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 20:34 schreef Sylver_ het volgende:
Nikki wat schattig! O+ Hoeveel jaar zit er tussen L. en de jongens?
Er zit 4 jaar tussen L en de jongens. Qua lezen loopt L wel behoorlijk voor hoor, voor gemiddelde groep 3 kindjes is Nijntje nog wat te moeilijk. Ik vind het echt tof dat ze het zo leuk vindt om voor te lezen. O+
pi_169063547
Leuk Nikki O+
Met een meidenkwartet
pi_169063852
Knap van L., Nikki! Ze was toch ook zo goed met rekenen? Bolleboosje. O+ .
pi_169067162
En we gaan nog niet naar huis :'(

De drain mag er pas morgen uit :'(
pi_169067490
Ah nee Loj, wat balen! Hoe gaat het nu met Js?
NIKKI, heerlijk, wat een idyllisch plaatje. O+.
Franny, ik moest lachen om I's geklets. :D.

Ik ben deze week vrij en Baard is van maandag tot vrijdag naar Amerika, maar I en ik redden ons super met z'n tweetjes. I is zo verschrikkelijk lief en hij zorgt geweldig voor me door een onophoudelijke stroom pannenkoeken met poedersuiker voor me te bakken in zijn speelkeukentje. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_169068113
Ah nee Loj, dat is echt naar. :*
Vreselijk lieve foto Nikki!

Wij zijn vanochtend onverwachts op de koffie en gaan lunchen bij mijn schoonzus met nichtje van B's leeftijd. Was super gezellig. Wel erg grappig om te zien hoe die 2 naast elkaar spelen ipv met elkaar.
We wonen dadelijk vlakbij mijn schoonzus en zwager (nu is het ook maar 6 km, maar je kan dus in 6 km zeiknat regenen, heb ik net wederom ondervonden) dus zijn die spontane dates nog makkelijker. Ze komen volgende week tijdens het klussen ook langs om B te entertainen in de nieuwe tuin en speelkamer.
pi_169072094
Loj, beterschap voor Js! Wat rot dat jullie nog niet naar huis kunnen :*

Exode, nog gefeliciteerd met B! Fantastische taart O+

Lief dat voorlezen door grote zus, Nikki!

Wat lief DaD O+ Hier ook zo'n zorgzame peuter, ik smelt er elke keer weer van :+

F lijkt wel helemaal zindelijk te zijn geworden :o Hij poept sinds 3 dagen ook op de wc en weigert overdag nog een luier om te doen. Ik vind het wel nog spannend onderweg en buiten maar tot nu toe gaat dat ook goed. Gelukkig kun je in veel winkels wel naar het toilet als je het vraagt :Y) Hij kan het plassen wel lang ophouden, soms wel 2 a 3 uur! Toch fijn dat hij zelf zo bepaald heeft dat het nu het moment is, het voelt nu niet alsof we er veel moeite voor hebben hoeven doen :+
  woensdag 22 februari 2017 @ 19:39:09 #227
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169075590
Wat schattig Nikki O+

Exode beetje laat maar gefeliciteerd! Taart is erg tof geworden!

Loj vind het echt knap hoe goed Js het doet, en jij ook :*

Fazz wat goed dat hij zindelijk is *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:11:25 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169076432
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:05 schreef Fazzoletti het volgende:
Loj, beterschap voor Js! Wat rot dat jullie nog niet naar huis kunnen :*

Exode, nog gefeliciteerd met B! Fantastische taart O+

Lief dat voorlezen door grote zus, Nikki!

Wat lief DaD O+ Hier ook zo'n zorgzame peuter, ik smelt er elke keer weer van :+

F lijkt wel helemaal zindelijk te zijn geworden :o Hij poept sinds 3 dagen ook op de wc en weigert overdag nog een luier om te doen. Ik vind het wel nog spannend onderweg en buiten maar tot nu toe gaat dat ook goed. Gelukkig kun je in veel winkels wel naar het toilet als je het vraagt :Y) Hij kan het plassen wel lang ophouden, soms wel 2 a 3 uur! Toch fijn dat hij zelf zo bepaald heeft dat het nu het moment is, het voelt nu niet alsof we er veel moeite voor hebben hoeven doen :+
Het zijn magische onderbroekjes, nu weet ik het zeker! Je hoeft ze alleen maar in huis te hebben, en je kind wordt zindelijk, daadwerkelijk gebruiken is niet nodig :o ^O^
pi_169076524
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 20:11 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Het zijn magische onderbroekjes, nu weet ik het zeker! Je hoeft ze alleen maar in huis te hebben, en je kind wordt zindelijk, daadwerkelijk gebruiken is niet nodig :o ^O^
:D De magische oefenbroek :s)
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:23:55 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_169076755
Ik ga de oefenbroekjes ook gelijk halen :D
  donderdag 23 februari 2017 @ 06:26:00 #231
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_169083837
Hier niet hoor al een hele poos,een jaar of zo, die broekjes in huis. Ze is nu een week of 5 overdag plaszindelijk op de pot. Poepen is een ander verhaal. Ze is heel haar leven op en af wat verstopt. Nu werd het echt te gek met gillen als ze moest en zo en er kwam niks arm schaap. Dus nu zakjes van de dokter en weer een luier tijdens de middagslaap :+ just in case.
pi_169084893
Ik ga ook oefenbroekjes halen _O_
B zou dus op de wc plassen als hij 3 was....hij is nu 'al' 3 dagen 3 jaar maar hij weigert. Dus we laten het weer lekker gaan. Laten het potje in het zicht staan en proberen het in de zomer weer wat actiever. Ik maak me er (nog) niet druk om, we hebben nog een jaar voordat hij naar school gaat.

B heeft voor zijn verjaardag de spellen Eendjesdans en PimPamPet gehad, hij vindt ze hilarisch. O+ Zo leuk dat hij steeds meer geduld heeft voor dat soort dingen.
pi_169085016
Zindelijk worden, wouw wat zou ik dat zien zitten met die luieraantallen die ik momenteel dagelijks naar de container sleep met 2 van die poepmonsters in huis :')

Vorige week een per ongeluk plasje op het potje gehad omdat hij er opzat en even wachten moest. Maar echt totaal geen interesse erin.
pi_169085434
Sneu bubsel dat ze zo verstopt zit.

Sac blijft ook met regelmaat verstopt. En iemand de slaaptip? Ze is al een week 's nachts met regelmaat wakker. En ik zit er nu best doorheen. Daarbij zit er een spier in mijn nek vast dus gezellig ben ik niet.
pi_169086096
Zindelijk worden....
Daar ga ik over een jaar maar eens over nadenken ;) ik verwacht niet dat hij sneller gaat zijn dan z'n broer ;)

Verder....
Zijn wij thuis O+
pi_169086217
Wow fazz, dat is snel!
O heeft er totaal geen interesse in. Die klinkt liever op het potje dan dat ze er op gaat zitten. En áls ze gaat zitten, dan toch zeker niet zonder broek :P Ach. Er is zo veel veranderd in haar leven de laatste tijd, ze bepaalt zelf maar wanneer ze wil.

Yay loj! hoe gaat het nu?
pi_169086298
Yeah Loj, welkom thuis! Hoe gaat het verder?
pi_169086844
Eigenlijk heel goed!
Maar hij was eigenlijk de hele tijd al erg vrolijk en gezellig!
Dat gekke ventje geeft gewoon geen pijn aan :o

Nu thuis zonder drain en zonder infuus..
Maar nog wel met oordruppels en 10 dagen antibiotica..
pi_169087977
Fijn dat jullie thuis zijn loj.
pi_169110293
Lekker thus bijkomen, Loj. En druppels en antibiotica zijn gelukkig goed te doen, zo'n drain is erg vervelend lijkt me.

Ik ben trots op I. Ze heeft op haar kdv een paar leidsters die een hoofddoek dragen. Laatst hadden we het daar samen over, en vroeg ze waarom ze dat hebben. Toen heb ik voorgesteld dat ze dat zelf zou vragen, maar ze zei zelf dat ze daar te verlegen voor is.
Nu hoorde ik zojuist dat ze gisteren bij één van die leidsters op schoot had gezeten en toen had gezegd dat ze iets wilde vragen maar te verlegen was. Ze vroeg het echter toch en daarna hadden ze een heel leuk gesprekje samen. Vind het echt stoer van haar dat ze dat al kan. O+ .
pi_169110353
Wat dapper van I franny! En wat goed dat je haar zelf hebt laten vragen ipv zelf antwoord te geven. Dat ga ik onthouden. Ik ben zelf vaak geneigd om snel te antwoorden ipv het kind zelf een verklaring te laten geven, of zoals bij dit voorbeeld zelf te laten vragen.
pi_169110850
Lurker hier ;)
Wat goed van I, Franny! En zo belangrijk om geen taboes te creëeren. Wij maken vaak mee dat kinderen iets willen vragen over de blindegeleidestok van mijn vader, maar dat ouders dit afkappen (ssssst, niet vragen, dat is onbeleefd). Zonde, want mijn vader legt het graag uit en een kind kan niet vroeg genoeg weten wat zo'n stok nu betekent :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169110928
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:39 schreef LeSage het volgende:
Lurker hier ;)
Wat goed van I, Franny! En zo belangrijk om geen taboes te creëeren. Wij maken vaak mee dat kinderen iets willen vragen over de blindegeleidestok van mijn vader, maar dat ouders dit afkappen (ssssst, niet vragen, dat is onbeleefd). Zonde, want mijn vader legt het graag uit en een kind kan niet vroeg genoeg weten wat zo'n stok nu betekent :)
Jammer dat ouders dat afkappen! Ergens snap ik het gevoel wel hoor, maar denk idd dat mensen met een handicap er weinig problemen hebben om het zelf uit te leggen aan kinderen. Dat hoorde ik ook vaak bij bv. Je zal het maar hebben, dat veel mensen liever gevraagd worden, dan dat ze nagestaard worden.
pi_169110947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Jammer dat ouders dat afkappen! Ergens snap ik het gevoel wel hoor, maar denk idd dat mensen met een handicap er weinig problemen hebben om het zelf uit te leggen aan kinderen. Dat hoorde ik ook vaak bij bv. Je zal het maar hebben, dat veel mensen liever gevraagd worden, dan dat ze nagestaard worden.
Dat is in mijn vaders geval niet zo'n probleem, die ziet toch niet dat ie nagestaard wordt _O-
Maar zeker waar, gewoon laten vragen, kinderen zijn nieuwsgierig en niet oordelend.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169110997
I zei laatst een keer toen er een vader op het kdv binnenkwam om een kind op te halen 'Zo mama, die papa is echt héél zwart!' Die man hoorde het ook, maar reageerde verder niet. Ze is wel gewend om gekleurde mensen te zien en ook kindjes waar ze mee speelt op het kdv, maar ze had op zich wel een punt: deze man was donkerder dan ze tot nu toe gezien heeft. Dat voelde wel een beetje ongemakkelijk. We zijn toen thuis op de computer maar plaatjes gaan kijken van alle verschillende huidskleuren die er zijn. En I concludeerde blij dat zij 'roze' is. _O- .
pi_169111185
Haha, I :D Roze <3 Dat is wel ongemakkelijk ja, maar een logische observatie van een peuter.

Moet wel zeggen dat ik erg bewust zijn van het benoemen van kleuren met kinderen. Zo noemen veel kinderen een potlood met zalmkleur "huidskleur", maar ja, dat is bruin dus ook, maar dat noemt iedereen bruin. Ik leer ze dus zalmkleur/zalmroze, of "mijn huidskleur".
pi_169114630
Wat knap van I Franny. En wat een goed idee om haar dat zelf te laten vragen. :Y

Ik mag vanmiddag voor de intake naar de kindertandarts met S. Ik ben heel benieuwd wat het plan wordt.
pi_169125500
Wat knap dat ze het dan toch durfde te vragen Franny :)

Hoe was het bij de tandarts Nikki? Een plan waar je je goed bij voelt?

Hier heeft de tandarts blijkbaar wel indruk gemaakt want F zei net uit het niets: 'als zusje straks geboren is dan mag ze ook mee naar de tandendokter. Dan mag ze op mijn schoot zitten' O+
pi_169125970
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:43 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat knap dat ze het dan toch durfde te vragen Franny :)

Hoe was het bij de tandarts Nikki? Een plan waar je je goed bij voelt?

Hier heeft de tandarts blijkbaar wel indruk gemaakt want F zei net uit het niets: 'als zusje straks geboren is dan mag ze ook mee naar de tandendokter. Dan mag ze op mijn schoot zitten' O+
Aawh O+

Inderdaad ook wel benieuwd naar hoe het gegaan is NIKKI.

En grote stoere I.

Sorry dames ik kom gewoon echt niet bijgelezen...

Maar saar doet t goed,bijna 98cm bij 16.5 kilo. Praat de oren van je kop is eigenwijs maar ook mijn grote knuffelkont. Ze heeft wel een "tik" gehad van alles rondom.haar broertje want als ik even weg moet zonder haar is ze gelijk in paniek dat ik niet terugkom, James en dokter in 1 zin is ook paniek, ze vraagt elke dag wel een paar keer of mama niet weghoeft... maar ook dat komt goed, zij moet vertrouwen krijgen dat James ook wel eens naar de dokter kan zonder dat hij moet blijven :') we nemen haar ook gewoon mee als dat kan.

SPOILER: plaatje bij t praatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_169130352
Fazz wat lief van F. O+

GM wat wordt ze gróót! :o

S vond het leuk bij de tandarts. Hij mocht een zonnebril kiezen uit de zonnebrillenboom die hij tijdens de controle op mocht. En hij mocht een vissenknuffel die zo'n klappergebitje (jullie kennen ze vast wel) als tanden had vasthouden. Hij werkte zoals verwacht keurig mee aan de controle. Er werd echt de tijd genomen om het vertrouwen van S te winnen en dat was fijn om te zien.

De conclusie na de controle was wel heftig. We krijgen binnenkort een afspraak waarbij er onder narcose 4 kroontjes op zijn achterste kiezen gezet gaan worden en waarbij zijn hoektanden die ook aangetast zijn worden gevuld. De tandarts legde heel voorzichtig uit dat de kroontjes zilver zijn, want blijkbaar vallen ouders daar regelmatig over. Dat is wat mij betreft echt zo'n minor detail in deze situatie. Het welzijn van mijn kind staat nu voorop, waarbij het hogere doel is dat hij geen angst voor de tandarts ontwikkelt. En dat het dan wat minder mooi is maakt me echt niet uit. Het werd heel leuk uitgelegd aan S, hij krijgt namelijk "piratentanden" en dat is natuurlijk supercool. :D Als alles meezit zal de behandeling al in maart plaats gaan vinden.

Over twee weken mag T. zich ook melden daar. Ik denk dat de conclusie hetzelfde wordt als bij S en dat ook hij onder narcose behandeld moet worden. Ergens vind ik dat wel prettig, want je kunt niet van een peuter verwachten dat hij een half uur met zijn mond open stil blijft liggen. De tandarts vindt T en S overigens leuk studiemateriaal omdat ze tweeling zijn. Ze heeft er gelijk voor gezorgd dat T ook bij haar op controle komt in plaats van bij haar collega. De tandarts meldde wel dat ondanks het dagelijkse poetsdrama we wel goed poetsen. Dat idee had ik helemaal niet, omdat S door de pijn altijd zo tegensputtert met poetsen, maar blijkbaar houden we toch lang genoeg vol om het schoon te krijgen.
pi_169130699
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 08:51 schreef Franny_G het volgende:
Lekker thus bijkomen, Loj. En druppels en antibiotica zijn gelukkig goed te doen, zo'n drain is erg vervelend lijkt me.

Ik ben trots op I. Ze heeft op haar kdv een paar leidsters die een hoofddoek dragen. Laatst hadden we het daar samen over, en vroeg ze waarom ze dat hebben. Toen heb ik voorgesteld dat ze dat zelf zou vragen, maar ze zei zelf dat ze daar te verlegen voor is.
Nu hoorde ik zojuist dat ze gisteren bij één van die leidsters op schoot had gezeten en toen had gezegd dat ze iets wilde vragen maar te verlegen was. Ze vroeg het echter toch en daarna hadden ze een heel leuk gesprekje samen. Vind het echt stoer van haar dat ze dat al kan. O+ .
Dat vind ik ook knap. Dat ze toch het eigen initiatief nam en durfde. :) Wees maar trots!
pi_169130745
Piratentanden klinkt ook wel heel stoer! Wat fijn dat ze er zo mee om gaan. O+
S. 2014
J. 2016
pi_169131820
Dank voor het inzicht over de "huidskleurige" potloden Room.. ik denk er nooit over na, maar nu wel :)

Heel knap van I Franny! Super goed om dit soort dingen nu al aan te leren. Ik probeer mijn kleuter al weken zo ver te krijgen dat hij tegen de juf zegt dat hij Owin (ff fonetisch) ipv Owen heeft. Hij klaagt er iedere dag over, maar durft het niet te zeggen.. :')

Wat een stoere jongen Nikki! Fijn dat we iets aan gedaan gaat worden!

Wat wordt je kleine meisje groot gm!

Met Js gaat het prima. Lekker vrolijk en aan het kletsen! Niet normaal meer... dus toch waarschijnlijk die oren waardoor hij niet goed hoorde.. en de huisarts maar beweren dat er niets mis mee was :')
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:14:56 #254
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169132208
Nikki lekker bling bling 8-) fijn dat het zo goed ging maar wel heftig wat er gedaan moet worden.

Loj goed om te horen dat het zo goed gaat met Js. Hij heeft het maar knap gedaan vind ik!

Franny wat mooi dat ze dat heeft gevraagd, belangrijke lessen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169152736
Loj wat fijn dat hij thuis is en dat het goed gaat. :)

Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest met T, hij begon over pijn aan zijn piemel en toen ik ernaar keek zag ik dat hij helemaal rood en dik is. :{ Hij moet nu 4 keer per dag weken in bad en we hebben een zalfje. Nu loopt hij al de hele dag in een joggingbroek omdat zijn gewone broek hem echt pijn deed.
En nu heb ik echt voor het komende jaar genoeg dokters gezien hoor. :o
pi_169152855
quote:
15s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Loj wat fijn dat hij thuis is en dat het goed gaat. :)

Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest met T, hij begon over pijn aan zijn piemel en toen ik ernaar keek zag ik dat hij helemaal rood en dik is. :{ Hij moet nu 4 keer per dag weken in bad en we hebben een zalfje. Nu loopt hij al de hele dag in een joggingbroek omdat zijn gewone broek hem echt pijn deed.
En nu heb ik echt voor het komende jaar genoeg dokters gezien hoor. :o
oh jeetje joh... ontsteking oid?

wat fijn Loj dat Js het nu zo goed doet!♡ Dappere dodo!
S. 2014
J. 2016
pi_169155350
Ach ach, wat een gedoe, Nikki. Je hebt meer dan genoeg dokters gezien inderdaad. Hopelijk is dit snel weer voorbij. Ik vind het trouwens heel mooi hoe je omgaat met de 'piratentanden', heel nuchter en vol vertrouwen. Ik zou het echt moeilijk vinden om goed mee om te gaan, denk ik. Vooral omdat ik zelf altijd zoveel gedoe aan mijn gebit heb gehad en hoop zo dat I dat niet gaat hebben.

Wij waren vandaag in het museum. Tentoonstelling over Audrey Hepburn en Givenchy vond I helemaal te gek. Ze wilde ALLE jurken hebben. 8-) . En verder wat Mondriaan gekeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169155515
Ah Nikki wat sneu voor hem. Jullie dokterskaart is nu wel vol.
pi_169157506
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:38 schreef Franny_G het volgende:
Ach ach, wat een gedoe, Nikki. Je hebt meer dan genoeg dokters gezien inderdaad. Hopelijk is dit snel weer voorbij. Ik vind het trouwens heel mooi hoe je omgaat met de 'piratentanden', heel nuchter en vol vertrouwen. Ik zou het echt moeilijk vinden om goed mee om te gaan, denk ik. Vooral omdat ik zelf altijd zoveel gedoe aan mijn gebit heb gehad en hoop zo dat I dat niet gaat hebben.

Wij waren vandaag in het museum. Tentoonstelling over Audrey Hepburn en Givenchy vond I helemaal te gek. Ze wilde ALLE jurken hebben. 8-) . En verder wat Mondriaan gekeken.

SPOILER
Wat leuk dat I het zo tof vond. O+ Zo'n Mondriaan is voor peuters ook wel toffe materie, echt kleuren en vormen die aantrekkelijk zijn voor peuters. :)

Ik praat wel nuchter over de tandarts, maar ik vind het eigenlijk gewoon ontzettend naar. -O- Ik wéét ook dat dit niet het enige is wat gaat gebeuren met zijn melkgebit, want naast deze 5 zwaar aangedane kiezen en tand heeft hij ook een aantal tanden en kiezen die in mindere mate aangedaan zijn. Daar gebeurt nu niets mee, maar de kans op gaatjes in dergelijke kiezen is heel groot. Komende jaren verwacht ik dus dat hij vaker vullingen nodig heeft.
Ik ben vrijdag al voorzichtig begonnen met benoemen wat hij volgende keer bij de tandarts kan verwachten, want ik weet dat hij dingen beter aankan als hij weet wat hij kan verwachten en wat er van hem verwacht wordt. En verder probeer ik er nu in ieder geval tot een dag voor de afspraak geen aandacht aan te besteden, want het moet voor hem ook niet groter worden dan het is.

quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

oh jeetje joh... ontsteking oid?
De arts noemde het ballanitis. Het is een soort schimmelinfectie onder de voorhuid. Hij heeft er best veel pijn aan nu.
Ik ben vanaf nu wel extra alert en als het weer een keer gebeurt ga ik denk ik aansturen op besnijden. Dit probleem met strakke voorhuid en infecties komt niet uit de lucht vallen namelijk. Het is een echt familiedingetje. :')
pi_169172822
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:51 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ik praat wel nuchter over de tandarts, maar ik vind het eigenlijk gewoon ontzettend naar. -O- Ik wéét ook dat dit niet het enige is wat gaat gebeuren met zijn melkgebit, want naast deze 5 zwaar aangedane kiezen en tand heeft hij ook een aantal tanden en kiezen die in mindere mate aangedaan zijn. Daar gebeurt nu niets mee, maar de kans op gaatjes in dergelijke kiezen is heel groot. Komende jaren verwacht ik dus dat hij vaker vullingen nodig heeft.
Ik ben vrijdag al voorzichtig begonnen met benoemen wat hij volgende keer bij de tandarts kan verwachten, want ik weet dat hij dingen beter aankan als hij weet wat hij kan verwachten en wat er van hem verwacht wordt. En verder probeer ik er nu in ieder geval tot een dag voor de afspraak geen aandacht aan te besteden, want het moet voor hem ook niet groter worden dan het is.
Voor jezelf ook beter denk ik, om er verder niet teveel mee bezig te zijn, maar poe wat lijkt het me heftig zeg. Veel sterkte ermee, ik vind je zo'n sterke lieve moeder, hoe je omgaat met al deze heisa en doktersgedoe. O+ . :* .

Mijn vriend en I waren zojuist naar de tandarts voor een eerste echte afspraak. Eigenlijk al een beetje laat, maar goed. Ik ging niet mee, want ik ben zo'n held op sokken bij de tandarts en krijg dan de zenuwen. Ze kletste daar volgens mijn vriend ook weer iedereen de oren van het hoofd, vertelde de tandarts dat zij zelf haar tanden wel goed poetst, maar dat haar pop dat niet doet. _O- .
Het zag er goed uit, maar ze is dus wel gedeeltelijk erfelijk belast. Ik dacht het zelf al wel te zien, maar ze heeft heel smalle kaakjes. Tijdens het praten duwt ze met haar tong ook tegen haar voortandjes aan. Dit kan op termijn wel problematisch worden door ruimtegebrek, overbeet e.d.
Nou ja, dat overleven we allemaal wel. :) .
  maandag 27 februari 2017 @ 10:37:52 #261
335643 faptist
Maakt fouten
pi_169173563
Ik hoor hier nog niet, maar denk hier wel beter advies te kunnen krijgen dan bij de dreumessen, omdat daar meer jongere kinderen zitten dan ro.
Het zit zo.
Ro is bijna 2 en slaapt sinds een maand echt slecht.
Eerst gaf ik mezelf de schuld, omdat ik hele lange dagen maakte op mijn werk (van 8 tot 6). Ik dacht dat ze me gewoon mistte ofzo dus ging ze samen met mij naar bed (21:30.. soms eerder).
Nu ben ik sinds 2 weken weer op normale tijden thuis (16 of 17uur) , maar slapen gebeurt nog steeds niet vroeger dan 22 uur. Ze slaapt dan tot 7:30. Prima.
Ze blijft vragen om filmpjes kijken. Haar speentje. Water. Tot m'n ellende toe om Bumba. Wat dan ook. Maar wat ze vooral veel doet is jammeren. Wat huilen wordt totdat ze echt begint te krijsen.
ze wordt dan zo overstuur dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Zelf ben ik inmiddels ook moe. M'n man ook.
Overdag slaapt ze soms 2 uur. Soms 30 min.

Hoe doorbreek ik dit?
Hoe krijgt ze weer een normaal slaappatroon ?

Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze wel goed.
Ik heb dat stappenplan geprobeerd van 30 sec, 1 min, 3 'min, 5, ,10.. maar bij 10 minuten is het echt niet meer te doen. Ik ben dan gewoon bang voor aan veilig thuis melding zoals ze tekeer gaat.

Overdag is ze trouwens als een zonnetje.
pi_169173812
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:37 schreef faptist het volgende:
Ik hoor hier nog niet, maar denk hier wel beter advies te kunnen krijgen dan bij de dreumessen, omdat daar meer jongere kinderen zitten dan ro.
Het zit zo.
Ro is bijna 2 en slaapt sinds een maand echt slecht.
Eerst gaf ik mezelf de schuld, omdat ik hele lange dagen maakte op mijn werk (van 8 tot 6). Ik dacht dat ze me gewoon mistte ofzo dus ging ze samen met mij naar bed (21:30.. soms eerder).
Nu ben ik sinds 2 weken weer op normale tijden thuis (16 of 17uur) , maar slapen gebeurt nog steeds niet vroeger dan 22 uur. Ze slaapt dan tot 7:30. Prima.
Ze blijft vragen om filmpjes kijken. Haar speentje. Water. Tot m'n ellende toe om Bumba. Wat dan ook. Maar wat ze vooral veel doet is jammeren. Wat huilen wordt totdat ze echt begint te krijsen.
ze wordt dan zo overstuur dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Zelf ben ik inmiddels ook moe. M'n man ook.
Overdag slaapt ze soms 2 uur. Soms 30 min.

Hoe doorbreek ik dit?
Hoe krijgt ze weer een normaal slaappatroon ?

Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze wel goed.
Ik heb dat stappenplan geprobeerd van 30 sec, 1 min, 3 'min, 5, ,10.. maar bij 10 minuten is het echt niet meer te doen. Ik ben dan gewoon bang voor aan veilig thuis melding zoals ze tekeer gaat.

Overdag is ze trouwens als een zonnetje.
Wij hadden rond die leeftijd ook zo'n periode met Melle. Ik denk dat het het beginnis van beseffen dat ze kunnen protesteren en lijntrekken/rekken + dat je wat mist als je naar bed gaat.

Melle ging eigenlijk te laat, nu gaat hij tussen half acht en (soms) half negen. Nog steeds vrij laat, maar wel zonder gekrijs. Komt nog wel een paar keer uit bes omdat haas is gevallen/popje gepoept heeft/hij nog een keer tanden moet poetsen etc.

Hier hielp het om heel stug een bedtijd af te spreken, meer zelf te laten doen in het ritueel ook. De overgang van spelen naar bed maken we nu wat geleidelijker, hij is gek op klokken dus we kijken waar de grote wijzer staat en spreken dan af dat hij als de grote wijzer bij de 9 staat (kwart voor acht dus) we naar boven gaan. Dat werkt echt mega!
Kwak
pi_169175415
Faptist, ik hoor hier ook nog niet, maar bij ons was het ook zo nadat J ziek was geweest en we dus uitzonderingen hadden gemaakt. Strikt de routine aanhouden en bij huilen gaan we elke 5 minuten naar hem toe, maar halen hem niet uit bed. Het is dan vaak 1 avond doorbijten en dan is voor hem weer duidelijk hoe we het doen. Voor ons werkt dat.
pi_169175844
Ik hoor hier ook nog niet :+ , maar wij zitten nu ook middenin deze fase, Fap. N. probeert duidelijk haar bedritueel steeds te rekken en op een gegeven moment duurde het ruim drie kwartier voor ze eindelijk in bed lag, om vervolgens nog een paar keer huilend om ons te roepen. We hebben het hetzelfde aangepakt als Hupje en dat werkt goed. Wel troosten, zeggen dat papa en mama in de buurt zijn, dat het bedtijd is en ze morgen weer mag spelen en haar vooral niet uit bed halen. Zo langzaamaan lijkt het de goede kant op te gaan, maar het vergt wel heel wat geduld en doorzettingsvermogen.
  maandag 27 februari 2017 @ 13:13:54 #265
335643 faptist
Maakt fouten
pi_169176093
Het voelt zo verkeerd om haar in bed te leggen en weg te lopen (terwijl ze huilt).
Ik kan dat dan ook niet. Man wel dus die doet dat.
En vervolgens hoor ik haar beneden maaaaaamaaaaa maaaaamaaaaaaa pijjjjjjjjnnnn maaaamaaaaa maaaaaaaaaamaaaaaaa krijsen. Zonder babyfoon hè. Zo hard is het gewoon.
Overigens heeft ze geen pijn hoor. Ze weet gewoon dat wanneer ze pijn zegt dat we gelijk paraat staan.
En het doet bij mij dus wel echt pijn. Ik zit geregeld te huilen beneden. Vervolgens komt man oververhit beneden. Trekt het ook niet meer. Dan ga ik maar weer naar boven en dan gaan we dus maar samen slapen (eerst alles benoemen. Liedjes zingen en langzaam de liedjes die ze meezingt omdraaien naar slaap kindje slaap) en dat lukt dan weleens.
Komt er wel op neer dat ik vaak m'n avond kwijt ben.
En dan ook het gevoel krijg dat ik alleen maar werk en dan naar bed ga. M'n relatie met m'n man is dus ook wat koel, omdat we elkaar amper zien.
(Nu gelukkig bakantie *O* ).

Maar jullie zeggen dus; laat haar huilen. Zet nog een avondje door.
  maandag 27 februari 2017 @ 13:19:30 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_169176205
Faptist, bij iedereen werkt een andere tactiek natuurlijk, maar wij hebben "langzaam afstand nemen" toegepast. Daarbij is steeds 1 van ons bij haar gebleven tot ze sliep. Eerst naast het bed. Dan in een hoek van de kamer. Dan op de gang met de deur open. (Elke avond een stukje verder dus, niet alles op 1 dag ;)) En uiteindelijk konden we gewoon weglopen en ging ze slapen. Het kost tijd, veel tijd, maar hier heeft het echt waanzinnig goed geholpen. Je moet dan niet terugpraten en geen eisen inwilligen, maar alleen je aanwezigheid kenbaar maken. Misschien is het ook wat voor jullie?
disclaimer
pi_169176238
Wij hebben er inderdaad voor gekozen haar kort te laten huilen (nooit hysterisch, maar jammerend met tussenpozen wel), zoals het ging was het voor niemand goed.
pi_169176278
ja, doorzetten.. denk ik ook..(maar wel een methode kiezen die bij je past, maar dan wel doorzetten).

Hier zet L het af en toe ook op een krijsen omdat hij niet wil slapen. Als je dan terug komt is hij meteen weer blij.. niks aan de hand dus! Maar meestal als je m laat huilen is t 1 minuut over..

L kan zelf schaapje, schaapje zingen, maar laat meestal zijn knuffeltje zingen: knuffeltje naar voren, hoog stemmetje en dan "chaapje, chaapje, woll!" Tegenwoordig zeurt hij bij t naar bed gaan om "nog keer zingen?". Maar als ik dan zeg dat knuffeltje wel wil zingen is het ook goed (en smelt ik een beetje als ik door de deur knuffeltje hoor zingen)..
  maandag 27 februari 2017 @ 13:28:29 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_169176365
Oh en het allerbelangrijkste: zorg dat 1 ouder de taak heeft. Spreek dat af. Bemoei je op dat moment niet met elkaar. Los elkaar niet af. En blijf lief tegen elkaar. ;)
disclaimer
pi_169176466
F is 2,5 en een van ons ligt altijd bij hem in bed tot hij in slaap valt. En soms gaan we eerder weg en kletsen we nog even via de babyfoon.
Kost ons max een half uurtje en dan gaat hij rustig slapen.
En ik vind het heerlijk, even de dag doornemen in het donker, liedjes zingen, elkaar kriebelen O+
pi_169176660
Maar fap, als het zo tegen je gevoel in gaat om haar alleen achter te laten, waarom doe je dat dan? :) Ik denk dat je haar ook wel in een gezonder slaapritme krijgt zonder zo over je eigen grenzen heen te gaan. Hier gaat het als volgt: een van ons ligt bij Sticker in bed, er wordt niet gespeeld of geklierd, maar we zijn wel bij hem. Hij valt al knuffelend dolgelukkig in slaap binnen tien minuten en slaapt van 19 tot 7. Hij heeft die nabijheid echt nodig, en ik begrijp het want ik slaap ook slecht als mijn liefje niet thuis is ;( Je aversie jegens haar alleen laten terwijl ze huilt kan ik me zo goed voorstellen :*

Slaapt ze in een eigen bed/eigen kamer?
pi_169176698
De eerste paar keer zorg ik eerst dat hij weer rustig is (maar in zo'n geval is dat vaak al snel als ik binnenkom). Maar na de 3e, 4e keer begint het gehuil juist als hij merkt dat ik weer ga. Dan zet ik dus wel even door. (Maar dus alleen als ik zeker weet dat er niks aan de hand is, geen pijn oid)
Het steeds meer afstand nemen hebben wij ook geprobeerd, maar lukt hier helaas niet.
Doe iets wat bij jullie past en hou dat een paar dagen vol. :*

[ Bericht 9% gewijzigd door Hupje op 27-02-2017 14:15:11 ]
  maandag 27 februari 2017 @ 14:07:32 #273
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_169176938
Loj, wat fijn dat J het zo goed heeft gedaan.

Franny, ik ben altijd weer onder de indruk van wat en hoe I dingen aanpakt. Erg leuk om altijd over te lezen.

Nikki, je bent super goed bezig met de jongens zo. wat een heftige periode moet je meemaken.

Zindelijkheid voor F!!! Wat knap zeg. Dat is echt nog ver van mijn bed. niet het idee dat mijn baby ooit zonder luier gaat.

Iemand nog tips voor een kind dat GEEN, ik herhaal GEEN, laarzen aan wil, maar wel altijd met zn voeten in het water wil banjeren, maar daarbij een hekel heeft aan natte sokken? Het buitenspelen is dan altijd rap afgelopen, terwijl hij er zo van geniet. (zelfs Paw Patrol laarzen mochten het euvel niet oplossen)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_169177040
Misschien van die regenlaarzen met zachte voering? Zoiets: http://stoerekindjes-rege(...)enlaarzen-rood-.html ? Ik vind laarzen ook vreselijk door de harde randen die erin zitten :@ . Trek zelf altijd extra sokken aan.
pi_169177093
Tis nu nog een beetje koud, maar met vanaf een graad of 17 misscien gewoon sandalen aan? Van die mooie outdoor units die je vast heel lelijk vind :P.
pi_169177327
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:35 schreef BlueEyes het volgende:
F is 2,5 en een van ons ligt altijd bij hem in bed tot hij in slaap valt. En soms gaan we eerder weg en kletsen we nog even via de babyfoon.
Kost ons max een half uurtje en dan gaat hij rustig slapen.
En ik vind het heerlijk, even de dag doornemen in het donker, liedjes zingen, elkaar kriebelen O+
Dit klinkt altijd zo gezellig. Zo gaat het ook als wij kamperen.. Maar thuis blijft het dan keten en tot diep in de nacht wakker blijven en werkt t dus helemaal niet..
pi_169178121
WIj doen het precies zoals Blue en L-E. Een van ons gaat naast O liggen en dan nemen we de dag nog even door, of praten we over wat er morgen gaat gebeuren. Dan draait ze zich vaak om en ligt ze (half) te slapen. Als we dan weg gaan, roept ze ons soms nog na, maar meestal is een "ga lekker slapen liefje, tot morgen" voldoende.
Ik hecht zelf ook veel waarde aan dit half uurtje. Even puur aandacht voor haar, gezellig knuffelen en ik krijg soms best veel te weten over wat er in haar koppie om gaat, zo zonder externe prikkels.

Always, lage laarsjes? HM heeft die geloof ik.
pi_169179814
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:13 schreef faptist het volgende:
Komt er wel op neer dat ik vaak m'n avond kwijt ben.
En dan ook het gevoel krijg dat ik alleen maar werk en dan naar bed ga.
Dit herken ik, en is voor mij de reden dat ik het niet trek om bij haar te blijven tot ze slaapt. Op een gegeven moment is mijn geduld op, en kan ik het niet meer opbrengen, word ik ook kortaf en snibbig (tegen haar, mijn vriend en ook boos op mezelf). Het zijn eigenlijk twee verschillende emoties: nee, haar hysterisch laten huilen trek ik niet, maar iedere avond zo lang bezig zijn en dan geen tijd meer over houden voor mezelf trek ik óók niet (zeker in combi met veeleisend werk, lange dag etc.)

Mijn vriend doet het soms wel: bij haar blijven liggen. Ik ben altijd heel consequent en duidelijk en doe dat pertinent niet (behalve als ze ziek is of er iets anders aan de hand is). Ik lees wel altijd een standaard hoeveelheid (twee boekjes), ik knuffel haar, zet haar muziekje aan, stop haar in. Ze weet dat ze me altijd kan roepen als er iets is. Dat herhaal ik ook iedere avond. Soms blijft ze nog even roepen en ga ik nog een keer terug. Maar dan worden er geen verhaaltjes meer verteld, boekjes gelezen etc. Ik ga ook niet bij haar liggen. Dan is het ook eigenlijk altijd wel klaar.
Ik denk dat je vooral iets moet doen waar jij je goed bij voelt. Zelf goed aanvoelen wat je wel en niet wilt. Voor je kind is duidelijkheid en consequent zijn in een aanpak denk ik het allerbelangrijkste. Dat mijn vriend en ik niet exact dezelfde aanpak gebruiken, maakt eigenlijk niet uit. Ze weet heel goed wat ze van ons beiden kan verwachten.
  maandag 27 februari 2017 @ 18:09:37 #279
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169181700
Een van ons blijft ook bij Nora tot ze slaapt. Is ook begonnen toen ze moeilijk in slaap kwam toen ze iets van 2,5 was.
In het begin was het wel keten, proberen tijd te rekken. Maar daar ging ik dan niet op in en zei dat ik lekker ga slapen en of ze bij me komt liggen. Op een gegeven moment ging het gaan slapen steeds sneller.
Nu nemen we idd vaak nog even de dag door en gaan dan lekker slapen. Soms sta ik met 5 minuten al weer buiten en soms duurt het een half uurtje.

Het enige lastige is dat als ze 's nachts wakker wordt ze alleen mij wil. Ik ga er dan altijd even bij liggen, maar das wel onhandig als straks de baby er is.
Ze mag best bij ons in bed komen slapen dan, maar ik ben bang dat ze wakker wordt elke keer als de baby moet voeden (en verschonen).
pi_169184909
Hier lezen we elke avond 2 boekjes die ze zelf uit mogen zoeken en dan is het tijd om naar bed te gaan. Over het algemeen gaat dat zonder huilen of ander drama. Drama is er eigenlijk alleen als ze te laat naar bed gaan en eigenlijk veel te moe zijn om überhaupt nog een beetje te kunnen functioneren.

En soms, inderdaad als ik geen lange dag achter de rug heb of de volgende dag toch vrij ben, blijf ik ook gezellig bij S liggen en knuffelen en kletsen we tot de oogjes echt niet langer open gehouden kunnen worden. Meestal duurt dat maximaal 10-15 minuten. Vandaag was bijvoorbeeld zo'n dag, S vroeg of ik nog even met hem wilde knuffelen en sliep binnen 10 minuten. Ik vind hem dan zo heerlijk schattig en klein. O+ Op zulke momenten vind ik het jammer dat ik er niet vaker tijd voor maak.

Met T is knuffelen overigens geen optie want die gaat dan keten. :') Sowieso laat ik T vaak gewoon in zijn kamer achter terwijl hij nog even met zijn popje speelt. In bed proberen te stoppen is vragen om drama en zodra hij zijn popje heeft uitgekleed en weer aangekleed legt hij haar in bed, kruipt er zelf bij en gaat slapen. Dat is altijd binnen een kwartier nadat ik weg ben allemaal geregeld door hem, dus als dat hem helpt om fijn naar bed te gaan vind ik dat prima. :)

Fap, ik denk dat er geen methode is die voor elk kind werkt, dat blijkt wel uit alle verschillende soorten aanpak die hierboven beschreven worden. Het is over het algemeen echt uitproberen wat voor jou en je kind het beste werkt. Zelfs voor mijn duo is de aanpak niet hetzelfde.
Om de tijden wat aan te passen is elke dag een x aantal minuten eerder naar bed brengen wellicht wel te proberen? Zo verleg je het slaapritme geleidelijk in plaats van cold turkey.

Ik heb me net weer ingeschreven voor een webinar van het cb. Ditkeer is het onderwerp "gezelligheid aan tafel". Niet dat ik de webinar nodig hem omdat er drama's zijn, want aan tafel gaat is het over het algemeen gewoon heel gezellig, maar wie weet kan ik er nog een paar leuke tips uithalen. :)
pi_169186290
Leuk dat dat wordt aangeboden Nikki! Bij ons zijn zulke dingen niet, wel jammer.
En interessant zeg, de verschillende aanpak tussen de jongens. En wat klinkt dat lief van T, met zijn popje O+
  maandag 27 februari 2017 @ 21:22:31 #282
335643 faptist
Maakt fouten
pi_169187486
Bedankt allemaal.
Fijn dat jullie benadrukken dat ik mijn eigen gevoel moet volgen. Wanneer je met dit soort problemen online gaat zoeken/ met vrienden bespreekt krijg je echt alleen maar dat 1-3-5-10 minuten verhaal.
Het werkt hier gewoon niet. Het breekt mijn hart gewoon.

Vandaag hebben we haar overdag amper laten slapen. Haar geheel onthouden van slaap stond eigenlijk in de planning, maar we kregen het niet over ons hart. Ze was zo moe. Op een gegeven moment werd het ook gewoon gevaarlijk. Dan wordt ze hyper, wat resulteert in vallen en overal om moeten huilen. Dus dan maar in bed waar ze heerlijk sliep. Na een uurtje hebben we haar wakker gemaakt.. Iets waarvan we nu al denken ; dat dus nooit meer.
Ze was nu heel de middag moe. En hoewel we alletwee enorm genieten van zo'n aanhankelijk meisje die constant aan je plakt en kusjes geeft weten we dat haar persoonlijkheid inmiddels toch wel wat anders is (spelen, lezen, poes kroelen. spelen, bij ons een kusje halen en weer verder spelen).
Maar goed.. geen avondeten gegeten. (weer), maar wel ssssstttttfokwetslaap/fokwet.

Morgen gaat ze een daagje naar het kdv. Kunnen wij even bijslapen en hopelijk een daagje lief zijn tegen elkaar. :{
De planning is dat man haar naar bed brengt en bij haar blijft tot ze slaapt.

Ro heeft trouwens wel een eigen kamertje, maar sinds onze verhuizing slaapt ze eigenlijk meer bij ons in bed. We laten haar zelf kiezen. Na het tandenpoetsen loopt ze zelf in de gang naar de kamer waar ze wil slapen. Vaak is dat gewoon haar kamertje dus dat is prima zo. Ze loopt dan direct naar het bed dus ze begrijpt echt wel wat wij verwachten van haar op zo'n moment.
's-Nachts wordt ze wakker en dan wil ze bij ons liggen. Heerlijk vind ik dat.
Vooral het samen wakker worden is echt priceless. Wie wil er nou niet wakker gemaakt worden door een warm lijfje, armpjes die je keel dichtdrukken/klap op je hoofd, een vinger in je oog en dan zo'n super lief stemmetje dat mamaaaaaaaa roept alsof ze je een jaar niet heeft gezien? <3
Vanmorgen maakte ze me trouwens wakker met een liedje;
poelaaa maaaaaauw *k-klank* sgauw JOUUUUUUUU.. maaaamaaaaamamamamamama *;
ik zou dan bijna vergeten dat we de nacht ervoor zo'n strijd hebben gehad.
pi_169193850
Hier ook slecht in slaap komen 's avonds. Het wordt geregeld 9 uur voordat ze eindelijk pit. Hier wordt ook alles uit de kast getrokken. Water, rijstwafel, bankzitten... zucht. Het ergste is nog dat we haar laten huilen en dreinen voor 5 minuten en dan kom je boven, doe je de deur open en dan zie je een kind met een bigsmile voor je. Zo van, yesss het is weer gelukt! Hopelijk is dit van korte duur :/
pi_169194019
Fap, mijn ervaring is dat kinderen doorgaans beter slapen als ze uitgerust zijn. Klinkt raar, maar ik merk het op mijn werk vaak. Dat proberen ouders het slapen 's avonds te verbeteren, en dan stoppen ze het slapen overdag. Gevolg is dan vaan dat een kind echt doodmoe is aan het begin van de avond, en dus niet in slaap komt. Kinderen die overdag nog slapen, slapen vaak beter 's avonds.
Wat klinkt dat lief trouwens zeg <3

Ik had gisteren met O de slappe lach toen ik haar in bed legde. Ik lag daar met mijn ogen dicht, en ineens haalt ze haar vingertje langs mijn onderlip, en een "ploep" geluid maakte. Dat zag ze niet aankomen. We lagen allebei in een deuk :D

En eergisteren, toen nam ze een slok uit haar beker. Zegt ze: water gaat naar mijn billen! _O-
pi_169194054
Room, wel interessant wat je schrijft want ik ben juist afgelopen week ervan overtuigd geraakt dat we met I maar echt moeten gaan stoppen met slapen overdag. Zelfs op drukke dagen, als ik denk dat zo'n extra slaapje wel gewoon fijn is, zitten we dan 's avonds met een kind dat tot 21:00 - 21:30 nog erg wakker is en niet wil slapen. Vanaf welke leeftijd is het wel een logische stap om het middagslaapje over te gaan slaan?
pi_169194304
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 08:51 schreef Franny_G het volgende:
Room, wel interessant wat je schrijft want ik ben juist afgelopen week ervan overtuigd geraakt dat we met I maar echt moeten gaan stoppen met slapen overdag. Zelfs op drukke dagen, als ik denk dat zo'n extra slaapje wel gewoon fijn is, zitten we dan 's avonds met een kind dat tot 21:00 - 21:30 nog erg wakker is en niet wil slapen. Vanaf welke leeftijd is het wel een logische stap om het middagslaapje over te gaan slaan?
Ik denk dat je niet naar de leeftijd moet kijken, maar naar het kind zelf. Nora slaapt al een half jaartje nog maar zelden overdag (ze is nu ruim 2,5) en dan kunnen we haar (de laatste tijd dus niet :')) rond 7 uur op bed leggen. Moet wel eerlijk zeggen dat er dagen zijn dat ze met het avondeten niet te genieten is, maar het eten gaat gelukkig wel altijd naar binnen.

Soms slaapt ze overdag in de auto en dan merken we wel verschil in de zin dat ze langer wakker is savonds. Ook al slaapt ze maar kort.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:36:33 #287
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169194531
Ik denk dat als ze het prima trekt zonder slaapje en je merkt dat ze makkelijker in slaap valt 's avonds, het prima is om geen middagdutje meer te doen ;)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:47:24 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_169194658
Idd per kind verschillend. Mijn nichtjes hadden echt vreselijke problemen toen ze naar school moesten en sliepen dan vaak na school nog een uurtje, die konden echt niet zonder. Ik zie mauw ook die kant nog wel op gaan, die slaapt nu nog 2 tot 3 uur overdag. En van 19:30 tot 7:30 of zelfs 8:30. Gewoon het kind volgen.
disclaimer
pi_169194696
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Idd per kind verschillend. Mijn nichtjes hadden echt vreselijke problemen toen ze naar school moesten en sliepen dan vaak na school nog een uurtje, die konden echt niet zonder. Ik zie mauw ook die kant nog wel op gaan, die slaapt nu nog 2 tot 3 uur overdag. En van 19:30 tot 7:30 of zelfs 8:30. Gewoon het kind volgen.
Ik ben jaloers!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:55:12 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_169194752
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben jaloers!
ach, ze heeft genoeg andere peuterkwaliteiten om het te compenseren 8-)
Maar lekker is het wel, zeker als mega walvis :')
disclaimer
pi_169195178
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ach, ze heeft genoeg andere peuterkwaliteiten om het te compenseren 8-)
Maar lekker is het wel, zeker als mega walvis :')
Hahaha, ik ben je aan het volgen! :D
pi_169198021
Mensen uit omgeving den haag: Wat is een leuk uitje voor een uurtje/paar uurtjes in Den haag om te doen met een groepje van ongeveer 5 mensen (leeftijd 30 tot 85 jaar) en een bijna 2,5 jarige (R dus)?
Ik dacht aan Madurodam, maar misschien nog te moeilijk, Sealife zijn we vorig jaar geweest en ik dacht aan Kinderboekenmuseum. Maar mijn broer vraagt of R. daar al wel aan toe is.
pi_169198133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:34 schreef Hilmo het volgende:
Mensen uit omgeving den haag: Wat is een leuk uitje voor een uurtje/paar uurtjes in Den haag om te doen met een groepje van ongeveer 5 mensen (leeftijd 30 tot 85 jaar) en een bijna 2,5 jarige (R dus)?
Ik dacht aan Madurodam, maar misschien nog te moeilijk, Sealife zijn we vorig jaar geweest en ik dacht aan Kinderboekenmuseum. Maar mijn broer vraagt of R. daar al wel aan toe is.
Drievliet? Of is dat te actief?

Edit: voor een uurtje valt dat misschien af :')
pi_169198136
Hilmo, is - zeker als het om 1 a 2 uurtjes gaat- madurodam wel de moeite waard? Is het dan niet een fijn idee om een wandeling te maken op het strand? Er staat op de pier in scheveningen nu ook een heel groot reuzenrad waar je met zijn allen een ritje in kunt maken, en ik weet dat restaurant zeezicht (aan het einde van de pier, dus boven het water) een grote speelhoek voor kindjes heeft met duplo, tekenspullen en van alles. Kun je het zo lang maken als mensen fijn vinden!
pi_169198218
Drievliet had mijn broer zelf bedacht O+ (wordt nog wel eens wat bij ons haha) maar dat is dicht tot april...

Ja, crumpette, ook een idee, ga ik ook noemen. Maar als het zulk weer is als vandaag (tenminste nu bij ons, veel regen) dan is dat niks op het strand.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hilmo op 28-02-2017 14:01:53 ]
pi_169198546
Kinderboekenmuseum is echt heel leuk!
Wij zijn er geweest toen Ow 3 werd en Js dus een jaar was en toen Js het ook al leuk :)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:40:06 #297
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169199978
Kinderboekenmuseum is idd erg leuk :Y En ook genoeg te bekijken voor de ouderen.

Museon is ook leuk. Ik ging al met Nora toen ze nog een dreumes was :)

Met 2,5 vond Nora Madurodam ook leuk, maar als je bang bent voor slecht weer zou ik Madurodam niet doen :)
pi_169200058
Onze Nora van anderhalf vond Madurodam superleuk. :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169201121
Een hoop Nora's hier (inclusief de mijnes)!
pi_169201216
Ja, is museon ook leuk voor peuters en kleuters?
Ik ben ook op zoek naar een uitstapje voor vrijdag ;)
Dacht eigenlijk aan het spoorwegmuseum, maar ben nog noet overtuigd ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')