abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169072094
Loj, beterschap voor Js! Wat rot dat jullie nog niet naar huis kunnen :*

Exode, nog gefeliciteerd met B! Fantastische taart O+

Lief dat voorlezen door grote zus, Nikki!

Wat lief DaD O+ Hier ook zo'n zorgzame peuter, ik smelt er elke keer weer van :+

F lijkt wel helemaal zindelijk te zijn geworden :o Hij poept sinds 3 dagen ook op de wc en weigert overdag nog een luier om te doen. Ik vind het wel nog spannend onderweg en buiten maar tot nu toe gaat dat ook goed. Gelukkig kun je in veel winkels wel naar het toilet als je het vraagt :Y) Hij kan het plassen wel lang ophouden, soms wel 2 a 3 uur! Toch fijn dat hij zelf zo bepaald heeft dat het nu het moment is, het voelt nu niet alsof we er veel moeite voor hebben hoeven doen :+
  woensdag 22 februari 2017 @ 19:39:09 #227
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169075590
Wat schattig Nikki O+

Exode beetje laat maar gefeliciteerd! Taart is erg tof geworden!

Loj vind het echt knap hoe goed Js het doet, en jij ook :*

Fazz wat goed dat hij zindelijk is *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:11:25 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169076432
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:05 schreef Fazzoletti het volgende:
Loj, beterschap voor Js! Wat rot dat jullie nog niet naar huis kunnen :*

Exode, nog gefeliciteerd met B! Fantastische taart O+

Lief dat voorlezen door grote zus, Nikki!

Wat lief DaD O+ Hier ook zo'n zorgzame peuter, ik smelt er elke keer weer van :+

F lijkt wel helemaal zindelijk te zijn geworden :o Hij poept sinds 3 dagen ook op de wc en weigert overdag nog een luier om te doen. Ik vind het wel nog spannend onderweg en buiten maar tot nu toe gaat dat ook goed. Gelukkig kun je in veel winkels wel naar het toilet als je het vraagt :Y) Hij kan het plassen wel lang ophouden, soms wel 2 a 3 uur! Toch fijn dat hij zelf zo bepaald heeft dat het nu het moment is, het voelt nu niet alsof we er veel moeite voor hebben hoeven doen :+
Het zijn magische onderbroekjes, nu weet ik het zeker! Je hoeft ze alleen maar in huis te hebben, en je kind wordt zindelijk, daadwerkelijk gebruiken is niet nodig :o ^O^
pi_169076524
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 20:11 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Het zijn magische onderbroekjes, nu weet ik het zeker! Je hoeft ze alleen maar in huis te hebben, en je kind wordt zindelijk, daadwerkelijk gebruiken is niet nodig :o ^O^
:D De magische oefenbroek :s)
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:23:55 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_169076755
Ik ga de oefenbroekjes ook gelijk halen :D
  donderdag 23 februari 2017 @ 06:26:00 #231
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_169083837
Hier niet hoor al een hele poos,een jaar of zo, die broekjes in huis. Ze is nu een week of 5 overdag plaszindelijk op de pot. Poepen is een ander verhaal. Ze is heel haar leven op en af wat verstopt. Nu werd het echt te gek met gillen als ze moest en zo en er kwam niks arm schaap. Dus nu zakjes van de dokter en weer een luier tijdens de middagslaap :+ just in case.
pi_169084893
Ik ga ook oefenbroekjes halen _O_
B zou dus op de wc plassen als hij 3 was....hij is nu 'al' 3 dagen 3 jaar maar hij weigert. Dus we laten het weer lekker gaan. Laten het potje in het zicht staan en proberen het in de zomer weer wat actiever. Ik maak me er (nog) niet druk om, we hebben nog een jaar voordat hij naar school gaat.

B heeft voor zijn verjaardag de spellen Eendjesdans en PimPamPet gehad, hij vindt ze hilarisch. O+ Zo leuk dat hij steeds meer geduld heeft voor dat soort dingen.
pi_169085016
Zindelijk worden, wouw wat zou ik dat zien zitten met die luieraantallen die ik momenteel dagelijks naar de container sleep met 2 van die poepmonsters in huis :')

Vorige week een per ongeluk plasje op het potje gehad omdat hij er opzat en even wachten moest. Maar echt totaal geen interesse erin.
pi_169085434
Sneu bubsel dat ze zo verstopt zit.

Sac blijft ook met regelmaat verstopt. En iemand de slaaptip? Ze is al een week 's nachts met regelmaat wakker. En ik zit er nu best doorheen. Daarbij zit er een spier in mijn nek vast dus gezellig ben ik niet.
pi_169086096
Zindelijk worden....
Daar ga ik over een jaar maar eens over nadenken ;) ik verwacht niet dat hij sneller gaat zijn dan z'n broer ;)

Verder....
Zijn wij thuis O+
pi_169086217
Wow fazz, dat is snel!
O heeft er totaal geen interesse in. Die klinkt liever op het potje dan dat ze er op gaat zitten. En áls ze gaat zitten, dan toch zeker niet zonder broek :P Ach. Er is zo veel veranderd in haar leven de laatste tijd, ze bepaalt zelf maar wanneer ze wil.

Yay loj! hoe gaat het nu?
pi_169086298
Yeah Loj, welkom thuis! Hoe gaat het verder?
pi_169086844
Eigenlijk heel goed!
Maar hij was eigenlijk de hele tijd al erg vrolijk en gezellig!
Dat gekke ventje geeft gewoon geen pijn aan :o

Nu thuis zonder drain en zonder infuus..
Maar nog wel met oordruppels en 10 dagen antibiotica..
pi_169087977
Fijn dat jullie thuis zijn loj.
pi_169110293
Lekker thus bijkomen, Loj. En druppels en antibiotica zijn gelukkig goed te doen, zo'n drain is erg vervelend lijkt me.

Ik ben trots op I. Ze heeft op haar kdv een paar leidsters die een hoofddoek dragen. Laatst hadden we het daar samen over, en vroeg ze waarom ze dat hebben. Toen heb ik voorgesteld dat ze dat zelf zou vragen, maar ze zei zelf dat ze daar te verlegen voor is.
Nu hoorde ik zojuist dat ze gisteren bij één van die leidsters op schoot had gezeten en toen had gezegd dat ze iets wilde vragen maar te verlegen was. Ze vroeg het echter toch en daarna hadden ze een heel leuk gesprekje samen. Vind het echt stoer van haar dat ze dat al kan. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169110353
Wat dapper van I franny! En wat goed dat je haar zelf hebt laten vragen ipv zelf antwoord te geven. Dat ga ik onthouden. Ik ben zelf vaak geneigd om snel te antwoorden ipv het kind zelf een verklaring te laten geven, of zoals bij dit voorbeeld zelf te laten vragen.
pi_169110850
Lurker hier ;)
Wat goed van I, Franny! En zo belangrijk om geen taboes te creëeren. Wij maken vaak mee dat kinderen iets willen vragen over de blindegeleidestok van mijn vader, maar dat ouders dit afkappen (ssssst, niet vragen, dat is onbeleefd). Zonde, want mijn vader legt het graag uit en een kind kan niet vroeg genoeg weten wat zo'n stok nu betekent :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169110928
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:39 schreef LeSage het volgende:
Lurker hier ;)
Wat goed van I, Franny! En zo belangrijk om geen taboes te creëeren. Wij maken vaak mee dat kinderen iets willen vragen over de blindegeleidestok van mijn vader, maar dat ouders dit afkappen (ssssst, niet vragen, dat is onbeleefd). Zonde, want mijn vader legt het graag uit en een kind kan niet vroeg genoeg weten wat zo'n stok nu betekent :)
Jammer dat ouders dat afkappen! Ergens snap ik het gevoel wel hoor, maar denk idd dat mensen met een handicap er weinig problemen hebben om het zelf uit te leggen aan kinderen. Dat hoorde ik ook vaak bij bv. Je zal het maar hebben, dat veel mensen liever gevraagd worden, dan dat ze nagestaard worden.
pi_169110947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Jammer dat ouders dat afkappen! Ergens snap ik het gevoel wel hoor, maar denk idd dat mensen met een handicap er weinig problemen hebben om het zelf uit te leggen aan kinderen. Dat hoorde ik ook vaak bij bv. Je zal het maar hebben, dat veel mensen liever gevraagd worden, dan dat ze nagestaard worden.
Dat is in mijn vaders geval niet zo'n probleem, die ziet toch niet dat ie nagestaard wordt _O-
Maar zeker waar, gewoon laten vragen, kinderen zijn nieuwsgierig en niet oordelend.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169110997
I zei laatst een keer toen er een vader op het kdv binnenkwam om een kind op te halen 'Zo mama, die papa is echt héél zwart!' Die man hoorde het ook, maar reageerde verder niet. Ze is wel gewend om gekleurde mensen te zien en ook kindjes waar ze mee speelt op het kdv, maar ze had op zich wel een punt: deze man was donkerder dan ze tot nu toe gezien heeft. Dat voelde wel een beetje ongemakkelijk. We zijn toen thuis op de computer maar plaatjes gaan kijken van alle verschillende huidskleuren die er zijn. En I concludeerde blij dat zij 'roze' is. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169111185
Haha, I :D Roze <3 Dat is wel ongemakkelijk ja, maar een logische observatie van een peuter.

Moet wel zeggen dat ik erg bewust zijn van het benoemen van kleuren met kinderen. Zo noemen veel kinderen een potlood met zalmkleur "huidskleur", maar ja, dat is bruin dus ook, maar dat noemt iedereen bruin. Ik leer ze dus zalmkleur/zalmroze, of "mijn huidskleur".
pi_169114630
Wat knap van I Franny. En wat een goed idee om haar dat zelf te laten vragen. :Y

Ik mag vanmiddag voor de intake naar de kindertandarts met S. Ik ben heel benieuwd wat het plan wordt.
pi_169125500
Wat knap dat ze het dan toch durfde te vragen Franny :)

Hoe was het bij de tandarts Nikki? Een plan waar je je goed bij voelt?

Hier heeft de tandarts blijkbaar wel indruk gemaakt want F zei net uit het niets: 'als zusje straks geboren is dan mag ze ook mee naar de tandendokter. Dan mag ze op mijn schoot zitten' O+
pi_169125970
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:43 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat knap dat ze het dan toch durfde te vragen Franny :)

Hoe was het bij de tandarts Nikki? Een plan waar je je goed bij voelt?

Hier heeft de tandarts blijkbaar wel indruk gemaakt want F zei net uit het niets: 'als zusje straks geboren is dan mag ze ook mee naar de tandendokter. Dan mag ze op mijn schoot zitten' O+
Aawh O+

Inderdaad ook wel benieuwd naar hoe het gegaan is NIKKI.

En grote stoere I.

Sorry dames ik kom gewoon echt niet bijgelezen...

Maar saar doet t goed,bijna 98cm bij 16.5 kilo. Praat de oren van je kop is eigenwijs maar ook mijn grote knuffelkont. Ze heeft wel een "tik" gehad van alles rondom.haar broertje want als ik even weg moet zonder haar is ze gelijk in paniek dat ik niet terugkom, James en dokter in 1 zin is ook paniek, ze vraagt elke dag wel een paar keer of mama niet weghoeft... maar ook dat komt goed, zij moet vertrouwen krijgen dat James ook wel eens naar de dokter kan zonder dat hij moet blijven :') we nemen haar ook gewoon mee als dat kan.

SPOILER: plaatje bij t praatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_169130352
Fazz wat lief van F. O+

GM wat wordt ze gróót! :o

S vond het leuk bij de tandarts. Hij mocht een zonnebril kiezen uit de zonnebrillenboom die hij tijdens de controle op mocht. En hij mocht een vissenknuffel die zo'n klappergebitje (jullie kennen ze vast wel) als tanden had vasthouden. Hij werkte zoals verwacht keurig mee aan de controle. Er werd echt de tijd genomen om het vertrouwen van S te winnen en dat was fijn om te zien.

De conclusie na de controle was wel heftig. We krijgen binnenkort een afspraak waarbij er onder narcose 4 kroontjes op zijn achterste kiezen gezet gaan worden en waarbij zijn hoektanden die ook aangetast zijn worden gevuld. De tandarts legde heel voorzichtig uit dat de kroontjes zilver zijn, want blijkbaar vallen ouders daar regelmatig over. Dat is wat mij betreft echt zo'n minor detail in deze situatie. Het welzijn van mijn kind staat nu voorop, waarbij het hogere doel is dat hij geen angst voor de tandarts ontwikkelt. En dat het dan wat minder mooi is maakt me echt niet uit. Het werd heel leuk uitgelegd aan S, hij krijgt namelijk "piratentanden" en dat is natuurlijk supercool. :D Als alles meezit zal de behandeling al in maart plaats gaan vinden.

Over twee weken mag T. zich ook melden daar. Ik denk dat de conclusie hetzelfde wordt als bij S en dat ook hij onder narcose behandeld moet worden. Ergens vind ik dat wel prettig, want je kunt niet van een peuter verwachten dat hij een half uur met zijn mond open stil blijft liggen. De tandarts vindt T en S overigens leuk studiemateriaal omdat ze tweeling zijn. Ze heeft er gelijk voor gezorgd dat T ook bij haar op controle komt in plaats van bij haar collega. De tandarts meldde wel dat ondanks het dagelijkse poetsdrama we wel goed poetsen. Dat idee had ik helemaal niet, omdat S door de pijn altijd zo tegensputtert met poetsen, maar blijkbaar houden we toch lang genoeg vol om het schoon te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')