Exode, je kunt misschien wel iets met een weekplanner doen en dan foto's van mama M, mama E of het logo van het kdv op de dagen plakken/printen? En dan kun je B elke keer de dag laten verzetten door zijn eigen foto te verplaatsen of bijvoorbeeld.
Franny, ze was ook gisteren nog een baby natuurlijk.

Hier wordt elke dag door S de vraag gesteld: "Ga ik morgen naar Pinokkio?" Daarmee bedoelt hij vandaag.

Hij is ook erg bezig met groot worden. Dat hij eerst groter moet groeien voor hij zelf zijn gordel kan vastdoen bijvoorbeeld. En dan heel overtuigend erachteraan "ik kan heel goed groeien."

Ik heb de oplossing gevonden om de dagelijkse drama's bij een aantal bezigheden te voorkomen: als de bel op mijn telefoon gaat is een activiteit afgelopen. Dat kondig ik wel vlak voor tijd even aan zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Of het heel erg pedagogisch verantwoord is weet ik niet, maar het werkt nu prima voor ons. Zo gaat elke ochtend het alarm als we moeten gaan aankleden om naar het kdv te gaan, 's middags als de tv uit moet omdat we gaan eten en bij het tandenpoetsen nadat ze eerst zelf een minuut hebben mogen poetsen. Kortom, op de momenten die voorheen voor drama zorgden. Nu gaat de bel, springen er 2 peuters in de starthouding en wordt de tv zelf door ze uitgezet. En allemaal zonder boze peuterpuien.

Net knuffelden S en ik even samen in zijn bed, dus ik zei dat ik hem een hele lieve jongen vind. Zegt S: "Ik vind jou ook een lief meisje hoor mama."