Dan leeft u in een andere wereld dan ik.quote:Op donderdag 9 februari 2017 01:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het heeft niks met dankbaarheid en kritisch zijn te maken, maar meer met dat vrouwen tegenwoordig vaak zelfstandig zijn. Dit, in plaats van compleet afhankelijk van de man als kostwinner en zo wat gechanteerd worden om in een kutrelatie te moeten blijven omdat ze anders op straat staan zonder geld. Zoals het vroeger ging dus. Dit lijkt me toch een goede ontwikkeling eerlijk gezegd.
Vrouwen nemen juist vaak het initiatief en vooral hier in Nederland. In het minste geval zorgen geïnteresseerde vrouwen vaak genoeg voor het creëren van de beste omstandigheden om mannen dat definitieve eerste stapje (mee uit vragen) te laten maken.
Je weet dat het idee van kan geen partner vinden en heb een zaaddonor nodig om de uitzondering gaat? Snap niet zo goed waarom uitersten tot de norm verheven worden.quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan leeft u in een andere wereld dan ik.
Prima verder, maar ik kan er niet in komen dat er zóveel mensen single zijn, die niet single willen zijn... Dat dit puur en alleen komt omdat ze allemaal een rot karakter hebben.
Ik vind de verklaring "je hoeft niet in een slechte relatie te zitten" een slechte verklaring voor het hoge aantal singles, dan zoek je wat langer en vind je alsnog wat toch? Maar nee, we kunnen geen partner vinden en hebben een zaaddonor nodig tegenwoordig.
Natuurlijk is de keuze hebben om in een relatie te zitten beter dan die keuze niet te hebben... Maar volgens mij willen genoeg mensen heel graag juist een relatie, maar stopt dat omdat mensen kritisch zijn...
Dat initiatief van vrouwen zie ik weinig, maar jij wat meer geloof ik?
Helemaal dit.quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan goed alleen zijn, ben in staat mezelf te bedruipen, ik ga geen genoegen nemen met iets dat niet past, conflict veroorzaakt of een wegcijferen van een van beide nodig heeft om te werken. Een ander dient een aanvulling te zijn op mijn leven, geen blok aan mijn been.
Er is een tekort aan zaaddonoren... Ik hoor via meerdere kanalen dat het wel echt een dingetje van deze tijd is, veel singles... Veel meer dan vroeger i.i.g.quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:56 schreef erodome het volgende:
Je weet dat het idee van kan geen partner vinden en heb een zaaddonor nodig om de uitzondering gaat? Snap niet zo goed waarom uitersten tot de norm verheven worden.
Verreweg de meeste mannen en vrouwen vinden gewoon iemand die bij ze past, of meerdere mensen over een leven verdeeld.
Lijkt me sterk dat dit vroeger anders was dan nu... Maar misschien heb je gelijk hoor en groeien we nu massaal op als autist vanwege de individualisering en de videogames.quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:56 schreef erodome het volgende:
Degene die forever alone zijn zeg maar zijn meestal ook wel echt een beetje apart, anders. Bij de meeste van die figuren (m/v) geld ook echt wel dat er iets in hun zit wat het lastig maakt om langdurig met iemand anders samen te leven.
Soms hebben ze het geluk iemand tegen te komen die past bij hun 'anders' zijn. Dat heeft weinig met (over) kritisch zijn te maken, heeft meer te maken met dat 'anders' zijn.
Mja, ik kom niet zo 1-2-3 vrouwen tegen die ik seksueel aantrekkelijk vind waar ik vervolgens vet veel mee optrek. Ik ben 24, heb nu een relatie, geen idee in welke mate het normaal is dat er af en toe wat frustraties zijn naar elkaar toe, dat het energie kost etc.quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:56 schreef erodome het volgende:
Dit niet als (waarde)oordeel bedoeld, anders is anders, niet perse slecht of iets wat je zou moeten veranderen. Ben zelf ook niet echt de "norm", heb gewoon het geluk gehad vroeg iemand te vinden die perfect bij mijn gekte past.
De poel waarin ik kan vissen is gewoon wat kleiner, dat heeft niet te maken met ik die te kritisch zou zijn, maar met wat wel of niet werkt op de langere termijn.
Kan goed alleen zijn, ben in staat mezelf te bedruipen, ik ga geen genoegen nemen met iets dat niet past, conflict veroorzaakt of een wegcijferen van een van beide nodig heeft om te werken. Een ander dient een aanvulling te zijn op mijn leven, geen blok aan mijn been.
Het tast hun "mannelijkheid" aan ofzo? Ik denk dat meeste mannen ook wel een beetje zelfstandigheid van hun partner verwachten dus daar ben je sowieso niet alleen in.quote:Op woensdag 8 februari 2017 23:24 schreef Hexagon het volgende:
Ik allerlei topics hier lees ik dat sommige mannen hier fan zijn van oa Aziatische vrouwen en een hekel hebben aan de Nederlandse. En als ze dan verder uitwijden over het waarom dan komt het er vaak op neer dat ze een vrouw in een traditionele rol het leukst vinden. Als in dat ze onderdanig is en voor hem zorgt en het huishouden doet. En vooral dat ze geen sterke eigen mening heeft.
Ikzelf vind afhankelijke vrouwen zonder mening juist mega onaantrekkelijk. Een vrouw die een eigen karakter heeft en ook voor haar eigen ding kan staan is juist vele malen interessanter dan een volgzaam type dat altijd maar ja en amen zegt. En ook veel spannender dan dat je altijd alles zelf moet gaan verzinnen als man omdat zij jou toch wel volgt. Daarbij zou een vrouw die zo afhankelijk is voor mij al snel als blok aan mn been voelen.
Ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed waar dat 19e eeuwse vrouwbeeld nou vandaan komt. Is het angst om niet goed genoeg gevonden te worden? Of willen die mannen geen rekening houden met een ander in hun leven en enkel zelf hun zin doordrammen? Of zijn ze bang overruled te worden en zelf geen dol meer te vertellen te hebben? Ik ben benieuwd.
Vermoedelijk zal men mij onder die groep mannen rekenen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 23:24 schreef Hexagon het volgende:
Ik allerlei topics hier lees ik dat sommige mannen hier fan zijn van oa Aziatische vrouwen en een hekel hebben aan de Nederlandse. En als ze dan verder uitwijden over het waarom dan komt het er vaak op neer dat ze een vrouw in een traditionele rol het leukst vinden. Als in dat ze onderdanig is en voor hem zorgt en het huishouden doet. En vooral dat ze geen sterke eigen mening heeft.
Ikzelf vind afhankelijke vrouwen zonder mening juist mega onaantrekkelijk. Een vrouw die een eigen karakter heeft en ook voor haar eigen ding kan staan is juist vele malen interessanter dan een volgzaam type dat altijd maar ja en amen zegt. En ook veel spannender dan dat je altijd alles zelf moet gaan verzinnen als man omdat zij jou toch wel volgt. Daarbij zou een vrouw die zo afhankelijk is voor mij al snel als blok aan mn been voelen.
Ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed waar dat 19e eeuwse vrouwbeeld nou vandaan komt. Is het angst om niet goed genoeg gevonden te worden? Of willen die mannen geen rekening houden met een ander in hun leven en enkel zelf hun zin doordrammen? Of zijn ze bang overruled te worden en zelf geen dol meer te vertellen te hebben? Ik ben benieuwd.
Je hebt niet alleen een voorkeur voor Aziatische vrouwen. Maar je propageert ook dat ouderwetse vrouwbeeld. En daar gaat het nog meer over.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 03:52 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Vermoedelijk zal men mij onder die groep mannen rekenen.
Echter, ik heb geen uitgesproken hekel aan Nederlandse vrouwen. Heb veel nichtjes, jonge vrouwen zo 22-25 jaar, die ik graag mag en die mij overigens ook mogen (ja, echt waar hehe!).
Het is gewoon dat ik een sterke VOORKEUR heb voor Aziatische vrouwen, en het leven in Azie.
Dus geen hekel aan Nederlandse vrouwen. Hoewel er best wel eens een tussen zit waar ik wel een hekel aan zou kunnen hebben.
Dat er nog onzinnige gewoontes in zitten die de meeste mensen wel achter zich hebben gelatenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:04 schreef dennisenkim het volgende:
Maar wat is er mis met traditioneel zijn?
Als je daar beide heel gelukkig mee bent niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:17 schreef dennisenkim het volgende:
Zoals wat? Is het echt zo erg als ik het geld verdien en zij het huishouden doet? Ik zie daar echt geen probleem in.
Nee hoor,als je daar beiden tevreden mee bent is daar niets mis mee.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:17 schreef dennisenkim het volgende:
Zoals wat? Is het echt zo erg als ik het geld verdien en zij het huishouden doet? Ik zie daar echt geen probleem in.
Dit. Moet er als man ook niet aan denken dat een volwassen vrouw in die mate afhankelijk is van mij.quote:Op donderdag 9 februari 2017 01:48 schreef Myrr het volgende:
Vrouwen willen onafhankelijk zijn omdat ze verstandig genoeg zijn op te stappen wanneer een relatie niet werkt. Wel zo fijn als je daarna niet de status 'bijstandmoeder' op je hoofd geplakt krijgt, achterblijft met een hypotheek schuld en in een flatje van de woningbouw mag gaan zitten met je koters.
Lekker traditioneel met je gekookte goedje wachten tot je man thuis komt om te eten, levend op geld dat hij je af en toe toestopt en waar je dan dankbaar voor moet zijn, en als je relatie dan kut is, niet de mogelijkheid hebben om op te stappen zonder eerst door de shit heen te moeten om er goed uit te komen.
Genoeg mensen, zowel man als vrouw die zich daar wel helemaal goed bij voelen. Beetje bekrompen dus van jou, alleen omdat niet iedereen jouw mening deelt.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat er nog onzinnige gewoontes in zitten die de meeste mensen wel achter zich hebben gelaten
Dat het niet gebaseerd is op capaciteiten of gelijkwaardigheid maar op achterhaalde en scheve genderrollen die de een meer ruimte tot zelfontplooiing geeft dan de ander. Het lijkt mij namelijk wel handig en eerlijk als beiden in een relatie de mogelijkheid hebben om te kunnen doen waar ze goed in zijn, of wat ze graag willen doen. En dat zich niet laten opleggen door het labeltje wat ze opgeplakt krijgen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:04 schreef dennisenkim het volgende:
Maar wat is er mis met traditioneel zijn?
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat het niet gebaseerd is op capaciteiten of gelijkwaardigheid maar op achterhaalde en scheve genderrollen die de een meer ruimte tot zelfontplooiing geeft dan de ander.
Apart. Ik vind werken een stuk relaxter dan de huisvrouw uit hangen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Al zijn er wel vrouwen die zich prettig voelen bij een traditionele rol. Het is wel duidelijk en een stuk relaxter misschien dan een carrière maken.
Mwoah, je kan er toch zelf voor kiezen om traditioneel te zijn? Ik ben het met je eens dat dit in het verleden anders was, maar tegenwoordig mag je daar niet van spreken vind ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat het niet gebaseerd is op capaciteiten of gelijkwaardigheid maar op achterhaalde en scheve genderrollen die de een meer ruimte tot zelfontplooiing geeft dan de ander. Het lijkt mij namelijk wel handig en eerlijk als beiden in een relatie de mogelijkheid hebben om te kunnen doen waar ze goed in zijn, of wat ze graag willen doen. En dat zich niet laten opleggen door het labeltje wat ze opgeplakt krijgen.
Dat zijn we ook. Gelukkig heeft ze ook geen zin om te werken, scheelt een hoop strijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:21 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nee hoor,als je daar beiden tevreden mee bent is daar niets mis mee.
Ik hou er ook wel van, mezelf nuttig maken en ontplooien bij een bedrijf. Maar tja, niet iedereen heeft dat. Sommige mensen houden hun leven liever simpel.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Apart. Ik vind werken een stuk relaxter dan de huisvrouw uit hangen.
Lekker afgebakend, werk/privé loopt veel minder door elkaar, ik kan heerlijk in een werkflow geraken zonder nog tig-dingen in mijn achterhoofd die om aandacht zeuren. To do lijstje maken en afwerken. Na het werk lekker stukje autorijden om te ontspannen en om te schakelen...
Alleen fuck, ik ben een vrouw en ook nog eens een alleenstaande moeder dus als ik thuis kom wacht er nog een lading werk op me waarbij wel alles door elkaar loopt.
In de drukste periodes heb ik echt weleens verzucht een huisman te willen maar nooit een huisvrouw te willen zijn.
Ja, dikke prima. Maar ik zou me denk ik niet prettig voelen bij een vrouw die daar te star aan vast houdt. En misschien komt dat ook wel gedeeltelijk voort uit een angst om zelf alleen verantwoordelijk te zijn voor het levensonderhoud van ons beiden. Maar ik denk (of hoop) voornamelijk uit het idee dat de ander ook die ruimte moet hebben om te groeien, omdat dat over het algemeen zorgt voor de meest interessante mensen. En ik ben het liefst bij de meest interessante versie van mijn vriendin.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Al zijn er wel vrouwen die zich prettig voelen bij een traditionele rol. Het is wel duidelijk en een stuk relaxter misschien dan een carrière maken.
Wie zich er goed bij voelt moet dat doen. Maar veel fokkers lijken het als een soort vanzelfsprekendheid te zien en worden boos als veel vrouwen er niet aan willen voldoen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Genoeg mensen, zowel man als vrouw die zich daar wel helemaal goed bij voelen. Beetje bekrompen dus van jou, alleen omdat niet iedereen jouw mening deelt.
Nou boos niet maar ik zou me diep schamen als ik mijn vriendin moest laten werken omdat ik zelf niet genoeg binnen haal.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie zich er goed bij voelt moet dat doen. Maar veel fokkers lijken het als een soort vanzelfsprekendheid te zien en worden boos als veel vrouwen er niet aan willen voldoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |