abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168781799
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 01:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het heeft niks met dankbaarheid en kritisch zijn te maken, maar meer met dat vrouwen tegenwoordig vaak zelfstandig zijn. Dit, in plaats van compleet afhankelijk van de man als kostwinner en zo wat gechanteerd worden om in een kutrelatie te moeten blijven omdat ze anders op straat staan zonder geld. Zoals het vroeger ging dus. Dit lijkt me toch een goede ontwikkeling eerlijk gezegd.

Vrouwen nemen juist vaak het initiatief en vooral hier in Nederland. In het minste geval zorgen geïnteresseerde vrouwen vaak genoeg voor het creëren van de beste omstandigheden om mannen dat definitieve eerste stapje (mee uit vragen) te laten maken.
Dan leeft u in een andere wereld dan ik.

Prima verder, maar ik kan er niet in komen dat er zóveel mensen single zijn, die niet single willen zijn... Dat dit puur en alleen komt omdat ze allemaal een rot karakter hebben.
Ik vind de verklaring "je hoeft niet in een slechte relatie te zitten" een slechte verklaring voor het hoge aantal singles, dan zoek je wat langer en vind je alsnog wat toch? Maar nee, we kunnen geen partner vinden en hebben een zaaddonor nodig tegenwoordig.

Natuurlijk is de keuze hebben om in een relatie te zitten beter dan die keuze niet te hebben... Maar volgens mij willen genoeg mensen heel graag juist een relatie, maar stopt dat omdat mensen kritisch zijn...

Dat initiatief van vrouwen zie ik weinig, maar jij wat meer geloof ik?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168782786
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan leeft u in een andere wereld dan ik.

Prima verder, maar ik kan er niet in komen dat er zóveel mensen single zijn, die niet single willen zijn... Dat dit puur en alleen komt omdat ze allemaal een rot karakter hebben.
Ik vind de verklaring "je hoeft niet in een slechte relatie te zitten" een slechte verklaring voor het hoge aantal singles, dan zoek je wat langer en vind je alsnog wat toch? Maar nee, we kunnen geen partner vinden en hebben een zaaddonor nodig tegenwoordig.

Natuurlijk is de keuze hebben om in een relatie te zitten beter dan die keuze niet te hebben... Maar volgens mij willen genoeg mensen heel graag juist een relatie, maar stopt dat omdat mensen kritisch zijn...

Dat initiatief van vrouwen zie ik weinig, maar jij wat meer geloof ik?
Je weet dat het idee van kan geen partner vinden en heb een zaaddonor nodig om de uitzondering gaat? Snap niet zo goed waarom uitersten tot de norm verheven worden.
Verreweg de meeste mannen en vrouwen vinden gewoon iemand die bij ze past, of meerdere mensen over een leven verdeeld.

Degene die forever alone zijn zeg maar zijn meestal ook wel echt een beetje apart, anders. Bij de meeste van die figuren (m/v) geld ook echt wel dat er iets in hun zit wat het lastig maakt om langdurig met iemand anders samen te leven.
Soms hebben ze het geluk iemand tegen te komen die past bij hun 'anders' zijn. Dat heeft weinig met (over) kritisch zijn te maken, heeft meer te maken met dat 'anders' zijn.

Dit niet als (waarde)oordeel bedoeld, anders is anders, niet perse slecht of iets wat je zou moeten veranderen. Ben zelf ook niet echt de "norm", heb gewoon het geluk gehad vroeg iemand te vinden die perfect bij mijn gekte past.
De poel waarin ik kan vissen is gewoon wat kleiner, dat heeft niet te maken met ik die te kritisch zou zijn, maar met wat wel of niet werkt op de langere termijn.
Kan goed alleen zijn, ben in staat mezelf te bedruipen, ik ga geen genoegen nemen met iets dat niet past, conflict veroorzaakt of een wegcijferen van een van beide nodig heeft om te werken. Een ander dient een aanvulling te zijn op mijn leven, geen blok aan mijn been.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168783037
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Kan goed alleen zijn, ben in staat mezelf te bedruipen, ik ga geen genoegen nemen met iets dat niet past, conflict veroorzaakt of een wegcijferen van een van beide nodig heeft om te werken. Een ander dient een aanvulling te zijn op mijn leven, geen blok aan mijn been.
Helemaal dit.
Hell To The Liars
pi_168792044
quote:
Je weet dat het idee van kan geen partner vinden en heb een zaaddonor nodig om de uitzondering gaat? Snap niet zo goed waarom uitersten tot de norm verheven worden.
Verreweg de meeste mannen en vrouwen vinden gewoon iemand die bij ze past, of meerdere mensen over een leven verdeeld.
Er is een tekort aan zaaddonoren... Ik hoor via meerdere kanalen dat het wel echt een dingetje van deze tijd is, veel singles... Veel meer dan vroeger i.i.g.

Dat het nog steeds de uitzonderingen zijn zou kunnen hoor, ik weet de cijfers niet, maar het klinkt allemaal wat afstandelijker en ook "kritische karakter" wordt vaak genoemd waarom vrouwen steeds vaker single zijn.

quote:
Degene die forever alone zijn zeg maar zijn meestal ook wel echt een beetje apart, anders. Bij de meeste van die figuren (m/v) geld ook echt wel dat er iets in hun zit wat het lastig maakt om langdurig met iemand anders samen te leven.
Soms hebben ze het geluk iemand tegen te komen die past bij hun 'anders' zijn. Dat heeft weinig met (over) kritisch zijn te maken, heeft meer te maken met dat 'anders' zijn.
Lijkt me sterk dat dit vroeger anders was dan nu... Maar misschien heb je gelijk hoor en groeien we nu massaal op als autist vanwege de individualisering en de videogames.

quote:

Dit niet als (waarde)oordeel bedoeld, anders is anders, niet perse slecht of iets wat je zou moeten veranderen. Ben zelf ook niet echt de "norm", heb gewoon het geluk gehad vroeg iemand te vinden die perfect bij mijn gekte past.
De poel waarin ik kan vissen is gewoon wat kleiner, dat heeft niet te maken met ik die te kritisch zou zijn, maar met wat wel of niet werkt op de langere termijn.
Mja, ik kom niet zo 1-2-3 vrouwen tegen die ik seksueel aantrekkelijk vind waar ik vervolgens vet veel mee optrek. Ik ben 24, heb nu een relatie, geen idee in welke mate het normaal is dat er af en toe wat frustraties zijn naar elkaar toe, dat het energie kost etc.

Kzie het wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 9 februari 2017 @ 23:30:16 #205
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_168793119
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 23:24 schreef Hexagon het volgende:
Ik allerlei topics hier lees ik dat sommige mannen hier fan zijn van oa Aziatische vrouwen en een hekel hebben aan de Nederlandse. En als ze dan verder uitwijden over het waarom dan komt het er vaak op neer dat ze een vrouw in een traditionele rol het leukst vinden. Als in dat ze onderdanig is en voor hem zorgt en het huishouden doet. En vooral dat ze geen sterke eigen mening heeft.

Ikzelf vind afhankelijke vrouwen zonder mening juist mega onaantrekkelijk. Een vrouw die een eigen karakter heeft en ook voor haar eigen ding kan staan is juist vele malen interessanter dan een volgzaam type dat altijd maar ja en amen zegt. En ook veel spannender dan dat je altijd alles zelf moet gaan verzinnen als man omdat zij jou toch wel volgt. Daarbij zou een vrouw die zo afhankelijk is voor mij al snel als blok aan mn been voelen.

Ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed waar dat 19e eeuwse vrouwbeeld nou vandaan komt. Is het angst om niet goed genoeg gevonden te worden? Of willen die mannen geen rekening houden met een ander in hun leven en enkel zelf hun zin doordrammen? Of zijn ze bang overruled te worden en zelf geen dol meer te vertellen te hebben? Ik ben benieuwd.
Het tast hun "mannelijkheid" aan ofzo? Ik denk dat meeste mannen ook wel een beetje zelfstandigheid van hun partner verwachten dus daar ben je sowieso niet alleen in.

[ Bericht 42% gewijzigd door Bonjoooouuurr op 10-02-2017 13:22:38 ]
  vrijdag 10 februari 2017 @ 03:52:36 #206
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168795898
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 23:24 schreef Hexagon het volgende:
Ik allerlei topics hier lees ik dat sommige mannen hier fan zijn van oa Aziatische vrouwen en een hekel hebben aan de Nederlandse. En als ze dan verder uitwijden over het waarom dan komt het er vaak op neer dat ze een vrouw in een traditionele rol het leukst vinden. Als in dat ze onderdanig is en voor hem zorgt en het huishouden doet. En vooral dat ze geen sterke eigen mening heeft.

Ikzelf vind afhankelijke vrouwen zonder mening juist mega onaantrekkelijk. Een vrouw die een eigen karakter heeft en ook voor haar eigen ding kan staan is juist vele malen interessanter dan een volgzaam type dat altijd maar ja en amen zegt. En ook veel spannender dan dat je altijd alles zelf moet gaan verzinnen als man omdat zij jou toch wel volgt. Daarbij zou een vrouw die zo afhankelijk is voor mij al snel als blok aan mn been voelen.

Ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed waar dat 19e eeuwse vrouwbeeld nou vandaan komt. Is het angst om niet goed genoeg gevonden te worden? Of willen die mannen geen rekening houden met een ander in hun leven en enkel zelf hun zin doordrammen? Of zijn ze bang overruled te worden en zelf geen dol meer te vertellen te hebben? Ik ben benieuwd.
Vermoedelijk zal men mij onder die groep mannen rekenen.
Echter, ik heb geen uitgesproken hekel aan Nederlandse vrouwen. Heb veel nichtjes, jonge vrouwen zo 22-25 jaar, die ik graag mag en die mij overigens ook mogen (ja, echt waar hehe!).
Het is gewoon dat ik een sterke VOORKEUR heb voor Aziatische vrouwen, en het leven in Azie.
Dus geen hekel aan Nederlandse vrouwen. Hoewel er best wel eens een tussen zit waar ik wel een hekel aan zou kunnen hebben.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 10 februari 2017 @ 10:56:10 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168798325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 03:52 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Vermoedelijk zal men mij onder die groep mannen rekenen.
Echter, ik heb geen uitgesproken hekel aan Nederlandse vrouwen. Heb veel nichtjes, jonge vrouwen zo 22-25 jaar, die ik graag mag en die mij overigens ook mogen (ja, echt waar hehe!).
Het is gewoon dat ik een sterke VOORKEUR heb voor Aziatische vrouwen, en het leven in Azie.
Dus geen hekel aan Nederlandse vrouwen. Hoewel er best wel eens een tussen zit waar ik wel een hekel aan zou kunnen hebben.
Je hebt niet alleen een voorkeur voor Aziatische vrouwen. Maar je propageert ook dat ouderwetse vrouwbeeld. En daar gaat het nog meer over.
pi_168798464
Maar wat is er mis met traditioneel zijn?
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:07:56 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168798527
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:04 schreef dennisenkim het volgende:
Dat er nog onzinnige gewoontes in zitten die de meeste mensen wel achter zich hebben gelaten
pi_168798711
Zoals wat? Is het echt zo erg als ik het geld verdien en zij het huishouden doet? Ik zie daar echt geen probleem in.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:19:52 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168798748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:17 schreef dennisenkim het volgende:
Zoals wat? Is het echt zo erg als ik het geld verdien en zij het huishouden doet? Ik zie daar echt geen probleem in.
Als je daar beide heel gelukkig mee bent niet.

Maar op FOK! zie ik nogal veel mannen die er niet mee kunnen leven als een vrouw er anders over denkt
pi_168798773
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:17 schreef dennisenkim het volgende:
Nee hoor,als je daar beiden tevreden mee bent is daar niets mis mee.
pi_168798861
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 01:48 schreef Myrr het volgende:
Vrouwen willen onafhankelijk zijn omdat ze verstandig genoeg zijn op te stappen wanneer een relatie niet werkt. Wel zo fijn als je daarna niet de status 'bijstandmoeder' op je hoofd geplakt krijgt, achterblijft met een hypotheek schuld en in een flatje van de woningbouw mag gaan zitten met je koters.

Lekker traditioneel met je gekookte goedje wachten tot je man thuis komt om te eten, levend op geld dat hij je af en toe toestopt en waar je dan dankbaar voor moet zijn, en als je relatie dan kut is, niet de mogelijkheid hebben om op te stappen zonder eerst door de shit heen te moeten om er goed uit te komen.
Dit. Moet er als man ook niet aan denken dat een volwassen vrouw in die mate afhankelijk is van mij.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:25:39 #214
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_168798875
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat er nog onzinnige gewoontes in zitten die de meeste mensen wel achter zich hebben gelaten
Genoeg mensen, zowel man als vrouw die zich daar wel helemaal goed bij voelen. Beetje bekrompen dus van jou, alleen omdat niet iedereen jouw mening deelt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_168798884
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:04 schreef dennisenkim het volgende:
Dat het niet gebaseerd is op capaciteiten of gelijkwaardigheid maar op achterhaalde en scheve genderrollen die de een meer ruimte tot zelfontplooiing geeft dan de ander. Het lijkt mij namelijk wel handig en eerlijk als beiden in een relatie de mogelijkheid hebben om te kunnen doen waar ze goed in zijn, of wat ze graag willen doen. En dat zich niet laten opleggen door het labeltje wat ze opgeplakt krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 10-02-2017 11:32:36 ]
pi_168798939
Waarom klinkt alles wat leesfoknl uit zijn toetsenbord krijgt zo ranzig, zelfs zijn opmerkingen over nichtjes geven een vieze nasmaak?

Ja ik heb gezien mijn huidige relatie en geschiedenis ook een voorkeur voor Aziatische (Chinese) vrouwen maar niet omdat ze onderdanig of nog traditioneel zouden zijn. Zo veel verschil is er trouwens ook niet in een relatie met een Chinese of Nederlandse vrouw, beide zijn er in veel verschillende smaken waaronder ook onderdanig en traditioneel.
pi_168798989
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat het niet gebaseerd is op capaciteiten of gelijkwaardigheid maar op achterhaalde en scheve genderrollen die de een meer ruimte tot zelfontplooiing geeft dan de ander.
_O_

Al zijn er wel vrouwen die zich prettig voelen bij een traditionele rol. Het is wel duidelijk en een stuk relaxter misschien dan een carrière maken.
pi_168799109
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

_O_

Al zijn er wel vrouwen die zich prettig voelen bij een traditionele rol. Het is wel duidelijk en een stuk relaxter misschien dan een carrière maken.
Apart. Ik vind werken een stuk relaxter dan de huisvrouw uit hangen.

Lekker afgebakend, werk/privé loopt veel minder door elkaar, ik kan heerlijk in een werkflow geraken zonder nog tig-dingen in mijn achterhoofd die om aandacht zeuren. To do lijstje maken en afwerken. Na het werk lekker stukje autorijden om te ontspannen en om te schakelen...

Alleen fuck, ik ben een vrouw en ook nog eens een alleenstaande moeder dus als ik thuis kom wacht er nog een lading werk op me waarbij wel alles door elkaar loopt.

In de drukste periodes heb ik echt weleens verzucht een huisman te willen maar nooit een huisvrouw te willen zijn.
pi_168799124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat het niet gebaseerd is op capaciteiten of gelijkwaardigheid maar op achterhaalde en scheve genderrollen die de een meer ruimte tot zelfontplooiing geeft dan de ander. Het lijkt mij namelijk wel handig en eerlijk als beiden in een relatie de mogelijkheid hebben om te kunnen doen waar ze goed in zijn, of wat ze graag willen doen. En dat zich niet laten opleggen door het labeltje wat ze opgeplakt krijgen.

Mwoah, je kan er toch zelf voor kiezen om traditioneel te zijn? Ik ben het met je eens dat dit in het verleden anders was, maar tegenwoordig mag je daar niet van spreken vind ik.
pi_168799129
Ach ik denk dat een middenweg ook wel goed is, niet het compleet traditioneel en ook niet het compleet doorslaan in zelfstandig ( ik vraag echt wel eens of hij wat voor mij kan doen, gewoon omdat hij dat beter kan ) maar een goede samenwerking elkaar aanvullen en elkaar respecteren.

Ik woon en red mij compleet zelfstandig, maar vind het ook leuk om uitgebreid te koken als mijn vriend komt eten en vind het ook niet erg om hem in de watten te leggen.
pi_168799197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:21 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Nee hoor,als je daar beiden tevreden mee bent is daar niets mis mee.
Dat zijn we ook. Gelukkig heeft ze ook geen zin om te werken, scheelt een hoop strijd.
pi_168799228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Apart. Ik vind werken een stuk relaxter dan de huisvrouw uit hangen.

Lekker afgebakend, werk/privé loopt veel minder door elkaar, ik kan heerlijk in een werkflow geraken zonder nog tig-dingen in mijn achterhoofd die om aandacht zeuren. To do lijstje maken en afwerken. Na het werk lekker stukje autorijden om te ontspannen en om te schakelen...

Alleen fuck, ik ben een vrouw en ook nog eens een alleenstaande moeder dus als ik thuis kom wacht er nog een lading werk op me waarbij wel alles door elkaar loopt.

In de drukste periodes heb ik echt weleens verzucht een huisman te willen maar nooit een huisvrouw te willen zijn.
Ik hou er ook wel van, mezelf nuttig maken en ontplooien bij een bedrijf. Maar tja, niet iedereen heeft dat. Sommige mensen houden hun leven liever simpel.
pi_168799232
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

_O_

Ja, dikke prima. Maar ik zou me denk ik niet prettig voelen bij een vrouw die daar te star aan vast houdt. En misschien komt dat ook wel gedeeltelijk voort uit een angst om zelf alleen verantwoordelijk te zijn voor het levensonderhoud van ons beiden. Maar ik denk (of hoop) voornamelijk uit het idee dat de ander ook die ruimte moet hebben om te groeien, omdat dat over het algemeen zorgt voor de meest interessante mensen. En ik ben het liefst bij de meest interessante versie van mijn vriendin.

En carrière maken .. Tsja. Ik associeer carrière maken denk ik eerder met een bepaalde mind-set hebben mbt je werk (promoties willen maken, competitiegerichtheid, een stukje verlangen naar meer macht / invloed, de beste willen zijn, wellicht een vurige passie in je vak) dan echt met de uren die je maakt. Genoeg full-timers die denk ik geen carrière maken maar 'gewoon werken' (of doen wat ze leuk vinden totdat ze naar huis kunnen). En hoewel carrière maken om praktische redenen natuurlijk wel lastiger is als je het part-time doet, sluit het elkaar in mijn ogen niet uit.

Per se carrière willen maken is voor mij niet zo nodig. Of iig niet belangrijk genoeg om er niet alleen full-time aan te werken, maar ook die mind-set over te nemen en het een van mijn belangrijkste doelen te maken. Ik zou zelf graag parttime werken, ook omwille van een mogelijk gezin. Daar breng ik liever tijd mee door.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:45:59 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168799251
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Genoeg mensen, zowel man als vrouw die zich daar wel helemaal goed bij voelen. Beetje bekrompen dus van jou, alleen omdat niet iedereen jouw mening deelt.
Wie zich er goed bij voelt moet dat doen. Maar veel fokkers lijken het als een soort vanzelfsprekendheid te zien en worden boos als veel vrouwen er niet aan willen voldoen.
pi_168799364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie zich er goed bij voelt moet dat doen. Maar veel fokkers lijken het als een soort vanzelfsprekendheid te zien en worden boos als veel vrouwen er niet aan willen voldoen.
Nou boos niet maar ik zou me diep schamen als ik mijn vriendin moest laten werken omdat ik zelf niet genoeg binnen haal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')