Het was direct dikke mik in de eerste week van de basisschool Livingstone tussen de Gouwenaars Jayden (5) en Julia (5). Nu, twee jaar later zijn ze eindelijk ‘getrouwd’.![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9]()
Zaterdag konden kinderen voor één dag trouwen in het stadhuis van Gouda. Daarmee kwam ook een langverwachte wens voor het liefdeskoppel Jayden van de Kaa en Julia de Jong uit, vertelt Janneke de Jong, moeder van Julia. ,,Sinds die twee elkaar hebben op de basisschool zagen zijn ze smoorverliefd op elkaar. Het is zo erg dat ze van de juf zelfs niet meer naast elkaar in de klas mogen zitten. Omdat er anders niks meer van terecht komt dan giechelen en kroelen met elkaar.”
Beide ouders van de kinderen zagen er de lol van het huwelijk wel in en gingen serieus aan de slag. Alles werd in het werk gezet om de droom van het paar uit te laten komen. Gehuld in een heus trouwjurkje, een oud bruidsmeisjesjurkje van een familielid, en trouwpakje stonden ze zaterdag in het stadhuis voor de grote dag. ,,Ik vroeg nog aan mijn dochter welke kleur rozen het trouwboeket moest hebben”, vertelt De Jong. ,,Maar dat bleek een overbodige vraag. Rood natuurlijk mam!”
Ook aan een ring was gedacht door de ouders van Jayden. ,,Ze hadden een roze ringetje met diamantjes gekocht. Natuurlijk geen echte, maar dat hebben we er niet bij gezegd. Julia straalde ervan toen ze het zag!”
Of het ooit tot een écht huwelijk gaat komen is de vraag. De Jong lacht. ,,We hebben het er gekscherend wel eens over. Zij gaan de 70 jaar makkelijk redden.”
http://www.ad.nl/gouda/sm(...)ar-jawoord~adbb44bb/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !