Nieuwe singletjes besproken aan de hand van de nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100. Maak ze of kraak ze.
Zie http://www.megatop100.nl voor de complete lijst.
Top 5 van deze week:
1-1 Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland
2-2 Dirty - Christina Aguilera feat. Redman
3-3 Asereje - Las Ketchup (Het is toch niet te geloven.....Again. Kom op, wie gooit de eerste tomaat tegen die koppen? )
4-5 Jenny from the block - Jennifer Lopez
5-4 Hey sexy lady - Shaggy & Brain & Tony Gold
Opvallende noteringen:
-Stronger - Sugababes van 43 naar 25
-Zeven rozen, zeven jaren - Frans Bauer van 40 naar 26
---------------
27 One mic/Made you look - Nas feat. Brainpower
De versie die ik gedownload heb schijnt een remix te zijn, een echte 'normale' versie heb ik niet gevonden. De remix vind ik in ieder geval best leuk om te horen. Mooi zwoel geproduceerd en aan Brainpower's raps mankeert ook niks. Toch heeft het 'het' niet helemaal voor mij. Ik geef het een 6,5/10. De b-kant, zonder Brainpower, vind ik leuker. Ik kan het moeilijk uitleggen waarom ik dat vind. Het klinkt gewoon iets vetter. 7+/10
33 The game remix - DJ Galaga
Dit zullen ze in de skihut vast wel leuk vinden. Lekker springen op dit slappe, platte, maar uiterst vrolijke 'the launch'-aftreksel. Typisch zo'n liedje dat elke peuter kan maken als je hem wat apparatuur laat zien. Slecht geproduceerd gewoon. Zo nu en dan is het net alsof je meerdere platen door elkaar hoort. 2/10
39 Zo ver weg - Starkoo
Ik ken het niet, en Kazaa heeft het niet, maar iets zegt me dat ik dat niet zo erg hoef te vinden.
46 The last goodbye - Atomic Kitten
Het klinkt precies hetzelfde als al die andere liedjes van hun, maar dan slechter en saaier. Redelijk aanhoorbare maar toch vrij vlakke zang, over een relaxed mid-tempo popdeuntje met geinig gitaargeluidje erdoorheen. Goed geproduceerd, maar het doet me geen ene moer. 5,5/10
53 Mrs speechless - The Kelly Family
Hun muziek varieert naar mijn mening van best mooi, naar eo-jongerendag-achtig op de meest irritante manier. Deze zit er vermoedelijk een beetje tussenin. Het eerste stukje klinkt best redelijk, helaas kan ik er niets méér van horen omdat Kazaa hem stopt.
56 Lonesome day - Bruce Springsteen
In het begin is het net alsof een of andere pestkop de mp3 gerenamed heeft: Net alsof je naar I've got you babe van Sonny & Cher zit te luisteren. Daarna wordt het nummer heel anders. Goh, best een leuk liedje. Hij heeft ze vervelender gemaakt. Het is niet vernieuwend, maar het heeft een bepaalde klasse en professionaliteit. 7-/10
57 Thug lovin' - Ja Rule feat. Bobby Brown
Dit is alweer zijn 498403930ste single dit jaar, geloof ik. Ik ben die brul-stem nu ECHT zat. Voor de rest moet ik wel zeggen dat die liedje leuker klinkt dan de meesten van hem. Er zit zo'n lekker zwoel deuntje onder, en de stem van Bobby Brown die hierop mee doet klinkt ook prettig. 6,5/10
68 Girlfriend - Alicia Keys
Voor het eerst geen ballad, en ook dit keer valt het goed uit vind ik. Vanaf het lekkere begin met die piano zit je er gelijk in. Het wordt steeds leuker naarmate je het vaker hoort vind ik. De piano in combinatie met die prachtige stem en die 'groove' heeft absoluut wat. 8/10
70 Kanjer - Rob Ronalds
Weer zo'n foute plaat, de derde al deze week, en het is nog niet eens carnaval. In ieder geval vind ik dit een enorme teringplaat. Een Nederlandse bewerking van You're the greatest lover van Luv, met een foute beat eronder. Bovendien is het te laat uitgebracht, want ik zie (naast ranzige cafétjes tijdens de carnaval) automatisch een braderie in de zomerzon voor me als ik dit hoor. 3/10
75 Zonder jou - Robert Leroy
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet. Afgaande op zijn andere, wèl verkrijgbare nummers vind ik dat ook zeker niet erg. Ongetwijfeld de vierde foute skihut & aanverwanten-plaat deze week.
79 Sk8ter boy - Avril Lavigne
Zeker een leuk liedje, absoluut, maar ook zeker jammer dat alles aan haar image en muziek nep blijkt te zijn, en dat ze halsstarrig blijft volhouden dat ze een 'punkrockchick' etc is. Zonde. Dat haalt de glans er behoorlijk af van mij. Los daarvan leuk om te horen, swingend en stevig, met een bijzonder pakkende en werkelijk kinderlijk simpele tekst. Na één keer luisteren blijft het lied de hele dag in je kop zeuren. 7/10
quote:Waarom denk ik dat dit een skihuttrance-versie van een plaat van Guus Meeuwis is? Vanavond even een compleet lijstje posten.
39 Zo ver weg - Starkoo
btw: Ze zijn wel ERG vroeg deze keer met het plaatsen van de lijst...
quote:
Op maandag 9 december 2002 14:55 schreef postinggirl het volgende:79 Sk8ter boy - Avril Lavigne
Zeker een leuk liedje, absoluut, maar ook zeker jammer dat alles aan haar image en muziek nep blijkt te zijn, en dat ze halsstarrig blijft volhouden dat ze een 'punkrockchick' etc is. Zonde. Dat haalt de glans er behoorlijk af van mij. Los daarvan leuk om te horen, swingend en stevig, met een bijzonder pakkende en werkelijk kinderlijk simpele tekst. Na één keer luisteren blijft het lied de hele dag in je kop zeuren. 7/10
quote:Ik heb wel het gevoel dat het voor (van nature) Engels sprekenden zal klinken als dat Vader Jacob voor òns klinkt, ja.
Op maandag 9 december 2002 15:08 schreef wannetoestand het volgende:[..]
wat een tering herrie.... "he was a boy, she was a girl...."
sterke teksten
Vooral dat nummer van Nelly komt me nu al de strot uit....
1 x misschien leuk en daarna gewoon wegpleuren die zooi.....
Er moet veel meer Apres Ski en hardhouse in die hitlijsten komen....
quote:Noem je die troep die hierboven staat trance?
Op maandag 9 december 2002 15:24 schreef Dopekoe het volgende:
Volgens mij houdt postinggirl niet zo van Apres Ski en trance....
quote:Beeuuh.
Er moet veel meer Apres Ski en hardhouse in die hitlijsten komen....
quote:Dat laatste in principe wel maar dan moet het wel enige kwaliteit hebben.
Volgens mij houdt postinggirl niet zo van Apres Ski en trance....
quote:Ach, muziek hoeft echt niet persé altijd van superkwaliteit te zijn om het leuk te laten klinken. Genoeg simpele trance/apres-ski deuntjes van niveau 0, maar dat kan ook best lekker zijn soms.
Op maandag 9 december 2002 15:27 schreef postinggirl het volgende:[..]
Dat laatste in principe wel maar dan moet het wel enige kwaliteit hebben.
Opvallende noteringen:
---------------
Hehe, eindelijk een nummer dat ik ken! Ik vind de singleversie minder leuk dan de albumversie. Wel een van de beste nummers van Songs in A Minor! Alicia is toch wel een van de beste zangeressen van de laatste jaren! 8/10
79 Sk8er boi - Avril Lavigne
Leuk, leuk, leuk. Minder leuk dan Complicaterd, maar dit is toch ook leuk. Alleen de schrijfstijl van de titel vind ik stom. Skater Boy kan toch ook? Maar ja. 8/10
goh, wat een leuke weer
Opvallende noteringen:
---------------
Aaaah! Bah!! Die Brainpower mag ik al niet, veels te veel worden per zin, en nu heeft-ie er nog zo'n eikel naast staan die hetzelfde doet... om gek van te worden. zap!! 1.
De poesjes doen echt om-en-om cover-niet cover geloof ik... maar deze ken ik nog niet. Kijken hoe lang ik dat volhoud.
Nummer gaat wel, al rockt Bruce natuurlijk niet meer zoals in 1984. Tja, hij wordt ook een dagje ouder... 6
Inderdaad voor het eerst geen ballad en ook voor het eerst een nummer waarbij ik niet gillend wegren. Ik kan er zowaar een minuut van aanhoren... maar ja. Het blijft een muziekstijl waar ik nooit wat mee zal hebben. 4
Jaaa!! Gaaf nummer, en zeker de beste van Avril. Ik geloof dat het na deze single ook wel afgelopen zal zijn met leuke singles, afgaande op wat ik van haar cd heb gehoord. Maar dit nummer is gewoon helemaal goed, lekker simpel rockend waar je blij van wordt. Tekst? who cares... 8.
Jammer dat veel mensen nog steeds image belangrijker vinden dan het liedje zelf trouwens... en over dat zichzelf punkrockchick noemen, dat valt wel mee, ik heb laatst een linkje geplaatst met een interview met haar waarin dat wel ontkracht wordt.
Ach, even herhalen kan ook geen kwaad: http://www.rollingstone.com/features/coverstory/featuregen.asp?pid=1258
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 09-12-2002 16:29]
quote:
Op maandag 9 december 2002 16:49 schreef Ketjing het volgende:
Jovink weer een plaatsje gestegen
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 09-12-2002 17:50]
quote:Jovink mag niet stijgen.
Op maandag 9 december 2002 16:59 schreef Ketjing het volgende:
Wat is er nu weer?
Ik vind het een 13 in het dozijn standaard ski-hut nummer, niets meer en niets minder 1/10
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:34 schreef LoekB het volgende:
Trouwens, postinggirl, de reden dat de ketchup song nog steeds op 3 staat is omdat er nu een kerstversie van is.
Opvallende noteringen:
---------------
8/10
Lekker nummer voor op de achtergrond, meer niet. 6,5/10
53 Mrs speechless - The Kelly Family
1/10
OMG! Hoeveel singles brengt die gast wel niet uit? Deze nog niet gehoord, en dat wíl ik ook niet.
8,5/10
70 Kanjer - Rob Ronalds
Terug naar Ab Normaal jij met je kroegmuziek
Leuk nummer. Leuke meid. Alleen dat kutimago van haar, ze had beter gewoon zichzelf kunnen zijn, dan kwam ze nóg leuker over... 7,5/10
Top 5 van deze week:
1-1 Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland
2-2 Dirty - Christina Aguilera feat. Redman
3-3 Asereje - Las Ketchup * emmer rotte tomaten gooit
4-5 Jenny from the block - Jennifer Lopez
5-4 Hey sexy lady - Shaggy & Brain & Tony Gold
Opvallende noteringen:
======================
Tsja, wat moet ik hier van zeggen. Dit kan me eigenlijk heel weinig boeien. Als ik Nas wil horen, pak ik zijn CD Illmatic maar weer eens uit de kast. Brainpower heeft me tot nu toe alleen maar op de zenuwen gewerkt. 4/10
33 The game remix - DJ Galaga
De naam en titel zijn wel humor. Galaga is een computerspelletje uit begin jaren 80 (heb me er zelf destijds uren mee vermaakt). Dat verklaart ook gelijk de titel. Verder heeft dit nummer weinig met computerspelletjes te maken zoals bijvoorbeeld Kernkraft400 (Zombie Nation) die hun 'melodietje' uit Lazy Jones hadden gehaald. De plaat van Galaga is in één woord te omschrijven: REUT! 2/10
39 Zo ver weg - Starkoo
Standaard powerlead in het intro, claps, veel echo... skihut! Mijn vorige post wordt bevestigd, het is inderdaad een skihuttranceversie van een nummer van Guus Meeuwis. Als ik moet kiezen, hoor ik toch liever de rustige versie van Guus. 4/10
Titel zei me eerst niets, eerste noten van de MP3 en gelijk herkenning. Ach, leuk middle-of-the-road nummertje. Ene oor in, andere oor uit. 6/10
53 Mrs. speechless - The Kelly Family
Dit nummer duikt wel op in de 'search', maar downloaden... nee dus (Remotely Queued).
Ondanks alles hoor je in het begin al dat dit een nummer van The Boss is. Goed aan te horen en vrij tijdloos. Over 10 jaar kun je dit nog rustig opzetten. 6/10
Zucht... denk je dat het een tijdje rustig is, heb je 'Ja Suck' weer. Meeste nummers met Ja Rule vind ik niet bijzonder en ook deze heeft niet mijn aandacht. NEXT!!! 5/10
Hm, Alicia gaat wat meer uptempo. Na een zooi ballads is dit wel een aardige afwisseling. Mooi geproduceerd, veel vocalen, vrij druk, maar ook weer niet tè. 6.5/10
70 Kanjer - Rob Ronalds Vreselijk nummer... Niveau skihut. 2/10
75 Zonder jou - Robert Leroy
Hm, als ik zo naar de overige titels kijk moet ik volgens mij heel erg blij zijn dat Kazaa deze niet heeft.
Leuk niemendalletje van Avril... nouja, van haar songwriters. Simpel, doch catchy al is het wel een nummer wat na een aantal keren toch behoorlijk gaat vervelen. 6.5/10
Nas jongen...waarom gooi je je goede naam te grabbel? Gelukkig hebben we de originele classic nog
zonder brainpower een 9,5 met brainpower een 5
When does the hurting stop? 1
Bruce Springsteen = Bruce Springsteen altijd hetzelfde altijd goed 7
Ik ben Ja Rule, 12 jaar en ik doe DMX na
R&B kan ook mooi zijn, deze dame heeft het begrepen en haar mooie stem en leuk nummer doet mij glimlachen 9
Goede productie, leuk aanstekelijk nummer jammer van het geforceerde imago maarja het draait meer om imago de laatste tijd 7
quote:Je geeft het zelf al toe ja... vreemd dat iedereen bij Avril het imago zo belangrijk vind.
Op dinsdag 10 december 2002 00:04 schreef ArTiC het volgende:
jammer van het geforceerde imago maarja het draait meer om imago de laatste tijd7
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |