quote:In Mozilla laadt je flash niet.
Op maandag 9 december 2002 15:43 schreef TheFes het volgende:
wat vinden jullie van mijn site.. www.thefesonline.tk (of originele url).. ik vind m zelf wel geinighad overigens ook in het vorige deelte mn site geplaatst maar toen reageerde niemand
quote:ahah tis opgeslagen in flash 6 (mx) maar op zich zou ik m ook wel een paar versietjes lager kunnen op slaan
Op maandag 9 december 2002 15:54 schreef keeper het volgende:[..]
In Mozilla laadt je flash niet.
quote:Ik lever enkel kritiek op mensen die daarom vragen
Op maandag 9 december 2002 15:43 schreef haaahaha het volgende:[verhaal]
Waar ik me nu over druk zit te maken is: hoe krijg ik deze site wat aantrekkelijker; het idee is leuk, alleen de uitvoering lukt me niet:
http://www.mazooka.nl/test/index.html
quote:Yeah nu doet 'ie het wel. Ik ga even kijken
Op maandag 9 december 2002 15:57 schreef TheFes het volgende:[..]
ahah tis opgeslagen in flash 6 (mx) maar op zich zou ik m ook wel een paar versietjes lager kunnen op slaan
quote:Ik vind 'm erg leuk, de tekeningetjes doen een beetje denken aan kindertekeningetjes
Op maandag 9 december 2002 15:56 schreef TheFes het volgende:
en via de originele url ( http://homepage.kub.nl/~s506206/ )
quote:Ha die haha,
Op maandag 9 december 2002 15:43 schreef haaahaha het volgende:
Heb je helemaal gelijk in meid!
Maar ga jij die chefkok vertellen hoe hij het beter kan doen, als jij zelf nog niet eens weet hoe je aardappelen moet koken?
Allemaal heel leuk en aardig hoor, maar ik zit al een tijdje in dit vak, en als ik je reacties lees, zit je ook vaak wel goed, alleen op sommige technische punten zit je er gewoon naast, en dat heeft dat gewoon met ervaring te maken.
Maar goed, trek je je van mij maar niks aan, en gewoon doorgaan met wat je doet
Aan de ene kant heb jij natuurlijk helemaal gelijk over dat iemand die om even het voorbeeld van Christine er bij te pakken dat je een chef kok niet hoeft te vertellen hoe die iets moet bereiden maar wat je de chef kok altijd mag vertellen is wat jij van zijn browsel vond en of dat je aan of op merkingen daarover hebt. Een chef kok weet hoe hij het in de pan moet klaar maken maar weet natuurlijk niet of de ander dat gene erg lekker en of er mooi uitzien vind. Smaken zijn niet gelijk evenmin als websites
Christine, geef maar gewoon commentaar!
punt-uit . nl
quote:Nee, jij voelt je geroepen om hier kritiek te leveren, omdat je een theorie cursus html volgt? Ik zie niemand hier specifiek om jou vragen.
Op maandag 9 december 2002 15:57 schreef Christine het volgende:[..]
Ik lever enkel kritiek op mensen die daarom vragen
![]()
Je 'nieuwe site' vind ik minder mooi dan de site die je nu live hebt. Je kleur gebruik is te donker/somber, je menu gedeelte scrolled mee met de content (iets wat me niet wenselijk lijkt) plus je hebt geen mouseovers in je menu plus dat je geen pagina koppen hebt, dus ik zou niet weten op welke pagina ik zit.
Ik vraag me trouwens af waarom je eerst je design goed wil hebben, en dan pas kijkt naar je code. Je code is niet helemaal 100%, en als je eindelijk je design goed hebt, en daarna je code recht gaat trekken, heb je kans dat je je design niet kan toepassen. Je moet het dus omdraaien.
Succes ermee!!
quote:Hier ben ik niet mee eens, waarom zou je code 'pfect' moeten zijn als je design wel goed kan zijn
Op maandag 9 december 2002 16:04 schreef haaahaha het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom je eerst je design goed wil hebben, en dan pas kijkt naar je code. Je code is niet helemaal 100%, en als je eindelijk je design goed hebt, en daarna je code recht gaat trekken, heb je kans dat je je design niet kan toepassen. Je moet het dus omdraaien.
verder ben ik het ook met je eens dat ze haar oude site gewoon zo moet laten die is orgineel en leuk!.
Dat ik een minder leuke reactie op jouw website gaf, is toch niet een reden om meteen al mijn adviezen nietig te verklaren?
Verder zal ik niet meer op deze discussie ingaan... ieder zijn eigen mening
quote:Klopt Chandler, als ik iets ga eten in een restaurant en ik proef dat het niet goed klaar is gemaakt, terwijl ik zelf dat gerecht nog nooit heb gemaakt, ga ik die kok niet vertellen hoe hij het beter kan doen, technisch gezien, ik kan hem enkel zeggen dat het niet goed smaakte.
Op maandag 9 december 2002 16:03 schreef Chandler het volgende:[..]
maar wat je de chef kok altijd mag vertellen is wat jij van zijn browsel vond en of dat je aan of op merkingen daarover hebt.
Wat Christine doet is op technische punten advies geven. terwijl ze het zelf nog moet leren!
Advies over userbility en navigatie in de site kan inderdaad iedereen doen, maar pas dan wel op met technische adviezen.
Overigens noemt men zich tegenwoordig wel heel snel webdesigner.
quote:Dus jij vind mijn oude opzet leuker? Ik vind die er op zich ook wat leuker eruit zien enzo, alleen vind ik dat je er weinig nieuwe dingen mee kunt doen. Het is een heel strak keurslijf, waar weinig ruimte voor iets nieuws wordt geboden.
Op maandag 9 december 2002 16:08 schreef Chandler het volgende:
verder ben ik het ook met je eens dat ze haar oude site gewoon zo moet laten die is orgineel en leuk!.
Maar goed, ik hoef niet stil te blijven staan met mijn site. Ook in mijn oude opzet kan ik blijven varieren.
Misschien is het goed dat ik eerst ga bedenken wát ik eigenlijk wil...
quote:Dan zijn die sites gewoon niet goed.
Op maandag 9 december 2002 16:08 schreef Chandler het volgende:maar ik heb zoveel sites waarvan je echt niet naar me 'code' moet gaan kijken maar die grafisch gewoon goed in elkaar zitten..
Laat ik em er ook maar weer es bij zetten. Het grafische rand-gebeuren is iets mooier als een paar weken geleden, ondertussen meer fotos links downloads.
Het sneeuw gedoe: Doen of Laten???
In afwachting van uw kritische beoordeling,
quote:De vallende sneeuwvlokjes vind ik niet echt leuk, maar de sneeuw op de letters e.d. is super! Leuke site
Op maandag 9 december 2002 16:21 schreef -F- het volgende:
http://www.vakkiew.nlLaat ik em er ook maar weer es bij zetten. Het grafische rand-gebeuren is iets mooier als een paar weken geleden, ondertussen meer fotos links downloads.
Het sneeuw gedoe: Doen of Laten???
In afwachting van uw kritische beoordeling,
quote:Beetje donker en de bovenkant is wat druk naar mijn mening.
Op maandag 9 december 2002 16:15 schreef MrLunk het volgende:
http://ajtcs.antville.orgBen benieuwd wat men ervan vind.....
Ik wil namelijk een tabel die er qua opbouw zo uitziet:
[Dit bericht is gewijzigd door -F- op 09-12-2002 16:47]
quote:Je kan er beter 4 verschillende tabellen onder elkaar van maken, ten eerste omdat je dan minder te maken hebt met col en rowspans, en ten tweede hoeft je browser dan niet langer de hele table te renderen. Je browser laat pas een table zien als alle data van die table is ingeladen.
Op maandag 9 december 2002 16:43 schreef Christine het volgende:
Heeft iemand hier verstand van tabellen? Of kan ik het volgende beter in een html-edit programma maken??Ik wil namelijk een tabel die er qua opbouw zo uitziet:
quote:Maar sluiten de tabellen dan wel op elkaar aan??? Het geheel krijgt namelijke helemaal dezelfde achtergrondkleur, en die moet als één blok aansluiten.
Op maandag 9 december 2002 16:47 schreef haaahaha het volgende:[..]
Je kan er beter 4 verschillende tabellen onder elkaar van maken, ten eerste omdat je dan minder te maken hebt met col en rowspans, en ten tweede hoeft je browser dan niet langer de hele table te renderen. Je browser laat pas een table zien als alle data van die table is ingeladen.
Mijn advies dus 4 verschillende tables onderelkaar (en let op de cellspacing en cellpaddings)
quote:Ja, als je gewoon die tabellen aan elkaar zet, zonder dingen er tussen sluit dat allemaal aan.
Op maandag 9 december 2002 16:50 schreef Christine het volgende:
Maar sluiten de tabellen dan wel op elkaar aan??? Het geheel krijgt namelijke helemaal dezelfde achtergrondkleur, en die moet als één blok aansluiten.
Heb ik op mijn site ook gedaan .
quote:Als jij gewoon <table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"> gebruikt, en een harde width erin zet, is er niks aan het handje, moet kunnen dus.
Op maandag 9 december 2002 16:50 schreef Christine het volgende:[..]
Maar sluiten de tabellen dan wel op elkaar aan??? Het geheel krijgt namelijke helemaal dezelfde achtergrondkleur, en die moet als één blok aansluiten.
quote:Oké dan ga ik dat even proberen. Het lukt me nooit zo snel met die tabellen, maar ik heb nu een boek waar precies in staat hoe je het moet doen. Tot dusver heb ik het nooit begrepen hoe het werkt, maar nu wel (een beetje).
Op maandag 9 december 2002 16:50 schreef keeper het volgende:[..]
Ja, als je gewoon die tabellen aan elkaar zet, zonder dingen er tussen sluit dat allemaal aan.
Heb ik op mijn site ook gedaan
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |