abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7221504
Veel nieuws zal er niet meer uitkomen dit jaar, vermoed ik zo (op een paar kwijlerige slijm/kersthits na dan), dus het topic kan al gerust geplaatst worden.

Ben je tevreden over het afgelopen jaar, op muziekgebied, of viel het tegen? En licht dat ook toe.

En dan gaat het hier vooral over hetgene wat anderen mógelijk ook zouden kunnen kennen doordat het ooit in de publiciteit gekomen is (van Kink FM/Studio Brussel tot aan TMF). Dus niet beginnen over die ene fantastische obscure band van de andere kant van de wereld die je ooit op Kazaa ontdekte.

Vorig jaar zat ik behoorlijk over 2001 te klagen, maar zo terugkijkend, als ik mijn cd's van toen draai, viel het allemaal nog best mee. Of ik ooit positief op 2002 ga terugkijken betwijfel ik, het anti-creativiteits-gehalte is volgens mij nog nooit zo hoog geweest..... Qua dance vond ik het sowieso een slecht jaar. Niks nieuws onder de zon en veel slappe aftreksels van wat er al was (die standaard strings e.d. kennen we nu wel) . Dan draai ik liever de 'orginelen' van vier jaar geleden of zo.

Positieve punten: Gewoon, zo nu en dan een incidenteel nummer, maar verder niets speciaals.

maandag 9 december 2002 @ 13:34:22 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7221543
Mwa. Weinig nieuwe dingen idd. Ik vond spinvis wel verrassend (maar dat ben je vast niet met me eens). En verder idd zo nu en dan iets leuks.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 9 december 2002 @ 13:48:13 #3
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_7221872
Volgens mij heb ik dit jaar best veel albums gekocht die ook in dit jaar zijn uitgekomen. Dus ik denk dat ik 't wel als een goed muziekjaar heb ervaren. Hoewel het er wel op lijkt dat er steeds vaker van die bloed onder je nagels vandaan liedjes worden uitgebracht die dan ook nog hits worden. Dit zijn voornamelijk cover versies van oude nummers (die georgina verbaan! aaaargh!).
Verder heb ik ook niet zoveel gehad met de 'terugkeer' van de garagerock, vond er eik niet zo veel aan.

maar verder een goed jaar

maandag 9 december 2002 @ 14:24:04 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7222713
Wat betreft hitlijsten vond ik het dit jaar ook vrij triest met al die covers uit de jaren 80. Er zaten wel een aantal geslaagde tussen, maar het merendeel is gewoon door middel van marketing omhoog gepusht. Deze trend houdt denk ik nog wel een tijdje aan (helaas).
Toch is 2002 een behoorlijk goed jaar geweest als ik naar m'n platenverzameling kijk. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel platen gekocht als dit jaar.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 9 december 2002 @ 15:41:07 #5
12217 _Osiris_
live by the board die with it
pi_7224555
net zoals de jaren 90 is de begin jaren 0
(mmm klinkt vreemd)
wederom een grote telleurstelling voor echte muziek liefhebbers
geen rock n roll periode of een disco periode
nee we gaan naar al 12 jaar lang trance dance en pophits die meestal niet geschreven zijn door de artiest zelf (gecoverd of laten schrijven) waar geen inhoud of boodschap inzit en waar looks en tits boven zangtalent en creativiteit staat

oftewel ik moet bijna van alle popmuziek
uitzonderingen daar gelaten voor de mensen in die industrie die hun sjit zelf doen (oa acda en de munnik , rhcp) respect

wat is image als jij jezelf voor doet als een ander
pi_7224658
De hitlijsten heb ik dit jaar definitief afgezworen, zit echt vrijwel niets meer voor mij tussen. Daarbuiten zijn er dit jaar nog wel aardige albums verschenen, al heb ik dit jaar vooral ook veel reissues en oude albums aangeschaft. Hopelijk zien we volgend jaar ook eens wat stevige prijsverlagingen, want meer dan 20 euro voor een cdtje vind ik ook bezopen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7224673
het jaar was , maar Blof had wel weer een lekker album uit en Nickelback maakte mijn jaar ook goed.
  maandag 9 december 2002 @ 16:16:36 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_7225469
Ik zal de enige wel zijn maar ik vind 2002 een stuk beter dan 2001, zeker qua 'pop' maar ook in het algemeen.
In dit topic gaat het dus over pop, dus top 100 en wat er bij hoort, dus beperk ik me daar ook even toe...

Als ik de lijst van m'n eigen top10 singles van 2001 en van 2002 vergelijk valt het me meteen op dat het een stuk moeilijker was om die van 2002 te maken, omdat daar toch meer voor in aanmerking kwamen.

Wat namen betreft: voor mij is Sophie dit jaar duidelijk de 'winnaar' qua top 100 muziek. Dit is vergelijkbaar met Birgit vorig jaar, daar zit het verschil dus nog niet.
Waar het verschil wel zit is in de categorie Michelle Branch/Vanessa Carlton (geen muziek van maar niet onaangenaam om te horen)/Avril Levigne (aardige singles) etc wat er vorig jaar niet was.
Verder in de categorie 'niet top 100 maar wel bekend' is 2002 natuurlijk het jaar van de garagerock wat mij heel erg goed bevallen is.

Al met al duidelijk dat 2002 een stuk beter is dan 2001, in elk geval wat pop betreft...

pi_7225702
Ik heb in 2002 mijn cd-collectie ernstig uitgebreid, maar weinig daarvan waren te vinden in hitlijsten.
Af en toe kwam er wel een leuk nummertje uit (bijv. Junior Senior - Move Your Feet), maar voor de rest niet echt een bijzonder interessant muzikaal jaar.
  maandag 9 december 2002 @ 16:29:37 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7225850
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:32 schreef postinggirl het volgende:
En dan gaat het hier vooral over hetgene wat anderen mógelijk ook zouden kunnen kennen doordat het ooit in de publiciteit gekomen is (van Kink FM/Studio Brussel tot aan TMF). Dus niet beginnen over die ene fantastische obscure band van de andere kant van de wereld die je ooit op Kazaa ontdekte.
ik vond anders nooit wat van fantastische obscure bands op Kazaa..

Maarreeuhgoed, het jaar 2002. Zoals in ieder jaar zijn er flink wat treurige ellendige kutnummers gemaakt, maar ook goede muziek. Ik vond 2000 een lekker jaar, vorig jaar ook wel, maar iets minder, dit jaar weer iets minder toch. Opmerkelijk is wle dta ik veel cd's heb gekocht dit jaar, maar die waren niet persé allemaal uit 2002, bij langena niet.

De top40/50/100 is opnieuw tot een zwaar droevig dieptepunt gekomen en bevat gewoon echt niets leuks voor mij meer. Gelukkig kan men buiten dit mediaspektakel, via festivals/ vrienden/internet evengoed nog flink wat ontdekken.

Verrassingen van dit jaar zijn voor mij (dat wil zeggen dta ik of het laatste album, dit jaar uitgekomen ineens vflink kan waarderen, of de band daardoor ook dit jaar ontdekt heb) Spinvis, The Notwist, Boards of Canada, Millionaire, maar ook Opeth heeft weer een prachtig album afgeleverd, evenals Sigur Rós (nee dit zijn geen obscure bands, dat valt best mee).

Er is flink wat rock geproduceerd dit jaar, maar niets vernieuwend.. De acts die mij erg opvielen (positief gezien dan) waren dan ook niet de rockacts, maar meer richting de vage electronica (als bijv. Boards of Canada of Dj Shadow), of je 'andere' pop... zoals Spinvis, of het duitse The notwist die een geslaagde crossover wisten te maken van rock en electronica, maar ook de Experimentele postrock leeft nogsteeds... Godspeed You Black Emperor! is terug, traden op dit jaar en met een nieuwe cd.. Sigur Rós heeft een nieuwe cd, Explosions in the Sky is een talentvolle groep in dit genre..

Ik heb een hoop leuks gezien, maar of het zo'n geweldig jaar was, laat ik in het midden, dat viel volgens mij wel reuze mee.

pi_7226431
Wanneer kun je zeggen dat het een goed muzikaal jaar was?
Ik denk dat je 99% van de releases van vorig jaar niet kent en/of geluisterd hebt
  maandag 9 december 2002 @ 16:52:24 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_7226485
quote:
Op maandag 9 december 2002 16:50 schreef Theeboon het volgende:
Wanneer kun je zeggen dat het een goed muzikaal jaar was?
Ik denk dat je 99% van de releases van vorig jaar niet kent en/of geluisterd hebt
Maakt niet uit, je weet toch wel hoeveel muziek van 2002 je goed vind, als je dat vergelijkt met 2001 en 2000 weet je wel of het een beter of slechter jaar is... Bovendien gaat het in dit topic om pop, en daarvan is het meeste wel bekend (waarom zou het anders pop heten).
pi_7226794
Nou ja, dit jaar zal wel weer in de boeken gaan als het jaar van 'The Ketchup Song' en 'Kut-marokkanen'.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 9 december 2002 @ 17:07:01 #14
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_7226835
Mijn mening over het muzikale jaar 2002, ok, here we go

Dit jaar suckte muzikaal gezien voor werkelijk 99,9%. Muzikaal is menig popsterretje cq hip-hop sterretje naar een voor zo ver mogelijk nog dieper nivo gezonken. Menig top40 sletje heeft zich nog verder als hoer ontpopt om zo de muziek te verkopen.

Ok, nu ongeveer denkt menig mens van "de niet zo negatief, je zit gewoon te stangen". Nou, om eerlijk te zijn, nee! Dit is serieus mijn mening over de muziek dit jaar. Ik kan me zo geen top40 nummer van dit jaar voor de geest halen waarvan ik zeg JA, dit is KEWL!

Kortom: popjaar 2002 suckte aars

Therapy has tought me that nothing is my fault
  maandag 9 december 2002 @ 17:11:24 #15
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7226906
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:32 schreef postinggirl het volgende:
Ohw, dan vallen 5F_FF, Gae Bolg, Synth-Etik, Yrrwe Zsuzyrrwe, Siderartica, Rasthof Dachau, Folkstorm, Ordo Rosarius Equilibrio en The Peoples Republic of Europe zeker af hè?

Nuja, het zou kunnen dat ze wel eens gedraaid worden op KinkFM's X-Rated

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_7226977
Muziekjaar 2001: Blik terug. Hoogte/dieptepunten.

Wat zat ik toch eigenlijk onterecht te zeiken, achteraf, zo erg was het niet eens (en dat zeg ik over een jaar vast ook over dìt topic).

En toen hoopte ik nog op 'een invasie van Belgisch beukwerk en hardhouse'.

Nou ja, ìets in die buurt is er uiteindelijk ook gekomen, helaas moet je dan meer in de richting van Jan Wayne of zo denken.

maandag 9 december 2002 @ 17:19:54 #17
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7227070
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:14 schreef postinggirl het volgende:
Muziekjaar 2001: Blik terug. Hoogte/dieptepunten.

Wat zat ik toch eigenlijk onterecht te zeiken, achteraf, zo erg was het niet eens (en dat zeg ik over een jaar vast ook over dìt topic).

En toen hoopte ik nog op 'een invasie van Belgisch beukwerk en hardhouse'.

Nou ja, ìets in die buurt is er uiteindelijk ook gekomen, helaas moet je dan meer in de richting van Jan Wayne of zo denken.

Probeer eens wat van Suicide Commando of Front 242, da's ook belgisch geros en gebeuk
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 9 december 2002 @ 17:34:51 #18
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7227450
quote:
Op maandag 9 december 2002 15:46 schreef Private_Part_Sir het volgende:
het jaar was , maar Blof had wel weer een lekker album uit en Nickelback maakte mijn jaar ook goed.
Jah, mijn pa heeft Blauwe Ruis, staan best een stel goeie nummers op.

Nickelback kan ik eigenlijk best waarderen, gewoon lekkere simpele muziek die rocked. Af en toe wat van zulke muziek zorgt voor de nodige afwisseling tussen als het metalgeweld.

Ruige schatting: zo gemiddeld 10% (zegmaar 4 op de 40 songs) van alle top40/ vaak op tv komend vond ik interessant/goed.

pi_7227812
Voor de Top40 was 2002 erg slecht

Ondanks al die slappe covers, was 2002 voor dance erg sterk. Als de goede nummers wil horen, moet gewoon beter kijken

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_7233737
dit jaar heb ik de volgende cd's gekocht:
heather nova - south
jewel - this way
tori amos - scarlet's walk
elisa - elisa

ik vond dit jaar dus wel de moeite waard.
wat betreft de radio: ik luister daar zeer weinig naar. er wordt teveel gepraat en teveel commerciele shit gedraaid.

groeten

Music was my first love, and it will be my last
  dinsdag 10 december 2002 @ 10:26:04 #21
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_7240899
Hmm, hoogtepunten van dit jaar waren voor mij toch wel:

Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
Gomez - In our Gun
Queens of the Stoneage - Songs for the Deaf
en
Slut - Nothing will go Wrong

al met al een redelijk jaar; niet spectaculair ofzo, maar gewoon redelijk... Dat anti-creativiteitsgehalte waar je het over hebt ligt vooral in de top40 en dergelijke, daarbuiten is toch zeker wel wat creativiteit te bespeuren geweest naar mijn gevoel; ook al wordt dat door grote massa's niet zo meer gewaardeerd lijkt het...

Till I Feel Something!
pi_7241043
Ik vond de CD van BEEF wel leuk. Nieuwe CD van Opeth, deliverance, nieuwe CD Megadeth.....euhm popmuziek zei je ? NIKS, weer een bedroevend slecht jaar.
pi_7242490
2002 was voor mij muzikaal gezien een erg goed jaar. Het is nl. het jaar geweest dat ik de jaren '70 echt ontdekt heb. Nick Drake ontdekt, erachter gekomen dat David Bowie hele gave dingen heeft gedaan. Echt allemaal dingen die ik nooit heb mee gekregen. (pa & moe luisterden ook nooit muziek ) Maar qua nieuw werk en stromingen is 2002 redelijk karig geweest. Maar dit is pas goed over een paar jaar in te schatten. Veel dingen krijg je ook moeilijk mee omdat de radio er geen aandacht aan schenkt. Daarvan wordt pas later de invloed duidelijk.
pi_7242672
ik vonnet een skraal jaar...weinig vernieuwing...hoop ripoffs van bestaande nummers waar ze een beetje hebben opgeleukt, maar meer niet. Enige echte grote (persoonlijke) ontdekking dit jaar is voor mij toch wel Jimmy Eat World. Verder houdt het allemaal niet zo heel erg over
pi_7252818
qua trance was 2002 iig perfect!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')